Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potvrzeno: Dráhy koupí polské motoráky. O čtvrtinu levněji, než čekaly

Polská společnost Pesa Bydgoszcz se stala vítězem soutěže na dodávku celkem 31 motorových vozů. Informoval o tom přímo výrobce, České dráhy vítězství firmy potvrdily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomaseq

Elektrické jednotky

Kdy se začnou kupovat elektrické jednotky, které mají menší kapacitu než CityElefant? Jezdili by na tratích, kde je CityElefant zbytečně velký.

Dále by mě zajímalo, jestli se bude dělat CityElefant ve střídavé verzi nebo jako dvousystémové jednotka.

Díky za info.

0/0
11.2.2011 10:19

tarten

Re: Elektrické jednotky

Nějaká výběrová řízení na ně už běží. Jestli si dobře pamatuju, tak ČD cca před 3 týdny prohlásila něco jako že výsledky zveřejní v nejbližších týdnech. Takže pokud se něco nezasekne, mohlo by to do 2-3 let začít jezdit, vpodstatě to asi naváže na kupování poslední série CityElefantů.

0/0
11.2.2011 14:41

hasil.lokotka

Re: Elektrické jednotky

ČD o City Elefantech co já vím neuvažují, posledních 8 co bylo objednáno je opravdu posledních podle stránek cd.cz. O střídavé verzi CE pokud vím se zatím moc neuvažuje, teď se uvažuje o rekonstrukci pantografů 560, co jsem pochopil.

0/0
12.2.2011 12:16

tarten

Re: Elektrické jednotky

Je to tak, neuvažují (po té poslední osmici co by se měla dokončit za necelé 2 roky), a proto by mě zajímalo, čím chtějí nahradit těch zbývajících cca 10 žabotlamů na zálohách, což by mohl být odhad pro 2013.

Střídavá verze CE míří na Slovensko a upravená šestivozová na Ukrajinu. Do Jihomoravského kraje ne, protože ten nechtěl modernější vozidla financovat. Řešením měla být rekonstrukce těch jejich 560, ale pokud vím, tohle výběrko končí bezvýsledně. Takže teprv uvidíme.

0/0
14.2.2011 11:39

CX650

Předražené, jako vše na drahách

Jestli počítám dobře, tak za 120 míst zaplatí ČD 64 milionů bez DPH. To je na jedno místo 533.000 bez DPH, resp cca 640.000,- Kč s daní. To je cena za luxusní auto střední třídy! Ale pardon, v tom autě přece necestuje jeden, ale 5 cestujících. Takže ČD nakupují vlaky tak draho, jako by nakupovaly superluxusní BMW či Mercedesy, s koženými sedadly, zónovými klimatizacemi, desítkami airbagů, luxusním audio/video systémem.......... protože v přepočtu na počet pasažérů je tato lokálka stejně drahá, jako pětimístné auto za 3.000.000,- Kč!!!!!

Rozpoustit tu bandu zlodějů se jménem České dráhy!!!!

0/0
10.2.2011 15:41

Bery

Re: Předražené, jako vše na drahách

A vydrzi to BMW jezdit v prumeru 700km denne po dobu 50 let ? ;-) Srovnavani s osobnim vozem je zcela mimo misu a svedci o naproste neznalosti problematiky. Ta cena ja naopak az prekvapive dobra.

0/0
10.2.2011 16:15

TigerM

Re: Předražené, jako vše na drahách

a to si jeste tech luxusnich BMW zabira mnohem vetsi plochu nez jeden vlak a jede po kolejich, ktere se nemusi solit, opravovat kazdy rok/dva, riziko nehody je vyrazne nizsi...

PS> kdyby se radeji investovalo do zefektivneni zeleznicnich trati co se tyce komfortu a rychlosti, urcite by zeleznici vyuzivalo vice lidi...

