Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škodovka nabídla růst platů o tři procenta, odborům to nestačí

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto vylepšila svoji nabídku na růst platů na nadcházejících dvanáct měsíců. Odborářům nabídla zvýšení tarifních mezd o tři procenta a současně vyplacení jednorázové odměny tři tisíce korun. Původně firma nabízela 2,5 procenta. Odboráři ale nabídku odmítli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

big daddy

Takový plat bych chěl taky

Plat uvedený ve článku bych chtěl taky. Mít plat kolem 25 000 za  dělnickou profesi mi připadá velmi slušné. Já osobně pracuji v jedné korejské montovně u Brna a plat činí fantastických 11 500 hrubého měsíčně. A to jsem maturant, bohužel mám málo praxe a žádného známého a příbuzného, který by mi mohl něco lepšího dohodit. Za plat, který mají ve škodovce, bych šéfům líbal boty a vůbec bych si na nic nestěžoval.

0/0
7.3.2011 13:27

cichlida

Re: Takový plat bych chěl taky

Vidíš a já jsem škodovák a plat 28 hrubého mi je málo .Asi o tvém příspěvku popřemýšlím.

0/0
8.3.2011 17:32

Totedyne

rozumný nátlak je v pořádku

Nárůst mezd ve Škodovce je prospěšný i pro další obyvatele ČR. Odboráři zvedají jednak mzdovou hladinu v ČR, zároveň zajišťují, že z úspěšného vývozu aut zůstane více peněz v ČR a tady se budou ty peníze točit.

To jen naše vláda si myslí, že na koupěschopnosti lidí nazáleží, snaží se aby zahraniční akcionáři si odvezli co nejvíc peněz, aby tady měli lacinou východoevropskou sílu a nízké daně. Tímto způsobem se snaží zlepšit veřejné finance, všechny dosavadní data (např. rekordní únorový deficit, způsobený nižším výběrem daní, které jsou spojené se spotřebou) ukazují na nesmyslnost těchto představ.

0/0
7.3.2011 9:29

prolhaní novinári

Není divu!

Při plánovaném zdražení by zvýšení platu jen o 3% znamenalo, že si zaměstnanci ve výsledku stále pohorší.

0/0
6.3.2011 20:49

Fidel s.r.o

Re: Není divu!

přesně tak...platy by měly růst celkově apspoň o 10%, když čtu co se na nás chystá.

0/0
7.3.2011 8:51

nepetr

komu se něco nelibí

ať dá vypověď a odejde. Ten kdo čeká na to jak to celé dopadně je vlstně spokojen s platem který má teď. Ten kdo spokojený nebude dá výpověď a půjde pryč bez keců! Moc dobře ví že nemájí kam jít a už vůbec né za plat který berou. Ať mi jedn ze škdováků kterému se nelíbí jeho plat ukáže něoho koho zná že bere to samé co on nebo víc? Jako dělnící pracují ve škodovce lidé max. s vyučním listem tak nevím kolik by chtěli brát ;-D

0/0
6.3.2011 17:58

Leinad

Re: komu se něco nelibí

Nejde o to, že mají výuční list, ale o to, že makají. To jenom felčaři si myslí, že z VŠ diplomem můžou na pohotovosti spát, i když nemocnice nemá velké zisky. (Pravý vysokoškolák jde do ČEZu nebo do banky.)

Práce se nehodnotí tím, kolik má člověk titulů, ale tím, kolik zákazník zaplatí. Mimochodem pár lidí s maturitou ve Škode bude.

0/0
6.3.2011 22:56

nepetr

Re: komu se něco nelibí

mluvím o Škodovce nevím proč do toho pletete doktory. KOlik vyděláváte vy máte 28000,- ? Já vedu autoservis a takový peníze nemám, mám mnohem větší zodpovědnost, ale nestěžuju si :) Pokud se ji nelíbí co mají ať jdou pryč za každého kdo odejde je minimálně 5 lití kteří je za ty peníze rádí nahradí;-D Lidé ve Škodovce jsou ti poslední kteří mají důvod stávkovat. Ať si každej znich zjistí jaká je situace kolem, můžou jít k soukromníkovi a čekat na to kolik jim bude přidávat rok co rok on Rv

