Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plány ČSA: více linek na východ a pohodlnější sedačky

České aerolinie poodkryly po delší době své plány, kam chtějí nově létat. Dosud letecké spojení z Prahy spíše omezovaly. Firma plánuje expanzi především do zemí bývalého Sovětského svazu. Žádná z linek ale zatím není stoprocentně potvrzená.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pari

Změny

Tady jsou plánované změny přehledněji v tabulce:

http://www.aletenky.cz/novinky/csa-se-orientuji-vice-na-vychod-prehled-chystanych-zmen

0/0
10.3.2011 10:22

T55

Zisková destinace

Nový letový řád (pro rok 2012) bude mít pouze jednu destinaci (zatím je to tajné, ale obvykle se šifruje jako 3 tečky), na kterou dostanou volnou jednosměrnou letenku všichni současní a předchozí manageři ČSA a Letiště Praha, včetně dozorčích rad. Toto bude konečně pro akcionáře ČSA a Letiště Praha(občany ČR) ta super zisková destinace.

0/0
10.3.2011 8:11

nexus99

Admine proč se téměř v každé diskuzi pletou

vlákna? Chci napsat nový příspěvek a najdu ho ve vlákně do kterého jsem přispěl naposledy. Copak s tím nejde něco udělat? Jistě si platíte programátora tak ať se trochu snaží, protože se tím v diskuzi dělá pěkný chlév. Je to otravné, pokaždé se muset vracet zpět na článek a znova do diskuze.. Díky..

0/0
9.3.2011 22:16

oracle29

Snad to vydělá na ty 350tisícový platy

http://www.youtube.com/watch?v=bAqcomb_aN0

;-D

0/0
9.3.2011 19:30

terezav

a nehráblo tu náhodou někomu?

já už tu nechci víc ukrajinců, jsou u pokladen, kradou a děs běs; na ukrajinu jet taky netoužím; máme s nima snad tolik dobrých obchodních styků? tohle je na hlavu; přestávám létat s ČSA a raději s přestupem než podporovat byť jedinou korunou tohle

0/0
9.3.2011 18:07

Kimko

Re: a nehráblo tu náhodou někomu?

By mě zajímalo, kolika korunami jste je podpořila v minulosti ...;-D

0/0
9.3.2011 19:02

terezav

Re: a nehráblo tu náhodou někomu?

poměrně hodně, ale totální sumu dohromady nedám, nepamatuju si všechny cesta; část z nich hradila firma

0/0
9.3.2011 19:15

Awathorn

Re: a nehráblo tu náhodou někomu?

Probůh co to plácáte člověče?Tradice a i dnes poměrně široká síť linek na východ je už asi jediná zbývající devíza ČSA.Na linkách do západní Evropy se prostě žádnej vejvar vydělat nedá.A co se cestujících týče,vážně si myslíte,že ty linky jsou zřizovaný pro zedníky (nemluvě o tom,že představa o tom jak si ukrajinec řekne,že do ČR nepojede protože nelítá přímej let je více než úsměvná)?Jsou dělaný pro lidi z celý Evropy co chtěj na východě dělat byznys,a to si pište že se na východě dá dělat byznys.Pro ČSA je to jediná cesta jak vydělat a jak přinést do Skyteamu něco co si ostatní členové zatím nedělají sami.

0/0
9.3.2011 20:00

terezav

Re: a nehráblo tu náhodou někomu?

popravdě, jsem proti jakýmkoliv obchodním aktivitám na ČR - Ukrajina

0/0
9.3.2011 20:42

terezav

Re: a nehráblo tu náhodou někomu?

jinak..... pokud momentálně ČSA začnou létat do Libye, asi také nebudou mít konkurenci; ukrajinci si tu pověst udělali sami

0/0
9.3.2011 20:55

Kimko

Re: a nehráblo tu náhodou někomu?

Naštěstí se Vás nikdo na podnikatelské příležitosti v letecké dopravě nikdo neptá;-D Jste totiž lehce mimo mísu;-D;-D A abych se přiznal, čekal jsem to - pokud Vám letenku zaplatil zaměstnavatel, tak jste letěla s ČSA, pokud jste letěla za své, tak na řadu přišel Ryanair, že ?;-D;-D

0/0
9.3.2011 21:20

terezav

Re: a nehráblo tu náhodou někomu?

pobavil jste mě.....

myslíte si, že lidé, kterým zaměstnavatel platí letenky pak soukromě létají Ryanairem? Obvykle ne, protože lidé létající Ryanairem asi služební letenky nedostávají; v životě jsem neletěla Ryanairem, maximálně smartwings nebo travel servisem na dovolenou, ale tam výběr nebyl, protože to bylo s CK; myslíte si, že když vy nemáte na letenku, tak na ní nemají ani ostatní?

