Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Změna daní zvedne příjmy o stokoruny, přilepšení sebere vyšší pojistné

Daň z příjmu fyzických osob má podle vlády vzrůst z 15 na 19 procent. Bude se však počítat jinak, zavede se nová sleva a většina lidí proto zaplatí méně. Přilepšení však bude velmi malé, zčásti i proto, že stát si vezme více na zdravotním pojištění a DPH.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ax52

Nesmysly

Opět je vidět, že vláda nemá nic spočítané. 20% DPH, 17,5% DPH, vše lítá bez podlození a nevadí to. Tohle je to samé. 2% na jedné straně, na druhé, bez vysvětlení proč. Rád bych viděl firmu, která zaměstná více lidí (logicky než potřebuje, protože, co potřebuje, je aktuální stav), po poklesu vlastních sociálních odvodů o 2% :-).

0/0
8.4.2011 22:00

papazian

Re: Nesmysly

Souhlas, žádné zlepšení příjmů..., jen optický klam!

0/0
12.4.2011 9:41

Lojza Žalud

Příjmy o stokoruny.....

...a výdaje o tisícikoruny......;-D;-D;-D

0/0
5.4.2011 22:25

kurzepa.j

Re: Příjmy o stokoruny.....

přesně to mě hned napadlo R^R^:-)

0/0
6.4.2011 19:36

surfer27

Re: Příjmy o stokoruny.....

me taky...to je divny;-D;-D;-D

0/0
8.4.2011 14:49

Ccecil

Zvedněte ruku

kdo těm novinářům z iDnesu to zase sežral i s navijákem.;-D;-D;-D

0/0
23.3.2011 15:56

Bery

Hmm...

Nemam silu cist celou diskusi, ale uz nekdo prisel na to kde autor clanku vycucal to prilepseni ? Zamestnanecky pausal ma byt jako kompenzace stravenek a nakladu na dopravu, pritom v soucasne planovane vysi nestaci ani na ty stravenky. Pokud se k tomu zvysi odvody na ZP o 2%, tak kde si zamestnanec vlastne polepsi ?

0/0
20.3.2011 23:51

lrkfa1

Tzv reformy jsou dělány jen pro bohaté a živnostníky

populistické kupovaní hlasů . Proč by zaměstnanci měli platit zdravotní péči živnostníkům to nechápu

0/0
20.3.2011 19:16

michal II

Re: Tzv reformy jsou dělány jen pro bohaté a živnostníky

Asi tak jako ti chudi, je plati tem zhyralym zbohatlikum.

0/0
6.4.2011 18:06

svatáDala

Zhovadilost!!!!!

Tak mi připadá, že tyto tzv. reformy jsou spíše pro bohaté a nejvíce to odnesou opět jen obyčejní pracující.

Slibovali před volbami, že nebudou zvedat daně a ejhle!!!!

Kalousek v tom dělá teda pořádný "bordel" a chudáci účetní už teď neví kde jim hlava stojí natož co ještě přijde za nesmysly!

Nechápu když tam vezme, tamhle přidá a konečná je 0. Tak proč teda tyto tzv. reformy? A ten jeho "superúřad", který nebude nikdo kromě ministra financí kontrolovat? Tak nevím zda to má být další tunel či co?

Co ještě musí český pracující občan snést, aby konečně vyšel do ulic a řekl z plných plic co si myslí o této vládě a tomto bordelu, který tu panuje již mnoho let?!;-€

0/0
20.3.2011 17:39

JayDeeSq

omg

proč se tu furt musí měnit daňový systém?to platí vždycky jeden max pár let a pak to celý totálně překopou,proč když chtějí změnu neudělají jednu věc?třeba změnu sazby a zbytek nechat být a je to,chtěj daně snížít,stačí nechat superhrubou mzdu a dát 14% a vyjde to většině lidí cca podobně jako tohla šaškárna,nebo změnu výše slevy na poplatníka či dítě atd,já nechápu proč všem zaměstnancům tak leží superhrubá mzda v žaludku když maj nizkou procentní sazbu a ještě jsou poměrně dosti vysoké slevy na dani takže ve skutečnosti se platí daně mnohem nižší než dříve,akorát že se platí z vyšího základu,ale když vyjdou nižší tak v čem je problém?

