Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát zpřísní penzijní připojištění a uvolní penzijním fondům ruce

Důchodová reforma, která by měla vstoupit v platnost v lednu 2013, bude mít dopad i na současné penzijní připojištění. Ministr financí Miroslav Kalousek chce, aby lidé žádající o státní příspěvek museli spořit minimálně 1 000 korun měsíčně. Jeho úřad navíc plánuje umožnit dnešním penzijním fondům investovat i do rizikovějších aktiv. Změnami chce ministerstvo přimět lidi, aby na penzi spořili více.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

podlesni

To je heu

0/0
21.4.2011 10:52

Montgomery

Ano, ano

je třeba penzijním fondům uvolnit ruce, aby si mohly naúčtovat......ale to je tajné, tak ani muk. Mirek K.

http://ekonomika.ihned.cz/c1-37385430-ceske-penzijni-fondy-maji-potize-chybi-v-nich-miliardy  !!

0/0
9.3.2011 21:36

Jablkon

Re: Ano, ano

chybi v nich miliardy kvuli vysokym zavazkum za provize prodejcum.

tohle by prechod na standardni model fondu jako samostatneho pravniho subjektu + jej spravovane investicni spolecnosti vyresil (ne tedy tu diru ktera tam ted uz je) - presne tak to funguje o normalnich podilovych fondu: IS majetek fondu nevlastni, pouze spravuje, dostava za to poplatky a jakym zpusobem je utrati (kolik da prodejcum na provizich atd.) je uz jeji vec

0/0
9.3.2011 21:41

Sanca.ss

reforma?k smíchu.....

Tato penzijní reforma je k smíchu!!!Chtějí rozkráct peníze na penzijních fondech,to jsou poslední peníze které v ČR ještě jsou!!!POZOR .........[>-]

0/0
9.3.2011 19:47

Jablkon

Re: reforma?k smíchu.....

S prvni casti souhlasim, druha je k smichu.

Skutecne nejde o reformu, ale pouze o kosmeticky presun male casti duchodovych penez, snahu dodat lidem pocit, ze spori sami sobe a nadto ziskat argument pro zvyseni DPH. Mluvit o reforme, kdyz se nejedna ani o 10% soucasnych odvodu na socialni pojisteni, je proste smesne.

A zvyseni hranice pro cerpani statniho prispevku? Diky, tim s ceskym systemem skoncim uplne - neplatim socialni v CR a tak uz nebudu mit opravdu zadnou motivaci. Co s extremne konzervativnimi fondy, ktere rocne spotrebuju 3% majetku na svuj provoz?? (predevsim provize prodejcum)

S tim vecnym tunelovanim fondu se ovsem bezte jednou provzdy zahrabat do 90. let...

0/0
9.3.2011 21:38

hell365

Re: reforma?k smíchu.....

nepoučitelný optimista

0/0
10.3.2011 14:16

Bery

Cekal jsem kdy s tim vylezou...

Bylo jasne, ze aby si mohli zduvodnit svoji zasterku pro zvysovani dani, tedy nesmyslnou duchodovou "reformu", tak tam museji donutit prejit co nejvice ovci. A to lze jen tak, ze jim znevyhodni jakoukoliv jinou moznost. :-P

0/0
9.3.2011 19:39

BrumlajiciCmelak

Hrrr na ně!

A budeme je ničit systematicky! Žádný smilovnání... budeme je dřít, že na nich nezůstane nit sucháR^

Jejda sorry, to bylo o vás ... překlep, mělo to bejt do diskuze v parlamentu ... tak na to hezky zapomeňte a zítra šupky dupky zpátky do práce....

0/0
9.3.2011 17:53

pavel.n

O to tu jde !!!

Lidem peníze sebrat a naplnit penězovody - je jedno jestli jim budeme říkat připojištění nebo krádež - výsledek je předem známý !!!

0/0
9.3.2011 17:39

Bery

Re: O to tu jde !!!

Presne... pritom to neni tak davno kdy tvrdili, ze na soucasnem penzijnim pripojisteni se nic menit nebude.

Lzi politiku jsou temer na dennim poradku. Ze jde jen o to "jak okrast obyvatelstvo" je vice nez zjevne.