0/0
10.3.2011 10:40

Kimko

Re: a nehráblo tu náhodou někomu?

Zklamu Vás, milá dámo;-D

Mám za sebou lety se společnostmi typu Thai Airways, Qantas, Emirates, Qatar Airways, Lufthansa, Air France a mohl bych pokračovat ještě dále - na koupácké dovolené s Travel Service či Smartwings nelítám;-D;-D

Vaše názory na Ukrajinou jsou sto let za opicemi, a proto doufám, že tyto linky budou pro ČSA ziskové...Mimochodem, věděla jste, milá dámo, že třeba British Airways provozuje do Kyjeva 12 letů týdně ??? Určitě ne že? Nedivím se, když máte o letecké dopravě jen podprůměrné znalosti ;-D

0/0
10.3.2011 19:13

terezav

Re: a nehráblo tu náhodou někomu?

zřejmě jsem zklamala i já vás ;-D jinak máte pravdu, fakt nevím, že British Airways létá 12x týdně do Kyjeva, protože British Airways u mě skončili; tolik problémů jako s nimi jsem neměla s žádnými aerolinkami (a okolí má podobné zkušenosti);

jinak nevím o jediném produktu, který může ukrajina nabídnout a byl by lepší než z jiných zemí, jejich obchodní jednání nebude také nic moc; raději si připlatím, než abych si koupila šunt udělaný ukrajincem; a je jedno, jestli to je potrubí nebo kaše; nevím o tom, že by Ukrajina mohla v čemkoliv konkurovat západním zemím a jejich obyvatelé zde to jen a jen potvrzují - neb jsou tu inženýři, doktoři bůh ví čeho a stejně se chovají jako spodina; jinak kolikrát jste byl na Ukrajině? Kolikrát jste letěl aerosvitem, kolikrát jste udělal s Ukrajinou obchod, který nebyl jen čistě příjmem ve vaší kapse, ale byl také k obecnému prospěchu?

0/0
10.3.2011 20:32

Kimko

Re: a nehráblo tu náhodou někomu?

Milá dámo,

s Aerosvitem jsem letěl 3x dálkovkou přes Kyjev. Úroveň služeb je spíše průměrná, žádné terno to není, ale je to většinou vykoupeno příznivou cenou. Pochopte, že Vaše otázky naprosto nedávají smysl v souvislosti s obsahem článku - aťse Vám to líbí, nebo ne, zkrátka je mj. Ukrajina pro aerolinky zajímavou destinací., a to nejen cílovou, ale také přestupní. Na letišti v Kyjevě jsem viděl přestupovat lidi různých národností, nejen z Evropy...Kromě British Airways létá do Kyjeva třeba také Lufthansa, několikrát denně. Určitě i s Lufthansou jste měla jen samé nepříjemné zkušenosti;-D

0/0
10.3.2011 22:03

terezav

Re: a nehráblo tu náhodou někomu?

chcete mi tu namluvit, že v Odesse je lepší koupání než v Qataru? Je tam lepší jídlo než ve Španelsku? Obchodní jednání jsou stejně tak příjemná jako ty s Němci? Jsou tak pracovití jako Japonci? Chci konkrétní příklady, přesvěčte mě, proč se vyplatí s nima obchodovat. Pokud mi budete říkat anonymní "jste sto let za opicema se svými názory na Ukrajinu" tak se můj názor nezmění; sami si udělali hodně špatnou reklamu - zlodějnou, podvody, lidskou malostí, neschopností...

0/0
10.3.2011 20:36

terezav

Re: a nehráblo tu náhodou někomu?

jinak, znám jednoho člověka, který byl na ukrajině na služebce - nikdy bych nechtěla zažít to co on a přesto to byl 5 hvězdný hotel; sto let za opicema je spíš někdo jiný

0/0
10.3.2011 20:37

Kimko

Re: a nehráblo tu náhodou někomu?

Pán měl holt smůlu, ale to určitě neodradí ČSA tam létat, pokud se jedná o zajímavou obchodní příležitost:-)

0/0
11.3.2011 9:06

nexus99

Re: a nehráblo tu náhodou někomu?

