Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Deset tisíc železničářů změní zaměstnavatele, rozhodla vláda

České dráhy čeká od července výrazné zeštíhlení, při kterém ale nikdo nepřijde o práci. Vláda rozhodla, že převede 9 500 zaměstnanců ze státního podniku pod jinou státní organizaci, Správu železniční dopravní cesty. Naplnil se tak jeden z prvních velkých železničních plánů ministra dopravy Víta Bárty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hasil.lokotka

Jsme zase pozadu

Vážení, nevím co vás na tom fascinuje.

Jsme akorát zase x let za opicema a děláme stejná chyby.

V Německu transformace již dávno proběhla, na Slovensku nedávno a obě organizace se rozhodli,

že se zase sjednotí, protože je to výhodnější. Jsem sice laik, ale opravdou dlouho řadu let se žel. dopravou ČR zabývám.

0/0
12.2.2011 11:43

tarten

Re: Jsme zase pozadu

Nicméně přesto je přesun "živé dopravní cesty" od dopravce k SŽDC a vyjasnění finančních toků správný krok, i kdyby SŽDC jako celek nakonec skončila ve stejném holdingu.

0/0
14.2.2011 16:58

k o z a k 5 2

to je snad v pořádku , ne?

nebo je lepší , když si jeden státní podnik pronajímá druhej státní podnik a jeden bez druhého nemůže stejně existovat ?

0/0
10.2.2011 12:38

tarten

Re: to je snad v pořádku , ne?

Souhlasím. Je to rozumný krok.

0/0
10.2.2011 12:54

tzn

Takhle vypadaji zestihleni a uspory v praxi!!!

0/0
10.2.2011 10:10

Typhoon

Re: Takhle vypadaji zestihleni a uspory v praxi!!!

a takhle v praxi vypadá ,když někdo nepochopí o čem je řeč;-)

0/0
10.2.2011 11:18

tarten

Re: Takhle vypadaji zestihleni a uspory v praxi!!!

Vy jste zjevně navštívil rubriku o dopravě poprvé. Doporučuji přečíst i další články. ;-)

0/0
10.2.2011 12:55

WIBA

dokončit odděleni cesty od přepravy

No ještě by to chtělo oddělit nádražní budovy od ČD k SŽDC.

0/0
10.2.2011 9:58

tarten

Re: dokončit odděleni cesty od přepravy

To by sice bylo také šikovné, ale už ne tak nutné. Nutné bylo, aby SŽDC měla všechna nástupiště. A to má.

0/0
10.2.2011 12:57

patriot1

s výhodami od ČD nezávislý stejně nebudou

Pokud je to děláno kvůli nezávislosti a rovnému přístupu všech dopravců na dopravní cestu, tak by ti zaměstnanci ale měli buď přijít o bezplatné cestování s ČD nebo by měli bezplatně cestovat se všemi dopravci, kteří na dopravní cestě jsou a do budoucna budou. V opačném případě jim budou ČD vždy tak trochu sympatičtější a popravdě řečeno, často je to o lidském faktoru. Např. dispečeři mají poměrně dost kompetencí na to aby alternativním dopravcům znepříjemňovali život.

0/0
10.2.2011 9:39

Bery

Re: s výhodami od ČD nezávislý stejně nebudou

To je pak na dohode dopravcu... staci aby si navzajem uznavali rezijky a neni co resit. ;-)

0/0
10.2.2011 11:02

tarten

Re: s výhodami od ČD nezávislý stejně nebudou

Kupodivu to vypadá, že se "živá dopravní cesta" chovala profesionálně a Jančurovi při jeho reklamních jízdách život neztěžovala. Přesto je ale převedení potřebné.

0/0
10.2.2011 12:59

han2

Re: s výhodami od ČD nezávislý stejně nebudou

To bych rád věděl, které "kompetence" to jsou. Já sám tuto práci dělám a jsou případy, kdy naopak soukromníci dostávají přednost. Nedávno jsme ve veřejném  zájmu potřebovali "mašinu" a přednost dostal soukromník (byl popotahován, aby to zvládl co nejrychleji). Jinak obecně platí nějaké předpisy, kterými je dáno pořadí a přednosti vlaků podle jednotlivých druhů (případně podle důležitosti - při mimořádnostech) ne podle dopravce (mnohdy ani nevíme, jestli je to čd či soukromník, mohou dostat stejné číslo vlaku). Ty kompetence jsou pro mě novinkou, a to se už v této oblasti nějaký ten pátek pohybuji).

0/0
11.2.2011 15:56

Vendelín Nademlejnský mladčí 7

Super

Takže teď na drahách už nikdo za nic nebude moci, všechno se svede na SŽDC

0/0
10.2.2011 8:52

Mychal.B.

Re: Super

Vždyť to dělají už teď. Kdy naposledy jsi slyšel ze strany ČD, že za zpoždění můžou oni a ne někdo jiný?

