Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČSSD se chystá rozbít vládní reformu důchodů

Středeční jednání ekonomických ministrů o podobě důchodové reformy se zaseklo hned na několika bodech. Jasno není například v tom, zda spořit na penzi povinně, nebo dobrovolně. Dále se vedou spory o to, jak podpořit rodiny s dětmi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Toxx669

Pan Sobotka ma tolik charisma jako toaletni papir

Pan Sobotka ma tolik charisma jako toaletni papir, muze si s nim akorat vytrit ... Kdy uz vsem "obycejnym" lidem konecne dojde ze cesta do leva je cestou do pekel? Nechapu jak nekdo muze verit tem populistickym blabolum o solidarite.. Je mi z toho blivno

0/0
14.2.2011 7:13

patriot1

ODS okrádá vždy střední třídu, takže mě Kocourek nepřekvapil

VV jsou konečně stranou, kterou zajímá rodina ze střední třídy s dětmi. Kocourkovi plky o adresnosti nejsou nic jiného, než opět okrádání střední třídy ve stylu všem zvedneme náklady, já a kámoši to ani nepoznáme střední třída s dětmi ať si poradí jak chce (opět trochu schudne) a sockám trošičku zvedneme sociální dávky. S tohle politikou ať jdou někam a nedivěj se pak, že chuť rodit mají pouze hnědočeši nebo opravdu bohatí.

0/0
11.2.2011 9:36

Bery

Mno...

Prozatim to na mne spise pusobi dojmem, ze jak koalice, tak opozice nemaji zajem resit duchodovou reformu, ale hledaji cestu jak do rozpoctu natahnout vice penez pro tunelovani. Duchodova reforma ma byt pouze zasterka.

0/0
11.2.2011 9:33

harcer

Jen věř blbče víra tvá tě posiluje!

Bradavice říkal že na důchody je peněz dost.Klaus sliboval průměrně 50kilo.Bombardér že se všichni budeme milovat.A svatí otcové nám za to zajistí nebe ,škoda že ne na zemi (za tím místo asi hledají) No a dnešní vláda že zamete z korupcí, kriminalitou a zlodějinou.Ještě tak naučit některé lidi dělat komoušské bandě se to prý dařilo,a nechci ani to nebeEU;-D

0/0
10.2.2011 23:14

nic.ole_modrobolsev stale vadi

povinne sporeni je blbost, progrese od 35 kCZK

proste progrese take. Proc to ti joudove vzdycky zadupou nejakym nesmyslem, jako 13. duchod :-/EURv

0/0
10.2.2011 22:59

Bery

Re: povinne sporeni je blbost, progrese od 35 kCZK

Tak tak... povinne sporeni je uplne stejna blbost jako progrese od 35k Kc. Nejak si nejsem jistej, jestli si z nas koalice s opozici nedelaji nahodou "dobry den". :-P

0/0
10.2.2011 23:44

pseudopravice

Tunel

Zasílat peníze z důchodového pojištění na individuální penzijní účty, které by spravovaly soukromé penzijní fondy je pěkná blbost. Je to jenom další mega tunel.Rv

0/0
10.2.2011 22:41

zmm

Re: Tunel

Ne ne ne to bude bombasticky fungovat. Ti mladí, co nebudou chtít platit ten zlej nefunkční průběžnej systém, přeci budou fondům splácet   ty dluhopisy, který fondy za 30let průběžně nasbíraj. To je přeci mnohem sofistikovanější řešení, než kdyby ty důchodce živili rovnou v průběžným systému. A taky ty akcie ve fondech, budou mít velkou cenu. Bude o ně velkej zájem, v podstatě hned jak důchodce dostane důchod, poběží si na burzu od fondu koupit akcie , protože, kdyby to neudělal, neměl by fond prachy na další jeho důchod. a taky jak známo , nám hrozí velká deflace, takže koruna za 30let ,bude mít mnohem větší cenu než dnes.

