Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet začal hledat stevardky pro žluté vlaky

Zpožděný projekt Radima Jančury na vlakové spojení mezi Prahou a Ostravou dostal znovu konkrétnější podobu. Společnost RegioJet začala hledat stevardky a stevardy, kteří v létě začnou doprovázet ve vlacích cestující. Současně firma otvírá i svoji první pobočku na nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chytrakz hospody

metro ????,

"...........ve spolupráci s Ekonomickou fakultou Vysoké školy báňské".    Z této věty usuzuji, že že Honzamočí chce provozovat metro;-D

0/0
14.4.2011 14:56

danny47

Článek o...

Informace typu možná, není jasné, zřejmě, není známo.... 8-o

Tak to je opravdu úroveň NEJlepčího zpravodajského serveru v ČR.. (tedy tiskové hlásné toruby páně Jančury)

0/0
12.4.2011 17:18

Qesospi Cobigan

Já to nechápu

Tady jsou léta nějaký ČD, který sice všelijak, ale nějak obhospodařují dopravu po celý zemi, aby se člověk z díry A dostal do díry B. A pak se objeví nějakej žlutej smrad a vyzobne si tu nejprofitabilnějčí trať a na té začne rejžovat. Kdo tenhle systém dovolí, musí bejt magor.

0/0
11.4.2011 22:32

kiv

Re: Já to nechápu

Klídek. On ten "žlutej smrad" patrně  velmi brzo skončí. Letenky mu klesly o 40%, autobusy též přestávají vydělávat, milovaný vláčky dost drahý a na úvěr,  a tak ho banky  brzo zaříznou...:-/ Pak bude chvíli srdceryvně bulet, že je zde nepřátelský podnikatelský prostředí a kdesi cosi , nějaký čas ještě bude plnit stránky spřátelených medií / IDnes na 1. místě/  a tím to celý pomalu a v tichu skončí ..;-D

0/0
11.4.2011 22:55

tomas_tod

Re: Já to nechápu

Konkurence?

0/0
11.4.2011 23:15

Jakov Michajlovič Sverdlov

Re: Já to nechápu

R^

0/0
12.4.2011 9:33

houba_

Re: Já to nechápu

to je jasny, ze to nechapes, jinak bys takovou hloupost nenapsal:

- Zadna trat, kde jezdi vlaky neni pro dopravce prodelecna. Vlaky jezdi ve verejne zakazce (drive se tomu rikalo dotace). Jancura, tj. SA, na trati Ova-Pha nebude jezdit ve verjne zakazce. Neni chybou SA, ze vsechny kraje (pod socanskym vedenim) loni narychlo uzavrely tisicilete smlouvy s CD na provozovani dopravy na der A do der B a to defacto bez vyberoveho rizeno. SA chteli jezdit i na techto tratich, stejne jako jini dopravci, kteri take nedostali sanci se o to uchazet.

0/0
11.4.2011 23:27

tarten

Re: Já to nechápu

Houbo, v některých krajích jiní dopravci za peníze státu/krajů jezdí. A na rozdíl od Jančury v ČR už také jezdí vlaky bez ZVS, na podnikatelské riziko. Jančura prostě není první.

0/0
12.4.2011 10:45

Linde CZ

Re: Já to nechápu

Ale blbost. Nejjistejsi zisky jsou naopak z dotovanych regionalnich trati. Odtamtad ho ovsem socani vyhnali. Viz dobovy tisk.

0/0
11.4.2011 23:56

Bob-an

Re: Já to nechápu

No je ovšem zajímavé, že ČD na tu "nejprofitabilnější trať ještě donedávna pobíraly dotace na kompenzaci ztráty, a jejich nedotované pendolino je na téhle "nejprofitabilnější trati" těžce ztrátové ...... tzn rozhodně to neufnguje tak, že by ČD z téhle "profitabillní" trati dotovaly regionální dopravu, ale spiše naopak, dotace z regionální dopravy "dotují" i provoz na téhle trati

0/0
12.4.2011 9:55

Qesospi Cobigan

Re: Já to nechápu

ale profitibalita se přece nedá zajišťvat na osobní přepravě. Od počátků prvních železnic na světě platilo, že nákladní vlak dotuje osobní.

