Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda získala další zakázku od drah. Na vlaky, které jsou jen na papíře

Škoda Transportation získala další velkou zakázku od Českých drah. Zvítězila ve dvou otevřených soutěžích, do kterých se přihlásila jako jediná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

schima

..........................

Nedávno jsem pohlížel na tento typ. Jedná se dle mého o schopný vůz pro méně náročné tratě. To že není ani prototyp vadit nemusí. Pokud si vozy objednám, tak musí fungovat ať už prototyp je či nikoliv. O to víc se bude muset Škoda snažit, páč to dotuje a kontroluje EU. Cena je myslím si v pořádku

Jednoznačně jim fandím R^

0/0
18.2.2011 12:55

lucky_24

Re: ..........................

No oni to tvrdili u 109e taky, a pak u tramvají pro Prahu, tak aby tady ty úžasný vlaky nebyly jen třetí v řadě co se nepovede...

0/0
20.2.2011 13:06

schima

Re: ..........................

No pokud, vím, tak největší průser byly tramvaje 14T od Porsche, páč DPP neurčilo maximální hmotnost a tramvaje měli pevně přidělanou nápravu ke kastli, proto dochází k většímu opotřebení kolejí. O jiném průseru nevím. jedině nové 15ky mají zpoždění, ale nic víc

0/0
20.2.2011 14:56

tarten

Re: ..........................

Tak tak. Kecy o špatné průchodnosti sněhem a vodou znějí dost nesmyslně. Když to jeden porovná s ostatními řadami.

0/0
21.2.2011 11:02

TigerM

Re: ..........................

ne ne, skoda se hodne snazila ŕozlozit zatez rovnomerne pac napravovy tlaky byli uz na hranici, mj. 14T je kopie Vektry... o tom, ze vektra a 14t nejsou vhodne pro Prahu se vedelo...

0/0
6.3.2011 17:00

lucky_24

131 milionů za kus

Kolikpak stojí jedno DESIRO ML?

0/0
16.2.2011 15:27

Majkyho_pupik

Re: 131 milionů za kus

2 vozove je tusim okolo 110 mil. a predpokladam ze tahle souprava bude minimalne 3 vozova ale spis 4 vozova

0/0
16.2.2011 15:32

lucky_24

Re: 131 milionů za kus

Z celkové dodávky bude 15 souprav třívozových a čtyři dvouvozové

0/0
16.2.2011 15:37

Majkyho_pupik

Re: 131 milionů za kus

Ok diky. coz je tedy velmi zajimava informace. CD asi neveri, ze temi novymi jednotkami budou chtit lide jezdit...

0/0
16.2.2011 15:40

lucky_24

Re: 131 milionů za kus

No ono se už moc lidí do vlaku zpátky nevrátí, co z něj odešli, nejde předpokládat 50% cestujících navíc. A třeba z Olomouce do Nezamyslic to v pohodě postačí. Takže je i v tomto chápu, nač tahat železo navíc a mít vyšší spotřebu, i když tady jen elektřiny a mít toho víc na údržbu-brzdy, podvozky a tak dále...

0/0
16.2.2011 15:50

Majkyho_pupik

Re: 131 milionů za kus

myslim, ze pokud by kraje premyslely a CD se snazila tak uz davno existuji krajske IDS s hlavnim slovem v zeleznici /tam kde je to mozne samozrejme/ a na takove trasy jako Usti - Chomutov, CB - Tabor, Chrudim - Jaromer, Olomouc - Prerov, Zdar - Brno - Breclav atd by byla 3 vozova jednotka malo...

0/0
16.2.2011 15:55

Zly_Soused

Re: 131 milionů za kus

Tak třeba u nás na brněnsku funguje vlaková doprava v rámci IDS výborně (rozhodně je to lepší než před jeho zavedením). Jediné co mi tu chybí, jsou právě moderní nízkopodlažní jednotky jako Cityelefant, nebo tahle nová.

0/0
16.2.2011 21:39

PepaK

Re: 131 milionů za kus

15 třívozových a 4 dvouvozové, které budou jezdit v jižních čechách...

