Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy zlevní část míst v pendolinu o více než polovinu

České dráhy výrazně zlevní cestování pendolinem mezi Prahou a Brnem. Chtějí tak více zaplnit vlak Slovenská strela, který jezdí každý den z Prahy do Bratislavy a zpět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zadluzenicz

složité

Pořád složité.

Když už si musím kupovat zbytečnou zákaznickou kartu, ok. Ale chci se přihlásit na web, zadat cestu a nechat si vyjet JEDNU nejvýhodnější nabídku. Kliknout na zaplatit a vytisknout a konec.

Žádných tisíc typů slev a kombinací, které platí jen o úplňku po obřadním tanečku u hřbitovní brány. A ve kterých se mám orientovat. Žádné "neumíme zpáteční jízdenku" na webu.

0/0
3.3.2011 18:38

mokrykcb

Re: složité

ale prd složité!

zákaznická karta existuje prakticky všude po světě stejně jako různé kombinace slev!

0/0
3.3.2011 19:46

Jablkon

Re: složité

ceska dzungle slev je opravdovy extrem. ano zakaznicke karty existuji prinejmensim vsude v zapadni Evrope, protoze tam je jinak zeleznice opravdu nehorazne draha (v Rakousku cca. 0,20 EUR za kilometr, ve Francii cca. 0,15), ovsem treba v Rakousku, pokud vim, existuje v podstate jen ta zakaznicka karta s 50% slevou, k tomu asi dva typy slevy pro cesty do zahranici a mozna nejaka sleva pro skupiny. hotovo, v tom se jeste vyznat da

0/0
3.3.2011 20:01

čudla_1

Re: složité

Není nehorázně drahá, nelze porovnávat cenu za km, musíš porovnávat poměr cena/výkon. V tomto porovnání je jedna z nejdražších naše železnice, poněvadž za 40 let staré, hnusné šunky, kde se bojíš dotknout dveří, účtuje nehorázné ceny ačkoliv služby odpovídají ceně 0 kč

0/0
3.3.2011 20:05

Jablkon

Re: složité

kazdopadne je nehorazne draha ve srovnani s autem.

a v ceskych podminkach je srovnani opravdu velmi komplikovane - proste proto, ze cesta novym vlakem diky regionalnim integrovanym tarifum leckdy vyjde i levnejsi, nez cesta tim 40 let starym suntem, kdyz ma clovek navic smulu a z nejakeho duvodu nemuze ne-CD tarif vyuzit.

ono se to tezko srovnava... ve Vidni, kdyz ma clovek tramvajenku pro mesto, tak zpatecni cesta courakem (primestska jednotka na urovni na kvalitnich kolejich) 10km za hranice mesta stoji 3,60 EUR. V Praze jsem minuly mesic jel nejprve v sobotu posazavskym pacifikem do Petrova, coz by zpatecni s tramvajenkou a inKartou stalo asi 40 korun - to byl des - 30km se jede hodinu, neuveritelne spinavym a neudrzovanym 40 let starym vagonem... to bych si opravdu radsi priplatil jednou tolik jako ve Vidni. v nedeli jsem pak byl elefantem po koridoru v Ricanech, zpatecni cca. za 15, koleje jsou sice v Praze horsi nez ve Vidni, ale za ty prachy...

0/0
3.3.2011 20:12

terezav

Re: složité

to asi nemluvíte o Pendolínu, že? jenže to v čechách rozhodně není doprava pro masy.... ono jízdenka za šest set jedna cesta...

0/0
3.3.2011 20:13

Jablkon

Re: složité

a kolik takova cesta stoji autem??? a kolik ta cesta autem stoji v pripade, ze clovek zapocita cenu casu straveneho rizenim, kdyz ve vlaku by ho mohl stravit praci nebo odpocinkem???

cesi maji nejaky blby zvyk neuvazovat o tom, jestli ma vlastnictvi auta vubec smysl (dost mozna i proto, ze to dlouha desetileti byl takrka nedosazitelny luxus) a jako naklady na cestu neuvazovat nic krome benzinu.

osobne z Prahy do Vidne vetsinou radeji jedu vlakem nez autem, ackoliv to stoji "stejne" (na projetych PHM), trva to o tretinu dele, nemuzu jet kdykoliv ale jen jednou za 2 hodiny, nemuzu si s sebou nabalit zavazadel co se mi zlibi...