0/0
10.2.2011 19:44

Galmar

Kojetin - valmez

tak pokud to doopravdy nasadi na tuto trat tak pleskam, konecne se snad zbavime dobytcaku :-) uz se na ne tesim

0/0
10.2.2011 8:48

legnaw

Re: Kojetin - valmez

tohle je taky dobytcak....snad necekas jaguar :)))))

0/0
10.2.2011 9:48

nicolbolas

v čr je reálná nezaměstnanost okolo 20%

zejména mezi mladými. mělo by bý trestné dovážet něco, co si můžeme vyrobit sami

0/0
10.2.2011 8:39

kandaharista

Re: v čr je reálná nezaměstnanost okolo 20%

Když budeme preferovat naše výrobce, tak oni nebudou mít snahu se zlepšit a nic nevyvezou. Dnes většinu produkce vyvážíme a je to právě proto, že nebráníme konkurenci, aby nadějné firmy cvičila a ty beznadějné vyřadila. Výroba pouze pro vlastní trh je dnes pro naše firmy nedostatečná.

0/0
10.2.2011 8:56

AAA2

Re: v čr je reálná nezaměstnanost okolo 20%

Ano a az se na oplatku sousedi zaridi stejne, tak bude nezamestnanost 50% ...

0/0
10.2.2011 9:21

honzasl

Re: v čr je reálná nezaměstnanost okolo 20%

Všiml jste si, že nabídku žádná česká firma nepodala? Takže vaše připomínka je úplně mimo. K čemu tzedy máme ten volný trh EU?

0/0
10.2.2011 9:35

Von der Tann

OMG

vždyť to jsou skoro všechno elektrifikované tratě?? To nám Katar věnoval ropný vrt za to že necháme na pokoji jejich pedofilního prince??8-o

0/0
10.2.2011 8:24

kandaharista

to zní dobře

Dejme tomu, že cena je fakt výhodná. Dejme tomu, že i kvalita je dobrá, nakonec, proč by se Poláci nemohli v něčem zlepšit, ostatně tam jsou technologie odjinud. Jen doufám, že se časem nedozvíme, že cena musela být dodatečně významně navýšena, neboť bylo k soupravám třeba přimontovat plováky pro případ povodní, padáky pro případ pádu ze skály a pípáky pro případ, že by v mlze zabloudily:-P

0/0
10.2.2011 8:03

unbreakable debater vol.17

Jinak doufám, že ČD vypíší tendr na jednopodlažní...

....elektrické jednotky, jako náhrady za Žabotlamy, dříve, než mantáci z Plzně stihnou něco sesmolit. Tenhle typ vlaku tam prý vyvíjejí, ale teprve s tím začali. Nicméně já bych tu raději viděl Stadler Flirt od Pesy, Desiro Mainline, Newag 14WE nebo 19WE. R^

0/0
9.2.2011 23:35

PepaK

Re: Jinak doufám, že ČD vypíší tendr na jednopodlažní...

VŘ bylo vyhlášenojiž loni. V nejbližších dnech se bude vyhlašovat vítěz...

0/0
9.2.2011 23:49

unbreakable debater vol.17

Re: Jinak doufám, že ČD vypíší tendr na jednopodlažní...

To znamená, že to Romanova Škoda Netherlands nebude? Super! R^

0/0
10.2.2011 0:13

a8nn

Re: Jinak doufám, že ČD vypíší tendr na jednopodlažní...

To je chybný závěr. Vyvíjí se už delší dobu a Škoda se bude určitě účastnit, otázkou je, zda byla zakázka vypsána pro ni. Osobně bych si tipl že ano.

0/0
10.2.2011 1:30

legnaw

Re: Jinak doufám, že ČD vypíší tendr na jednopodlažní...

taktak...vsechno se zdrzuje aby to nabidka stihla...

0/0
10.2.2011 9:51

tarten

Re: Jinak doufám, že ČD vypíší tendr na jednopodlažní...

Na ty "nejbližší dny" jsem docela zvědavý. :-)

0/0
10.2.2011 11:09

tarten

Re: Jinak doufám, že ČD vypíší tendr na jednopodlažní...

Nicméně konkurence se zřejmě ke slovu nedostane. V papírové MF Dnes se píše:

"Zatím nepojmenovanou soupravu pro provoz na elektrifikovaných tratích přihlásila Škoda už do dvou soutěží, ve kterých je jediným zájemcem.

