Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kdo nestihne postavit s nižší DPH, zaplatí o stovky tisíc navíc

Kdo chystá nákup nového bydlení, měl by si pospíšit. Stejně tak ten, kdo otálí s postavením nebo rekonstrukcí toho stávajícího. Pokud se totiž zvedne sazba daně z přidané hodnoty (DPH), jak plánují politici, nové bydlení a opravy stávajících bytů a domů výrazně podraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

stev

Kalouskovo heslo: po mně potopa.

Dnes z lidí vytáhne zvýšený příjem z DPH ještě v roce 2011, aby ty prachy mohl ihned rozfofrovat. Ostatně, jak on to umí. Na nefunkční padáky pro armádu a pod  Co na tom, že mnoho lidí si už dům či byt díky nemravné dani v příštích letech nepořídí, protože na to prostě nebudou mít a na hypotéku nedosáhnou.Rv

0/0
26.2.2011 4:19

fouly

Je to

jednoduché,stavět se prostě nebude!To bude  výsledek politiky vlády!

0/0
25.2.2011 17:29

furtspolu

Re: Je to

Omyl příteli, stavět  budou takví občané ( schválně nepíši lidé) jako pan hejtman Palas a jemu podobní , kteří přijdo

levně k penězům a je jim to úplně jedno . No a mi co na to nebudem mít tak budem stavět jen ..........  a když se to zastaví tak pomůže Šaratica. Rv;-D;-D;-D 

0/0
26.2.2011 10:46

cichon

co to je za PR clanek od central group???

Nenechte se vysmat. Ceny nemovitosti jsou totalne mimo realitu hlavne diky boomu hypotek a snizeni naroku na bonitu klientu v pulce minuleho desetileti. DPH sice zvedne cenu, ale vzhledem k tomu, ze malokdu bude mit bonitu na bydleni za vic jak 2 miliony a z 20 tisicovych platu to tezko usetri, tak mila vlada dostane tak akorat viteco...Nase politiky nechapu. Stredni generaci neumerne pretezuji a jeste chteji aby si sporili na duchod, z ceho jako?

0/0
23.2.2011 19:17

stev

Re: co to je za PR clanek od central group???

Naše milá vláda se bude hodně divit. Daňové příjmy nejenže nestoupnpu, ale pravděpodobně klesnou. Lidé nemají více peněz, a tak proti své vůli uhnou do šedé ekonomiky, která daně neodvádí. Na venkově se také lidé vrátí k chovu slepic, králíků a dalšího zvířectva a pěstovat ovoce a zelenina.

0/0
26.2.2011 4:29

politicky nekorektní trolejbus

pohybuju se v realitním bysnysu

a tomu, že jsou ceny nemovitostí na dně se jenom směju.ceny nemovitostí padají a nadále padat budou, někde více, někde méně, ale časem se dostaneme zpět na úroveň roku 2007, než začala realitní horečka.

Akorát někteří klienti, kteří chtějí za 2+kk ve vybydleným paneláku na severním předměstí Brna 2.5 milionu to nechtějí pochopit. Že je lepší prodat te´d hned za 2.200.00, než za rok tratit dalších 200.000. A stokrát jim může člověk ukazovat tabulky v médií, jak padají ceny bytů, stokrát jim můžu říkat, že stejný byt klient sežene v Blansku, deset kilometrů od nich za polovic...Za rok jsou rádi, když byt prodají pod cenou, protože kývnou na první nabídku v novinách...

O kvalitě a ceně novostaveb nemluvím už radši vůbec, jedna taková, stojí u nás na rohu ulice, garsonka za 1.75 mega, v nejvyšším patře 150 metrový byt za 8 milionu... Za to máte v Brně hezký domek. Rok od dokončení tam nikdo nebydlí, i když devenloper lákal před vánoci ke koupi tím, že zbývá už jen posledních pár

0/0
23.2.2011 15:07

fouly

Re: pohybuju se v realitním bysnysu

Souhlas,ceny bytů naprosto neodpovídají jejich velikosti ani kvalitě, jsou jen spekulativně vyhnané,žádný trh z byty neexistuje! To jsou jen bláboly majitelů bytů! Příkladem je, když se dva mladí lidé z Ostravska přestěhují do Prahy ,jsou tady přijati do zaměstnání a vydělají řekněme 50 000Kč,tak si mohou nějaký byt za 15 000Kč pronajmout. Ale co ti ostatní? Tady v Praze, za platy 18 000Kč hrubého!

0/0
25.2.2011 17:36

stev

Re: pohybuju se v realitním bysnysu

Je pravda, že ceny stavebních materiálů, a taký mzdy ve stavebnictví, jsou zcela jinde, než v ostatních odvětvích. Neuškodí přísná zeštíhlovací dieta.

