Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mohli jsme přijít dřív, znělo z fronty na podání daňového přiznání

Termín na podání daňového přiznání za loňský rok se chýlí ke konci a budovy finančních úřadů zažívají každoroční nápor. Velká část lidí nechává návštěvu "berňáku" na poslední chvíli a v podatelnách úřadů musejí čekat ve frontách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

besedova

e-government

Pokud jste vlastníkem elektronického podpisu zúčastněte se průzkumu, který se týká jeho využití a mapuje spokojenost s jednotlivými portály veřejné správy - datová schránka, daňový portál, portál veřejné správy.... Průzkum je anonymní, vyplnění dotazníku trvá průměrně 5 minut a výsledky budou zveřejněny. Dejte vědět co si o tom myslíte!

Odkaz na dotazník:http://vyuziti-elektronickeho-podpi.vyplnto.cz/

http://vyuziti-elektronickeho-podpi.vyplnto.cz/

http://vyuziti-elektronickeho-podpi.vyplnto.cz/

0/0
1.4.2011 10:59

S.trochou.do.mlyna

Tak vám nevím

Finanční úřad mi vrátil daňové přiznání s odůvodněním, že jsem do řádků vyživované osoby nesprávně napsal naši vládu, parlament, senát a přebujelé státní úřady.

0/0
31.3.2011 19:04

Tyranosaurus Rex

Re: Tak vám nevím

protože jste tam zapomněl dopsat vyživované osoby v orgánech EU ;-)

0/0
31.3.2011 22:16

zadluzenicz

Re: Tak vám nevím

...a klienty úřadů práce.

0/0
1.4.2011 11:16

/dev/null

nj

Když se ale musí zaplatit do osmi dnů po podání přiznání, tak má smysl přijít co nejpozději...

0/0
31.3.2011 18:20

JAR-47

Re: nj

no jo ale to novinářům se nehodí do krámu, o čem by pak mohli psát jak jsou lidi i podnikatelé líní že dávají vše na poslední chvíli ............ 

0/0
1.4.2011 10:13

Glock Mark XIV

Re: nj

ne, zaplatit máte do 1.4.2011, pokud ale podáte přiznání až 1.4.2011, tak zaplatit musíte do 8 dnů. Navíc vám nikdo nebrání podat přiznání 12. února a peníze poslat převodem z účtu 27.3.

0/0
1.4.2011 11:17

martin_simek

Kde je problem ? povim Vam to:

Tohle mi nevadi, za to si muzou sami, ale ze jsem podal priznani na zacatku unora a stat si necha moje penize do dubna, to mi vadi hodne !!!

0/0
31.3.2011 18:17

ročník 68

Re: Kde je problem ? povim Vam to:

To jsme dva R^

0/0
31.3.2011 22:55

cajdex

Re: Kde je problem ? povim Vam to:

TŘI Rv

0/0
1.4.2011 11:40

tommybuu

kolorit

v zimě jsou překvapení silničáři, na konci března podnikatelé. Opravdu nechápu, proč se chce lidem stát fronty na finančáku, vzp a sociálce, když to můžou poslat poštou nebo přes internet. Kdyby ministerstvo internetová přiznání ještě trochu vylepšili (momentálně poměrně složité), už by lidé nemuseli být takto překvapení. :-)

0/0
31.3.2011 17:27

Xladi

Re: kolorit

Inu je to tradice nechávat všechno na poslední chvíli a pak se děsně divit, kdo si tozařídí hned, bývá občas označován za hnidopicha, ale vše si vyřídí bez front a vklidu a kdo čeká na poslední den se pak diví, nadává na úředníky že jsou pomalí a je ve stresu. Podobné to bylo s výměnou řidičáku, já si to zařídil předloni v klídku a někteří teď na konci roku byli děsně překvapeni že to nestihnou, přitom když jsem byl na úřadě tak tam nikdo nebyl a daňové přiznání mám podané už přes měsíc také bez front.:-)

0/0
31.3.2011 19:11

O.M.

Re: kolorit

No ono to nebude tak horký, já dával dneska a na finančáku i sociálce jsem čekal tak po 5ti minutách.

Mně spíš vadí, že většina těch peněz se rozkrade :-(

0/0
31.3.2011 19:40

JAR-47

Re: kolorit

a není to spíše z důvodu toho že vše musíš doplatit do 8 dnů po podání přiznání ??  proč bych to platil o měsíc dříve ? a stát to dává vše až v termínech po 31/03/ .................     chápeš ?

0/0
1.4.2011 10:15

parlost18

...

