Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Severočeští silničáři fakturovali neexistující opravy, odhalil Bártův audit

Auditoři našli další nesrovnalosti v účetnictví chomutovské správy Ředitelství silnic a dálnic. Jde o faktury na stavební práce, které se vůbec neuskutečnily. Bývalí manažeři státní organizace však pochybení odmítají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavel.n

práce je na nic

jak vidno  - pracovat se nevyplatí.

Dnes platí člověk co ráno vstává do práce za pitomce co si nedovede nakrást.Jen se ptám , kdy se opět vyplatí poctivě pracovat a poctivě žít - jenže to mě zase napadnou modré straky za tendence ke komunistům - uvědomte si fakt , že slovo dělník se stalo takřka nadávkou - tohle jsme chtěli ???

0/0
18.2.2011 19:23

Escoto

A právě kvůli tomu...

...se tady vede tak ostrá kampaň proti Bártovi, že se snaží něco změnit k lepšímu.

0/0
18.2.2011 14:17

Leinad

Hurá

Už se nepatrně snižuje cena cilnic při zvyšování útrat za audity. R^ Co takhle místo následku začít řešit příčiny (hodnocení úředníků)

0/0
18.2.2011 12:43

cekon

Re: Hurá

Bárta prohlásil že ušetřil 6 G jestli je to z 10 procent pravda, je vyděláno

0/0
18.2.2011 13:07

cekon

Mnohokrát

jsem si tady přečetl, že je normální proplácet faktury za nerealizovanou práci. Prý kvůli tomu, aby nepropadly peníze. Doufám, že to soud ohodnotí tak 5 lety vězení.

0/0
18.2.2011 12:40

231

Re: Mnohokrát

Dělali jsme časrto pro školy praxe, kdy se musí něco vyfakturovat na konci roku je naprosto běžná.

0/0
18.2.2011 12:58

jfb

Re: Mnohokrát

Možná je to trestné, ale to byste musel zavřít 100 % ředitelů a zástupců rozpočtových organizací a 100 % dodavatelů. Dělá se to, jelikož to jinak NEJDE.

0/0
18.2.2011 13:15

cekon

Re: Mnohokrát

Je s tím třeba začít čím dříve. Váš daňový poplatník.

0/0
18.2.2011 13:18

jfb

Re: Mnohokrát

Já nejsem státní zaměstnanec, já pracuji pro dodavatele. Ale uvědomte si, že tohle se dělá jen proto, aby systém fungoval, nikdo se na tom neobohacuje! Pokud se nezmění pravidla, tak buď se to bude dělat dál, nebo nebudeme mít školy, úřady, hasiče, ministerstva (ano i ministerstva to dělají), policii, nemocnice, prostě nic státního. No já jsem založením anarchista, tak možná by to bylo lepší.

0/0
18.2.2011 13:25

231

Re: Mnohokrát

Jako daňový poplatník bhste to měl ocenit. druhá možnost je, že se udělá něco nepotřebného. bude to legální, ale prachy vyhozené.

Důležité je aby se to co je vyfakturované udělalo co nejdřív.

0/0
18.2.2011 13:46

aljav2bezduvodneodstrelen

a co na to Kmenta ?

uz zkontroloval jestli si Barta nedal vecer sklenicku ?

;-D;-D

0/0
18.2.2011 12:28

vojin Bandaska

Re: a co na to Kmenta ?

Kmenta má teď na starosti Dobeše a ne Bártu. A ještě nestihl dočíst všechny jeho emaily ;-D

0/0
18.2.2011 12:45

luban12

Můj tip na další vývoj.

Během krátké doby se rozjede velká mediální proti Bártovi. Tentokrát si opět dovolil moc.A Kmenta bude mít opět  dostatek důvěrných zpráv o Bártovi,dodaných na zakázku bývalými příslušníky BIS.

0/0
18.2.2011 12:18

Leaf

Re: Můj tip na další vývoj.

... proc jen "byvalymi"?:-/

0/0
18.2.2011 13:41

superkutil

Re: Nemine den

To je jednoduché. Státní peníze jdou jako pytel do kterého všichni přihazujeme a kolem něj stojí politici, do pytle dělají z boku díry a tahají z něj peníze a přitom se nahoře diví, že z pytle peníze mizí. A pořád vymýšlí, jak zvýšit přísun peněz do pytle. Kdyby se zašily ty díry, tak bude peněz dost.

0/0
18.2.2011 13:10

gaDzin

Re: Nemine den

Zasit se museji predevsim ti co ty penize tahaji, jinak si udelaji nove diry

0/0
18.2.2011 13:42

Maxx_Th

z čehopa to ta stavební firma asi zaplatí, když

částku zaplacenou za 2010 musí zdanit bez too aniž by mohla použít nákladovou položku?

