Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V regionech vyjedou nové polské vlaky. Dráhy stály dvě miliardy

České dráhy nakoupily 31 nových vlaků LINK pro tři české a jeden moravský kraj. Za dvě miliardy korun je dodá největší polský výrobce kolejových vozidel společnost PESA Bydgoszcz. Vlaky měří téměř 44 metrů a mohou jet až 120 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Viro

POLSKÉ?

Proboha. Vlakem tam a pěšky zpátky a to ještě za peníze, za které si dojedu autem. Opravdu lákavá nabídka.;-O

0/0
24.3.2011 7:51

asahak

hmmm

hustej design, takovej drsnej :) urcite budou pekny, sem zvedav co bude jezdit v pardubickem :) urcite ty novy elefanty :)

0/0
23.3.2011 19:47

dunil_3

Obávám se,

že polské vlaky nedojedou.... ;-(

0/0
22.3.2011 15:11

Kalina Jiří Liberec

vlaky

Nelze polemizovat o zničení průmyslu-rozkradení pokud se jedná o kolejová vozidla.Nejrychlejší lokomotivy v evropě,vagony dodávané do celého světa,nezničitelné motoráčky,Dnes se nevyrábí nic.Ač jsem důchodce neschovávám se nikdy za pseudonym.Jinak je dobře ,že české dráhy obnovují vozový park ale každý ekonom ví,že čím více typů tím je provoz dražší na ůdržbu.Pravděpodobně je všechno jedno protože Kalousek a pan čistý stejně

TITANIK zvaný česká republika potopí až na dno.Podruhé se již neodrazíme a vstoupíme mezi banány.Tato situace mne netěší,ale lituji ,že jsem v roce 1968 neemigroval.

0/0
22.3.2011 13:52

marzena

co je to

frekventovaný kraj ?8-o

0/0
22.3.2011 9:03

Petrasek

Re: co je to

Ten kraj, kde lide jeste jezdi vlakem, ponevadz ty soupravy za neco staly. Jinde jako napriklad JM, kde jezdi jeste takove ty kravske stare vozy, s tim nikdo nejezdi a proto neni frekventovany.

0/0
7.4.2011 8:15

Kalina Jiří Liberec

VLAKY

VÁŽENÍ PO DVACETI LETECH JE POZDĚ KRITIZOVAT  DOBU KDY POLITICKÁ ELITA POD VEDENÍM VÁCLAVA KLAUSE ZNIČILA PRŮMYSL KOLEJOVÝCH VOZICEL-V PODSTATĚ HO ZA PREBENDY NECHALA ROZKRÁST.VAGONKA STUDÉNKA,ŠKODA PLZEN,TATRA TO BYLY FIRMY NA KTERÉ POLSKÝ DODAVATEL NEDOSÁHL.HURÁ S NAŠÍM VEDENÍM DO BÝVALÉHO RUSKA.OPĚT 20 KROKŮ VZAD.

0/0
21.3.2011 16:10

ZOMBi

Re: VLAKY

Tak a teď si vypni CapsLock a zkus to znovu, prosím.

0/0
22.3.2011 0:52

Planetweb.cz

Re: VLAKY

A vasi rodice nedosahli na to aby vas odnaucili po narozeni rvat! Naucit vas mluvit bylo nad jejich sily.

Ano, nase drahy jsou v ......, skoda jen, ze nemate prehled na tom, jak v ..... byli pred rokem 1989.

Novi politici slibovali, jak dozenou zapad? Proc, kdyz jsme podle vas byli udajne tak in? Jsou veci, ktere politiky nezajimaji a to napric systemy - reseni neprizpusobivych cikanu atd.

0/0
24.3.2011 2:49

Naked and petrified

Polska technika...jestli bude jako polsky idam - potes

Navic, proc vsechna ta "fota" jsou nicnerikajici vizualizace - to nikdo nema od toho zazraku moderni techniky z RVHP opravdove fotky?

0/0
21.3.2011 14:14

petr4770

Re: Polska technika...jestli bude jako polsky idam - potes

Kdo hledá najde: http://tn.nova.cz/zpravy/ekonomika/foto-cd-nakoupi-tyto-polske-vlaky-za-miliardy.html  :-P

0/0
24.3.2011 14:03

Vedoucí kolotoče bez koček

Ty voe, jezdit psonkarnou....

