Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ruzyně jde proti proudu: na letišti ubývá cestujících

Státní Letiště Praha nezažívá příliš ideální start do nového roku. V době, kdy letecká doprava zažívá boom, klesl letišti během ledna počet cestujících téměř o pět procent. Vyplývá to z údajů, které zveřejnilo Letiště Praha na svých stránkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

comme il faut

Mizerné a drahé služby a doprava, vysoké letištní taxy

Co se divíte? Kolik je v Evropě letišť, na která nedojedete po dálnici?

0/0
9.3.2011 5:02

Dyna

I proti proudovým letadlům?

0/0
8.3.2011 22:28

balalajka01

debilní doprava tam, debilní parkování, debilní a drahé

služby, co bych tam dělal?

Morava raději lítá z Brna. R^

0/0
7.3.2011 21:35

sincos

Re: debilní doprava tam, debilní parkování, debilní a drahé

Doplním - a z Ostravy.

0/0
7.3.2011 22:57

expat47

Re: debilní doprava tam, debilní parkování, debilní a drahé

.....jasný, Moraváci a Slezani líců z moravských letišť nebo z Vídňa............;-)

0/0
7.3.2011 23:19

expat47

Re: debilní doprava tam, debilní parkování, debilní a drahé

..........musím eště dodat, že největší moravské letiště je Vídeň.................;-)

0/0
7.3.2011 23:24

Sladek

Re: debilní doprava tam, debilní parkování, debilní a drahé

Tos ba, z Vidna to nema chybu.

0/0
8.3.2011 0:40

Lvy

Re: debilní doprava tam, debilní parkování, debilní a drahé

;-D R^

0/0
8.3.2011 11:04

Yarda.

Je to plánovaná redukce nejméně rentabilních linek

Českých aerolinií před zahájením zimního letového řádu, která vychází z jejich tříletého restrukturalizačního plánu...

Neříká se tomu ve válce "odpoutání od nepřítele do předem připravených pozic"?

0/0
7.3.2011 18:15

coast

Kupředu

lévá, kupředu levá. Paní mluvčí je asi z KSČ.Stačí naplánovat vše a je to.Ani blondýnka by nevypustila takový nesmysl.

0/0
7.3.2011 17:35

milla

Je to tam zakleté

 a nikdo  se s tím  hlavu  neláme.  Nejen že letecké  linky pohnojili a  co  se dalo  prodali, ale i  služby  stojí  za houby. Po osmé  hodině na letišti  chcíp pes, cestujícím  není  k  dispozici  pomalu  ani  kafe, o krámech  nemluvě. Na záchodech  kralují  Ukrajinky, které odhánějí smetáky cestující, ať jsou jinam, ona tu přece vytírá -  mimochodem  něco  naprosto  nemyslitelného  v jiném  státě!!!!  Zatímco  letiště  v Madridu i  v  Turecku  i  při  odletech  po půlnoci  žijí, o Americe nemluvě, u  nás  to je  jak  ve  frontové  zemi. A ceny  za kafe, vodu, 2deci  vína jsou  na zemi  dvakrát  dražší  než  ve  vzduchu na palubě  low costů?  Bohužel  to  konkurence  otevřená  ve  Vodochodech  nevyřeší, to ubyde  cerstujících  a  nebude  se to  pak  už  rentovat  vůbec. Chce  to  vykopnout  vedení bez  padáků a začít  s tím  něco  dělat  stejně, jako  si  poradili  jinde  v Evropě. Jinak  budeme  gubernie kdesi na východě, kde je  strach  jít i  čůrat.

0/0
7.3.2011 16:44

Jardajar

Re: Je to tam zakleté

Kde by se tam taky v noci vzali lidi, když tam skoro nic nelítá. A to není ani tak záležitost letiště, ale aerolinií (nelítá sem tolik lidí, aby se to nedalo odlítat v lukrativní časy - den). Byl jste někdy v tom Vámi uváděném Madridu? Jistě mi dáte za pravdu, že Ruzyni a Barajas opravdu nelze srovnávat.:-)

0/0
7.3.2011 17:08

Žaník

Re: Je to tam zakleté

ale vždyť všechno probíhá podle plánu! Ta paní to povídala...

