Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kontroloři železnic čelí podezření, že si neoprávněně vypláceli statisíce

Ministr dopravy Vít Bárta poslal kontrolu na Drážní inspekci. Ta objevila zneužívání mzdových prostředků. Šéf inspekce Roman Šigut to ale odmítá. Podle něj jde o pomstu za jeho kritiku ministra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavel.n

kecy , kecy kecy...

dokud nedojde ke konfiskaci majetku takových podvodníků a těžké tresty vězení , tak neuvěřím - jenže podobné případy mají scénář v ČR tento :

1- někoho pojmenují

2- soud o ničem nerozhodne nebo nic neprokáže

3-takový gauneři jen postoupí o stupínek nahoru

4- výsledek - my si v diskusi zanadáváme  , koza se nažere a vlk v tichosti povyroste na vyšší místa za vyšší plat !!!- Made in Czech Republic

0/0
5.4.2011 18:45

qvido31

Drážní inspekce?????

Jsem si myslel,že to jsou odbornící na svým místě!Že šetří nehody nezávisle a že to jsou státem placení ouřadové.Mýlka!Voni to jsou státní darmožrouti a vymyšlečí kliček již tak složitých interních normách u ČD a dceřiných spol.!Na to,že se u ČD porušují předpisy a že se šetří za každou cenu,stejně kašlou.Nemají zájem,zájem maj jen o držení nonstop pohotovosti,ta nese a o výjezdní zasedání apod.!Nakonec proč né.Stát jenom mele páté přes deváté.I ohledně kamiónů a jejích přetěžování a z toho plynoucí nehodovost.Stejný je to i u ČD a když né hned,tak později,usilovně se na tom pracuje.Trh a tržní toť na prvním místě,že ano!8-o

0/0
4.4.2011 19:55

aqxiurha

V ČR pravidlo ..

Vy se pořád divíte, že smetánku nelíže dělník a nebo nezaměstnanej, kterej marně shání práci?! Já vůbec ne. A takhle to půjde do doby, než lidi vezmou lopaty na ty, co to s námi a vnoučaty myslejí dobře.

0/0
4.4.2011 19:15

NoobSlayer v2.0

Bárta je frajer

Ale Bárta si to dobře dává... stavební firmy, zakázky, čističe úřadů, teď železnice... přesně pro to jsem volil Věci Veřejné. Ano, velké ryby často nechytne, ale ty střední a menší zametá dokonale. Jen tak dál !!

0/0
4.4.2011 11:22

scents

Re: Bárta je frajer

Souhlas, pokud by všichni byli jako Bárta, nemáme tu korupční úředníky na ministerstvech a ve vysokých státních institucích k nim navázaných!R^

0/0
4.4.2011 11:26

schima

Re: Bárta je frajer

Ano, je potřeba ministerstva pročistit od humusu R^

0/0
4.4.2011 11:50

DMr

Sláva ministru Bártovi

Konečně se našel někdo,kdo začal šlapat nadlidem Českých drah na paty.Propouští se na úkor bezpečnosti v provozu a oni si milostiví dopřávají co jim hrdlo ráči?!!;-€

0/0
4.4.2011 11:10

Králík z klobouku

Re: Sláva ministru Bártovi

Ty v tom máš nějaký guláš. Českým drahám má, stejně jako dalším drážním dopravcům i provozovatelům drah, "šlapat na paty" právě Drážní inspekce. Jenomže bohužel Drážní inspekce je vydíratelná vlastníkem tohoto dopravce a vlastníkem většiny drah, tedy státem, který se snaží diletantskými rozhodnutími škudlit na bezpečnosti dopravy. Snad by bylo věrohodnější, kdyby hospodaření Drážní inspekce kontroloval nějaký nezávislejší úřad (např. NKÚ), a ne ministerstvo, které je ve střetu zájmů.

0/0
4.4.2011 11:20

scents

Re: Sláva ministru Bártovi

Pokud ministerstvo upozorní na nekalosti, které pak budou prošetřeny orgány činnými v trestním řízení, myslím, že je tento postup nejen v pořádku, ale dokonce si zasluhuje v případě ministra Bárty skutečně pochvalu za pečlivou kontrolu státních úředníků!R^

0/0
4.4.2011 11:24

Králík z klobouku

Re: Sláva ministru Bártovi

Správně. A pokud Drážní inspekce upozorní na nekalost, že ministr se svými diletantskými carskými způsoby snaží hájit a skrývat ohrožení dopravy, která způsobil, tak si za to zasluhuje také pochvalu.

