Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy koupí 30 let staré vagony z Rakouska

České dráhy se rozhodly svérázným způsobem zmodernizovat svůj vozový park na rychlíkových tratích. Od rakouských státních železnic ÖBB nakoupí 32 vyřazených rychlíkových vagonů z osmdesátých let. Ojeté vagony z Rakouska i přes své stáří zlepší komfort na rychlíkových tratích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Klement a Denisa

jak jinak jen stare zelezo

do CR ;-D to je pro Cechy dobry ;-D

0/0
28.3.2011 16:34

holes4

nevolnost

mám otevřené zprávy zhruba půl hoďky a začínalo se mně chtít zvracet - po tomhle ale fakt už musím běžet....

0/0
27.3.2011 18:56

stev

Nákup ojetin je v pořádku.

Každý by měl kupovat jen to, na co má.

0/0
27.3.2011 4:15

TigerM

Re: Nákup ojetin je v pořádku.

30 let? vzdyt je to stejny srot jako co tu jezdi, akorat mozna cistci a udrzovanejsi...

0/0
28.3.2011 7:01

Bery

Re: Nákup ojetin je v pořádku.

Ten srot u nas ma ale 40 let, takze 10 let k dobru. A rozdil tam je, protoze to, co jezdi u nas, je vyroba z byvale NDR, takze srovnani je asi jako Trabant a BMW... oboji sice ojetina, ale rozdily tam jsou.

0/0
28.3.2011 9:59

syn.temp

Re: Nákup ojetin je v pořádku.

Příklad možná poněkud extrémní, ale v principu to souhlasí.

Rozhodně ty vagóny mají technické parametry (obzvlášť kotoučové brzdy a max. rychlost 160kmh) pořád ještě nad naším průměrem, navíc byly citelně líp udržované než stejně staré naše. A za ty peníze co se uvádějí bych je koupil i já, i kdybych si na ně měl u banky vyběhat půjčku - ta cena je prostě dobrá.

Pro srovnání - ty vozy jsou technicky zhruba někde mezi našimi Bmee (Prakticky to nejlepší co se k nám od souduhů z NDR dostalo, máme jich asi 40) a tím nejlepším co u nás v oblasti osobních vozů máme, řadou A/Bm(p)z, které jsou ze stejné série jako ty Rakouské jen později vyrobené a s některými "opšnami" navíc (a máme jich dohromady 60).

Takže tak asi - v tom co tu máme je každý trochu slušný vůz na 160 pokrokem...

0/0
28.3.2011 14:19

Bery

Re: Nákup ojetin je v pořádku.

R^

0/0
28.3.2011 22:54

TigerM

Re: Nákup ojetin je v pořádku.

souhlasim, ze ta cena je dost dobra, no kotoucove brzdy rozhodne vitam, ...

0/0
2.4.2011 23:07

slatin

Etiopie prý prodává vagony z r 1940

takže by měly ČD vyrazit na nákupy.....

0/0
26.3.2011 22:43

macarát

Re: Etiopie prý prodává vagony z r 1940

To by asi nebyl dobrý nákup. Železnice v Etiopii je, pokud vím, úzkorozchodná a tamější vagony by se tedy na české koleje moc nehodily :-)

0/0
26.3.2011 23:51

ondrej.varoscak

Každý holt dělá na co má.

Já jsem si taky na začátku koupil 11 let starou ojetou (3. majitel) Felicii předělanou na LPG za 35 litrů, na rozjezd mi to stačí, vrazil jsem dalších 5 litrů do oprav a úprav, další 4-5 let ještě poslouží a pak může jít klidně do šrotu .... ale nepůjde, bo je to mý první soukromý auto tak až si na sebe a na mladšího bráchu vydělá, tak dostane generálku a bude mi dělat parádu o víkendech :-)

0/0
26.3.2011 0:42

stev

Re: Každý holt dělá na co má.

Na ojetinách nevidím nic špatného. Dnešní auta mají dlouhou životnost, a jistě nebyla vyráběna proto, aby šla za tři či šest let do šrotu. Pokud na autě včas měníte opotřebované díly, nebo je dokonce generálkujete, klidně může sloužit v běžném provozu i desítky let. To platí nejen u aut, ale jistě i u raketoplánů, letadel, nebo vagónů.

