Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stal jsem se šéfem, zlevněte, nařídil nákupčí Intersparu dodavatelům

Nový šéf nákupu Intersparu si nevybíravě řekl dodavatelům papírenského zboží o slevu. Zlevnit zboží měli na požádání proto, že byl jmenován do funkce. Dodavatelé říkají, že něco podobného od konce socialismu nezažili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ferris

.

Ja vobec nechapem, co tu ten clanok zase robi. To uz fakt nieje o com pisat? Je tam napisane, ze slo o email, ktory mal sluzit pre interne potreby firmy, resp. sa nemal nikdy k dodavatelom dostat...minimalne nie v takejto podobe. Nejaka blondyna to odoslala a idnes ma namet na clanok. A dalsich milion sest diskutujucich tu bude dva dni spamovat a nadavat na managera....to su ludia toto...jak za krale klacka;-D

0/0
21.2.2011 9:49

leblanc

Re: .

A proč sem píšete, když to nechápete? Proč sezařazujete do jak říkáte "milion sest diskutujících" Je dobře, že se takovéto kauzy zveřejňují! Každý si může sám udělat názor na vedení a úroveň tohoto řetězce!

0/0
22.2.2011 22:19

12mmmm12

A on je někdo nutí dodávat?

;-D;-D;-D;-D

0/0
21.2.2011 9:14

Brigáda socialistické práce

Re: A on je někdo nutí dodávat?

Vzhledem k tomu, že nadnárodní řetězce zlikvidovaly většinu drobných prodejců tak výrobcům nic jiného nezbývá než dodávat své zboží řetězcům.

0/0
21.2.2011 9:29

12mmmm12

Re: A on je někdo nutí dodávat?

Já tomu rozumím, ale asi nikdo nebude dodávat bez zisku nebo dokonce pod náklady. ;-) Je to jako ve všem vyšší bere ;-D

0/0
21.2.2011 9:35

ted61

hahaha

Hele vážení dodavatelé a proč stále dodáváte. To si neumíte spočítat že se Vám to nevyplatí. A nikdo mi nebude tvrdit že si může dovolit 50% marži. jen se podívejte kolik dodavatelů do řetězců padlo. Byla by zajímavá tahle statistika ale to nikdo nevede-raději. Ale to je u nás normální vydírají doktoři, vydírají markety a český člověk sklapne a vydírat se nechá

0/0
21.2.2011 8:16

MIR80

Re: hahaha

Proc stale dodavaji ? Protoze kdyz jednou odreknou,tak jejich mista v regalu zabere konkurence treba z Polska a jak se znacka ztrati z trhu,tak muzou zavrit vyrobu. A zase tu budeme mit o neco vice lidi bez prace. A vecerky vyrobce nezachrani, obchod jim delaji retezce..

0/0
21.2.2011 19:58

Darth.V

Milý Ondečko

se nám tak trochu odkopal. No alespoň je vidět co jsou "naše" slavné řetězce zač , když jmenují do vedoucích funkcí taková arogantní a bezcharakterní inidividua. Někdo může podobné jednání přisuzovat snaze pana Ondečky připravit svým zákazníkům nějaké akční slevy . Tudíž "bohulibý počin. AVšak jde o prachsprosté vydírání z pozice síly. O vztahu dodavatel odběratel u obchodní ch řetězců toho bylo již napsáno mnoho. Jedno je však jisté. Pokud se chce kdokoliv "blýsknout" u přležitosti nějaké firemní události, mělo by to jít na účet oné firmy a ne jejich obchodních partnerů - notebene takovýmto způsobem. Ti co ho tu obhajují z pozice natěšených zákazníků Intersparu by se měli vcítit o role zaměstnanců dodvatelských firem . A vzdát se té infantilní představy jak Interspar a podobné žetězce bojuje za jejich zájmy proti "zlým" dodavatelům. Opak je totiž pravdou ! A ony nenažrané řetězce , které jsme si tak naivně pustili na trh ,  mají jen jediný zájem.

0/0
19.2.2011 9:25

zdevon

Kdo a Jak

Vážení, se zájmem a nyní již s úsměvem čtu Vaše reakce na zmíněnou kauzu. Původně jsem nechtěl reagovat, nicméně můj smysl pro humor zde již konči a přestávám mu rozumět. Nechci tady obhajovat a nebudu email,který napsal Jiří Ondečko. Jen mne zaráží, že se nikdo nepozastavuje nad loajalitou a hlavně kolegialitou kolegy či kolegyně, který uvedený interní email přeposlal přímo na dodavatele. Nebudu zde zpochybňovat email, který bohužel byl určen pouze a jen pro kolegy, jeho podřízené, který měl sloužit pouze pro naplánování, zatraktivnění akční nabídky zmiňovaného řetězce, ale sorry dávat někoho tímto způsobem na obdiv - to není český humor. Jestli má být, tak se nad tím povznesme a bavme se v množném čísle a ne jen "ten manažer", ale "Ti manažeři"...