0/0
4.4.2011 11:31

Valdaa

Re: Sláva ministru Bártovi

A jaké diletantské způsoby myslíte? Já jsem osobně rád, že Bárta na ty nekalosti poukazuje!R^

0/0
4.4.2011 14:46

bkv

Re: Sláva ministru Bártovi

Další, který nechápe rozdíl mezi ČD a DI. A zajímavé, že o statisících píše jen Idnes. Všude jinde se píše pouze o formálních pochybeních.

0/0
4.4.2011 11:20

pufina

Re: Sláva ministru Bártovi

jen jestli už na lecos není pozdě uzavřené smlouvy se musí dodržovat i když je v nich oklikou malá domů;-)

0/0
4.4.2011 11:21

Darce dukatu

Fenomen

Stava se to uz fenomenem v ceskych statnich firmach a institucich.... Sef sobe a svym vernym vyplati vysoke odmeny, a kdyz nekdo prijde s tim, ze to neni az tak koser, tak se najednou vytahne karta s tim, ze je kontrola je ucelova, a mela zdiskreditovat, atd... sakra, kazda kontrola je ucelova! A je jedno, jestli je to kontrola v soukrome firme nebo ve statni!. Ve statni firme by mela byt kontrola povinna kazdy rok

0/0
4.4.2011 11:06

hlava-mapa

Ceske uciliste zlodeju

Politici, policie, ministri, vlakova doprava, lekari, armada, banky, sazka...

Vsichni zijou na nas ucet!!!

Clovek se musi divit, ze na ty duchodce vubec nejaka ta almuzna zbyla.

Jsme proste narod zebraku :-/

0/0
4.4.2011 11:05

hlava-mapa

Re: Ceske uciliste zlodeju

Zapomnel jsem na CEZ...

Urcite to neni vsechno...

0/0
4.4.2011 11:07

ostrá

smutné

..neuvěřitelné jaké si vyplácejí z našich peněz odměny!!!! přitom činnost rozhodně nijak převratná není, že bych mohla říct, ano jen jim to dejte, ti si to zaslouží....

0/0
4.4.2011 10:32

naroznej

Re: smutné

Je to spíše o špatně nastaveném mzdovém systému státní správy.

Dám příklad.  Kvalifikovaný VŠ specialista si v soukromém sektoru vydělá 40 brutto.

Mzdové tabulky státní správy mu však nedovolí vyplatit větší mzdu než 20 brutto.

Ale státní správa toho člověka potřebuje , protože v této zemi není zase tak moc takto kvalifikovaných specialistů . Proto dostane 20 brutto a odměny....

0/0
4.4.2011 10:36

naroznej

Re: smutné

Ještě dodatek.

Víte , co musí všechno znát člověk , aby byl kompetentní vyšetřovat železniční nehody ?

Víte , jak si český stát těchto lidí finančně považuje ??

To není , jako vyšetřovat nehodu typu že motorkář vyletí ze silnice do stromu.

0/0
4.4.2011 10:53

DMr

Re: smutné

Smutné je na tom to,že si hrajete na nadlidi.:-/

0/0
4.4.2011 11:20

Králík z klobouku

Re: smutné

Motorkáře přece vyšetřuje soudní znalec Huml na základě expertizy obálek.

0/0
4.4.2011 11:22

pufina

ale no tak..

když mi dá dnes někdo tu moc a peníze které mám rozdělit tak udělám co?No přeci malá domů. V dnešní době víc než kdy jindy platí-KDO NEKRADE,OKRÁDÁ RODINU!!Krade se odshora dolů a opačně.Ale musím počítat s tím že jednou spadne klec.

0/0
4.4.2011 10:31

naroznej

Dle mého názoru

jde jen o to , že Šigut , coby šéf Drážní inspekce si dobře vykonává svoji práci. Proto je třeba jej odstranit. Vzpomeňme na dvě poslední kauzy. Nepřehledné přejezdy , kdy kopal do SŽDC , aby nepříznivý stav napravila a kdy si udělal mezi manažery SŽDC tímto zle. Dále kauza s upadlým kusem brzdy , který v rychlosti 120km/h vletěl do vagónu a prolétl se nad hlavami cestujících a na základě této události byla po ČD požadována náprava , která nepřišla.

Když se nad tím zamyslím , nálada řady manažerů SŽDC a ČD by se značně zlepšila , kdyby Šigut zmizel a na jeho místo přišel někdo pro tuto mafii loajálnější.