0/0
16.2.2011 16:24

lucky_24

Re: 131 milionů za kus

PS:

"Siemens dodá Rakouským spolkovým drahám 200 regionálních vlaků. Pětiletý kontrakt v celkové hodnotě přibližně jedné miliardy eur" = 25 miliard / 200 vlaků = 125 milionů za vlak. I když se jedná o velkou zakázku, nemyslím, že by se cena při odběru 20 vlaků rapidně zvyšovala, když už se jedná o hotový vlak, jen ty dveře by byly o 20 centimetrů užší

0/0
16.2.2011 15:33

Majkyho_pupik

Re: 131 milionů za kus

samozrejme ze cena pri odberu 200 vlaku je zcela jina nez pri odberu 20. nedavno se tu rozebiraly railjety, ktere pri dodavce 70 jednotek maji zcela jinou cenu nez pri dodavce 17 jednotek...

0/0
16.2.2011 15:37

tarten

Re: 131 milionů za kus

Co do ceny za sedačku mi u třívozových jednotek vychází Polo-slon Škoda na sedačku cca stejně drahý jako Desiro ML, totiž něco nad půlmilion Kč za sedačku.

Přesněji řečeno Škoda je nepatrně levnější, totiž o 1,5%, přestože se jedná o řádově menší zakázku a jsou tam cenově možná nevýhodné sedačky 1. třídy. Takže nákup je všechno možné, jen ne předražený. Kupodivu.

Mikrosérie - čtveřice menších dvousystémových dvouvozovek pak vychází pochopitelně na sedačku o dost dražší než tohle, to je jasné.

0/0
21.2.2011 11:01

Kraketor

Co to je za hloupej nadpis?

A to mají ty vlaky vyrábět dopředu, aniž mají jistottu, že je v budoucnu prodají? To přece není auto!!

A můžeme být rádi, že je to domácí firma, alespoň se část investice vrátí do systému a lidi mají práci. 

0/0
16.2.2011 14:28

akuhtr

Re: Co to je za hloupej nadpis?

Mno obvykle je prototyp výhodou :-)

0/0
16.2.2011 15:22

Sopko

Re: Co to je za hloupej nadpis?

Nejde o to, že ty vklaky nemají na skladě, ale o to, že vůbec není ani prototyp a je velmi nejisté jestli bude provozuschopný. Závazně objednávat něco co nevím jestli vůbec výrobce umí vyrobit je hodně riskantní.

Dosavadní zkušenosti s podobným postupem jsou dost špatné: 15T tramvaje v Praze, CE jsou značně poruchové. 

Takže mě přijde nadpis v pořádku

0/0
16.2.2011 15:23

tarten

Re: Co to je za hloupej nadpis?

No zas bych to nepřeháněl. Prototyp je jistě výhodou, ale ono to bude zřejmě natolik odvozené od CityElefantu, že se skoro dá říct, že tu jezdí nějakých 67 prototypů...

0/0
16.2.2011 22:02

lucky_24

Re: Co to je za hloupej nadpis?

No u tramvají pro Prahu to bylo úplně stejné a jak to dopadlo? 2 roky zpoždění, než ta tramvaj mohla do provozu

0/0
16.2.2011 15:28

Fi-5

Rozpojitelnost souprav

Tento pozadavek chapu, z Prahy na Kolin jezdi vzdy 2 soupravy City elefant, ktere se v poricanech rozpopji a jedna pokracuje na Kolin, zatimco druha uhne do Nymburka.

0/0
16.2.2011 14:13

AAA2

Re: Rozpojitelnost souprav

Tak to snad umi dneska kazde zeleznicni vozidlo, ne?