Mimochodem - pana Ondečka znám osobně, a není to jen o angličtině (tu dodnes neumí), ale to pro jeho kvality se dostal na tuto pozici.

V úctě a všem zdraví

Zdeněk Vondra

0/0
18.2.2011 21:17

Darth.V

Re: Kdo a Jak

neděláš mu náhodou sekretáře ??

0/0
19.2.2011 9:26

leblanc

Re: Kdo a Jak

Pane Vondro, možná jak říkáte nového vedoucího nákupu pana Ondečka znáte, ale kamarádit se s ním a hodnotit tohoto člověka po profesionální stránce je velký rozdíl.  Jeho nabubřelé a  arogantní jednání je neomluvitelné, nebo lze zde mluvit o hlouposti?Takto oddůvodněný  požadavek neměl být vůbec vznesen ! Jeho neschopnost spíše svědčí o tom, že se na toto místo dostal ze známosti a ne pro jeho kvality, jak píšete.  Na tuto pozici již nestačí výuční list na kuchaře a "papíry" na vysokozdvižný vozík! Spar by měl do tohoto pána zainvestovat a poslat jej na školení!

Takže já jsem proRv.

0/0
22.2.2011 21:58

Antonín, topič

Jojo,

Ondečko, velký šéf. Hmmm.;-D

0/0
18.2.2011 17:23

DeliriumTremens

Ano, zkoušet srážet nákupní ceny je normální

Ano, zkoušet srážet nákupní ceny je normální, ale by dodavatelé byli oslovováni tímto způsobem "u příležitosti jmenování šefem" tak to chce opravdu kachní žaludek a hromadu nezdravé arogance.

Ale pokud tu jsou lidé, kteří s dotyčným pánem soucítí a chápou jej, tak mu k jeho jmenování mohou pogratulovat a podpořit jej. Kontak najdou zde:

http://www.cztenis.cz/turnaj/516121/sezona/L09/informace

0/0
17.2.2011 14:40

polpot1

Stal...

Dobrý vtip nákup za facku,ale marže prodejce(obchd) stejná to je věc co???

0/0
17.2.2011 12:51

war1

Ať si každý zamete před svým prahem!

Kdo v dnešní době a současném obchodu nedisponuje a nepoužívá ostré lokty? Některé kousavé komentáře, na které tu můžeme narazit jsou zjevně zákeřným plivnutím hadího jedu do otevřené rány. Samozřejmě, jak jinak, tam kde soupeř udělá chybu, konkurence ji bezezbytku využije. Není však prioritou spokojený zákazník?

0/0
17.2.2011 10:17

velky bratr

Re: Ať si každý zamete před svým prahem!

To poznate snadno - ti co cele dny makaji, aby jejich produkty byly co nejlepsi, maji spoustu pozitivni zpetne vazby od zakazniku a nemaji ani na poradnou opravu prestarleho forda.

0/0
18.2.2011 15:49

Garik

správný přístup

Souhlasím. Takovýto postup je zřejmě jediná možnost jak stlačit ceny dolů a pro zákazníky je to jedině výhoda. Většina vedoucích, kteří domlouvají předražené smlouvy s dodavateli by si z něj mohli vzít příklad.

0/0
17.2.2011 10:05

JP007

Re: správný přístup

Výhoda je to pouze pro ty zákazníky, kteří nejsou zaměstnáni u dodavatele... :-/

0/0
17.2.2011 10:58

velky bratr

Re: správný přístup

Predrazene smlouvy s dodavateli? To jedine s temi, z nimiz to maji narizeno. Ale vajicka klidne kupujou za par haliru kus a tvarej se ze je to moc. Inu neni divu, ze v poslednich letech je clovek sezene skoro na kazdy vesnici od koruny do dvou za kus. A tahle vajicka, ta voni.

0/0
18.2.2011 15:50

nirvy

Čím nižší ceny, tím víc zákazníků

Co se všichni tomu tak diví? Většina českých spotřebitelů se rozhoduje při nákupu podle ceny... tak co je na tom divnýho, prostě chtěl pro zákazníky nejnižší cenu. Pan Ondečko narozdíl od našich politiků aspoň myslí na obyčejný lidi, kteří neberou statisíce a jsou vděční za každou slevu.

