Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odchod Poláků za prací děsí Německo i národní banku

Ani za sedm let se nezměnil názor většiny Němců a Rakušanů na otevření pracovního trhu. Stále se bojí přílivu levných pracovníků z Východu a následné ztráty vlastního zaměstnání. Úřady ale ujišťují, že se to nestane. Naopak Poláci se bojí odchodu až 400 tisíc lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

2Alien.cz

Všichni Poláci prý jezdí za "prací"

ale třeba v Německu je mají za největší zloděje ;-D

0/0
17.3.2011 9:15

RADA11

Polsko bylo totálně rozmlácená země

po 2. svět. válce a Československo bylo zase rozbité nejméně. A teď si srovnejte jak je to dnes. Poláci se učí makat v Americe a Evropě a Češi sedí doma na zadku a lamentují u piva. Totéž platí u srovnání s Chorvatskem. Ať jsou PoláciEU jací jsou, ale jsou pracovití a nebojí se světa. Tak je to.R^

0/0
15.3.2011 15:41

o.l.i.m.86

Re: Polsko bylo totálně rozmlácená země

;-D no jasně proto je všude nemaj rádi a rozhodně žádný jiný národ nelamentuje v hospodě

0/0
15.3.2011 15:44

o.l.i.m.86

klasika

nevím co to je za mmodu brečet nad tím jak se máme špatně a že jako národ nestojíme za nic, možná to jedinci hodnotěj podle sebe, holt malé sebevědomí se promítá i do celkového vědomí. Já jsem na ČR hrdý, dějou se tu prasárny, ale stejné jako všude v Evropě...

0/0
15.3.2011 15:47

papazian

Re: Polsko bylo totálně rozmlácená země

Mohu potvrdit, ze svých zážitků Polska v 80. letech, kdy zde v obchodech téměř nic nebylo a nyní srovnání Česka vychází dost rozpačitě, v zásadě mizerně. Faktem je, že Polsko učinilo za 21 let mnohem větší skok vpřed než my, zvláště posledních 11 let přešlapujeme na místě, spíše coufáme jak jdeme vpřed!

0/0
16.3.2011 13:17

cvikoun

S polakama a polkama jsem pracoval v Irsku

vsechno delaj strasne rychle "sipko sipko", vubec nepremysli pri praci, skoro nic poradne neumi, inteligence zadna a lzou jak kdyz tiskne. Jeden polak se u nas hlasil o praci ridice, prinesl CV a reference s praxi od roku 2005 jako ridic autobusu ale na druhe strane ridicakau mel ze "decko" si udelal az v roce 2007. Taky k nam chodili polaci s tim ze nechtej delat za min. mzdu 7,50 ze jim pry staci 5 eur na hodinu protoze budou radi kdyz budou mit praci. Anlgicky se ucit nechtej hlavne ze maj porad plnou hubu Polska. Polaky nebrat! Myslim ze v nemecku budou delat jen chybejici clanek nejakyho stroje ale pochybuju protoze neumis nemecky tak sbohem, delas bordel tahni, toleranci jako v UK a Irsku cekat nemuzou nemci jsou nemci.

0/0
15.3.2011 9:31

papazian

Re: S polakama a polkama jsem pracoval v Irsku

Já takové špatné zkušenosti s Poláky nemám.

0/0
15.3.2011 12:41

Two-by-four

Re: S polakama a polkama jsem pracoval v Irsku

Ani ja.

0/0
20.3.2011 3:00

regulator

Re: S polakama a polkama jsem pracoval v Irsku

ja jo presne jak to kolega popisuje , same sipko sipko , ale myslet u prace ne a v konecnem vysledku jsou pomalejsi.

0/0
22.3.2011 0:28

WoCoGo.v2

jo polaci,jsou jak rakovina evropy

0/0
14.3.2011 16:14

Quasi

Re: jo polaci,jsou jak rakovina evropy

co jsou cesi? Zlodeji evropy?

0/0
14.3.2011 16:50

p555

Re: jo polaci,jsou jak rakovina evropy

Cesi nejsou vubec nic...

0/0
15.3.2011 11:35

rožhořčený představitel

Re: jo polaci,jsou jak rakovina evropy

p555;-D;-DCesi nejsou vubec nic...NO a co jsou potom cikáni-Indové;-D?

