Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy ztiší příliš hlučné regionovy, u motoráků vymění sedačky

České dráhy chystají nenápadnou úpravu svých relativně nejmodernějších souprav Regionova, která by měla odstranit jejich vysokou hlučnost. V rámci pravidelných oprav po ujetí určitého počtu kilometrů vymění podlahu nad motorem a převodovkou a doplní izolaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jerrymil

no

ve vlacích se moc nevyznám, ale poznám když nám přejde kolem oken vlak vypravovaný z Vídně do Drážďan, je daleko tišší než ty naše. Asi je to tím, že ty naše jsou tak trochu za zenitem

0/0
18.3.2011 15:09

oudy

Desiro

U nás na severu jezdí Desiro (Liberec-Žitava-Rybniště) a nemůžu si ho vynachválit. Oproti 810 které tam provozovaly ČD je to jako přesednout z Trabanta do Golfa. Šoda, že za odměnu nám ČD pozavíralo všechna nádraží (soukromník jezdí levněji, častěji a v lepších vlacích, tak cestujícím zamkneme nádražní halu, ať se klidně po°ere) ;-€;-€;-€

0/0
18.3.2011 9:41

Bery

Re: Desiro

Mno, to je jiste pouze otazka dohody... tedy platil by ten soukromnik za otevrenou cekarnu ? Uklid, osvetleni, vytapeni, udrzba a opravy nejsou zdarma.

0/0
18.3.2011 9:47

oudy

Re: Desiro

No jo, ale ČD podmiňuje otevření haly tím, že celou budovu odkoupí město...

0/0
18.3.2011 11:10

tarten

Re: Desiro

Místní situaci neznám, ale tak teoreticky to zní celkem logicky. Proč by měl nějaké ztrátové nádraží vlastnit jeden z mnoha dopravců, co tam tudy jezdí (pokud vůbec), a být tak v konkurenční nevýhodě? Když už se to jednou rozdělilo, tak nádraží logicky víc patří ke kolejím a nástupištím (SŽDC), ne k vagónům (ČD, a.s.), a i pro místní cestující/obyvatele je lepší prodat než zbourat. Tak ať ho koupí ten, kdo má motivaci ho provozovat. Dopravce si má hrát s vlakama, ne s nemovitostma kdoví kde všude, kam ani moc nejezdí, nebo jezdit za pár let třeba nebude.

0/0
18.3.2011 13:44

Bery

Re: Desiro

Presne.

0/0
18.3.2011 16:23

Poborskiii

Re: Desiro

Jenž standard u ČD je, že tu budovu k odprodeji nabídnou za naprosto přemrštěnou cenu, pro obec nepřijatelnou. A než aby slevily, tak tu budovu raději nechají zchátrat a zbořit. Takových případů už je zdokumentována řada.

0/0
18.3.2011 17:54

Bery

Re: Desiro

Predpokladam, ze se to obvykle nabizi za odhadni cenu.

BTW: historickou budovu v Usti nad Orlici nabidli za 1,- Kc a stejne ji nikdo nechtel.  ;-D

0/0
18.3.2011 18:03

hjoe

Regio Nova & Desiro

Bydlíme v Krušných horách na Karlovarsku, kde tyto vlaky jezdí. O víkendech jezdí i německé vlaky Desiro. Tyto dvě soupravy se absolutně nedají porovnat. Jízda Desirem je několikanásobně příjemnější, pohodlnější. U Regio Nova máme občas strach, že vůbec do těch kopců nevyjede, zvláště jakmile napadne trochu více sněhu nebo je větší vlhko. Hrozná souprava. Možná, že se peníze místo na přestavby těchto vlaků mohli dát na nákup jiných, modernějších a lepších souprav.

0/0
18.3.2011 8:00

Bery

Re: Regio Nova & Desiro

Problem je v cene. Za cenu jednoho desira jsou temer 4 regionovy...

0/0
18.3.2011 8:42

nicolas.tesla

Re: Regio Nova & Desiro

U Desira to platí, ale tyhle polské vláčky stojí jen o 40% víc než přestavba 30 let starých vlaků na RegioNovu. To už se podle mě vyplatí.

