Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda dodá poprvé elefanty na Ukrajinu. Budou jezdit jako rychlíky

Škoda Vagonka získala první kontrakt na dodávku dvoupodlažních jednotek City Elefant na Ukrajinu. Podepsala kontrakt se státními jihoukrajinskými železnicemi na dodávku dvou šestivozových jednotek. MF DNES to potvrdil generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dr.Wostep

Litva?

"Dva elefanty jezdi take v Litve. Ta dosud zije hlavne ze zakazek pro Ceske Drahy."

Tak to chudak litevska ekonomika. Tomu rikam jednosmerne zamereni... :-))) 

0/0
8.2.2011 16:48

tarten

Re: Litva?

Souhlas. Asi "aktualizace" (oprava nesmyslu podle diskuze) článku horkou jehlou.

0/0
9.2.2011 13:03

animl

pane redaktore

Nějak to jde s Vámi od deseti k pěti. Ten přepočet na sedadlo je fakt boží. Myslíte, že ten ukrajinskej slon bude mít při šesti vozech jen 1 "lokomotivu"? Myslím, že tam budou alespoň 2 a možná i 3 ;-D

0/0
8.2.2011 12:26

a8nn

Re: pane redaktore

Dá se předpokládat uspořádání M+4xV+M, takže jakoby dvě soupravy ale místo řidičáků budou levnější vložáky. Přesto taková jednotka bude dražší než dvě soupravy CE.

0/0
8.2.2011 12:31

tarten

Re: pane redaktore

Podrobnosti neznám, ale připadá mi to logické. Takové uspořádání zvyšuje počet sedadel za cenu, která je zvýšená zřejmě kvůli střídavému napájení. Jen nechápu, jak si takovou koncepci někdo může objednat na rychlíky, vždyť se tam nedá projet ani pojízdným minibarem. No, pokud ho ale na Ukrajině mívají...

0/0
9.2.2011 13:07

Glock Mark XIII

Milý pane redaktore, položte si prosím následující otázku:

"Jsou soupravy Elefant pro ČR a pro Ukrajinu zcela identické?"

Tj. jsou identické co se týče strojového a vnitřního vybavení? Když se dodávaly Pandury pro AČR, tak se v novinách řvalo, že jsou předražené oproti jiným, které si objednala portugalská armáda. Až potom se ukázalo, že AČR si objednala "rolls-royce" v téměř maximálním vybavení a Portugalci osmikolovou plechovku se slabým motorem pro převoz pěchoty.

.

U idnesu mi vadí, že často nerozlišuje mezi hodinkami a holinkami. Obojí se přece natahuje, ne?

0/0
8.2.2011 11:13

Lukers

Re: Milý pane redaktore, položte si prosím následující otázku:

Podobny postreh jsem psal jiz dole. Ono pro kristalovou lupu je to asi problem.

0/0
8.2.2011 12:08

schima

...............

Fandím Škodě, jen by bylo třeba trochu rozšířit portfolio produktů. Problém je, že portfolio se rozšíří až s nějakou zakázkou na systém, jež Škoda ještě nevyvinula.

0/0
8.2.2011 10:20

tarten

Re: ...............

Kdyby jen to. Do minulého výběrového řízení, které vyhrála polská PESA, nebyla Škodovkovéimpérium schopné nic nabídnout, přestože jednu podobnou soupravu roky vyvíjela a u druhé se vyjednávala licence. Nějak nám to pod státním paternalismem krní, že?

0/0
9.2.2011 13:12

schima

Re: ...............

No je nějak ospalá, chtělo by to začít víc investovat do vývoje a nakopávat Siemensu zadele

0/0
9.2.2011 15:46

Santa1

Skvělý úspěch českého průmyslu

Jeden z mála úspěchů, kdy se v 90. letech fanaticky podporoval český průmysl. City Elephanty tak jezdí i na Slovensku, v Litvě a teď tedy i na Ukrajině. Menší úspěch byla motorová jednotka 843, kterou se podařilo vyvézt jen do Finska, ale spousta lidí neví ani tohle.

