Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zmenšeným ČSA loni znovu ubyli cestující

S Českými aeroliniemi letělo loni opět méně lidí než před rokem. Letadla aerolinek ale byla oproti předchozím rokům plnější. Ukazují to statistiky, které zveřejnila Asociace evropských aerolinek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lukki680

se diví ???

Letenky předražený a servis čím dál horší....:-/

0/0
24.2.2011 20:01

pavel.n

já bych to viděl asi tak

nejlépe bude prodat letadla , propustit lidi a pak teprve zbudou slušné peníze pro management - co na to , že nemá koho řídit - hlavě že se mají dobře.

Základní úlohou managementu je rozvíjení firmy , což se tedy o ČSA říci nedá.

0/0
24.2.2011 4:50

venoch

rad bych...ale...

S CSA jsem prestal litat. Bohuzel. Nejdrive jsem se vykaslal na Prahu, a to kvuli otravnym celnikum a vlezlym taxikarum a drahemu kafe na letisti, to jeste, kdyz jsme nebyli v shengenu, a kdyz to vzal do ruky Jarda, tak jsem to delal spis na protest, protoze tohle jsem uz zazil vicekrat za zivot, kdyz politicke kreatury sestrelily sefa, ktery dokazal vytvorit zisk a dosadily tam sveho cloveka. Vzdycky to dopadlo spatne. A ted...CSA uz neni co byvalo, takze, ac Cech, ktery by mel rad hrdost na svou znacku, bohuzel, klidne to nechejte zkrachovat, ja to nemam z Vidne tak daleko a tech letist okolo nas je pomerne dost, klidne si pro me za me zavrete i Ruzyn, kdyz to nedokazete uridit.

0/0
24.2.2011 0:53

Petrasek

pripojne lety

Ja s nimi casto letal do svycarska s pripojem z Brna. Jenze doslo k omezeni letu a z brna to nyni neleta rano, ale jen jednou a to v 16:40(nebo tak zhruba), coz je nepouzitelne. Takze uz se mi rovnou vyplati letat s jinou spolecnosti. Preci jen dat za letenku s csa 11-14 a se swissem 6-7 tisic je vcelku rozdil.

0/0
23.2.2011 12:52

Koniáš

Srovnejte ceny letenek

ČSA a konkurence a vše se vyjasní

0/0
23.2.2011 12:23

;-)

ústup z dálkových tras

Nejsem si jist, jsetli opuštění dálkových linek bylo správné. Na poli evropské dopravy budou muset ČSA soutěžit s nízkonákladovými aeroliniemi. Naopak dálkových spojů ve střední evropě moc není.

0/0
23.2.2011 10:52

plk

Re: ústup z dálkových tras

Naprostý souhlas, zrovna jsem k témuž níže dopsal trochu delší příspěvek.

0/0
23.2.2011 10:57

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: ústup z dálkových tras

Jenže ty dálkové linky patřily mezi nejvíce prodělečné. V podstatě všechny lety ČSA jsou už dlouho prodělečné - zisková byla akorát nákladní doprava, catering (zajišťování jídel) a opravárenské hangáry, ale to vše už ČSA prodaly.

0/0
23.2.2011 13:07

myskamiki

Re: ústup z dálkových tras

protoze se litali na starych sunkach. Jedna nebo dve 310, ktere mely CSA, byly uskladneny nejaky patek v pousti, nez je vzaly CSA.

0/0
23.2.2011 14:06

hinny

Re: ústup z dálkových tras

no jo Luftjarda potřeboval provizi za A320 a novou audinu pro sebe a sve socanske noshledy - na to aby obnovil dálkovou flotilu mu už socansko lampasácký mozeček nestačil resp za to by bratstvo oranžové pracky nedostalo provizi

0/0
23.2.2011 15:16

;-)

Re: ústup z dálkových tras

Vechno se rádo hází na Tvrdíka, ale nelze nevidět, že on už tam mnoho let není. A s ČSA to jde i nadále z kopce.

0/0
24.2.2011 14:24

plk

Re: ústup z dálkových tras

Nicméně s tímhle souhlasím, současná situace je dopadem strategických chyb (ne-li korupčního jednání) za Tvrdíkovy éry. Tehdy bylo potřeba objednat nové dálkové letouny, na které jsou mnohaleté pořadníky, ne krátkotraťové, které můžete pořídit na počkání. Přesto z nějakého záhadného důvodu pořídil Tvrdík ony A320... Stálo by to za vyšetřování.

0/0
25.2.2011 11:26

radio_svobodna_evropa

...

Jen tak dale a za rok dva uz tam nebudou muset dotekat penize vybrane z dani. Za tu dobu se vam podari vse do mrte vytunelovat a csa psotupne zanikne jako hodne jinych leteckych spolecnosti. Smutne jen bude, ze csa je jedna z nejstarsich na svete, prezentuje nebo spise prezentovala letecky prumysl a technicky um lidi tohoto statu. Kdysi se letadla dalkove flotily csa  pohybovala na nejznamejsich letistich sveta a letiste praha se mohlo stat skutecnym srdcem tranzitni letecke dopravy mezi vychodem a zapadem. Misto toho se vam podarilo csa transformovat na nevyznamenho lokalniho dopravce, ktereho nakonec utluce i mala nizkonakladova spolecnost. Nakonec mozna diky vasi praci bude muset penta vzdat boj o zprovozneni nizkonakladoveho letiste vodochody, protoze za chvili bude praze dobra i kazda nizkonakladovka, ktera tam bude chtit letat a druhe letiste nebude praha potrebovat. Slava vasi kvalitni managerske praci. Hlavne si nezpomente vyplatit odmeny a ve finale managerske zlate padaky!

