Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autodopravci odmítají Bártův plán - podporu železnice i rozšíření mýta

Sdružení autodopravců ČESMAD nesouhlasí se zavedením mýta na silnicích II. a III. třídy. Postihne to podle nich malé regionální podnikatele, nikoliv velké firmy. Rýpli si i do dopravní "superstrategie" ministra Víta Bárty. Zlevnění dopravy na železnici považují za diskriminační.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

osk

Kupodivu

Autodopravci nesouhlasí s omezením nákladní autodopravy n oto se divím. Jinak zpoplatnnění 2. a 3. třídy je kravina, jediné co to muže řešit je aby neobjížděli kratší placené useky po těchto cestách ale to by se snad dalo ošetřit i jinak až na vyjímky takže uznávám že v tom mají pravdu že alespon 3 třída je kravina jak byk

0/0
8.3.2011 19:01

jajajajajajajajajajajajajajajaja

A co autobusy,pane Bárta?

Autobus odnáší tiše všecky sankce a polatky namířené proti,údajně,kamionům!Stejné sazby míta a tím i prodražování osobní hromadné dopravy:-/!!

0/0
13.2.2011 10:37

Toman10

Dražší doprava by vyvolala tlaky na využ. místních zdrojů

No jestli průměrný kamion ničí silnice prý 16000 X víc než auto tak ty poplatky co ted platí jsou směšné. Tím , že dopravci platí směšné poplatky, tak vlastně jim nelze "místně" konkurovat a nevyužívají se místně zdroje. Extrémně vzato - nač cihly ze Španělska nebo jahody z Jihoafrické r., když by tyto výrobky vyrobili našinci se všemi dopady do kupní síly a našich daní. Myslím si že některé globalitźační tendence jsou u nás nesmyslné. Myslím že v Rakousku, Švýcarsku využívají více místní produkty a zdroje a dokážou je i lépe zhodnotit a prodat - tomu se říká multiplikační finanční efekt a proto celková bilance ta vnitřní kupní síla těchto krajů, spolkových republik či států je kladná. U nás většinou restaurace dovážejí zmražené produkty ze španělska, apod.a to je špatně. A naopak fungujeme jako zpracovny polotovarů s nízkou přidanou hodnotou jak 4. největší spolková republika německa. Takhle nikdy nezbohatnem. Budem jenom přestupní "zpracovna". Podíval se někdo

0/0
11.2.2011 8:22

Steen

Re: Dražší doprava by vyvolala tlaky na využ. místních zdrojů

Prosím nezapomeňte, že dopravci nemají žádný pytel s penězi z kterého by poplatky platili. Mýto, třeba i zvýšené nakonec zaplatí koncový spotřebitel, teda každý z nás. A tak takové polatky akorát zdražují zboží.   Mýto je v ČR od roku 2007 na vozidla nad 12t .A od r. 2010 na auta nad 3,5t.    Že by to přineslo nějaké závratné sumy do rozpočtu, to asi ne. Zvýšením spotřební daně na naftu a tím nekupováním zahraničními dopravci dělá ztrátu asi 8 mld. To mýto v žádném případě nevykompenzuje. Ono asi všechno souvisí se vším.

0/0
11.2.2011 8:50

enpassant

Trochu ujetý nápad

Pokukd se zpoplatní všechny silnice, pak bych to spíše než nákladným systémem mýta řešil spotřební daní na palivo. Zdá se mi, že pan Bárta je manažer za každou cenu. Možná méně organizovat a více přemýšlet.

0/0
10.2.2011 20:10

Steen

Re: Trochu ujetý nápad

Myslím si že to je správný názor. Možná taky jedinná cesta, aby to konečně fungovala. Zaplatili by všichni poměrně spravedlivě a do našeho a ne rakouského rozpočtu.

0/0
11.2.2011 8:58

JarSkali

Tak

jestli pan Bárta zařídí, aby ubylo kamionů, to si mne koupí. Máme nebo jsme měli nejhustší železniční síť v Evropě a nákladních vlaků jezdí strašně málo. Autodopravci budou mít nižší zisky, a možná někteří zkrachují, ale za tuhle cenu by to stálo.

