Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pojišťovny nebudou rozlišovat pohlaví, pojistné tak může zdražit

Evropský soudní dvůr rozhodl, že pojišťovny nesmějí stanovovat výši pojistného podle toho, jestli je jejich klientem muž, nebo žena. Pojištění kvůli tomu může zdražit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zrušený3x

Může zdražit?

Zdraží, lichváři zvaní pojišťovny zdraží kdykoliv pod jakoukoliv záminkou.

0/0
2.3.2011 15:18

krultheking

jednoznacna diskriminace

to bysme mohli na zaklade stejneho statistickeho pristupu pozadovat za pojisteni schopnosti splacet hypoteku od cikana petinasobne pojistne jen proto, ze cikani maji vyssi procento nezamestnanych - ano maji, ale ten cikan, ktery pracuje a plati hypoteku za to urcite nemuze

0/0
2.3.2011 14:41

krultheking

souhlasim a tleskam

konecne spravne rozhodnuti, ktere ukonci svevolnou diskriminaci klientu pojistoven

nemam nic proti tomu, aby uzavirane pojistky odrazely riziko klienta, nicmene se musi jednat o individualni riziko tohoto konkretniho klienta, nikoliv jakesi pausalizovani do umele vytvorenych zprumerovanych skupin - copak ja jako klient muzu zato, ze shodou okolnosti jini klienti se stejnym vekem a pohlavim casto bouraji ? ja ne a presto mam mit pojistku drazsi ? jednoznacna diskriminace

proc bych mel mit zivotni pojistku dvakrat drazsi nez zena ? jenom proto, ze podle statistiky nejaci jini muzi, zijici v jine dobe jinym zivotnim stylem v jinem zdravotnictvi, umreli drive nez jejich vrstevnice ? a jakou konkretni souvislost to ma s mou pravdepodobnosti umrti ? zadnou, ale pojistovna to nerespektuje a napari mi poradnou palku

0/0
2.3.2011 11:23

sombreri

Re: souhlasim a tleskam

;-D;-D;-D..Rv..To je prinosny prispevek...Rv

0/0
2.3.2011 12:55

vymrzovac2

Re: souhlasim a tleskam

R^

0/0
2.3.2011 14:13

ZZZZZZZZ

Re: souhlasim a tleskam

Hochu do te doby nez budou mit pojistovny kristalovou kouli budou zkratka muset rizikovost stanovovat na zaklade pomucek - napriklad statistik PRUMERU.

0/0
2.3.2011 15:54

rafol

Dalsi perla z EU

Takze UE postavila statistiku mimo zakon! :-/ Ty rozdily totiz vychazely ze statistickych sledovani a vyhodnoceni pravdepodobnosti rizika.

Deleni toalet na damske a panske je prece take diskriminacni.

;-D EURv

0/0
2.3.2011 9:18

Scarlett from Scottland

ani nevím, že to pojišťovny rozlišují...

a v čí prospěch vlastně? ;-D

0/0
2.3.2011 8:01

Dukáty dám na podporu cenzury

Ach jo, opet jednou zvitezila evropska hyperkoreknost

nad zdravym rozumem.

Dalsi logicky krok je, aby se pojistovna nesmela zeptat, kolik mi je let, jestli nejsem tesne pred infarktem, jestli ta moje popelnice neni petkrat obracena pres strechu nebo jestli muj barak neni co tri roky po prvni patro pod vodou...

0/0
2.3.2011 7:58

Dr No

Re: Ach jo, opet jednou zvitezila evropska hyperkoreknost

No vidíte, co všechno ty chytrolíny z Bruselu zatím ještě nenapadlo. Vždyť stanovovat míru pojistného rizika u životního pojištění podle věku a zdravotního stavu klienta je přece jasná diskriminace starších a nemocných!

Také je diskriminací, když banka při schvalování úvěru nebo hypotéky přihlíží k příjmům a tedy sociálním poměrům žadatele o úvěr!

0/0
3.3.2011 19:58

Michal007

Dyžgrymynácija je svinstvo

Jeden důchodce si stěžoval na diskriminaci, že někde byl vstup zadarmo a on nemohl uplatnit důchodcovskou slevu. Z tohoto hlediska byl geniálně předvídavý slogan "Vstup volný, děti a vojsko polovic". Koho by tenkrát napadlo, že to někdo může myslet vážně.