0/0
10.2.2011 22:57

FastBen

Ano ČSSD výborné řešení!

Ano ČSSD výborné řešení!

Přiškrťte firmy, které zaměstnávají lidi! A těm co opravdu dělají a vydělají si aspoň těch bídných 35 tisíc, tak těm to osolte taky! Aby náhodou ti ostatní flákači neměli hlad a užili si důchod.

Měli jste přemýšlet dřív! Jak k tomu ty české firmy přijdou? Hlavně že ty zahraniční mají daňové prázdniny co! Pak to tu stejně zavřou a odstěhujou se nějkam do Rumunska.

Ona je solidárnost a solidárnost. Lidé by si měli uvědomit, že každý dostane podle svých zásluh a né, že když se budu celej život flákat na všech těch sociálních podporách co jste vymysleli, a který platíme, tak si ještě užije přiměřeně slušnej důchod stejně jako ten co celej život pracoval. A ještě se nám pak tihle lidi smějou, jak jsme blbý, že vlastně chodíme do práce.

Ať si lidi zvyknou, že když něco chtějí musí si tak na to našetřit. Protože pak to dopadne, že si všichni budou půjčovat na každou blbost, a proč by ne, stát si přece taky půjčuje a jak jeden pán řekl:

0/0
10.2.2011 22:22

jrosa

Re: Ano ČSSD výborné řešení!

Přiškrťte firmy, které zaměstnávají lidi! Určitě ne, PromoPro je toho příkladem, ty by byla věčná škoda přiškrtit.

A těm co opravdu dělají a vydělají si aspoň těch bídných 35 tisíc, tak Ty dle Drábkova MPSV označte za vysokopříjmové. 

 

Ať si lidi zvyknou, že když něco chtějí musí si tak na to našetřit. To u nás platí vrchovatě, výše zadlužení našich občanů u bank je jen něco málo přes bilión Kč.;-D

0/0
11.2.2011 18:59

Laffiel

Neříkal Bradavice před volbami....

... že důchodová reforma není potřeba? Že dluhy nikoho nezajímají a že zdroje jsou? ;-D

0/0
10.2.2011 19:36

jrosa

Re: Neříkal Bradavice před volbami....

Já nevím, já na jeho mítinky nechodil, ale pokud jsi si to tam zapsal, tak asi jo;-D

0/0
10.2.2011 21:25

pakostič

Re: Neříkal Bradavice před volbami....

člověk jako vy to ovšem nemůže chápat a bere vše do slova

0/0
10.2.2011 21:46

Bery

Hmm, tak CSSD take vedle...

Ono to, ze pribyva duchodcu, je sice problem, ale neni to az tak zasadni problem jak se zda. Dokonce neni ani problem ve vysi odvodu. Rekl bych, ze soucasne odvody zamestnancu jsou temer na maximalni unosne urovni, proto tyto odvody neni radno zvysovat. Jeste nedavno byl prubezny system dost v prebytku. Zasadni problem je v tom, ze doslo k poklesu na strane prijmu a rapidne ubyva platcu!

Ilegalne pracujici cizinci, prace nacerno pri pobirani podpory, nebo soc. davek, svarc system, prace na dohodu, minimalni mzda + cestaky, odkladani zamestnancu na nemocenskou pri poklesu zakazek... to je jen par prikladu, ktere vsak znamenaji pomerne znacny vypadek v prijmech SP.

Dalsim duvodem vypadku prijmu jsou nizsi odvody u OSVC. Tim nechci rozpoutat debatu o tom, ze nesou vyssi rizika, nebo ze jim zamestnanci zavidi, atd. Ciste v reci cisel - odvadeji mene nez jsou odvody za zamestnance a z celkoveho pohledu to tedy take znamena vypadek prijmu. 

A s tim prubezny system proste nepoci

0/0
10.2.2011 19:26

jbubik

tak dle ČSSD je vysokopříjmový člověk ten,

kdo má 35 tisíc měsíčně před zdaněním.