0/0
10.2.2011 17:23

jmhad

v čem je dráha zvýhodněna?

to snad bylo kdysi dávno,kdy měla zvýhodněnou cenu nafty,elektříny a uhlí pro svůj provoz a to z jenoduchého důvodu - udržovala si na své náklady dopravní cestu. Silnice však "udržuje " stát.Po změně ekonomického systému u nás  platí za naftu či elektřinu jako autodopravci či jiní,ale způsob výstavby a údržby železné dráhy a silnic zůstává shodný.Jedna tak,druhá onak.:-P

0/0
10.2.2011 6:29

petrph

ale no jistě..

Ono zvýhodnění pouze jednoho dopravce (t.j. Českých drah), který je úplně náhodou ve vlastnictví státu, to bude důvod k pěkným pár arbitrážím...:-)

0/0
9.2.2011 23:43

WIFI

Re: ale no jistě..

jak zvýhodní podpora přepravy nákladu po železnici české dráhy, když koleje patří Správě železniční dopravní cesty a náklady přepravuje (mimo soukromníků) úplně jiná firma - ČD Cargo ?

0/0
10.2.2011 9:42

petrph

Re: ale no jistě..

K 1.1.2003 vznikly dvě nástupnické organizace, původní  státní organizace České dráhy,a to České

dráhy, a.s. a státní organizace Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).Společnost ČD Cargo, a. s., vznikla 1. prosince 2007 vkladem části podniku ČD.

Hádám, že na takovém formálním rozdělení jednoho státního  podniku na několik takzvaně samostatných (které ovšem stát stejně zvýhodňuje nad jinými dopravci ) , si arbitr smlsne s největší radostí..

0/0
10.2.2011 10:09

WIFI

Re: ale no jistě..

ano vkladem. Tím že se vezme část majetku jedné firmy a předá se druhý, nemůže firma vzniknout dle zákona ? To je úplně normální, stejně tak jako když se dvě různé firmy (i konkureční) naopak spojí

0/0
10.2.2011 10:48

kmotrs

Re: ale no jistě..

V momentě kdy se zlevní  dopava po železnici, tak se na tuto dopravu vrhne mnoho dalších firem , takže tu nebudou jen ČD ale bude tu konečeně konkurence. :-)

0/0
10.2.2011 10:52

TigerM

Re: ale no jistě..

V nakladni doprave na zeleznici jsou i dalsi dopravci, ...

0/0
10.2.2011 19:35

Toman10

Re: ale no jistě..

Aby to s tou arbitráží nemuselo být naopak nákladní silniční přeprava je evidentně svými nízkými daněmi a mýtným zvýhodněna až až...

0/0
11.2.2011 8:24

DrPrHrBr

Jednou z našich mála výhod

je geografická pozice. Nechápu, proč jí využíváme tak nepatrnou měrou... :-(

0/0
9.2.2011 23:00

prasák

líbí

Líbí se mi to naříkání v každé díře, že jim tam projede kamion, či dva. Jinde jezdí kamionů tisíce a neřeší se to, naopak se tam tenhle nárh snaží nahnat další auta. Příkladem může být tragická R46, která vede kolem domů a kamiony tam jezdí ve dne v noci.

0/0
9.2.2011 22:21

prasák

superantikoncepce

Pokud koncepce nepočítá s urychleným dokončením páteřní dálnice D1, tak je to jenom blábol. Připomínám, že ODS slibovala ve volbách 2006 její dokončení jako samozřejmost a prioritu do roku 2010 a jde o součást transevropského koridoru, na který by jistě výrazně přispěla i EU. Zbývá nějakých 30 km a zastavit tuto stavbu před dokončením posledních úseků je zvěrstvo, které doufám neprojde. Rv 

0/0
9.2.2011 22:18

politicky nekorektní trolejbus

Mýto všude je nutnost !

aby přetížený kamiony neničili silničky, které na to nejsou stavěný a po kterých daný kamion jet nemusí ( tedy, že chce ušetřit a objíždí dálnici).

Těm drobným živnostníkům je možno slevit, obvykle totiž nejezdí kamiony...

0/0
9.2.2011 22:13

kmotrs

Re: Mýto všude je nutnost !

míto není nustnost. Nutnost jsou mobilní váhy a vážení za každým rohem. silnice totiž neníčí dálkové kamiony( u nich je znám náklad, mají doklady s váhou a tak si dávají pozor) ale místí bédové, kteří něco vezou jen pár desítek kilometrů - rozvoz piva, stavebnéhích hmot, převoz mezi sklady  atd.