0/0
7.3.2011 17:08

coast

Re: Je to tam zakleté

Dobrý den.Ve všem máte pravdu. Nevím jestli jste někdy teď letěl K.O.CSA. Taky zážitek. Na snídani vám dají jakýsi koláč plněný jakousi podivně chutnající marmeládou a k tomu kafe od Mainla.Super zážitek.

0/0
7.3.2011 17:39

milla

Je to tam zakleté

0/0
7.3.2011 16:36

Atol

RUZYNĚ POTŘEBUJIE KONKURENCI JAKO SŮL

Uvedené hospodářské výsledky nemohou nikoho překvapit. Ruzyň je provinční letiště lokálního významu s katastrofální úrovní služeb a pro post komunistický prostor typicky neschopným vedením.

Spojení se státními ČSA, které přivedl pplk. Tvrdík na buben, znamenalo další rušení linek a zdražování poplatků. ČSA si tak ponechalo jedinou dálkovou linku do Toronta, vše ostatní se zrušilo. Zahraniční společnosti se do Prahy také příliš nehrnou, zejména ne ty mimoevropské a řada dalších lety do Prahy omezuje. S tím jde ruku v ruce neustále zdražování poplatků takže letenky z Prahy jsou výrazně dražší než ze srovnatelných letišt v Německu a Rakousku. Ať mi někdo vysvětlí proč jsou lety např. do J. Ameriky ve stejný den s Iberií s přestupem v Madridu o 6-7000 Kč dražší než když se letí z Vídně.

Kéž by se podařilo otevřít Vodochody pro LC aerolinky, protože Ruzyň potřebuje konkurenci jako prase drbání. VV by kvůli tomu řvaly jako podsvinčata, ale to je jedno. Hlavně, aby šly ceny dolů.

0/0
7.3.2011 16:30

J0Ei

Jen tak dál,

aspoň bude míň hluku a exhalací od letadel. Jo a hlavně nezapoměňte přistavit ještě jednu dráhu, která je blíž centru Prahy, aby se ten hluk pro lidi nesnížil tak moc. Když už jste Pentě za ty pozemky zaplatili 5mld. Kč

0/0
7.3.2011 16:17

guang

Re: Jen tak dál,

Blahoslavení chudí duchem...:-/

0/0
8.3.2011 22:05

lachimek

Praha je pozadu, jako celá ČR

Pokud srovnám Prahu s Vídní, tak pro mě jasně vítězí Vídeň. Autobusem to vyjde časově rychleji a nemusím se klepat na D1 aby náhodou neboural a neblokoval průjezd, což je taková loterie. je pravda že letiště ve Vídni je malé,ale organizované je dobře a hlavní výhodu vidím v levnějších letenkách a nškolikanásobně větší možností cestovat přímo do mnoha destinací. Praha nezavádí nebo neobměňuje letecké destinace a společnosti jako Vídeň. Praha je sama proti sobě a s jejich celkovou turistickou strategií nesouhlasím a nerozumím jí. Kdyby se to tady vedlo tak jak má a využil se potenciál turisticky lákavého místa tak by se to určitě hnulo k lepšímu. Nemůžu si pomoct, ale Vídeň u mě vítězí na plné čáře.

0/0
7.3.2011 15:46

orihuela

Drahými poplatky k vyhnání leteckých přepravců

Ta čísla mi dělají radost.To je výsledek sociálního inženýrství,když se politika míchá do byznisu.Nejdříve to zazdí Tvrdík,pak zas Lašák celou dobu kamufluje hospodářské výsledky prodejem budov a letadel ve jménu nesmyslné privatizace v době nejhlubší krize a vrcholem je vytvoření monopolního gigantu skrytě dotovaného státem ....A co z toho máme my cestovatelé?Nedražší ceny občerstvení na letišti,monopolní chování a zlodějské móresy texikářů,drahé letištní poplatky a neustále klesající počet přepravců a přímých destinací z Prahy.Alespoň v něčem musím poděkovat přátelům z Moravy a českým cestujícím:jezděte co nejméně,jedině to je cesta k otevření alternativního nového letiště,kde si dokáží spočítat,že předražené letištní poplatky odhánějí nízkonákladové aerolinky.Čím dříve otevřou Vodochody tím dříve padne ten monopol na předražené služby a přepravci se vrátí a zákazníci možná také...Chce to prostě konkurenci. 