0/0
20.3.2011 14:39

ax52

Re: omg

Absolutní souhlas. Daňové zákony musí být pevné, stabilní a ne podle toho, jak dopadnou volby.

0/0
8.4.2011 22:02

RedSquirrel

Jakápak sleva?

Když budu mít příjem např. z prodeje nemovitosti, zaplatím plných 19% místo 15, žádnou slevu na to nedostanu.

0/0
20.3.2011 13:02

papazian

Když to sečteme, bude hůře!

Ale u pravicové vlády to nelze ani čekat jinak! Co jsme si zvolili, to máme! Volit ČSSD ale také příliš smyslu nemělo, chovala by se jako ODS v soft provedení. ODS se zase chová jako soft ČSSD, vlastně já na bráchu, brácha na mne. Uvidíme co nové vedení ČSSD, jestli v této hře bude pokračovat. Zato VV nebo TOP 09 se trochu ODS vymklo kontrolo, jak říkají znalci - zlobí.

0/0
19.3.2011 22:28

marmus

Kalousek ma jednoznacne pravdu

Soucasny system je nesmyslny , slozity , sama  vyjimka !

0/0
19.3.2011 16:14

papazian

Re: Kalousek ma jednoznacne pravdu

Tak to je všude na světě. Je to podobné, jako jsou amnestie. Někdo by řekl, že je to složité, samá vyjímka, ve skutečnosti je to nástroj, který může efektivně eliminovat ostrost některých nařízení a rozsudků. Podobně zohledňovat různou situaci různých vrstev občanů je na místě, říká se tomu také aktivní efektivní sociální politika. Pokud toto zrušíme a převedeme to jen do mechanické roviny automatů, tak sytém bude ještě složitější, bude přinášet poruchy, bude fungovat jen na první pohled jednoduše.  Dodatečné operativní korekce vnesou do systému větší zmatek než nyní, kdy se jeví jen na první pohled, že je systém složity a nepřehledný. Selektivní podpora či nepodpora je na místě, jako zavedení spotřebních daní. Proč se také nezruší, aby byl systém jednodušší? Proč není jen DPH? S Vaším povrchním názorem nesouhlasím.

0/0
19.3.2011 22:34

marmus

Re: Kalousek ma jednoznacne pravdu

neco na tom je

0/0
20.3.2011 8:45

ax52

Re: Kalousek ma jednoznacne pravdu

To je to jediné, v čem mu dávám taky zapravdu. Zjednodušit, bez vyjímek, vybírat.

0/0
8.4.2011 22:04

BloodRain

Tohle mohl vymyslet jen dement.

Kreten ktery ani nevi jak celou reformu financovat tady vymysli jednu hovadinu za druhou. Copak uz si nepamatujete jak to dopadlo kdyz mel uz drive Kalousek na starosti finance? Posral co mohl a banda ignorantu a dementu si tam ODS zvoli znova? Pardon, ale predni ceske politicke strany by potrebovali pekne tvrde pres drzku aby si uvedomili ze realita neni v jejich hlavach ale venku za dvermi.

Vydaje mame pomalu nejvyssi v Evrope ale platy??? Jednou k tomu dojde nebude to trvat dlouho, ale tenhle system v dnesni dobe aplikovany muze dokazat jedine - nasere co nejvic lidi.

0/0
19.3.2011 15:49

ššššš

O co skutečně jde?

Kdo sleduje vývoj tzv. reforem, nemůže se ubránit dojmu, že jejich hlavním cílem je jen snižit daně podníkům (což jim vláda prý slíbila). Od vlády, která si říká vláda rozpočtové zodpovědnosti, bych očekával něco jiného. 