Žlučovité výkřiky ohledně ceny pro Ukrajinu jsou zcela mimo mísu, protože jednotky budou nejspíš na napětí 25kV, pokud nebudou rovnou dvousystémové, takové u nás bohužel nejezdí, takže někdo tu asi srovnával hrušky s jabkama. Taky není náhoda, že Ukrajinci vsadili na Škodu, když se škodováckýma lokomotivama mají letité dobré zkušenosti.

Pokud si někdo myslí, že výrobky Siemensu nebo Alstomu jsou bezporuchové hvězdy, je akorát nedostatečně informovaný.

0/0
8.2.2011 10:09

ivoš

Re: Skvělý úspěch českého průmyslu

843 se vyvezly?? To vážně slyším poprvé, že by se s tím nikdo nechlubil? A o trakčním napětí na Ukrajině, přiznám se, nevím. Ale Ešusy se na stříďák připravovaly, takže aspoň nějaký vývoj proběhl. Jestli je ČD neobjednaly, toť jiná.

0/0
8.2.2011 11:45

a8nn

Re: Skvělý úspěch českého průmyslu

Chlubit se tím nemohou, neb to není pravda. Vyváželi motorový vůz Dm12, který pouze konstrukčně vychází z řady 842.

Střídavé ešusy už jezdí v Litvě, dvousystémové pak na Slovensku, takže elektrická část už je vyvinuta.

0/0
8.2.2011 12:36

Santa1

Re: Skvělý úspěch českého průmyslu

Rozdíl mezi Dm12 a řadou 843 ČD je asi jako mezi škodou Fabia 1 a Fabia 2, spíš ještě menší.

0/0
8.2.2011 13:17

Santa1

Re: Skvělý úspěch českého průmyslu

Tady máte všechno:

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002770-SKODA-VAGONKA-Motoraky-pro-Zemi-tisice-jezer/

0/0
8.2.2011 13:41

JBetak

Re: Skvělý úspěch českého průmyslu

Váš problém je v tom, že zaměňujete 842 a 843. Ty vozy se zásadně liší. 843 má elektrický přenos výkonu.

0/0
8.2.2011 17:00

tarten

Re: Skvělý úspěch českého průmyslu

Evropské trakční systémy včetně Ukrajiny:

http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/2BB90961-3611-4C1D-932A-65822336F676/0/trakcnisystemyEU.rtf

Tedy 25kV~. Není to tam celé, ale dvousystémovost by mi podle toho připadala trochu zbytečná. I když je to skoro jedno, když je už tam jdnou střídavina, cena za třeba 3kV= je poměrně malá, stejně tam stejnosměr někde "na půl cesty" mezi trolejí a motorem musí být.

0/0
9.2.2011 13:19

Guderian1

Pro pana redaktora

Pro pana redaktora , nejedna se o prvni zakazku se sirokym rozchodem ale 2 zak. prvni byla 4 soupravy pro Litvu, doplnte si informace nez zacnete plkat nesmysly v clanku jak vetsina zde pritomnych radoby odborniku kteri ani nevi jak Elefant vypada.  

0/0
8.2.2011 10:03

Bernard Woolley

Re: Pro pana redaktora

Ale nedošlo náhodou na rozdělení této zakázky na 2 kusy pro Litvu a 2 kusy pro Maďarsko? Myslím, že jsem někde četl, že Litva neměla finanční prostředky, tak se nabídly k odprodeji a koupili je Maďaři.

