Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sedm nejsilnějších zemí pomáhá Japonsku. Zbavují se jenu

Skupina ekonomicky nejvyspělejších zemí G7, mezi které patří například USA, Německo nebo Velká Británie, se dohodla na neobvyklém kroku - intervenci na devizových trzích. Cílem je pomoci snížit hodnotu japonského jenu, který je příliš silný, a podpořit padající burzy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Maxx_Th

Tahle zpráva je míněna úplně vážně?

Nebo jsem jen nepochopil pointu vtipu?

0/0
21.3.2011 17:21

aryanboy

Japonci jsou super

Japonci jsou super, stejně tak jako Jihokorejci. Pro mně jsou jak ti tak ti plus země severní Evropy to nejrozvinutější (myslím co se týká kultury) co je na Zemi.

Obdivuju je a držím palce.R^

0/0
20.3.2011 17:54

Shaunthesheep

Pomaha hodne zemi i obycejnych lidi

jan byznysmeni prchaj pripodelany strachy a nebo planujou jak se napakujou na nestesti druhych

0/0
18.3.2011 18:51

opačný názor

ROFL...rozbite Japonsko bez elektriny potrebuje hlavne

dovazet potraviny a stavebni material k obnove vyroby. "Pratele" mu tedy oslabi menu aby se Japoncum dovozy podrazily. Po obnove zase Japoncum pomohou spekulanti posilenim Jenu ;-D ...jj, v nouzi poznas opravdoveho pritele ;-DRv

0/0
18.3.2011 17:48

Rubik1

Re: ROFL...rozbite Japonsko bez elektriny potrebuje hlavne

Souhlas. V podstatě totéž jsem tu už vyslovil.

0/0
20.3.2011 6:36

to-mi-ho-vyndej

v nouzi poznáš přítele

prodají jeny a pak jim nějaká prestižní agentura sníží rating o 6 stupňů

0/0
18.3.2011 16:08

MarekLucin@seznam.cz

Humanitární pomoc

Nikde jsem se nedočetl nic o humanitární pomoci, která bývá v těchto případech poskytována.Jedině je možné zaslat peníze na účet nebo formou DMS.Nebo se pletu?Je Japonsku poskytována nějaká humanitární pomoc v podobě léků, potravin, dek a podobně?V novinách nic, v televizi nic.

0/0
18.3.2011 15:51

Radeczek1

Re: Humanitární pomoc

Japonsko naše léku zatím nepotřebuje. Až zažádá o pomoc, tak se určitě nějaké zbírky udělají. Tady jde asi i o to, že většina Japonska je "v pořádku" a normálně se tam maká a vyrábí. Nejhůř dopadlo východní pobřeží, které spláchlo tsunami.

0/0
18.3.2011 15:55

MarekLucin@seznam.cz

Re: Humanitární pomoc

To je fakt.Na tom něco bude :)

0/0
18.3.2011 15:57

motylek_02

Re: Humanitární pomoc

Japonsko preferuje financni pomoc.

0/0
18.3.2011 16:13

Bob-an

Re: Humanitární pomoc

No ono totiz tyhle katastrofy casto zasahuji zaostale zeme, ktere tu humanitarni pomoc casto potrebujou i bez nejake katastrofy. Japonsko je treti nejvetsi ekonomika na svete a zasazena byla jen pomerne mala cast uzemi takze maji dostatecne kapacity na to aby si pomohli sami. Posilat nejakou hmotnou zahranicni pomoc nema smysl - mnohem jednodussi a levnejsi je jim pripadne poslat primo penize a potrebne veci koupit na japonskem trhu. Jedine co treba akutne potrebovali byla tusim nejaka americka pomoc s tou havariji ve Fukusime.

0/0
18.3.2011 17:02

expat47

Re: Humanitární pomoc

........velké štěstí, že to tu Japonci nečtou. Co by si asi o lidech s této zemičky pomysleli......používají sice inet, ale srdce podlevšeho ne.....

0/0
18.3.2011 17:14

-dejf-

Re: Humanitární pomoc

ze jsi uchyl?

0/0
19.3.2011 8:51

expat47

Re: Humanitární pomoc

..to proto, že píšu s háčkama a s čárkama?

0/0
19.3.2011 10:37

Radek-DK

Nejsem si moc jistý....