0/0
7.3.2011 15:43

Obyčejný člobrda

A s ČSA vyrazí směrem k prosperitě?

Hloupost byla na letiště připojit ještě ztrátové ČSA. Odboráři z aerolinek tak dále létají s prázdnými letadly a jiné aerolinky se na letiště preferující "národního šampiona" (spíše ztroskotance) koukají skrz prsty. Proč tam nenechali udělat základnu nízkonákladovkám? Protože pak by ČSA byly už úplně pro srandu. Cena parkování, občerstvení - humus. Například v USA nesmí být ceny na letišti vyšší než ve městě, to by jim spotřebitelské svazy vyčinily kožich. U nás? Normální zlodějina. No, při služebce to snad nějak přežiju. Na dovču do exotiky - Vídeň nebo Mnichov.

0/0
7.3.2011 15:37

VYMÍTAČ BOLŠEVIKŮ

a bude hur

mnoho lidi uz objevilo letani z Vidne, Mnichova, Drazdan, Berlina apod. Takze predrazena Ruzyne je nezajima. Rada turistu uz ma take dost predrazene CR a radeji se podivaji jinam. Cesko je proste drahe a v dobe financni krize se lide o to vic poohlednou po jinych alternativach, ktere jim nabidnou za mene penez vice muziky.

0/0
7.3.2011 15:17

Jerry Dammers

A proč asi?

Kdo zvyšuje kvantitu letecké dopravy mezi cestujícími? Nízkonákladovky včele s Ryanairem... a ty s Ruzyní skončily Rv

0/0
7.3.2011 14:57

klarav

Re: A proč asi?

Do Vídně taky nízkonákladovky nelétají a přitom roste. (Nízkonákladovky létají do Bratislavy.)

0/0
7.3.2011 15:18

William2010

Re: A proč asi?

Neletaji rikate. a co easyJet? Litam s nim pravidelne vienna - gatwick ;-)

0/0
7.3.2011 21:17

McCheese

se nedivim

jo jo, novy terminal zeje prazdnotou, na kazdem rohu prestarly umasteny policajt nebo jiny exot v uniforme. Predrazene veci (a to dost i vzhledem k jinym evr. letistim). Tak kdo by tam lital. Ruzyne bude jen odletem pro mistni cestovky a destinaci pro turisty, ale jako tranzitni letiste nema sanci...

0/0
7.3.2011 14:55

Damik

Re: se nedivim

No myslím, že lidé na letiště cestují s tím, že chtějí použít letadlo a ne kvůli nákupům.  Co se týče tranzitního letiště tak Praha nemá šanci, jelikož tu nesídlí žádná velká letecká společnost. velká transitní letiště jsou vždy spjaté s jedním konkrétním národním přepravcem. Praha má jako transitní letiště šanci jako spojka mezi východem a západem. Ale to by se muselo prodat číňanům nebo rusům. ČSA nemá šanci vytvořit dost spojů pro transit.

0/0
7.3.2011 15:03

Salada

Re: se nedivim

Nový terminál zeje prázdotou? Možná lehce po poledni ale jinak ne. Nebýt letů ze starého terminálu do VB tak tam skoro nikdo není (až na EK, DL a KE).

0/0
7.3.2011 15:54

dedamraz

zruseni letu do Brna

no podle me par procentik ubralo zruseni CSA letu do Brna...Morava ted lita z Vidne jeste o dost vic nez predtim...predtim slo letet brzo rano z Brna, chytit navazujici spoj v Praze jinam do Evropy a vecer se zase stejne vratit...coz uz ted nejde, musis do Prahy autem...a to uz je lepsi jet do Vidne (i kdyz uznavam, ze se zprovoznenim dasi casti prazskyho okruhu se cesta na Ruzyn z Brna autem dost zrychlila)...ale je fakt, ze za to letiste az tak moc nemuze...

0/0
7.3.2011 14:54

expat47

Re: zruseni letu do Brna

........Morava by z Vídně lítala ještě vic, kdyby pan Bárta dovolil dostavět dálnici do Mikulova........kdo ví proč ji zarazil....?