0/0
15.3.2011 17:34

Gottfried

Re: jo polaci,jsou jak rakovina evropy

Polácim jsou elita ostbloku, na ně už dávno nemáme soudruhuRv

0/0
15.3.2011 0:51

papazian

Re: jo polaci,jsou jak rakovina evropy

Elitou jsou Slovinci, ale Poláci rozhodně nejsou někde vzadu. Takže s Vaším výrokem v zásadě také souhlasím.

0/0
15.3.2011 12:42

Gottfried

Kdo má ruce a nohy, jděte pryč z téhle země,k de vládnou....

homosexuální skupiny, patroni cikánů a zednáři

0/0
15.3.2011 0:56

kolda39

Do Německa

se vyplatí jít jedině tehdy, že skoncujete s ČR a zůstanete v Německu žít na pořád. Normální pracující v Německu si nevydělá na to, aby mohl platit bydlení v Německu a zároveň v ČR. Záleží na každým, kde chce žít. :-)

0/0
14.3.2011 15:52

TommyAngelo

Re: Do Německa

Proc by mel nekdo platit za bydleni doma, kdyz bydli v Nemecku?

0/0
14.3.2011 16:33

KRUSTY1976

Re: Do Německa

a manžela a děti budou bydlet pod mostem?;-D-jedině odstěhovat,nebo mýt 80tis a víc-jinak to nemá cenu jen dojíždět

0/0
25.3.2011 7:33

Equites Caesaris

kdo chtěl jít ven za prací tak už tam stejně je

byl jsem 4 roky v zahraničí, teď to zkouším doma .......... jen mám pocit, že u nás je mraky vychcánků, chytrolinů atd.

0/0
14.3.2011 15:37

TommyAngelo

Re: kdo chtěl jít ven za prací tak už tam stejně je

ja jsem pryc rok a pul a docela se tesim domu; mozna jsem naivni, ale mam tam aspon rodinu a pratele

0/0
14.3.2011 16:35

uran235

Re: kdo chtěl jít ven za prací tak už tam stejně je

Jsem ted v Nemecku a taky nevim, jestli tu jeste dlouho vydrzim, Cechy jsou Cechy (se vsemy klady i zapory)...  hold asi nemam tu polskou krev :-)

0/0
14.3.2011 22:26

papazian

Re: kdo chtěl jít ven za prací tak už tam stejně je

Ano, kdo chtěl pracovat venku, tak už dávno může, ale o tom článek není. V sousední vesnici už v SRN či v Rakousku jste ale velkých baríér pracovat skutečně nemohl, to teprve letos na jaře skončí. Takže bude možné pracovat u sousedů bez složitých bariér a přitom klidně bydlet nadále u nás doma. Ale i pro ty, kteří budou pracovat dál od naší hranice a též i ti co bydlí dál od pohraniční české vsi, to budou mít jednoduší. A to je dobře. Je dobré vědět, že tu možnost zde máme, neznamená to, že ji hned musíme využít. Tak jako můžeme svobodně cestovat, ale to neznamená, že toho všichni hned využijeme. Psychologicky je důležité, že tato možnost existuje... jako v Polsku to může být hybatelem pokroku i u nás doma. Není možné, abychom stále měli tak nízké náklady pracovní síly. Je fakt, že SRN a Rakousko onehdy doufalo, že maximální doba přechodného období povede na konci k minimálním rozdílům, bohužel stále ale jsou značné. A to se musí skutečně změnit!

0/0
15.3.2011 12:46

mikunited

Re: kdo chtěl jít ven za prací tak už tam stejně je

Když jsme kolonie západní evropy tak se nikdy nic nezmění a pořád nám budou utahovat kohoutky a ekonomicky je nikdy nedoženeme

0/0
15.3.2011 19:08

papazian

Re: kdo chtěl jít ven za prací tak už tam stejně je

Jak si kdo ustele, tak si i lehne. Poděkujme také našim otcům, kteří se postarali o to, že jsme po privatizaci v téměř koloniálním postavení. Nicméně toto prokletí musíme překonat, musíme se vzbouřit a s osudem bojovat, nerezignovat na nepřízeň osudu! Ale v jistém smyslu Vás chápu a rozumím i souhlasím. Pokud budeme nadále pasivní a rezignovaní a brát za samozřejmost, že musíme mít mnohem nižší platy než v okolí nejbližší zahraniční vísce, pak se i tak stane a bude i nadále.