0/0
10.2.2011 10:55

shady

Re: Mýto všude je nutnost !

Naprosto souhlasím,  snad  to PAN MINISTR zvládne.  Silnička přes naši obec, zároveň je to i cyklostezka, v zimě se klidně touto cestou vydávají kamiony podle navigace GPS. Kamiony věčně blokují cestu, protože nemohou vyjet. To se opravdu nedá něco pro to udělat? Nejen v mýtném vidím záchranu. Takže mýtné na silnice I. II. a III. třídy - naprostý souhlas. !

0/0
10.2.2011 18:26

masculine

A ČESMAD kolegiálně drží s malými živnostníky,

kteří sipotřebují převézt matroš na stavbu, atp...:-) Čím to, že tomu nevěřím? Že by to bylo i tím, že bydlím ve městě, kde si to po silnici 2. třídy šine jeden kamion za druhým?

0/0
9.2.2011 18:47

král

Re: A ČESMAD kolegiálně drží s malými živnostníky,

Buď, a nebo možná taky tím, že to vaše město doposud nemá žádný obchvat. Za což ale ČESDMAD těžko může.  Ač sám kamión neřídím, troufnu si tvrdit, že jezdit s těmi mostry po městě není pro jejich řidiče taky žádné potěšení a radost.

0/0
9.2.2011 20:26

Intesen

p.Špryňare, řeknu Vám to slušně: Nelžete

a radši zavřete ústa !!!!!!

0/0
9.2.2011 16:47

jhk2

Re: p.Špryňare, řeknu Vám to slušně: Nelžete

v cem konkretne spatrujete lez?

0/0
9.2.2011 17:16

Klikej, udělá ti to dobře --->

Železnici rozhodně podpořit,

mýtné zrušit. !!

0/0
9.2.2011 16:36

pepito

Kamiony budou brázdit okresky

aby se vyhnuly mýtu do té doby, dokud také na nich nebudou platit. Živnostník si odveze věci dodávkou a pekaři u nás mají náklaďáky do 3,5 tuny...

Navíc mýto nemusí být na všech trojkách, ale právě tam, kde se kamionům vyplatí objíždět zpoplatněné trasy.

0/0
9.2.2011 16:08

král

Re: Kamiony budou brázdit okresky

mslím, že s těmi kamióny na okreskách to není tak horké. Jednak dnešní kamiónová doprava min. v 80 % všedch jízd stojí na sysému "just in time", takže  na nějaké ztrácení času motáním se 30 po okreskách a s vesnicí na kždém pátém km není čas, jednak  spotřeba nafty při tomto způsobu  ježdění by byla několikanásbobně vyšší, takže je docela možné, že by řidič spálil více nafty než ušetřil na mýtném na dálnici, kde jede stovky km konstatní rychlostí s "cihlou na plynovém pedálu"   

0/0
9.2.2011 16:25

svobodná socka

Re: Kamiony budou brázdit okresky

To bys si se divil kam se vozí třeba cihly na dům.;-D

0/0
9.2.2011 20:31

Stoura

Levopis

Ad " Ministerstvo oslovilo kraje, aby jim poslali jejich návrhy"

Vidím, že iDnes zastává heslo "ni článku bez pravopisné chyby".  Větná vazba či shoda podmětu s přísudkem asi autorovi, absolventu Vyšší odborné školy publicistiky v Praze, nic neříká. Rv

0/0
9.2.2011 15:46

Diskuter001

Jasně, že se jim to nebude líbit. To je jako by jsme se ptali zlodějů zda se jim líbí, že máme zamčený barák. A ještě to s nimi diskutovat... vážně úsměvné.

0/0
9.2.2011 15:27

Trupman

Kontrola...

...autodopravci by si zasloužili hlavně pořádnou policejní buzeraci, ať tady nemůžou jezdit prorezavělý přetížený vraky přes vesnice kvůli mýtu. Jakmile by nějaký autodopravce udělal botu, tak by měl mít okamžitě po licenci. Jakýpak **** s mladou paní.

0/0
9.2.2011 15:25

12mmmm12

No tak to tu budem mít za chvíli,

ještě zablokovaný dálnice. Bravo číča bravo ;-D;-D;-D

0/0
9.2.2011 14:53

lolek77

Preference železnice před silnicí je diskutabilní krok.