Slyšte přátelé - kdo má 28 tisíc měsíčně čistého (což je asi 1100 Euro) je dle ČSSD bohatec a je třeba jej zdanit.;-€

0/0
10.2.2011 18:00

jrosa

Re: tak dle ČSSD je vysokopříjmový člověk ten,

pro vysokopříjmové poplatníky. Podle klasifikace MPSV by se to mohlo týkat lidí s příjmem nad 35 tisíc korun měsíčně Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/cssd-se-chysta-rozbit-vladni-reformu-duchodu-fnp-/ekonomika.aspx?c=A110210_1530014_ekonomika_vem

pro vysokopříjmové poplatníky. Podle klasifikace MPSV by se to mohlo týkat lidí s příjmem nad 35 tisíc korun měsíčně Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/cssd-se-chysta-rozbit-vladni-reformu-duchodu-fnp-/ekonomika.aspx?c=A110210_1530014_ekonomika_vem

Vysokopříjmový je člověk nad 35.000 dle klasifikace  MPSV.  Slyšte přátelé, podle Drábka a jeho MPSV je bohatec každý kdo má 35 tisíc měsíčně před zdaněním

0/0
10.2.2011 21:29

velkylord

Re: tak dle ČSSD je vysokopříjmový člověk ten,

A kde sis precetl, ze by CSSD tvrdila ze vysoky prijem je od 35000 Kc? Ja se jen docetl, ze chteji zdanit vysokoprijmove. Tu castku 35000 Kc si urcilo MPSV (a nevsiml jsem si, ze by ministr PSV byl z CSSD). Takze je nutne rozumet ctenemu textu, vazeny. No jo, ale ono jak se nekde zminena CSSD, tak se u pravicaku radikalne snizuje mysleni.

0/0
11.2.2011 19:23

Slivuch

Kalousku soukromé fondy dopadly v Maďarsku jak ????

Loni je znárodnili a lidi přišli o prachy. Tak dej pokoj s povinným odváděním do předem vytunelovaných fondů.Rv

0/0
10.2.2011 17:26

zmm

Re: Kalousku soukromé fondy dopadly v Maďarsku jak ????

i kdyby je nikdo nevytuneloval, tak komu svá aktiva prodají, nebo kdo bude splácet ty dluhopisy? Kapitálový trh funguje víceméně stejně jako průběžný systém. Jen s tím rozdílem, že když dojdou hejlové, co do toho cpou prachy, tak halt centrální banky nakvantifikují další prachy.

0/0
10.2.2011 17:35

AntonínP

Re: Kalousku soukromé fondy dopadly v Maďarsku jak ????

Pokud vím, tak je znárodnili proto, že stát, ten geniální hospodář, vše prošustroval a tak ukradl fondům.

0/0
10.2.2011 19:36

jrosa

Re: Kalousku soukromé fondy dopadly v Maďarsku jak ????

Ano, pravicová vláda v Maďarsku to ukradla fondům. Svatý Antoníne, to jsou mi věci!

0/0
10.2.2011 21:31

masculine

To si oranžoví populisti dělají srandu, ne?

Dotovat důchody odjinud? No to tu ještě nebylo. Časem můžeme na důchody prodat ČEZ, LČR a potom zvedneme daně tak, že tady nezůstane žádný významnější zaměstnavatel. Oranžovým korytářům to bude fuk, ti budou zajištěni a na dovolené budou jezdit ke Grossům na Floridu...

0/0
10.2.2011 17:19

jrosa

Re: To si oranžoví populisti dělají srandu, ne?

Dotovat důchody odjinud? To určitě ne, dotovat je možné důchody jen z důchodů. Mladodůchodci budou dotovat Starodůchodce, to bude určitě fungovat, viď masculine?

0/0
10.2.2011 21:32

Bery

Re: To si oranžoví populisti dělají srandu, ne?

