Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škodovka loni zdvojnásobila zisk

Větší zájem o škodovky se promítl výrazně i do loňského hospodaření mladoboleslavské automobilky Škoda Auto. Společnost zvýšila loni svůj provozní zisk téměř dvojnásobně: z 5,92 miliardy korun na 11,32 miliardy korun. Výsledky oznámil koncern Volkswagen, pod který Škoda Auto spadá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dracekvo

škoda

Škodovka jako taková nedělá špatné auta, jenže.

U nás jsou předražené. Ale problém není ve škodovce, ale v lidech, že to za tu cenu kupují. Obchodník by byl blázen, kdyby zlevňoval věc, která se dobře prodává i přes to, že je předražená.

Přitom stačí tak málo. Kupovat u konkurence, která  nabízí za stejnou cenu auto s lepší výbavou. Cena ND a servisu je v zdešní době + / - stejná u všech značek. Nebo si pro auto zajet do zahraničí. Když obchodníci uvidí, že jim rapidně klesají obraty, tak je to donutí zlevnit.

Další věc, proč bych po škodovce nesáhnul, je, že se kradou. Když né celé auto, tak airgaby, xenony a tak dále. Už jsem viděl i fábku, které chyběla haupna. Jen dvoum lidem od nás z práce zmizeli xenony.

0/0
10.3.2011 20:56

yrral

Zajímavý,

že dle místních diskuzních odborníků by škodovka měla krachovat, protože prodává předražený nekonkureceschopný auta, který nikdo nebude kupovat.

0/0
10.3.2011 12:46

mazlikuzlik

vyráběné modely, zisk

Přiznám se, že je to pro mě docela záhada. Poslední modely fabie a oktávie (facelift) považuji za nepodařené a to auto bych si, i když mi je docela sympatický interiér, nekoupil. Ale zřejmě mají ostatní jiný vkus než já a nebo pro ně není vzhled zase tak moc důležitý.

0/0
10.3.2011 12:25

HuLarus

Re: vyráběné modely, zisk

Zajímalo by mě, v čem jsou poslední škodovky nepodařené. Parametry mají docela solidní, motory moderní, bezpečnost v normě či nad, výbava odpovídá. Na vzhled se imho v kategoriích, kde škodovka prodává, moc nekouká. Teď mě nenapadá moderní auto, které bych zcela zavrhl pro vzhled. Možná Koleos nebo jak se to jmenuje. Vybavuju si dva kolegy z práce, jeden si koupil auto a věděl jen, že to je Fiat a druhý si pamatoval jen, že auto je červené (to už je extrém :-). Osobně se mi třeba design posledních škodovek moc nezamlouvá, ale to můžu říct skoro o všech autech po roce 2005 a při nákupu na to vůbec nekoukám. Věřím tomu, že vzhled bude hrát roli u aut za milion a výš, ale taková škodovka (skoro) nedělá.

0/0
10.3.2011 12:56

mazlikuzlik

Re: vyráběné modely, zisk

Tím, že jsou nepodařené, jsem myslel pouze vzhled. Po technické stránce si myslím, že již dnes nejsou vyloženě špatná auta a dělím je tedy jen do skupin dobrá, lepší a ještě lepší.

Mně se kupříkladu první fabie kombík líbila a jeden čas jsem uvažoval, že bych si ji pořídil, ale současnému designu škodovek mám tak velké výhrady, že bych to auto opravdu nechtěl.

U octavie mě dráždí ta lacinost a snad i odbytost faceliftu. Jako kdyby si někdo řekl, protažená světla jsou dnes in, tak šup s tím na jinak celkem povedený model. A vůbec ho přitom nezajímalo, že sedan ty "korejské" světlomety "neunese". Kombík je delší a tuhle nesourodost trochu utlumí.

Fabie už také prošla mírným faceliftem a je nutno uznat, že již není tak bachratá jako na začátku, ovšem při pohledu ze zadu na mě působí jako, omlouvám se, stažený zadek. Zvlášť kombík vyvolá dojem úzkého a současně vysokého auta.

Když jsem viděl poslední studii vision D, zdá se mi, že v ní je určitý odkaz na

0/0
10.3.2011 13:13

mazlikuzlik

Re: vyráběné modely, zisk

první fabii i octavii. Kupříkladu ta zadní světla, která nerámují obrys (hranu) vozu, ale mají okolo asi 2-3cm široký proužek. Stejně tak ty ostré a přesné hrany mi připomínají něco z přesně vyříznutých světlometů první fabie a vůbec celé přední masky.