0/0
7.3.2011 8:28

jenikx

Nízka cena prace - naše spása

Tak se koukam - píší tady samí podnikatelé.Ty by nejraději ,aby zde byla cena lidske prace lacina.Aby zaměstnanci dělali stejně jak v africe - za dolar na den. Ale je tu i druha strana mince .Podívejte se jak dopadli anglie, irsko s nízkymi daněmi.Z irska odchazejí lidi pryč.Anglie šetří a spotřeba, služby klesají http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=692996 .Naproti tomu německo,severska staty jsou v pohodě.Mame 2/3 hdp německa ale platy čtvrtinove.Rust německa se odhaduje na 4% a my se sotva překulíme přes 2%.Tato vlada dusí domací spotřebu a orientuje se na vyvoz.Což je vyhodne pro uzkou skupinu lidí.Polsko bylo po převratu v pr.....Dnes je na tom stejně jak my.Rust ma 4%.Na duchody davaj 12%hdp,my 8% z pruběžneho systemu.Dolní sazbu na potraviny maj na 7%.Největší problem čechu je že v evropě není jeden jazyk.To by si přečetli ,že to je jinde jinak.Pro firmy je duležite stabilní pravní a danově jednoduche prostředí.A ne že každe 4 roky se vše změní !

0/0
6.3.2011 16:40

prolhaní novinári

Re: Nízka cena prace - naše spása

R^

0/0
6.3.2011 20:50

Leinad

Rozhodnuto je

Škoda má nemalé zisky a dělňasové si plat zaslouží. Narozdíl od felčara dělňas opravdu má kam jít, směna je čas, kdy se maká(a ne kdy na pohotovosti spí se sestrou,...). Management to ví a odhlasoval zvýšení platů. Ale schválně budou "nabízet" méně, aby se odbory následně mohly chlubit, co si "vybojovaly."

0/0
6.3.2011 16:29

Bob-an

Re: Rozhodnuto je

No tak dělňas ze škody moc kam jinam jit nema..... pochybuju že je někdo siroko daleko zaplati lepe...

0/0
6.3.2011 22:40

Leinad

Re: Rozhodnuto je

Neříkám, že VW v Německu má pár tisíc volných míst, ale celkově je v Evropě několik automobilek.

0/0
6.3.2011 22:50

bez_tolerance_hlouposti

je potreba propoustet

treba budou radsi bez prace nez se stavajicim platem R^

0/0
6.3.2011 16:11

luban12

Je prokazatné,

že kde se odboráři začnou nesmyslně angažovat a rozeštvávat lidi,tak na to doplatí vždy ti "za které prý bojovali".Škodovka patří mezi úspěšné podniky a platy jsou tam nad celostátním průměrem.Která jiná firma u nás dá zaměstnancům,kteří tam celý život  pracovali,rok před důchodem takového "padáka ;-D " ? S plným průměrným platem po celý rok,jako kdyby chodili do práce,ale je to vlastně roční placená dovolená.

0/0
6.3.2011 11:39

Yzzycz

Tak na tomle skoncil GM.

Ta doba je v USA pryc. Montaznici sou radi ze maj praci. 28k je prumer i na americky pomery, nekde v Ohiu na sroubovne maj taky nakejch $1,700 mesicne. Tyhle odbory potopej celou Skodovku.

0/0
6.3.2011 7:20

Kantorek

Popravdě řečeno jsem nikdy nechápal,

čím se pracovník montážní linky v továrně typu automobilky liší od pracovníka montážní linky v kterémkoliv jiném odvětví průmyslu, aby se zvůvodnil 1,5-2 násobný příjem a další požadavky navíc. Pokud má někdo argumenty (ne urážky) napište je prosím.:-)   

0/0
6.3.2011 9:46

TigerM

Re: Popravdě řečeno jsem nikdy nechápal,

...nemam nic proti, kdyz na to firma ma, tak proc by nemohla platit vyrazne vice, nez jina...

nicmene, problem je jinde, a to v socialistickych odborech, kterym je firma jaksi ukradena, chteji proste jen dojit penize a nezajima je jak na tom firma je a jake investice chysta, podle toho by se meli take odbory chovat a jednat v zajmu spolecnosti a tim i jejich zamestnancu...

0/0
6.3.2011 11:56

BezPrace com

Až Škodovka kompletně zruší výrobu v EU...

...a přesune výrobu do levné Asie, tak se všichni budou velmi divit. Jsem zvědav, po kom pak budou chtít odboráři přidat, když budou všichni bez práce ;-D

0/0
6.3.2011 7:15

Bob-an

Re: Až Škodovka kompletně zruší výrobu v EU...

No potom budou rvat, ze skodovka odesla kvuli ODS

0/0
6.3.2011 16:03

Leinad

Re: Až Škodovka kompletně zruší výrobu v EU...

ODS odchod urychlí pomocí "důchodové reformy."

0/0
6.3.2011 16:31

mudroch1

Nenažhranost nezná mezí.

0/0
5.3.2011 20:50

109e

Re: Nenažhranost nezná mezí.

Taky si myslím, že by jsi to měl omezit.

0/0
5.3.2011 21:50

_profesor_

Re: Nenažhranost nezná mezí.