0/0
16.3.2011 13:22

Cocik

....

Za situace, kdy je v Nemecku jedno z nejcastejsich jmen novorozencu "Mohamed", jsou Polaci to posledni, ceho by se meli nasi zapadni sousede obavat.

0/0
14.3.2011 15:19

papazian

Re: ....

Bingo! Je to skutečně tak.

0/0
15.3.2011 12:51

regulator

Re: ....

na tom je dost  pravdy  R^

0/0
22.3.2011 0:31

certik_bertik

teď je to s prací v Německu špatný, proč to ještě zhoršovat

0/0
14.3.2011 14:37

sedlak ve svete

Re: už

Co je spatneho? No prozradte nam soudruhu, co? To, ze se musi makat? I to je irelevantni, protoze cesky podnikatel vas sedre 10* vic a dam vam 5*min. No a na statniho zamestnance si budete muset jeste chvili nechat zajit choutky. :-)))

0/0
14.3.2011 14:46

certik_bertik

Re: už

většina z podniků v ČR má práci hlavně z Německa. Tím že zničíme německý trh zničíme i ten náš. A druhá věc alespoň jeden z nás se může mít dobře a jeden na tom bude hůř, ale furt slušně takhle na tom budeme v budoucnosti oba blbě

0/0
14.3.2011 14:49

jeste asocialnejsi grupa

Re: už

jisteze ... ovsem plati pouze za predpokladu, ze tim, kdo se ma dobre, budu ja. v opacnem pripade udelam vsechno proto, abych se mel lepe, a to i v pripade, ze to nekoho jineho muze poskodit.

0/0
14.3.2011 15:02

certik_bertik

Re: už

jenomže důsledek téhle neprozíravé politiky bude ten že se budete mít blbě oba

0/0
14.3.2011 15:08

jeste asocialnejsi grupa

Re: už

pokud se ve vyslednem stavu ja budu mit lepe nez na zacatku, tak je to jedina relevantni informace, ktera me zajima ... a to i kdyby ta druha strana mela pritom umrit hlady.

0/0
14.3.2011 15:20

certik_bertik

Re: už

takže radší prožereš svoji budoucnost aby ses mohl mít 5 minut trochu líp než druhý a pak půjdeš do kopru, velice prozíravé

0/0
14.3.2011 15:24

certik_bertik

Re: už

no tak to bys měl zkusit udělat svými schopnostmi a nasazením, ne nadáváním na socialismus

0/0
14.3.2011 15:47

sedlak ve svete

pecivalove nikoho neohromi

Kdysi ve svete platil prvorepublikovy kredit vysoke technicke urovne ceskych inzenyru a vysoka zrucnost ceskych remeslniku. Smutne je, ze 2sv. tento kredit vyprchal a byl nahrazen kreditem flakacu, zlodeju a lehkozivku. K tomu dosli na zapade rychle. Hure uz se nam buduje dobra povest nazpet. To, ze povedomi o narode buduji lide mimo svou zemi mnohem vice, nez sebestrednejsi politik je jasne kazdemu soudnemu cloveku. Ti naivni co si nechavaji denne vyplachovat mozek soudruhy a jejich nohsledy a sni o blahu v rozkradenem a rozkradanem Cesku, tak se musim jenom smat. Nechte si zvysit dane, nechte si sebrat i to posledni, bojte se branit protoze zlodej zna sva prava lepe nez vas pravnik ta vase. V moralni a mravni bide v jake se CR nachazi se nelze divit nahledu na ceskeho clovicka uchazejiciho se o praci venku. Dvere se otviraji pokud prokazete vzdelani, praxi, jazykovou pripravenost a ochotu se prizpusobovat.

