Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železnice chystá zakázky za miliardy, mezi nimi nejdelší tunel v Česku

Přestože stát avizoval, že nepočítá se stavbou jediného kilometru nové dálnice, práce na kolejích stagnovat nebudou. Díky evropským fondům se rozběhnou železniční projekty za více než deset miliard. "Zakázkou desetiletí" bude stavba trati mezi Plzní a Rokycany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pletiplot

Investice

Investice do železnice by se měly opírat do zrychlování hlavních tratí a úprava legislativy, která umožní existenci tratí 200+. V tom na cizinu pořád ztrácíme. Dokud nebude výhodnější jet do Berlína nebo Vídně vlakem místoletadla, tak není o čem mluvit.

0/0
1.5.2011 15:03

cod

čd

čd to je jeden velkej tunel na státní kasuRv

0/0
11.4.2011 13:35

PIsa.lek

Re: čd

To je sice možné, ale ČD se o tratě (i o budování nových) hezkýchpár let nestará.

0/0
12.4.2011 20:14

ibid

V článku se nejspíš záměrně lže

Například se mluví o zkrácení doby jízdy z Plzně do Prahy o půl hodiny s tím, že se bude jezdit 75 minut. Přitom před pár lety jezdil hradeckej rychlík až na HL. N. 1:25 minut, což je 85 minut. Z toho plyne, že proti tomuto času dojde ke zrychlení POUZE o 10 minut. A to ještě čertví, jestli těch avizovaných 75 minut nebude jen na Smíchov....Rv

0/0
10.4.2011 10:58

tarten

Re: V článku se nejspíš záměrně lže

Tady bych se Sůry dokonce zastal. Předpokládám, že Sůra to jen neví a zabsolutizoval promo tvrzení jistého politika (s pomocí jeho podřízených) .

Jinak, 85 min - co to mělo být za rok? Vybavuji si jen 89 min. Z toho by při známém Bártově "slibu" 72 minut (nevím, kde se teď vzalo 70 nebo 75 minut) vycházelo 17 minut k dobru, ne 10.

0/0
12.4.2011 10:53

tarten

Prolhané předznamenání článku

"Přestože stát avizoval, že nepočítá se stavbou jediného kilometru nové dálnice, práce na kolejích stagnovat nebudou."

Dojem, který se snaží začátek článku vytvořit, totiž že se bude do železnice investovat víc než do dálnic, je lživý. Bude to naopak. Nechali jste se obelhat "pravdivou" formulací "stavbou jediného kilometru nové dálnice" a vytvořili jste si dojem, že se nebudou  dálnice stavět? Skočili jste na lep prolhanému novináři.

0/0
8.4.2011 23:09

ElLoco

Re: Prolhané předznamenání článku

Sůra je pilný agent silničních lobby, jeho averze vůči železniční dopravě je cítit z každého jeho článku ...

0/0
10.4.2011 13:27

nesnašimlobisty

Zvláštní

Říkali že nejsou peníze na nové stavby a vedle se vesele utrácí a za moje. Potom si přečtu kolik zase dlužím není to krásný čechystán.

0/0
8.4.2011 19:06

krultheking

to je omyl

nejvetsi tunel v cesku vybudoval se svou privatizacni partou vasik klausu

0/0
8.4.2011 17:37

syn.temp

Beroun

Toho tunelu Smíchov-Beroun je škoda, ve střednědobém horizontu stejně bude potřeba, trať okolo Berounky je křivolaká, ve stísněném prostoru a přitom jedna z nejvytíženějších u nás. Intenzivní příměstská doprava se tam bije s dálkovou, a náklady nemají prakticky šanci (kromě noci). Navíc je to ve špatném stavu, potřebovalo by to opravit, ale po dobu prací to bude hotový masakr. Kdyby se nějak zprovoznil tunel, výrazně by to rekonstrukci usnadnilo (jako že by se dala zachovat obstojná míra dopravy i při opravě, takhle se tam při opravě nehne pomalu ani kolo :(

Je to teda bohužel pořádnej balík (skoro jako Blanka), na tom to uvázlo, ale nejsem si jistý jestli si všichni při rozhodování byli vědomi akutní potřeby oprav podél Berounky a co to bez tunelu bude znamenat??