0/0
18.3.2011 8:50

Bery

Re: Regio Nova & Desiro

To rozhodne ano... a to bude take ten duvod proc je CD nakupuji. ;-)

0/0
18.3.2011 9:00

PaFr

Re: Regio Nova & Desiro

No, snad ano. Jsem ale k poslké kvalitě zdravě skeptický. Snad toto bude výjimka potvrzující pravidlo.

0/0
18.3.2011 9:29

Neonym

Re: Regio Nova & Desiro

A kterou kvalitu upřednostňujete??? Tu českou?

0/0
18.3.2011 10:06

tarten

Re: Regio Nova & Desiro

Pokud jde o PESA, tak bych se polské kvality ani neobával. Rozhodovalo mezi ní a slovenskou ŽOS.

0/0
18.3.2011 14:02

certik_bertik

Re: Regio Nova & Desiro

právě ty Žos jsou dost kvalitní

0/0
18.3.2011 14:12

tarten

Re: Regio Nova & Desiro

Řekl bych, že problém BYL v ceně a politice zároveň. Teď to vidím, že politický tlak tímhle směrem dost polevil, a zároveň se finance ČD trochu srovnaly. Takže začaly normální ekonomické počty s možností dlouhodobějšího financování a zákonitě vyšla Regionova jako moc drahá. Vezměte cenu PESA po dotacích EU, a ještě ji vydělte cca dvěma, protože má coby nový výrobek dvojnásobnou životnost. Regionova vychází jako technicky nemožný předražený krám, co navíc degraduje a prodražuje provoz tím, jak nestíhá rozumné jízdní doby. O jejím nasazení na tratě s vyšší dovolenou rychlostí než 80 km/h už je vůbec škoda mluvit. Podle mě byla velká chyba už objednávka poslední série. Ty předchozí chápu, tam moc na výběr nebylo.

0/0
18.3.2011 10:32

han2

Re: Regio Nova & Desiro

Ale tyto Desira provozují na této trati na českém území ČD (byť samozřejmě v rámci své vzájemné výměny).

0/0
18.3.2011 11:44

sandokan78

přilákat cestující? :-D

Myslím, že cestující asi nepřilákají novými vozy. Protože po těch "nepatrných" změnách v ceníku loni v prosinci už se mi oplatí jezdit autem.

0/0
18.3.2011 7:40

Muf007

Re: přilákat cestující? :-D

za sebe říkám přilákají! Vlakem jsem nejezdil, ale co z Libe do Vanďáku nasadili nové vlaky jezdím s nimi a považuji to za vyhocvující. Jo, dere mě, že vlak nejede až do města a musím se táhnout přes celé město. Zvláště, když to staré vanďácké nádraží (bez perónu) připomíná leckterou jinou zastávku kde se normálně staví. Až tohle nějaký ouřada na kraji pochopí a nebude se vymlouvat, že bez perónu to nejde, tak to bude super. A lidí jistojistě přibude, o tom nepochybuji.

0/0
18.3.2011 12:50

tarten

Re: přilákat cestující? :-D

Problém je, že ze starého se dobře jezdí z Němec do Němec, ale blbě do Čech. Jak si to Suděťáci za císaře pána postavili, tak to je.

0/0
18.3.2011 13:57

VOBISCUM

Regionova - renovace

Neznám konstrukci přenosu momentu, ale určitě se jedná o podobný systém jako u aut. Tak že, jednotkou jsem jel 3x asi 25 km, dle mého názoru se jedná evidentně o vadný záběr ozubených kol.Vadná evolventa zubu, případně špatně provedená korekce ozubení. Pokud by se jednalo o kuželové soukolí stálého záběru tak totéž, případně o špatné nastavení talíře a hrušky vůdči sobě. V jednom případě jsem odhadl i pravděpodobně volná ložiska na hrušce - rázy při "ubrání plynu". Ta hlučnost je děsná. Nechápu, jak tohle někdo mohl v ČD převzít a proč to ČD nereklamovaly ? Jinak si myslím, že vlastní renovace je akceptovatelná, ale ta cena se mi zdá poněkud sakra vyšší. Pokud jsou polské jednotky podstatně levnější a Švýcaři si udrží kvalitu a o tom nepochybujte, tak proč ne. Já i vy bychom  také nekoupili novou Š 120 L  když bychom si za nižší cenu mohli koupit novou Fabii.

