Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ryanair zavádí nový poplatek: daň za kompenzace

Průkopník levného létání po Evropě Ryanair vymyslel do slovníku aerolinek zcela nový druh poplatku, který zdraží létání. Po letištních, palivových či bezpečnostních poplatcích zavádí daň za evropské nařízení, které nutí aerolinky platit cestujícím například hotel či stravu v případě zpožděných či zrušených letů, i když nešlo o chybu dopravce, ale například nepřízeň počasí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hugous

Cestující, který by se kompenzace za zdržení nezaviněné

Ryanairem písemně zřekl, by tento poplatek platit nemusel a neměl.

0/0
4.4.2011 11:52

bezdukátů

poplatek

já bych to nazval a prodával pod názvem " Poplatek za blbost EU úředníků"

0/0
2.4.2011 10:56

Zaprděný čecháček

Už se těším na daň za to, že vás po havárii letadla

budou sbírat do rakve.

0/0
1.4.2011 11:15

HanLuiKun

Palivový příplatek

Ryanair palivový příplatek neúčtuje, to byste už za tu dobu, co se věnujete letenkám mohl vědět....

0/0
1.4.2011 9:09

Jerry7650

Kde je problém?

Je to 50Kč, které si platím za jistotu, že mám jistotu, že v případě jakýchkoliv myslitelných problémů s letem o mě bude postaráno a nepřijdu o peníze, to mi přijde jako adekvátní částka.

A aniž to Ryanair přizná, samozřejmě mu to může i pomáhat v tom, že zákazníci mají pak větší důvěru v létání, když se nemusí bát že zrušením letu přijdou o peníze.

0/0
1.4.2011 9:03

rebar

Re: Kde je problém?

Kde je problém? No  tam, že o peníze přijdu, když let nezruší.:-(

0/0
1.4.2011 10:12

abraxas123

Re: Kde je problém?

to je přímo ukázkově zvrácená logika. Protože oni jsou vám tu kompenzaci povinni platit, i když by ten poplatek neexistoval. To je to samé, jako byste se rozplýval že tím, že platíte povinné ručení i za souseda máte jistotu, že když vás někde naboří, dostanete pak od jeho pojišťovny škody proplaceny.

0/0
1.4.2011 10:19

21century_schizoid_man

Re: Kde je problém?

ja na tom nic ukazkove zvraceneho nevidim, oni jsou povinni platit, takze pro ne je to nejaky budouci zavazek s pravdepodobnosti a to ma taky soucasnou hodnotu, je to logicky mezni naklad ktery se musi odrazit v cene

0/0
1.4.2011 11:16

pari

Dočkáme se levnějších letenek?

Pokud je tohle pravda, tak se za pár let můžeme těšit na podstatně levnější letenky. http://www.aletenky.cz/novinky/ikaros-vime-jak-z-krize-ven

Osobně bych se vůbec nebál do takového letadla sednout. Určitě to budou mít po stránce bezpečnosti promyšlené. Kdo by nechtěl letět za pár korun :-)

0/0
1.4.2011 9:02

mrg

Re: Dočkáme se levnějších letenek?

otočíme kalendář, a vida: prvního dubna!

0/0
1.4.2011 9:19

radio_svobodna_evropa

Re: Dočkáme se levnějších letenek?

presne! na tohle snad nemuze nikdo normalni skocit

0/0
1.4.2011 16:44

radio_svobodna_evropa

...

a take zde je nutne neustale pro nektere dokola opakovat, ze zrusenym nebo spozdenym letem nikdo neprichazi o penize, kompenzace je za to ze jste neodletel v psanem terminu

0/0
1.4.2011 16:46

radio_svobodna_evropa

.....

a take zde je nutne neustale pro nektere dokola opakovat,

ze zrusenym nebo spozdenym letem nikdo neprichazi o penize, kompenzace

je za to ze jste neodletel v psanem terminu

0/0
1.4.2011 16:47

Kejhal

Kvalita Ryanaru

Uprimne receno jsem letel s Ryanarem jednou z Brna do Londyna a stezovat si nemuzu. Dohromady byla cena za zpatecni letenku a vsechny poplatky pro 2 osoby pod 5000,-Kc. Letadlo bylo plny (2 volna mista) a letelo nacas. V Brne mel kufr o cca pul kila vic a nedoplacel jsem nic. Vytisknout palubni listek nebyl problem. Nejvetsi problem byli cestujici, co meli 3 prirucni zavazadla a rozcilovali se, ze po nich chteli priplatek, pritom v dispozicich bylo vsechno popsano i rozmer prirucniho zavazadla. Pokud pani mela lodni kufr a pokousela se ho narvat do toho boxu pro overeni rozmeru a neslo to, pak to je jeji chyba a ne Ryanaru.