.....jestli jim zrovna teď hned pomůže oslabování jenu - a z toho plynoucí podpora exportu, když všecky továrny buď utlumily nebo úplně zastavili výrobu z důvodu nedostatku el. energie. A ty elektrárny na plný výkon jen tak nezapnou.

Na druhou stranu - budou teď určitě potřebovat spoustu věcí dovézt - "takříkajíc uklidit ten bordel" - a to je s oslabujícím jenem vyjde dráž.

Tak nevím - já bych to moc pomocí nenazýval - spíš vyčůranost - aneb zbavit se jenu dřív, než padne ještě víc.

0/0
18.3.2011 14:25

expat47

Re: Nejsem si moc jistý....

...........konečně rozumné slovo..........

0/0
18.3.2011 17:16

Rubik1

Re: Nejsem si moc jistý....

Oni na to odpovídají nechtěně hned v článku:  "Centrální banky v Evropě včetně britské Bank of England už začaly prodávat své zásoby jenu, aby japonskou měnu oslabily. Také japonská centrální banka dnes podle obchodníků prodala jeny za více než 25 miliard dolarů."  - To znamená, že tato japonská centrální banka by jinak dostala za stejné jeny nějakých 26 miliard dolarů a tudíž připravily Japonsko svou intervencí okamžitě o částku kolem miliardy dolarů (počítáno ze 4% poklesu kurzu jenu), za níž by si Japonsko jinak mohlo nakoupit v zahraničí potřebné výrobky a materiál pro obnovu infrastruktury. Kdyby Japonci stáli o větší pokles kurzu, tak prostě prodali jenů více a to steným zájemcům, kteří je bohužel koupily od jiných vlád.

0/0
18.3.2011 18:34

ZZZZZZZZ

Re: Nejsem si moc jistý....

No ale ta centralni banka je prodala v ramci intervence na oslabeni kurzu. Ne proto aby ziskala dolary. Dolaru maji vic nez dost, nepotrebuji je ziskavat odprodejem vlastni meny...

0/0
20.3.2011 14:44

ZZZZZZZZ

Re: Nejsem si moc jistý....

Pro predstavu Japonsko ma v rezervach 40-krat 26 miliard USD

0/0
20.3.2011 14:47

Panensky čistý nick

Ať žije centrálně řízená ekonomika!

:-P

0/0
18.3.2011 12:32

noboty666

Re: Ať žije centrálně řízená ekonomika!

Blahopreji, prvni **** az po dvou hodinach ...

0/0
18.3.2011 13:08

troll123

Re: Ať žije centrálně řízená ekonomika!

presne tak, rada moudrych muzu v centralnich bankach moudre rozhodla, jaky ma byt ten spravni kurz, rezervy a mira, nechapu jak si to muze nekdo dovolit kritizovat. monopolni rozhodovani je prece to spravne, tak jsme se to ucili...?

0/0
18.3.2011 13:34

Cislo 2

Re: Ať žije centrálně řízená ekonomika!

V čem je britská národní banka monopolní na světovém devizovém trhu ?

0/0
18.3.2011 14:41

Cislo 2

Re: Ať žije centrálně řízená ekonomika!

Hlavně, že sis do mne dole utřel boty ... když jsem to okrajově komentoval

0/0
18.3.2011 14:37

Chytracisko

yaponci mohou byt radi

že nemají Euro

0/0
18.3.2011 11:33

papazian

Re: yaponci mohou byt radi

Opak je pravdou, protože by spekulanti nehonili jen nyní tak vysoko. Tím,  že nemají lepší ukotvení, jsou vystavení daleko většímu tlaku ze strany spekulantů, stačí menší vítr a už rozfouká turbolenci. Jenže Japonsko je proti nám daleko silnější a významnější stát, přesto mají co dělat, aby to ustáli. Zato my s panem Klausem na Hradě a jeho euroskeptiky v ČNB, které tam dosadil, si meleme svou a divíme se, že na rozbouřeném světovém finančním trhu se naše malá národní bárka točí ve víru sem a tam, lodička je prakticky neovladatelná, ale radujeme se s paní Bobošíkovou, že máme svou suverenitu! Ve skutečnosti daleko více tratíme a co je to za suverenitu, když naše bárka je neovladatelná?