...ovsem treba z Liberecka do Prahy je situace presne opacna, protoze tam by vlak vzhledem k dobe cesty od 3 hodin vys byl absolutne nekonkurenceschopny i zadarmo

0/0
3.3.2011 20:26

turista-

Re: složité

Přesně tak, málokdo při započítání všech nákladů jezdí dlouhodobě pod 5 Kč/km.

I tomu, kdo počítá jen benzín, v peněžence prostě zůstane o příslušný obnos míň, akorát si to neuvědomuje.

0/0
3.3.2011 20:39

terezav

Re: složité

cesta autem stojí o něco více; pokud jezdíte služebně, je celkem jedno, kolik utratíte (v rozumné míře); nicméně benefit jízdy vlakem (Pendolínem) např. do Ostravy je ten, že se člověk nemusí stresovat na dálnici a čas ve vlaku může využít ke čtení či k práci; příjde mi to velmi efektivní a řekla bych i bezpečný způsob jak překonat vzdálenost 356km

0/0
3.3.2011 22:39

mokrykcb

Re: složité

no s tím rakouskem si celkem ustřelil,tam existuje x-více slev,nabídek,akcí než u nás v každém regionu(vídeň,graz,salzburg,insbruck atd.) všude je to jiné a dá se to různě kombinovat

jedna zákaznická karta? vorteil card,osterreich card,bussines card,schul card,club bonus program jsou základní nabídky a u každé je další rozdělení(děti,rodina,standart atd.atd.)

do rakouska jezdím často,takže to mám "obšláplé"..vorteil card dokonce vlastním!

v česku nevidím žádný problém a z nabídky si vždy vyberu co je zrovna vyhovující a rozhodně to není nepřehledné!

0/0
3.3.2011 20:14

Jablkon

Re: složité

v tom pripade je asi 90% rakouskych slev tajnych, protoze na webu toho clovek opravdu o moc vic nez jsem uvedl nenajde. regionalni integrovane tarify do toho nelze pocitat a koneckoncu, zatimco v CR si clovek muze vybrat, jestli courakem z Berouna do Prahy pojede na tarif CD (mam ted na mysli ten standardni kilometrovy) nebo na PID, ve Vidni si vybirat nelze, tam si jizdenku ze Sankt Pöltenu do Vidne za jiny nez VOR (obdoba PID) nekoupite. VorteilsCard pro dospele, deti, studenty, vojaky atd. samozrejme nerozlisuju.

0/0
3.3.2011 20:30

turista-

Re: složité

Proč nepočítat regionální tarify? Vždyť na ně, jak u nás, tak v Rakousku, jezdí většina cestujících (většina jsou dojížděči do práce).

0/0
3.3.2011 20:37

Jablkon

Re: složité

protoze nejde o vymysl prislusne zeleznice, ale naopak o vymysl prislusneho regionu, ktery do nej zacleni veskerou standardni hromadnou dopravu ktera je na danem uzemi k dispozici - nekdy i vice ruznych zeleznich dopravdu (viz napr. Liberecky kraj). a jak uz jsem uvedl, napr. v okoli Vidne si navic ani nekoupite normalni (jednoduchou pro jednu osobu podle poctu kilometru) jizdenku podle tarifu ÖBB, muzete jen tu regionalni, a tak se ten pocet slev naopak jeste snizuje

0/0
3.3.2011 20:42

turista-

Re: složité

Šlo o složitost. Ale pokud jedete z jednoho integrovaného systému do druhého, tak si vybrat můžete. Pak máte volbu mezi tarifem OeBB a navázáním těch dvou regionálních tarifů. A už je co počítat.

Nebo (pokud jede víc lidí) máte téměř vždy na výběr mezi EinfachRaus (nabídka OeBB, která platí i v tarifních svazech) a regiotarifem ...

0/0
3.3.2011 20:57

Jablkon

Re: složité

nejsem si jisty nakolik na sebe regionalni tarify navazuji a jak jdou na sebe navazovat jizdenky. v CR v takovem pripade mate krom techto dvou moznosti na vyber sporotikety, CD Net, kilometrickou banku... pokud jede skupina, tak jeste mnohem vice.

jezdim budto v ramci VOR, kde jsem kdyz jedu sam a jednorazove na jinou moznost nez VOR tarif nenarazil, nebo EC na hranice, kde tech moznosti taky moc neni (napr. jizdenky pro cestovani do ceskeho prihranici v dalkovych vlacich neplati)

0/0
3.3.2011 21:03

mokrykcb

Re: složité

a kde to hledáš:-)

vždyť na oebb je to naprosto všechno! včetně regionů..