0/0
18.2.2011 11:50

jfb

Re: z čehopa to ta stavební firma asi zaplatí, když

No jde to dost blbě, musí mít prostě finanční polštář do dalšího roku, kdy ta nákladová položka vznikne.

0/0
18.2.2011 11:52

Gasherbrum

Re: z čehopa to ta stavební firma asi zaplatí, když

moc nevěřím, že by stav.firma šla do takových "ztrátových podniků". Z toho plynou totiž dvě věci, buď je ta zakázka předražená, aby to pokrylo daňovou ztrátu a nebo je to prostě tak, že to byl tunel. Obojí je špatně.

0/0
18.2.2011 11:56

jfb

Re: z čehopa to ta stavební firma asi zaplatí, když

není tam žádná daňová ztráta, jen se daně zaplatí jeden rok vyšší a druhý nižší

0/0
18.2.2011 13:07

vena.m

Re: z čehopa to ta stavební firma asi zaplatí, když

Stačí účtovat v jiném než kalendářním roce a jste z obliga ...

0/0
18.2.2011 12:00

bugr

Re: z čehopa to ta stavební firma asi zaplatí, když

ale blbost, když to není ukončená zakázka tak to asi budou těžko fakturovat, maximálně nějakou zálohu nebo částečné plnění. Nehledě na to, že to je vždy šíleně nadsazené aby zbylo těch 10-15% vratného pro politika co to přoklepnul a samozřejmě na pokrytí toho imaginárního zisku. Rv

0/0
18.2.2011 12:06

vena.m

Re: z čehopa to ta stavební firma asi zaplatí, když

? Ne vždy, ne všude, ne vše .. rozhodně to, co zjistil s velkou pompou Bárta je nesmysl .. nezjistil nic, jen očernil pár lidí .. koneckonců Bárta takhle očernil spoustu lidí aniž by cokoli dokázal a prokázal .. je to tedy politik na svém místě nebo jen šašek?

0/0
18.2.2011 12:14

bugr

Re: z čehopa to ta stavební firma asi zaplatí, když

bože to je zas canc, sundej si ty politický brejle. Idnes jen napsala nějaký výcuc, je to předáno policii a ta to snad prošetří. Nic neprokázalo mi přijde dost paroubkovský, tohle je na několik měsíců takže prokázat se to může klidně za rok. Bárta neni blbej a je mu jasný jak to funguje a že stačí rýpnout kdekoliv. o jeho motivaci nemám ale na druhou stranu nějakou naivní představu, potřebuje zrušit staré vztahy a penězovody a založit nové, které půjdou přes něj ;)

0/0
18.2.2011 12:32

vena.m

Re: z čehopa to ta stavební firma asi zaplatí, když

A ještě, diskutovali jsme o tom dole .. fakturovat můžete i nedokončenou zakázku .. záleží na smlouvě a systému předání díla ...

0/0
18.2.2011 12:15

bugr

Re: z čehopa to ta stavební firma asi zaplatí, když

no jasně, částečné plnění ale když tvrdí, že se ani nezačalo dělat tak není co fakturovat protože nedošlo k plnění. Neplácám do větru, jsem účetní, nemůžete mít ve smlouvě, že se budou fakturovat práce, které nebyly provedené, to by byl trochu podvod :-) ALe v tomhle článku stejně nejsou informace na to aby člověk mohl nějak zasvěceně diskutovat, je to plácání prázdné slámy.

0/0
18.2.2011 12:20

jfb

Re: z čehopa to ta stavební firma asi zaplatí, když

ano je to podvod, ale kdyby se bedělal, tak státní organizace skončí.

0/0
18.2.2011 13:09

aljav2bezduvodneodstrelen

Re: z čehopa to ta stavební firma asi zaplatí, když

zauctujes akrualy a jsi v poho

0/0
18.2.2011 12:30

sociokulturně znevýhodněný

Zastavme už výstavbu nových silnic!!!

Už tak je krajina dost zdevastovaná plochami betonu a asfaltu. Copak to nikomu za ty roky nedošlo? Čím víc se staví nových silnic, tím rychleji roste poptávka po dalších. Zastaví se to jedině tehdy, až bude celá Zem kompletně pokrytá asfaltem v několika úrovních nad sebou nebo až bude každý z nás trávit 24 hodin denně v pojízdném plechovém vězení. Není snad ukázkovější příklad maření prostředků a hodnot než státem podporované budování masového automobilismu. Jediný, kdo z toho profituje, jsou vybraní politici a lobbistické skupiny.

RvRvRv

0/0
18.2.2011 11:47

superkutil

Re: Zastavme už výstavbu nových silnic!!!