0/0
10.2.2011 9:41

Don_Alex

Re: Super

klasicky pripad, ktery sem zazil, kdyz sem jel z Nemecka, ze na hranicich jsme meli zpoždění asi 5 minut, který se cestou do Prahy nafoukly na 45 minut s tím že České dráhy hlásily že zpoždění je v důsledku zpoždění vlaku na německém území... tož tak..

0/0
10.2.2011 9:49

Vážný

Oddělení dopravce a kolejí

je dlouhodobě blbost, protože to takhle historicky nevzniklo. Ten kdo chtěl jezdit po kolejích si je postavil. Je to hloupá "evropština". Má smysl dělat antimonopolní zákroky vertikálně (rozdělit ČD, ČEZ na např.územní divize).Má smysl regulovat užití kolejí jiným dopravcem. Ale SDC nikdy už nepostaví "neplánovitě" metr kolejí, jen proto, že se někde rentujou...

0/0
10.2.2011 1:13

jannes

Re: Oddělení dopravce a kolejí

Vážený pane vážný, historicky to takhle sice nevzniklo, ale holt je jiná doba... Co by podle Vás přineslo pozitivního rozdělení ČD na územní divize? Jakože by si každá divize hrála na vlastním písečku? Ohromný nápad! Vy jste svými fantaziemi kandidátem do vlády, dejte se na politiku. A jinak... chcete-li o něčem rádobyzasvěceně hovořit,nejdříve si ujasněte pojmy, např. co to je SDC a SŽDC:-P

0/0
10.2.2011 1:26

Leinad

Re: Oddělení dopravce a kolejí

A co oddělení autodopravce a silničářů, je to též blbost, má si též každý postavit svoji dálnici? Pokud se SŽDC bude chovat aspoň trošku normálně, tak postaví koleje tam, kam dopravci budou chtít.

0/0
10.2.2011 8:02

tevp

Ve "zlatých" 90s

"změnilo" zaměstnavatele (bylo propuštěno) cca 90 tisíc zaměstnanců býv. OKD v jednom regionu ... čeho se bojíte u 10 tisíc zam. ČD v celé ČR ?!!! :-D Proti vám vklidu povedu válku ! Jste pos. az za ušima a to se ještě nestřílí ! Che che che !!!

0/0
10.2.2011 1:05

tevp

Ve "zlatých" 90s

"změnilo" zaměstnavatele (bylo propuštěno) cca 90 tisíc zaměstnanců býv. OKD v jednom regionu ... čeho se bojíte u 10 tisíc zam. ČD v celé ČR ?!!! :-D Proti vám vklidu povedu válku ! Jste pos. az za ušima a to se ještě nestřílí ! Che che che !!!

0/0
9.2.2011 23:25

jannes

Re: Ve "zlatých" 90s

No nazdar... další čerstvě přibyvší z nálevny s potřebou veřejně se vyjadřovat k věcem, které jsou mu španělskou vesnicí... On se někdo někde něčeho bojí?

0/0
10.2.2011 0:28

tevp

Re: Ve "zlatých" 90s

Pracuješ v nálevně ? :-) Pak rozumím ... Nepamatuješ 90s ? ... Taky rozumím ! ... A k věci ???

0/0
10.2.2011 1:08

jannes

Re: Ve "zlatých" 90s

Nepracuji v nálevně, devadesátky pamatuji, ale absolutně nevidím souvislost s danou tématikou.... Takže k věci bys měl mluvit spíš ty, a neplácat hlouposti...:-/

0/0
10.2.2011 1:18

Jack111

Šup tam, šup sem

To jsem zvědav, co budete v diskusi psát, až se tu zase objeví článek, že se část sždc (a právě těch 10 000 lidí) bude zase vracet pod ČD. Tahle varianta je pořád ve hře.

0/0
9.2.2011 23:20

Rudý přízrak lucha la libertad

statni SZDC

si najima zamestnance u statni CD - to me hlava nebere. Je to vubec mozny tohleto. !RvRv8-o

0/0
9.2.2011 22:26

honzik_janulik

Re: statni SZDC

Prosím tě, když přijdeš z hospody, nesnaž se přemýšlet, a už vůbec ne o věcech, které znáš maximálně z novin a nemáš ponětí, o co jde....

0/0
9.2.2011 22:37

janded

Re: statni SZDC

Jenže logicky JE to úplná kravina, možná jen ve státních firmách, které on každým pivem, které si dnes dal dotuje.

0/0
9.2.2011 22:53

honzik_janulik

Re: statni SZDC

Ale houby... nikdo si nikoho nenajímá, přečtěte si to pořádně... Právěže logicky to tak vychází, na železnici funguje spousta dopravců už teď, jenže v nákladní dopravě, o čemž málokdo ví, protože každý vidí jen osobní dopravu, kam pronikají další dopravci velmi pomalu. A o zajištění jízd všech dopravců se starají zaměstannci ČD, takže Bárta (a nepřišel s tím on), chce, aby lidé, kteří zajišťují provoz, byli mimo ně... čili logicky u SŽDC.

0/0
9.2.2011 22:59

janded

Re: statni SZDC

Omyl, činnost SŽDC je vykonávána zaměstnanci ČD a ČD za to dostává prachy od SŽDC. Vy si to přeštěte pořádně.

