Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stavba D1 u Přerova je připravena, nezačne ale zřejmě dřív než za 15 let

Ve zvláštní situaci je dostavba 24,4 kilometru dálnice D1 u Přerova. Jsou vykoupené všechny pozemky a vyřízena veškerá povolení, nejsou ale peníze. A budou možná až po roce 2025. Jenže do té doby zase řada potřebných razítek přestane platit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

prasák

připomenout sliby ODS

Je třeba připomenout, že ODS slibovala dokončení tohoto úseku jako samozřejmost ve volebním programu 2006 do roku 2010. Stavba byla připravena k zahájení již v červnu 2010, pak odsunuta na 2012 a nakonec  neuvěřitelně na rok 2025. Stavba D1 u přerova má přitom zpoždění už nyní několik let. Je to dálnice evropského významu, součást transevropského dálničního koridoru a její výstavba zachrání především přerov a výrazně ulehčí všem obcím kolem R46, která je zrůdně vystavěna místy doslova pod okny domů (zejména v prostějově, kde je její brutální vedení přes město raritou možná středoevropskou)  a je v současné době užívána neuvěřitelně jako součást transevropského dálničního koridoru. Bárta jenom přihrál peníze na jiné staby (předpokládám v čechách) pod směšnou záminkou, že D1 se přeprojektuje, aby byla levnější (jestli možná ani ne o půl miliardy, že škrtnou dva nájezdy). Pevně věřím, že bárta nezpůsobí odsunutí této připravené stavby, v opačném případě padnou ihned žaloby na hluk z R46.

0/0
14.3.2011 19:43

99T

Re: připomenout sliby ODS

... a zejména to zdůraznit těm pakoňům, kteří volili někoho jiného a tudíž neumožnili nic jiného než další velkou koalici a bezmocnost samostatně rozhodovat ... a tady je výsledek. Na R46 u Prostějova jsem se loni do slova málem zabil, takže bych jí taky uvítal, i když nechápu co je mezinárodně významného na dálnici do Polska - zase tam přibude víc kamionů, protože soudruzi na sever od nás nejsou schopni dostavě dálnici do Německa a jezdí přes D1 ... .

0/0
17.3.2011 16:41

danny47

Re: připomenout sliby ODS

Je třeba připomenout, že onu L"superkoncepci" vytvořil managerský team jakého Bárty, který je ve vládě za "novou, neoopotřebovanou a novýmilidmi oplývajcí skvjelou stranu VeVerek..... :-P

0/0
19.3.2011 9:51

Diblíček

Potřebnost

Já bych těm, kteří o tomto rozhodují, co se kde bude či nebude stavět, přála, ať si v Přerově zkusí týden bydlet a myslím, že by velmi rychle změnili názor.. Já v Přerově bydlím a doprava je tam katastrofální, a nejde bože, ať se tam zavře jeden ze dvou mostů, po kterých je možno jezdit autem nebo nějaká jiná důležitá komunikace.. To nastane ve městě ještě větší kolaps.. Hlavně, že jsou peníze na kdejaké pi*oviny a "zbytečnosti" v Praze, ale postavit potřebné věci, to ne..;-€

0/0
12.3.2011 17:23

username

mimochodem

mimochodem - dopravní stavby s celoevropským významem, tj. typicky právě třeba dálnice propojující 3 evropská města, jsou naprosto běžně hrazeny z evropských rozpočtů. Ostatně projeďte se Slovinskem či Chorvatskem, tam není za jejich peníze postaven ani metr silnic.

a mimochodem také doufám, že když musí Čech zaplatit za jediný průjezd osobního auta Rakouskem (zejména některými tunely) v přepočtu 300-600 Kč (podle toho kudy jede), navíc na evropských silnicích a tunelech za evropské peníze, tak že podobné mýtné bude mít i u nás a ne že zaplatí tisícovku a může si jezdit celý rok jak se mu zlíbí.

0/0
11.3.2011 13:45

username

Re: mimochodem

3 evropské státy jsem samozřejmě myslel, nikoliv města

0/0
11.3.2011 13:47

username

proč takhle?

Neznám to tam, tak se omlouvám za možná hloupý dotaz, ale proč je tam smyčka okolo přerova zleva (ze západu) a ne z východu? To jsou dvě mimoúrovňové křižovatky silnice navíc a odhadem tak 2 km navíc a to je rozdíl asi tak 20.

Samozřejmě jak píšu, neznám místní podmínky, nevím jestli tam nejsou nějaké kopce atd. jen by mě to prostě zajímalo.

