Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prodejce Okay lákal na vysoké slevy, zákazník ale našel nezměněné ceny

Prodejce elektrospotřebičů Okay rozjel jarní výprodeje a láká na vysoké slevy. Jeden z kupujících si ale všiml, že ceny některých výrobků zůstaly prakticky na stejné výši, i když mají přidanou cedulku s výrazným zvýhodněním. Okay obhajuje reklamu tím, že v minulosti byly ceny zboží skutečně vyšší. Podle obchodní inspekce tím ale prodejce klame zákazníky a hrozí mu několikamilionová pokuta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fsp

Slevy se poskytují z doporučené ceny při uvedení do prodeje

Dneska už to tak funguje prakticky všude. Od oblečení, přes lyže, až po elektro. Co na tom? Dospělý člověk je snad natolik soudný, aby se z barevných čísel a procent nepobláznil, ne?

0/0
30.3.2011 23:40

fayed

PROSBA

Mohl by mi nekdo rict cim mi muzou zamestnanci OKAY zabranit v tom abych si opisovall ceny z regalu?

To mi jako vezmou tukzu a papir?Rv...

0/0
30.3.2011 21:42

yndes

OKAY?

Když jsem sháněl DVD přehrávač, byl ten, co jsem si vybral za 1.199,- Za pár dní měl být happy day -10%, tak jsem se pro něj vypravil. A najednou u něj byla červená "akční" cenovka 1.299,- s tím, že na červené ceny už další sleva neplatí...

0/0
29.3.2011 21:08

FoDa

Hmm...

Doufam, ze COI stejne razne a spravedlive zkontroluje vsechny obchodniky a vsem udeli velke pokuty - to bude panecku penez . Namatkou napr. ;-D

http://www.mall.cz/vyprodej-zbozi

http://www.alza.cz/InfoPage.asp?TP=MN&ID=1465

atd.. atd.. atd...

0/0
29.3.2011 20:42

pakostič

Re: Hmm...

hlavně na Alzu by se měli zaměřit

0/0
30.3.2011 20:25

PragueNHL1

Okay jako zaměstnavatel

Ještě doporučuji, pokud někoho znáte jako bývalého zaměstnance Okay, ať vám poví pár zajímavých historek, jak firma funguje.... Budete se divit....;-O I to svědčí o tom, jak se chovají k zákazníkům;-O

0/0
29.3.2011 20:23

vyhnalek1975

Alza

Obchodní inspekce by si mohla posvítit taky na akci "kup za 1000 a získáš 1000 kč na další nákupy - reklama je dost zavádějící, a kdo pochopi lpravidla ať se přihlásí:-) http://www.alza.cz/InfoPage.asp?TP=MN&ID=1445:-)

0/0
29.3.2011 14:30

nasr

šunty

Nejenže v těchto elektro řetězcích mají ceny naprosto naprd, ale taky tam prodávají šunty. Příklad LCD monitor: všude vám tam budou cpát displeje s LED podsvětlením, jak mají úžasné barvy apod. Jenže o podsvětlení vůbec nejde,kvalitu zobrazení určuje použitá technologie (TN,IPS,PVA) o čemž prodavači nemají ani páru. Všchny ty úžasné LED displeje, co tam na prodejně mají, jsou osazeny šuntovou TN technologií. Pokud o tom něco víte, tak si na netu koupíte něco s IPS technologií za stejnou cenu, ale s daleko lepšími barvami a podáním černé. Nejlíp si o tom něco načíst - http://blog.flor.cz/lcd-led-monitory/

0/0
29.3.2011 10:35

schima

Re: šunty

No s TN panely to až taková pravda není, ale je pravda že zrovna v Okay mi prodavač horentě přikyvoval, že Sharp 810 má Full LED podsvícení, přitom má obyč. EDGE. Spíše než na TV s TN panely, tam člověk narazí na 2 roky staré modelové řady (to jsou většinou ty akční). Co se týče monitorů, tak 2 monitory ze 100 mají v cenové kategorii do 10k lepší panel než TN/TN+.