0/0
18.3.2011 21:32

krultheking

zlaty paroubek

kolik lidi, co volili pravici jenom kvuli paroubkovi, by ho dnes bralo vsemi deseti ;-D

dobre vam tak Rv

0/0
18.3.2011 18:29

ax52

Re: zlaty paroubek

Nesmysl.;-€

0/0
8.4.2011 22:04

lrkfa1

Světový vynález superhrubá mzda končí ?

To tedy Kalousek Nobelovku nedostane . Ale za nové daně získá cenu podvodníků!!

0/0
18.3.2011 17:32

Ulrich

Je to klasický podvod. V podstatě zvýšení daní.

Tahle nepřehledná změna připomíná hru skořápky. Člověk ztratí přehled, kde je "kulička" ( oč ve skutečnosti jde ) a je oškubán. Cílem je celkově vybrat více, čili zvýšit daně a dusit poplatníky. Hanba!

0/0
18.3.2011 14:48

Bery

Re: Je to klasický podvod. V podstatě zvýšení daní.

Presne tak... Ono uz se treba v clanku nepise, ze zamestnanecky pausal ma kompenzovat stravenky a naklady na dopravu. Pritom v soucasne vysi nestaci ani na kompenzaci tech stravenek. Takze logicky nemuze jeste kompenzovat zvyseni ZP o 2%. Tedy zamestnanec si v zadnem pripade nepolepsi.

0/0
20.3.2011 23:41

TT777

Re: Je to klasický podvod. V podstatě zvýšení daní.

R^

0/0
11.4.2011 11:38

vhelsing

Tahle vlada jen nuti...

lidi,aby prestavali kupovat..nebudou mit z ceho....Strasi z jedne strany duchodem, z druhe strany danemi...

Jakmile se prestanou tocit penize...tak je jedno jestli to bude stredni trida,nebo vyssi trida...pocitime to vsichni...

0/0
18.3.2011 14:27

vhelsing

Re: Tahle vlada jen nuti...

Mam ted v praci managera z Anglie a ten se sam nestaci divit,jak jsou tady nektere veci drazsi nez u nich...

Uz ted je normalni,ze osobne dost veci si radsi nechavam dovazet...protoze me to vyjde levneji...Kdo ma pristup k netu a ma zkusenosti s online obchody...tak vi o cem mluvim...

Jenze tohle holt do ceske kasy nejde...A pujde tam mnohem a mnohem mene...

0/0
18.3.2011 14:30

Jerrymil

Re: Tahle vlada jen nuti...

no zálěží na tom, co se A kupuje a kam se chodí. Na periferii je to levnjěší než v centru, v e-shopu je to levnjěší než v obchodě atd..já osobně si myslím, že např.hospody mají předražené. To by si tam našinec nemohl denně vysedávat na pivku

0/0
18.3.2011 14:40

jfb

Re: Tahle vlada jen nuti...

Alkohol je v Anglii dražší, kromě Whisky, ale většina věcí je levnějších a o hodně

0/0
18.3.2011 14:44

vhelsing

Re: Tahle vlada jen nuti...

Jojo tak hospody jsou drazsi...pivo je tam napriklad o dost drazsi nez u nas....ikdyz uz tam nemaji tu slavnou 10tou hodinu,kdy se ma jit domu a misto toho se tam chlastalo dal,jen s prirazkou kvuli mozne pokute.. :)))

No z vlastni zkusenosti vim,ze treba potraviny jsou tam zhruba na stejno jak u nas....+ -...najem,ten tvori asi nejvetsi cast...kdyz beru Londyn..ale da se tam sehnat levny bydleni..vetsinou pres araby,turky...a i solidni....

Kdyz jsem tam byl..mel jsem cca 1600 liber mesicne...a v klidu jsem pulku usetril...a to jsem zil tak nejak normalne...nerozhazoval jsem,ale taky jsem neskrtil...

0/0
18.3.2011 14:44

hradec

Re: Tahle vlada jen nuti...

...vypadá to na výplod chorýho prochlastanýho chemikova mozku, kterej převzal štafetu po tom z "Odcházení" co ještě neodešel...