Pokud budu nabízet takovou cenu a kvalitu,nebudu mít práci. Dnes je rok 2011 ne 1971, že soudruzi manageři

0/0
18.3.2011 7:18

109e

názor

Dovolím si malé hodnocení, zdůrazňuji - můj názor !

Mínus- hluk, jistá poruchovost, neklidnější jízda díky pojezdu, zbytečně komplikované zavírání WC (jinak běžné ve vyspělé Evrpě)

Plus- solidní sedačky, lepší tepelná izolace, dobrá okna, dobrý

nástup pro staré, maminky s kočárky, kola, pěkné WC, informační systém

vzhled- to bere každý jinak Vcelku pokrok za dejme tomu přijatelnou cenu.Podle toho, co jsem měl možnost slyšet, u cestujících oblíbena, u personálu málo. NEVNUCUJI

0/0
17.3.2011 23:53

Lord Helma

Re: názor

Moje řeč. A rád bych viděl ty notorické stěžovatele se vozit původní 810 třeba ze Svinova do Štramberka, jmenovalo se to Ondrášek, vpředu, vzadu motorový vůz a uprostřed 3-4 vagony. Docela maso, hlavně na záda a v létě i na pozadí.

Jo takovej Hurvínek, co jezdil na Ostravici, to byla paráda, dřevěné tvarované sedačky, tatrovácký vzduchem chlazený motor, kamna na uhlí....

0/0
18.3.2011 6:54

tarten

Re: názor

Inu, oproti 810 souhlas. Oproti něčemu ekonomicky srovnatelnému nesouhlas. Oproti modernímu vozidlu s mnohem lepšími jízdními vlastnostmi, za dvojnásobnou cenu za dvojnásobnou životnost - tedy podobnou cenu za rok.

0/0
18.3.2011 11:03

szdavid

Regionova

Jezdim regionovou pravidelně a mam ji ze sortimentu ČD nejradejii, hlučnost nehodnotim, protože stejně posloucham MP3, ale co jde o pohodlí, tak bezkonkurenčně nejlepší sedačky.

0/0
17.3.2011 23:30

mira007

Re: Regionova

Tak to já mám právě ten problém, že v Regionově MP3 poslouchat skoro ani nemůžu. Přes ten hluk totiž skoro nic neslyším a ničit si sluch hlasitostí naplno nebudu.

0/0
18.3.2011 9:28

čudla_1

co byste chtěli od 40 let starých šunek?

novej lak to fakt nezachrání. 40 let straý šunky od 40 let starého komunistického molochu. 

0/0
17.3.2011 23:14

109e

Re: co byste chtěli od 40 let starých šunek?

Zázrak to není, je to ale o ceně, ta rozhoduje. Jinak jsem nepochopil ten komunistický moloch. Před 40 lety to byl docela slušný motoráček. Zachránil řadu lokálek.

0/0
17.3.2011 23:22

čudla_1

Re: co byste chtěli od 40 let starých šunek?

to jo, vyhodit balík za zastaralé, předražené, a zpožděné pendolino tak pak nejsou peníze na nic jiného.;-D

0/0
17.3.2011 23:28

109e

Re: co byste chtěli od 40 let starých šunek?

Ano, Pendolíno-to byl finanční průšvih, ale o něm to dnes snad není.

0/0
17.3.2011 23:31

Bob-an

Re: co byste chtěli od 40 let starých šunek?

No ale ty regionovy na tom taky nejsou nijak slavne, kdyz nova (a troufam si rict ze mnohem lepsi souprava) z polska stoji diky dotaci stejne jak regionova (bez dotace i tak bychazi celkem dobre diky predpokladane delsi zivotnosti)....

0/0
18.3.2011 15:10

Lord Helma

Re: co byste chtěli od 40 let starých šunek?