0/0
12.4.2011 20:23

tx999

Re: Já to nechápu

A proc si tedy stezujete na Jancuru, ktery bude provozovat, pokud vim, jen osobni dopravu? Prave jste sam rekl, ze osobni doprava neni vydelecna. Tak se da akorat cekat, ze si nabije usta a bude toho muset nechat...

0/0
12.4.2011 23:56

Xladi

Není to tak snadné

provozovat dráhu a že se chlubí spojem, lokomotivami ale vagony tají8-o. Protože žádné nemá, aby to nedopalo tak že si pronajme nějaké staré dobytčáky od ČD;-D

0/0
11.4.2011 21:05

PepaK

Re: Není to tak snadné

Tak to mají smůlu, ty už chtějí poláci. ;-D

http://www.rynek-kolejowy.pl/23253/Kto_pozyczy_Polsce_wagony_na_Euro_2012.htm

0/0
11.4.2011 21:35

miropiro

Re: Není to tak snadné

No hlavně že Poláci budou prodávat ;-D;-D;-D http://www.zelpage.cz/zpravy/8142

0/0
11.4.2011 23:24

Duke:Nukem

a co na to

papinkuv mazanek leoooo....;-D

0/0
11.4.2011 17:54

tarten

Re: a co na to

Řekl bych, že vůbec nic. Tohle pro něj neznamená žádnou změnu. Jeho vlaky vypadají technicky daleko před možnostmi těch jančurových. Na rozdíl od Jančury, Novotný bude s časy Pendolina opravdu soutěžit. Nebo ve variantě B s časy a kvalitou v té době možná již nové "vlajkové lodi" ČD - vlaku z lokomotivy 380/109E + RailJetu od ÖBB.

0/0
11.4.2011 18:11

trox22

Re: a co na to

Ty už snad víš co nakoupí Jančura za vlaky že můžeš srovnávat?

0/0
11.4.2011 19:59

tarten

Re: a co na to

Možnosti pohonu už zná každý.

0/0
12.4.2011 10:38

trox22

Re: a co na to

Ano, jedná se o lokomotivu s maximální rychlostí 150 km/h což je jenom o deset kilometrů méně než je povolená maximálka, která se stejně na drtivé většině tratí nevyužije. Co se ti nezamlouvá?

0/0
12.4.2011 17:22

Bery

Re: a co na to

Nema to nahodou normovanou Vmax. 140 km/h ? Tech 150 km/h bylo jen pri overovaci zkusebni jizde. ;-)

0/0
12.4.2011 18:49

trox22

Re: a co na to

Máš pravdu.:-)

0/0
12.4.2011 18:56

tarten

Re: a co na to

Cestujícího zajímá na lokomotivě kromě spolehlivosti jediná souhrnná věc: Jízdní doba z bodu A do bodu B, kterou je schopná s daným vlakem zvládnout (s dostatečnou rezervou na špatné počasí a drobné nepříjemnosti po cestě, které cestujícího nezajímají). A letošní jízdní řád mluví jasně, nechali si to napočítat tak, že na necelých 3 hodinách ztrácí RegioJet oproti Pendolinu 37 minut, to je přes 20% doby. S rozumnějším vlakem, jaký kupuje třeba paštikář Novotný by ztráceli možná jen 5 minut. Takže je jasné, kdo hlavně je pro ČD konkurence.

0/0
12.4.2011 23:55

bryle100

Se SA jezděte, ale nepracujte pro ně...

Tak to jsem zvědavá, jestli se i tady budou chovat ke stewardkám, jako k robotům, co odjezdí až 17-ti hodinové šichty a o proplacení přesčasů a víkendů si můžou nechat jen zdát. Vlastně si spíš můžou nechat celkově zdát o odpovídajícím poměru platu a času stráveného na cestách!!