0/0
27.3.2011 4:21

Mangoo

Vyskočte si.. tady nezastavujeme! :-))))))))))))))

0/0
26.3.2011 0:31

Leva

smetiště

ČR se stává smetištěm odložených věcí

0/0
25.3.2011 16:16

měděný dráth

A kdyby vám v těch vagónech upadla klika od dveří podejte

stížnost u ombudsmana Fejka. Jen mi není jasné, koho vlastně Fejk bude hájit, jestli cestující nebo dráhy.

0/0
25.3.2011 14:33

měděný dráth

A ty staronové vagóny z Rakouska dojednal Žaluda na golfu v

Dubaji. A vy byste mu tu služební cestu nepřáli.??

0/0
25.3.2011 14:29

TigerM

Re: A ty staronové vagóny z Rakouska dojednal Žaluda na golfu v

...myslim, ze misto golfu v dubaji by koupil tak jeden novy vuz a jeste by pulku musel doplatit...

0/0
28.3.2011 7:04

NEVYMYTELNÝ MOZEK

jeden krok dopředu

dva kroky vzad....

a co zkusit od roku 2012 nasadit na regionální tratě dobytčáky? :-/

0/0
24.3.2011 7:45

papazian

Re: jeden krok dopředu

Sdílím podobné obavy!

0/0
24.3.2011 11:55

asahak

jupíí

áááá tak to se moc těšim, jeste by se mohlo připlácet jako na pendolino :))

0/0
23.3.2011 19:43

winebibber2

koukám na to...

vágony s proprděnýma sedačkama vod rakušáků... jak za Rakouska - Uherska ;-D

0/0
23.3.2011 12:53

papazian

Re: koukám na to...

Je to tak, s kapitalistickou érou po 21 letech nelze čekat v Česku nic jiného.

0/0
24.3.2011 11:57

TigerM

Re: koukám na to...

az na to, ze mluvite o socialistickejch drahah, kterou napul ovladai odbory a napul borde....

0/0
28.3.2011 7:06

Vheliska

Dobrý

Co se ve vyspělejších zemích vyřadí a zřejmě vědí proč tak pro české cestující je to asi jako by jezdil první třídou. No to je supr. Rekonstrukce jednoho takového vozu bude určitě stát stejné peníze jako nové vozy které jsme vyráběli sami než ......:-/

0/0
23.3.2011 7:32

tarten

Re: Dobrý

Spíš naopak. Jeden tenhle vůz stojí tolik, co ta nejmenší z rekonstrukcí na vozech, co se dnes provádí. Náklady na zprovoznění u nás také nebudou velké. A až se někdo bude za pár let rozhodovat, jestli je dál rekonstruovat nebo ne, může je s lehkým srdcem poslat do šrotu, když byly skoro zadarmo.

0/0
23.3.2011 9:36

vseznalek_z_hradu

Re: Dobrý

Kouká ti šef přes rameno ?

0/0
24.3.2011 6:57

tarten

Re: Dobrý

Nekouká, toho železnice nezajímá.

0/0
24.3.2011 10:18

vseznalek_z_hradu

Re: Dobrý

Jo holt jsme se konečně dopracovali na super banánovou republiku ;-D;-D;-D

0/0
24.3.2011 6:55

papazian

Re: Dobrý

Jsme rozvojovou zemí, kdysi jsme si mohli dovolit podobným způsobem se zbavovat starých autobusů, posílali jsme je do Rumunska, dnes v Rumunsku jezdí čím dál více nových vozů vlaků, u nás se kupují staré z Rakouska. I to ukazuje, že jsme úspěšná rozvojová země. Poděkujme ODS, pánovi z Hradu a dalším, které jsme si volili.

0/0
24.3.2011 12:02

Bery

Re: Dobrý

Mno, tak kolegyne v Rumunsku nedavno byla a s vlaky jsme proti nim o 50 let napred. Ale jinak souhlas, za ten bordel u nas muzeme podekovat politikum. ;-)

0/0
24.3.2011 18:05

TigerM

Re: Dobrý

politikum ano, ale taky odborum, kteri se zmenam vzdy neskutecne branili... navic zacinam byt alergicky na nektere osoby co vyzdvihuji jen ODS...