A ty si myslíš, že ti co kradou létají letadlem? Přemýšlej trochu než zase napíšeš nějakou blbost..;-D;-DRv

0/0
9.3.2011 22:08

terezav

Re: a nehráblo tu náhodou někomu?

no. přesně ti, co ušetří na žrádle (protože ho namarkují navíc zákazníkům), tak si ušetří na letenku; nevím proč by jednou za rok nemohl letět ukrajinec, který tu pracuje - za rok při včas objednané letence ho to nezruinuje; nemyslím dělníky, ale je tu dost ukrajinců, začínají proliferovat do obchodů (najít českou prodavačku je od nového roku opravdu problém) a do jiných profesí; konkrétně ukrajinka, která vraždila bmw u prostějova si jistě letenku dovolit mohla a jistě není jediná

0/0
10.3.2011 10:43

nexus99

Jestli si pánové z managmentu ČSA myslí, že seberou kšefty

Aeroflotu tak je mi jich upřímně líto....;-D

0/0
9.3.2011 22:10

E_T

Re: a nehráblo tu náhodou někomu?

;-D;-D;-D toto je hodnotny prispevek :-P

0/0
10.3.2011 4:57

nesnašimlobisty

zase špatně

1. Snížit platy palubního personálu mají je větší než lufthansa

2. ČSA prodat a konečně nemít problémy z nějakou bandou servírek a řidičů letadel

3. Nechápu proč ještě se neprodala, když s toho nic nemáme a ještě to musíme dotovat

0/0
9.3.2011 17:43

naroznej

Re: zase špatně

1. nevím , jaké jsou mzdy palubního personálu Lufthansy. Ale za českých 35.000 brutto (1400€) v Německu nedělá takřka nikdo. Nicméně palubní personál ČSA je o x levelů úrovní výše , než třeba u takového Travel servicu a nízkonákladovek.

2. Pokud vím , byla snaha je prodat. Jenže on je nikdo nechtěl . Když nebudu počítat směšnou nabídku od TS. Ale do budoudnosti až se trochu zvednou by to mohlo být lepší.

3. Není mi známo nic o tom , že ČSA dostávají dotace ze státního rozpočtu.

0/0
9.3.2011 17:58

radio_svobodna_evropa

Re: zase špatně

1/ platy stevardek neznam

2/TS nabizel miliardu, coz me tak smesne nepripada, kdyz se CSA topi v miliardovych dluzich

3/pokud vam neni znamo, ze csa cerpaji penize danovych poplatniku, tak diskutujete vicemene ucelove nebo jste ponekud natvrdlé

0/0
9.3.2011 18:22

T55

Prodej ČSA a nabídka TS

Nabídka TS byla: "dáme za ČSA 1 mld. Kč., když tam stát (daňoví poplatníci) "nasype" další 3 mld. Kč."

0/0
9.3.2011 20:34

manana40

Re: zase špatně

1.Asi jste nemyslel stevardky a stewardy ty nemaj vyšší platy než u Lufthansi,ale je to o platech pilotu ty jsou vyšší než u Lufthansi.2.Travel Servis byla jedina nabidka a pro CSA i poslední šance se zachranit.3.Ano a finncni podporu ve výši 2,5 miliardy už prošetřuje Brusel a pokud jak to vypada by mělo CSA peníze vratit tak je to jejich konec.

0/0
10.3.2011 7:32

Damik

pozdě ale přece

Konečně jim dochází že síla ČSA může být hlavně v propojení východní a západní evropy.   Velká konkurence tam není. Když chce někdo letět s Charkova do západní evropy, může jenom přes Kyjev nebo Vídeň.  Z Donetska a Lvova ještě přes Mnichov a Varšavu. To není zas tolik možností, když vezmu v potaz +- pětimilionovou spádovou oblast pro každé z těchto letišť.

0/0
9.3.2011 15:55

lucky_24

Re: pozdě ale přece

No hlavně by se měly zamyslet jestli doopravdy odpovídá cena x kvalita. Podle mýho je to s ČSA jako s restauracemi na letišti, kde cena x kvalita taky neodpovídají. Snad se jim povede protlačit ty Vodochody, to by mělo být letiště kde cena bude úměrná kvalita, stejně tak by tomu mělo být u dopravců, kteří by tam lítali.

0/0
9.3.2011 16:23

apokalypsa

Re: pozdě ale přece

Zajimava spadova oblast je treba i tech 10 milionu lidi v CR, kteri stale nechapou, ze ceske aerolinie je dopravi hlavne do Ruska a ne do USA, Kanady, Jizni Ameriky, Japonska (a podobnych civilizovanych mist) nebo do klasickych CSA detinaci jako Singapur, Cejlon apod.

