Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlodráha z Prahy do Kladna možná bude. Padne na ni ušetřených šest miliard

Rychlodráha mezi Prahou a Kladnem se možná konečně začne stavět. Správě železniční dopravní cesty se za posledního půl roku podařilo ušetřit šest miliard korun. Rychlodráha přitom patří mezi její priority. Pokud se s její výstavbou začne, bude se postupovat od Kladna na Prahu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Polesovak

investice

Zde jsou aktuální investice SŽDC http://www.szdc.cz/modernizace-drahy/prehled-staveb.html

0/0
14.4.2011 12:29

Hynek Vilém Jarmila reloaded

stačilo by, kdyby opravili R6 z Prahy do Slaného

Ta silnice už s rychlostní komunikací nemá nic společného. Chybí vodorovné značení, připojovací pruhy nejsou nebo jsou strašně krátké (každou chvíli tam je kvůli tomu nehoda) a silnice spíš připomíná roletu kříženou s ementálem. Za tohle vyžadovat dálniční známku je vrchol drzosti.

0/0
14.4.2011 11:46

Hynek Vilém Jarmila reloaded

ČD i koleje privatizovat

Ono by je už přešlo vymejšlet takovýhle blbosti. Investice do rychlodráhy Praha-Kladno je naprosto nerentabilní. Proč ne rychlodráha do Boleslavi, Mělníka, Dobříše a Příbrami, Rakovníka, Kutné Hory nebo jiného města? 8-o

Mimochodem, řešení dopravy na letiště by bylo mnohem levnější a rychlejší, kdyby se protáhlo metro ze Zličína, trať by vedla po povrchu podél dálnice a pak klidně pod zemí podél runwaye. Nic raženého, všechno záhrab. Jenže to by byla moc levná stavba a to magistrát nepotřebuje, na tom by se nedalo nic uloupnout.

0/0
14.4.2011 11:43

a8nn

Re: ČD i koleje privatizovat

Já bych zprivatizoval celé ŘSD. Ono by je to přešlo vymýšlet takové nerentabilní investice jako například D3.;-D;-D

0/0
14.4.2011 15:45

Radim Rumun

Prostě méně klikatá dvojkolejka

Nic proti, ale odkdy (nebo snad dokdy) se normální železnice konce dvacátého století označuje jako "rychlodráha"?

0/0
13.4.2011 16:16

Jablkon

Re: Prostě méně klikatá dvojkolejka

od te doby, co se se zeleznici ve druhe polovine 20. stol. delalo to, co delalo, a tudiz je v ceskych podminkach za 'rychlodrahu' nutno oznacit cokoliv, kde prumerna rychlost 'couraku' presahuje 40 km/h.

.

nejak mi pritom ale neni jasny, proc se pocita s max. rychlosti 120 - proc to nepostavi rovnou na 140 nebo 160?? vlaky na to jsou (esus maximalka tusim 140) a da se predpokladat, ze tam krom zastavkovych vlaku budou jezdit i spesne, ktere zastavi maximalne u dRata na dvorku a tak se snad i stihnou rozjet

0/0
13.4.2011 21:45

pakostič

samá Praha, samé Čechy

kdy už se konečně začne něco dělat se silnicí smrti z Brna do Svitav?

0/0
13.4.2011 12:23

m123m

Re: samá Praha, samé Čechy

Tak tam jezděte opatrně. Neblbněte moraváci, ať se tam nevymlátíte.;-D

0/0
13.4.2011 18:23

pakostič

Re: samá Praha, samé Čechy

jenže to je jeden z hlavních tahů na Prahu a tu paseku tam dělají pražáci

0/0
14.4.2011 20:49

jachym2

20000 aut denně ?

To už je slušné množství spáleného benzínu. Úředníci si pravděpodobně spočetli kolik - a nechce se jim možná přijít o daňové výnosy do státní pokladny. Asi není zvlášť velký problém zařídit pro úředníka na ministerstvu, když se to zrovna hodí, aby nějaká ""nezávislá"" organizace začala dělat problémy a stavbu oddalovat. A takto to pravděpodobně funguje ve více případech nejenom v tomto konkrétním.

0/0
13.4.2011 8:31

Jablkon

Re: 20000 aut denně ?

ctete poradne. rec je o "vice nez 20 tisicich lidi" - vetsina z nich patrne jezdi autobusy

0/0
13.4.2011 21:42

mp1

investice, rekonstrukce

Ale jo, investice do železnice jsou OK. Ale představte si, že vlaky jezdí dokonce i mimo Prahu. Například Brno-(Olomouc)-Přerov. Tam byse nějaká ta miliarda na zdvojkolejnění a celkovou rekonstrukci taky určitě hodila...

0/0
13.4.2011 7:30

heck

Je videt proc Vit Barta nekomu vadi..

Správa železniční dopravní cesty má půl roku pověřeného

ředitele Pavla Habartu. Ten oznámil, že se za tu dobu podařilo ušetřit

šest miliard korun.