...to snad ani zadarmo. Rv;-O Od ceho mame ceskou vagonku? [>-]

0/0
20.3.2011 17:54

wolf80

Re: Ty voe, jezdit psonkarnou....

Skoda Plzen stale vice ztraci na konkurenceschopnosti. Vsak ono ji vubec neuskodi, kdyz prestane byt dvornim dodavatelem, ktery ma provizi 50%. To opravdu smrdi. :) Jejich nova kolejova vozidla (lokomotivy i tramvaje) jsou enormne poruchova a o neergonovii napr. tramvaje design by Porsche ani nemluve. :) Preferuju ceske vyrobce, ale ne za kazdou cenu. Prece jenom jsem i danovym poplatnikem, a proto investice socbolsevickeho molochu typu CD museji byt maximalne rentabilni.

0/0
20.3.2011 20:58

petr4770

Re: Ty voe, jezdit psonkarnou....

Co to tu píšeš?Pán je odborník koukám....:-P

0/0
21.3.2011 16:33

tarten

Re: Ty voe, jezdit psonkarnou....

A kterou že? Do soutěže se žádná nepřihlásila.

0/0
21.3.2011 1:27

kOBLICH

Vagónka Studénka:

"Proč si ručky namáhat, když můžeme v Polsku koupit!" :-/

0/0
20.3.2011 14:22

MikeXH

Re: Vagónka Studénka:

Také docela nechápu

0/0
20.3.2011 15:36

kOBLICH

Re: Vagónka Studénka:

To já ano: Při sborovém zpěvu písně "Ručičky nebojte se, vy makat nebudete..." se takové vlaky dělat nedají. A že by někdo měl nouzi? Máme tu přeci rozvinutý sociální stát a Evropskou unii, ti se postarají...

0/0
22.3.2011 10:31

MikeXH

Re: Vagónka Studénka:

Taky moc nechápu.

0/0
20.3.2011 15:37

chest.rockwell

Polski wlak?

Jestli ta kvalita bude stejná jako je u polských věcí obvyklé, tak bych do toho nesedl.

0/0
20.3.2011 12:04

Martin667

Re: Polski wlak?

ty jatrosi v polsku je vyrabi temer vsechno. je to takova cina evropy

0/0
20.3.2011 12:55

Naked and petrified

Re: Polski wlak?

No vzdyt.

0/0
21.3.2011 14:15

tarten

Re: Polski wlak?

Jestli to bude kvalita obvyklá u PESA, tak zřejmě nebude o co se bát.

0/0
21.3.2011 1:28

Paul Sulc

Byvaly doby, kdy takove to veci

vyrabeli v Ceskoslovensku, jak pro doma, tak i pro vyvoz. Ale to uz je davno, ted Cesi budou jen obracet hamburgery, nebo bramboraky, aby se uzivili.

0/0
20.3.2011 2:00

emil2

Re: Byvaly doby, kdy takove to veci

A to je ten pokrok, pokrok, pokrok...

0/0
20.3.2011 13:09

Kenny_pce

Re: Byvaly doby, kdy takove to veci

Prece sluzby sou moderni a vydelavaj nejvic

0/0
21.3.2011 12:09

Beldor2

hmm..

A vite jak musi byt ten vlak predrazeny ruznymi zbytecnostmi ,aby na nej vubec dostali tu dotaci?;-D;-D Je mi z techdle dotacnich programu na bliti...Rv

0/0
19.3.2011 11:06

Tangua

Re: hmm..

A kolik nahrabali lobbisté? Doufám, že Standa Gross nezůstal mimo.

0/0
19.3.2011 22:08

Italka_z_Francouzske

Jen doufám, že ty vlaky nebudou taky "křehčené"...

jako polské masíčko nebo zelenina... :-/

0/0
19.3.2011 8:47

bez_cenzury

nesmrtelne pantaky

a pantaky jezdi vesele dal a dal a dal. A az jim bude 100 let, tak jim upadnou kolecka. Konecne.