0/0
2.3.2011 7:51

zero01

Pojišťovácká lobby

slaví úspěch už i u soudního dvora, jen aby se našel důvod proč zdražit.;-D

0/0
2.3.2011 6:51

bluespirit

Proboha

a proč je na ilustrační fotce žena a PES? To už asi není jen o pohlaví ;-)

0/0
2.3.2011 6:23

ZZZZZZZZ

Absurdni, hloupe

Je to stejne jako rusit "diskriminaci" podle vzdelani, mista kde je nemovitost, jak je clovek stary atd. Proste jsou statisticky dane natolik odlisne parametry u zn a muzu v urcitych oblastech ze je nutno je zohednit ve vysi pojistneho. Kdyz to dovedu ad absurdum tak treba podle panu soudcu moje pojistne proti potratu by melo byt nenulove.

0/0
2.3.2011 3:11

pavel.n

Pojistné může zdražit???

Praxe pojišťoven je svinstvo už v samé podstatě - funguje to na principu : přijď , zaplať a nic po nás nechtěj !O nechutných tahanicích ví snad každý co po pojišťovně někdy něco chtěl.......jen takovou otázku - proč se platí za obsah motoru, když nehodu zaviní řidič ???Neměl by být pojištěný řidič ?

0/0
2.3.2011 2:52

vilda570

Re: Pojistné může zdražit???

Mě přijde fér a logické že platíš za felicii 1,9 D o výkonu 80 koní dvojnásobek toho co za fabii RS 1,4 ze 180 koníkama. Někoho sedřít z kůže pojišťovny musí, aby měli za svého podnikaní přiměřený zisk..

0/0
2.3.2011 7:33

Rubik1

Měli by si vzít na paškál diskriminaci u gynekologa

Jak je možné, že mě gynekolog odmítá přijmout z důvodu pohlaví? Asi to poženu k mezinárodnímu soudu.

0/0
2.3.2011 0:12

já George XVII

Re: Měli by si vzít na paškál diskriminaci u gynekologa

jsem chlap a na gynekologii jsem už byl ;-D  A to dokonce na ošetření. Vím zní to divně, ale tenkrát jsem poblíž pracoval. Jednoho dne se mi povedlo si částečně uříznout prst velice ostrým nožem a tak nezbývalo nic jiného, než tam požádat o ošetření. Bylo mi vyhověno. Nevím jestli jsem z toho měl tenkrát větší šok já, nebo ta sestřička, která si evidentně, soudě dle letmého pohledu na můj rozkrok, myslela, že jsem si uřízl něco jiného.

0/0
2.3.2011 0:32

hbf

Re: Měli by si vzít na paškál diskriminaci u gynekologa

A kam vám ten prst nakonec přišil?

0/0
2.3.2011 9:57

rafol

Re: Měli by si vzít na paškál diskriminaci u gynekologa

Ale zato bys mohl dostat vyhodne nizke pojisteni proti rakovine delozniho cipku. ;-D

0/0
2.3.2011 9:23

ftf

Samá diskriminace

Copak pojistka podle pohlaví, ale u mě chtěla pojišťovna při uzavírání životní pojistky znát můj zdravotní stav! Do toho jí přece lautr nic není jestli mám cukrovku a vysoký tlak, no ne? A ještě by mi chudákovi nemocnýmu kvůli tomu chtěli zvýšit pokistné!!!

Mám dojem, že někteří jedinci čím dál víc blbnou a nerozlišují mezi diskriminací a přirozenými rozdíly, ach jo.

0/0
1.3.2011 23:31

Tunaq

Stejně tak věk u životního pojištění

Proč by třeba nějakej dvacetiletej fracek měl mít levnější životní pojistku na sto miliónů než například nějakej stoletej umělec???

0/0
1.3.2011 23:16

RedSquirrel

Re: Stejně tak věk u životního pojištění

Protože bude platit pojistné delší dobu.

0/0
1.3.2011 23:18

Tokamak

Re: Stejně tak věk u životního pojištění

Pojištění se sjednává na přesně stanovenou dobu, tj. oba se mohou pojistit třeba jen na rok, akorát ten 100 letý stařík má 50 % pravděpodobnost, že bude pozůstalým vyplaceno pojistné ;-)

0/0
1.3.2011 23:40

Tokamak

Re: Stejně tak věk u životního pojištění

pojistné plnění

0/0
1.3.2011 23:44

rafol

Re: Stejně tak věk u životního pojištění

a to by se vyplatilo! ;-)

0/0
2.3.2011 9:25

Romale Shalom

Tahle diskuze je učebnicovým příkladem logického klamu

A to konkrétně "šikné plochy"

0/0
1.3.2011 23:13

Korektní Želva

...