:-)

0/0
5.3.2011 22:05

regina1

a kolik

měli původně? Pokud 8 000 hrubého, tak je to málo:-P

0/0
5.3.2011 20:10

jesterkasploutvema

Re: a kolik

kdyby jset necetla jen nadpisy, pak byste vedela, ze soucasny prumerny plat DELNIKU je ve skodovce 28500 Kc

0/0
5.3.2011 20:43

109e

Re: a kolik

To je asi za normální hodiny.:-/

0/0
5.3.2011 21:51

_profesor_

Re: a kolik

To pravděpodobně ano

0/0
5.3.2011 22:03

luban12

Re: a kolik

Ve škodovce se přesčasy moc nevyžadují,protože tam vědí,že po osmihodinové směně prudce klesá výkon.Je ale pravda,že se stane a dělníkům nabídnou třeba sobotní směnu a to za takový výdělek,který nikdo neodmítne.

0/0
6.3.2011 11:49

Jerry Fletcher

Re: a kolik

Nejnižší tarifní třída ve škodovce rozhodně není shodná s minimální mzdou...

0/0
6.3.2011 12:05

DISK

Kolektivní vyjednávání je legitimní....

.....pro srovnání s postupem gangsterů z LOK.

0/0
5.3.2011 19:38

Holnes

Měli by dostat přidáno jako lékaři

5.000 až 8.000 ;-) Ne?

0/0
5.3.2011 15:09

Kantorek

Re: Měli by dostat přidáno jako lékaři

No jestli myslíte, že vycvičit operátora pásové výroby dá stejný čas a úsilí jako vycvičit operatéra k operačnímu stolu tak asi ano, ne? ;-D;-D;-D  Koneckonců se to vyslovuje téměř stějně:-)

0/0
5.3.2011 15:22

Holnes

Re: Měli by dostat přidáno jako lékaři

Nikoliv, lékař to zvládne rychleji ;-) :-P

0/0
5.3.2011 16:02

Frame

Akceptoval bych

Měli byste přinést pro srovnání třeba 3 konkrétní případy: Franta Flinta dělá na té pozici, to obnáší to, to a to, dnes třeba udělal tolik toho ... a dělá měsíčně průměrně XY hodin a za to má XY hrubého.

Jinak pokud by to bylo za normálních podmínek ,je 28tisíc průměr dělníka kráásný plat. Na jejich místě, bych se pak zamyslel a spokojeně s radostí přijal 3% růst. Dneska je dobrý práci mít, natož tak dobře placenou a byť se platy jinde snižují, ještě s mírným růstem. [>-]

0/0
5.3.2011 13:28

baldrick

Re: Akceptoval bych

beznej zamestnanec na lince vydela kolem 22tis hrubeho a jeho ukol je od montovani ruznych dilu od sroubku az po cele napravy, vycemene je odpovednej jen za svoji praci a kdyz se neco rozbije neresi a ceka az mu to nekdo opravi, ja osobne bych to nedelal vzhledem k tomu ze je to v 80% dost fyzicky narocna prace a takty na montazich sou nastavene tak ze ten clovek 90% pracovni doby je vyuzitej k manualni praci a nezastavi se, vecinou pracuje ve trech smenach s tim ze tet se jedna o to aby se chodilo i v sobotu zcela bezne

jako zamestnanec skody na pozici koordinatora tymu mam kolem 30tis hrubeho - mam na starost tym 20 lidi a musim plne ovladat cnc stroje. To znamena vcetne programovani, kompletniho nastaveni + nastaveni reznych nastroju v ramci tisicinovej toleranci ve vykresu atd ... , pokud se neco rozbije musim si umet poradit pripadne si muzu zavolat na pomoc udzbu, pracuju ve trech smenach a posledni pul roku musim tak dvakrat do mesice i v sobotu do prace

<

0/0
5.3.2011 16:39

oprudil5

Re: Akceptoval bych

tak bys měl taky vědět , že je to o odpovědnosti !! Ono utáhnout šroub, na který nevidím je dost odpovědná práce!!

0/0
6.3.2011 9:39

TigerM

Re: Akceptoval bych

ano je to odpovedna prace, ... co treba konstrukce, ta je jeste odpovednejsi a chyba muze zavinit slusny problemy, ... kolik je plat konstruktera ve skodovce?

0/0
6.3.2011 12:03

chruyeager

Myslím, že značná část

zaměstanců škodovky je docela dobře nahraditelná a pokud ne, Volkswagen má po celém světě spoustu továren, kam lze přesunout výrobu. Moc bych proto radši nevyskakoval, může se to snadno obrátit proti samotným zaměstancům.

