Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U zásilek z ciziny čekejte týden zpoždění. Pošta nestíhá nápor

Balíky ze zámoří, zejména ze Spojených států amerických, v posledních dnech zavalily Českou poštu. Klienti se musí připravit až na sedmidenní zpoždění. Kvůli změně zákona o DPH a novému vyřizování celních služeb totiž výrazně stoupl počet zásilek, které poštovní zaměstnance zdržují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lubomirc

Stížnosti padávejte na Český telekomunikační úřad

Všichni postižení zákazníci se mohou obrátit na Český telekomunikační úřad ctu.cz viz. tento odkaz:

http://www.ctu.cz/ctu-informuje/jak-postupovat/stiznosti-na-postovni-sluzby.html

Veškeré stížnosti s přílohami podávejte na email: podatelna@ctu.cz

nebo se informujte na telefonních číslech 224 004 851-3

Česká pošta se s předstihem dostatečně nepřipravila, i přesto že byl zákon schválen a podepsán prezidentem už v lednu tohoto roku což svědčí o tom, že manažeři České pošty jsou zcela neschopní cokoliv organizovat. Oznámení o tom, že balík leží na vyclívací poště chodí i za více jak 14 dnů u expresních zásilek EMS, což znamená jasné porušování mezinárodních smluv. Všichni máte možnost vyjádřit svoji nespokojenost na výše zmíněné stránky státní správy a přispět k tomu, aby za tuto situaci Česká pošta nesla následky a přestala poškozovat zákazníky.

0/0
13.5.2011 14:36

mawpawlish

Zkušenost s týdenním spožděním zásilky

Zdravím všechny, já mámzatím zkušenost takovou, že mi byl poslán balíček z Číny 29.3. v hodnotě $28. Do Prahy přišel 12.4. a 13.4.byl zadržen celníky,respektive Českou poštou . Tady je vše ok, asi běžná doba dopravy. Dopis o uložení zásilky mi přišel 28.4. , kde mě žádala ČP o dodání dokumentů o ceně a udělení plné moci, atd...Tedy to už máme 15dní spoždění. Dokumenty jsem zaslal ihned ten den emailem. Ani dnes 7.5.2011 nemám balík. Takže počítám, že celkové spoždění balíku nebude týden,ale spíš tak měsíc až dva a pozor od 12.5.2011 ještě budu zřejmě platit 12.- Kč s DPH za každý den uskladnění na České Poště 120. To si myslím, že je super platit za něco, co vlastně způsobí ČP svou neschopností odbavit rychleji balík.

Závěr- už si asi raději nic nekoupím ze zahraničí.

Teď jsem celý napjatý na kolik se mi těch $28 vlastně prodražíR^

0/0
7.5.2011 7:41

ykram

Šámal Přemysl

Veřejně prohlašuji že Přemysl Šámal je neskutečné hovado. Zadržovat někomu zásilky jen proto že nestíhám, tak na to je potřeba mít žaludek. Myslím že je čas aby Pošta přišla o licenci na mezinárodní zásilky.Rv[>-]EU;-O;-O!!

0/0
4.5.2011 18:39

navnada

Sledování zásilek

Nevíte někdo, jestli balík, který čeká na proclení, je dohledatelný ve Sledování zásilek na stránkách České pošty (http://www.ceskaposta.cz/cz/nastroje/sledovani-zasilky.php)?

Nevím totiž, jestli se balík někde ztratil nebo čeká na proclení a nedostal se kvůli tomu do systému České pošty...

0/0
2.5.2011 8:43

Hroznej.puberťák

Re: Sledování zásilek

Ano, je. Pokud ovšem spadá do druhu zásilek, které hovadská Česká pošta milostivě sledovat umožňuje, což zdaleka každá není.

0/0
2.5.2011 10:18

Hroznej.puberťák

Re: Sledování zásilek

Příklad výpisu:

Zásilka dne ... odeslána do České republiky; Zásilka dne ... převzata vyměňovací poštou 220 00 - pošta Praha 120;

Zásilka dne ... předána k celnímu řízení; Zásilka dne ... uložena ve skladu vyclívací pošty 220 00 - pošta Praha 120; Celní řízení dne ... přerušeno. Adresát vyzván k součinnosti; Zásilka přepravována k dodací poště.

Odděleno středníkem, diskuze neumožňuje tolik odstavců.

0/0
2.5.2011 10:28

navnada

Re: Sledování zásilek

Aha, díky moc. Standardní balík z USA by snad měl jít sledovat... zřejmě tedy vůbec nedorazil do ČR nebo se válí někde v Ruzyni na ranveji...

0/0
2.5.2011 11:10

Hroznej.puberťák

Re: Sledování zásilek

Taky mám z USA zásilku, co není v evidenci, fakt to záleží na druhu. Pokud to je ta sledovaná, objeví se v evidenci už když je ještě v USA.

0/0
2.5.2011 11:46

navnada

Re: Sledování zásilek

Máte pravdu, mám balík s prefixem LN a ten  není podporován ve sledování České pošty. Takže asi není moc šance zjistit, jestli se zasekl na proclení nebo jestli se někde ztratil...

0/0
2.5.2011 12:47

Hroznej.puberťák

Re: Sledování zásilek

To není. Leda že nepřijde tak 2 měsíce, tak napsat prodejci, ať zahájí pátrání po zásilce, příp. proceduru vrácení peněz. Už to mám jednou za sebou, balík mu nakonec přišel zpátky, na USPS sledování to bylo vidět. Taky prefix LN....