0/0
8.2.2011 10:19

Guderian1

Re: Pro pana redaktora

Ne ne vsechny 4 soupravy EJE 575  byly expedovany do Litvy

0/0
8.2.2011 11:13

Bernard Woolley

Re: Pro pana redaktora

Tak už jsem to našel, byly to dohady ohledně jedné soupravy, co stála v Ostravě 3 měsíce. A nemělo to být Maďarsko, ale Bulharsko.

http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=1865388

0/0
8.2.2011 11:36

ivoš

Re: Pro pana redaktora

Široký rozchod? To znamená pouze vyrobit dvojkolí o rozchodu o 85 mm větším, je v tom problém? (Je, ale zásadní rozhodně ne.)

0/0
8.2.2011 11:47

Bery

Re: Pro pana redaktora

Ono to nebude jen rozchod, ale take jaka tam je napajeci soustava, jake jsou zabezpecovaci obvody, jake bylo vybaveni interieru... atd. Tech rozdilu tam muze byt mnogo. ;-D

0/0
8.2.2011 11:55

tarten

Re: Pro pana redaktora

Spíš celý podvozek tak, aby se vešel do "hubené" kastle. Vzdálenost "hubené" kastle od perónu se pro Litvu vyřešila vyjížděcím "schůdkem", tady bych čekal totéž.

0/0
9.2.2011 13:21

Vendelín Nademlejnský mladčí 7

Jsem zvědavej...

jestlipak taky na ty zabudovaný informační panely, který u nás věčně nefungujou, budou schopný dát azbuku ;-D

0/0
8.2.2011 9:48

qvido31

Re: Jsem zvědavej...

To jako ty panely v elefantu co hlásí stanice a tak?Pane co to porád máte?Jezdím s tím denně a porád mě to hlásí,tož jestli vy nemáte kaput naslouchátko;-D

0/0
8.2.2011 11:22

ivoš

Re: Jsem zvědavej...

Ne, to ne. Ale pochybuju, že umí česky (nick "mladčí"), tak by to zřejmě potřeboval svahilsky.

0/0
8.2.2011 11:42

Danny_Kay

No, mi se ty Elefanty...

...libi,ale jestli je pravda, ze jsou tak poruchove, coz z pohledu cestujiciho nejsem schopen poznat, tak to bude teda pekny trapas. Asi to maji osetreno smluvne, proto ta vyssi cena...A zacnou provadet zarucni opravy, tak se to pekne prodrazi ;-)

0/0
8.2.2011 9:37

Vendelín Nademlejnský mladčí 7

Nojo, na Ukrajině jsou větší provize

;-D

0/0
8.2.2011 9:28

Pravda je víc než dukáty

Miliarda za dvě soupravy?

8-o Asi s těmi Ukrajinci nechtěl nikdo jiný obchodovat....

0/0
8.2.2011 9:12

tarten

Re: Miliarda za dvě soupravy?

Ta cena není zas tak přemrštěná. To víte, vlak není autobus.

0/0
9.2.2011 13:24

tarten

Re: Miliarda za dvě soupravy?

Zajímalo by mě, jestli je to rychlíková souprava i co do sedaček. Zasloužila by si totiž nějaké lepší (dražší).

0/0
9.2.2011 13:29

Duke..Nukem

no,

ze jsou drazsi znemena jen to,ze co se jedna korupce je ukrajina jeste za nami.Tak si muzem jen domyslet,jak tam asi probihalo vyberove rizeni..

0/0
8.2.2011 8:48

Lukers

Re: no,

Spravne domyslet. Nemel by clanek kristalove lupy podavat ucelene informace, abychom si prave domyslet nemuseli? Viz ma pripominky nize.Srovnani souprav pro CR a Ukrajinu....nic, jen vyseknuty cislo. To dokaze sesmoliti zak devate tridy.

0/0
8.2.2011 8:51

vena.m

Re: no,

A co kdyz maji treba vyrazne nizsi naklady na udrzbu nez ty cizi? A co kdyz i naklady na provoz josu nizsi? Nevim, zda je to pravda, ale prodejni cena nemusi byt dana jen korupci ...