Já si zašel zavčas a měl jsem to bez front, protože nikde nikdo. Ale nevěděl jsem, že tomohu podat i přes net.

0/0
31.3.2011 17:08

Glock Mark XIV

Re: ...

http://adisspr.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_pub/dpr/uvod.faces

0/0
31.3.2011 17:39

rlpcr

Příliš včasné podání se nevyplácí

Já vloni podal daňové přiznání už v půlce ledna. Do konce března se nic nedělo a pak mi došel dopis, že mi přeplatek vznikl, ale že jeho vrácení se zamítá, protože jsem daňové přiznání podal moc brzo (od podání do nároku uběhlo více než 60 dní).

0/0
31.3.2011 16:39

Glock Mark XIV

Re: Příliš včasné podání se nevyplácí

No tak si požádejte o vrácení přeplatku, to můžete dělat celý rok ... nebo jim napište, že tím přeplatkem chcete uhradit dluh na jiné dani (nemovitosti, ....).

0/0
31.3.2011 16:43

rlpcr

Re: Příliš včasné podání se nevyplácí

No však říkám, že jsem daňové přiznání (tím pádem i žádost o vrácení přeplatku) podal. Ale oni mi napsali, že nemám nárok. Spíš mě zarazil ten přístup.

0/0
31.3.2011 16:53

JK75

Re: Příliš včasné podání se nevyplácí

ale tuším že by to neměli brát v lednu, mě jednou poslali pryč a ať příjdu až v únoru. Takže tam odteď chodím v únoru, jednak zaměstanvatel dodává pozdějc potřebné papíry a taky než dojdou všechna potvrzení k odečtům je stejně únor

0/0
31.3.2011 17:00

martin_simek

Re: Příliš včasné podání se nevyplácí

To neni Vase chyba, ale jejich. /riznani se zadosti prijali a meli tedy vyplatiti preplatek ihned a ne si vymyslet nejakou hloupou lhutu !

0/0
31.3.2011 18:19

scink

Re: Příliš včasné podání se nevyplácí

To nebyly chyba úředníků, dle zákona se v případě, že nevznikne přeplatek do šedesáti dnů ode dne podání žádosti automaticky zamítá. Přeplatek vzniká ke dni vyměření, tj. loni k 31. 3.. Pokud byla žádost podána před 1.2. tak bohužel, než se pustíte do komentářů nastudujte si alespoń zákony vztahující se k dané věci. ;-D

0/0
31.3.2011 19:48

Brk Hotofson

pohoda

vy s tim naděláte...FÚ ČB pohoda, celkový strávený čas na úřadě půl minuty. a slečna velmi příjemná.

0/0
31.3.2011 16:11

Glock Mark XIV

Re: pohoda

A kdy máte rande? ;-)

0/0
31.3.2011 16:26

řešení

Re: pohoda

:-)

0/0
31.3.2011 16:33

O.M.

Re: pohoda

u nás taky ok, média hecujou

0/0
31.3.2011 19:43

Jiřik

Lenoši :-)

Já odevzdal přiznání na FÚ začátkem února a ještě jsem se rozmýšlel, jestli to nemám poslat jako EPO z webovek daňové správy...

0/0
31.3.2011 15:17

il principe

FU Olomouc

dnes rano v 10 naprosto v pohode:-) na prijmu za dlouhym stolem 4 nebo 5 uredniku, necekal jsem dele jak pul minutyR^a takhle uz tam chodim na posledni chvili asi 15 let a vicemene pokazde v pohode:-)

0/0
31.3.2011 15:15

Šestá z pěti

Proč to ti lidé neposílají poštou?

Může mi někdo vysvětlit, proč stojí fronty na FÚ, když to můžou poslat doporuč. poštou a jako potvrzení mají lísteček s datem třeba 31.3., když to dávají na poslední chvíli? To fakt nepochopím 8-o

-

Dnes na poště PHA 5 byli 3 lidi ve frontě a za 5 min. vyřízeno ;-D

0/0
31.3.2011 14:48

Maxx_Th

Re: Proč to ti lidé neposílají poštou?

třeba proto že to mají blíž na FU než na poštu

0/0
31.3.2011 14:53

sixsies

Re: Proč to ti lidé neposílají poštou?

pošta je dnes na každém rohu...

0/0
31.3.2011 15:02

Maxx_Th

Re: Proč to ti lidé neposílají poštou?

hmmmm

0/0
31.3.2011 15:11

duch zavražděného iuose

hmm

Tak proč jim ta cesta trvala tak dlouho? ;-D

0/0
31.3.2011 15:12

dino_na_idnes

Re: Proč to ti lidé neposílají poštou?