0/0
14.3.2011 13:58

sedlak ve svete

Re: pecivalove nikoho neohromi II

Pamatuji sve zacatky v Dortmundu, kdy na mne prvni cca mesic koukali jak na exota, ale kdyz prisli na to, ze jsem jim ku prospechu a komunikujici s nimi v jejich reci, mel jsem dvere otevrene. Kdyz jsme odchazel za jinou lepe placenou praci, tak se mnou loucil prokurista firmy na soukrome veceri a snazil se me presvedcit at zustanu, tak padlo i to, ze je prekvapen, ze mezi cechy jsou inzenyri na takove urovni. Priznal, ze jejich povedomi je hlavne utvareno temi co kradou v obchodech nebo kola vsude mozne a hlavne temi co jezdi a odvazeji odlozene satstvo pro komuny a prodavaji ho v CR v secondhandech. Tohle bylo pred 16 lety. Jsem venku uz moc dlouho a kdyz prijedu do CR tak je moje rozcarovani dost velke. Nevrazivost, zavist, neochota,.. proste prevazuji negativa nad pozitivnim. Preji vsem co najdou odvahu odejit, at tak udelaji co nejdrive. Cim dele budete cekat tim se vam bude odchazet hur. Nechte konecne ty urednicke familie co na vas vsech parazituji chcipnout hlady.

0/0
14.3.2011 13:59

TommyAngelo

Re: pecivalove nikoho neohromi

Podle me staci i snazivost a vytrvalost. Kazdej neni inzenyr s nekolikaletou praxí. Prostě to chce i trochu štěstí.

0/0
14.3.2011 14:11

sedlak ve svete

Re: pecivalove nikoho neohromi

Nemyslel jsem to tak, ze ven maji jit jen inzenyri, ale proste komentuji to ceho jsem soucasti a jak to vidim. Myslim si , ze kazdy slusny a pracovity clovek najde uplatneni. Ono co si budeme nalhavat, nemakacenkove jsou vsude, jen tady to nemaji tak jednoduche.

Hlavne to chce k tomu stesti vykrocit. Ono samo za nikym nepujde.

0/0
14.3.2011 14:38

baggerfuhrer

Re: pecivalove nikoho neohromi

R^:-)

0/0
14.3.2011 17:57

TommyAngelo

Re: pecivalove nikoho neohromi

Podle me staci i snazivost a vytrvalost. Kazdej neni inzenyr s nekolikaletou praxí. Prostě to chce i trochu štěstí.

0/0
14.3.2011 15:10

Lam0r

poláci

Kvuli dvojnásobku bych se tak stěhoval někam na západ, kde jsou 3x vyšší výdaje na bydlení a život. Rv

0/0
14.3.2011 13:10

TommyAngelo

Re: poláci

Ono to tak hrozný není. Např.  v Anglii přežiješ s pěti sty Librami na měsíc v pohodě (možná je jen Lodndýv výjimka potvrzující pravidlo). Jiná by byla, kdybys si chtěl pronajmout svůj barák a třikrát týdně chodit do hospod.

0/0
14.3.2011 13:20

TommyAngelo

Re: poláci

8-oLondýn

0/0
14.3.2011 13:23

jirka-zlin

Re: poláci

Přesně pro to,co píšeš.PŘEŽIJEŠ.Sorry,ale život je krátký na to abych někde přežíval.Já chci žít. :-)

0/0
14.3.2011 13:33

TommyAngelo

Re: poláci

Nerikam, ze nemuzes zit normalne. Naopak muzes.

0/0
14.3.2011 13:37

sedlak ve svete

Re: poláci

Ja nevim, ja myslim ze ziji a to v pohode. Jinak pro zajimavost, tak ceny v Nemecku jsou lepsi nez v CR. Neberu nekoho s regulovanym, ale poctivym trznim najemnym. Jinak si to spocitej a pak hovor. O kvalite pece nehovorim.

0/0
14.3.2011 14:42

JayVandermark

Re: poláci

Pravda je taková, že v Berlinu se dá sehnat za stejné peníze jako ve Warschau lepší bydlení. Hodně Poláků říká, že plat nad PLN 2,000,- se už v PL bere jako nadstandartní. V Německu se dá vydělat EUR 2,000,-, což je čtyřnásobek toho, co v PL.

0/0
14.3.2011 16:20

JayVandermark

Re: poláci

a ještě bych dodal, že např. hypotéky jsou v PL téměř nedosažitelné díky vysokým úrokovým sazbám NBP. Leda při výdělku minimálně PLN 3,000,-, což v PL vydělávají manažeři. Podle mne to je způsobené vysokými daněmi. PLN 3000,- pro zaměstnance pro zaměstnavatele znamená řekněme min. PLN 6,000,-. Navíc ty prachy jdou hlavně na budování kostelů a podobných nesmyslů. Kdo by chtěl žít v takovém absurdistánu.

0/0
14.3.2011 16:29







Najdete na iDNES.cz