0/0
4.4.2011 10:30

alex2111

Výrazy

Velmi se mně líbí, jak se česká média snaží o opisy daných názvů :D

Kontroloři železnic = Drážní inspekce České republiky (DIČR)

Správa kolejí = Správa železniční dopravní cesty (SŽDC)

Není tak těžké používat správné výrazy, ne? :)

0/0
4.4.2011 10:15

DMr

Re: Výrazy

A že by se to dokýlalo také Vás ? Nejde tady o výrazy zkratek ,ale o zlodějinu a neomezené PÁNY!!!!!!

0/0
4.4.2011 11:15

Noob Saibot

Šigut má audit za účelový a nekompetentní:

"Jde o útok na nezávislost Drážní inspekce s cílem zdiskreditovat ji".....Tohle už je fakt neuvřitelný, co si ta zlodějská chamraď ve státní správě ještě dovoluje. Všichni tihle podvodníci místo aby chodili kanálama ještě přechází do protiútoku, že cílem auditů je jejich diskreditace atd. Myslím, že by se to mělo nějak ošetřit v zákoně. Pokud se prokáže porušení zákonů a dotyčný si bude vymýšlet, že jde o osobní útok atd, mělo by to být vyhodnoceno jako přitěžující okolnost a podle toho přihlédnout k trestu. Např. veřejně prospšné práce navíc. Přeci není možné, aby se tady všichni zloději beztrestně vymlouvali na snahu o jejich diskreditaci. :-(

0/0
4.4.2011 10:14

naroznej

Re: Šigut má audit za účelový a nekompetentní:

Víš o co tam opravdu jde ? Pokud vím , včera se v televizi nemluvilo o žádných odměnách , ale o pochybení typu , že Šigut ač čerpal dovolenou byl v práci atd.

Audit navíc dle ČT měl závěr , že k žádnému většímu pochybení nedošlo. Proto nechápu tvůj plamenný příspěvek

0/0
4.4.2011 10:33

FandaVV

Re: Šigut má audit za účelový a nekompetentní:

Normálně bych s Vítkem i souhlasil, ale ty platy v DI jsou fakt slabota, že to mohou dělat jen nadšenci. Takže pokud se to zvedne o příplatky, tak bych to tak rudě neviděl.

0/0
4.4.2011 10:34

scents

Úředničkům prodejným odzvonilo

Ledy se hnuly a s příchodem Bárty na ministerstvo je vidět, že se lumpové úředníčci začínají otřásat a podlamují se jim nožičky. Jen tak dále Víte!R^

0/0
4.4.2011 10:07

JaJaMilan

Re: Úředničkům prodejným odzvonilo

Nezlobte se na mne, ale tomu se bohužel musím zasmát. A to jsem dost velký optimista, bohužel právě kecy Bárty mi začínají obracet v pesimistu. A to i přes to, že nejde vše rychle.

0/0
4.4.2011 11:06

danny47

Krásný snímek....

použitý také v jiném článku na stejném serveru...

0/0
4.4.2011 10:05

bug11

Někdo tady vrtí psem?

To stejný v trochu jiných souvislostech už včera v TV:

http://www.ct24.cz/doprava/120007-ct-ministerstvo-dopravy-chysta-odvolani-sefa-drazni-inspekce/

0/0
4.4.2011 9:55

antigogo

Když budu kritizovat jakéhokoli vedoucího

a sám budu mít máslo na hlavě, tak se nemůžu divit reakci........

0/0
4.4.2011 9:43

109e

Re: Když budu kritizovat jakéhokoli vedoucího

Ta reakce by byla i kdyby byl čistej  jak lilie.

0/0
4.4.2011 9:45

wejcednes

Re: Když budu kritizovat jakéhokoli vedoucího

Keby bol čistý, nepotreboval by takýto zastierací škandálik. :-)

0/0
4.4.2011 9:47

wejcednes

Bárta ide ako dobre namazaná mašina. Na jednej strane

konrolórom legálny príjem berie a ešte aj vykrikuje, a na druhej strane vypadávajú nelegálne obálky. a to celkom potichu :-)

0/0
4.4.2011 9:30

a co má být

Re: Bárta ide ako dobre namazaná mašina. Na jednej strane

A vy máte o tom nějakou povědomost. Pokud ano, tak je vaší povinností to ohlásit na policii. Protože v té inkriminované zprávě nic takového není.!!