0/0
26.2.2011 4:21

BrumlajiciCmelak

Vždycky mě dostanou hemzy developerů.

V pondělí jsem se byl zrovana projít po další části sídliště, co mi roste za barákem(Brno - Kamechy). Rychlostavba z přesných tvárnic, na to nalepenej tenkej polystyren, plastový okna. Do podzemních garáží zatéká, domy nalepené jeden na druhým. Parkovat není kde, z venku to vypadá odporně... Do údolí na Žebětín (kam je výhled) zdi a malá okna, velká okna ovšem natočená jedno na druhý. A ještě ke všemu byl architekt tahokovovej fetišista:-/

Cena za m2 někde na 45000!!Rv

Tak by mě zajímalo, jak má vypadat ten přechod na nižší kvalitu ... To jako začnou stavět ze staerejch PETek?

Pánové, nechte si ty kecy! Hluboce lituju lidí, kteří vyhodili takovéhle obrovské peníze za takto mizerné stav

0/0
23.2.2011 8:42

GU.HU

ceny se nezmění

tak jako se nezměnily při přechodu z DPH 5% na 9%. Naopak, chytráci, kteří chtěli stihnout postavit za starou DPH, způsobili prudké zvýšení poptávky, tj  i prostor na zvyšování cen. Ve stavebninách byl nedostatek materiálu, takže prodejci v pohodě mohli zvednout ceny, protože věděli, že prodají. Chytráci tak zaplatili o 4% nižší DPH, ale z vyšší ceny. Kromě toho vysoká poptávka způsobila nedostatek firem a řemeslníků, takže ke slovu se dostávali ti horší i vyložení břídilové, takže kvalita staveb utrpěla. V konečném důsledku našeho chytráka hřály ušetřené 4% na dani, ale zaplatil vyšší cenu za materiál, a dostal horší kvalitu práce. Dobře mu tak ;-D

0/0
23.2.2011 1:12

Rubik1

Re: ceny se nezmění

Jinými slovy, už v tuto chvíli je pozdě bycha honiti..

0/0
23.2.2011 5:40

Vaclav Hanus

Re: ceny se nezmění

Chytraci? ...Proc chytraci? Chytraci jses akorat ty a tvuj tata. Pokud bude nekdo chtit honem postavit  protoz jeste za nizsi sazbu, je to pouze legitimni usili jak se domoci spravedlnosti. V opacnem pripade na ne zakon dopada neadekvatne tvrde. Pokud to tak necitis, tak evidentne ti chybi smysl pro elementarni spravedlnost a lze se domnivat, ze tvi predkove mozna byli zapaleni komuniste z 50tych let.

0/0
23.2.2011 6:46

hil1

Nezdraží se nic

Hoši budou muset dál předražené nemovitosti zlevňovat.

0/0
22.2.2011 23:53

politicky nekorektní trolejbus

Re: Nezdraží se nic

přesně. Brno je specifické, ceny bytů se tu pořád drží dost vysoko a padají jen o procenta, když jinde se snižují ceny o statisíce.

Ale ve zbytku republiky to jde dolů. V Blansku, okresním městě v nádherná krajině dvacet km od Brna, můžete mít 2kk a před rekonstrukcí i za 800 tisíc, !. Dřed dvěma roky ani náhodou, v brně za tyhle peníze vím jen o jedné malé garsonce v Maloměřicích u nádraží...

0/0
23.2.2011 15:13

sunka007

jak to dopadne

Zvyseni DPH bude mit jeden dopad, pribude zivnostniku co budou delat bez danoveho dokladu (v Praze jiz dnes celkem bezny dodat zda budu chtit danovy doklad nebo za lepsi cenu bez nej) a pribude melocharu. Pekne nam tu poroste seda ekonomika a ve vysledku na tom stat prodela.

0/0
22.2.2011 20:14

analytik05

Re: jak to dopadne

Je to jedině dobře. Stát reprezentovany politiky, kteří jsou schopni rozkrádat miliardy, uplácet flákače soc. dávkami, vysmívat se ubohými důchody celý život pracujícím důchodcům, kteří jsou schopni kašlat na vzdělání mladých a ustoupit vydírajícím lékařům vyhrožujících smrtí na úkor ostatních si nezaslouží přispívat do takového systému. Je přirozené postarat se sam o sebe.....;-)

0/0
22.2.2011 23:02

hil1

Re: jak to dopadne

A potom prý už je to pryč: Kdo nekrade, okrádá rodinu! Teprve po 89 to ovšem začalo nabírat grády....

0/0
22.2.2011 23:55

airwar

Re: jak to dopadne

No před rokem 1989 platilo "kdo nekrade, okrádá rodinu" teď je to "kdo se státem nechává okrádat, ..."