Mno treba mysleli z penez usetrenych diky razantnimu omezeni korupce. ;-D Tedy teoreticky by to reseni bylo, ale kdyz vidim tu sebranku politiku, tak to je silne nerealne. ;-D

0/0
10.2.2011 23:48

Blablador

To je jim celkem podobné

za dobu svých vlád populisticky rozhazovali a hlavně z obavy o svá korýtka neřešili. Neb jakékoliv smysluplné řešení ožehavých otázek znamená nepopulistické opatření. Tak budou raději populisticky negovat jakýkoliv návrh, těšíc se na svůj návrat k vládním korytům.;-D

0/0
10.2.2011 17:11

zmm

Re: To je jim celkem podobné

no voni sice rozhazovali, ale odtáhli už v roce 2006 s dluhem ca 800 mld. Až pude v roce 2014 Nečas, tak už to bude 2,5x více. Podotýkám, že i před krizí byl nárůst dluhu naprosto stejný jako za socanů. Jen to DPH nebylo budoucích 1% ale 5 %. A než zase začnete plácat kraviny,jak si zjistěte, co to byly závazky konsolidační banky, na kolik přišel Klauzův bankovní socialismus, kdo koncem roku 2008 naplánoval růst a rozpočet na 4,5% atd.

A také byste si konečně mohli všimnout, jak vysoká jsou všelijaká pojištění a přesto jste tak inteligentní, že žádáte, abyste z tohoto pojištění dostali prd.

K důchodové reformě zde: http://www.blisty.cz/art/56805.html a nebojte ,je to napsáno tak, že to pochopíte i vy tzv " pravičáci" . Na přednášku,co je ve skutečnosti pravicová politika už nemám sílu. Jen malá nápověda, nejsou to vysoký daně a nulový služby státu.

0/0
10.2.2011 17:27

zmm

Re: To je jim celkem podobné

oprava DPH budoucích 19%

0/0
10.2.2011 17:27

aljav2bezduvodneodstrelen

Re: To je jim celkem podobné

slabota chlapce

0/0
10.2.2011 18:01

Blablador

Re: To je jim celkem podobné

Vděčně děkuji za přednášku a velmi se omlouvám, neb jste mrskal perly mezi svině. Já tupec z Vašeho obšírného výkladu nepochopil, jaké že to zásadní řešení v oblasti zdravotnictví, daní, důchodů .... navrhovala Vámi opěvovaná strana.  Ve své prostoduchosti jsem jen konstatoval, že se o to někdo pokusil i za cenu ztráty popularity a někdo tyto snahy neguje, aniž by přišel s nějakým zásadní řešením v době, kdy měl tu sílu i možnost.;-D

0/0
10.2.2011 18:04

zmm

Re: To je jim celkem podobné

Já čssd nijak neopěvuju je mi u  ( ! ) . Co mi u ( ! ) není je skutečnost, že za vlády pravice během osmi let narostou dluhy 2,5x a DPH 4x !  Pokud chcete začít plkat o krizi, tak si dohledejte údaje zmiňované v prvním příspěvku. Ale protože jste jistě ten proslavený pravicový inteligentní volič, tak mi jistě prozradíte, kdo bude splácet ty spousty dluhopisů, co budou mít za třicet let fondy na skladě, nebo kdo bude kupovat jejich akcie. Chápu to správně, že ti samí třicátníci, co nebudou dle všech studií moci živit důchodce průběžně, budou pro změnu průběžně splácet dluhopisy a odkupovat akcie od penzijních fondů?

0/0
10.2.2011 22:36

zmm

pokračování

Anebo snad ty dluhopisy budou splácet důchodci z důchodu? Takové pěkné perpetum mobile. Důchodce dostane důchod, zaplatí dluh dostane důchod atd. Ale vlastně, vždyť 19% DPH nastartuje populační explozi a je po starostech, že? taky kdo jinej by tu reformu měl, platit, než familie s dětma? No těm potom tak nějak pěkně po pravicovsku přerozdělíme peníze ostatních na sociálních dávkách. A ještě tím vylepšíme strukturu společnosti, vždyť co může být lepšího a pravicovějšího, než porodnost pouze u pobíračů dávek? Tak bude zas smajlík;-D, nebo tentokrát i nějaký argument?