0/0
19.3.2011 20:45

tojsouveci

Jen jeden jen

Když jsem šel ven,

našel jsem jen,

Moc mně mrzí, že jen jeden,

Jsou to věci mezi zemí a nebem

0/0
18.3.2011 10:57

papazian

Přečtěme si ještě jednou názor G7, platí i pro nás:

"Jak říkáme už dlouho, nadměrná rozkolísanost a chaotické pohyby směnných kurzů mají nepříznivé důsledky pro ekonomiku a finanční stabilitu". Je vidět, že toto nadšenci u  české koruny nevidí, co chvíli čteme, jak je nejrychleji rostoucí měnou na světě, pak zase tiše sledujeme, jak se rychle propadá, aby zase rostla jako druhá nejvíce se zhodnocující se měna na světa... a z úst ČNB a pana Klause a jeho přátel stále slyšíme totéž: CZK je výbornou měnou, nedej bože, abychom měli euro! G7 má u mne ale lepší renomé, takže jejich názor v tomto sdílím také a naopak radím všem,aby  také více přemýšleli a nevěřili pánovi z Hradu a jeho lidem v ČNB! Škodí nám a také díky tomu se máme mnohem hůře než bychom se dávno mohli mít. Náš finanční sektor na tom, že nemáme euro, vydělává ročně v řádu desítek miliard korun, nebylo by tyto peníze vhodnější utrácet jinde?

0/0
18.3.2011 10:34

Alexus

Re: Přečtěme si ještě jednou názor G7, platí i pro nás:

PAne naučte se něco o ekonomice a pak tu vykládejte. To co jste napsal jsou naprosté nesmysly.Bez CZK by jsme ztratili zbytek suverenity. A neměli by jsme šanci ovlivnovat zahr. politiku. Euro je měna, která za 10 let své existence velmi oslabila a dále oslabovat bude. Koruna logicky bude posilovat vůči Euru a to je pro občany CR jen dobře. Pro exportéry ne, ale to se holt nedá nic dělat.

0/0
18.3.2011 11:00

will.forfreelife

Re: Přečtěme si ještě jednou názor G7, platí i pro nás:

...PaneBoze to jsou zvasty....o ekonomice evidentne nevite zhola ale zhola nic!!!

0/0
18.3.2011 11:21

Cislo 2

Re: Přečtěme si ještě jednou názor G7, platí i pro nás:

Ekonomii jsem studoval a na jeho tvrzení nevidím nic mimo mísu ... trochu s tou suverenitou nesouhlasím jen v tom smyslu, že jsme natolik malá ekonomika, že i samostatná měna není zárukou, jinak ve prospěch všech občanů je posilování tuzemské měny, protože se všem, i proti vůli malé radosti rudooranžových, zvyššuje životní úroveň. Posilování kurzu znamená, že naše ekonomika je výkonější (v relativních číslech) než je průměr Eurozóny, tedy polopatě není výkonnější než německá, ale než je eurozónový průměr. A co se týká exportérů, tak ti sice ostrouhávají, ale nutí je to zvyššovat produktivitu. Japonsko je trochu v pasti, protože je to země s nejvyšší produktivitou průmyslu na světě a není kam utahovat.

0/0
18.3.2011 12:07

Cislo 2

Re: Přečtěme si ještě jednou názor G7, platí i pro nás:

Ekonomii jsem studoval a na jeho tvrzení nevidím nic mimo mísu ... trochu s tou suverenitou nesouhlasím jen v tom smyslu, že jsme natolik malá ekonomika, že i samostatná měna není zárukou, jinak ve prospěch všech občanů je posilování tuzemské měny, protože se všem, i proti vůli malé radosti rudooranžových, zvyššuje životní úroveň. Posilování kurzu znamená, že naše ekonomika je výkonější (v relativních číslech) než je průměr Eurozóny, tedy polopatě není výkonnější než německá, ale než je eurozónový průměr. A co se týká exportérů, tak ti sice ostrouhávají, ale nutí je to zvyššovat produktivitu. Japonsko je trochu v pasti, protože je to země s nejvyšší produktivitou průmyslu na světě a není kam utahovat.

