Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bárta bude tlačit Skansku k opravě nekvalitních staveb

Ministr dopravy Vít Bárta chce zatlačit na stavební společnost Skanska. Nelíbí se mu řady údajných závad na dálnicích a silnicích, které firma stavěla. Reklamace vůči společnosti Skanska podle něj činí téměř jednu miliardu korun. Skanska to popírá a je slovy ministra překvapena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Beri01

Zajímavý článek

http://www.motejlek.com/tuky-tok-tady-vb

0/0
23.3.2011 15:41

chemba

objednali a zaplatili jsme rovnou silnici

a máme zvlněnou. Tak proč nereklamovat, podle platného reklamačního řádu? Bárta má pravdu.

0/0
15.3.2011 9:39

vymrzovac2

A proč jenom Skanska ?

Copak peníze na opravy ostatních silnic nejdou z ministerstva dopravy ? Skanska má nějvětší reklamace, protože měla největší zakázky. Ale podívejte se na ostatní silnice. Kde se v minulém roce dělaly nové asfaltové koberce, tam jsou již dnes díry a praskliny. Všechny ostatní firmy musí držet záruku 2roky, u staveb 5let, ale pro různé "Správy silnic " jako by to neplatilo.  Není to tím, že státní úředníci na ty reklamace kašlou ?

0/0
14.3.2011 13:15

šmejd2

Český stát si ústy ministra Bárty

zadělal na další arbitráž.....;-D....takhle nějak před lety začala aféra s Diag Human....

0/0
14.3.2011 13:01

Shadow stalker

Mediální politika

podle mě to už přestává fungovat. OK, chce být pořád vidět, ale musí to mít taky nějaký smysl. Tohle vypadá jako plácnutí do vody.

0/0
14.3.2011 11:37

Upir_Spike

Tyhle prohlášení

Jsou zde od Bárty znova a znova...ale vždy jen jen o ohlášení a pak se nic nestane...No hlavně, že vypadá agilně

0/0
14.3.2011 9:29

Tom_Brno

Re: Tyhle prohlášení

Možná se mýlíte, dnes jsem viděl právě u zmiňovaného mostu brněnského okruhu tabuli "Zde stavěla SKANSKA", ta druhá část sdělení bude asi následovat dle potřeby.

0/0
14.3.2011 10:41

hyunix

Re: Tyhle prohlášení

Zatím co ti před Bártou dělali že to nevidí,konečně se našel alespoň někdo,kdo to řekne nahlasR^

0/0
14.3.2011 11:00

Hanyz01Reloaded

proč to dělat jednoduše, když...

to jde složitě.

1) Vady na stavbách mohly být buď zjevné (pak to jde na konto státního stavebního dozoru - jak je umí Skanska, Metrostav, Viamont a jim podobní podplatit je věc jiná), nebo skrytá (pak to jde na vrub Skansky a ať to koukají opravit za vlastní -- a stát by si měl pohlídat, aby náklady na opravy nezkoušela Skanska promítnout do jiných státních zakázek) a nebo vymyšlená (Bárta chce Skansku dotlačit k vyšším slevám, nebo bůhvíčemu). Osobně tipuji variantu 1+2

2) Jak může být Skanska i nadále největším dodavatelem pro stát je mi tedy naprostou záhadou. Minimálně u výběrovek započatých od nástupu Bárty bych čekal vyřazení subjektů typu Skansky, Metrostavu, Viamontu z jakýchkoliv výběrových řízení - pro mě za mě, ať to postaví ti Číňani - nakonec to bude ve stejné kvalitě, jako Skanska, akorát dvakrát levnější (čímž se konečně dostaneme na cenu za metr ve Švýcarsku).

0/0
14.3.2011 7:23

super.hawk

Opravy vlády

A co kdyby někdo, třeba páně ministra Bárta, tlačil na vládní koalici a ta se musela přiznat ke všem levotám a podvodům a musela to napravit. To by byla krása ......

0/0
14.3.2011 7:23

Hanyz01Reloaded

Re: Opravy vlády

To bychom museli tlačit my občané, my totiž platíme ;-) Mimochodem, nějak nechápu, proč zmiňujete jen současnou koalici.

0/0
14.3.2011 7:24

mak1_re

Re: Opravy vlády

To bychom museli zvolit arabskou cestu a vypráskat je ze Strakovky ......

0/0
14.3.2011 7:32

hyunix

Re: Opravy vlády

Jo to by byla parádaR^

0/0
14.3.2011 10:58

WIFI

Jaký tlačení ?