0/0
18.3.2011 23:30

tarten

Re: nesmrtelne pantaky

"Nesmrtelných" panťáků odjelo směr šrot už docela dost. Bodeť by ne, CityElefantů už jezdí cca 69.

0/0
21.3.2011 1:26

TigerM

iythfdyr

nevim proc, ale ty narazniky mi prijdou nejak divne,...

0/0
18.3.2011 21:55

tarten

Re: iythfdyr

Pro takovéhle spřáhlo je to dobré řešení.

0/0
21.3.2011 1:51

TigerM

Re: iythfdyr

nemyslim technicky, ale design...

0/0
25.3.2011 22:02

Keni

ekologie

Vsude se rve o ekologii a vyhazuji se za to miliardy. Ale proc nenaridit zakonem, ze kraj je povinnen zajistit obsluznost vlakem s elektrickou trakci mezi poverenyma obcema a mezi sousednim krajskym mestem vcetne intervalu.Vznikl by tak snad schopny ekologicky zpusob dopravy.Nemusi se jednat hned o vlak, staci neco jako tram v Liberci.

Ale uznavam, ze nejde toto splnit kratkodobe nepujde,v prvni rade je nutne udelat rozvahu celostatni obsluznosti, rozdelit asi trati a castecne krom koridoru je asi i venovat krajum atd.

On autobus je super,ale protoze tam nenalozite vetsinou lyze,kola atd, takze je lepsi jezdit autem.A protoze je take dotovan a vetsinou levnejsi,o vlaky neni zajem a .... Ale uznavam, ze vlak dokazde malinke vesnicky je asi blbost i kdyz v pripade nejakeho rozumneho naplanovani by se mozna o desitky procent obci jednat mohlo. A ten zbytek by obsluzil autobus, ktery bude v ramci oblasti jezdit cickat a nekolikrat prekrizi danou trat a mozna i vedlejsi v ramci p

0/0
18.3.2011 15:08

syn.temp

Re: ekologie

Je potřeba se k tomu chovat a budovat to jako SYSTÉM, a používat při tom rozum  (což u nás bývá spíš vyjímka). Pak už to vyplyne samo kde je rozumné tlačit koleje a kde stačí kapacita busu...

Kolej je totiž velký jednorázový i průběžný náklad (položení, údržba, případně elektrifikace...) a nemůže se normálně vyplatit úplně všude, je potřeba ji preferovat především na hlavních tratích.

To že busem neodvezu kočár, lyže apod. není pravda, to není vrozená vlastnost autobusů, oni se totiž též vyrábějí na přání i jako nízkopodlažní, s prostorem pro kočárek/zavazadla (jen záchod v nich bývá skutečně jen vyjímečně), bohužel pak mají o něco menší kapacitu takže je třeba se držet rozumného kompromisu. Ale dneska jsou na tom normální nové a zánovní busy příměstského typu docela dobře, pro jízdy do řádově hodiny celkem v pohodě...

0/0
18.3.2011 19:22

michal II

Re: ekologie

Nechapu v cem je elektrina ekologicka.

0/0
18.3.2011 19:27

109e

Re: ekologie

Na to se dá odpovědět, když se ví, z jakého zdroje pochází.

0/0
18.3.2011 21:02

Robodruh

Re: ekologie

Tak to je hodně dobrý vtip.

_

Fotovoltaika je ekologická? S tím, kolik obsahuje nebezpečných látek, jak přispívá k ničení přírody v primitivních asijských ekonomikách, kde se vyrábí, s tím jak mizernou schopnost sebe sama zaplatit bez dotací? A co vrtule? Ty mají tytéž nevýhody, s tím, že ještě dělají z jakékoli krajiny něco naprosto úchylného. Takže jádro? Ano, to je možná ještě přijatelné, jen škoda, že Green Piss s tím souhlasit nebude. Uhlí? Mazut? Plyn? Co přesně?

_

Železnice, která sama sebe nedokáže uživit by měla být zrušena.

0/0
19.3.2011 0:13

Robodruh

Re: ekologie

Zákony tu nejsou proto, aby nám nutily k nesmyslům. Železnice se buď bude schopna sama prosadit, nebo by měla být omezena, banda líných odborářů vyhozena na dlažbu.