Zastavit ne, ale vytvořit síť dálnic a zrušit místní nebo je převést pod obce. Díky tomu se sníží tranzitní provoz ve městech. A taky je třeba snížit maximální povolenou rychlost a hlavně to kontrolovat. Dále je třeba zvýšit mýtné a udělat ho pro všechna vozidla a všechny silnice. Pak si možná prodejci zváží, odkud budou zboží brát a zvýhodní se lokální prodejci potravin a zboží. Možná to i sníží tranzitní provoz kamiónů a provoz kamiónů mimo dálnice.

0/0
18.2.2011 12:17

sociokulturně znevýhodněný

Re: Zastavme už výstavbu nových silnic!!!

To je přesně opačný názor než můj. Když je dnes výhodnější dovézt česnek ze Španělska než ho pěstovat u nás, řešil bych příčinu, nikoli následek. Mýtný systém je extrémně drahý a nepřidává vůbec žádnou hodnotu.

0/0
18.2.2011 12:23

superkutil

Re: Zastavme už výstavbu nových silnic!!!

Jenže zrovna ten česnek ze Španělska nebo z Číny je mizerný a přitom stejně drahý jak z Čech. Navíc se v ceně dováženého česneku neprojeví zhoršování životního prostředí. Zvýšení mýtného vydělá na nové silnice, sníží tranzitní dopravu, zlepší životní prostředí. Výstavba nových dálnic pro tranzit jen přitáhne další auta a kamióny. 8-o

0/0
18.2.2011 13:15

Leinad

Re: Zastavme už výstavbu nových silnic!!!

Snížit maximální rychlost v dnešní době ne, naopak bych podle úseku troštu zvyšoval (kus D1 za Prahou) ale byl bych pro správné užívání informačních tabulí  - místo pozor námraza, o které dávno vím, třeba omezování rychlosti při zahušťování provozu + občas buspruh (případně osobní auto s >2lidmi). Jinými slovy v noci si klidně jezdi 160km/h, ale v pátek odpoledne jeď plynule.

S mýtným souhlasím, ale příčiny tranzitu jsou i jiné, než jenom cena přepravy. V EU celkově je celkem řídká síť železnic, vést věci z Prahy do Brna je prostě vlakem dražší a déletrvající, než autem. Převoz zboží do marketu souvisí s nastavením dotací zemědělců.

0/0
18.2.2011 13:10

superkutil

Re: Zastavme už výstavbu nových silnic!!!

Zvyšování maximální rychlosti na 160km/h v určitých místech ano, ale v jiných snížení na 110 nebo 100km/h a hlavně kontrolovat dodržování rychlosti. Třeba úsekové měření po celé dálnici. Vždyť dnes se běžně jezdí 160-180km/h. Kolik se bude jezdit, když se povolí rychlost 160km/h? :-/ C ČR se vůbec neřeší vliv zvýšení maximální povolené rychlosti na životní prostředí (exhalace, hluk, atd). Hlavně bych snížil rychlost ve vnitroblocích a ve městech a vytlačil tranzit mimo město.

0/0
18.2.2011 13:19

Leinad

Re: Zastavme už výstavbu nových silnic!!!

Exhalace a hluk se dají řešit i podporou elektrických automobilů. (Euta často dělají zvuk motoru jenom protože to nařizuje norma EU, což je známka podpory a významu dotací. V centrech měst může být zákaz vjezdu aut s emisema. ) 

Jinak u starších naftových kamionů když jedu pomalu, tak podřadím. Když podřadím, je hluk vyšší. Navíc já osobně mám radši, když kolem mě rychle pojede auto(s vyšší hlasitostí), než když se poluží nižší hlasitostí.

0/0
18.2.2011 13:48

superkutil

Re: Zastavme už výstavbu nových silnic!!!

Obávám se, že hluk u moderních aut dělají spíš pneumatiky a aerodynamika. V Norsku se jezdí 90-100km/h a i ty kamióny jsou tam méně hlučné. Ale samozřejmě podpora elektromobilů a hlavně hybridů je dobrá myšlenka. Ale zase elektromobily s vyšší rychlostí mají menší dojezd a tak by pro ně bylo lepší jezdit pomaleji (aerodynamický odpor).

0/0
18.2.2011 13:59

Leinad

Re: Zastavme už výstavbu nových silnic!!!

Taky jsem říkal u starších, u moderních aut souhlas. Elekromobilů je na trhu málo, vývoj akumulátoru či superkondenzátoru je otázka poptávky.

Jinak nemají u nás kamiony rychlost omezenou na 80km/h?

0/0
18.2.2011 14:08

superkutil

Re: Zastavme už výstavbu nových silnic!!!