"VorteilsCard pro dospele, deti, studenty, vojaky atd. samozrejme nerozlisuju." - a co ty ostatní karty...když tvrdíš,že existuje pouze jedna:-)

v okolí vídně si můžu vybrat(pokud nevlastním žádnou kartu) mezi vor,vvnb a obb.

0/0
3.3.2011 20:45

Jablkon

Re: složité

ÖsterreichCard za 1790 EUR?? BusinessCard pro pravnicke osoby??? SchulCard pro skoly a mladeznicke organizace?? ClubProgramm neni klasicka sleva, ale vernostni program. Mluvim o fyzicke osobe ktera potrebuje jednou dvakrat do mesice jet 100km tam a zpet, tak sem prosim nemotejte tyto nesouvisejici (nedostupne) veci.

.

Pokud jde o volbu mezi tarifem VOR a ÖBB v okoli Vidne, tak sice uznavam, ze nevim, jestli si lze jizdenku dle ÖBB tarifu koupit u pokladny s obsluhou, ty jsou ovsem tak vzacne a mnohdy i zavrene... napr. na nadrazi Wien-Simmering, kde stavi EC do Prahy, si jizdenku do zahranici vubec nekoupite! - a automaty nabizeji pro cesty v ramci VOR jen jizdenky VOR. a v textu o casovych (mesicnich apod.) jizdenkach se explicitne pise, ze dle tarifu ÖBB lze koupit jen pokud se koncov stanice nenachazeji v temze regionalnim systemu - ten ma totiz v opacnem pripade exkluzivitu

0/0
3.3.2011 20:58

Jablkon

Re: složité

a pokud je to v Rakousku tak neprehledne a vy to pritom mate tak obsancnute, tak mi jiste rad poradite jak nejlevneji cestovat ECckem z Vidne do Breclavi (event. dal do Brna, Prahy) a reknete, jakou hromadu slev mam k dispozici, krome rakouskeho obycejneho jizdneho, slevy 25% na RailPlus a 50% na VortailsCard?!

0/0
3.3.2011 20:39

turista-

Re: složité

Pokud nemáte žádnou slevovou kartu, tak třeba Sparschiene. Do Břeclavi nebo Brna 19 EUR, do Prahy 29 EUR.

0/0
3.3.2011 20:50

Jablkon

Re: složité

no vidim ze to zas tak moc obsancnute nemate, kdyz mi radite toto - jizdenka beze slevy do Breclavi stoji cca. 18 EUR a v kombinaci s ceskou jizdenkou se nejspis da dostat i do Prahy za mene nez 29 EUR, s ceskou IN 25 cca. za 20.

a navic porad pisete o dzungli slev - jakou mam v EC moznost krom Sparscheinu a klasickou slevovou kartou (zadnou, ceskou a rakouskou)??

0/0
3.3.2011 21:08

turista-

Re: složité

A není náhodou plná cena Medling-Břeclav 20.60 EUR (18.2 rakouský úsek+2.4 český) ?

V tom případě je 19 EUR za Sparschiene míň.

Kromě toho jste se neptal, co je nejlevnější, ale co máte na výběr. A Sparpreis nepochybně na výběr máte.

0/0
3.3.2011 21:17

Jablkon

Re: složité

nevim, kolik je presna plna cena Meidling - Breclav. kdyz jsem se proste zeptal na Pratersternu (odkud je to odhadem o 10 az 15 km bliz takze rozdil by odpovidal, ze Simmeringu to bude podobne jako z Pratersternu) na cenu do Breclavi, tak mi rekli 18 EUR. nevim, jestli je to presne cislo, protoze v realu mam overeno toliko to, ze ze Süßenbrunnu (=posledni stanice ve Vidni, kombinovat s MHD jizdenkou lze ve Vidni i v EC) je do Breclavi plna cena 16,40. CD pritom prodavaji srovnatelne jizdenky vyrazne levneji, ale jen ve smeru DO Rakouska nebo jako z CR zpatecni.

.

ptal jsem se (reps. zadal jsem o radu, mam-li byt opravdu presny ;-)) na nejlevnejsi variantu a na vycet moznosti. porad mi tu tvrdite, jak je rakousky tarif slozity, ale jinou moznost nez Sparschein a klasickou plnou cenu nebo slevevou kartu tu zatim nikdo nezminil.