Aspon ze je videt, proc tak Vit Barta vsem kmotrum a stavebnim firmam lezi v zaludku ;-D  To zas budou milionove premie mensi, co sefici?

0/0
13.4.2011 2:20

rundlik

Souhlasím,jsem pro.....

..můj příspěvek se objevil trochu jinde.Už aby se začalo,dobré řešení.R^

0/0
12.4.2011 22:50

komin

jsou lepsi mista na utratu

Kdyby radsi investovali do poradny rekonstrukce katastrofalniho stavu trati praha - beroun - plzen, aspon by v zime nezamrzali vejhybky a nemusel bych drepet 2 hodiny na nadrazi...

BTW cityelefant je krap a koncepce dvoupatrovyho vlaku je demence Rv

0/0
12.4.2011 22:32

rundlik

Re: jsou lepsi mista na utratu

Už se na tom také pracuje,je to součást koridoru.A CityEl.tedy ř.471 rozhodně není křáp,snese nejpřísnější mezinárodní srovnání.

0/0
12.4.2011 22:39

TigerM

Re: jsou lepsi mista na utratu

471 je trochu zastarala, ale 671 uz jsou mnohem lepsi... jen porad hlucne...

0/0
12.4.2011 23:35

a8nn

Re: jsou lepsi mista na utratu

V čem se podle vás 671 tak podstatně liší od aktuální vyráběné verze 471?

0/0
13.4.2011 1:25

Karliczek

No jasně

Stát má na rozhazování RvRv

0/0
12.4.2011 20:12

rundlik

Re: No jasně

Tohle není rozhazování,ale investice naprosto potřebná.

0/0
12.4.2011 22:40

pakostič

Re: No jasně

ano ale ne teď. Až se zlepší ekonomika lze realizovat i tyto zbytné projekty

0/0
13.4.2011 12:25

rundlik

Souhlasím,jsem pro.

Už aby se začalo stavět,konečně.Je to investice velmi potřebná,jak dostat velké množství veřejnosti z kladenské oblasti rychle,bezpečně a ekologicky do Prahy.Také nápad,začít od Kladna je dobrý,-na okraji hl.m. se pak ukáže,jak dál.Nemělo by se ale opomenout ruzyňské letiště vhodným napojením od Prahy odbočnou větví.Trať bude potřeba samozřejmě elektrifikovat,nejlépe zdvojkolejnit.Kde to nepůjde,alespoň v mezistaničních úsecích.Ať  to stojí,co to stojí,mluví se o tom několik desetiletí a je potřeba začít.R^

0/0
12.4.2011 22:48

ElLoco

Částečné řešení

Pokud jsou Praha 6 a 7 proti stavbě rychlodráhy, tak by ČD mohly zrušit zastavování osobních vlaků na zastávkách, které tam jsou. Když nebude nová trať, tak by alespoň takto mohli tu dopravu urychlit :-P

0/0
12.4.2011 19:18

lucky_24

Re: Částečné řešení

A nebo by kraj mohl zrušit ty vlaky úplně :-) ČD sami nemůžou nic, musí dělat to za co si je kraje zaplatí

0/0
12.4.2011 22:02

kizt

RYCHLODRÁHA - KLADNO -PRAHA ?,?

chachacha, kdo to píše a mluví o tom  jako o hotové věci je s prominutím hňup. Tento projekt je po stávajicí trati neproveditelný anebo by se dal teoreticky uskutečnit za tak šílené peníze,že by bylo lacinější  přepravovat lidi z Kladna do Prahy vrtulníkem. Pány novináře bych prosil než pustějí takovou hovadinu ven , a´t si výše uvedenou tra´t projedou a prostudují příslušné rádoby zasvěcené materiály a pak se pokusí o tom něco napsat.

0/0
12.4.2011 16:18

aldik7

chm

a mohl by tam jezdít Regiojet, ať Jančura pořád neremcá, že ho nikde nechtějí pustit za dotace;-D

0/0
12.4.2011 14:46

tarten

Není to žádná rychlodráha !

"Rychlodráhou" nazvali politici předchozí projekt, aby nevypadalo tak hloupě, že to má stát takový balík peněz. Projekt o který jde je ale ve skutečnosti normální trať, kde mají jezdit známé příměstské vlaky CityElefant, žádné rychlovlaky. Dokonce i nástupiště jsou délkou počítané pro ně. Městský úsek má být omezen jen na 80 km/h. Což je ale v součtu všeho pořád o dost větší rychlost, než tramvaj i metro.

0/0
12.4.2011 11:08

lucky_24

Re: Není to žádná rychlodráha !

Nemyslím si, že by Škodovka nedovedla udělat stejně rychlou tramvaj

0/0
12.4.2011 22:04

a8nn

Re: Není to žádná rychlodráha !

Co s tramvají? Na vyšší rychlost v intravilánu než 50 km/h stejně potřebujete segregovanou trať, která se ve výsledku téměř neliší od železnice.

0/0
13.4.2011 1:28

tarten

Správně!

Začít úsek mezi Kladnem a krajem Prahy je správné rozhodnutí. Tím se to hodně zrychlí, a dává to různé dopravní možnosti, i když bude Praha 6 paličatě trvat na těch svých nesmyslných a předražených tunelech.