0/0
17.2.2011 9:49

JP007

Re: Čím nižší ceny, tím víc zákazníků

Vy zjevně nechápete poentu. Tak zaprvé, zboží v řetězcích není nakupováno za ceny s vysokou marží dodavatele, ale naopak s marží relativně nízkou a doufá se ve vysoké obraty dodávaného zboží. Téměř každá letáková akce vypadá tak, že řetězec osloví dodavatele v letáku uvedené a náklady na vytištění letáku jim vyúčtuje, přičemž je požádá o dodání inzerovaného zboží za ceny, za které dodavatelé velmi často zboží nejsou schopni ani sami koupit. Nákupčí tak nemyslí na obyčejný lidi, ale na to, jak obyčejné lidi do obchodu přilákat a donutit je nechat peníze právě v jejich řetězci a ne jinde. A Ti obyčejní lidé? Ti jsou velmi často zaměstnáni ve firmách, které se snaží zboží prodávat právě prostřednictvím řetězců. Schválně, budu mít pak takový dodavatel prašule např. na výplatu odměn těmto zaměstnancům, když musel "akčně" dodat za méně, než je jeho nákup? Takže tolik asi k dopadům na obyčejné lidi. Znám několik výrobců zboží, kteří právě z těchto důvodů přestali do řetězců dodáv

0/0
17.2.2011 10:51

anncz

Soukrome firmy

Proc vas trapi, kdyz soukrome firmy se dohaduji o svych cenach?

.

Mel by vas trapit statni rozpocet a prebujely stat.

0/0
17.2.2011 4:44

pavel.n

Praxe

trochu do téhle branže vidím a je neskutečné , jak se mnozí teenageři zblblý propagandou snaží uplatnit .......zkušenosti a znalosti jsou dnes na nic - hlavně že chlapec mluví anglicky - že je blbej jak vantroky už nikoho nezajímá !!

0/0
17.2.2011 1:52

valoe

Re: Praxe

Jojo, neni nad dlouholetou praxi - tady kupuji jiz tricet let a ucite by me nesidili - pak bum, po porovnani a kratkem jednani bud a nebo  nasledovalo obratem vic jak desetpirocentni snizeni cen a vyhazov "zkuseneho" nakupciho a to tri roky pred duchodem. jak nespravedlive. To vite, ucil se " nakupovat" jeste za komancu..

0/0
17.2.2011 4:34

phaneuf

...

to je zcela normalni vyjednavani. takovych jsem zazil z obou stran. jenom ta forma je trochu smesna ale jinak toto se deje neustale.

0/0
16.2.2011 20:58

side

Re: ...

To ale bohužel neznamená, že je to tak správně.

0/0
16.2.2011 21:53

valoe

Re: ...

Spravne je to urcite. Kazdy pozadavek je spravny. Dodavatele maji tak stale nejake duvody.

0/0
17.2.2011 4:36

JP007

Re: ...

To je pane Váš hluboký omyl. To, že je jednostranně něco výhodné, ještě neznamená, že to je dobrý obchod. Časem přijdete na to, že dobrý obchod je takový, kde jsou spokojené obě dvě strany.

0/0
17.2.2011 10:55

unknown

No není von

TOTOK????

0/0
16.2.2011 20:55

nick

kapacita

Pochopilů jsem to až  po chvíliu . Co když  chtěl být  jen originálně "vtipný" . Kdyby  jim napsal normálně : Vážení dodavatelé , pro zvýšení prodeje  vašich výrobků........ tak by  dostal slevy a  byl pokoj . No tak dostane  slevu a  ještě  mu udělají reklamu . Ten ředitel bude  kapacita .

0/0
16.2.2011 20:04

leblanc

Re: kapacita

Bohužel, nebyl to vtip, ale hloupost onoho "manažera", který se na vedoucí místo dostal ne svými schopnostmi, či znalostmi(vyučen bez maturity), ale svými známostmi. Dle mého názoru tam nemá tento člověk co dělat Rv ! Ale to musí posoudit jeho nadřízení, jak je pro Spar důležitý. Bohužel, současné nejvyšší vedení není na takové úrovni, aby toto mohlo posoudit. Buďte si jisti, že sleva nebyla žádána proto, aby byly lepší prodejní ceny, ale aby se nový vedoucí nákupu blýskl před svými nadřízenými, jak to skvěle umí a jak se mu daří navyšovat marži. A to se tedy fakt "zablyštěl", až jsme málem oslepli!;-D

0/0
16.2.2011 20:45

valoe

Re: kapacita

To je tedy vyron zasti. Ze znamosti dnes nikdo nikoho nikam neobsadi, pokud to neni podporeno vysledky. Takze i kdyz i Vy jste znamy, musite dal vybalovat a doplnovat. Proste jde i o vysledky. A ne o ty maturitni.