Vy budete asi hodně jednoduchej. Jakej komunistickej moloch? Vagónka byla ve Studénce nad Odrou a v České Lípě. A byly tam rozhodně déle jak těch 40 let. A mimochodem, tu ve Studénce zlikvidovali vaši milovaní nástupci komunistů spolu s nadutými (a to opravdu byla banda nadutců) američany kteří to rozkradli, zrušili výrobu osobních vagonů a souprav a zbytek odvezli do Rumunska. To, že Vagónka přežila, je malý zázrak, ale je už teď v Ostravě a je to bohužel Škoda Transportation ...

0/0
18.3.2011 6:59

nilgiri

zrovna dneska jsem tím jel

Ten diesel je sice hlučnej, ale hlavně by mě zajímalo, čím to brzdí. Je to zvuk, jak kdyby byly brzdový destičky (nebo co to má) ze šmirglpapíru. Ještě jsem neslyšel žádnej jinej vlak takhle (a tak hlasitě) brzdit. :-)

0/0
17.3.2011 23:02

109e

Re: zrovna dneska jsem tím jel

Brzdím to stejně, jako zatím většina vagonů, problém bude asi v podlaze.

0/0
17.3.2011 23:05

martas38

Re: zrovna dneska jsem tím jel

A má to koučový, nebo čelisťový brzdy? V okolí Brna mají starý německý vagony Bdmtee nově kotoučový brzdy a není to slyšet narozdíl od panťáků co rvou uši.

0/0
17.3.2011 23:17

čudla_1

Re: zrovna dneska jsem tím jel

prosimtě, to je od čd, 40 let starý kraksny, mají tam klacek na hřebíku

0/0
17.3.2011 23:18

martas38

Re: zrovna dneska jsem tím jel

A myslíš, že ty kotoučovky montoval na 40 let starý Bdmtee zvaný Honecherova pomsta východoněmecký soudruh?

0/0
17.3.2011 23:21

čudla_1

Re: zrovna dneska jsem tím jel

to já nevím co dělali soudruzi dederoni:-P

0/0
17.3.2011 23:27

a8nn

Re: zrovna dneska jsem tím jel

Dvacet let uberte.

0/0
17.3.2011 23:32

PepaK

Re: zrovna dneska jsem tím jel

Bdmtee mají kotoučovky již od výroby...

0/0
17.3.2011 23:21

martas38

Re: zrovna dneska jsem tím jel

Rozhodně ne všechny.

0/0
17.3.2011 23:21

PepaK

Re: zrovna dneska jsem tím jel

Bdmtee, Bmee, Bdmsee a spol mají kotoučovky všechny od výroby.... viz i dobové katalogy:

http://parostroj.net/katalog/ov/formular.php3?ind=63&ktere=0&razeni=0&odkud=80

http://www.vagonweb.cz/ostatni/prospekty.php?Bautzen

0/0
17.3.2011 23:45

martas38

Re: zrovna dneska jsem tím jel

Máte pravdu, omlouvám se. Měl jsem za to, že byly kotoučovými brzdami vyzbrojeny dodatečně.

0/0
17.3.2011 23:53

PepaK

Re: zrovna dneska jsem tím jel

Vpohodě...

0/0
18.3.2011 0:11

tarten

Re: zrovna dneska jsem tím jel

Myslíte asi brněnské panťáky. Ty stejnosměrné žabotlamy mají jiné brzdy, takže brzdí tiše a tak hrozně neskřípou.

0/0
18.3.2011 13:34

tarten

Re: zrovna dneska jsem tím jel

Kotoučové brzdy nejsou zadarmo.

0/0
18.3.2011 14:05

Bery

Re: zrovna dneska jsem tím jel

Novejsi verze uz ma nekovove spalky a hluk pri brzdeni se hodne snizil.

0/0
17.3.2011 23:53

tarten

Re: zrovna dneska jsem tím jel

Ano. zaplať pámbu.

0/0
18.3.2011 10:22

K o c a n d a

109e

Vyblíz, co tady tvrdíl, jak si cestující tu zpanchartelou osmdesítku POCHVAlují :''(

0/0
17.3.2011 22:39







Najdete na iDNES.cz