0/0
18.3.2011 14:50

hradec

A co na to pose.ra Nečas a ODS?

Před volbama slibovali, že se živnostníkům daně a pojištění zvyšovat nebudou! A je to tady kujvy prolhaný, za.ebaný!

0/0
18.3.2011 14:27

vhelsing

Re: A co na to pose.ra Nečas a ODS?

A co jste cekal? :)

Nenadarmo se rika,ze ani osel nevstoupi dvakrat do stejne reky..... Jen bych to poupravil,ze Cech nejen ze vleze...ale ze se v ni i rochni :))))

0/0
18.3.2011 14:31

Jerrymil

Re: A co na to pose.ra Nečas a ODS?

politici v této zemi skáčou jak běžný chudý daňový poplatník, zaměstnaný, nebo nezaměstnaný, to je jedno, píská, to jste si ještě nevšimli? Začalo to železničářskými benefity. Čím víc křiku tím větší ústupky, bohužel živnostník nemá čas vypiskovat pod okny, a o tom to je. Politici si všimli, že našinec nepřeje OSVČ, tak se rozhodli, jak káže kmán, udělá pán, že OSVČ to trochu zavaří. Uvidíme, já jsem živnostník, takže si počkám co z toho všeho vyleze, protože ve kšeftě platí zůstat v klidu a zásada jen se z toho nepo...t.

;-(

0/0
18.3.2011 14:38

hradec

Re: A co na to pose.ra Nečas a ODS?

...já jsem v klidu, já si to už nějak dorovnám, kdyžtak můžu třeba s úsměvem říct našincům až je budu kasírovat, třeba, že ceny jsou vyšší, protože jsou vyšší daně a já na tom přeci nezůstanu škodnej.  Nebo, že by mohli za určitých podmínek dostat slevu na práci ve výši 20%... apod.

0/0
18.3.2011 14:46

Lojza Žalud

Božský chemiku....

......stejně dělej co dělej.......na konci roku 2011 vládnutí této vlády korupční zodpovědnosti bude

schodek tak 200 miliard....a co budete potom lidem brát????

Jste Joudové!!!

;-D;-D;-D

0/0
18.3.2011 14:20

strobes

Ulhanci

Když se zaváděla superhrubá mzda, tak nám tvrdili jak je to pro nás výhodné. Teď se ruší a posloucháme to zas. No to určitě! Co zas máš za lubem ty chemiku?

0/0
18.3.2011 13:36

vojin Bandaska

Re: Ulhanci

Schéma je pořád stejné. Vybereme od vás víc a budeme vám bulíkovat, že platíte menší daně. Pokud se některý rok náhodou nezvedají daně, tak zase o to naroste dluh.

Levá, pravá, je to jedna, jedni víc kradou a druhý zvyšujou daně a státní dluhy. Namést do Vltavy, čím dříve, tím lépe.

0/0
18.3.2011 13:41

cod

kalous

Obraceč kabátů Kalousek je i obrácený Jánošík=chudým brát a bohatým rozdávat!!

0/0
18.3.2011 13:22

PBJ

On je tak trochu rozdíl mezi tím, co je tady napsáno

a jak to presentoval Kalousek. Ono to zase tak úplně špatné nebude, je jasné, že se na daních z hlediska poplatníka nic neušetří, zejména ve středně a nízko příjmových skupinách. Fourmou paušálu a odčitatelných položek se vytvoří určitá progrese, takže se dá říci ANO, ale s výhradou, a to zejména u daní právnických osob, kde se na jedné položce podrthávám v přímech na důchodové pojištění (2%), což se ma kompenzovat snížením nezaměstnanosti, ovšem to je jen utopie. Nevím, zda je správné, že plátcem DPH se mají stát subjekty s ročním příjmem 750 000 Kč, což je v současně inflačním finančním prostředí velice nízké. No počkáme n změny parametrů.