0/0
29.3.2011 11:11

nasr

Re: šunty

Psal jsem jen o monitorech, u LCD televizí s tím problém není, většinou mají aMWA panel. To že stále převažuje produkce TN panelů, není důvod abych ten šunt kupoval. Výrobci nejspíš investovali moře peněz do výrobních kapacit TN displejů, takže potřebují prodávat technologicky zastaralé TN displeje. IPS panel od LG stojí 4 a půl tisíce, takže nemá žádný smysl kupovat obrazově o dost horší TN o pár stovek levněji. V elektro řetězcích ovšem kupující na nic jiného než TN nenarazí a ještě mu TN s LED podsvětlením budou vychvalovat jako nejnovější výkřik techniky. Skutečnost je taková, že LED podsvětlení má každý už řadu let v kapse - má ho každý mobil.

0/0
29.3.2011 12:26

schima

Re: šunty

Počkejte, zcela vážně, ukažte mi LG IPS za 4,5 tis. Nejlevnější co jsem kdy viděl bylo okolo 8mi tisíc

0/0
30.3.2011 8:51

thesilentman

Re: šunty

22" LG W2220P-BF (e-IPS) ;-)

0/0
13.4.2011 10:40

angel of death

teda

nerikam,ze v obchodech nas nenatahujou jak muzou.Ale spis mne zajima,co za trotla chodi po obchode a foti si cenovky?

0/0
29.3.2011 9:24

blabla1

Re: teda

třeba takovej, kterej se nenechá natahovat, bambulo

0/0
13.4.2011 10:41

blekekeke

no ...

Slevy mi jsou u zadku, neb nakupuji podle toho na co mám, nebo co nutně potřebuji ...

0/0
29.3.2011 6:49

astrix01

pane Životský

tak to není Okay. Oukej?

0/0
28.3.2011 23:37

vsamotar

Akce?

Lidi stále ještě věří letákům s "akčními" cenami? Kámoš říkal, že už zažil jako prodavač několik situací, kdy zboží v "akci" bylo dražší a přesto se ho v době "akce" prodalo třikrát tolik, než levněji "mimo akci".

0/0
28.3.2011 18:44

nadrchalp

ČOI, Občanské sdružení TEST ...

Je to potřeba vše hnát na ČOI, Občanská sdružení TEST, atd. ... Dokud si ty prodejský .... pííííííííp ... nevychováme, tak to mít za normální ceny mít nebudeme!! Rv

0/0
28.3.2011 16:47

Baround

E?

A ten člověk spadnul odkud, že si toho předtím nevšiml? ;-D

0/0
28.3.2011 10:02

crocodileclip

Sleva

Tohle slovo tady už dávno ztratilo na významuRv

0/0
28.3.2011 9:33

Milan_Seliga

Normalni stav

Tohle je celkem bezny stav, ktery se nedeje jen v Okay... Tady to proste jen nejvic prastilo do oci.

0/0
28.3.2011 9:06

Štír2

U nás nic nového.

Jednou jsem v Hypernově koupil zboží za cenu, která byla avizovaná jako cena po zlevnění několik dní před avizovaným zlevněním.

0/0
28.3.2011 1:06

Pejsátko

Re: U nás nic nového.

Ale už se také stalo, že cena po zlevnění byla o 2,- Kč vyšší než cena před zlevněním.

0/0
28.3.2011 12:52

Gottfried

OK, Datart, Elektro World - všechno jedna banda...

v ČR není jediný solidní elektro řetezec, proto jezfím do Polska a do Německa.

balkánský nepořádek, zmatky, přemrštěné až nestydaté ceny - to je Okey. Never more...