0/0
28.3.2011 7:10

PIsa.lek

Re: Dobrý

> jako nové vozy které jsme vyráběli sami než ......:-/

Rychlíkové vozy se už u nás nevyrábějí asi tak 40-50 let.

0/0
25.3.2011 21:22

Grossak

Slušné

Je fajn, že se na iDnesu ještě občas objeví po odborné stránce solidně zpracovaný článek.

0/0
22.3.2011 21:57

tarten

Re: Slušné

Takže už se objevily i jiné zdroje, které informace z tohoto jak píšete odborný článek vhodně doplňují. Co se týče tratě na Cheb, myslí se ta přes Plzeň, jinak celkem také pravděpodobné Ústí je tedy ze hry. Co se týče tratě na Budějice, myslí se přes Tábor, ne ta nepravděpodobná přes Písek.

Vozy budou u ČD pochopitelně nadprůměr, i když ne vysloveně špička. Nejen lepší sedačky v kupé po 6 jak jsme většinou  zvyklí z 1. třídy a ne ze 2., ale i lepší vypružení, tedy lepší jízdní vlastnosti a klidnější a tišší chod. Těch 32 kusů je sice nárůst vozového parku ČD jen o nějaké 1%, ale i to bude znát. Umožní zvýšit spolehlivost řazení kvalitnějších vagonů do vybraných vlaků, a pravděpodobně i zkrátit jejich jízdní dobu.

Kde se vzala cena 27 mil. Kč jako cena za dvoučlánkovou RegioNovu, to stále nevím. Vždy se psalo o cenách 20 MKč (1. série), 23 MKč (2. série), 25,5 MKč (3. série), a případně ještě 26 MKč jako cena napsaná do výběrového řízení pro malou 11kusovou

0/0
23.3.2011 18:54

tarten

Re: Slušné

...sérii, u které definitivní cenu neznám a ani nevím o tom, že by už smlouva byla uzavřena.

0/0
23.3.2011 18:58

VYMÍTAČ BOLŠEVIKŮ

prima

skoro by se nabizelo rict, ze to doklada 30 letou zaostalost proti Zapadu. Bohuzel realita je jeste horsi a v mnoho ohledech je ta zaostalost zkorumpovaneho a prohnileho ceskeho statu spise 50-100 let....:-/ Skoda, ze nelze koupit  treba nemecke dalnice stare 30 let a natahnout je misto D1, to by byl maly krok pro Nemecko, ale velky skok pro CR. Navic by ty dalnice vydrzely dalsi desitky let a nemusely se donekonecne opravovat! ;-D

0/0
22.3.2011 21:51

PepaK

Re: prima

Už jsem to psal o pár stran zpět, tak pro připomenutí:

Když se tady každý tak rozčiluje nad 30 let starými vozy  - vagon není auto, které je po 10 letech zralé do šrotu. Obvykle se v polovině životnosti (cca po 20-30 letech) provede modernizace a vůz pak zase jezdí jako nový. Ostatně i v obdivovaném Švýcarsku běžně jezdí přes 50 let staré vozy, které jsou po reko a nikdo by jim ten věk nehádal. Ostatně to samé provádějí i České dráhy, viz třeba rekonstrukce skoro 40 let starých vozů na bistra:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_ARmpee.php

A nyní se provádí modernizace dalších více než 100 vozů 2. třídy v obdobném duchu. Ty rakouské vozy Bmz mají taky dobré předpoklady pro následnou rekonstrukci (podvozky s kotoučovými brzdami, skříně s předsuvnými dveřmi,...), takže ten nákup (navíc za tak nízkou cenu) může mít svou logiku.

0/0
22.3.2011 22:08

PepaK

Re: prima

Ostatně o ty vozy měl údajně zájem i Jančura, aby je pak dal na

rekonstrukci a vydával je za nové vozy (jak se před rokem

dušoval, že pořídí nové vozy za 25 mega kus a dodnes nic.) Těch 25 mega

je totiž zhruba cena komplexní rekonstrukce na základě starého vozu,

který pak vypadá jako nový...no a nakonec mu to před nosem vyfoukly ČD...