0/0
9.3.2011 19:43

horác

britské listy

http://blisty.cz/art/57534.html

0/0
9.3.2011 17:05

horác

britské listy

zajímavé čtení

http://blisty.cz/art/57534.html

0/0
9.3.2011 17:03

kladivar2

Ta dira ve statni kase je daleko vetsi nez Kalousek priznava

jeho nahaneni penez zacina byt podezrele. Rek bych ze do dvou let to bude jak v Recku, dluhy 3-5x vyssi nez se momentalne priznava.  Rozdil je akorat ten ze v Recku se penize dostaly aspon mezi lidi, v Cesku mezi hornich par vyvolenych.

0/0
9.3.2011 16:30

Bery

Re: Ta dira ve statni kase je daleko vetsi nez Kalousek priznava

R^

0/0
9.3.2011 19:43

pražskej vidlák

Kdysi jsem slyšel, že poměrně vysoké procento lidí,

kteří vědí o své smrtelné chorobě v pokročilém stádiu škodí záměrně svému okolí. A taky jsem slyšel, že má kalousek rakovinu slinivky...:-P:-P:-P:-P

0/0
9.3.2011 16:02

x-bat

...

Pekne... za 2,5 roku (tedy v roce 2013) se mi nabizi moznost po 15 letech sporeni vybrat polovinu uspor bez sankci. A mistr Kalousek me jen ujistil, ze nejlepsi, co muzu udelat, je v roce 2013 zrusit penzijko komplet. Prispevek zamestnavatele nemam, takze ty usetrene penize dokazu daleko lepe zvyhodnit.

0/0
9.3.2011 15:39

x-bat

Re: ...

Kdyz je clovek velmi konzervativni, tak na rocnim terminovanem vkladu je 3,5%, vklad pojisten, tudiz daleko vetsi jistota, ze se clovek tech penez docka.

0/0
9.3.2011 15:42

annakkk

Re: ...

Ktera banka? Dik

0/0
9.3.2011 17:01

x-bat

Re: ...

Banka zadna, chce to patrat u zalozen. Ale je mi jasne, ze spouste lidem se (bezduvodne) najezi vsechny chlupy, kdyz slysi slovo "zalozna" ;-D

0/0
9.3.2011 17:57

luban12

Do penzijního připojištění je zapojeno 4,6 milionu osob.

  Do takového připojištění jsou zapojeni i důchodci a pokud si ukládají 500.-Kč měsíčně,tak za 5 let mají 30tisíc a k tomu 9 tisíc od státu.Nevidím na tom nic špatného a vybrat si to můžu po skončení v hotovosti.Osobně jedu už potřetí a pokud bude minimum 1000.-Kč,tak budu opět pokračovat.

0/0
9.3.2011 15:29

Harpa-gon

Re: Do penzijního připojištění je zapojeno 4,6 milionu osob.

K čemu je to důchoci dobrý?

0/0
9.3.2011 16:24

maruširi

Slovy klasika

"Tady se bude střílet!"

0/0
9.3.2011 15:19

JarSkali

To snad ne!

Takhle to všechno zkazit, to je běs. Stavební spoření je v čudu - teď i to penzijní. A ještě Ráth vyhrožuje, že až přijde ČSSD k moci, tak ty fondy znárodní. To je perspektiva. Už jsem si párkrát říkala, že větší pi*omec tam být nemůže. A vždycky jsem se spletla.

0/0
9.3.2011 15:15

jitulka78

Opět recipročně???

snížení podpory stavebního spoření - recipročně i u stávajích smluv, změny penzijního připojištění - recipročně i u stávajícj smluv, konec odpočtů úroků z hypoték a stavbeních spoření z daní - recipročně i u těch, co si úvěr brali za předcházejícíh podmínek....atd. zvýšená DPH od října 2011 - změny v penzích od 2013, Kalous už fakt neví, jak vytáhnout ze střední třídy další peníze, nebo že by někdo v jeho okolí zakládal budoucí penzijní fond a on mu potřebuje nahnat těch 50tis klientů, aby dostal licenci????

0/0
9.3.2011 14:46

mogula

Re: Opět recipročně???

Asi myslíš retroaktivně. Určitě nám podvodníci klasicky vysvětlí, že se jedná o retroaktivitu nepravou a ta je přípustná. Že už ani nepodkopou důvěru ke státu, kterou už snad nikdo nemá, je jasné.