0/0
1.4.2011 8:45

novakjara

Re: Kvalita Ryanaru

Letěl jsem s nimi vícekrát a vždy v pohodě. Nechápu že někteří lidé si nejsou schopni přečíst podmínky, koupí letenku za Ł3 a remcaj že si musí vytisknout pal. vstupenku. Rozměry zavazadel jsou jasně dány, nechápu idioty kteří se snaží dostat na palubu tři almary a ještě se rozčilují.

0/0
1.4.2011 9:11

tomas_tod

Re: Kvalita Ryanaru

Tak nějak. Já měl kliku a letenky přišly se vším všudy pro dva za 400 Kč zpáteční + zavazadlo. Když si někdo neumí přečíst podmínky, jeho problém.

0/0
2.4.2011 0:12

radio_svobodna_evropa

...

jelikoz me toto tema velmi zajima, casteji se zde i vajadruji. rekl bych, ze zde diskutuji 2 skupiny. ta prvni, to jsou ti co chapou veci spravne a chapou i to , proc se tak ryan chova. ta druha skupina je zaslepena vlastnosti, ktere se rika zavist, zavidim vsechno a vsude, projevuje se to tak, ze to nemam rad a zkritizuji to. druhe skupine vzkazuji: ryan si nemohl vybrat, jestli bude kompenzace vyplacet nebo nebude, on musi, VY s nim ale letat nemusite, vam pravo svobodne volby zustalo ...

0/0
1.4.2011 7:51

Svent

Objevili Ameriku?

U nás to takhle funguje dávno, za každý nový zákon za ochranu spotřebitele si spotřebitel připlatí.

0/0
1.4.2011 6:31

floridoq

Ryanair-nejhorsi letecky dopravce

Nejhorsi spolecnost s jakou sem kdy letel.A ze letam celkem dost a nejen po Evrope.Nejhorsi sluzby co jsem zazil.Pokud lidi nemusite,nelitejte s touto spolecnosti,radsi si vyberte jinou.Jednou sem letel z Dublinu.Vnitrek letadla vubec nepusobi utulne.Jen co jsem nastoupil,uz sem mel chut vystoupit.Musite si tisknout samy letenky a kdyz ji mate spatne,tak Vam ji radi na letisti vytisknou.Za nadherne vysoky peniz..Zavazadlem staci prekrocit jen pul kila a je problem.Dokonce premeruji zavazadla a pripadne se plati za nadmernost.Diky tomuhle jsem na ceste z Dub nechal za cestu dvakrat tolik!Preju jim krach!Za to u jinych dopravcu,kde jsem mel i 2 kila navic,jen mavli rukou,ze prominou.Zadnou letenku jsem mit nemusel,nasli si me v PC.A hlavne jeste nikomu,skutecne nikomu nevadilo me velke zavazadlo,abych za neho musel extra platit.Jediny komu to vadilo bych hnusny Ryanair.Nejhorsi,nejhorsi,nejhorsi....neletat!!!!

0/0
1.4.2011 1:46

Cocik

Re: Ryanair-nejhorsi letecky dopravce

Pokud opravdu litas tak casto, jak pises, tak prece musis znat rozdil mezi lowcostem a tradicnim dopravcem, takze te podobny veci nemuzou prekvapit.