0/0
19.3.2011 0:14

oudy

Děčínsko

Smíchy se popadám, ČD, respektive SŽDC od loňského srpna nebyla schopna opravit povodněmi zničenou trať z Děčína do Šluknovského výběžku a teď na tuto trať, kde již přes 6 měsíců nejezdí vlaky, nakupuje soupravy !!! 8-o8-o8-o

0/0
18.3.2011 9:47

neobit

Re: Děčínsko

Člověče, vy jste další co pořád nepochopil, že ČD, a.s. a SŽDC, s.o. jsou dvě naprosto rozdílné firmy!

Takže znova...

SŽDC patří koleje a příslušenství - čili dopravní cesta...a ČD je regulérní dopravce (jako třeba Student Agency), který si kupuje a provozuje SVOJE osobní vlaky na dopravní cestě, za kterou MUSÍ firmě SŽDC PLATIT...prostě si pronajímá dopravní kapacitu na tratích, kde chce nebo musí jezdit se svými vlaky. To samé dělá další samostatná firma ČD CARGO, která zase naopak podniká v nákladní dopravě.

Prostě drazí cestující, dráhy se nám za posledních pár let tak rozdrobily, že si teď ty drobky mezi sebou účtujou jako normální cizí firmy. Dokonce i většina budov na dráze patří další takové oddrobené firmě a to RSM - regionální správě majetku. A ta vybírá pak od ostatních normální nájem...

Takže když chcete nadávat na stav kolejí, nadávejte na SŽDC (ale spíš na Bártu, který zastavil investice) a nepište o kolejích do článku o vlacích. Opravdu to dnes spolu j

0/0
18.3.2011 10:39

oudy

Re: Děčínsko

aha, takže je podle vás normální, že se nakupují vlaky na tratě, které smetla voda a není jasné, jestli-se opraví ? To je podvod na fondy z EU, vlaky samozřejmě jezdit budou, ale jinde než bylo deklarováno, tudíž by měly být nakoupeny bez dotací.

0/0
18.3.2011 10:48

PepaK

Re: Děčínsko

Opět plácáme hlouposti? Dotace z EU jsou jen na 19 souprav, zbývajicích 12 kupují ČD za své bez dotací. Takže pro příště doporučuji si napřed zjistit jak se věci mají a nedělat ze sebe hned hlupáka...

0/0
18.3.2011 13:44

antaran

Re: Děčínsko

To lidem nevysvětlíš ať se budeš snažit jakkoliv. Pro většinu lidí je dráha prostě všechno co se okolo ní točí a hážou všechny do jednoho pytle.

A že se nakupujou vlaky na tratě, které jsou dnes po povodních zničené? A kdo říká, že se tam do dvou let (a možná i dřív) vlaky zase nevrátí???

0/0
18.3.2011 11:57

petr88

Re: Děčínsko

To je jako s tím vodovodem v Praze, co říkal Čech. O koleje ať se stará stát, my si budeme mastit kapsu na jízdném.

0/0
18.3.2011 15:48

PepaK

Re: Děčínsko

No chtělo by to zapojit trochu mozkouvé oudy a podávat se, kdy byla ta povodeň a kdy bylo vyhlášeno výběrové řízení na pořízení souprav. To je to samé, jako když teď byl podepsán kontrakt a zítra povodeň smete další trať. Tak pokud se neopraví, tak budou holt nasazeny jinde...tady zas někdo nuceně hledá problém tam, kde žádný není,...

0/0
18.3.2011 13:42

lukas2642

Re: Děčínsko

Někde jsem slyšel, že se trať už začala opravovat. Do léta by mělá být hotová. Byla by už opravena, ale po povodni se to nestihlo vůbec udělat, jen navezli pár vagonů se štěrkem a tím na podzim skončili - to jsem slyšel od průvodčích.

0/0
20.3.2011 9:54

flames828

...

Yeah, mezi Kojetínem a Valmezem to těch 120 využije...

0/0
17.3.2011 21:50

miska-i

Re: ...

R^R^R^

0/0
18.3.2011 7:02







Najdete na iDNES.cz