Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zvyšování DPH možná bude nižší, na stole jsou nové varianty

Sto tisíc lidí podepsalo Výzvu na obranu knih. Ty mají – stejně jako všechno ostatní kromě sedmi základních potravin – od října patřit do skupiny s dvacetiprocentní DPH. Ještě minulý týden to vypadalo, že petice nemá téměř šanci na úspěch. Vše už je dohodnuto, nic se měnit nebude, vzkazovali politici. Jenže to už neplatí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hlava-mapa

ZLODEJ: Ja chci ukrast narodu. Nasadim 20% DPH

Narod na to - to si nemuzes dovolit, to je moc.

ZLODEJ: Tak ja ukradu jen 17.5% z platu

Narod: Tak jo, to je lepsi... (?)

MATE NEJAKOU LOGIKU????

ZADNE ZVYSOVANI DPH! Stat uz rozkradl toho dost!

0/0
12.3.2011 7:30

nastvanycech

Na snižování DPH už je pozdě.....

Dobrý den, tento krok nebyl nějakou dohodou, ale nejspíš už se zprávy o rozpoložení národa dostali až k naší vrcholné smetánce. Jenomže tyto kroky už nebudou mít žádný vliv na konec, který se už nezadržitelně blíží. Myslím tím konec nečinnosti většiny z nás, kteří chodí do práce jen aby nakrmily hladové složenky.Nemyslím tím ovšem složenky na Porsche,vilu na Floridě atd, myslím tím složenky na základní potřeby. Většina lidí dnes chodí do práce jen proto, aby zaplatili střechu nad hlavou a aby nebyli hladoví.Na žádné úspory už nezbývá a splnit si nějaké sny je nemožné. Myslím si, že spousta lidí je na hranici přežití a snižováním platů je jen vláda žene do kouta.Kam to bude směřovat je patrné.......a doufám, že už co nejdříve

0/0
10.3.2011 23:03

koubík

Knihy

Tohleto nechápu jak může tolik hnupů bojovat za snížení DPH na knížky a noviny.Ono totiž když dojde ke zvýšení toho DPH na těch 20 procent tak začnou lidi šetřit ještě víc a hádejte na čem,přece na věcech kteryyý nepotřebujou a mezi ty určitě patří knihy a noviny,takže i kdyby byli v pětiprcentní dani ta si je nekoupí.

0/0
10.3.2011 21:04

tynek

Ach jo

je zajímavé sledovat, jak stejní lidé, kteří se tu v diskuzi, v pozici "odborníků" zasazují o snížení DHP na 5% a ani o chlup víc, stejně halasně prosazují zvýšení platů doktorům, učitelům, státním zaměstnancům, ... raději všem zaměstnancům, také za lepší silnice, vyšší důchody, příspěvky mladým, investice státu do toho a onoho. A na všechno MAJÍ zdroje - lepší hospodaření státu a zamezení úniku financí ze zakázek. Jenže to by tak stačilo na jednu dvě oblasti a ne na všechno. A do toho ještě to snížení DPH, neboli zásadní snížení příjmu.

Hlasití blázni nebo žeby vynalezli finanční perpetum mobile?

Mě se taky zrovna nelíbí zdražování, ale stačí se trochu zamyslet a zjistíte, že kouzelný proutek, ani prsten od Arabely neexistuje.

0/0
10.3.2011 19:56

dědeček

Re: Ach jo

R^R^R^

0/0
11.3.2011 9:37

krultheking

chtelo by se rict, ze to je vrchol trapnosti, co nase vlada

rozpoctove odpovednosti predvadi po roce, co nas obtezuje svou existeci, ale je jasne, ze to teprve prijde

0/0
10.3.2011 17:28

bruja25

Re: chtelo by se rict, ze to je vrchol trapnosti, co nase vlada

No teď se konečně dohodli na nějakym rozumnym kompromisu, takže je vše OK, konečně máme nějakou stabilní a životaschopnou vládu, kterou nerozhodí jen či dva přeběhlíci!R^

0/0
10.3.2011 18:03

Milda od vedle

Re: chtelo by se rict, ze to je vrchol trapnosti, co nase vlada

Souhlas, tahle vláda aspoň něco dělá!:-)

0/0
10.3.2011 20:44

krultheking

byla by to docela legrace

sledovat tuhle frasku, kdybych v tom nebyl hmotne zainteresovany ;-€

0/0
10.3.2011 17:24

ToughestDebaterEver (GodMode:On)

Populistický veverky :-D

Vůbec nevěděj co chtěj, tak něco nadhoděj, pak čekaj jaká je odezva (Klaus neposvětil, lidi se bouří) tak zkusí zase něco jinýho... no to jsou amatéři, hlavně že tam maj ty ženský ve vedení.. je krásně vidět jakej to má efekt (nulovej).