0/0
18.3.2011 12:10

indnes

Re: Přečtěme si ještě jednou názor G7, platí i pro nás:

Rychlo vrat titul a rodicom skolne, lebo je uplne jasne, ze do teba investovali zbytocne !8-o

0/0
18.3.2011 12:41

Cislo 2

Re: Přečtěme si ještě jednou názor G7, platí i pro nás:

To nevadí, že mne nic nenaučili, hlavně, že se s tím dobře uživím a to nejsem v politice ani ve státní sféře :-P  

0/0
18.3.2011 14:36

papazian

Re: Přečtěme si ještě jednou názor G7, platí i pro nás:

Proč by titul vracel, naopak ví o ekonomii i makroekonomii mnohem více než Vy, s jeho názory lze souhlasit, vidí souvislosti a dál než na špičku svého nosu.

0/0
19.3.2011 20:35

noboty666

Re: Přečtěme si ještě jednou názor G7, platí i pro nás:

A racil jste studovat soukromou stredni nebo soukromou vyssi (neco jako Langerovo CEVRO)?

0/0
18.3.2011 13:07

Cislo 2

Re: Přečtěme si ještě jednou názor G7, platí i pro nás:

Máš něco k věci nebo to jen je takové plácání z brožury odboráře jak se má reagovat na názor s kterým nesouhlasím ? 

0/0
18.3.2011 14:33

adam72

Re: Přečtěme si ještě jednou názor G7, platí i pro nás:

R^;-D

0/0
18.3.2011 14:54

Rubik1

Re: Přečtěme si ještě jednou názor G7, platí i pro nás:

R^

0/0
18.3.2011 18:38

papazian

Re: Přečtěme si ještě jednou názor G7, platí i pro nás:

Myslím, že i příspěvky dalších Vám ukazují, že o ekonomii a suvernitě nic nevíte. Nyní bez eura ovlivňujeme zahraniční politiku? Myslíte tím např. událost, kdy tento týden pan prezident si přátelsky popovídal s prezidentem Slovinska v Praze? Nebo to, že nás slovy pana premiéra Nečase naši spojenci ani neoslovili ve vztahu k Libyi? Pletete jablka s hruškami. Pro občany kuruna dělá velké škody, nejedná se jen o exportéry. Kromě toho, když naši exportéři kvůli koruně tratí, tak to dopadne i na domácí obyvatelstvo..., méně vydělají, jsou menší platy, dražší ceny. Negativní vliv je i pro ty, kteří nikam necestují a myslí si, že kupují jen české výrobky. Ale každý český výrobek má v sobě i dovozové komponenty, minimálně naftu spojenou s dopravou do Vaší obce do prodejny. Německo, které má euro žádnou suverenitu neztratilo, podívejte se, jak si suverénně počíná v OSN a v NATO. Nemluvíte pravdu, bohužel pro Vás a Vaše poskoky.

0/0
19.3.2011 20:50

pletiplot

Re: Přečtěme si ještě jednou názor G7, platí i pro nás:

Tomu nerozumím. Chcete říct, že Německo má velkou váhu v zahraniční politice jen proto, že má euro? A Česko je bezvýznamná zemička, protože nemá euro? To je doufám nějaké nedorozumění.

0/0
30.3.2011 8:35

papazian

Re: Přečtěme si ještě jednou názor G7, platí i pro nás:

Nic takového jsem neřekl. Skutečně by se jednalo o nedorozumění, pokud byste to tak pochopil. Nicméně tvrdím, že pokud by bylo Česko bez eura srovnáváno se stejně velikou zemí jako je ono samo a tato země by měla euro, tak by  váha této země byla díky euro vyšší než ta naše pozice. Ale také je pravda, že to jedno z vlivů, které rozhodují o konečném vlivu té či oné země. Tedy určitě dalším velmi významným vlivem je členství v NATO, v EU, nerostné bohatství apod..., ale pokud by dvě jinak stejné země měli vše stejné a odlišovalo by je jen to euro, pak ta země s tím eurem by měla o něco lepší pozici. Německo by i bez eura mělo s velkou pravděpodobností větší váhu než my z důvodu většího počtu obyvatelstva, vyššího HDP. Ale kdyby bylo bez eura a k tomu ještě bez členství v EU, NATO, tak by byl vliv Německa možná i nižší než náš, třeba by bylo na úrovni Ukrajiny, která je větší než my, ale díky dalším okolnostem je na tom hůř než menší země nám více podobné. Takže euro je jedním z faktor

0/0
30.3.2011 23:55

Praotec

Re: Přečtěme si ještě jednou názor G7, platí i pro nás:

Náš finanční sektor na tom, že nemáme euro, vydělává ročně v

řádu desítek miliard korun, nebylo by tyto peníze vhodnější utrácet

jinde?