0/0
11.4.2011 17:31

AAA2

Re: Se SA jezděte, ale nepracujte pro ně...

a proc to tedy delaji?

0/0
11.4.2011 17:54

samhowkins

Re: Se SA jezděte, ale nepracujte pro ně...

nejak nechapu co tim ma byt receno. Drtiva vetsina firem prescasy neplati;-D a ze stewardka jede na 17hod, sichtu vubec neznamena ze 17hodin pracuje:-P

0/0
11.4.2011 22:11

Bery

Re: Se SA jezděte, ale nepracujte pro ně...

Uplne stejne to maji i zamestnanci CD. Sichtu maji treba 17 hodin, ale zaplaceno dostanou jen 8, protoze zbytek nemaji vykon sve cinnosti, ale cekaji na dalsi spoj. Nicmene fer to urcite neni, protoze pokud musi ten cas travit na cestach, tak nemohou delat svoji praci doma, nebo by ten cas mohli vyuzit k jine vydelecne cinnosti, ale jsou vazani a neni jim to nijak kompenzovano. ;-)

0/0
12.4.2011 17:15

OBČAN NIKOLIV OVČAN

Jen se divím, že tenhle kašpar má na IDnes tolik publicity.

0/0
11.4.2011 17:02

Bery

Re: Jen se divím, že tenhle kašpar má na IDnes tolik publicity.

Protoze tu pravidelne inzeruje... ;-D

0/0
11.4.2011 17:07

tarten

Re: Jen se divím, že tenhle kašpar má na IDnes tolik publicity.

Novinář jan Sůra mu prostě fandí, nic objektivního v tom nehledejte.

Kdyby šlo o ČD, napsal by určitě článek ve stylu "Stále nejezdí, v létě

prý snad konečně vyjede, ale s méně vlaky. Stevardky ale hledá, za

almužnu." nebo tak něco.

0/0
11.4.2011 17:09

tomas_tod

Re: Jen se divím, že tenhle kašpar má na IDnes tolik publicity.

Protože jiné podobné firmy nemají nic nového, zajímavého? O jakém autobusovém dopravci v ČR by se hodilo psát? Snad kromě Eurolines BC mě nikdo nenapadá.

0/0
11.4.2011 23:16

miropiro

Spolupráce s DB

Musím říct, že nápad zpřístupnit lidem jízdenky od DB je vážně dobrý R^R^R^

0/0
11.4.2011 16:21

tarten

Re: Spolupráce s DB

Jízdenky DB jsou už dávno zpřístupněné v ČD centru. To se ale samozřejmě v článku nedočtete...

0/0
11.4.2011 16:59

tarten

Re: Spolupráce s DB

Co bude u Jančurovců patrně lepší než u ČD, je otevírací doba pro prodej těch jízdenek DB. Pokud ovšem ČD nezareagují.

0/0
11.4.2011 17:01

miropiro

Re: Spolupráce s DB

A nabízí toto ČD centrum všechny jízdenky (SparPreiss, Europa Spezialy)? A nabídne mi brněnské ČD centrum tyto jízdenky. Mám pocit, že ne. Tedy do Prahy. Díky panu Jančurovi mi bude stačit zajít na pobočku v Brně.

0/0
11.4.2011 20:13

animl

Re: Spolupráce s DB

Prodejní systém je KURS90 a nemá ho ČD Centrum, ale ČD Travel.

0/0
11.4.2011 20:37

miropiro

Re: Spolupráce s DB

No pravda, ono ČD Travel je i v Brně...zapomněl bych :-)

0/0
11.4.2011 23:22

unioned

No, díval jsem se na ty jízdní řády a nic moc. Hold, na trati Bohumín - Praha Holešovice je toho už tak dost, že žluté vlaky budou muset křižovat, přejíždět z první na druhou traťovou atd. Na Pendolino mít nebudou

0/0
11.4.2011 15:30

tarten

Re: JŘ

Na Pendolino samozřejmě mít nikdy nebudou. Vždyť RJ má ty samé lokomotivy jako jedna řada těch, co ČD nasazuje na ty klasické EC/IC/Ex na Ostravu - stejná maximální rychlost (140 km/h) a stejný výkon (