Výsledky soutěží nejsou ještě oficiálně schválené, podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského je však Škoda v obou tendrech jediným uchazečem. Celkem jde o 19 jednotek, hlavně pro Ústecký, Královéhradecký, Pardubický, Olomoucký a Jihočeský kraj. ... Jednotka čerpá především z dvoupatrových CityElafantů."

0/0
10.2.2011 12:36

Ruka trhu řádí jak Černá ruka

Jestli jsou polské vlaky...

...proslulé svou kvalitou stejně jako ostatní polské výrobky, tak se máme na co těšit. Zlaté kufry 810 ;-D

0/0
9.2.2011 21:35

politicky nekorektní trolejbus

Re: Jestli jsou polské vlaky...

Poláci mají hrozné silnice a koleje. Ale autobusy a většinu vlaků mají lepší než většina českých dopravců

0/0
9.2.2011 22:21

unbreakable debater vol.17

Re: Jestli jsou polské vlaky...

Nehledě na to, že Pesa dělá i vlaky v licenci od Stadlera. A nevěřím, že by Švýcaři nechali vyrábět stejné vlaky v nějak výrazně nižší kvalitě.

0/0
9.2.2011 22:31

tarten

Re: Jestli jsou polské vlaky...

No škoda, že je nepřihlásila do výběrového řízení v ČR. ;-D

0/0
9.2.2011 22:45

tarten

Re: Jestli jsou polské vlaky...

Sorry, blbě napsáno. Myslel jsem tu licencovanou výrobu, kterou měl dělat také Pars.

0/0
9.2.2011 22:54

unbreakable debater vol.17

Re: Jestli jsou polské vlaky...

Myslíš jako, že by Stadler zadal licenční výrobu do Parsu? To nezní špatně, ale výhodu v tom nevidím. Škoda Transportation Českým drahám nedává o moc lepší podmínky, než by byli schopni nabídnout zahraniční výrobci. Jedinou výhodou Škody a jejích dceřinek je ten mýtus o české firmě, která je sice česká, ale odvádí daně v Nizozemí, takže to není žádná česká firma, pouze v Česku podniká. Já jsem naopak rád, že ČD konečně hledí na cenu a ne jen na vylhaný patriotismus.

0/0
9.2.2011 23:15

a8nn

Re: Jestli jsou polské vlaky...

Nehledí na cenu, jen se Pars nebyl schopen minimálně se dvěma výrobci dohodnout na licencování a tak to holt musely vypsat otevřeně.

0/0
10.2.2011 1:33

joscer

Re: Jestli jsou polské vlaky...

Jak může firma, která má ČESKÉ DIČ platit daně v zahraničí? Ano, zisk po zdanění tam někde končí, ale rozhodně ne daň ze zisku.

0/0
10.2.2011 6:14

Neumětel

Re: Jestli jsou polské vlaky...

Ona taky nemusí žádnou daň vykázat. A děje se to běžně. Zboží se bez zisku prodá mateřské firmě v zahraničí a matka ho pak se ziskem prodá koncovému zákazníkovi. Ve skutečnosti obíhají jen faktury. Kde se pak tvoří a daní zisk?

0/0
10.2.2011 7:42

MatuABC

Re: Jestli jsou polské vlaky...

Musis si, ale taky uvedomit ze zamestananci, kteri ten vlak vyrabeji odvadi dan ze mzdy ktera pravdepodobne predstavuje jeste vetsi polozku nez ta dan ze zisku.

0/0
10.2.2011 9:48

tarten

Re: Jestli jsou polské vlaky...

Tomu se tuším dá zabránit ve smlouvě. Že je tam jednoznačně řečeno, že se kupuje od české pobočky a ne od matky.

0/0
10.2.2011 11:14

joscer

Re: Jestli jsou polské vlaky...

Děje se to běžně? Které firmy to dělají? Určitě jich řekneš minimálně deset, když je to běžné.

0/0
10.2.2011 12:22

a8nn

Re: Jestli jsou polské vlaky...

Pesa licenčně nic nedělá, Stadler má v Polsku vlastní továrnu.

0/0
10.2.2011 1:31

tarten

Re: Jestli jsou polské vlaky...