Nic nebrání železničním bossům, aby zavedli rychlou, efektivní a dostupnou přepravu kamiónů napříč ČR. Ovšem cpát peníze do dalších kolejnic bez zákazníků je nesmysl. Silniční doprava přes všechny překážky, které ji stát v podobě daní a rozbitých cest klade stále vede nad habsburskou železnicí řízenou po socialisticku. Proč to tak asi je? 

0/0
9.2.2011 14:42

bejvoc4

Re: Preference železnice před silnicí je diskutabilní krok.

Protže dopravci tu mají přepravu za hubičku. A ještě si ji zlevňují přetěžováním kamiónů. ;-O

0/0
9.2.2011 14:44

drevak_patlak

Re: Preference železnice před silnicí je diskutabilní krok.

Jeden z problémů železnice je poplatek za použití železniční dopravní cesty, který se platí podle kilometru a podle hmotnosti. Na všech tratích včetně lokálek. Mýto je proti tomu směšný poplatek. Bárta jedná jedině spráně, když chce mýto zvýšit a naopak železniční poplatky snížit. V ČESMADu jsou (a vždy byli) demagogové, kteří si nutnost nepodporovat konkurenční železniční dopravy vždy nějak zdůvodnili.

A vozit kamióny na vlacích je v principu ptákovina, která má význam jen ve výjimečných případech jako je překonání obtížně průjezdné olasti apod. Co má význam a mělo by se daleko více podporovat je kombinovaná kontejnerová doprava - chybí hlavně překladiště.

Kromě toho nákladní železniční doprava se leckde potýká s nedosttkem místní kapacity dráhy, typicky na hlavním tahu mezi Prahou a Berounem (moc osobáků, zastaralé zabezpečovací zařízení), na jednokolejkách (typicky okolo mladé Boleslavi) apod.

0/0
9.2.2011 17:48

tollere

Re: Preference železnice před silnicí je diskutabilní krok.

Taky proto, že silnice se staví a platí z peněz všech - tedy z daní. Zatímco koleje sice ství SŽDC, tedy stát, ale na jejich provozu slušně vydělává - na dopravcích, kteří po nich jezdí. Proto je železniční doprava momentálně diskriminována. Pokud by trh byl opravdu čistým trhem, tak by museli platit všichni anebo by to všichni museli mít bez poplatku. Samozřejmě do toho ještě vstupuje spousta jiných faktorů. Právě těch, co skreslují trh. On opravdu Klaus má pravdu - trh si vše vyřeší sám, ale jen když je čistý. A nemáte úplně pravdu, protože na železnici už jezdí mnoho soukromých nákladních dopravců, pravděpodobně o nich ani nevíte. Proto se už i ČD cargo dosti snaží - jednak se již změnilo a bude se ještě dál muset změnit. Ale jak jsem řekl, čistý trh si to vyřeší sám.

0/0
9.2.2011 17:49

politicky nekorektní trolejbus

Re: Preference železnice před silnicí je diskutabilní krok.

Protože silniční dopravci neplatí na rozdíl od vlaku VŠECHNY náklady na dopravní cestu, ale pouze její směšný zlomek ?

0/0
9.2.2011 22:16

han2

Re: Preference železnice před silnicí je diskutabilní krok.

Přesně tak. Průměrný poplatek za 1 vlakokilometr je 107 Kč. Kolik v přepočtu na 1km platí kamiony?

0/0
13.2.2011 17:49

politicky nekorektní trolejbus

Re: Preference železnice před silnicí je diskutabilní krok.

za mýto se nyní platí cca 20 Kč na kilometr v nejvyšším tarifu, jestli se nepletu

0/0
13.2.2011 18:17

duchodkyne

jednotky procent...

objíždění je problém v řádu několika jednotek procent...

Já bych Špryňarovi a jemu podobným nechal těchto pár zanedbatelných jednotek procent jezdit před okny ;-€

0/0
9.2.2011 14:22

bejvoc4

Re: jednotky procent...

Jinak, když je to jen pár procent, tak ČESMADu určitě nebude vadit, že nové mýto se bude vztahovat pouze na těchto pár procent...

0/0
9.2.2011 14:43

alamo

Mýto

Bárta R^ ČESMAD Rv

0/0
9.2.2011 14:20

bejvoc4

Autodopravci polibte

si laskavě své dukáty.;-O;-O

0/0
9.2.2011 14:05







Najdete na iDNES.cz