Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Němci bojkotují nový biobenzin, bojí se, že jim zničí auta

V Německu propukl spor o superbenzin. To je benzin, který obsahuje deset procent bioetanolu a jeho zavádění prosazuje Evropská unie. Němci mu ale nevěří a palivo s názvem E10 do svých aut netankují. Nevědí totiž, zda se pro jejich vůz hodí. Vláda viní z debaklu výrobce paliv, ti naopak hází odpovědnost na ni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

radi21755

komu verit????

 Nemci bojkotuji E10 jen proto,jelikoz jim zadna automobilka nedava garanci, ze jeijich motory nebudou timto novym palivem poskozeny!!! Jen takova jakasi  doporuceni,od ADAC jim nepomohou,v pripode skody na motoru!

Ruku na srdce, jestlize si koupim vuz v cenove skupine 20-30 000€ tak se budu i ja rozmyslet komu verit??? Politikum, olejovym magnatum a nebo vyrobci meho vozu?????EU?

0/0
18.3.2011 23:23

p555

snad?

snad zacina vitezit rozum....

0/0
10.3.2011 9:52

ADix

...

No nevím do mazdy na léto ředím půl na půl s ET85  a po seřízení předstihů auto jede ještě lépe...co se týka motoru zatím 15 tkm a motor stále funguje, má stejné tlaky a podobně. Jen co je pravda tak ET uvolnuje usazeniny v nadrzi a hadicich tak sem po 2 nadržích musel vyměnit palivový filtr...za to neříkám, že to nevadí všem autům...známému to stím skoro nejelo a spotřeba dvojnásobná naproti normálnímu benzínu...

0/0
8.3.2011 7:35

Michael Gardner

Výrobce biobenzinu měl vzít vzorek běžně vyráběných motorů

tak tři nebo čtyři,VW,Renault,Volvo,Toyotu a udělat provozní zkoušky,pak motor rozebrat a defektoskopií by viděl,co se s použitými materiály stalo!!8-oEU

0/0
7.3.2011 14:32

bitkar

to je tim

ze to neudelali jako u nas a proste jejich super nenahradili tim smejdem :-/ kez by se podobna vlna nevole rozpoutala i tady v tom absurdistanu.

0/0
7.3.2011 10:17

jenpockejzajici

Klamavá reklama výrobců jak ovlivnit cenu (snížení DPH)

..a získat tak větší ziskyRv

0/0
7.3.2011 7:05

formic

Benzin

Neřekl bych, že Němci netankuji biobenzin do aut, když se podívám v příhraničí na fronty u benzínek.

0/0
6.3.2011 10:30

formic

Re: Benzin

myslel jsem na benzinách v ČR

0/0
6.3.2011 10:30

mpixel

Re: Benzin

jenže v ČR se tak hodně naředěný biobenzín neprodává.

0/0
7.3.2011 8:30

Gottfried

Křestanští SOCIÁLOVÉ - ne SOCIALISTÉ !

necht si p. redaktor laskavě doplní politologocké vzdělání. CSU js ostře pravicová strana, řídící se sociálním učením katolické církve, ne marxismem, tedy žásný socialismu ! To byste dostal v katolickém Bavorsku hnedka tuplákem;-) po hlavě

Jinak souhlasím - netankovat tohle svinstvo zelených fanatiků Rv

0/0
6.3.2011 3:29

lks0079

CO2

Ano vznikne víc CO2 používáním biopaliv. Ono je totiž opravdu v dnešní době to nejjednoduší vyvrtat díru do země a hotové palivo jen čerpat nahoru. Všichni se ale musí uvědomit, že ropa za 100 let nebude a čím bude docházet postupněji a pomaleji a čím menší šok to bude tak jedině lépe. Představa že ropa dojde ze dne na den mě děsí, to by vypuknul chaos, válka a hlad...

0/0
5.3.2011 16:11

mmmm1

Re: CO2

- no to mne teda taky děsí, je ale divné, že pořád všichni chtěj , aby se rodilo čím dál více dětí....;-D možná ty číňani byli asi nejchytřejší, když dali jedno dítě...  tuším, že v USA jednou kandidoval na prezidenta taky někdo s mozkem a ten říkal: jedno dítě, jeden pes, jedna kočka....atd. ale už jste viděl rozumného politika ve funkci...;-D

0/0
5.3.2011 19:33

lks0079

Re: CO2

To je sakra pravdivý. Víceméně většina problémů moderního světa souvisí s tím že lidstvo se přemnožilo, ale pokud ropa dojde a bude to pomalá změna, tak problém populace se rychle vyřeší protože najednou zemědělství nebude schopné svými traktory a kombajny a pesticidy a hnojivy vytvořit takovou produkci.