0/0
8.2.2011 9:11

ivoš

Re: no,

Elefanty ("ešusy") mají o něco vyšší poruchovost, aspoň ČD si na to stěžovaly a zastavily další objednávky. Ale vláček je to krásnej a pohodlnej. No a asi do tamějších podmínek potřebuje trochu jiné vybavení, tady za mrazů byly problémy.

0/0
8.2.2011 9:23

Lukers

Pisalci z iDnes

Co treba provest hlubsi zamysleni, proc jsou soupravy drazsi? Uz jen peprava na Ukrajinu, pouzita vybava vozu, provozni podminky soupravy (pouziti jinych materialu z hlediska podnebi), vyssi vysoutezena zakazka, elektrovybava vozu.....

-

A vy si tu jen tak placnete, ze Elefant vychazi Ukrajinu na vic.. Haha

0/0
8.2.2011 8:47

Jan Motůrek

Re: Pisalci z iDnes

V článku ani není o kolik vyšší. A doprava na ono místo mě napadla taky, takže by bylo dost divné, kdyby byla cena nižší.

Pochopitelně máte pravdu. Musí se to porovnat z komplexního hlediska.

0/0
8.2.2011 9:06

Jan Sůra

Re: Pisalci z iDnes

K hlubšímu zamyšlení čekám na odpovědi ze Škoda Transportation. Vyšší cenou sedačky se chlubilo přímo vedení:)

0/0
8.2.2011 9:11

Lukers

Re: Pisalci z iDnes

Jenze to by se jich redakturci museli aspon zeptat (staci zavolat). To neudelali. Jen nekde vystrachali cenu a udelali z toho clanek. Amaterismus.

0/0
8.2.2011 9:13

tarten

Re: Pisalci z iDnes

Ptali jste se jich třeba na cenu servisu, pokud je v tom nějak zahrnutá?

0/0
9.2.2011 13:32

al.mucha

Re: Pisalci z iDnes

Ono to asi na Ukrajině bude fungovat jako u nás. Prostě je to dražší, protože se musí plnit stranická pokladna, rovněž politické krytí není zadarmo.

0/0
8.2.2011 10:57

tarten

Re: Pisalci z iDnes

Přesně takovéhle názory vyvolávají články na odborné úrovni Blesku. Skutečnost ale bývá složitější. A to i když v tom je i ta korupce.

0/0
9.2.2011 13:35

JPNB

A Litva není zahraniční odběratel?

A co jednotky dodané do Litvy to nebyl eport do zahraničí? Pravda šlo jen o dva kusy v třívozovém provedení a s rozchodem 1520 mm.

0/0
8.2.2011 8:42

jirka.uk

Re: A Litva není zahraniční odběratel?

R^ on pan autor v ramci pomlovani vseho neni schopen zjistit si ani ty nejjedodussi informace. Jako novinar nenese za nic zodpovednost, neni schopen udelat nic poradne a pritom ma odvahu vse kritizovat...... kazdy by mel zacit hlavne u sebe.....

0/0
8.2.2011 8:47

Jan Sůra

Re: A Litva není zahraniční odběratel?

Ano, zapomněl jsem na zásadní dodávku dvou elefantů do Litvy, za což se omlouvám a napravuji.

0/0
8.2.2011 9:09

JBetak

Re: A Litva není zahraniční odběratel?

Když zajdete ještě dále, zjistíte, že byly čtyři.

0/0
8.2.2011 17:04

Lukers

Re: A Litva není zahraniční odběratel?

To je v zajmu RVHP.

0/0
8.2.2011 8:47

Damik

Re: A Litva není zahraniční odběratel?

teď se tomu říká EU

0/0
8.2.2011 9:07

Guderian1

Re: A Litva není zahraniční odběratel?

Jen bych doplnil ze neslo o 2 soupravy ale o 4  soupravy

0/0
8.2.2011 9:59







Najdete na iDNES.cz