Opravdu neznam moc lidi, kteri letaji na dovolenou nebo na pracovni cestu do Charkova ci Donetska

;-D

0/0
9.3.2011 16:26

Kimko

Re: pozdě ale přece

To, že je neznáte, neznamená, že nejsou:-) Každopádně je třeba si uvědomit, že ČR, resp. Praha je zajímavou tranzitní zemí a tudíž ČSA tolik nemusí dbát o "blaho národa", ale může se zaměřit právě na tranzitní cestující přestupující právě v Praze. 

A mimochodem - když se zeptáte Fina či Francouze s kým poletí na dovolenou, celkem jednoznačně odpoví, že s Finnairem, resp. Air France. Kdyby stejné cítění měli i Češi, tak by možná ČSA dále létaly do USA, Bangkoku či jiných destinací. Samozřejmě namítnete, že při těch cenách, které v minulosti ČSA měly, tak to nebylo nic moc zajímavého.Jistě, jenže s Finnairem nebo Air France to taky není žádné terno, ale ti lidi s nima zkrátka cestují a za ty letenky jim zaplatí...

0/0
9.3.2011 16:53

petr4770

Re: pozdě ale přece

Tak s tímto souhlasR^

0/0
9.3.2011 16:57

Unikatni prezdivka

Re: pozdě ale přece

CSA nebyly schopny udrzet lety do destinaci jako je Londyn, prestoze mely letadla plna. Podle me mely podminky stejne, jako jine aerolinky, ktere dale letaji. Problem bude tedy spis nekde uvnitr, v neschopnem managementu.

0/0
9.3.2011 16:59

Kimko

Re: pozdě ale přece

Proč by ČSA měly držet Londýn a přetahovat se s nízkonákladovkami o pasažéry ?Vždyť českým turistům je jedno, jestli přiletí na Heathrow, Gatwick, nebo Stansted - hlavně ať je to co nejlevnější. A kdo letí dále přes Atlantik, tak může zvolit British Airways - ostatně právě členové Star Alliance díky synergiím na Heathrow ušetří, obdobnou výhodu pak má Sky Team např. v Paříži na letišti Charles De Gaulle.

Podle mě aerolinky nemají povinnost "držet" žádnou linku, ale vydělávat peníze. Pokud se ukáže, že orientace na východ a tranzitní cestující je správná, pak je to jen dobře. Ač se to někomu líbí, nebo ne, tak v dnešní době může být z pohledu leteckého byznysu mnohem exotičtější a výnosnější provozovat linku do Baku než létat do  Londýna... 

Taky bych si dovolil nesouhlasit s tvrzením, že palubní služby našich aerolinek jsou špatné - spíše naopak...

0/0
9.3.2011 18:58

jakub7

Re: pozdě ale přece

Az na to, ze LHR je OneWorld hub (BMI je zanedbatelne) s tebou souhlasim

0/0
10.3.2011 5:15

Kimko

Re: pozdě ale přece

JJ jasně, mělo tam být správně uvedeno One World.:-)

0/0
10.3.2011 8:09

nesnašimlobisty

Re: pozdě ale přece

RvRvRvRv

0/0
9.3.2011 17:44

Zahra

Re: pozdě ale přece

Presne tak.R^

0/0
10.3.2011 8:11

mart8

Re: pozdě ale přece

ja letim rocne 20x do Kyjeva (a umim si predstavit rozdelit to na 14x Kyjev, 4x Doneck a 2x Lvov) a takovych lidi jako ja znam jeste minimalne 20-30. Rada z nas si k tomu prihodi 10x Rusku... my jsme spokojeni!

To ze nas neznate vy, neni problem nas!R^

0/0
10.3.2011 22:40

Unikatni prezdivka

Re: pozdě ale přece

Jak muzou CSA propojovat vychod se zapadem, kdyz na zapad prestavaji letat?

Stat by mel CSA prodat nebo je donutit, aby jako vlajkovy dopravce zajistil spojeni s celou Evropou.

0/0
9.3.2011 16:55

Kimko

Re: pozdě ale přece

No, nejprve se podívejte zde:

http://www.prg.aero/cs/informace-o-letech/destinace-a-aerolinky/prehled-aerolinek/

Vidíte, že ČSA do "západní" Evropy létají poměrně hodně a do dalších destinací zajišťují codeshare spojení. A z tohoto pohledu dává i smysl propojení s mnoha městy ve východní Evropě...

0/0
9.3.2011 19:01







Najdete na iDNES.cz