0/0
5.3.2011 11:20

krishott

Re: Myslím, že značná část

...kdyby chtěli přesunout výrobu, tak by to už dávno udělali..nemyslíte?;-)

0/0
5.3.2011 11:34

tojara

Re: Myslím, že značná část

tak stojí to prachy... bohužel naše odbory jednou dosáhnou toh že další lidi skončí bez práce Rv

0/0
5.3.2011 12:16

x_AS_9

nakonec se to obrátí proti zaměstnacům...

Čím větší tlak budou odbory vytvářet, tím do budoucna zjednoduší rozhodování managementu o tom kde vyrábět, pak se budou divit, že většina z plánovaných nových modelů se bude vyrábět mimo ČR... [>-]

0/0
5.3.2011 10:57

suarez

To se maji fajn

... ja vim o firmach, kde uz platy nerostou 3 roky, diky vyssim danim spis obracene :-)

0/0
5.3.2011 9:29

Totedyne

Re: To se maji fajn

Že by někde měli jiné daně, než ve škodovce? 8-o8-o8-o Není to spíš díky jiným odborům ?

0/0
5.3.2011 10:49

Totedyne

Re: To se maji fajn

Teď jsem si uvědomil, že uvedenou větu lze vysvětlit hned několika způsoby :

a) lidem narostly daně a tím se snížila čistá mzda (ano, po rušení různých odpočítatelných položek tomu tak je)

b) Škodovka má nižší daně, než jiné firmy (Škodovka skutečně využila investiční podporu, ale týká se to jen velmi omezené části výroby)

c) daně narostli firmám (Tak to v žádném případě, to by vláda nedovolila, aby firmy vedle východoevropských mezd musely platit západoevropské daně...:-))

0/0
5.3.2011 11:02

Leinad

Re: To se maji fajn

Ani ne tak odborům, jako zisku Škody.

0/0
6.3.2011 16:34

picky

Zase ty tanečky a folklór.

Zaměstnavatel si do budgetu naplánuje 4%, odbory vyrukují se7%. Zaměstnavatel řekne 2,5 a pak přijdou ty cukatůry (většinou ukončené společnou žranicí někde mimo oči zaměstnanců) a nakonec je to plichta mezi 3,5 - 4 %. Zaměstnavatel je spokojený že opět dodržel budget a odborářští bossové to pak prezentují, že prostému lidu "vybojovali" o 1,5% víc, než chtěl zaměstnavatel dát. A to je cesta směr Brusel (tedy jen pro některé táty pracujícího lidu).

0/0
5.3.2011 8:09

krishott

Re: Zase ty tanečky a folklór.

Tak tak..zaměstnavatel se bude pyšnit jak je velkorysý a odbory na to kolik dokázaly "vybojovat"...jsou to sra.čky.

0/0
5.3.2011 11:27

papazian

Díky růstu DPH je to výsměch! Ale také z dalších faktů

je zřejmé, že si majitelé dělají legraci, z poctivé práce dobrý den. Myslím si, že pravdu mají odboráři a je dobře, že na pracovišti odbory existují. Tam, kde existují se lidé budou mít lépe, tam, kde jsou lidé bojácní či líní si je založit, se nemohou divit, že se mají hůře. Sice závídí platy lidem ve škodovce, ale sami pro to nic nedělají. Tak raději si odbory založte také, vláda pro vás obyčejné sama od sebe nic neudělá, ani netlačí v tripartitě na lepší životní podmínky obyčejných.

0/0
5.3.2011 8:08

Jerry Fletcher

Re: Díky růstu DPH je to výsměch! Ale také z dalších faktů

za prvé: nikoliv "díky", ale "následkem" růstu DPH, nebo ještě lépe "S ohledem na", ale to je ten nejmenší problém

za druhé: na základě čeho by měl jakýkoliv podnikatel zohledňovat růst DPH v odměňování zaměstnanců???

za třetí: bohužel si většina těch "obyčejných" neuvědomuje, že v konečném důsledku nejhůře se všechny snahy o co největší příjmovou rovnost odrazí právě na jejich životě - v růstu nezaměstnanosti, růstu úrokových sazeb na půjčky a jejich (ne)dostupnosti a nakonec i na snížení sociálních podpor následkem růstu deficitu státního rozpočtu, sníženého ratingu, nárůstu dluhové služby státu nebo dokonce nemožnosti získat úvěr a tedy rozpočtových škrtů. Co je na tomhle kolotoči těžké pochopit?

za čtvrté, komu se nelíbí jeho plat, má možnost vymyslet nějakou poptávanou službu či výrobek a podnikat. Pokud takovou myšlenku nemá a musí se tudíž živit nájemnou prací, nechť se smíří s tím, že se s ním majitel firmy nebude dělit. <

0/0
5.3.2011 9:32







Najdete na iDNES.cz