0/0
4.4.2011 9:32

wejcednes

Re: Bárta ide ako dobre namazaná mašina. Na jednej strane

Keby si počúval Johna, tak vieš že na políciu sa nechodí. Musíš za Kroupom, ten má nejaký vercajk na to. :-)

0/0
4.4.2011 9:34

ezra

Re: Bárta ide ako dobre namazaná mašina. Na jednej strane

?8-o

0/0
4.4.2011 9:37

wejcednes

Re: Bárta ide ako dobre namazaná mašina. Na jednej strane

Aspoň tak radil John Michálkovi. http://domaci.ihned.cz/c1-48725450-john-mluvil-s-michalkem-uz-na-konci-leta-radil-mu-jak-sehnat-dukazy

"...Michálek se ho prý ještě ptal na možnost, jak při případném získávání informací obejít rušičky proti odposlechům. Na to mu John podle svých slov řekl, že podobné zařízení mají například novináři a uvedl jako příklad svého bývalého kolegu Janka Kroupu...."

0/0
4.4.2011 9:44

wejcednes

Kopnúť si do úradníka, a ešte k tomu kontrolóra.

To je populizmus, to je niečo pre jednoduchých voličov VV. Im nedôjde, že Bárta sa tej svojej "základni" snaží podhodiť kosť na ohrýzanie aby nevidela jeho úlety. :-)

0/0
4.4.2011 9:21

RAA

Re: Kopnúť si do úradníka, a ešte k tomu kontrolóra.

Buď si kontrolor, nebo kradeš jinde. je hezké řvát jak všichni kradou - tady je vidět, že každý podle svých možností. Takže co s tím? Je vidět, že nejsme o nic lepší než vláda. Někdo má přístup k tužkám, někdo k dotacím, někdo třeba jen k mycí pastě, ale co je doma to se počítá a pak řveme chyťte zloděje.Rv

0/0
4.4.2011 9:25

ezra

Re: Kopnúť si do úradníka, a ešte k tomu kontrolóra.

pro jednoduché voliče už tady jednu stranu máme, a to ČSSD;-)

0/0
4.4.2011 9:38

scents

A kde vidíte přešlapy?

A jaké úlety máte na mysli? zo, že už nyní ušetřil státu miliardy z předražených zakázek a právě takových lumpáren a půjde to např. na opravy nebo na obchvaty měst?8-o

0/0
4.4.2011 10:10

baloš

neoprávněně si vypláceli statisíce

Pokud vyšetřovací komise dojde k závěru, že je to pravda, tak bych je normálně zavřel až zčernají. Protože tohle fakt nemá obdoby.

0/0
4.4.2011 9:17

schima

Re: neoprávněně si vypláceli statisíce

Tak nějak R^R^

Nechat je ještě škodu zaplatit

0/0
4.4.2011 9:20

a co má být

Re: neoprávněně si vypláceli statisíce

A kde to je napsané v té kontrolní zprávě? Nic takového tam totiž není. Toto je lež zdejších redaktorů a vy jim to papáte!;-DRv

0/0
4.4.2011 9:22

naroznej

Re: neoprávněně si vypláceli statisíce

Já nerozumím tomu , jak je možné , že si někdo sám sobě vyplácí odměny.

Pokud dostanu odměny , dostanu je od svého šéfa.

Pokud svým podřízeným rozděluji odměny , pak na ně musím mít. Všechno je to o rozpočtech a pokud v rozpočtu od mého vedení nejsou , pak není co rozdat.

Jinak státní správa funguje absurdně a chápu , že pro špičkového VŠ odborníka pracujícího za 20 brutto jsou zajímavé odměny nutností , aby neodešlel.

0/0
4.4.2011 9:51

bkv

Re: neoprávněně si vypláceli statisíce

Stačí ti výsledek té Rártovo kontrolní komise?

Česká televize má dokument o kontrole k dispozici. V jeho závěru se ve

většině bodů uvádí, že nebyly zjištěny žádné závažnější nedostatky. 

Jenomže to by na Idnes nebylo tak zajímavé.Rv

0/0
4.4.2011 10:09

MartyKO

Bouraný auto?

Copak oni nemaj ty auta pojištěný a podepisujou za ně hmotnou odpovědnost? To, že někdo zaplatil jen 500 za nehodu se služebním autem teda není moc silný argumnet...

0/0
4.4.2011 9:07







Najdete na iDNES.cz