Nestačím se divit. Silnice je stavba jako každá jiná, takže dílo bude mít záruku. A pokud se něco v záruce pokazí, tak se dodavatel netlačí, neprosí o opravu ale oprava se po něm důsledně vyžaduje. V případě silnic bych šel klidně přes soud

0/0
14.3.2011 7:09

Luda84

Ještě

Mam dojem, že Skanska stála i za stavbou té vysočanské arény pro MS v hokeji, která na konci stála o několik miliard víc, než měla, to už mnohé naznačuje samo o sobě!:-/

0/0
13.3.2011 23:39

_M_

Re: Ještě

Dodavatel si může dovolit jen to, co mu investor dovolí. A to říká vše.

0/0
14.3.2011 6:16

Rafaelou

Re: Ještě

Případně stavební dozor pustí.

0/0
14.3.2011 6:23

Hanyz01Reloaded

Re: Ještě

Nechci vypadat jako provokatér, ale nebylo to náhodou v několika případech tak, že Skanska zajistila pro stát i "nezávislý" stavební dozor??? Pak ovšem je na vině jak Skanska, tak ŘSD.

Jinak vaše teze je mylná - dodavatel má stavět a priori v kvalitě předepsané normami a dle projektu, co mu dovolí investor je druhořadé, nemyslíte?

0/0
14.3.2011 7:27

WIFI

Re: Ještě

jo, bohužel ještě v dnešní době se najdou politici, kteří kývnou na nabídku zhotovitele stavby, že zároveň investorovi zajistí stavební dozor. Vyhozený peníze.

0/0
14.3.2011 7:36

Hanyz01Reloaded

Re: Ještě

souhlas. Zrovna u státních zakázek za miliardy by pár set tisíc za nezávislý stavební dozor rozhodně nebyly vyhozené peníze. To už ať to dají dozorovat třeba čerstvě odpromovanému stavaři - i ten 22letý kluk by byl na té stavbě jako dozor platnější, než kmenový kádr Skansky.

0/0
14.3.2011 7:41

_M_

Re: Ještě

Ten "nezávislý" dozor zase dovolil investor. A záleží zase na investorovi jestli stavbu převezme a zaplatí, nebo jestli je to nechá předělat.

0/0
14.3.2011 7:59

Hanyz01Reloaded

Re: Ještě

to je ale docela pěkný alibismus, co tu předvádíte. I bez stavebního dozoru má firma provádět stavbu v souladu s projektovou dokumentací a příslušnými stavebními normami a stavebním zákonem - bez diskuze. Házet pak vše na stavební dozor, potažmo na to, že investor něco podepsal, to je poněkud nechutné - analogicky - staví mi dům a i když podepíšu do stavebního deníku, že jsem něco převzal, neznamená to, že firma neručí za jakékoliv vady po dohodnutou dobu (stavební dozor jsem si dělal sám - což sice taky není ideální případ, ale jinak to nešlo).

0/0
14.3.2011 8:49

_M_

Re: Ještě

S odpuštěním: Co to meleš. Samozřejmě že špatnosti při stavbě by měl odhalit stavební dozor. Další závady (zejména skryté) se dají uplatnit po dobu záruční doby. Co je na tom nejasného? Když si podepíšeš do SD převzetí, tak jsi to převzal. Objeví-li se tam skrytá závada, budeš jí reklamovat.

0/0
14.3.2011 12:57

SYETEY-KOTZOUR

podle diskuse je SKANSKA miláček národa

nebo má prostě "pronajaté diskutéry";-D ......no, a nebo je fakt skvělá.....a dálnice zvlnil Bárta.;-D

0/0
13.3.2011 23:10

S.trochou.do.mlyna

Re: podle diskuse je SKANSKA miláček národa

Dálnici nezvlnil ani Bárta, ani Skanska. Chce to o problému trochu vědět. Pro pořádek podotýkám nejsem najatý diskutér ani zaměstnanec Skansky.

0/0
13.3.2011 23:43

kammyr

Re: podle diskuse je SKANSKA miláček národa

No pokud jde o to zvlnění D11, tak to je zapříčiněné špatným geologickým průzkumem (nebo spíš žádným). Sice nevím, kdo ho prováděl, ale nic bych na to nedal, že to je klasická Skanskovina, kdy si vyfakturuje činnosti, které vůbec neprovede, protože na tom je samozřejmě nejvyšší zisk (jako například nedávná aféra, kdy si nechala zaplatit podchod pro zvěř pod dálnici a místo podchodu za x desítek milionů postavila nějaký most v hodnotě x milionů).

Podívejte se na účetní uzávěrku Skansky a hned vám bude jasné, o kolik jsou zakázky předražené

0/0
14.3.2011 8:56

nettwor vs. darth.v

Bárto!