0/0
10.3.2011 14:58

bruja25

Re: Populistický veverky :-D

Náhodou já sjem rád, že jsou brzdou těchto asociálních reforem - nebýt jich, tak vše bude mít sazbu 20%...to byste přece nikdo nechtěl, i za ten chleba budete rádi...

0/0
10.3.2011 14:59

ToughestDebaterEver (GodMode:On)

Re: Populistický veverky :-D

s tím souhlasím... taky to oceňuju, že se to zaseklo... ale tyhle amatéři to sami nejdřív upekli v 3koalici... to, že zrovna tito populisté drží naděje všech je prostě tragédie...

0/0
10.3.2011 15:25

čudla_1

Re: Populistický veverky :-D

Nebýt jich?8-o A proč to tedy nejdřív schválili? Nebýt jich tak nic takového nebyl schváleno. Jsou naprosto nedůvěryhodný partner a mění názory jak paroubek

0/0
10.3.2011 15:30

jitkajitka

progresivni zdaneni

Nejak nam uz davno usnula debata o progresivnim zdaneni, aby byli ti multimilionari taky trochu solidarni s narodem, at se taky trochu pochlapi ne? Ja si ten opasek jeste klidne malinko utahnu, v zajmu mych deti, ale uz to bude fakt na hrane

0/0
10.3.2011 13:57

pohodny

Re: progresivni zdaneni

myslis, ze multimilionar plati nejake dane? Takovehle stupidni progresivni zdaneni by odnesli akorat lide, co drou jako soumari, zatimco ty zde zavistive blijes na diskuzich. Co takhle prestat brecet a zacit neco delat, abys take neco mela? Ty a Tvoje deti? Rv

0/0
10.3.2011 14:19

jitkajitka

Re: progresivni zdaneni

Co mne napadas soumare, vzdyt mne vubec neznas. Ja si nestezuju, mam vydelano a dane poctive platim, jen mne stve ze zlodeji to maji vsechno gratis. Ze bych ti slapla na kuri oko;-D 

0/0
10.3.2011 14:28

pohodny

Re: progresivni zdaneni

aha, takze zvyseni dani zpusobi, ze zlodeji budou nejake platit? ;-D Nepotrebuju Te znat, abych vedel, ze pises kraviny

0/0
10.3.2011 15:30

čudla_1

Re: progresivni zdaneni

R^

0/0
10.3.2011 15:32

Pilulkin

Re: progresivni zdaneni

Na kuri oko jsi nešlápla, spíš jsi šlápla úplně vedle.

Progresivním zdaněním nezdaníš multimilionáře ale vícevydělávající specialisty, co jsou v zaměstnaneckém poměru. Jedinné čeho by se dosáhlo je, že tito lidé by přešli do OSVČ a začali danit míň než dnes daní.

0/0
10.3.2011 16:21

Linde CZ

Re: progresivni zdaneni

multimilionari jsou solidarni dost. Ted by mely byt solidarni pro zmenu zase socky. Aby jako zjistily i z druhe strany, co to obnasi :-)

0/0
10.3.2011 15:40

Fungy

Re: progresivni zdaneni

solidární socka, to jsou slovní obraty ;-D

0/0
10.3.2011 16:44

Já to nebyl, já to nebil!

To mluví za vše!

"... ale zlevnila by například auta, benzin, cigarety, alkohol, elektronika, ..."

A proč by se mělo něco zlevňovat, když to ovčané kupují i za stávající ceny ;-€

0/0
10.3.2011 13:08

leo12

sežeňte si odborníky

Jde do tuhého, vláda politiků nefunguje, je potřeba odborníků, kteří vytvoří návrh zákona ku prospěchu věci, to , že se zákon dotváří, je normální, ale v pondělí říkat A a v úterý B, to nemá obdoby, tímto způsobem vést firmu,tak je dávno po ní.