0/0
22.3.2011 22:09

a8nn

Re: prima

Ty rakouské budou mít na 95 % lámačky, což ale předělání na předsuvné nijak neomezuje.

0/0
22.3.2011 23:41

PepaK

Re: prima

Podle všeho by mělo jít o tyto vozy:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_Bmz-2170-5.php

0/0
22.3.2011 23:47

Jiřik

Re: prima

A jestli se nemýlím, tak třeba SNCF ještě tahá některé vlaky elektrickými babičkami z 30. let. Proč ne, když bezvadně fungují - stejně jako československé bobiny či brejlovci...

0/0
23.3.2011 15:10

tarten

Re: prima

Tak konkrétně tenhle nákup rozhodně neukazuje na 30letou zaostalost. Před 30 lety to byl pro Rakušáky špičkový vagon na EuroCity. ČD ho teď kupují na rychlíky, maximálně možná na obyčejné expresy, ne na "vlaky vyšší ehm kvality". Na ty posílají i podstatně modernější kusy (ale je jich jen pár desítek a ztrácejí se mezi šuntem) a "zpoždění" chtějí dotáhnout na 0 roků nákupem RailJetů (neslíbily, že se to právníkům podaří).

Horší je to s infrastrukturou. Tam je to zpoždění podle mě mnohem horší než 30 let, a to i přes budování "koridorů".

0/0
24.3.2011 10:17

tarten

Re: prima

Na zaostalost neukazuje rok výroby, ale spíš to, v jakém reálném stavu ty vagony jezdí. Nemyslím jen čistotu, ale teď hlavně technický stav. U nás často jezdí hodně 20-35leté, ale jsou na tom hůř, než švýcarské, které jsou 50leté, ale moderně rekonstruované a udržované. V tom zaostalost vidím spíš.

0/0
24.3.2011 10:25

femmefatalegia

Komfort a kultůru cestování s ČD ...

... jsem zažila OPĚT v neděli, kdy mezi zastávkami Hranice na Moravě a Olomouc přišla paní uklízečka vybrat odpadky z koše. Velice příjemný zážitek za jízdy v plném kupé .... ;-D

0/0
22.3.2011 21:38

PepaK

Re: Komfort a kultůru cestování s ČD ...

Takže vy jste jedno z těch prasat, co je radši,když se ty odpadky válejí všude? Tak to potom jo...

0/0
22.3.2011 22:01

slatin

Re: Komfort a kultůru cestování s ČD ...

Proboha, paní jen chtěla poukázat,že se odpadkové koše vynášejí  před přistavením vlaku.Pokud se souprava obrací během 20 minut,tak to uklízečky nestíhají...Nebuďte hrubý na diskutéry...

0/0
26.3.2011 22:48

PepaK

Re: Komfort a kultůru cestování s ČD ...

Ne, někdo si chtěl jenom z principu plivnout na ČD. Nic víc v tom nebylo. Že se koše vynášejí i za jízdy vlaku je běžné nejen u nás...

0/0
27.3.2011 11:39

slavex

Kocourkov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

Postavené na hlavu > Kocourkov jako vždy, naše fabriky např.v  Plzni Ostravě Studénce Kopřivnici Lounech atd nemají "do čeho kopnout"ale místo toho si sem nataháme šrot z jehož likvidací by měli Rakušáci problémy tak ho radši v pohodě střelí nám ! ! ! Rv Rv Rv  

0/0
22.3.2011 20:37

petr4770

Re: Kocourkov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

No...oni mají do čeho kopnout...mají novou zakázku od ČD:-)

0/0
22.3.2011 20:43

tarten

Re: Kocourkov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ? ! ? !

Jak, nemají do čeho kopnout? Oni snad kvůli Rakušákům prohráli nějaké výběrové řízení? Spíš neměli co přihlásit ani do výběrka, co bylo dokonce ušité víceméně pro ně, ne?

0/0
22.3.2011 23:32







Najdete na iDNES.cz