0/0
17.2.2011 4:38

typyckej čech

To je samá sleva

ale že ty rohlíky nejsou pomalu k jídlu.. to manažery nezajímá.. Rv

0/0
16.2.2011 19:47

Leinad

Re: To je samá sleva

Tak proč je kupujete? Proč se mi zdá, že v obchodech, kde já kupuju mléko (přímo u výrobce) nebo jahody (samosběr Praha-Kunratice - dostupnost MHD) nejsou fronty?

Protože ne každý má rád kvalitu?

0/0
16.2.2011 19:54

Slepá Křišťálová Lupa

Re: To je samá sleva

Jahody a rohlíky jsou dvě naprosto rozdílné komodity. Rohlíky si fakt nenatrháš ani doma neupečeš .....A sehnat dobrý rohlík vyžaduje i ve velkém městě dost času ....

0/0
16.2.2011 20:25

Leinad

Re: To je samá sleva

Tak záleží na definici "dobrý", ale mně nedělá problém sehnat něco, co by mně chutnalo.

0/0
16.2.2011 20:29

Judge Dredd je o5 tady

Re: To je samá sleva

Co kdákáš, že si doma neupečeš rohlík... a kde myslíš, že se pekly posledních několik tisíc let???RvRv

0/0
16.2.2011 23:03

Cofola

Re: To je samá sleva

Tak nekupujte ty za devadesát haléřů, ale zkuste nějaký za pětikorunu. Uvidíte ten rozdíl.

0/0
16.2.2011 19:54

Leinad

Re: To je samá sleva

Proč by to dělal, když může nadávat?

0/0
16.2.2011 19:57

Martin 2011

Každej chce nakupovat levně

Nejvíc frčí to nejlevnější a nejméně kvalitní zboží. Když si ale odběratel vyšlápne na dodavatele je to najednou problém. Chtěli byste výhody socialismu s prvky kapitalismu.;-)

0/0
16.2.2011 19:28

Leinad

Re: Každej chce nakupovat levně

R^ Odběratel na dovatele = zákazník na obchod. Můžu chtít něco levnějšího?

0/0
16.2.2011 19:58

Martin 2011

Nechápu co je na tom divného

?

0/0
16.2.2011 19:23

JP007

Re: Nechápu co je na tom divného

Divného nic. Jen je to nemravné.

0/0
17.2.2011 10:57

Fordman CZ

Pan Ondečko je "machr"

Ten email dostali i ostatní dodavatelé non-foodu, nejen papírníci. A to jaká je situace se sortimentem NF na krámech Intersparu ví každý. Díky své obchodní politice už před tímto slavným emailem spousta dodavatelů vycouvala a jediným výsledkem u nich je, že se jim snižuje obrat NF. Takže dalším utahováním cen dojdou maximálně jen do stavu, kdy tenhle sortiment odpískají úplně a budou dělat jen potraviny.

I to Tesco má snad chytřejší lidi, tam si aspoň ty nejlacinější šroty vozí sami pod svojí značkou.    

0/0
16.2.2011 19:21

valoe

Re: Pan Ondečko je "machr"

TESCO? Od doby centralizace nakupu a vyhnani zastupcu dodavatele to stoji za h....Podle me jedou tak na polovine zakazniku, hloubeji uz klesnout snad ani nejde.

0/0
16.2.2011 19:24

Fordman CZ

Re: Pan Ondečko je "machr"

Ano, kvalita samozřejmě nic moc, ale aspoň si na nic nehrajou. Děláme šroty - tady je máte - chcete nechcete. Ale propad NF nemají takový jako Spar.  

0/0
16.2.2011 19:30

Martin 2011

Re: Pan Ondečko je "machr"

Vaše starosti bych chtěl mít

0/0
16.2.2011 19:31

valoe

Re: Pan Ondečko je "machr"

Sortiment, ktery nabizi Spar v Tescu nenajdete, je pro ne moc  drahy, rozumej dobry! Tesco se snazi konkurencne vymezit vuci Lidlovi, ale nejak se mu o nedari. Proste necu "na puli cesy"..

0/0
17.2.2011 4:42

Judge Dredd je o5 tady

Re: Pan Ondečko je "machr"

non-foodu...

... co je tohle za zvěrstvo. RvRvRv

Ad 1 to máš anglicky pravopisem špatně a Ad 2 piš, jak to zobákl narostl - co takhle "nepotravinářského" zboží...

0/0
16.2.2011 23:07

ouagadougou

Re: Pan Ondečko je "machr"

v aholdu (albert, hypernova) se říká EBF = "everything-but-food" = "vše-kromě-potravin". ;-D

0/0
17.2.2011 0:36







Najdete na iDNES.cz