Rv;-O

0/0
27.3.2011 20:42

Gottfried

Elektroniku nekupujte v Čechách, ale v Polsku či Německu

je tam levnější a mnohem větší výběr. OKAY je vedle Elektro Worldu největší šizunk. Kdyby v CR působil německý řetezec typu Media markt , bylo by to jiné .

!! !! !!

0/0
27.3.2011 20:37

Štír2

Re: Elektroniku nekupujte v Čechách, ale v Polsku či Německu

Naprostý souhlas.

0/0
28.3.2011 1:07

everlast1

Re: Elektroniku nekupujte v Čechách, ale v Polsku či Německu

Český managment by to to stejně zkazil.

0/0
28.3.2011 15:01

nicolas.tesla

Re: Elektroniku nekupujte v Čechách, ale v Polsku či Německu

Tak to souhlas! A díky tomu, že jsme v EU, tak záruka platí :).

Jen čekám, kdy tady vyskočí nějaký pracovník Okay a začne tvrdit, že veškeré zboží koupené mimo ČR, se kazí mnohem rychleji a že vám ho tady nikdo neopraví a pak to teprve bude strašně drahé. :)

Prostě kdo bydlí kousek od hranic, si obrázek dávno udělal.

0/0
28.3.2011 15:47

nicolas.tesla

naši obchodníci jsou v píííp

Tak dlouho nám třískali o hlavy slevy a do uší řvali každý týden výprodeje, až nakonec už člověk do obchodu vůbec nejde pokud tam není nějaká sleva. Bere to jako samozřejmost. Obchodník je pak už úplně v pííííp, až dělá tyhle kraviny.

Můžou si za to sami :).

0/0
28.3.2011 15:56

pearmen

Společnost Okay však jakékoliv pochybení odmítá.

Hahaha, mantra všech podvodníků!

0/0
27.3.2011 18:58

ondrejlo86

Okay nikdy

Nez jsem prisel na chut nakupum na internetu, tak jsem par veci v Okay koupil. Co kolikrat zkousi prodavaci na zakazniky,to si jinde snad ani nedovoli. Kdyz zjisti, ze vite co chcete a mate vetsi prehled a znalosti nez oni(coz neni nic tezkyho),tak mate klid. Pokud zjisti, ze se nevyznate, vzdy se budou snazit prodat to,co je nejvyhodnejsi pro ne a pro obchod a klidne vam prodaji nejvetsi smejd.

To s tema slevama je proflaknuty uz dlouho, nechapu, ze se o tom pise az ted.I to je jeden z duvodu proc uz tam nepachnu, ani kdyby televize davali zadarmo.

0/0
27.3.2011 18:48

Andee

Re: Okay nikdy

To je všude stejný. Mě se před čtyřmi roky pokoušel v Datartu nějakej "prodavač-expert" vnutit kazetovou kameru. Mimo jiné to zdůvodňoval tak, že mnou vyhlídnutá harddisková je k ničemu "protože si ji jeho kamarád půjčil a nešlo to přehrát v počítači, fungovalo to zase jenom v té kameře". Tak jsem se neslušně zasmál, s prodavačem se rozloučil a odešel si kameru koupit ke Škodovi. Byla sice o něco dražší, než v Datartu nebo dokonce na netu, ale během půlhodiny mi zodpověděli věci, ve kterých jsem byl nerozhodnutý, kameru mám dodnes a světe div se - přehrávají se ta videa nejen v kameře, ale i v počítači a v mobilech ;-)

0/0
28.3.2011 1:27

RomanL

Re: Okay nikdy

V jakémpak formátu ukládá ta vaše skvělá HDD kamera? Jestlipak to víte?