0/0
12.4.2011 11:03

Petr1

Samozřejmě že začít od Kladna

Stejně jako ohnout metro do Motola. Spojení s letištěm prostě bejt NESMÍ, co by tomu taxikáři řekli? ;-€

0/0
12.4.2011 9:33

deméter

Re: Samozřejmě že začít od Kladna

R^ jj taxikari,kolotocari a bejvali zelinari to je proste vykvet :-)

0/0
12.4.2011 9:53

tarten

Re: Samozřejmě že začít od Kladna

Když spojení na letiště Praha 6 a 7 utopily v nesmyslných finančních požadavcích, tak se těžko dá dělat něco jiného, než začít II. etapou. Alpoň se dá městským částem čas na to, aby se vzpamatovaly.

0/0
12.4.2011 11:11

Podrazza

Taky bych řekl..

že v ČR jsou důležitější projekty.

0/0
12.4.2011 8:57

Mysel

Re: Taky bych řekl..

Konkretne SZDC dokaze rozfofrovat do naprosto nepotrebnych projektu neomezene velke penize, tak proc stavet neco, co je potreba, ze?

0/0
12.4.2011 11:18

komunismus je zločin

Re: Taky bych řekl..

Mezi Prahou a Kladnem denně cestuje 20 tisíc cestujících. Ukaž mi nějaký jiný projekt SŽDC, který bude sloužit takovému množství lidí. ;-D

0/0
12.4.2011 16:41

tnarezub ej roznec

Záchytná parkoviště?

Ve směru od Kladna? Ta jsou prosím kde? Nepsal to autor při návratu ze záchytky?

0/0
12.4.2011 8:29

lucky_24

Re: Záchytná parkoviště?

Zličín???

0/0
12.4.2011 22:07

blb

Kocourkov

Když už nějaký "šmoula" vymyslel metro do Motola, místo toho, aby vedlo nejkratší trasou mezi . Dejvickou a letištěm (a to se už staví), tak nějaké smysluplné využití prostransví u OC Šestka už asi nepřipadá do úvahy. Tak mě napadá, že by nebylo od věci Kladenskou rychlodráhu ukončit u stanice metra Zličín.

0/0
12.4.2011 8:19

tarten

Re: Kocourkov

Nesmysl. Benefit vlaku je právě v tom, že dojede až do centra a cestující nenutí už na kraji Prahy přestoupit do pomalejšího metra.

0/0
12.4.2011 11:12

Von der Tann

Re: Kocourkov

Souhlas R^

jenže jak je vidět, hodně diskutujících není tento jednoduchý fakt schopno vstřebat..;-)

0/0
12.4.2011 12:23

legnaw

Re: Kocourkov

jak je videt, hodne diskutujicich netusi co je to nadsazka....

0/0
13.4.2011 6:56

ichta

setreni SZDC

Tak se setri. SZDC az doted nevypsala takrka zadnou stavbu (i za minule obdobi bezvladi, se toho moc nevypsalo) , az ted se to trochu rozjizdi, kdyz uz se neco chystalo, tak se muselo v ramci uspor vse v projektu treba natvrdo zlevnit o 20% ( i za cenu, ze to za par let bude stat vic pres viceprace a mene kvalitni vyrobky) atd. Sice mnoha staveb, ktere meli uz zacit minuly rok nebo i v ramci superkoncepce se uz brali za otevrene, se doted nerozjelo, ale hlavne ze se ted naoko usetrilo a musi se to prece nekde hned utratit :)

0/0
12.4.2011 7:07

MikeXH

No někde se začít musí

Jen je pro mne zklamaním maximální rychlost. Za ty prachy by to mohlo jezdit alespon 200, ideálně 250 km /h.

0/0
12.4.2011 7:00

tx999

Re: No někde se začít musí

To je na letiste a v primestske doprave ohromne potreba;-D

0/0
12.4.2011 9:33

Leinad

Re: No někde se začít musí

Až budou příměsto v ČR jezdit elektrické jednotky (a tím nemyslím Žaby ani Město-Slony), tak to bude mít nějaké zrychlení i brzdy.

0/0
12.4.2011 11:54

Mysel

Re: No někde se začít musí

Proc tak malo? Na primestskou dopravu jedine nadzvukove vlaky!

0/0
12.4.2011 13:02

jozko skocdopole

A kdo s tim bude jezdit?

Ja tam nepojedu. Co bych tam delal ?

0/0
12.4.2011 2:43

Vuvuzel

Re: A kdo s tim bude jezdit?

já taky nejezdím na letiště každý víkend, ale chápu, že dopravu z letiště je potřeba řešit jinak než 119-kou na Dejvickou

0/0
12.4.2011 2:48

Leinad

Re: A kdo s tim bude jezdit?

Já bych řekl, že autobus může ještě chvilku fungovat. AE zařadit do PIDu, přidat klouby, zkrátit interval.

0/0
12.4.2011 11:45







Najdete na iDNES.cz