3 480 kW). Nebude to tedy jezdit o mnoho rychleji než EC/IC/Ex ČD. Pendolino klopí (vyšší povolená rychlost v obloucích), na této trati využije vyšší rychlost (160 km/h) a má větší výkon (4000 kW). Lokomotivy RJ nemají čím tento handicap vyrovnat. Žluté vlaky mohou tedy jen o něco rychleji než běžné expresy ČD díky tomu, že tam bude (aspoň zatím) méně vagonů - tedy lepší akcelerace. Pak je ještě zajímavé, jak to bude mezi RJ a ČD v modernosti podvozku vagonů a kotoučovými brzdami příští rok, čili který dopravce bude moci jezdit klasickými vlaky na "horní rychlostníky" a který ne. "Horní rychlostníky" dovolí trochu vyšší rychlost v obloucích než obyčejné, ale zdaleka ne o tolik vyšší jako rychlostníky pro naklápěcí Pendolino.

0/0
11.4.2011 16:57

PepaK

Re: JŘ

A k tomu ČD počítají od prosince se zvýšením rychlosti svých IC/EC na Ostravu na 160 km/h - čili až dojedou všechny modernizované vozy z Trnavy...

0/0
11.4.2011 17:14

tarten

Re: JŘ

Znám to ve formě fámy. Jsem zvědavý, jestli se to opravdu zrealizuje. Jinak řečeno, jestli se to odváží dát už do příštího jízdního řádu. ;-)

0/0
11.4.2011 18:07

tarten

Re: JŘ

Mimochodem, kdy se vlastně očekává, že ty vozy pro ČD dorazí?

0/0
11.4.2011 18:17

snopel1

Re: JŘ

Pendolino je drahé. 200 Kč navíc k jízdence to je maso.

0/0
12.4.2011 10:36

Raduzak

Zpoždění

Ještě nevyjel a už má zpoždění Rv

0/0
11.4.2011 12:57

Guest007

Re: Zpoždění

;-D

0/0
11.4.2011 12:59

Grimkin

Svět se zbláznil...

Takže podavač/ka kávy, čaje a novin, co přetře stoleček, bude muset mít VŠ?! No, aspoň se absolventi VŠ uplatní, možná se chytí i nějaký SŠ, stejně tam bude jezdit hodně studentů jako brigádníci...

Tady je vidět, k čemu jsou VŠ a jejich absolventi dobří. Někdy mi přijde až komické, když někdo tvrdí, že dělá prestižní práci v autobusu nebo na call centru...;-D

0/0
11.4.2011 12:37

Grimkin

Re: Svět se zbláznil...

A kolik jim bude platit? Nebo kolik platí v autobusech? On zase nepřeplácí...

0/0
11.4.2011 12:38

Guest007

Re: Svět se zbláznil...

Možná by to chtělo příště lépe číst : Stevardky jezdí standardně ve všech autobusech, do vlaků požaduje firma minimálně středoškolské vzdělání a znalost angličtiny či němčiny. O VŠ tu nevidím ani slovo... A třeba i u ČD je snad maturita u průvodčích taky požadována.

0/0
11.4.2011 12:43

eQuido

Re: Svět se zbláznil...

Ale také je v textu napsáno "... poběží výběr palubního personálu ve spolupráci s Ekonomickou fakultou Vysoké školy báňské..."

Zdá se, že absolventi tohoto oboru v Ostravě mají (stejně jako spousta těch pražských) zřejmě nouzi o místa - to nebude Pan Profesor rád :-)

0/0
11.4.2011 13:35

Grimkin

Re: Svět se zbláznil...

Hlavně jim budou moci dát méně, než by museli platit Pražákům. Třeba ČEZ do Ostravy přesunul / přesunuje účtárnu, aby ušetřil na mzdách...

0/0
11.4.2011 13:46







Najdete na iDNES.cz