Říká se tím dle mého to, že současný design fabie a roomsterů upadne v zapomnění.

0/0
10.3.2011 13:17

HuLarus

Re: vyráběné modely, zisk

Myslím, že bys měl začít uvažovat o tom, že jsi fanda do designu a navíc nedokážeš odhadnout, co se lidem líbí :-) (nemyslím to ve zlém). Vzhledem k tomu, že jsem nakonec koupil auto, které se mi zprvu nelíbilo a je to tady na diskusích oblíbený příklad ošklivého auta, mám k úvahám o designu jednu poznámku. Když sedíš v autě, nic z toho, co popisuješ, není vidět. A popravdě ani nevím, jaký zadek moje auto má. Auto nemám na koukání, ale na ježdění a neparkuju na zahradě u oken z obýváku, nýbrž v garáži. Mně se ty poslední škodovky, hlavně oktávka a superb, taky nelíbí, když jsem to poprvé viděl, napadlo mě, že to je nějaký čínský import. Superb sedan zezadu mi v hlavě evokuje orientální hudbu a čínské nudle. Soudit z toho na prodejní úspěchy ale zjevně nelze.

0/0
10.3.2011 13:25

mazlikuzlik

Re: vyráběné modely, zisk

No, klidně se budu hádat:-) a napíši, že si lidé nekupují škodovku kvůli tomu, že by se jim líbila, ale spíš je víc takových lidí jako ty, kteří to neřeší;-)

Jistě, uvnitř vzhled člověk nepozná a interiér jsem pochválil. Nebývá přeplácený, povětšinou je přehledný v zásadě důstojný a příjemný. Člověk má dojem solidnosti a dobrého zpracování.

Zadek u superbu se mi nelíbí a dráždí mě i přístup respektive nápad použít přesných obrysů předních světlometů jen otočených o 180°. Nerozumím proč (důvod smysl), když pak nejsou zrovna pěkné. Kombík je pochopitelně o něčem jiném a asi bych pochvílil i přední masku.

Také jsem v poslední době nechápal změnu loga. V zeleném provedení vypadá ještě docela dobře, ale bojím se návratu stříbročerné kombinace (např. u vision D). Mně to vyvolává vzpomínku na "embéčka" a tedy návrat zpět. Také by asi byla hloupost zbavovat se zelené, když je tahle barva dneska moderní (rádoby ekologie) a škodovka je zelená hned od počátku respektive

0/0
10.3.2011 13:36

mazlikuzlik

Re: vyráběné modely, zisk

od nového startu po revoluci.

0/0
10.3.2011 13:38

HuLarus

Re: vyráběné modely, zisk

Tak jsem se podíval na wiki na logo škodovky a musím říct, že to nové se mi moc líbí. Vypadá moderněji. Možná bych si odpustil ten 3D efekt na okřídleném šípu. Kdysi jsem se účastnil diskuse o změně loga jedné instituce a pochytil jsem pár základů, což ze mě dělá samozvaného odborníka :-) Připadá mi, že to nové logo je dobrá evoluce toho staršího. Zelená se mi na tom líbí, snad zůstane. Vlastně to, co se používalo doteď, bylo o dost horší. Na webu škodovky píšou, že to "embéčkové" logo bylo z roku 1926. Klobouk dolů, vypadá skvěle i dneska. Mají ho tam teda modré, v chromu je to horší. Celkově mi teda ta současná změna připadá k lepšímu.

0/0
10.3.2011 13:55

mazlikuzlik

Re: vyráběné modely, zisk

:-)

Já myslím, že rozumím tomu, proč to udělali. - Znak by měl být asi výrazný, snadno vybavitelný a reprodukovatelný (VW, Audi, Mercedes, Citroen, Renault,...) tam člověk chybu neudělá. A každé malé dítě ho umí nakreslit. V tomhle ohledu bylo to staré přeci jen trochu komplikované. Nicméně na mě dobře působilo to listí:-) nebo co to bylo, v dolní části znaku. Připomínalo mi to věnec, úspěch, historii, a jak jsem se teď díval, tak Laurin a Klement i stará Škodovka to listí kolem loga skutečně měly. Každopádně doufám, že si i z hlediska volby materiálů a pečlivosti zpracování dají na logu záležet, aby nová škodovka díky znaku nevyvolávala ducha starých stodvacítek a embéček.