0/0
23.2.2011 7:41

cardafly

jo jo

A přitom by stačilo pouze zveřejnit všechny státní zakázky na netu. Od vyhlášení výběrovky až po konečnou fakturaci. Na konci by bylo resumé proč se to zdražilo a kdo to schválil. V Semilech to pan starosta zavedl , a ročně ušetří cca 20 - 30% rozpočtu při zhruba stejném objemu prací než v minulosti.

Je zajímavé , že o tomto návrhu se nikde nemluví. Jako by to ,mělo vyšumět do vyššího DPH!!!!!!!!!!!!!!!;-O

0/0
22.2.2011 18:51

on3.

Re: jo jo

z ceho by politici a urednici zili, snad ne z platu. :-P

0/0
23.2.2011 10:25

švarný kapitán čuramajzlík

Pravicová politika

a podpora rodin v praxi.

0/0
22.2.2011 18:16

Viktor N.

Re: Pravicová politika

ale tohle s pravicí nemá vůbec nic společného! Kdy to konečně, milý ovčane, pochopíte!

0/0
26.2.2011 8:20

honza76

ve zkratce

Setrite z poctive vydelanych penez na barak nebo byt? Pokud mate prumerny ci lehce nadprumerny plat pak vam musim oznamit ze nejspise jste cca 2 roky setreni vyhodili z okna. Je vase chyba ze predmetem vasi cinnosti nejsou podvody, kradeze nebo zmanipulovne zakazky ktere jsou od dane osvobozeny. 10 procent techto penez dotanete az budete stary zpatky, ale jen jestli je driv nekdo neslohne....

0/0
22.2.2011 17:43

petr.stejskal@tiscali.cz

Kdo nestihne postavit s nižší DPH, zaplatí o stovky tisíc na

Ten zakon o zmene DPH na 20% jiz ve snemovne prosel?

0/0
22.2.2011 15:30

Bery

Re: Kdo nestihne postavit s nižší DPH, zaplatí o stovky tisíc na

Neprosel... zatim jeste neni ani pripravenej, ale je celkem pravdepodobne ze to nakonec v teto podobe projde.

0/0
22.2.2011 16:56

marwal

Re: Kdo nestihne postavit s nižší DPH, zaplatí o stovky tisíc na

nezaplatí. Změna daně nahoru/dolů ještě nikdy neznamenala stejný pohyb cen...A zrovna u bydlení bych se toho moc nebál... :-)

0/0
22.2.2011 19:00

Rubik1

Re: Kdo nestihne postavit s nižší DPH, zaplatí o stovky tisíc na

Podle vás tedy státní úředníci mohou vybrat na daních o miliardy více a místo konečných spotřebitelů to zatáhnou výrobci nebo obchodníci? Na hlavu teda padlý nejsem, abych tomu věřil.

0/0
23.2.2011 5:45

politicky nekorektní trolejbus

Re: Kdo nestihne postavit s nižší DPH, zaplatí o stovky tisíc na

kdyby jste jen tušil jaké marže mají developeři....

věřte oni mohou srazit ceny klidně o 20 procent ( jak už se dnes mnohde děje) a rozhodně neprodělají...

0/0
23.2.2011 15:16

Krištof

Nechápu

O jakém DPH se to mluví? Přece když chci stavět barák tak založím s.r.o. a přihlásím se jako plátce DPH. Barák postaví toto s.r.o. a po celou dobu stavby si nechává vracet DPH. Až je barák hotový, s.r.o. se přepíše na Sergeje a je po boji. On to dělá někdo jinak?

0/0
22.2.2011 15:04

GU.HU

Re: Nechápu

něco takového může napsat jen někdo, kdo neví, co to je plátce DPH

0/0
23.2.2011 1:00

Krištof

Re: Nechápu

Když myslíte.

0/0
23.2.2011 10:07

GU.HU

ceny se nezmění

tak jako se nezměnili při přechodu z DPH 5% na 9%. Naopak, chytráci, kteří chtěli stihnout postavit za starou DPH, způsobili prudké zvýšení poptávky, tj. i prostor na zvyšování cen. Ve stavebninách byl nedostatek materiálu, takže prodejci v pohodě mohli zvednout ceny, protože věděli, že prodají. Chytráci tak zaplatili o 4% nižší DPH, ale z vyšší ceny. Kromě toho vysoká poptávka způsobila nedostatek firem a řemeslníků, takže ke slovu se dostávali ti horší i vyložení břídilové, takže kvalita staveb utrpěla. V konečném důsledku našeho chytráka hřály ušetřené 4% na dani, ale zaplatil za vyšší cenu za materiál a dostal horší kvalitu práce. Dobře mu tak ;-D

0/0
23.2.2011 1:06

lolek77

I postěžoval si mě kolega vlastnící stavební firmu.