Mimochodem jak je vidět z prozatímních výsledků šetření, tak se zatím nové stavby od nástupu pana Bárty daří zlevnit v průměru o 30 % (některé dokonce až o 60 %), takže já jeho působení na ministerstvu jednoznačně vítám. A věřím, že jestli je tato stavba opravdu potřebná a opravdu efektivně navržena, tak že se ji za uspořené peníze podaří postavit.

A jestli je naopak navržena špatně, jak by naznačoval ten pohled na mapu, tak zas věřím, že postavena takto nebude a bude tomu tak správně.

0/0
11.3.2011 13:40

kouc

Re: proč takhle?

vzhledem k teréním podmínkám a zastavěnosti varianta východ by byla hodně drahá

0/0
11.3.2011 13:43

username

Re: proč takhle?

děkuji

0/0
11.3.2011 13:46

Horemheb

Re: proč takhle?

A taky asi proto. aby se tam dalo odbočit do Olomouce.

0/0
11.3.2011 13:50

prasák

Re: proč takhle?

Prý je to nějak historicky, ale vidím v tom jasný důvod, a to dopravu z olomouce na zlín.

0/0
14.3.2011 19:44

Damik

zbytečná hysterie

vlády přicházejí a odcházejí, myslet si, že když jedna vláda řekne, že se něco stavět nebude tak to další vláda nezmění je naivní.

0/0
11.3.2011 13:37

AceBird

Jeste zajimavejsi

Ještě zajímavější je ukončení obchvatu Olomouce směrem na Mohelnici. Jedete si hezky po rychlostce - obchvatu Olomouce - ta se najednou prudce stočí směrem do centra, projedete kruháč na parkovišti u Globusu a pokračujete po rychlostní na Mohelnici. Přitom propojka těchto 2 silnic rovně mimo kruháč by měřila asi 1,5 km.

0/0
11.3.2011 13:33

mak1_re

Re: Jeste zajimavejsi

Jó - je to tam občas na nervy - ale jsem rád, že tam ten ten obchvat vůbec je, protože přes město to bylo ještě horší

0/0
11.3.2011 13:39

Brdka Zde

Re: Jeste zajimavejsi

Je to tak proto, že nebyly vykoupeny pozemky okolo Křelova. Byla to v podstatě provizorka. V místech, kde je to nejvíc

úzké, bude mimoúrovňová křižovatka. Tady pak bude napojena poslední část západní tangenty obchvatu Olomouce.  Otázka je kdy to bude ?:-)

0/0
11.3.2011 15:35

Picolik

Strom

A on tam stál...

0/0
11.3.2011 13:27

7650

Zdravý rozum

Vzhledem ke zkušenostem se získáváním potřebných povolení ke stavbě dálnic u nás je to až neuvěřitelné, že jsou všechna povolení a nejsou peníze na tento úsek a na druhé straně nejsou přípravy jiných úseků ani v polovině, ale už jsou na ně alokovány zdroje. No Ministerstvo dopravy = Kocourkov.

0/0
11.3.2011 13:21

Tomaseq

Ano super

všechny peníze nacpeme do velkého TUNELU Blanka a na zbytek republiky hodíme bo-bek ... Rv Takže nebude ani východní obchvat Olomouce, ani obchvat Přerova a další jako obchvat Šternberka atd ...

0/0
11.3.2011 13:05

mirek73

Re: Ano super

Blanku si Praha "tuneluje" ze svyho rozpoctu. RSD na to penize nedava takze pro D1 zadna brzda. Jina vec je ze Bem to pekne pos...ale co cekat od nekoho kdo je jedna ruka s betonovou lobby...

0/0
11.3.2011 13:09

hugo.tom

Re: Ano super

Tak  měst které by potřebovaly obchvat je v této zemi spousta.:-)

0/0
11.3.2011 13:46

pjotrrrr

To že mají všechna povolení

jsme už slišeli několikrát ;-D;-D

0/0
11.3.2011 13:01

Pecanek

Re: To že mají všechna povolení

No já to třeba "neslišel", ale slyšel jsem zase jiné věci :)

0/0
11.3.2011 13:08

Zůstaň nad věcí, baby

Re: To že mají všechna povolení

a k smíchu je tam jako co

0/0
11.3.2011 13:09

dpaja

Re: To že mají všechna povolení

No vidíš. Ty jsi zrovna příklad, že opakování je matka moudrosti...

0/0
11.3.2011 13:10

prasák

Re: To že mají všechna povolení

slyšet, mlýn, blýskat se .... ;-D

0/0
14.3.2011 19:46







Najdete na iDNES.cz