No, aby měli FÚ blíže než nějakou poštu ze všech míst, kde se běžně vyskytují, to mi přijde, že se musí pohybovat na opravdu, ale opravdu omezeném prostoru.

0/0
31.3.2011 18:14

svarak_z_krabicaku_reborned

Re: Proč to ti lidé neposílají poštou?

Tak například já to mám na poštu i FU naprosto stejně daleko, takže proč bych se tahal na poštu? Mimochodem, poštou to lze poslat zadarmo (fakt to nevím)?

0/0
1.4.2011 17:03

Nahlas se ti směju 2

Re: Proč to ti lidé neposílají poštou?

Naprostý souhlas.

0/0
31.3.2011 15:47

Glock Mark XIV

Re: Proč to ti lidé neposílají poštou?

Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, pomalu a se spoustou nervů? Prostě masochistííí. :-P;-)

0/0
31.3.2011 16:25

torn sphincter...by black censor

Re: Proč to ti lidé neposílají poštou?

nekomu se potvrzene danove priznani muze hodit, napr. jednani s bankou

0/0
31.3.2011 18:17

Mr. Skin

Re: Proč to ti lidé neposílají poštou?

Opravdu? Asi jste nikdy v bance s daňovým přiznáním nebyl. Orazítkované papíry z podatelny jsou pouze dokladem, že jste něco dal do podatelny. O jejich obsahu či platnosti to nic neříká.

0/0
1.4.2011 17:06

vhelsing

Kdyby ti cekajici ve fronte vedeli,ze staci...

par minut si sednout za PC...a udelat to vse online... :))))

Mam vse vyrizeno osobne uz na zacatku unora...a 31.3 se jen tem troskam ve fronte smeju :)))))

0/0
31.3.2011 14:45

Šestá z pěti

Re: Kdyby ti cekajici ve fronte vedeli,ze staci...

Není na to potřeba nějaký certifikát nebo el. podpis? To asi každý nezvládne.

0/0
31.3.2011 14:49

Maxx_Th

Re: Kdyby ti cekajici ve fronte vedeli,ze staci...

no jo no, si borec R^

0/0
31.3.2011 14:54

pralinka_rumova

Re: Kdyby ti cekajici ve fronte vedeli,ze staci...

EPO zvládnou firmy, živnostník se tím není schopen prokousat. Jen vyřízení el. podpisu pro firmu mi trvalo asi dva dny (fakt je, že zrovna přecházeli na nový systém...), a pak ještě plné moci nebo pověření...Za toho živnostníka by to stejně musela posílat jeho účetní, a ani ta toho prostě často není schopná. Takže EPO není zas taková výhra...

0/0
31.3.2011 15:38

Nahlas se ti směju 2

Re: Kdyby ti cekajici ve fronte vedeli,ze staci...

Anebo stačí poslat dopis....

0/0
31.3.2011 15:48

JMoudry

.

Ještě minulý týden jsem si mohl na podatelně FÚ vybrat ze tří úplně prázdných okýnek...

0/0
31.3.2011 14:30

JuraKot

Každý rok je to stejné.

;-D;-D;-D

0/0
31.3.2011 14:24

Glock Mark XIV

Re: Každý rok je to stejné.

Jo, pořád ty samé fronty blbů. :-P

0/0
31.3.2011 14:36

Glock Mark XIV

Taková perlička

Daň z příjmů se platí zálohově a v březnu se dělá pouze vyúčtování. Tak se může stát, že někdo musí daň doplácet (má nedoplatek), někomu zase stát bude vracet (na zálohách zaplatil dopředu více, než kolik měl zaplatit - úplně běžně se to stane, když vám sníží plat). Tyhle vratky stát posílá lidem zpět v několika termínech cca od půky dubna do konce května (června?). Takže ten, kdo nechá daňové přiznání na poslední chvíli a bude mít vratku, tak si na ty peníze počká na ten poslední termín. Pro svou lenost ty peníze státu půjčí na 2-3 měsíce .... bezúročně.

.

Proto jim říkám fronty blbců. :-P

0/0
31.3.2011 14:40

Lukas1000

Re: Taková perlička

I to je mi novina, ja teda dan z prijmu platim jednou rocne, ne zalohove.... tim nerikam, ze jsou obe moznosti.

0/0
31.3.2011 14:45

vhelsing

Re: Taková perlička

Muzete tak ci tak..je to na vas... :)ma to sve pro i proti :)

0/0
31.3.2011 14:47







Najdete na iDNES.cz