Co je toto za nesmysl pane ekonome???? Asi jste studoval v Kalubicich co. Vysvetlete ten Vas vyrok.;-)V[>-]

0/0
18.3.2011 11:54

indnes

Re: Přečtěme si ještě jednou názor G7, platí i pro nás:

Nie som nikoho hovorca, ale ja som jeho vyrok pochopil nasledovne :

Poplatky za zmenarensku cinnost bank ( 80 % faktur ceskych firiem je v EUR), ich nasledny prevod raz na CZK inokedy opacne nieco stoji tak  ludi (pri zmene CZK na valuty-dovca) ako aj firmy ( pri podnikatelskej cinnosti na devizy). Tieto peniaze su vlastne zbytocne vynalozene a nejedna sa o miliony, ale o miliardy CZK / rok. Nasledne tieto peniaze ako zisk odchadza po zdaneni do zahranicia na vyplatu divident majitelom bank.

(Ja som to pochopil takto, ale mohol som sa aj mylit.);-)

0/0
18.3.2011 12:48

Paul100

Re: Přečtěme si ještě jednou názor G7, platí i pro nás:

Nemýlil jste se. Ani ten jehož nejste mluvčím :-)

0/0
18.3.2011 16:05

papazian

Re: Přečtěme si ještě jednou názor G7, platí i pro nás:

Je to přesně tak. Ještě mohu dodat, že do výnosu bank v této souvislosti patří i výdaje firem či občanů spojených se zajišťovacími kurzovými  operacemi, fixací kurzu apod. Je také pravda, že tím, že tento finanční sektor více vydělá, také odvede státu nějaký ten desátek (daně), nicméně je skutečně otazníkem, jeslti pro stát i tuto zem je toto výhodné, neboť by určitě bylo výhodnější, aby o tento příjem finanční sektor přišel a o to více  vydělal - ušetřil sektor podnikatelů a lidí zde žijících, tím by se zase jim mohl zvýšit příjem či zisky a z nich by si stát také přišel následně na své ať už formou přímých či nepřímých daní. Pro bohatnutí společnosti je druhá varianta výhodnější a rozhodně touto formou není ohrožena naše suverenita, naopak čím si bude finančně lépe stát, tím budeme mít i lepší respekt a seběvědomí, který se odrazí i ve větší naší suverenitě. Být chudým je cesta do závislosti na pomoci od druhých.

0/0
19.3.2011 20:58

papazian

Re: Přečtěme si ještě jednou názor G7, platí i pro nás:

Já myslím, že to vysvětlili další z diskutujícíh, Vám doporučuji se více věnovat hlubším znalostem o ekonomii a více pokory ke znalostem druhých než je osučujete a podceňujete. I kdybych studoval v Horních Dolních, tak to neznamená automaticky, že je to záruka nekvality. Pro Vaše uklidnění mohu nicméně konstatovat, že jsem studoval VŠE PRAHA. Ale i k regionům mám velmi vřelý vztah. Jinak podobně jako já argumentuje i bývalý viceguvernér ČNB, který též nestudovall v Kalubicích. Nyní pracuje u Deilote.

0/0
19.3.2011 20:40

nucleus4

Re: Přečtěme si ještě jednou názor G7, platí i pro nás:

Jistě, ale všimněte si také onoho slova "nadměrná". Ono to totiž platí i naopak: " nadměrná strnulost a stabilita  směnných kurzů má nepříznivé důsledky pro ekonomiku". Stejně jako nadměrná stabilita cen, platů, zaměstnanosti, vlastnictví peněz, apod. To vše také škodí.

0/0
18.3.2011 13:21

Jiricek 1

Re: Přečtěme si ještě jednou názor G7, platí i pro nás:

;-D ona USA patří mezi skonomicky vyspělé ??Nedávno jsem četl,že jsou na tom hůře,než naší nevládou "omýlané" Řecko ;-D A že když Čína pčíkne,tak si amíci půjčí od nás hymnu ;-Da budou spívat kde domov můj ;-D

0/0
18.3.2011 15:56

bitkar

teda...

mozna si rikam ze by se melo psat "yen" aby se to nepletlo s ceskym slovem "jen"

0/0
18.3.2011 10:25







Najdete na iDNES.cz