0/0
9.3.2011 14:49

jitulka78

Re: Opět recipročně???

na jednu stranu po nás chtějí, abychom uvažovali v horizontu +30 let, na stranu druhou každou chvíli mění podmínky? současné penzijní připojištění se státní podporou nalákalo dost lidí, tak je zkrouhneme, s čím přijde za týden? že zdaní onu státní podporu jako zisk? že bude danit výnosy z penzijních fondů jako u stavebního spoření? P.S. na osvobození daně z nemovitosti u novostaveb jsem zapomněla, tam také změnili podmínky za běhu.....:-)

0/0
9.3.2011 14:56

Jarda Kužel - Slavoj Houslice

Dávám si jenom kilčo,

které je podmínkou příspěvku zaměstnavatele ve výši 1500 Kč.......každý 2 roky vybírám na hezkou dovču a uzavírám další penzijko. Kalousek si státní příspěvek může strčit někam.....

0/0
9.3.2011 14:39

pohodny

Duchodova reforma na 2 veci

ted jeste zprasi penzijko, hmm, tato vlada a jeji super kroky zpusobi akorat vitezstvi rudych tlam v pristich volbach a to uz pak pujde cele do kopru. Mor a cholera na Tebe Kalousku

0/0
9.3.2011 14:36

Bennu

Transformace je slovo,

ktere v CR dostava desivych rozmeru.

0/0
9.3.2011 14:13

odborar

Budiž, ale ať dále ručí svým majetkem za ztráty,

jako dříve. Rozvažte jim ruce, ale ne v tom, že zaplatí špatné hospodaření ze svého, jako tomu bylo dosud, to musí tak zůstat, jinak jste povolili tunelování.  Nebo se provede oddělení majetku fondu a majetku občanů. Upřímně já bych do toho nikdy nešel. jen za starých pravidel. Proto jsem si také hezky všechny penízky vybral. Už v téhle prašivé zemi bez zákonů a jejich vymyhytelnosti věřím jenom sobě, nikomu jinému. Život naučí i vás;-D!!

0/0
9.3.2011 13:58

nelde

A k čemu to měnit

Když to ČSSD stejně znárodní? To mi pak bude jedno, jestli jsem měl za rok 2013 výnos 2% nebo 5%. Ale chápu, že ČSSD to jedno není.

0/0
9.3.2011 13:40

groh

reciprocita

Toto rozhodnutí opět přispěje k jistotě lidí, aby dávali peníze na spoření na důchod a doufali, že za 30-40 let nenapadne nějakýho myslitele, že jsou podmínky moc dobrý a opět je zpětně změní. Myslím, že když stát svévolně mění podmínky svých smluv, nemůže být o reformě penzí s platností delší než rok ani řeč.

Určitě se teď s radostí rozhodnu k nevratnému kroku jako je vyvedení části pojištění ze státního systému.;-D

0/0
9.3.2011 13:29

Spalovač_šancí

Re: reciprocita

Dle návrhu to ale vypadá, že by současný stav mohl být zachován. Sice nikoli v rámci vybraného fondu, ale u nějakého státního.

0/0
9.3.2011 13:34

briza

Re: reciprocita

... ktery se bude statu hodit pokud be se nejake dobrodruznejsi vlade nahodou nedarilo udat statni dluhopisy. :-/

0/0
9.3.2011 14:20

realitservis

No Bůh s těmi co se nechají nalákat od českých tunel fondů.

To o čem se tady debatuje existuje v Německu už mnoho desetiletí, a byly tak do dnešní doby vyplaceny již generace německých důchodců. Je zajímavé, že se o tom moc neví, že takové důchodové spoření lze uzavřít i v Česku, a zřejmě platí, že "dobrého jen pomálu"  Průšvih je v tom, že jak říká F.R. Čech, nepovedli jsme se Pánu Bohu a jsme hrozné k....y. Nevěřím tomu, že v Česku nově založené fondy budou schopny solidního fungování. Opět to dopadne tak, že střadatelé dostanou kulové zhodnocení a dostanou zpět maximálně to co tam vložili, takže díky inflaci to bude prakticky jeden velký tunel na pěněženky občanů. Přitom již teď je možné i v Česku si sjednat stejné důchodové pojištění jako mají občané v Německu a narozdíl od poblázněných penzijních fondů v Česku se skutečně garantovaným zhodnocením. Vzhledem k tomu abych si zde nedělal reklamu, protože Německu pracuji pokud by chtěl někdo vědět víc rád poradím dupsy@seznam.cz

0/0
9.3.2011 13:11

AAA2

Re: No Bůh s těmi co se nechají nalákat od českých tunel fondů.