0/0
3.3.2011 22:31

tomas_tod

Re: složité

Pro šotouše asi ne. Ale pro normální člověka, který chce občas využít vlak, je to tragédie. Navíc často u pokladem nejsou schopni poradit a aby vás co nejrychleji odbyli, tak prodají to nejdražší. Jsou i výjimky, ale moc jich není.

A třeba u nás je vlakové nádraží tak hnusné a nevyhovující, že už proto tam radši nechodit.

0/0
3.3.2011 23:20

Jablkon

Re: složité

no tak pro vyjeti jedne nejvyhodnejsi nabidky byste samozrejme musel zadat radu parametru - jake slevenky vlastnite, kolik lidi a v jakem veku spolu jede, za jak dlouho se hodlaji vracet atd...

kdyz si tu jizdenku Pha - Brno koupite v eshopu, tak je to na konkretni vlak a bez mistenky Vas to asi ani dal nepusti. slozitejsi to bude u te "nejlevnejsi jizdenky bez inKarty", coz je sporotiket ktery ale na konkretni vlak neni.

0/0
3.3.2011 19:59

karelsantora

Re: složité

nechápu,lístek se dá koupit za pár minut a jde jednoduše

třeba zde :

http://www.cd.cz/spojeni/conn.aspx?f=Praha&date=03.03.2011&t=Kol%C3%ADn&time=20%3A38&v=&byarr=false&cmd=cmdSearch

zadám odkud a kam a kdy a je to pak si doklad zaplatím a tradá mohu ject  :-P

0/0
3.3.2011 20:41

turista-

Re: složité

Jistě, ale ty nejlevnější věci, jako například ten SporoTiket, vám zmíněný odkaz neukáže.

0/0
3.3.2011 20:53

Jablkon

Re: složité

ano a kdyz ho budete chtit pouzit na Pendolino s mistenkou zdarma, tak se ani nedozvite, ze tu mistenku zdarma potrebujete

0/0
3.3.2011 21:09

karelsantora

Re: složité

to je pravda ;-)

já jen reagoval na příspěvek nahoře a ukázal jsem že to jde lehce,o tom že je možné ject na jiný typ jízdenky jako je např Sporotiket  je věc druhá

0/0
3.3.2011 21:13

turista-

Re: složité

Jenže [3.3.2011 18:38 zadluzenicz] požadoval aby mu to vyhodilo "jednu nejvýhodnější nabídku". A tou je sporotiket velmi často

Ale vyhledávač vám to neukáže, což považuju za hodně špatné, protože pak nechápu, proč ho ČD vůbec zaváděly, protože se o tom nikdo nedozví. 190 Kč Praha-Brno, bez inkarty, klidně i hodinu předem, to není špatné.

0/0
3.3.2011 21:24

karelsantora

Re: složité

koukám že jsem to blbě přečetl,v tom případě nezbývá než se ponořit do džungle slev ČD ;-D

jj za 190 do Brna bez Inkarty to jde R^

0/0
3.3.2011 21:30

turista-

Re: složité

Ceny máte u Babilona zde: http://babitron.ic.cz/sporotiket.html

0/0
3.3.2011 21:37

Transalp

ČD v socialistickém vlastnictví

Proti železnici nic nemám, soukromým dopravcům přeju, historickou linkou soukromých spolků se občas svezu, ale tenhle nekale konkurující přežitek komunismu bojkotuju. Můžou za to ovšem především politici, na ně je třeba směřovat svoje snahy, management státního podniku jen maximálně využívá administrativně udělený monopol a nelze mu proto nic moc vyčítat.

0/0
3.3.2011 17:12

falda

Docela mne znepokojuje,

jaká v této zemi panuje obrovská averze vůči železnici. ČD rozhodně nepatří mezi nejlepší železniční dopravce na světě, dělají spousty nesmyslů, z nichž mnohé odrazují zákazníky, o které v podstatě asi ani příliš nestojí, ale to je v této společnosti bohužel zcela běžný jev. Nejezdí příliš rychle ani příliš často, do vozidel téměř neinvestují. Ale na druhou stranu, chtělo by to kapku objektivity. Za další - kdo může s jistotou tvrdit, že například SA nemá dotované spoje nebo nějakou podporu shora? Už jen to, že za používání silnic a dálnic platí směšné poplatky, je samo o sobě citelná dotace. V západní Evropě je jednotlivé jízdné ve vlacích obvykle podstatně vyšší než v ČR, systém slev ještě komplikovanější, individuální doprava leckde i naopak levnější než v ČR, a přes to všechno jsou vlaky ve většině zemí západní Evropy hojně využívány. Možná je to tím, že je lidé předem neodsuzují, aniž by je vyzkoušeli.