0/0
9.2.2011 23:05

janded

Re: statni SZDC

Jen dodám, že během těchto "sranda transakcí" zmizí v nějáké prominentní kapse jistě pěkný balík. Ta prominentní kapsa je schopná sypat i odborům a ty pak dělají haló, kdykoliv se prominentní kapse zamane. K ničemu jinému tato absurdní situace v této zemi ani směřovat nemůže.;-O

0/0
9.2.2011 23:07

honzik_janulik

Re: statni SZDC

Jo, teď, to tam přece píšu.  A tím přechodem dopravních zaměstnanců se to právě oddělí...

0/0
9.2.2011 23:14

Don_Alex

Re: statni SZDC

asi by sis měl nastudovat rozdíl mezi s.o. a a.s. , ledacos by se ti vyjasnilo...

0/0
9.2.2011 22:59

houba_

Re: statni SZDC

CD neni statni organizace, ale akciovka.

0/0
9.2.2011 23:38

Bery

Re: statni SZDC

To bohuzel jeste nepochopil ani autor clanku. ;-D

0/0
10.2.2011 9:50

janded

Re: statni SZDC

Ale dámy... Kdopak asi vlastní ty akcie?

0/0
10.2.2011 10:01

janded

Re: statni SZDC

Nebo mi chcete namluvit, že stát sype do soukromé firmy? To by bylo upřímě na nástup die Fensterpolitik...

0/0
10.2.2011 10:02

tarten

Re: statni SZDC

Pochopitelně, že stát sype prostřednictvím SŽDC do soukromých firem, přinejmenším to tak podle jejích "výsledků" vypadá. Tím ale nemyslím ČD, ale všelijaké ty outsourceované podivnosti na údržbu tratí a peronů, které udržují tak, že na perónech je tolik sněhu, že se vlaků nedaří ani zavírat dveře, a při každém větším sněhu nebo větru padají na tratě stromy, které v tom pásmu už dávno neměly růst.

0/0
10.2.2011 15:15

Bery

Re: statni SZDC

Jo, tohle je velka bolest (nejen) zeleznice. Statni firma by tuto cinnost mela zajistovat vyhradne pomoci vlastnich zamestnancu, jinak to svadi k vyvadeni statnich penez do soukromych kapes. Ale spousta jedincu by tu nadavala na obrovskou prezamestnanost. Ze to dela ve finale stejny pocet lidi, ale stoji to x nasobne vice nikomu nevadi. Pritom uz ted se rika, ze diky tomuto nesvaru vyjde kazdy prazec na trati 3x draz, nez kdyby bylo vyuzito vlastnich zamestnancu. :-P

0/0
10.2.2011 16:27

Bery

Re: statni SZDC

To sice ano, nicmene po pravni strance to rozdil je. ;-)

0/0
10.2.2011 11:05

kunta_kinte - padly u Bydzova

Mno me prijde

kompletni oddeleni dopravce a spravce cest celkem logicke. navic pokud ma na draze byt konkurence, je to i nutne.

To, ze rvou odborari me neprekvapuje, ty rvou pri kazde zmene ( vyjma zvyseni platu, pokud se jim nezda nizke ).

0/0
9.2.2011 22:23

ekrasit pátý

Tohle není výmysl kmotra bárty,

to se chystá v podstatě od vzniku SŽDC.

0/0
9.2.2011 22:11

Leinad

Re: Tohle není výmysl kmotra bárty,

R^

0/0
9.2.2011 22:16

politicky nekorektní trolejbus

Nepochopil jsem, co na tom odborářům vadí

Nikdo o práci nepřijde , jenom se přepíše pár vizitek...

0/0
9.2.2011 22:04

Leinad

Re: Nepochopil jsem, co na tom odborářům vadí

Budou moc méně krást a bude snažší pustit na koleje konkurenci.

0/0
9.2.2011 22:14

109e

Re: Nepochopil jsem, co na tom odborářům vadí

Pochopit jste to nemohl, protože není v článku ani zmínka o mzdách.

0/0
9.2.2011 22:15

Leinad

Re: Nepochopil jsem, co na tom odborářům vadí

Změní se razítko na výplatní pásce?

0/0
9.2.2011 22:16

109e

Re: Nepochopil jsem, co na tom odborářům vadí

Ne, plat.

0/0
9.2.2011 22:20

109e

Re: Nepochopil jsem, co na tom odborářům vadí

Mzda je plat, nikoli razítko.

0/0
9.2.2011 22:21

janded

Re: Nepochopil jsem, co na tom odborářům vadí

Firma nevydělává, nevidím důvod, proč bychom my ostatní měli platit její zaměstnance. Čili pokud se u dráhy půjde dolů s platy, může za to pouze vedení drah. A můžete si stávkovat až do pr... Stačí zefektivnit poskytovanou službu a můžete si brát, kolik vám vaši šéfici pustí.

0/0
9.2.2011 22:55







Najdete na iDNES.cz