A kolik generaci jiz takto bylo prosimte vyplaceno? Jak byly vyplaceny generace za Hitlera ci po valce?

0/0
9.3.2011 13:17

endymian

A může nám pan Kalousek

laskavě říct, kde při současném vývoji máme vzít tu tisícikorunu navíc, kterou bychom si mohli spořit na později?;-€

0/0
9.3.2011 13:02

realitservis

Re: A může nám pan Kalousek

Jo tak to Ti opravdu neporadí asi nikdo. Protože pokud již dnes žiješ od výplaty k výplatě a nezbývá Ti opravdu nic co bys mohl spořit, není Ti pomoci a důchod si moc neužiješ. Taková je realita

0/0
9.3.2011 13:14

briza

Re: A může nám pan Kalousek

Ledaze si vychova slusne deti.

0/0
9.3.2011 14:18

mogula

Re: A může nám pan Kalousek

No já už vštěpuji především synovi (11 let), aby nikdy nevěřil státu a kašparům ve vládě a parlamentu a už vůbec ne zákonům, protože ty se změní tak rychle, jak kašpaři potřebují.

0/0
9.3.2011 14:44

ADix

...

tak to vypadá, že ruším penzijko a za ty prachy si pojedu k moři...nepotřebuji časem o ty prachy přijít...jinak by mě zajímalo kolik z te vetsiny lidi co nemá plat nad 12K si to penzijko taky nechá...ehm nikdo?

0/0
9.3.2011 12:59

mogula

Re: ...

Přesně, polovinu penzijka vyberu do konce roku jako výsluhovou penzi a druhou, pokud bratr Kalous uzákoní tuto chujovinu vyberu taky, byť budu muset vrátit státní příspěky.  Víc tam dávat nemohu a ani nechci. Jsou to fondy bez pojištění a garancí a výhledem jízdy do tunelu. Zhodnocení okolo 0,5 % ročně se vůbec nevyplatí a sypat tam peníze bez možnosti výběru nehodlám.

0/0
9.3.2011 13:05

Pilulkin

Re: ...

Já penzijko zrušil loni a udělal jsem si u baráku parkovací stání. Nějak mi přišlo, že ty peníze jsou bezpečněji uložený v betonu před barákem než na účtě Penzijního fondu.... ¨

Bohužel realita je taková, že své peníze dokážu zhodnotit líp než nějaký penzijní fond - a to včetně peněz od státu a daňových odpočtů.

0/0
9.3.2011 13:26

ttata

Re: ...

přesně tak, já vybral peníze z penzijního a koupil si za to bazén, takhle ty peníze ve 40-ti ještě nějak užiju, než se klepat na duchod co mi zbude

0/0
9.3.2011 13:55

minio

Proč ...

... umožnit penzijním fondům rizikovější investice? Od toho tu snad jsou jiné fondy (a pro odvážnější přímo burza), ne?

0/0
9.3.2011 12:59

ADix

Re: Proč ...

tu jde o to, že si připravují korýtka pro své děti...až ty budou ve vládě tak budou mít zase co tunelovat;-)

0/0
9.3.2011 13:01

Pravda bolí

Re: Proč ...

lehčeji se pak těm lidem řekne, sorry nevyšlo, zkrachovali jsme, měli jste zvolit konzervativnější strategii;-D

0/0
9.3.2011 13:01

ttata

Kalousek se zbláznil

A z čeho ty lidi tu 1000Kč mají dávat? Nejdříve taktak splácí hypotéky nájmy, potom dětem platí školy, benzín máme nejdražší v Evropě, ale platy jako v Evropě nemáme, tak z čeho doprdele tu 1000kč mají lidi platit??;-€;-€

0/0
9.3.2011 12:55

divilek

Re: Kalousek se zbláznil

Z poslaneckého platu :-)...

0/0
9.3.2011 12:58

togu

Re: Kalousek se zbláznil

R^R^R^

0/0
9.3.2011 13:55







Najdete na iDNES.cz