Obavam se, ze tady se rozpojitelnosti spis mysli rozebratelnost soupravy na jednotlive clanky a jejich zamenitelnost, zrejme aby se dala operativne resit poruchovost skodovackych produktu, jako u zmineneho elefantu. Pak to vypada tak, ze na Kolin obcas jede Elefant, kde kazdy z jeho tri clanku je v jinem nateru. Uchvatne dilo :)

0/0
16.2.2011 14:35

vlmach

Re: Rozpojitelnost souprav

Blbe

0/0
16.2.2011 15:21

joscer

Re: Rozpojitelnost souprav

Každý z jeho tří článků NEMŮŽE být v jiném nátěru, protože se zatím dodávky odehrávaly pouze ve dvou barevných kombinacích (první 471tky mají jednu kombinaci a další, které už jsou nazvané CityElefant mají jinou kombinaci). A pochybuji, že se spojují různé části z různých sérií těchto souprav.

0/0
16.2.2011 15:22

Majkyho_pupik

Re: Rozpojitelnost souprav

ja si pamatuju 3 natery. modry, zeleny a ten posledni sediy

0/0
16.2.2011 15:33

AAA2

Re: Rozpojitelnost souprav

Jezdi TRI barevne kombinace, ty dve presne jak pises a pak uz taky jezdi v designu Naprd, pardon tedy Najbrt.

Navic ruzne soupravy ruzneho stari jsou ruzne vybledle, takze kdyz to smichas, je to videt taky.

0/0
16.2.2011 15:42

Santa1

Re: Rozpojitelnost souprav

Těžko říct, co se přesně skrývá za tou požadovanou rozpojitelností, pokud rozpojí celistvou jednotku, tak ta se potom jaksi neotočí, takže takto to nejspíš nebude.

0/0
16.2.2011 14:36

JendaE

Re: Rozpojitelnost souprav

Požadavek rozpojitelnosti nemá logický podtext, spíše politický. Byla tím vyšachována velká část konkurence

0/0
16.2.2011 17:03

hasil.lokotka

Re: Rozpojitelnost souprav

No tak třeba u CE to chápu, když se posere trakční vůz, tak pak nepřijdete o celou jednotku a nebo třeba jednoduše ze 4 vozové jednotky uděláte 6. Ale fakt je ten, že je to z těch důvodů aby se zbavili konkurence. Jinak na zelpage.cz když zkouknete fotogalerií, tak jdou vidět i City Elefanty, kde ze dvou udělali jeden jiný, takže každý vůz má jiný nátěr.

0/0
16.2.2011 20:29

AAA3

Re: Rozpojitelnost souprav

No a to maji CD zasoby samotnych trakcnich vozu pro CE? Asi tezko. Takze stejne stoji cela jednotka, maximalne muzes z nekolika chciplych slepit jednu funkcni. Jinak CE je trivozovy a v jine konfiguraci stejne nejezdi (pokud to vubec jde).

0/0
16.2.2011 22:17

tarten

Re: Rozpojitelnost souprav

"Maximalne muzes z nekolika chciplych slepit jednu funkcni"- to se právě děje. Ale nevím, proč by to měli umět na nádraží. "V jine konfiguraci stejne nejezdi (pokud to vubec jde)" - nejezdí, ale jde to. Dvouvozový dokonce byl i dodán, teď už je doplněn na třívozový.Mělo by být možné přidat i nějaké vložené vozy, nevím, kolik je maximum. Na zapojení dvou hnacích, tedy na oba konce jedné jednotky, by byla zřejmě potřebná ještě nějaká úprava software.

0/0
17.2.2011 10:44

tarten

Re: Rozpojitelnost souprav

Tak takovou fotku na zelpage mi ukažte.

0/0
16.2.2011 22:23

John Smith

Re: Rozpojitelnost souprav

Třeba tady: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/471128.jpg

:-P

0/0
17.2.2011 8:18

tarten

Re: Rozpojitelnost souprav

Děkuji za ukázání. Matně si vzpomínám na ještě jednu, ale pak už dost. Bohužel je to také jen dvojkombinace, ne trojkombinace. Ale třeba se urodí...