0/0
3.3.2011 15:23

Slepá Křišťálová Lupa

Re: Docela mne znepokojuje,

Málokdo má něco proti železnici. Averze je proti vedení této železnice ... třeba POKUTA za jízdu bez lístku za 0 Kč ...

0/0
3.3.2011 15:30

Bery

Re: Docela mne znepokojuje,

Ona to neni pokuta za jizdu bez listku za 0 Kc. Je to pokuta za nastoupeni do povinne mistenkoveho vlaku bez mistenky. Takova jsou pravidla. Cena mistenky je pak irelevantni.

0/0
3.3.2011 16:43

Jablkon

Re: Docela mne znepokojuje,

presne tak, tohle ma "vyjimecne" smysl - Pendolino je proste povinne mistenkovy vlak, povinna mistenka ma vyznam garance mista k sezeni (kdyby slo jen o to vybrat priplatek, tak je to proste misto mistenky priplatek, jako byl kdysi na IC/EC), stejne tak jako v dalkovych autobusech - vsechny autobusy SA jsou povinne mistenkove, ale nikomu to neprijde divne, protoze jizdenka bez mistenky u nich vubec nejde koupit (rezervovat), a tak neni potreba upozornovat na to, ze je jeste navic potreba mistenka - kdezto u CD si dokazu predstavit, ze clovek prijde v Breclavi na nadrazi, chce jizdenku do Prahy, pokladni mu ji v klidu proda ale na nutnost mistenky zdarma neupozorni, ackoliv jediny vlak do Prahy behem nasledujici hodiny je Pendolino...

0/0
3.3.2011 20:06

Drtikoll

Re: Docela mne znepokojuje,

já třeba nechci, aby ČD investovali moc do vlaků.. právě na dráze miluju ty starý motoráčky a klasický kupéčka :) ještě bych zas povolil aspoň jeden kuřáckej vagón a budu happy.

Například nesnášim ty nový příměstký vlaky.. elefant nebo tak nějak. bleee...

0/0
3.3.2011 15:39

Slepá Křišťálová Lupa

Re: Docela mne znepokojuje,

Souhlas, ono mnohdy stačilo ty staré vagóny občak uklidit. A ty nové soupravy se interiérem začínají blížit těm vyhozeným ...

0/0
3.3.2011 15:45

Mychal.B.

Re: Docela mne znepokojuje,

Hm, zajímavá myšlénka - takže to, že se ti zdá být poplatek vybíraný na mýtném nízký považuješ za státní dotaci autobusovým dopravcům? Vskutku originální ;-D

Mimochodem - to, jestli je to někde horší neznamená, že u nás to je tak dobré, že nemáme chtít změnu. Třeba takový vagon po 30 letech v provozu - samozřejmě, že jeho životnost je počítaná třeba na 40, možná 50 let. Jenže to se týká rámu, kastle a podvozku. A ne že tady někdo vozí po kolejích muzeum se 30 let zažranou špínou, kterou už ani tím mokrým hadrem umýt nejde...

0/0
3.3.2011 16:02

109e

Re: Docela mne znepokojuje,

Železniční dopravce platí za cestu na 100% tratí, silniční na 2% ! Originální to sice je, dobré ale ne.:-/

0/0
3.3.2011 19:27

čudla_1

Re: Docela mne znepokojuje,

ono to v prvé řadě není o ceně. V prvé řadě je to o kvalitě služeb. čd jsou asi tak 100 let za opicema a pokud za to účtují ještě vysokou cenu, vyšší než autobus na relativně dobré úrovni, pak se nelze divit že je každej na ně vytočenej. Pokud bude za ten hnus účtovat odpovídající cenu nebo pokud služby zlepší tak aby cena odpovídala službám tak to bude jiné kafeR^

0/0
3.3.2011 20:03

Jablkon

Re: Docela mne znepokojuje,

ono je to opravdu z velke casti o tom, ze Cesi maji vuci zeleznici "vrozenou" averzi a pritom si zvykli pouzivat zasadne auta - snad proto, ze v minulosti byla nedostupnym luxusem!