0/0
10.2.2011 22:48

Cenda22

Re: To je jim celkem podobné

přesně ta opice, žo jim to žere. Musíme šetřit, osekáme dávky, platy, protože občani, žijete si nadmíru! Ano, my jsme vláda odpovědnosti a změny uděláme nepopulární, budou bolet.

Pokud má Kohout alespoň z části pravdu, a já věřím, že ano, tak ušetřením 10% na veřejných zakázkách máme doma 60mld (on mluví až o 100mld!). Tedy víc, než kolik se ušetří osekáváním "sociálních" výdobytků, které si platíme a platili jsme, i se změnami daní a dalších záležitostí. A s tím se toho moc nedělá, viďte?

0/0
10.2.2011 22:56

zmm

Re: To je jim celkem podobné

jo přesně, kdyby občané drze nepožadovali, aby z pojištění, na který odváděj půl platu dostávali také nějaké plnění, mohl by být rozpočet jen v mírném schodku.

0/0
10.2.2011 23:02

navigator

ČSSD.....

Mám dojem, že ČSSD by v poslední době ráda rozbila úplně všechno.

0/0
10.2.2011 16:55

jrosa

Re: ČSSD.....

Máš ten dojem jen v poslední době? Takže v předposlední době jsi ho neměl?;-D

0/0
10.2.2011 21:33

tripik

zadarmo ziskany kapital? zalozte si fond....

hlavne zadne fondy.....to zas bude tunel.....nebo ...hlavne ne povinne....at je statni...tam si necham 50 procent a za zbytek si radeji budu kupovat zlato ....ale nechtejte po me abych daval prachy fondu ktery mi da 2 procenta....na_rat..... uz ted vidim jak se fin. poradci na to klepu.....ne....ja si chci nalozit s penezma jak JA uznam za vhodne.....a verim ze jsem schopnej vydelat vic nez 2 smesna procenta

0/0
10.2.2011 16:51

FastBen

Re: zadarmo ziskany kapital? zalozte si fond....

Tak už nyní si přeci velké množství lidí platí penzijní připojištění např. u Komerční banky, u České pojišťovny, u ING Penzijního fondu atd. atd. Tak proč by si to nemohli převádět tam? Myslím, že Societé Genralé nebo ING jsou velmi silné celosvětové společnosti! Tam to asi o tunelu nebude.

Ale samozřejmě se najde dost hlupáků, kteří zase někomu skočí na lep jako kdysi, když svý peníze nastrkali do kampeliček a co jim po jejich krachu zbylo narvali do záložen, takže definitivně přišli o vše!

Pokud by se tyto peníze měli odvádět opravdu do fondů, měl by mít každý svobodnou volbu kam si bude peníze odkládat - i kdyby to mělo být na pitomý stavební spoření např.

0/0
10.2.2011 22:38

chemba

reforma bude z porcelánu

jinak se nedá rozbít.Jinak popravdě řečeno jsem vládní reformu, která je již jistě hotová , ještě nečetl. pokud je někde jasně a srozumitelně vypočítáno (nejlépe v nějaké tabulce ), tak mi sdělte kde je k mání. Stačí jednoduchý předpoklad - ,počet let spoření, měsíční uspořená částka + bonusy + premie+ úroky = tolik částky měsíčně z uspořených + státem garantovaný důchod  je total důchod měsíční. Ať víme o čem se bavíme. Níže se kope chvíli do levice pak do pravice, Oprostěme se o ideologii a řekněte mi realitu v penězích.