Příště na "píp" a ne další zakázky !  Z nějakých cedulí si ti dárečci moc dělat nebudou. Číňany na ně !!!!

0/0
13.3.2011 20:38

stev

Pan ministr se tváří, jako kdyby ŘSD ty stavby nepřevzalo.

Pokud převzalo, má ŘSD jistě možnost reklamovat na základě záručních klauzujlí ve smlouvách. Dost jsem tedy Bártovým výrokům nerozuměl. Spíše vypadaly jako pomluva.  Ostatně, sám řekl, že teprve v pondělí podnikne právní kroky. Dosud je nepodnikl? Pokud dosud nereklamoval, tak proč firmu dehonestuje v televizi. Nějak se mi to celé nezdá.Rv

0/0
13.3.2011 20:36

habr

Re: Pan ministr se tváří, jako kdyby ŘSD ty stavby nepřevzalo.

Jako bychom Bártu neznali. Hodně křiku předem a potom nenápadně vyšumí.

0/0
13.3.2011 21:17

prasák

Re: Pan ministr se tváří, jako kdyby ŘSD ty stavby nepřevzalo.

Že by to byl ten. kdo rychleji mluví než myslí.

0/0
13.3.2011 22:24

_M_

Re: Pan ministr se tváří, jako kdyby ŘSD ty stavby nepřevzalo.

Nebo také ten co mluví a nemyslí při tom.

0/0
14.3.2011 6:17

S.trochou.do.mlyna

Re: Pan ministr se tváří, jako kdyby ŘSD ty stavby nepřevzalo.

ŘSD si některé kontrolní zkoušky dává dělat i samo. Kdyby kontrolní zkoušky nevyšly, ŘSD by stavbu nepřevzalo. Pokud se po převzetí objeví závada, stát tuto prostřednictvím ŘSD reklamuje. Vypadá to, že Bártovi nejde jen o závady na převzatých stavbách.

0/0
13.3.2011 23:49

danny47

Re: Pan ministr se tváří, jako kdyby ŘSD ty stavby nepřevzalo.

R^ !

0/0
14.3.2011 7:44

odborar

Místo cedulí by už taková společnost nedostala jedinou

státní zakázku, dokud zdarma neopraví ty staré. Bojovat proti šlendriánu cedulemi může opravdu jenom blbec!!

0/0
13.3.2011 19:29

rqmark

Re: Místo cedulí by už taková společnost nedostala jedinou

Zřejmě je problém v tom, že se na reklamaci nemohou dohodnout. Jěště nezmanená, že když např. do pračky zaseknu sekeru, tak mi ji prodávající ochotně vyreklamuje a sekerku mi dokonce vrátí. I reklamace může být neoprávněná - hlavně když investor stavbu nepřebírá jako konečné dílo ale po částech, jejichž provedení odsouhlasí dozoři (kteří jsou placeni státem)... Čili pokud bylo vše provedeno tak jak mělo (dle projektu), tak pak nemůže být reklamace uplatněna na stavebníka ...    

0/0
13.3.2011 19:37

stev

Re: Místo cedulí by už taková společnost nedostala jedinou

Spíše Skanska nedala slevy, tak z nich chce vymáčknout ty prachy na vymyšlených reklamacích. Malý Napoleon nerad prohrává.

0/0
13.3.2011 20:38

mim66

Re: Místo cedulí by už taková společnost nedostala jedinou

Reklamaci lze provadet i na tzv. skryte vady, ci vady v nedodrzeni kavlity dodavky. U staveb rozsahu dalnice lze velmi obtizne vyloucit ze i pri prejimani dojde k zachyceni vsech vad. Zaruka na stavby je bezne 60 mesicu. Skryte vady ze sve podstaty lze reklamovat v prubehu zarucni doby, pokud zhotovitel neprokaze ze s temito vadami byl investor seznamen napr. formou zapisu a dilo prijal. A v tom pripade pada hmotna odpovednost na osobu ktera coby zastoupeni investora dilo prijala jako dilo bez zavad.

0/0
13.3.2011 20:55

rqmark

Re: Místo cedulí by už taková společnost nedostala jedinou

Zcela konkrétně - jaká je skrytá vada na přejatých svodidlech? Buď měli atestaci nebo neměli... Stejně tak jak Bárta spekuluje o tom, že je Skanska demontovala a dala tam svodidla bez atestu, tak to samé může udělat ŘSD. Takže proč přebírali stavbu, či její část bez atestu? Já v tom vidím cílenou provokaci - nedáte slevu? Tak mi si ji najdeme... 