jinak ale pokud vlak jede jednou za 2 hodiny a cesta s prestupem trva 90 minut a k tomu musim na a z nadrazi, kdezto autem to zvladnu za 30 minut kdykoliv, tak na cenu nehledim.

vinu na tom, ze SA drtive vlaky porazi, nese takrka vylucne stat - zatimco do dalnic se v poslednich 30 letech investuje masivne, na zeleznici se v poslednich 100 letech takrka nesahlo a i rekonstrukce koridoru jsou ve skutecnosti spise kosmetickymi upravami. kdyz to z Prahy do Brna je po silnici 200km kdezto po zeleznici 250 a sebelepsi vlak se vzhledem ke stavu trati nedostane na prumer vyrazne pres 100km/h, tak to proste nemuze byt konkurenceschopne! tim spis kdyz dalnicni myto je oproti poplatku za uziti zeleznice smesne, vlaky drahe a pro dopravce je lepsi poslat 5 busu a 30min nez 1 vlak za 2 hodiny

0/0
3.3.2011 20:36

Mychal.B.

Re: Docela mne znepokojuje,

Ty "kosmetické úpravy na koridorech" (= vybagrování starého a zřízení komplet nového svršku včetně kolejnic v délce asi 1000 km (tj. tolik, kolik máme km dálnic vybudovaných v ČR za posledních 60 let), napřimování oblouků, tunely, zabezpečovací zařízení traťové, staniční a přejezdové...) taky stály hezkých pár stovek miliard :-P

0/0
4.3.2011 11:16

Jablkon

Re: Docela mne znepokojuje,

Rakousko planuje v pristich 5 letech investovat do vystavby a uprav hlavnich dopravnich tahu cca. 450 mld Kc, tj. podobnou castku, kolik se v poslednich letech investovalo v CR.

jenze zatimco v CR jde aspon 80% z toho do dalnic, kdezto 100 let nerekonstruovane trate paberkuji, v Rakousku jde pres 60% do zeleznic a tak se stavi 20kilometrove tunely pod horskymi hrebeny pro rychlost 200km/h a vlaky by tak behem par let mely casem porazet nejen dalkove autobusy (ktere v Rakousku temer neexistuji), ale dokonce i (podle predpisu jedouci ;-)) auta!

0/0
3.3.2011 20:49

Mychal.B.

Re: Docela mne znepokojuje,

A jaký ekvivalent spotřební daně z PHM platí železnice za elektřinu spotřebovanou elektrickou trakcí? Aha žádný.

A platí vůbec spotřební daň z PHM dieslových a dieselelektrických lokomotiv? Nebo to je jen "výhoda" těch, kteří tankují u pumpy?

0/0
4.3.2011 11:12

Bery

Re: Docela mne znepokojuje,

Spotrebni dan se plati... a predpokladam, ze v elektrine budou mit CD fotovoltaicky nesmysl jako bonus take...

0/0
4.3.2011 11:31

turista-

Re: Docela mne znepokojuje,

I elektřina je zatížena spotřební daní.

0/0
4.3.2011 22:48

Jablkon

Re: Docela mne znepokojuje,

ano, silnicni doprava (a je jedno jestli se bavime o autobusech, obzvlaste vyrazne to plati o kamionech) je v CR oproti zeleznicni nehorazne dotovana "shora" prave tim, jak smesne mytne dopravci plati. vzdyt na mytnem se vybere cca. 10% toho kolik se rocne investuje do stavby silnic!

0/0
3.3.2011 20:14

Bery

Re: Docela mne znepokojuje,

Ono je to dost o tech cestujicich. Treba v Pardubicich pred nadrazim tam drobnej starsi pan zametal pred vchodem do budovy... a peclive vybiral kazdej vajgl. Kdyz jsem sel tim mistem za necele 2 hodiny, tak tam byl zase svincik. Pred nadrazim ve Svycarsku je cisto... za dalsi dve hodiny stale cisto... a neni to tim, ze by tam porad nejaky pan behal a uklizel. Tam ti cestujici ten bordel proste nedelaji. Takze si rikam, jestli ten problem neni predevsim v nas ?

0/0
3.3.2011 16:39

dino_na_idnes

Re: Docela mne znepokojuje,

Ale jistě že je problém v nás, ovšem to, že ten bordel dělají právě cestující, nic nemění na tom, že tam ten bordel je a potenciální zákazníky to odradí. To, na čí straně je vina, v tomto případě bohužel nehraje roli.

0/0
3.3.2011 17:14







Najdete na iDNES.cz