0/0
28.3.2011 9:02

Andee

Re: Okay nikdy

Normální FullHD MPEG. Nevim, na jakém zázraku moderní vědy to chtěl tenkrát přehrávat, ale chvíli jsem z toho měl dojem, že prodavač tak trochu kecá a má slíbenou provizi za prodej té výběhové kamery. Protože o těch na miniDVD tvrdil, že se "každej druhej disk nevypálí správně" a o kartových zase, že jsou do nich "strašně drahý ty karty". Klasickej blbec Rv

0/0
28.3.2011 12:17

RomanL

Re: Okay nikdy

No, ono pro páskovou digitální kameru mluví také spousta parametrů a jsem si naprosto jistý, že zdaleka do starého železa nepatří. Já bych třeba určitě preferoval páskovou kameru. A nejhorší, co byste mohl koupit, je skutečně ta miniDVD kamera, nic horšího pro záznam obrazu už skutečně neexistuje. On ten prodejce zase tak moc nekecal, páska je stále nejpreferovanější a osvědčené řešení...

0/0
28.3.2011 13:34

plotus

Re: Okay nikdy

To je pořádný nesmysl. Říkáte to stejně jako zastánci kinofilmu vs. digifoťáky s paměť. kartami. Kinofilm se přestal vyrábět, dnes sežetenete pouze zbytkové zásoby a po čase už vůbec nic či za vys. cenu. Výhoda digi. zázn. je jednoznačná, možnost pořízení delších záznamů (dle kap. média), výběr formátů videa, velmi jednoduché a snadné zálohování na PC, universálnost formátu - snadné sdílení + kompatibilita s dalšími zař., možnost snadných úprav pomocí editačních programů, nemluvě o vyšší pravď. poruchy kazetové mechaniky.. apod. Kamery na kazety pomalu mizí stejně jako foťáky na kinofilmy..

0/0
28.3.2011 14:19

Andee

Re: Okay nikdy

To je ale jenom polovina pravdy. Naprosto souhlasím, že běžnému uživateli dá víc pohodlí a komfortu harddisková nebo dnes už spíš kartová kamera (dig. foťák). Kvalita ale zůstává na straně kinofilmu. Stejně tak mají kazetové kamery své výhody (třeba možnost najet na polovinu předchozího záběru a rovnou přepisovat, něcvo jsem se na Hi8 "nakameroval", takže vím, o čem mluvím). Ale to už zabředáme někam, kam tahle diskuze z mojí strany směřovat vůbec neměla. Pointa byla v tom, že ten trouba mě přesvědčoval naprosto zcestnými bláboly a jestli se nějakej chudák s podprůměrnou znalostí výpočetní techniky od něj nechal zblbnout, tak by si do měsíce musel rvát vlasy, když by zjistil, jak složité jsou pro něj převody natočeného materiálu do počítače ve srovnání s kamerami s HDD/SD. Od prodavače očekávám, že mi řekne tohle má tyhle výhody, tohle tyhle a tamto zase takové. A nechá mě, ať si posoudím, co je pro mě důležité a ne že mi bude vnucovat něco, co si myslí, že by bylo nejlepš

0/0
28.3.2011 14:33

RomanL

Re: Okay nikdy

No ale videokameru s Hi8 přece nemůžete srovnávat s novými digitálními kamerami s formátem DV a HDV. Tam dostat video do PC není žádný problém. Jenom to trvá déle.

0/0
28.3.2011 15:31

RomanL

Re: Okay nikdy

Pozor, ta pásková kamera je samozřejmě také digitální a HDTV a velice pravděpodobně má lepší kvalitu záznamu, než ta s HDD (ale to se nechci hádat). Že vy o tom nevíte vůbec nic?

0/0
28.3.2011 15:23

GaBriela39

Re: Okay nikdy

pásková je na kvalitu lepší rozhodně, je to jako u audia - pásková je vinyl a digitální hdd je MP3 na 160kb. Oboje se dá poslouchat, ale. ......

0/0
28.3.2011 16:40

cvancara

Re: Okay nikdy

Spise bych tipoval, ze to neslo prehrat v pocitaci, protoze nemel ten zaznam z te kamery finalizovany.