0/0
23.2.2011 10:37

fsp

Re: ...

ČSA byly vždycky nevýznamný lokální dopravce, zase to s tou národní hrdostí moc nepřeháněj. A řeči o bráně mezi západem východem patří do slovníku padesátých let minulého století. Dnes už není bipolární svět a na východ se bezproblémů dostaneš i z Londýna.

0/0
23.2.2011 10:46

plk

Re: ...

No, pravdu máte myslím trochu oba. ČSA nikdy nebyly velkou světovou aerolinií, ale spíš regionálně důležitým dopravcem s určitým růstovým potenciálem. Je fakt, že Praha sloužila - a mohla sloužit ještě více - jako přestupní hub. Když jsem párkrát letěl s ČSA do NYC, zaujalo mě, že většinu pasažérů tvořili Izraelci, Balkánci, Pobalťané a Rusové a Ukrajinci, pro které byla Praha dobrým přestupním bodem. Naopak při udržení a rozvoji dálkové flotily ČSA mohla být Praha dobrým přestupním bodem mezi Východní Asií (Čínou, Koreou, Vietnamem, Japonskem) a Západní Evropou. To je ovšem už passé, protože Tvrdík naprosto zločinně (přinejmenším manažersky špatně, ale bůhví, co všechno za tím mohlo být) nakoupil nepotřebná další krátkotraťová letadla místo toho, aby objednal nová dálková namísto neefektviních a starých A310. To donutilo ČSA zavřít dálkovou flotilu - a odsoudilo je do role onoho lokálního dopravce, kterého samozřejmě postupně ubije soutěž s low-costy. Bohužel...

0/0
23.2.2011 10:56

briza

Re: ...

Tak uplne nepotrebna ta nova letadla nebyla. Resila problem nedostatecneho doletu B737. Stejny problem mely ale i A310 - maly dolet. Nicmene je takove obecne pravidlo modernizovat nejprve (!!) dalkovou flotilu a az potom tu na stredni trate. A tohle za Tvrdika proste podelali.

0/0
23.2.2011 13:17

radio_svobodna_evropa

Re: ...

Ja si nestyskam po starych casech a take si nemyslim, ze vyraz "zapad-vychod" patri do slovniku padesatych let. Dokonce si myslim, ze se tento vyraz se mohl v dnesni dobe promenit ve velice uzitecny komercni nastroj, paklize by byl uvaden do praxe. Z vasi strany citim trosku hloupou narazku na politckou stranku veci, aniz by ch mel zajem o ni diskutovat ci diskutoval. Take jsem netvrdil, ze csa byl vyznamnym dalkovym dopravcem, pouze sem tvrdil, ze se letadla csa kdysi vyskytovala na nejznamejsich letistich sveta. Celkove je vase reakce spise vhodna do usmevne diskuze pod bulvarni clanek, ja jsem to ale myslel vazne.

0/0
23.2.2011 11:48

fsp

Re: ...

Mezinárodní letecká doprava je dnes liberalizovaná a už není třeba "brána" jako prostředník, aby se letadlo dostalo odněkud někam. LP nemá nijak zásadní umístění, z východnějších destinací cizinci raději letí na Vídeň, Mnichov, Drážďany,... takže potenciál přestupního uzlu není velký a nikdy nebyl.

ČSA bez silného partnera nemohou uspět a realita je taková, že o ně nebyl zájem ani na začátku devadesátých let (kdy, jak říkáte, byly na všech významných letištích). Partnerství s AF dopadlo jak dopadlo a od té doby ČSA vlastně jen přežívají. Tvrdík tomu všemu nesmyslnou expanzí nasadil korunu. Každopádně, zánik ČSA je jen otázkou času.

0/0
23.2.2011 12:05

Eine neue praktische Katze

CSA + Ostrava

CSA jsou cim dal vic zakaznicky neprivetive, pokazde me po navratu do CR nastve pristaveni letadla v Praze k druhemu terminalu a zdrzeni pri ceste autobusem ke spravnemu vychodu. Navic kdyz chci byt na jednani spolehlive vcas, taky radsi neberu CSA. A trochu specifictejsi tema - strategie CSA a ostravskeho letiste zbavovat se zakazniku bude nejspis pokracovat i s novym letovym radem, zrovna jsem zkousel objednavat letenku na konec brezna a nic moc... Toho mosnovskeho letiste a politickych her kolem nej je skoda ;-(

0/0
23.2.2011 10:26

Maxx_Th

Teď jsem se díval na ty svoje dukáty,

co si za ně pořídím, ale nenašel jsem tam darování na charitu nebo jiné vybití do země, je možné tuto položku zavést?

0/0
23.2.2011 10:02

Maxx_Th

Tak ted už jen letadla kam se vejdou jen piloti a

budou plnit na 100%. :-)

0/0
23.2.2011 9:59







Najdete na iDNES.cz