0/0
10.3.2011 12:34

paxxtor4u

Re: sežeňte si odborníky

Politický stát nefunguje. Z ekonomického hlediska je demokracie blábol. Jediné řešení je klacek a úřednická vláda, kterou by jmenoval nějaký monarcha z významného královského rodu. Teprve pak by bylo možné prosadit zákon o prokazování nabytí majetku a loupežníci by museli vysvětlovat  jak přišli k penězům. Státní moc by je nemusela ani zavírat, pouze by je připravila o nabyté zisky. Návdavkem by skončilo také financování politických stran z veřejných peněz atd.

0/0
10.3.2011 12:48

gemars

Re: sežeňte si odborníky

Němci by nám měli vládnout. Tak jako si neumí vládnout černosši v Africe, tak my tady.

0/0
10.3.2011 12:52

Paveljan

Re: sežeňte si odborníky

Pohodlné je odevzdat vládu nad svou vlastí do rukou cizinců. Naučit se vládnout si sami je velmi pracné a zdlouhavé. přesto bychom to měli udělat.

0/0
10.3.2011 15:25

Paveljan

Z článku i z diskuse pod ním jasně vyplývá,

že naše slavná demokracie skončí socialismem a posléze státním bankrotem. Pokud politici budou uzákoňovat výdaje na které nemají peníze, tak nám není pomoci. Tady si všichni myslí, jak drasticky šetříme, ale neustálý růst státního dluhu mluví o něčem jiném. Můžete se rvát jak smečka psů o to co kdo urve, ale faktem zůstává, že spějeme ke krachu. A pokud si někdo myslí, že to vyřeší, když pracháčům nařídí vysoké daně, tak je mimo - nebude to stačit. Problém není systémový, problém je mravní. Pokud bude lhaní standardním způsobem komunikace, nepohnem se dopředu. To znamená přestat svoje lži, či účelová tvrzení vydávat za pravdu. Na to ale současná společnost nepřistoupí a bude dál směřovat ke krachu.

0/0
10.3.2011 15:44

gemars

Re: Z článku i z diskuse pod ním jasně vyplývá,

je to tak. Ovšem systém také není nejlepší.

0/0
10.3.2011 16:02

Obyčejný člobrda

Re: sežeňte si odborníky

Ehm, odborníci z Tošovského vlády zprivatizovali IPB tak, že nás stála přes 200 mld. Odborník Fischer pro jistotu raději nic neděla a každému dal, o co si řekl (odboráři), bude tedy na věky nejoblíbenějším premiérem. Jenže deficit rozpočtu za těchto odborníků dosáhl historického rekordu.

0/0
10.3.2011 13:11

Paralipomenon

Re: sežeňte si odborníky

 Jenže to už nikdo nechce vidět.R^

0/0
10.3.2011 13:37

uss anchorage

Re: sežeňte si odborníky

souhlas..

0/0
10.3.2011 13:49

komentator-1

potraviny, knihy, všechno hezké

ale největší průšvih je podle mne zvýšení dph při pořizování nového bydlení. Tady se totiž nebavíme o dvacetníku u rohlíku nebo padesátikoruně u knihy, ale 100 000,- v případě malého bytu za milion. Dopady na stavební průmysl se jistě dostaví včetně snížení daňového výnosu ze zisku stavebních firem. Musím říct, že by mne zajímal detailní kalkulace zvýšeného dph na výnos do státního rozpočtu. Mám totiž pocit, že číslo bylo postaveno snadno: výběr desetiprocentní části se vynásobil dvěma a hotovo. Tak hezké to ovšem jistě nebude.

0/0
10.3.2011 12:31

Upir_Spike

Re: potraviny, knihy, všechno hezké

Lidi nevidí tohle plíživé nebezpečí....u nás se šíleně znevýhodňuje investování do bydlení...a oproti tomu se hodně zvýhodňují nejrůznější finanční služby a fondy...Své naspořené peníze máme vložit někomu...a mít za ně doufejme za hodně let stejnou sumu...ale hlavně ať se nekupují nemovitosti...

0/0
10.3.2011 12:37

easy666

Re: potraviny, knihy, všechno hezké

No jistě,ony je místo nás koupí banky,a pak nám řeknou,že je to jistější vlastně si ty nemovitosti zase zpátky od nich koupit...

0/0
10.3.2011 12:40

gemars

Re: potraviny, knihy, všechno hezké

Nejlepší by bylo zavést ekonomiku už na zvláštní škole. Sice by se to u menšiny minulo účinkem, ale mornální děti by už od začátku věděli, co jsou peníze, a jak se s nimi jedná.