Navrhuju zadatelum o pojisteni premerit velikost vercajku.Cim vetsi vercajk, tim vetsi pravdepodobnost jeho nadmerneho pouzivani a riziko infarktu. A to ani nemluvim o vlivi velikosti na agresivni chovani na silnicich. Proto mi teda vychazi ze cim vetsi, tim rizikovejsi a to se musi zohlednit.

0/0
1.3.2011 23:08

tlachal

a příště bude budou muset sázkové kanceláře

vyhlásit vyvážený jednotný kurz. Přece není možné, aby např. Sparta měla menší kurz než Liverpool !

0/0
1.3.2011 22:48

layasuperloco

Re: a příště bude budou muset sázkové kanceláře

Ty jsi ale truhlík! Sportovní kurzy se nestřílí od boku, ale je to pečlivé zhodnocení kvality a aktuální formy týmu, navíc se sleduje i vývoj v čase. Proto ten kurz. I slavný klub zvučného jména může mít vysoký kurz, pokud se mu nebude dařit. U pojištění jde o to, že přijde muž a žena, jsou tam úplně poprvé, pojišťovna o nich neví zatím nic a automaticky muže diskriminuje jen proto že je muž. Přitom může být zdravější a dožít se vyššího věku než ta žena vedle. Je to totiž individuální záležitost a tudíž se každý musí posuzovat individuálně, jinak je to jasná diskriminace.

0/0
1.3.2011 23:27

Wolfling

Re: a příště bude budou muset sázkové kanceláře

Uz jste slysel o statistice?

0/0
2.3.2011 0:07

ZZZZZZZZ

Re: a příště bude budou muset sázkové kanceláře

On se kazdy posuzuje individualne - V MEZICH MOZNOSTI. A prave tito zrejme zfetovani soudci prave jedno z kriterii  jak cloveka posoudit individualne ZRUSILI.

0/0
2.3.2011 3:14

rafol

Re: a příště bude budou muset sázkové kanceláře

R^;-D

0/0
2.3.2011 9:26

Vrah

Taky by měli dát k soudu loterijní společnosti

za to, že výhercům nejvyšších výher vyplatí nejvíc, zatímco těm, kdo nic nevyhráli, nevyplatí nic. To je očividná diskriminace!

0/0
1.3.2011 22:46

tlachal

to by snad šlo žalovat.

sice jsem tlachal, ale rozhodně ne bezpohlavní. To mě fakt uráží.

Co je komu do toho jakou smlouvu já uzavřu se soukromou pojišťovnou.

0/0
1.3.2011 22:45

rafol

Re: to by snad šlo žalovat.

R^

0/0
2.3.2011 9:27

navsteva proti levicactvi

Jedina prijatelna a logicka cesta je cesta malusu a bonusu

ktere ovsem u nas delaji rozdil do vyse maximalne nejakych 50%. Proc u stejneho auta neplati ridic bez nehod nejakych par tisicovek za rok a ridic s nehodou (nekolika nehodami) nekolik desitek tisic za rok?

Pristup pojsitoven vytvarejicich jakesi cenove mapy je zcela nelogicky a neralisticky. Co ty tisice aut co denne najizdeji na prahju a pritom patri ridicum z vidlakova. Co ty tisice aut firem realizujicich to same. Co ty tisice aut co jsou naopak registrovany v praze, ale relane se pohybuji po cele CR atd. atd.

0/0
1.3.2011 22:30

Lavra

Re: Jedina prijatelna a logicka cesta je cesta malusu a bonusu

Dobře, třeba u povinného ručení, právě proto, že je povinné, beru určitou regulaci, i když nevím, zda je tato správná... Ale třeba u životního pojištění? Ať si spočítají podle svého zcela libovolného klíče, kolik chtějí a nabídnou mi to, já si to zase propočítám podle sebe (a ať mi do toho nikdo nekecá) a řeknu jim, zda to beru, nebo ne. To je fér, ne?

0/0
1.3.2011 22:42

ArneFarin

to jsou paka !

!

0/0
1.3.2011 22:19

Kubrt - milovník nálevu 2

Ano děkujeme evropskému klotovému rukávu

jak zas privátnímu sektoru ukázal, zač je toho loket .....Rv8-o;-(

0/0
1.3.2011 22:19

wolowizard

Pojišťovny si o ženách myslí svoje

Pojišťovně si očividně o "seriózních" psychologických výzkumech o bezpečněji jezdících ženách myslí svoje. Anebo to spíš vzaly statisticky.