0/0
1.4.2011 3:01

radio_svobodna_evropa

Re: Ryanair-nejhorsi letecky dopravce

prispevek ma tolik ducha, ze sem si rikal to same, nejdriv tvrdi, jak ma nalitano a pak to vypada, ze letel poprve v zivote a myslel si, ze na palube bude restaurace s barem ;-D

0/0
1.4.2011 7:44

radio_svobodna_evropa

...

jelikoz me toto tema velmi zajima, casteji se zde i vajadruji. rekl bych, ze zde diskutuji 2 skupiny. ta prvni, to jsou ti co chapou veci spravne a chapou i to , proc se tak ryan chova. ta druha skupina je zaslepena vlastnosti, ktere se rika zavist, zavidim vsechno a vsude, projevuje se to tak, ze to nemam rad a zkritizuji to. druhe skupine vzkazuji: ryan si nemohl vybrat, jestli bude kompenzace vyplacet nebo nebude, on musi, VY s nim ale letat nemusite, vam pravo svobodne volby zustalo ...

0/0
1.4.2011 7:50

tato

Re: Ryanair-nejhorsi letecky dopravce

Takhle verejne tady prezentovat svoji neschopnost tak to musi dat odvahu ;-D

0/0
1.4.2011 7:56

Jan Pavelka

Re: Ryanair-nejhorsi letecky dopravce

Ryanair je narozdíl od Lufthansy nebo British Airways lowcost To znamená, že nízká cena je vykoupena trochu omezeným pohodlím cestujících.

Omezení zavazadel je napsané v podmínkách, se kterými jste souhlasil, když jste si kupoval letenku. Je logické, že Ryanair dbá na dodržování těchto limitů, protože větší zavazadlo = větší váha = víc spotřebovaného paliva = větší náklady. Na druhou stranu příruční zavazadlo 10kg je pro lety po Evropě docela dobrý limit, Swiss má myslím 8kg.

A ještě jedna maličkost - před letem si netisknete letenku, ale boarding pass a tím dopravce šetří náklady za personál na letišti. Nechápu, jak se Vám podařilo jej vytisknout špatně?

0/0
1.4.2011 8:08

tomashr

Re: Ryanair-nejhorsi letecky dopravce

Nevím jak u Ryanairu, ale mě se třeba u ČSA stalo, že se mi boarding pass nevytiskl - prostě jim něco zakravilo v systému, při jiném letu s nimi bylo tištění v pohodě. No a jsme u toho - když nastal tento problém u ČSA, tak se vlastně nic nedělo, holt jsem se nechal odbavit klasicky, u Ryanairu by mě to ale stálo ne zcela zanedbatelnou částku.

Jo, je to lowcost, leccos se dá snést, jenže problémem začíná být skutečnost, že pokud trochu vybočujete z řady nebo nastane nějaká komplikace, tak najednou lowcost začne vycházet dráž než "klasika" - to mi nepřipadá právě potěšitelné...

0/0
1.4.2011 13:01

floridoq

Re: Ryanair-nejhorsi letecky dopravce

Ano lowcost,ale letel jsem i s easyjetem coz je taky lowcost a ten byl naprosto v pohode.K nemu zadne vytky nemam.Vzdy letam s jednim kufrem,nemam ani prirucni.takze me tu nekecejte neco o ctyrech kufrech.nejsem zenska :)

Je zajimave,ze u easyjetu to jde a bez problemu.

Ano letat s nim nemusim,ale treba z Dublinu do Prahy leta jenom Ryanair.

Mimochodem reakce,kde tu nekdo pise,ze jde o zavist,tak to ani nebudu komentovat.Ubozejsi myslenka tu padnout nemohla.

0/0
1.4.2011 16:47

kop chucka norrise

Re: Ryanair-nejhorsi letecky dopravce

Nikdo tady krom Vas o 4 kufrech nepsal. Jak rika pan Pavelka, souhlasil jste s prepravnimi podminkami, je to Vase chyba, ze jste je nedodrzel a neprecetl si je. A kdyz vzdy letate s s kufrem, tak proc si stezujete na prirucni zavazadlo, s kterym, jak pisete, nikdy neletate?

PS: Ryanair uz davno z Prahy nelita ;)

0/0
2.4.2011 19:10

rkkk

:-)

No výborně - víc takového vysvětlování a protilidovost EU snad dojde i hlupákům.