Nevím, potkávám kamióny co mají vzadu vylepeno omezení od 70 do 110km/h a řítí se 130km/h. Takže nevím jak to pak udělají s tachografem. Taky potkávám kamióny na dvouproudé kde je vlevo zákaz kamiónů v levém pruhu. Takže je rozdíl mezi teorií a praxí. Já osobně jsem pro vytlačení kamiónů na ROLO a zvýšení kontejnerové dopravy. Osobně pracuji pro logistickou firmu a vzhledem k tomu, že dělám v IT, tak přesně vím jaký je pohyb zboží po republice a očividně se zboží dopravuje zbytečně moc, být víc skladů a překladišť, tak se doprava omezí. Ale zatím putuje zboží po republice sem tam. hodně zboží se sveze z celé republiky do skladu u Prahy a pak se zase rozváží.

0/0
18.2.2011 14:19

Moše Dajan

Re: Zastavme už výstavbu nových silnic!!!

Ano 80, ale toleruje se celoevropsky 87(dle omezovače).

0/0
21.2.2011 14:08

gebra

tak je to spravne

Se mi libi ty zvasty pochybovacu, jak dela Barta jen divadylko. Ale je to jedinej ministr kterej neco dela, ridi ten resort on a ne nastrceny kasparci a jde po ekonomice, ne jen alibisticky a politicky plky kdo ma koho kryti a jiny prasarnicky. Jen houst! A to jsem o Veckarich pred volbama i kratce po nich silne pochyboval.

0/0
18.2.2011 11:28

ODSCSSD 5

Re: tak je to spravne

asi tak...  za dvacet let tady nikdo nic neodhalil....  5let se jen mluvi ze silnice jsou drahe... Barta snizil ceny byt o par procent behem 30dnu ve funkci....  tady neni o cem diskutovat.

0/0
18.2.2011 11:44

vena.m

Re: tak je to spravne

Opravdu? Tak si počkejme na prolacování vícenákladů a uvidíme ...

0/0
18.2.2011 12:16

sociokulturně znevýhodněný

Re: tak je to spravne

Skočil jste jim na špek přesně tak, jak potřebovali Rv

0/0
18.2.2011 11:44

sociokulturně znevýhodněný

Je čas zcela stopnout výstavbu silnic!!!

Už tak je krajina dost zdevastovaná plochami betonu a asfaltu. Copak to nikomu za ty roky nedošlo? Čím víc se staví nových silnic, tím rychleji roste poptávka po dalších. Zastaví se to jedině tehdy, až bude celá Zem kompletně pokrytá asfaltem v několika úrovních nad sebou nebo až bude každý z nás trávit 24 hodin denně v pojízdném plechovém vězení. Není snad ukázkovější příklad maření prostředků a hodnot než státem podporované budování masového automobilismu. Jediný, kdo z toho profituje, jsou vybraní politici a lobbistické skupiny.

!!RvRv

0/0
18.2.2011 11:46

sociokulturně znevýhodněný

Re: Je čas zcela stopnout výstavbu silnic!!!

Vážená iDNES, dejte si tady ten váš diskuzní systém konečně dopořádku, ať se příspěvky neobjevují jinde než kam byly vloženy ;-€

0/0
18.2.2011 11:47

lolek77

Nechci se zastávat pana Komínka kterého neznám, ale

je běžnou praxí  že se vyplatí peníze, třeba na konci prosince aby nepropadly z plánovaných výdajů a práce se provedou až na jaře. Je to sice podvod, ale pitomé systémy plánování státu k tomu navádějí. I u velkých akciovek občas příjde šéf a řekne: "do konce roku musíme nakoupit za xy" a kupují se blbosti aby nadnárodní moloch nesnížil oddělení rozpočet na příští rok.

0/0
18.2.2011 11:26

gebra

Re: Nechci se zastávat pana Komínka kterého neznám, ale

Vsak pan Kominek muze vse objasnit na policii.

0/0
18.2.2011 11:29

Pikinaus

Re: Nechci se zastávat pana Komínka kterého neznám, ale

Však už jsem níže psal - tento systém smrdí socialismem na sto honů....a rozhodně nemá právo na existenci!

0/0
18.2.2011 11:31

jfb

Re: Nechci se zastávat pana Komínka kterého neznám, ale

Souhlasím, ale na stejném principu fungují rozpočtovky na celém světě, i v USA, asi nikdo zatím nic lepšího nevymyslel...

0/0
18.2.2011 11:33

Gasherbrum

Re: Nechci se zastávat pana Komínka kterého neznám, ale

zase pozor...neznám moc auditorů, kteří by udělali závěry bez toho, aby si pročetli smlouvy a usuzovali něco jen na základě faktur. Nehledě na to, že z faktur o jaké práce jde nevyčtete, tudíž se museli seznámit i se smlouvou, aby zjistili, že se daná věc nerealizovala. A v tom případě nevěřím, že si nepřečetli ustanovení o provedení, termínu a předání díla...

0/0
18.2.2011 11:52







Najdete na iDNES.cz