Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Autodopravci odmítají Bártův plán - podporu železnice i rozšíření mýta

Sdružení autodopravců ČESMAD nesouhlasí se zavedením mýta na silnicích II. a III. třídy. Postihne to podle nich malé regionální podnikatele, nikoliv velké firmy. Rýpli si i do dopravní "superstrategie" ministra Víta Bárty. Zlevnění dopravy na železnici považují za diskriminační.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OL

osk

8. 3. 2011 19:01
Kupodivu

Autodopravci nesouhlasí s omezením nákladní autodopravy n oto se divím. Jinak zpoplatnnění 2. a 3. třídy je kravina, jediné co to muže řešit je aby neobjížděli kratší placené useky po těchto cestách ale to by se snad dalo ošetřit i jinak až na vyjímky takže uznávám že v tom mají pravdu že alespon 3 třída je kravina jak byk

0 0
možnosti
J

jajajajajajajajajajajajajajajaja

13. 2. 2011 10:37
A co autobusy,pane Bárta?

Autobus odnáší tiše všecky sankce a polatky namířené proti,údajně,kamionům!Stejné sazby míta a tím i prodražování osobní hromadné dopravy:-/!!

0 0
možnosti
T

Toman10

11. 2. 2011 8:22
Dražší doprava by vyvolala tlaky na využ. místních zdrojů

No jestli průměrný kamion ničí silnice prý 16000 X víc než auto tak ty poplatky co ted platí jsou směšné. Tím , že dopravci platí směšné poplatky, tak vlastně jim nelze "místně" konkurovat a nevyužívají se místně zdroje. Extrémně vzato - nač cihly ze Španělska nebo jahody z Jihoafrické r., když by tyto výrobky vyrobili našinci se všemi dopady do kupní síly a našich daní. Myslím si že některé globalitźační tendence jsou u nás nesmyslné. Myslím že v Rakousku, Švýcarsku využívají více místní produkty a zdroje a dokážou je i lépe zhodnotit a prodat - tomu se říká multiplikační finanční efekt a proto celková bilance ta vnitřní kupní síla těchto krajů, spolkových republik či států je kladná. U nás většinou restaurace dovážejí zmražené produkty ze španělska, apod.a to je špatně. A naopak fungujeme jako zpracovny polotovarů s nízkou přidanou hodnotou jak 4. největší spolková republika německa. Takhle nikdy nezbohatnem. Budem jenom přestupní "zpracovna". Podíval se někdo

0 0
možnosti
SS

Steen

11. 2. 2011 8:50
Re: Dražší doprava by vyvolala tlaky na využ. místních zdrojů

Prosím nezapomeňte, že dopravci nemají žádný pytel s penězi z kterého by poplatky platili. Mýto, třeba i zvýšené nakonec zaplatí koncový spotřebitel, teda každý z nás. A tak takové polatky akorát zdražují zboží.   Mýto je v ČR od roku 2007 na vozidla nad 12t .A od r. 2010 na auta nad 3,5t.    Že by to přineslo nějaké závratné sumy do rozpočtu, to asi ne. Zvýšením spotřební daně na naftu a tím nekupováním zahraničními dopravci dělá ztrátu asi 8 mld. To mýto v žádném případě nevykompenzuje. Ono asi všechno souvisí se vším.

0 0
možnosti
MK

enpassant

10. 2. 2011 20:10
Trochu ujetý nápad

Pokukd se zpoplatní všechny silnice, pak bych to spíše než nákladným systémem mýta řešil spotřební daní na palivo. Zdá se mi, že pan Bárta je manažer za každou cenu. Možná méně organizovat a více přemýšlet.

0 0
možnosti
SS

Steen

11. 2. 2011 8:58
Re: Trochu ujetý nápad

Myslím si že to je správný názor. Možná taky jedinná cesta, aby to konečně fungovala. Zaplatili by všichni poměrně spravedlivě a do našeho a ne rakouského rozpočtu.

0 0
možnosti
JS

JarSkali

10. 2. 2011 17:23
Tak

jestli pan Bárta zařídí, aby ubylo kamionů, to si mne koupí. Máme nebo jsme měli nejhustší železniční síť v Evropě a nákladních vlaků jezdí strašně málo. Autodopravci budou mít nižší zisky, a možná někteří zkrachují, ale za tuhle cenu by to stálo.

0 0
možnosti
JM

jmhad

10. 2. 2011 6:29
v čem je dráha zvýhodněna?

to snad bylo kdysi dávno,kdy měla zvýhodněnou cenu nafty,elektříny a uhlí pro svůj provoz a to z jenoduchého důvodu - udržovala si na své náklady dopravní cestu. Silnice však "udržuje " stát.Po změně ekonomického systému u nás  platí za naftu či elektřinu jako autodopravci či jiní,ale způsob výstavby a údržby železné dráhy a silnic zůstává shodný.Jedna tak,druhá onak.:-P

0 0
možnosti
PH

petrph

9. 2. 2011 23:43
ale no jistě..

Ono zvýhodnění pouze jednoho dopravce (t.j. Českých drah), který je úplně náhodou ve vlastnictví státu, to bude důvod k pěkným pár arbitrážím...:-)

0 0
možnosti

WIFI

10. 2. 2011 9:42
Re: ale no jistě..

jak zvýhodní podpora přepravy nákladu po železnici české dráhy, když koleje patří Správě železniční dopravní cesty a náklady přepravuje (mimo soukromníků) úplně jiná firma - ČD Cargo ?

0 0
možnosti
D

DrPrHrBr

9. 2. 2011 23:00
Jednou z našich mála výhod

je geografická pozice. Nechápu, proč jí využíváme tak nepatrnou měrou... :-(

0 0
možnosti
P

prasák

9. 2. 2011 22:21
líbí

Líbí se mi to naříkání v každé díře, že jim tam projede kamion, či dva. Jinde jezdí kamionů tisíce a neřeší se to, naopak se tam tenhle nárh snaží nahnat další auta. Příkladem může být tragická R46, která vede kolem domů a kamiony tam jezdí ve dne v noci.

0 0
možnosti
P

prasák

9. 2. 2011 22:18
superantikoncepce

Pokud koncepce nepočítá s urychleným dokončením páteřní dálnice D1, tak je to jenom blábol. Připomínám, že ODS slibovala ve volbách 2006 její dokončení jako samozřejmost a prioritu do roku 2010 a jde o součást transevropského koridoru, na který by jistě výrazně přispěla i EU. Zbývá nějakých 30 km a zastavit tuto stavbu před dokončením posledních úseků je zvěrstvo, které doufám neprojde. Rv 

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Portál iDNES.cz čte od nepaměti. Petr je dalším výhercem týdenní Megahry

23. dubna 2024  8:28

Jarní Megahra o peněžní prémie na portálu iDNES.cz pokračuje a po pondělím losování má již pátého...

Buď vysaďte nové stromy, nebo zaplaťte až půl miliardy, dozví se developeři

23. dubna 2024

Premium Pokud nebude možné vysadit nové stromy ve městě do kilometru od pokácených, zaplatí developeři...

OBRAZEM: Přehršel techniky a stovky dělníků. Jak finišuje dálnice D4 do Písku

23. dubna 2024

Tisícovka dělníků na stavbě v jeden moment. Během náročnějších prací jich ale na rozestavěných více...

Smutný konec slavné návrhářky: jde do vězení za pašování krokodýlích kabelek

22. dubna 2024  20:27

Módní návrhářka Nancy Gonzalezová, jejíž doplňky nosila zpěvačka Britney Spears a také například...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!