0/0
1.4.2011 1:15

navsteva bzdi na socialistu

Dalsi dukaz, ze korporatni dane jsou jen fikce

dane musi platit vzdy a jen obcane nikoliv firmy. Obane jsou ti kdo drzi vyrobni prostredky a jsou take temi, kdo maji platit dane. Firma zadne dane platit nema. Dan uvalena na firmu je jen a pouze naklad, ktery firma promitne do cenove politiky a zaplati ji zase jen a pouze koncovy spotrebitel, tedy obcan.

0/0
31.3.2011 22:28

Speedo

Re: Dalsi dukaz, ze korporatni dane jsou jen fikce

spatne. o dan se podeli firma a spotrebitel.

0/0
1.4.2011 8:55

novakjara

Re: Dalsi dukaz, ze korporatni dane jsou jen fikce

A kde na ni ta firma vezme? Přece od zákazníka který ji zaplatí, ne?

0/0
1.4.2011 9:01

hokejový expert von Kei

Daň za udržování mrtvé EU...

...ve zdánlivém životě.

0/0
31.3.2011 22:05

Glock Mark XIV

další daň se bude jmenovat:

Daň za luft - pro Rynair je totiž hrozně nákladné, že do každého letadla před vzletem musí vpustit vzduch a  tak zvýšit váhu letadla, tj. zvýšit provozní náklady. :-P

0/0
31.3.2011 20:46

tnx

Re: další daň se bude jmenovat:

No pokud EU zavede poplatek za prulet vzduchem, tak se nebude cemu divit.

0/0
1.4.2011 6:17

VYMÍTAČ BOLŠEVIKŮ

ryanair a jejich politiku nesnasim,

tento poplatek vsak dava smysl. V Evrope jsou pomerne caste stavky dispeceru, pilotu, zpozdeni kvuli snehu a posledni dobou jeste dlouhodobejsi uzaverky vzdusneho prostoru kvuli sopce. Ryanairu se musi uznat, ze jsou nejvetsi a ziskovi. Proc by meli riskovat, ze se kvuli vine pocasi, prirodni katastrofy nebo stavky zamestnancu treti strany dostanou do ztraty? Navic maji stale levne letenky a zvysit o 2 eura by je mohli kdykoliv se jim zlibi. Spis se jedna o nejaky vykrik nespokojenosti vuci prislusnym regulim EU.

0/0
31.3.2011 20:45

m4!_luke

Re: ryanair a jejich politiku nesnasim,

Me je politika Ryanairu milionkrat sympatictejsi, nez politika EU. Narozdil od EU vas u Ryanairu nikdo nenuti s nimi letat a politice se tak prizpusobovat...

0/0
31.3.2011 20:57

Jan Pavelka

Re: ryanair a jejich politiku nesnasim,

V jednom z posledních dílů TopGear si dělali srandu z neschopnosti britských letišť uklidit z dráhy trochu sněhu. To se pak nemůžeme divit, že je Ryanair naštvaný, když potom za tato zpoždění musí platit...

0/0
1.4.2011 8:11

Jan Pavelka

Směrnice EU

je podle mého k smíchu. Píše se v ní, že "Provozující letecký dopravce není povinen platit náhradu v souladu s článkem 7, jestliže může prokázat, že zrušení je způsobeno mimořádnými okolnostmi, kterým by nebylo možné zabránit, i kdyby byla všechna přiměřená opatření přijata." A přesto stejně Ryanair vloni dostal pokutu, že se v Římě nepostaral o cestující z letu zrušeného kvůli sopce...

S poplatkem 2EUR jako cestující nesouhlasím. Rozumím však kroku Ryanair, že náklady na tato odškodnění přesune na cestující.

0/0
1.4.2011 8:20

grimosa

ach jo

už mě ty stesky Ryanairu přestávájí bavit, pokud se jim to nelíbí ať tu nepodnikají

0/0
31.3.2011 20:34

xyz

Re: ach jo

Ale. Pokud se Vam nelibi ono zavedeni poplatku, tak co Vas nuti s nimi letat?