0/0
18.3.2011 13:10

Dave.1

refinancovani hypotek

takze u stavajich hypotek snizi odpocet ze 300.000 na 150.000 rocne, to je rozumne. Ale poroboha proc tuto moznost nebudou mit nove smluvy? Mozna si to nikdo neuvedomuje, ale tato zmena znamena konec refinancovani hypotek, protoze klienti tezko u noveho institutu usetri na hypotece 15.000, ktere by nyni dostali zpet (u rocniho uroku 100.000) ... takze si jen banky zajisti stavajici klienty a pri konci fixace pujdou hypoteky rapidne nahoru, respektive na takovou castku, aby se klientum nevypaltilo prechazet, protoze by si snizili odpocitatelnou polozku (nove az 150.000) ...Rv to je teda podora bydleni, zrusit danove zvyhodneni ...

0/0
18.3.2011 13:07

PBJ

Re: refinancovani hypotek

pravděpodobně to nebylo přesně řečené, řekněnme, že Kalousek v tů chvíli měl okno, ono to bude pak již jako maximalní mez pro úroky těch 150 000 i pro nové smlouvy.

0/0
18.3.2011 13:13

Dave.1

Re: refinancovani hypotek

pokud to byla chyba, tak ok. Ale mam pocit, ze to bylo i na tom slajdu podle ktereho komentoval. Mozna jsem to nevidel dobre, preci jen CT to vubec nezabirala, brala stale kalouska. Nevim, me se tato moznost jako podpora bydleni od statu libi, sam ji vyuzivam. Bohuzel pristi rok mi konci fixace, tak by se mi manevrovaci prostor velmi zuzil, kdyby jiz na refinancovani od jine banky neslo uplatnovat odpocet ... tim by musela byt ta jina banka vyrazne lepsi, nez stavajici, abych k jine bance presel

0/0
18.3.2011 13:23

Lory

hehe, to je naivita...

Ty reformy se nedelaji proto, aby si nejakej chudak polepsil a ubral tak ze statni kasy... suma sumarum je to jen jeden z dalsich ataku na nase penezenky :)

0/0
18.3.2011 13:06

vojin Bandaska

Paušál 3000 Kč ročně

Proboha, za tohle není ani roční tramvajenka.

*

Ten paušál je na co? Na úplatky státních úředníků a dopravních policajtů?

0/0
18.3.2011 12:45

Jerrymil

Re: Paušál 3000 Kč ročně

já bych nedával nic, když čtu ty reakce. Ho.n,o, n.a.t do ruk patří sem tam někomu, 

0/0
18.3.2011 12:53

vojin Bandaska

Re: Paušál 3000 Kč ročně

Já bych taky Kalouskovi nedával nic, bohužel zaměstnavatel to vybírá za něj. Pak musím milostivě každý rok s bumážkou a prosíkem za úředníkem, aby mi vrátil nějaké drobné, které jsem mu nedobrovolně předchozí rok zaplatil.

0/0
18.3.2011 13:37

PBJ

Re: Paušál 3000 Kč ročně

to je jedna z dalších nových odčitatelných položek, ovšem jen pro ty, kteří nejsou na limitním stropu, ti n to nárok nemají, a jina, tři tisíce z daně dolů navíc, zase není tak špatné, je to plus i pro OSVČ, protože tit neměli žádné výhody a benefity jako zaměstnaci (stravenky, příspěvky na životní pojištění atd).

0/0
18.3.2011 13:16

vojin Bandaska

Re: Paušál 3000 Kč ročně

Jenže, co si budeme povídat. Zavede se paušál a zruší se daňově zvýhodněné stravenky. Nepotřebuju stravenky daňově zvýhodňovat a netrvám na tom, ale tohle Kalouskovo zjednodušenní jde za celkovým zvýšením daní. Pominu k tomu zvyšování DPH.

Pak nám bude v televizi bulíkovat, jak se všechno kompenzuje paušálem a valorizací. Ve finále se více oškube střední třída.

0/0
18.3.2011 13:34







Najdete na iDNES.cz