Zase budou všichni chtít práce bez faktury;-D

0/0
21.2.2011 21:35

cajrix

Re: I postěžoval si mě kolega vlastnící stavební firmu.

a co jineho zbyva :-)R^

0/0
21.2.2011 21:43

Big-Dog

Re: I postěžoval si mě kolega vlastnící stavební firmu.

R^

0/0
22.2.2011 14:35

marwal

Re: I postěžoval si mě kolega vlastnící stavební firmu.

kolega toho za rok asi moc nepostaví...

0/0
22.2.2011 19:01

airwar

Re: I postěžoval si mě kolega vlastnící stavební firmu.

Chudák malej, a on by tak rád vykazoval zisk a platil státu daně.

0/0
23.2.2011 7:43

cajrix

paliva

si tak rikam ohledne napriklad paliv (benzin, nafta) o kolik prijde stat jenom tim ze si clovek nataknuje za hranicema, predpokladam ze to bude tak minimalne pulka penez z celkove utraty za nadr, a myslim ze tech lidi neni par co tankujou mimo nasi zem

0/0
21.2.2011 21:07

Vaclav Hanus

Re: paliva

jo! jo! taky povidam, bylo by potreba opet zavrit hranice.

0/0
22.2.2011 13:33

micna

Zatím samá kritika

Zatím tu padá jenom samá kritka. Má někdo lepší nápad, co s tím?

0/0
21.2.2011 15:56

Cenda22

Re: Zatím samá kritika

přestat krást - zavést osobní zodpovědnost, centrální nákupy, redukovat byrokracii, přenést nenáročné papírování na méně kvalifikovanou sílu, kontrolovat výběr stávajících daní a systém zaměstnanosti, zlepšit vymahatelnost a aplikovatelnost práva ... dá se říct, že nezvyšovat DPH a nezabíjet tak vnitřní poptávku a nejistotu spotřebitelů. V nespolední řadě i investice do školství, vědy a výzkumu (faktická, ne papírová), větší podpora pracujících rodin s dětmi, vyšší využití peněz z fondů EU. A ve finále zrušení nepotřebných státních institucí, začal bych senátem. Ona by i změna financování politických stran a průběh kampaní ušetřila stovky miliónů korun. To už bych chtěl moc.

0/0
21.2.2011 20:53

Bery

Re: Zatím samá kritika

R^

0/0
21.2.2011 21:33

on3.

Re: Zatím samá kritika

ty jo, jakou vedete stranu?

0/0
22.2.2011 13:34

nic.ole__modrobolsev stale vadi

Re: Zatím samá kritika

:-)EUR^

0/0
22.2.2011 21:34

analytik05

Jedině defenestrace....

Jóó, to je fajn....R^ Teď ještě jak donutit kapry aby si dobrovolně vypustili rybník... ;-D  

0/0
22.2.2011 23:28

intruder3

Re: Zatím samá kritika

R^

0/0
23.2.2011 12:46

politicky nekorektní Opitz

škodí ekonomice nepřímé daně víc než přímé?

pane Stone_pilot, pokud vím, tak levicové vlády mají pouze tendenci zavádět progresivní zdanění, což v případě nepřímých daní moc nejde. ale pokuste se mi vysvětlit, co je pravicového na nepřímé dani... co je pravicového na DPH nebo na spotřební dani na benzín... Přímá daň je přeci uplatňována jen na to, co se VYDĚLÁ... na nic jiného. Nepřímá daň ale zcela ničí ekonomiku, nakonec je to taková zátěž, že je to kontraproduktivní. Pokud státu nestačí přímé zdanění, pak je to stát na .... (ikona lejna tu bohužel není) a nemá cenu jej dál "sponzorovat" našimi penězi... takto by měl uvažovat každý občan a možná by to tu nevypadalo jak to vypadá...

0/0
21.2.2011 15:14

Paul100

Re: škodí ekonomice nepřímé daně víc než přímé?

Kdyby jen ČR. EU zahájila diskuzi o budoucnosti DPH. Proč asi ? Sice to zaobaluje do hezkých komentářů, ale jde o jedno. Současný výběr DPH (který pokrýva asi 20% celkových příjmů členských států) již nestačí na financování všeho možného  i nemožného.

Např.

http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/10/1633&format=HTML&aged=0&language=CS&guiLanguage=en

0/0
21.2.2011 16:25

politicky nekorektní Opitz

Re: škodí ekonomice nepřímé daně víc než přímé?

no tak to je konečná... Perestrojka DPH tu ještě nebyla... Ale soudruzi z Komisariátu se ale o to jistě dobře postarají...

0/0
21.2.2011 16:37

entony13

Re: škodí ekonomice nepřímé daně víc než přímé?

Je to již několikátá změna DPH, poslední velká byla v roce 2008, z 5% na 9%

0/0
21.2.2011 21:51







Najdete na iDNES.cz