0/0
31.3.2011 20:59

radio_svobodna_evropa

...

opatreni Ryanairu ma logiku. proc by meli kompenzovat neco co nezavinili. a pokud jim to nejaky bruselsky genius naridi, proste to rozpocitaj spravedlive jako poplatek. nic vic, nic min. a pro Korektni zelvu, ryan ani nikdo jiny si nenechava "neproletene penize". ty se vracej nebo se prebukuje letenka. ty kompenzace jsou nejen za zruseni ale i spozdeni a jsou vyrazne vyssi nez je prumerna cena letenky jakychkoliv nizkonakladovek. i tak bude ryan nejlevnejsi a nejspolehlivejsi prepravce v evrope

0/0
31.3.2011 20:02

steve007

Re: ...

Tak to je snad riziko podnikání, ne? Oni si zase narozdíl ode mne jako zaměstnance nemohou v daňovém prohlášení odepsat různé náklady. Navíc mají jistě různá daňová zvýhodnění, která já nemohu mít.

0/0
1.4.2011 4:44

radio_svobodna_evropa

Re: ...

jiste , obecne to rriziko podnikani je, ale i to ma sve vyjimky. kdyz budu brat ceny letenek po evrope, prumer ryana je 34EUR, prumer jinych nizkonakladovek je treba 1,5-2x vyssi, prumer neznych linek treba 5x vyssi. kdyz nekdo pracuje na hranici rentability, je i maly naklad likvidacni. je tedy treba posuzovat, pro koho je to podnikatelske riziko (ztrata) a pro koho smrt (likvidace)

0/0
1.4.2011 7:40

Korektní Želva

...

Tady těžko soudit. Na jednu stranu je nespravedlivý vůči aerolinkám refundovat letenky za let zrušenej zásahem vyšší moci.

Na druhou stranu, proč by si měla aerolinka nechávat "neproletěný" peníze? Neuskutečněnej let nesprotřebovává palivo (úspora), na druhou stranu je třeba i tak platit posádku jako za uskutečněnej let, je třeba platit letišti za stání,...

Myslím že by tady přišla vhod částečná refundace ceny letenky. Vrátit prostě jen to procento ceny, který aerolinka ušetřila na nákladech za neuskutečněnej let (tedy za palivo).

Tady by to jednoduše chtělo propočítat celkový předpokládaný (kdyby to normálně letělo) náklady na zrušenej let, zjistit jaký procento z toho jde na pevný náklady (tady to co se musí platit i když letadlo stojí někde na letišti) a tu zbývající částku prostě rozdělit jako refundace za letenky.

0/0
31.3.2011 18:50

Live_in_the_death

Re: ...

a na základě čeho by měl platit cestující za neposkytnutou službu? Co takhle nějaké riziko podnikání?

0/0
31.3.2011 19:10

/dev/null

Re: ...

Vrácení peněz za letenku, pokud se cesta vůbec neuskuteční, považuju za samozřejmé, ať už to je z jakéhokoli důvodu. Nemůžu přeci platit za něco, co nedostanu. Myslel jsem, že to nařízení EU jim ukládá platit za to cestujícím ještě pokutu, aby jim nahradili ztráty vzniklé zrušením letu. Tuto pokutu považuji za nespravedlivou, pokud za to letecká společnost nemohla, a i kdyby za to mohla, nemá jim to co nařizovat EU, ale záleželo by na firmě, jakou politiku bude mít vůči zákazníkům.

0/0
1.4.2011 10:27

c12

Hotel dobré bydlo

Někdo z RyanAiru zjevně četl Neználka na měsíci. Tam se v hotelu dobré bydlo taky platilo za každou ptákovinu. Nejvíc mě pobavilo, že se tam platilo za peřiny, ale jen na 5 hodin, pak zmizely a musel jsi vstát a jít si připlatit ;-)

0/0
31.3.2011 18:47

K o c a n d a

Re: Hotel dobré bydlo

1 centig!

0/0
31.3.2011 18:54

bratři v triku

ony ty společnosti

na tohle nejsou pojištěný???

0/0
31.3.2011 18:30

Stary Fafa

Re: ony ty společnosti

Nejspis jsou, takze se mezi cestujici rozpocitava cena pojistky.

0/0
31.3.2011 18:43







Najdete na iDNES.cz