Jen za změna musí být opravdu pomalá, jinak to budou krvavý jatka ....:-/

0/0
6.3.2011 11:10

Pejsátko

Re: CO2

Obávám se, že vyřešit přemnožení bez krvavých jatek asi nepůjde. :-/

0/0
8.3.2011 9:46

TVK

No jo, Unie

Jo, to je ta naše Unie. Vyhlásí něco, o čem každý soudný ví, že je totální nesmysl. Pak přinutí výrobce to vyrábět a ještě je obviňuje, že to nedokázali zákazníkům vysvětlit, proč to mají kupovat?

0/0
5.3.2011 13:01

danny47

Vysokooktanový super....

Odkdy se, prosím, 95oktanový benzin (německý Super/český Natural) označuje jako VYSOKOoktanový ? ? ?

0/0
5.3.2011 10:00

Xladi

To je ekologie

"výrobou a zpracováním vzniká více CO2 spalováním nafty" Taky by mohli napsat o kolik je toto úžasné palivo levnější. U nás se řidiči nebojí, míchají E85 s naturalem 50:50, takže mají E45 protože v N95 je taky podíl biosložky, bývalý spolužák na to jezdil ve fabii naposled si to po cca 5000km chválil, budu se muset zeptat jak je na tom teď užmožná bude mít přes 20000 jestli mu to jede já jsem vsadil v létě na LPG a vidím že to byl dobrý tah už mám zařízení skoro celé splacené.

0/0
5.3.2011 6:36

p555

Re: To je ekologie

mluvime o autach, ne o fabii...

0/0
10.3.2011 9:55

hrabje_olaf

klasika

...zase se ukazuje, že v rámci úspor utratíme "rádi" nějakou kačku navíc - jojo, když chci BIO - tak ho dostanu, ať to stojí, co to stojí...aneb, nechci slevu zadarmo-chováme se aspoň "ekologicky" (tfuj)  ;-€

0/0
4.3.2011 23:01

danny47

Re: klasika

Když ho CHCI, tak proč ne, ale když ho nechci a je mi BIO (a EKO) vnucováno, tak co ?

0/0
5.3.2011 12:03

wozka

XXX

Já bych naložil do biopaliva celou tu slavnou Unii!!

0/0
4.3.2011 21:41

springfieldskytlustoch

to jsou kecy

+ pocházejí z obnovitelných zdrojů, snižují závislost na ropě, -- na 1 litr biopaliva se spoterbuje 1,1 litru nafty

+ při spalování produkují méně skleníkového plynu CO2 (až o 70 %), -- no a co? CO2 je celkem neskodny plyn, ktery produkuje i sama priroda a to v podstatne vetsim mnozstvi

– pěstování plodin pro biopaliva zabírá prostor na polích potravinám, -- ano zajimal by me naky vypocet kolik lidi kvuli toho v rozvojovych zemich zemrelo

– v řetězu produkce (sadba, hnojení, sklizeň, zpracování) vzniká více CO2 než při spalování nafty. -- No comment

0/0
4.3.2011 19:04

tmf

Re: to jsou kecy

1,1? Tak to já našel zdroj kde je uvedeno 3 litry

0/0
4.3.2011 20:00

springfieldskytlustoch

Re: to jsou kecy

Ja kdysi cetl 1,1. Ale tem 3 litrum bych klidne veril, naky odkaz by nebyl?

0/0
5.3.2011 10:10

tmf

Plusy a minusy biopaliv

jeden - tam chybí. Výroba strašně smrdí, kdo bydlí nedaleko potvrdí byť odborníci nic oficiálně nezjišťují (nevím jakým přístrojem se měří smrad) neoficiálně mohu potvrdit, že jsou dny kdy se nedá být venku a pokud člověk vyjde tak musí rychle prchat a slzí z toho oči.

0/0
4.3.2011 20:02

lks0079

Re: to jsou kecy

Poměr je ve skutečnosti u nejhorších plodin 0,7. Je to u obilí a stejně se to vyplatí. Pokud budu farmář a celou svojí produkci biolihu zase naleju do svejch traktorů, tak mi stejně ještě zbyde - to vám ale ti vaši chytrolíni neřekli že když mluví o tom že se to na CO2 nevyplatí tak porovnávají výrobu benzinu z ropy (navrtat zemi , vytěžit ropu a destilovat) ku produkci zemědělstvím (zasét, pohnojit, sklidit, destilovat).

Pravda se ale ukáže až ropa opravdu dojde....

0/0
5.3.2011 16:16

springfieldskytlustoch

Re: to jsou kecy

kdyz je to tak uzasne efektivni proc jsou na to dotace co? a ten traktor je taky vyroben z biomasy nebo ze zeleza plastu atd?