Pak to skutecne nikde jinde neprehraje. Ale to je i u vsech DVD rekorderu a pod.

0/0
29.3.2011 15:37

sámvelkýmao

no

moc do marketů nechodím,ale ještě jsem nikde neviděl nápis,nebo přeškrtnutej foťák.v oukeji jsem byl naposled tak před třemi lety a moh jsem si tam vyfotit i bordel na podlaze,páč ke mě za 15 minut,co jsem tam bloumal,nepřišel žádnej prodavač,ač jich bylo v houfu asi 8 a náramně se bavili.............o práci to nebylo............soudě dle výbuchů smíchu a oplzlé gestikulace...................

0/0
27.3.2011 16:24

sámvelkýmao

no

myslící člověk si najde plusminus ceny na netu a pak vidí,že v obchodě je to prostě dražší i po jejich megaslevě.ono totiž cedule hlásající slevy až 80% jsou do nebe volající lež.telku prodávaj za 10 litrů,pak na ni udělaj akci,daj přeškrtnutou cenu 19999,sleva 50 %...........to je vo ničem..................taky mám internetovej obchod,pravda s něčím úplně jiným,než elektronikou a nemůžu dát nikomu takovýhle slevy........

0/0
27.3.2011 16:18

TrueRobos

Proč si myslíte

že se v oukeji nesmí fotit a nesmíte si ani psát ceny? No přece proto, aby na světlo světa neuniklo tajemství jejich kouzelné cenotvorby, která vytvoří slevu tam, kde vůbec není. :-P

0/0
27.3.2011 16:16

SvatyAntonin

O.K.

No tak dát majitelům O.K. k.o. a bude to v richtiku. Změnou písmenek se sice stane nakládačka, ale budou mít to, co si za svoje podvodné jednání zaslouží.;-D

0/0
27.3.2011 15:51

qwenda

Tohle dělají všichni,

tak o čem je řeč. Spousta lidí je po slevě říčná a spíš než cena výrobku je zajímá výše slevy... A nakupují co to dá  a co se dá;-D

Osvědčené je to, co popisuje někdo níže. Jít s internetovovou cenou do kamenného obchodu a mít jasno v tom, kolik max. dám. Funguje to, protože marže jsou veliké.

0/0
27.3.2011 12:23

libral

Nakupovat elektroniku v retailových řetězcích je hloupost

;-DRv

0/0
26.3.2011 19:25

Judge Dredd

jo, jo Okey

poprvé a naposledy...

žena tam koupila vysavač za nějakých 3990... dotáhli jsme ho domů a jal jsem se najít tento vysavač na netu, protože prodavač se podřekl, že to pro ně dělá výrobce XYZ... mno našel jsem tam naprosto identický od tohot výrobce, jenom pod jiným ozančením typu a stál 1399... Omlátil jsem to ženě o hlavu, ihned jsem ho tam odnesl ještě zabalený a požadoval ten rozdíl + 10%. Manařer se mi vysmál, že to je jiný typ a jiný název (byl to vysavaš s jejich obchodní značkou) než ten se kterým ho srovnávám... tak jsem využil nabídky vrácení tuším do 14 dnů, jak to tam měli napsáno...

Potom jsem zajel k prodejci průmyslových vysavačů, a tam za 4,5tis. koupil vynikající vysavač s 5x vyšším sacím výkonem na trubici co nabízejí ti rádobyprodejci + možnost odsávání tekutin, což ti rádobyprodejci neumožňují.

.

A ještě jsem tam viděl možnost zápujčky čističe na koberce za 350/den... používám 4x ročně a jsem spokojen.

0/0
26.3.2011 18:53

Vins

Re: jo, jo Okey

Chudák žena, takový teror.

0/0
26.3.2011 21:32

hrabje_olaf

toto není záležitost pouze OuKey

toto je k vidění v každém řetezci;-(

0/0
26.3.2011 15:15







Najdete na iDNES.cz