0/0
10.2.2011 16:44

zmm

Re: reforma bude z porcelánu

v penězích je za 30let z každýho eura díky inflaci 40 centů. A to za běžný situace, nikoliv v dobách kvantifikace. No a dost se zapomíná na to, že dluhopisy mají cenu pokud je někdo splácí a akcie mají cenu, pokud je někdo ochoten je koupit. Kdo přesně bude ty dluhopisy splácet a akcie kupovat při populační implozi , je velice záludná otázka, kterou si tvůrci reformy raději nepoložili, což je velice překvapivé, protože díky stejné otázce víme, proč je průběžný systém špatný.

0/0
10.2.2011 23:15

Bery

Re: reforma bude z porcelánu

R^

0/0
11.2.2011 9:35

Antikodex

V penzijní reformě se zatím dělají samé hlouposti

Např. nesmyslná valorizace penzí letos v lednu. Díky bakšišnému 400 CZK pro každého důchodce se dluh v penzijním rozpočtu navýšil o dalších 13 mld! Kdy už konečně zodpovědní pochopí, že valorizace za současného stavu není na místě, že je naopak důchody zmrazit, nebo lépe snížit (úměrně k lpatům ve státní sféře)?

Takhle se penzijní systém zhroutí sám do sebe, resp. vlastní platební neschopnosti do 20 let...

0/0
10.2.2011 16:00

Kvetuska55

Re: V penzijní reformě se zatím dělají samé hlouposti

A nebylo by lepší se důchodců vůbec nějak zbavit ? Přeci dědeček a babička, ujídají chlebíčka. A začni u vás v rodině.

0/0
10.2.2011 16:11

ezra

Re: V penzijní reformě se zatím dělají samé hlouposti

reakce fakt "mimo mísu", taková levicová

0/0
10.2.2011 16:20

Antikodex

Re: V penzijní reformě se zatím dělají samé hlouposti

Nejde ani tak o dědečky a babičky jako o populistické kroky politiků s esamozhoubným koncem. Až nám bude muset kvůli předluženosti půjčit MMF, nejspíš nás donutí ke snížení penzí o 20% (viz Maďarsko).

A to pak teprve nebude ani na toho chlebíčka;-)

0/0
10.2.2011 17:27

aljav2bezduvodneodstrelen

uz me zase KSCSSD s "10000 dukatu".

z vladnich navrhu odvazany zrovna nejsem, ale to jak KSCSSD jen kritizuje a sama umi jen zvysit dane firmam a "bohatym", aby jeji volici byli spokojeni bez ohledu ze to v dusledku prijmy statu spise snizi ....., to je na par mackovek

0/0
10.2.2011 15:50

Alcatraz

Re: uz me zase KSCSSD s "10000 dukatu".

hmm, prijmy statu se mozna zvysi, ale zaplati to vzdycky ti dole, jen to neni tak videt. Jenze kdyz lidi veri, ze firma muze mit vubec nejake penize a ze stat muze vytvorit byt jedno pracovni misto aniz by stejny pocet jinde zrusil...

0/0
10.2.2011 15:55

aljav2bezduvodneodstrelen

Re: uz me zase KSCSSD s "10000 dukatu".

mozna se zvysi, ale v podstate zanedbatelne. Duchodovy system by to 100% nezachranilo

0/0
10.2.2011 16:05

Alcatraz

Re: uz me zase KSCSSD s "10000 dukatu".

ale to zas jo, to je otazka miry. Progrese muze zacit uz od 20000. Firemni dane zpatky na 24% jako za socanu prinesou taky docela dost. Fakt, jedinej problem je opravdu jen v tom, ze firma dane platit nemuze, protoze firma zadne penize nevlastni.

0/0
10.2.2011 16:11

jrosa

Re: uz me zase KSCSSD s "10000 dukatu".

Ano, představa že by PromoPro mělo něco zaplatit z poctivě vydělaných milionů je fakt děsivá . Takhle bychom se kupředu nikam nepohnuli.;-D

0/0
10.2.2011 21:35

golem3

pane špidlo

zdroje už došly ;-(

0/0
10.2.2011 15:41







Najdete na iDNES.cz