0/0
10.3.2011 14:08

Karelnik

Re: vyráběné modely, zisk

jj, logo Renaultu děti kreslej hodně ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
10.3.2011 14:56

mazlikuzlik

Re: vyráběné modely, zisk

;-D;-DR^

0/0
10.3.2011 15:03

bejvoc4

No prosím a to bez šrotovného,

o kterém levičáci tvrdili, že je potřebnou záchranou pro české automobilky. ;-D;-D;-D

0/0
10.3.2011 10:56

skodovák

Re: No prosím a to bez šrotovného,

Myslíš bez šrotovného u nás?????Všude jinde šrotovné bylo a náš malý rybníček škodovku asi nevytrhne s nějakými 65tisíci prodanými auty. Takže levičáci u nás nechej spát...Díky šrotovnému v okolních státech ,mají lepší inverzní podmínky ,čistšší vzduch a bezpečnější provoz...:-)

0/0
10.3.2011 12:47

bejvoc4

Re: No prosím a to bez šrotovného,

Díky za nahrávku na smeč. Vaším příspěvkem jste jen potvrdil že zavedení šrotovného v ČR by bylo naprosto zbytečné. ;-D;-D;-D

0/0
10.3.2011 12:58

skodovák

Re: No prosím a to bez šrotovného,

Chodíš ještě na základku ?????Já ti nahrál , ale ty jsi to vůbec nepochopil.1) škodovce hodně pomohlo překonat krizi zavedením šrotovného v okolních státech.2) Je pravda že zavedením šrotovného u nás by se toho moc nezměnilo.3)Je mnohem lepšší když těch pár miliard co by to stálo náš rozpočet se daruje (rozkrade) pár jednotlivci který takový jako jsi ty mají za ovce.:-)

0/0
10.3.2011 13:26

bejvoc4

Re: No prosím a to bez šrotovného,

Tak zaprvé mi laskavě netykejte, nejsem žádný levičácký soudruh. A za druhé argumentovat tím, aby peníze dostal "chudý lid", než aby byly rozkradeny politiky je argumentace hodná žáčka první třídy. ;-D;-D;-D

0/0
10.3.2011 14:29

skodovák

Re: No prosím a to bez šrotovného,

Pán je cimprlik.Prosím, prosím pane velkomožný , máte pravdu , určitě je lepšší pro ekonomiku aby peníze zůstaly pár jednotlivcům , místo  nejširšší veřejnosti.Chudý lid nikdy nic zadarmo nedostal tím nemyslím různý sociálové různých ras a bezdomovců..Horší než levičáckej soudruh je pravičáckej soudruh.Čest práci.:-)

0/0
10.3.2011 15:12

therobots

Zisk:počet vyrobených aut

11 320 000 000:762 000=14856 Kč.Hrubě vzato, z jednoho auta.

0/0
10.3.2011 10:44

Duke..Nukem

Re: Zisk:počet vyrobených aut

coz je srandovni v porovnani s tim,ze i dealer ma z auta vetsi zisk..:-)

0/0
10.3.2011 10:48

zipx

Re: Zisk:počet vyrobených aut

a to jste spocital jak? Odectenim vsech nakladu dealera od jeho marze z prodanych vozu? Myslim ze porovnavate zisk na jedne strane s trzbami na strane druhe. 

0/0
10.3.2011 11:48

jesterkasploutvema

Re: Zisk:počet vyrobených aut

zisk a trby?

kdyz uz tak zisk a marzi!!

0/0
10.3.2011 11:55

jesterkasploutvema

Re: Zisk:počet vyrobených aut

On je clanek napsan podivne, takze netusime, zda-li je jedna skutecne o EBIDTA, nebo jaky zisk. Finalni zisk po odecteni odpisu a uroku bude tedy jeste vyrazne nizsi.

0/0
10.3.2011 11:54

fsp

Re: Zisk:počet vyrobených aut

Provozní zisk je bez investic a bez daní

0/0
10.3.2011 17:30

fsp

Re: Zisk:počet vyrobených aut

Marže automobilky je od 4-8% od nížší do střední třídy. Vyšší třída je individuální, 10%, ale klidně i 20%. Marže prodejců nových aut jsou kolem 3-4% a od automobilky pak dostávají různé bonusy za prodaný počet kusů, typů atd. Vyplácejí se čtvrtletně a jsou řádově ve statisících. Autosalony žijí především ze servisu a prodeje ND. Tam jsou marže o hodně zajímavější.

0/0
10.3.2011 17:34







Najdete na iDNES.cz