0/0
5.3.2011 22:54

Little Boy

Re: to jsou kecy

Jses trosku mimo, vec na kterou se zapomina jsou hnojiva. Nezda se to, ale je to ohromna energeticka dotace pestovanych plodin. Hnojiva se vyrabeji z ropy a pri jejich produkci vznika ten zbytek CO2/spotreba ropy co te nevychazel. Plus chemie na ochranu pred skudci. Celej zakopanej pes lezi v fetosynteze, ktera ma mizernou ucinost premeny slunicka do chenicke energie - cca 2%. Tzn zbytek energie v plodinach pak pochazi z hnojiv potazmo ropy. Z tohohle hlediska je mnohem ekologictejsi na to pole osadit fotovoltaiku, ta ma ucinost pres 10%. Cela podpora biopaliv je jen velkej tunel na penize.

0/0
6.3.2011 10:38

lks0079

Re: to jsou kecy

Ale ty plodiny bez hnojiva vyrostou taky, jen je to v současné době ekonomicky výhodné to přihnojit. Až ropa nebude, tak se pravda ukáže. Ono totiž vyrobit fotopanely a chytat sluníčko je taky jen půlka pravdy - pokud by všichni jezdili elektromobily, tak by rázem došlo lithium na akumulátory. Navíc jeho těžba je taky ekologická bomba - to ty biopaliva z polí jsou zlatý

0/0
6.3.2011 11:16

Little Boy

Re: to jsou kecy

Nepochopil jsi myslenku, pestovani plodin pro energeticke ucely je nejhorsi vyuziti zemedelske pudy, uz jen proto ze fotovoltaika ma petkrat vetsi ucinost. Pokud prestanes hnojit, produktivita klesne na desetinu. Dalsi snizeni produktivity prinese to ze 3/4 urody sezerou skudci. Neni potreba cekat na to az dojde ropa, lidstvo s takovym pestovnaim ma zkusenosti uz tisice let. Pekne to odrazi vyvoj obyvatelstvaa na zemi. Pokud by ze dne na den nebyla  ropa, tak tu do par let vsici pomreme hlady a pocty lidi se vrati na stredovek. Biopaliva z poli zlaty nejsou, je to zhovadilost kterou si muzeme dovolit jen diky levne energii z ropy. Navic nevim jak jsi prisel na to ze obhajuju elektromobily, ja proti benzinu nic nemam.

0/0
6.3.2011 16:52

lks0079

Re: to jsou kecy

Spíš jsem nepochopil proč všichni záviděj zemědělcům když konečně můžou pěstovat něco co se dá prodat i bez dotací. V dnešní době kdy se vyplácí dotace i na zatravněnou louku - jen aby tam nerostly plevely a stejně po ní jezději s traktorama tak nechápu proč by tam nemohla růst cukrová řepa ?

Jiná situace je samosebou v brazílii kde vykáceji prales aby byly plantáže na biopaliva, a jiná situace je v africe kde biopaliva pěstují na půdě pro potraviny. Ale v ČR máme orné půdy nadbytek a tržně se na ní nedá pěstovat vůbec nic....

0/0
6.3.2011 23:12

Pejsátko

Re: to jsou kecy

Jenže prodat to můžou jen proto, že stát nařídil, že to někdo kupovat musí (právě kvůli povinnému přimíchávání) = skrytá dotace.

0/0
8.3.2011 9:55

lks0079

Re: to jsou kecy

Co je na tom špatnýho když stát přikáže prodávat dokonalej substitut, kterej i výrobci automobilů uznali že v určitý povolený koncentraci se chová jako ropný palivo ? Sleduje se tim samosebou vyšší princip - že ropa dojde později a pozvolněji a nebudou tu takový výkyvy v ceně podle toho kde se zrovna válčí. Jinak těm kecům že lidi dokážou ovlivnit klima když přesedlaji z benzínu na elektromobily, tomu už snad doufám nikdo nevěří.

0/0
8.3.2011 10:25

Bubrak

nesmysl

zapomneli jste na dalsi minusy - bionaftu nelze skladovat (vice nez 3 mesice) , a kvuli repce umira ve zvysene mire zver

celkove je to opravdu totalni kravina, ale EU to odpovida, podobne jako zarovky a dalsi nesmysly Rv

0/0
4.3.2011 16:32

Jerry Fletcher

Re: nesmysl

Vy si ale dovolujete. Evropská Unie se postará o Vaše dobro. I kdybyste sebevíc nechtěl.:-P

0/0
5.3.2011 9:45

honzyk

Re: nesmysl

další mínus-čím víc biosra.ky v naftě, tím horší starty v zimě

0/0
7.3.2011 12:03

sdsa

10% obsah alkoholu poskodi motor

u aut starsich cca 9 let.

a) starsi vstriky - tam vyrobce negarantuje fukcnost pri provozu na ethanol vice jak 5%

b) chuda smes - vozidla s karbecem, ci vstriky nepocitaji s tak vyraznou chudou smesi a tak se motor muze prehrat a znicit. (proste to podpali ventily, ci pist)

U novejsich aut se to muze ridici jednotka naucit, ale asi budou trpet motory ri startu, dokud se neohreje lambda sonda a rj nezacne regulovat smes.