0/0
8.4.2011 17:11

bejvoc4

Bárta byl odstraněn,

zakázku, kterou vyhraje Skanska, je možné spustit. ;-D;-D;-D

0/0
8.4.2011 15:20

uss anchorage

tak tunel to bude urcite :-)

0/0
8.4.2011 14:16

Pravda je víc než dukáty

Konečně

se místo státní podpory zhoubného masového automobilismu začnou dávat do pořádku další zanedbané úseky železnice. R^R^

0/0
8.4.2011 10:36

ElLoco

Re: Konečně

R^

0/0
8.4.2011 13:57

Prngr1

Nejdelší nebo největší?

Hlavně aby ten tunel nebyl největší

0/0
8.4.2011 9:32

radio_svobodna_evropa

Re: Nejdelší nebo největší?

primo to k tomu svadi ;-D;-D;-D

0/0
8.4.2011 13:45

boby22

Re: Nejdelší nebo největší?

Největší tunel už máme. Kuponovou privatizaci.

0/0
9.4.2011 8:36

Darask

Optimizmus není na místě.

Myslím že již nebude co tunelovat.....

0/0
8.4.2011 8:57

dino_na_idnes

...

"Společností, které umí dělat tunely a mají všechna potřebná povolení a certifikáty, není na trhu příliš,"

Skutečně? Povolení a certifikáty se dají koupit a pořádné tunely tu umí společností na tak malou zemi až moc... :-P

0/0
8.4.2011 8:34

zrušený3x

Tak TUNEL

to tutově bude. Anejen nejdelší, ale taky největší;-D

0/0
8.4.2011 8:09

Petrasek

Re: Tak TUNEL

Ze bude to nejdelsi tunel v Cechach a nejvetsi v Evrope. ;-D jak uz to byva. Je docela vtipne, jak je vsem jasne, jak to opet dopadne. Holt nase zeme me jiz nema cim zaskocit.

0/0
8.4.2011 8:14

tarten

Re: Tak TUNEL

Článek je napsán tak, aby vás to napadlo. Ale pochybuji o tom, že víte, jaký "tunel" bylo postavit velké evropské železniční tunely (20 - 50 km).

0/0
9.4.2011 1:12

Glock Mark XIV

V okamžiku, kdy se mi do tendru přihlásí 1 uchazeč,

... tak se má tendr automaticky zrušit a vypsat znovu příští rok.

0/0
8.4.2011 8:01

old fashioned Vince VIII.

takže to obligátně nebude nejdelší tunel,

ale největší;-D

0/0
8.4.2011 7:51

Bery

Re: takže to obligátně nebude nejdelší tunel,

Kdepak, nejvetsi dva tunely uz pripravuje Kalousek... Obri ekologickou zakazku a Duchodovou reformu. ;-D

0/0
8.4.2011 8:00

Glock Mark XIV

Re: takže to obligátně nebude nejdelší tunel,

Ekologická zakázka se neuskuteční, prostě se provede posouzení a vyhodnocení předložených nabídek a potom stát (zadavatel) prohlásí, že mu nevyhovuje ani jedna nabídka. Sledujte více zprávy, ať jste v obraze.

0/0
8.4.2011 8:03

Stork24

Budou muset počkat

Ještě s tim budou muset chvilku počkat než vyhoděj Bártu;-)

0/0
8.4.2011 7:25

OBČAN NIKOLIV OVČAN

Re: Budou muset počkat

Co je špatného na tom, že se modernizuje železnice?

0/0
8.4.2011 7:43

tarten

Re: Budou muset počkat

Nic, ale Bárta chtěl v rozporu s pravidly EU převádět miliardy z investic do železnice a použít je na další výstavbu dálnic.

0/0
8.4.2011 23:11

dondon

A hlavně postavit všude kolem tratí ty betonové zdi.

:-/ ať je za pár let co "ekologicky" odstraňovat, až někdo přijde s nápadem, že vlastně vůbec nejsou potřeba. A další miliardy se posypou....[>-]EU

0/0
8.4.2011 7:02

Xladi

Re: A hlavně postavit všude kolem tratí ty betonové zdi.