0/0
13.3.2011 22:36

Hanyz01Reloaded

Re: Místo cedulí by už taková společnost nedostala jedinou

Skrytou vadou na svodidlech mohly být třeba poddimenzované držáky svodidel, nebo materiál na svodidla v nižší kvalitě, než byla předepsána - tyhle věci pohledem nezjistíte (anebo to mohlo být ještě něco jiného, pánbu ví)

Atest mohla Skanska slíbit dodat a nedodala, ono upřímně s různými certifikáty a atesty se dají dělat vylomeniny, to byste koukal ;-)

0/0
14.3.2011 7:31

danny47

Re: Místo cedulí by už taková společnost nedostala jedinou

Proč ? ? Ty cedule musí někdo vyrobit (vytisknout), namontovat, udržovat ..... ;-) 

0/0
14.3.2011 7:41

svobodná socka

S tím nelze nesouhlasit!

0/0
13.3.2011 19:23

Svent

Výborná zpráva

K tomu doktoři budou léčit, stavaři budou stavět a kotelníci topit v kotli.

0/0
13.3.2011 19:04

milykluk

skanska

Vážení, po přečtení tady některých příspěvků je až zarážející, kolik naivních hlup.ků zde je! Tak za 1. Pan JUDr Bárta rozumí dopravě a především stavebnictví jak koza petrželi (a jeho náměstci na MD ČR kdyby jste je viděli, tak valíte na WC- 32letí manažírci, kteří V ŽIVOTĚ stavbu neviděli, ale chytří jsou jak....a arogantní) 2. Po 30 leté praxi jakožto investor nedělající nic jen dozor nad sil. stavbami v ČR JE SKANSKA NEJLEPŠÍM DODAVATELEM v této republice!!! 3. Vzhledem k tomu, že SKANSKA neplatí- neprolepuje- managerům největší investor. org. v ČR ani ministerským náměstkům, tak.... 4. Stavební firma dělá pouze a jedině to, co PROJEKTANT NAVRHL  A INVESTOR  SCHVÁLIL!!!

0/0
13.3.2011 19:03

H0PE1@seznam.cz

Re: skanska

Klídek...hlupáků je většina. To je statisticky zjištěno.

0/0
13.3.2011 19:09

coudy.v

Re: skanska

že ty tam děláš ;-D

0/0
13.3.2011 19:33

trantor

Re: skanska

v principu souhlas. tak na 90%. dozor má na stavbě dostatek pravomoci.

0/0
13.3.2011 20:28

mim66

Re: skanska

Vazeny prosim se alespon podepsat jako (PR) oddeleni SKANSKA pro styk s verejnosti.

Doporucil bych se seznamit s praxi ktera je mezi goliasi ve stvebnictvi bezna, a to ze  bezne pozdrzi platby o nekolik mesicu a vzhledem k objemum i pri mizivem uroceni na zvlastnich uctech lze ziskat nezanedbatelnou castku, kterazto je bezne pouzivana na operativni vydaje majici neucetni charakter. Nedelam si iluze o Bartovi a nikom jinem, ale obycejnym lidem v podstate vyhovuji v pozici ministru oslici kteri hykaji podle not a pokud prijde nekdo kdo se uzivi i bez socialnich kristalove cistych davek ci politicke trafiky a zacne cistit Augiasuv chlev tak je zle.

0/0
13.3.2011 21:03

medved.m

Re: skanska

1. dvaatřicetiletý manažírek nepozná zvlněnou vozovku nebo sesunutý svah? 8-o

4. takže by si vlastně mohl investor vyhrnout rukávy a postavit si to sám? Není tak úplně náhodou řeč o tom, JAK (ne)kvalitně to dělá?

0/0
13.3.2011 22:36

_peta303

Re: skanska

mno, viděl jsem, jak prasácky Skanska dělala (a dodnes nedodělala) nádraží v Rokycanech a to mi stačí k tomu, abych si udělal obrázek a pokud bych si měl vybrat mezi "milykluk" a Bártou, stavím se jednoznačně na stranu Bárty.

Ať už se jedná o harmonogram, kvalitu porvedení práce, chování vůči poškozeným... Např. podchod spojující obě půlky města byl provizorně otevřen (dodnes nedodělán - a to měl být předán dokončený v listopadu 2009) s "pouhým" půlročním zpožděním, provedení jeho zastřešení zavánělo obecným ohrožením a kácení litinových sloupů trakčního v noci (tedy o nocích) a drandění těžkou technikou pod okny 24 hodin denně ve třicetistupňových vedrech už jen malá perlička. A tohle nedělaly dodavatelské firmy.

0/0
13.3.2011 22:38

_M_

Re: skanska

Ale stále je to o tom, co jim dovolil investor.

0/0
14.3.2011 6:21







Najdete na iDNES.cz