Říká se, že Poláci pokročili hodně kupředu a že minulá generace vlaků od PESA byla podobně srovnatelná jako nynější CityElefanty. A teď  že prý zas o hodně pokročili, tak uvidíme. Já bych se toho moc nebál.

0/0
9.2.2011 22:48

kali.czz

Zázrak

Cože, levněji? Slavme, bouchejme šampaňské, první veřejná zakázka, která nebude předražená!!!!

A nebo ne?:-D;-D;-D;-D

0/0
9.2.2011 19:48

Equus

Re: Zázrak

Taky koukám jako blázen. Copak nebylo na trhu něco dražšího? Co ten slovenský vlak?

0/0
9.2.2011 19:56

kali.czz

Re: Zázrak

Chudáci manažeři, budou mít menší provize :-D Ono se něco dražšího najde:-D

Ne, dělám si legraci, jestli je to opravdu tak, tak jen tak dál!!!

0/0
9.2.2011 19:59

Webpawson

Re: Zázrak

no počkal bych si na konečné vyúčtování... nebo fakt Poláci netuší, jak to u nás chodí? Opravdu získali zakázku s tak nízkou cenou, tedy poctivě (sotva mají polštář 100 mil. na úplatky, když jsou o 600mil. pod odhadem) ?

Bylo by to krásné, ale také se mi tomu nechce věřit...

0/0
9.2.2011 20:08

tarten

Re: Zázrak

Vidím to tak, že Poláci se na českém trhu uchytili díky téhle nižší ceně dost pevně. Možná tak umožnili definitivně prosadit, že další výběrka ČD už nebudou šitá škodováckému impériu na míru.

0/0
9.2.2011 22:53

Webpawson

Re: Zázrak

To jest možné. No a nebo úředníčci hrají na ministra Bártu divadlo - prostě udělají jedno řízení pořádně, ušetří se, jeho to ukolíbá a dál se pojede postaru.. každopádně souhlasím, R^

0/0
9.2.2011 23:28

tarten

Re: Zázrak

To s tím divadlem je možné, ba pravděpodobné. Ale je to také riskantní, a já doufám, že se to riziko plně projevilo a jeho důsledky budou co nejtrvalejší. Já nemám nic proti tomu, když zakázku dostane Škoda, spíš naopak, ale rozhodně chci, aby to bylo v řízení, které je skutečné, aby rozhodovala kvalita a cena, a ne aby to byla jen politická nebo jánabráchistická formální dávačka.

0/0
10.2.2011 11:19

a8nn

Re: Zázrak

Verze pro polský trh - jednotka SA134 tam stojí okolo 55 milionů, takže by mohli mít i polštář. Ale tentokrát to výjimečně poctivé bylo, dvorní dodavatel holt neměl co nabídnout.

0/0
10.2.2011 1:36

joscer

Re: Zázrak

No on ten dvorní dodavatel totiž nic v segmentu dieselové trakce k nabídnutí nemá, víme? Takže ne, že neměl co nabídnout v dané cenové hladině.

0/0
10.2.2011 6:17

a8nn

Re: Zázrak

Přečtěte si to ještě jednou. O ničem takovém v mém příspěvku nemluvím.

0/0
10.2.2011 16:41

joscer

Re: Zázrak

Já jsem to tak pochopil.

0/0
10.2.2011 18:39

Bery

Re: Zázrak

Jenze SA134 je dvouvozova, zatim co ATR 220 je trivozova, takze tam zadny polstar nebude.

0/0
10.2.2011 9:33

a8nn

Re: Zázrak

Z popisu zakázky: "Dodávka 31 ks dvouvozových motorových jednotek".

0/0
10.2.2011 16:39

Bery

Re: Zázrak

Vim, jenze ATR 220 je trivozova. Pak by bylo logicke vychazet spise z dvouvozove SA134 a iDnes ma v clanku zmatek.Upravovat trivozovou na dvouvozovou, kdyz dvouvozova existuje mi neprijde ekonomicke a tedy pravdepodobne. Oficialni tiskovou zpravu jsem ale na webu CD nenasel.

0/0
10.2.2011 17:26







Najdete na iDNES.cz