0/0
10.3.2011 12:46

Upir_Spike

Re: potraviny, knihy, všechno hezké

No tak ještě, že já mám vysokoškolský titul z ekonomie a prosperující firmu...tak tak nějak tuším, jak ekonomika funguje

0/0
10.3.2011 12:57

gemars

Re: potraviny, knihy, všechno hezké

Dokud sem neměl ve škole ekonomiku, tak to byla paráda. Jakmile sem se ji začal učit, došlo mi, že je velkou tragédií, že spousta lidí ekonomické vzdělání nemá. A jestě horší, že i tito lidé mohou nakládat s penězi.

0/0
10.3.2011 13:21

b1s1t

Re: potraviny, knihy, všechno hezké

Myslím, že zvláštní škla, stejně jako každý jiný subjekt ekonomikou disponuje.

0/0
10.3.2011 21:39

gemars

Re: potraviny, knihy, všechno hezké

Je to možné. Osobně to vůbec netuším, já jsem chodil na ZŠ. A co si pamatuju, tak tam sme základy ekonomie měli jako volitelný, jenže než došlo hlasování na mě, tak mi zbyla chemie. Takže jsem se k ekonomii dostal až na střední:-(.

0/0
14.3.2011 20:22

tynek

Ach jo

je zajímavé sledovat, jak stejní lidé, kteří se tu v diskuzi, v pozici "odborníků" zasazují o snížení DHP na 5% a ani o chlup víc, stejně halasně prosazují zvýšení platů doktorům, učitelům, státním zaměstnancům, ... raději všem zaměstnancům, také za lepší silnice, vyšší důchody, příspěvky mladým, investice státu do toho a onoho. A na všechno MAJÍ zdroje - lepší hospodaření státu a zamezení úniku financí ze zakázek. Jenže to by tak stačilo na jednu dvě oblasti a ne na všechno. A do toho ještě to snížení DPH, neboli zásadní snížení příjmu.

Hlasití blázni nebo žeby vynalezli finanční perpetum mobile?

Mě se taky zrovna nelíbí zdražování, ale stačí se trochu zamyslet a zjistíte, že kouzelný proutek, ani prsten od Arabely neexistuje.

0/0
10.3.2011 12:30

hlava-mapa

Re: Ach jo

Trpis halucinaci? 8-o

Je cas si vzit medicinku, a nebo rychle k lekari ;-D

Nikdo tady tu tvou hromadu nesmyslu nanavrhoval.

Vsem je jasne, ze vnic nejde najednou, jen tobe ne.

Ale hlavne, ze si se odhalil, ze? ;-D;-D;-D

0/0
10.3.2011 12:55

hlava-mapa

Plecko, Recko, vubec vsecko...na 5% DPH

R^

0/0
10.3.2011 13:01

gemars

Re: Ach jo

Naštěstí jsem tu nikoho neviděl tvrdit, že by ta změna byla ze dne na den, ani z roku na rok. Řekl, bych že tak 3leté období nekradení a možná by už jsme mohli něco z těch věcí z ráje udělat.;-)

0/0
10.3.2011 16:14

čudla_1

vv naprosto nevyzpytatelná a nedůvěryhodná strana

Rv

0/0
10.3.2011 12:29

manana40

minimalni mzda

No je to skvělé tak dost věcí je už u nas dražších než v jiných statech EU.Když jsme vstupovali do EU tak nam pani politici tvrdili,že oni maj větší platy,ale že platí za všechno víc.Ted bohužel platy mame stejne jako jsme měli,ale zboží je u nas dražší než v Německu, Rakousku atd.Měla by se zvednout minimalní mzda a ne ta směšnost co tu mame.

0/0
10.3.2011 12:12

Linde CZ

Re: minimalni mzda

Proc? Chces zvysit nezamestnanost?

0/0
10.3.2011 12:13

gemars

Re: minimalni mzda

Ano, opět máte pravdu, s jakýmkoliv krokem přihrávajícím víc peněz do ruk lidem musí zákonitě příjít změny v systému.

0/0
10.3.2011 12:16

Linde CZ

Re: minimalni mzda

Co? 8-o

0/0
10.3.2011 12:16

hlava-mapa

Re: minimalni mzda

Vy mate ted v senatu obedovou prestavku? :-/

Tak po obede koukej pracovat  pro lidi a ne pro vlastni kapsu!

0/0
10.3.2011 12:20

Linde CZ

Re: minimalni mzda

Mne se zda, ze ti hrabe :-)

0/0
10.3.2011 12:24







Najdete na iDNES.cz