0/0
17.2.2011 10:10

tarten

Re: Rozpojitelnost souprav

Rozdíl mezi "rozpojitelnou" a "nerozpojitelnou" jednotkou by měl být v tom, že tu "rozpojitelnou" by měl být schopen rozpojit a spojit někdo na běžném nádraží. Tu druhou jen v depu se zvláštními prostředky a testy. Je to důvod, proč u toho "jednopodlažního CityElefantu" byly zrušeny Jacobsovy podvozky. Bohužel. ( http://cs.wikipedia.org/wiki/Jakobs%C5%AFv_podvozek )

0/0
17.2.2011 10:19

TigerM

Re: Rozpojitelnost souprav

proste CD chteji mit rozpojitelnost jako u pantaku nebo mestoslonu, ... tj., ze budou chtit sestavovat ruzne dlouhe ucelene jednotky, .... treba pantaky jezdily 4 a 6 vozove, ted jezdi 3, 4, 5 a 6 vozove, ... u city elefantu kupodivu vzdy 3 vozove jednotky...

0/0
6.3.2011 17:05

packaj

Na celém světě je zcela normální,

že do výběrového řízení na dodávku vlakových souprav se jde s předběžnou dokumentací. Proces vývoje a výroby je tak drahý a požadavky jednotlivých zákazníků tak odlišné, že prostě nelze nabízet hotový nebo dokonce již vyrobený vlak. Jen výjimečně si nějaká železniční společnost objedná vlaky již vyvinuté pro jiného zákazníka. Bez konkrétní zakázky nevyvíjí vlak nikdo na světě.

0/0
16.2.2011 13:56

Zly_Soused

Re: Na celém světě je zcela normální,

jenomže to zdejším pseudoliberálům nevysvětlíš.

0/0
16.2.2011 13:59

PIsa.lek

Re: Na celém světě je zcela normální,

> že do výběrového řízení na dodávku vlakových souprav se jde s předběžnou dokumentací

A o možnosti, že podobná souprava už dávno existuje, protože si ji už dříve objednal někdo jiný, jsi někdy slyšel? Ono se pochopitelně pro každého zákazníka nevyvíjí něco úplně nového extra, ale v první fázi se spíš nabízí něco, co už firma vyrábí (alespoň velké zavedené firmy, což ŠT v některých segmentech trhu zrovna není).

0/0
16.2.2011 21:32

xnude

Soucasna situace

Ja to rikam porad, ze nejdulezitejsi je mit peknou sekretarku a pak sikovneho kreslice ve Photoshopu.

0/0
16.2.2011 13:46

Zly_Soused

Re: Soucasna situace

a kolik už jsi vyrobil vlaků?

0/0
16.2.2011 13:52

xnude

Re: Soucasna situace

Máš něco proti pěkné sekretářce?

0/0
16.2.2011 14:02

šišaté kolo

Re: Soucasna situace

pán je znalec, ale photoshop není až tak dobrej na kreslení :-)

0/0
16.2.2011 14:13

vlmach

Re: Soucasna situace

R^;-D;-D;-D;-D!!

0/0
16.2.2011 15:22

legnaw

Re: Soucasna situace

ale jak je videt na tuhle skodovackou slataninu stacil....

0/0
17.2.2011 8:55

Fíra ČD a.s.

Vlaky na papíře?

ad.......Stejně je fajn vyhrát tendr s obrázkem z barevné tiskárny a tvrdit, že z adva roky to vyrobím..........

Aleale, a s čím tu machroval před rokem a půl Radim Jančura, když se cpal do tendrů na provozování žel. dopravy v regionech? On nějaké soupravy měl? ;-D;-)

0/0
16.2.2011 13:44

akuhtr

Re: Vlaky na papíře?

To není problém když není konkurence která by měla prototyp :-)

0/0
16.2.2011 15:32

legnaw

Re: Vlaky na papíře?

Jancura vyrabi vlaky? mimoňi...

0/0
17.2.2011 8:56

tarten

Re: Vlaky na papíře?

Hloupý novinář napíše "jen na papíře" a ještě hloupější čtenář z toho udělá "jen na obrázku".;-D

0/0
17.2.2011 10:22







Najdete na iDNES.cz