0/0
7.3.2011 23:29

Praotec

Podle meho

pozorovani a to jednou za rok jsem dosel k nazoru ze kradeni za bileho dne kam se clovek otoci se nevyplaci.A to je znamka prazskych Pepiku ve vedeni........V[>-];-(

0/0
7.3.2011 14:42

corwin78

Tomu se snad nikdo nediví...

A vy se divíte? Všechno nehorázně předraže, kyselé pražské ksichty jenom člověk vyleze z letadlo. Každý rozumný člověk raději létá přes Vídeň.

0/0
7.3.2011 14:27

Damik

Re: Tomu se snad nikdo nediví...

Každý rozumný člověk z Moravy.  Mě teda přijde dost na nic, když by mě po příletu ještě čekala čtyřhodinová cesta zpátky do Prahy. 

0/0
7.3.2011 14:42

Krokodyl1

Už to tu zaznělo

Jedu někoho vyzvednout - letadlo má hodinu zpoždění, takže zaplatím 200,- za parkování, kafe za další stovku .... fakt hnus. Takové ceny nejsou ani v Hiltonu! ;-O

0/0
7.3.2011 14:24

Damik

Re: Už to tu zaznělo

???? vždyť stačí zajet k OC Šestka zaparkovat tam zadarmo, zajít si tam na kafe, počkat tam než zavolají ti lidé co přiletí, a než si vyzvednou kufry, tak tam akorát jste.

0/0
7.3.2011 14:52

myskamiki

Re: Už to tu zaznělo

husteeee!! Taky se normalne drbete levou rukou na pravem uchu?? Ze by treba mohli ten parking na Ruzyni zrusit, kdyz se da parkovat par kilometru jinde8-o

0/0
8.3.2011 10:35

Salada

Re: Už to tu zaznělo

Jo, když musíte parkovat hned před halou a jít na kafe do toho nejdražšího podniku... Pokud vím, jakékoli kafe stojí v příletové hale T1 39,-

0/0
7.3.2011 15:51

Koniáš

Předražené jídlo a pití,letištní poplatky,nic moc destinace

oproti Vídni  a Frankfurtu,navíc státní způsob řízení a hospodaření... Je třeba ještě něco dodávat???

0/0
7.3.2011 14:20

grimosa

Re: Předražené jídlo a pití,letištní poplatky,nic moc destinace

předražené jídlo a pití souhlas, Ve Vídni na letiště je ale taky celkem dost draho v porovnání s jinými evropskými letišti. Státní způsob řízení a hospodaření - tomu nerozumím, letiště Praha je pořád dobře vydělávající firma -co Vám na tom vadí? To že má za leden o 5% méně pasažéru asi nebude ani tak způsobené letištěm jako spíše tím, že ty lidi sem nic neláká. Praha byla v minulosti modní záležitost hlavně pro mladé lidi, nic ale netrvá věčně....

0/0
7.3.2011 14:26

Damik

Re: Předražené jídlo a pití,letištní poplatky,nic moc destinace

Ano vadí mi, že letiště Praha je dobře vydělávající firma.  Je to totiž státní firma a stát by měl přemýšlet komplexněji a ne odrbávat turisty na každém kroku.  Bohatě se to státu vrátí, když přiletí turistů víc.  

0/0
7.3.2011 14:44

vlasta78

z Ruzyne do Ruska...

CSA zrusila linku do Londyna, se kterou letalo 100000 pasazeru rocne, t.j. prumerne ubrali pres 8000 pasazeru rocne. Tech linek bylo vice ( vsechy do Velke Britanie, Mnichov, Kolin nad Rynem, a rovnez Dubaj ci New York, i kdyz to bylo jiz drive). Mene lidi letelo na dovolenou a z jihu Moravy se vyplati letet z Vidne a ze severu Moravy zacali lide vyuzivat polska letiste. !!!!!!

0/0
7.3.2011 14:14

Smelldor

překvapuje mě,

že je první ta Paříž. Že by přes ní lítali Vietnamci do Hanoje? Jinak to nechápu. Ta Moskva je bohužel jasná. Rusáci se sem cpou festovně.