0/0
1.3.2011 22:12

morae

Re: Pojišťovny si o ženách myslí svoje

jestli to spíš nevzaly ze svých hlášení škod - kdo seděl za volantem a jak velkou škodu likvidovaly. Jo - ženský neuměj parkovat, couvat a v křižovatkách je to taky hooodně zajímavý, ale většinou to odnesou vytlučený světla, odřený dveře a promáčklý blatníky - škody za pár tisícovek. Zato rozjete zlatej chlapec zlikviduje vlastního jeepa, cestou smete další auto na totálku a pár trvalých následků to jistí.

0/0
1.3.2011 22:43

Naked and petrified

To je pekne cawcawtina...

zakladni parametr pro jejich statuistickou kalkulaci - podobne jako vek, bysliste apod. Co jim vezmou priste? Maji pak opravdu vsechny zprumerovat ... budou na tom vsichni stejne, totiz vsichni stejne mizerne, hromadne pykat za rizika tech nejhorsich?

U piva v hospode by se chtelo rict: Bolsani hadr!

0/0
1.3.2011 21:50

Romale Shalom

Re: To je pekne cawcawtina...

Už dnes pyká hromada mužů za rizika těch nejhorších....

0/0
1.3.2011 21:57

Lavra

Re: To je pekne cawcawtina...

Ať to bude jakkoliv, tak u pojištění vždy bude někdo doplácet na někoho jiného. Tak to zkrátka je, pokud pojišťovny nemají prodělávat a ty si pořádně ohlídají, aby vydělávaly mraky peněz (což je u podnikatelského subjektu, který se zodpovídá svým akcionářům (majitelům) v pořádku)... A trochu zapomínáte na to, že kromě povinného pojištění, které je dané ze zákona (ano povinné ručení je, takže tam státní regulaci beru), se jedná vždy o svobodnou smlouvu mezi dvěma subjekty. A obě strany by měly mít volnost se dle svého uvážení rozhodnout, kdy je pro ně výhodná... Tzn. pojišťovna si spočítá podle svého klíče za kolik své služby nabídne a vy si podle toho rozhodnete, zda je chcete, či nikoliv...

0/0
1.3.2011 22:20

wiki5

Re: To je pekne cawcawtina...

ze je neco povinneho neznamena, ze se to nemuze ridit trhem a jestli je nekdo mizernej ridic tak at plati vic, ne?

0/0
1.3.2011 22:45

Lavra

Re: To je pekne cawcawtina...

Ale jistě, bylo by to ideální, jenže když někoho vlastně stát nutí uzavřít smlouvu se soukromým subjektem, tak jsem ochoten připustit, že by měl stát i pohlídat, aby někdo nebyl nepřiměřeně znevýhodňován (právě proto, že toho člověka k uzavření smlouvy nutí, nenechává mu úplně svobodnou vůli). Samozřejmě by bylo nejlepší, kdyby toto vyřešila dostatečně silná a zdravá konkurence, ale myslím, že všichni víme, že ne vždy to stoprocentně funguje...

0/0
1.3.2011 22:57

Qesospi Cobigan

Muž-Žena je diskriminace. Vesnice-Město není diskriminace?

To mi hlava nebere. A co lebeční index? Proč pojišťovna nezměří klientovi lebeční index? Hned by měla jasno. ;-)

0/0
1.3.2011 21:47

I.G.Farben

Re: Muž-Žena je diskriminace. Vesnice-Město není diskriminace?

Podle mě, pokud je ten lebční index (at už je to cokoliv) statisticky významný, by pojišťovny měly mít právo jej zohlednit.

0/0
1.3.2011 21:56

dino_na_idnes

Re: Muž-Žena je diskriminace. Vesnice-Město není diskriminace?

Vesnice-město je samozřejmě také diskriminace a už se na jejím zákazu pracuje, pak přijde na řadu věk, zdravotní stav, bonita... A až s tím euroouřadové skončí, tak si kdokoliv přijde do banky pro hypotéku či do pojišťovny pro životní pojištění, tam se ho vůbec na nic nezeptají, jen mu dají podepsat jednu standardizovanou smlouvu, která bude nastavena podle předpokladu, že dotyčný zítra umře, rozseká auto na hadry, zapálí celé město... Prostě podle nejhoršího případu. A z Evropy bude učiněný ráj. :-P

0/0
1.3.2011 22:37







Najdete na iDNES.cz