Betonový stěny kolem trati by nebyly naškodu aspoň by přes ně nelezli lidi a nebyli by přejetý, i když ono k tomu stačí i nádraží

0/0
8.4.2011 7:03

lekaj

70 minut ??

To je fakt smesny, kdyz Plzen je cca 70km od Prahy a je to de facto diky dalnici kousek od Prahy. To je komedie ze 70km za 70 minut.....to snad za ty prachy ani nestoji.

0/0
8.4.2011 6:42

Xladi

Re: 70 minut ??

A dostanete se z centra Prahy do centra Plzně za 70 minut? Jestli ano tak musíte být velký závodník ve všední den je ta cesta peklo. Třeba v pondělí byla na D5 nehoda, takže zdržení minimálně 20 minut a tak je to tam skoro každý den:-/

0/0
8.4.2011 7:06

MatuABC

Re: 70 minut ??

No 70km to z Plzne do prahy neni, je to presne 93.4km.

1hod 10min ale neni cas nic moc, autem si myslim ze cca 1hod 20min je realny cas (priblizne z/do centra) a to si vyjedes a dojedes na presne misto, kdezto vlakem zastavis na Hl. nebo Smichovkem nadrazi a pak pokracujes MHD. Jinak argument o nehode na dalnici je trochu mimo, pred X mesici na trati Praha-Plzen spadli stromy a vlaky nejezdily pul dne, s nahradnim autobudem to bylo zpozdeni minimalne 30min.

Ale taky pravda je ze se vlak zkrati o cca 35min coz je dost, i kdyz vysledek stale neni zadny zazrak.

0/0
8.4.2011 8:04

Pravda je víc než dukáty

Re: 70 minut ??

Protože největší průšvih je úsek Beroun-Praha

0/0
8.4.2011 10:38

MatuABC

Re: 70 minut ??

Jasny, proto chteli stavet ten megatunel, ale to bylo moc i na EU.

0/0
8.4.2011 11:04

Glock Mark XIV

Re: 70 minut ??

Plzeň centrum - Plzeň Černice (D5)              = 10 minut

Plzeň Černice - Praha Barrandovský most  = 40 minut

....                                                                          = 20 minut

0/0
8.4.2011 8:05

tarten

Re: 70 minut ??

Původně se plánovalo 30 minut a Plzeň tak padla do oblasti snadného denního dojíždění do Prahy. Ale pak se začalo šetřit a bylo z toho 60. Jestli to bude aspoň 72 min. a kdy, to ještě uvidíme...

Viz také http://vrt.fd.cvut.cz/data/konference/28p.pdf

0/0
8.4.2011 23:22

pletiplot

Re: 70 minut ??

Nemůžete srovnávat hromadnou dopravu a individuální, nanejvýš s autobusovou. I tam dráha samozřejmě ztrácí, ale 70 minut už je docela dobré.

0/0
1.5.2011 15:00

OBČAN NIKOLIV OVČAN

Úspory jsou super.

Ale nějak nechápu proč se koncepčně neřeší trať Praha - Beroun. Kolabuje to tam jednou týdně.

Je to jedna z mála železničních tratí kde železnici nekonkuruje bus ani auto. Tak trať necháme sejít stářím a budem jak tydýti všichni jezdit autem. ;-€

0/0
8.4.2011 6:31

Xladi

Re: Úspory jsou super.

Praha Beroun se řešila ale nový úsek trati se stopnul, měl tam vést 30km dlouhý tunel s rychlostí 300km měl to být první úsek trati s takovou rychlostí a to že měl vést tunelem bylo kvůli nevhodnému terénu, ale Bárta dal stopku a EU s tím měla taky nějaké problémy.

0/0
8.4.2011 7:02

a8nn

Re: Úspory jsou super.

Spíš nekoncepčně. Za pětinásobek peněz by se vyřešila sotva polovina problému.

0/0
8.4.2011 15:12

kloki

tunel

ten největší se v tyhle republice buduje už 21 let;-€

0/0
8.4.2011 4:22

v.vilik

Re: tunel

;-D tohle byla taky moje první myšlenka po přečtení nadpisu.;-D

0/0
8.4.2011 5:00







Najdete na iDNES.cz