0/0
7.3.2011 13:52

klarav

Re: překvapuje mě,

Do Ruska především Business

0/0
7.3.2011 15:19

Frederic

No bodejť by neubývalo cestujících

1) ve Vídni jsem za 2 hodiny až na letišti za nižší cenu než v Praze

2) při čekání na letadlo si můžu zapálit v kuřárnách, případně si dám nepředražené (i když ne levné) jídlo a pití

3) vídeňské letiště na mě působí "přátelštěji"

Nevím, co by mě přivedlo zpátky k létání z/do Prahy...

0/0
7.3.2011 13:35

honza76

Re: No bodejť by neubývalo cestujících

asi tak. Me o penize zas tolik nejde kdyz cestuju protoze me to plati zamestnavatel, ale pivo za 150 je proste jen obycejna zlodejna. A tu je nepodporuju. Jiz od zaparkovani se vas neustale snazi nekde natahnout, musite byt stale ve strehu. Nemam na to naladu.  

0/0
7.3.2011 13:41

nove.kostatko

Re: No bodejť by neubývalo cestujících

jojo. V lednu jsem letel do Los Angeles a taky jsem letel z Vidne, protoze to bylo o dost levnejsi. Ale je potreba uznat, ze letiste az tak pocet cestujicich neovlivni. Praha urcite pocitila odchod LC SkyEurope a Ryanairu, ale ti uz neltali ani loni

0/0
7.3.2011 13:47

Damik

Re: No bodejť by neubývalo cestujících

Ryan ještě loni v lednu lítal.  

0/0
7.3.2011 13:54

Damik

manipulace

tak ne že bych se chtěl vedení letiště zastávat, ale porovnávat ledny 2009 a 2010 s mnichovem a vídní se hodně přitažené za vlasy.  Mnichov a Vídeň jsou daleko víc obchodní letiště, praha je více turistické, pro prahu je klíčové období květen-září.      Ale jinak dělají v Ruzyni všechno proto aby odehnali nízkonákladovky, přitom čistě níkoznákladová letiště jako Charleroi nebo Bergamo rostou o miliony. Bylo by lepší pro stát oželit tu milardu zisku a pustit do země miliony turistů s ryanairem, easyjetem a spol. Kdyby tady tyhle společnosti měly své huby přinese to zemi daleko víc než letištní poplatky.  Přečtěte si vládní zprávu Lombardie, která díky tomu, že prakticky zadarmo nechala ze svých letišť udělat huby pro ryanair a easyjet, přilákala 7-10 milionu turistů ročně, kteří by jinak Lombardii nenavštívili a přitom což bylo velké překvapení tito turisté neutrácejí za hotely, restaurace a další služby méně než ti kteří přiletí klasickou aerolinkou.

0/0
7.3.2011 13:54

mikes76

Re: manipulace

naprostý souhlas.... ale ještě navíc...nemuseli by se tlačit poplatky až k nule...ale po spojení Letiště s ČSA šly nahoru letištní poplatky, aby se prostě ochránilo ČSA, aby se pro ČSA snížila konkurence a tohle je důsledek....odešlo několik nízkonákladovek a další o Prahu nemají zájem... kdo dovolil spojení ČSA a Letištěm, ten by měl být dohnám k zodpovědnosti...to byla nejhorší varianta řešení situace v ČSA a divím se, že když na všechno jsou v EU nějaké kontrolní instituce, tak že tohle ještě někdo rázně nenapadl... záchrana ČSA za tuhle cenu, to je naprosté šílenství :o(((

0/0
7.3.2011 14:10

grimosa

Re: manipulace

o jakém spojení ČSA a letiště Praha to mluvíte??? Je to samozřejmě nesmysl. Stát pomohl ČSA tak, že odkoupil nějaké budovy, které se nacházeli na letišti a ty prodal Letišti Praha. Když se podíváte tak i jiné vlády pomohli svým hlavním leteckým dopravcům, není to ojedinělý případ v evropě. Letiště Praha je ale pořád samostatná firma stejně tak ČSA.

Stejně tak je nesmysl co tvrdíte o poplatcích, stačí zapátrat na webu a zjistíte, že letiště Praha má poplatky podobné, mnohdy i nižší než jiná hlavní letiště v evropě.

0/0
7.3.2011 14:17







Najdete na iDNES.cz