Shrnu - silenej napad EU

0/0
4.3.2011 16:18

lolek77

Re: 10% obsah alkoholu poskodi motor

Ovšem brazilští soudruzi jezdí jen na třtinový a kukuřičný líh a jak ty Chevrolety z 50 let jezdí;-D

0/0
4.3.2011 18:03

Rambo-x

Re: 10% obsah alkoholu poskodi motor

Nj ameriky byla kvalitka,na kubě to jezdí 50 let v běžným provozu

0/0
4.3.2011 19:38

Rambo-x

Deutschland forever.-)

Ti němci jsou fajnovky,já když jsem měl ve 120tce málo benzínu tak jsem tam nalil technický benzín abych dojel na pumpu a taky to vydejchala,a už má motor najeto kolem 400 000,jednou jsem taky jel na čistý líh,no trochu to cukalo ale jelo a jezdí pořád jak zamlada

Ale neznamená to že bych se o ni nestaral,je to moje škodověnka,je udržovaná jak asi tak 10% těchto aut,tohleto se mi stalo když jsem zapoměl natankovat a nedojel bych k benzínce,ale i toto vydržela(26 let stará kára):-)

0/0
4.3.2011 19:44

Achnatonek

Re: 10% obsah alkoholu poskodi motor

a) proč by neměli starší vstřikovače fungovat při více než 5% etanolu v benzínu? Jestliže má směs benzínu s etanolem stejné fyzikální nebo chemické vlastnosti jako samotný benzín (což se snad povinně i kontroluje), např. viskozitu, oktanové číslo apod., tak je to těm vstřikovačům jedno.

b) chudost/bohatost směsi přece určuje poměř paliva a vzduchu, takže pokud směs benzínu a etanolu má stejné vlastnosti jako samotný benzín, viz. bod a), tak jak jste přišel na tu chudou směs?

Jinak samozřejmě také nejsem nakloněn přidávání biosložek do paliv, ale ty vaše argumenty mi působí jako nepodložený výkřik do tmy. :-)

0/0
5.3.2011 12:03

lks0079

Re: 10% obsah alkoholu poskodi motor

U automobilů do deseti let stáří je problém degradace plastů dávno vyřešen a co se týká chudé směsi, je to bohužel jen softwarová záležitost řídící jednotky. Výrobce nepředpokládal, že by bylo nutno stříkat tolik benzínu do jednoho cyklu válce. Bohužel jak už to tak bývá, pro výrobce je ekonomicky výhodnější vám prodat celé nové auto, než uvolnit nový software pro ŘJ :-/

0/0
5.3.2011 16:20

sdsa

Re: 10% obsah alkoholu poskodi motor

a) vyrobce negarantuje na provoz s vice nez 5% lihu (u novejsich vstriku jiz ano) , navic je pak jiz nekdy treba pouzit vetsi vstriky - 14:1 je idealni pomer vzduch / benzin, u cistyho lihu je to tusim kolem 7:1, takze pokud vstrikuji lih je ho treba pouzit 2x vice na jeden cyklus.

Napr. jezdit se da na E85, ale znamena to proprogramovat RJ a vymenit vstriky za vetsi.

b) prave ze nema, lih ma dosti jine vlastnosti z tohoto hlediska nez benzin a v tom je ten problem. pokud budu vstrikovat 14:1 a bude ve smesi 10% lihu, jiz to nebude idealni smes. RJ to samozrejme upravi dle lambdy, ale lambda se zahriva cca 1-3 minuty, do te doby to bude chude. zalezi na konkretni RJ, ale nektere upravu smesi vice nez 8% vyhodnocuji jako chybu RJ.

0/0
5.3.2011 20:07

sdsa

Re: 10% obsah alkoholu poskodi motor

Me argumenty jsou z praxe. kamarad si predelaval auto na E85 a menil vstriky , no a ja mu preprogramoval RJ.

Myslel jak usetri, ale bohuzel E85 se spotrebuje temer 2x tolik nez benzinu, takze to vychazi cenove +- stejne.

Holt je ted ale EKO

0/0
5.3.2011 20:07

Bubrak

hehe

R^Markus Ferber na hrad R^

0/0
4.3.2011 16:17







Najdete na iDNES.cz