0/0
2.5.2011 13:59

zmensvoubudoucnost

co to je za logika

ty si nechas poslat vec za 500 kč a uredinici ti domeruji DPH no to se vyplati.. dobre jim tak at se z toho klidne na poště pos... nutno dodat ke spokojenosti beznych lidi to moc neprispiva aspon bude briv nejaka revoluce!!

0/0
25.4.2011 9:53

zmensvoubudoucnost

Nenažrana EU

Dochazi penize na byrokracii a podobne kraviny tak se vše nastavi tak aby se vic vydelalo to prece nejde aby jsme si posilali levnejsi zbozi od jinud kdyz tady je to nenazrane predrazene kvuli DPH a jinym zlodejinam;-O

0/0
25.4.2011 9:48

Bazill

čekání to mi hrůzu nahání :)

Já čekám balík z anglie, poslanej 12.4. Royal Mail Air Mail, na sledovací stránce Royal Mail od píšou 15.4. že byl balík předán zámořské poštovní službě v ČR k doručení a dodnes 22.4. není po balíku ani vidu ani slechu. A to jsem volal na poštu 120 a tam o tom taky nic neví, otázka jestli tam vůbec o něčem ví.... Balík v háji.

0/0
22.4.2011 9:42

HagenLnad

to je jako vtip tahle veta v calnku

.... totiž výrazně stoupl počet zásilek, které poštovní zaměstnance zdržují.

Takze vlastne tim, ze lide zacaly vyuzivat vice sluzeb ceske posty, zvysuji jim tim jejich zisky je zdrzuji a otravuji ....

jen tak dal

a posledni pak zhasnete ....

0/0
15.4.2011 12:58

Polárníkočka

Re: to je jako vtip tahle veta v calnku

precti si to poradne

0/0
15.4.2011 13:01

SuperSocka.

Voliči pravice nenadávejte, dělá vám to vaše vláda !!!

0/0
15.4.2011 9:44

hrcprcsalala2

Re: Voliči pravice nenadávejte, dělá vám to vaše vláda !!!

Nekecej nesmysly, dělá to Evropská unie, která má k pravicovosti daleko.

0/0
15.4.2011 9:55

doc7

Re: Voliči pravice nenadávejte, dělá vám to vaše vláda !!!

A jake jsou bezcelni limity v ostatnich zemich EU? Taky 22eur? [>-]

0/0
16.4.2011 11:49

hrcprcsalala2

Re: Voliči pravice nenadávejte, dělá vám to vaše vláda !!!

Limity pro osvobození od DPH (o nichž se tu bavíme) jsou v ostatních zemích EU 22 EUR nebo méně.

0/0
21.4.2011 13:22

axax

Ještě je základní otázka

za co se to vlastně platí ???? Člověk si něco koupí jinde a tady má ještě komusi za to platit ? Kde to jsme ?

0/0
14.4.2011 16:32

John Rambo

Re: Ještě je základní otázka

v ceskozlodejsku;-D

0/0
15.4.2011 7:08

pepa_praha

To máte se vším...

...když pošlu balík do Velké nad Veličkou tak zaplatím 60Kč a když to bude do Vrbovců (SK), vzdálenost o 10km delší, tak 200Kč! Přitom ten stejný balík přide z Honkongu do Prahy za 150Kč!

O bankovních poplatcích ani nemluvím. Ze CZ spořitelny do SK sporiťelny 200Kč za příkaz! A přitom je to jedna firma - Erste!

0/0
14.4.2011 16:08

Jiřik

Re: To máte se vším...

Jsou i horší příklady. Když půjdu navštívit souseda na patře, dojdu tam i v pantoflích a zadarmo. Když budu chtít jet za kamarádem o dva kilometry dál, musím se nejen obléknout a přezout, ale ještě vypláznu prachy za taxíka. Hrůza, v jakém systému to žijeme! ;-)

0/0
15.4.2011 5:55

vita.nek

Re: To máte se vším...

no ono to spíš znamená, že k jednomu sousedovi na patře můžeze v pantoflích a k druhému už ne, neřku-li k sousedovi o patro výš .... i když se jedná o ten samý dům a vchod ...

0/0
15.4.2011 9:03

bull001@seznam.cz

Tak jsem volal na poštu a prý to není týden,

ale tři týdny až měsíc a stále se prodlužuje. Takže mluvčí České pošty lže.

0/0
14.4.2011 8:34

Stanicio

Re: Tak jsem volal na poštu a prý to není týden,

to je jasny ze lze, protoze tyden to trvalo jeste pred 1.4.

0/0
14.4.2011 8:35

bull001@seznam.cz

Re: Tak jsem volal na poštu a prý to není týden,

Týden trvala cesta přes půl světa, ale zde to prošlo hned. Nyní je to tak, že týden je to na cestě a ty tři týdny až měsíc to leží v Praze ve skladu, než se k tomu prohrabou.

0/0
14.4.2011 8:40

Stanicio

Re: Tak jsem volal na poštu a prý to není týden,

tak to mame asi dost rozdilnou zkusenost, protoze me zasilky temer pokazde cekaly pres tyden na poste, nez si jich nekdo vsiml a poslal je bez cla dal.

0/0
14.4.2011 8:59

emailnapicu

Re: Tak jsem volal na poštu a prý to není týden,

z JůEsEj 3 dny - v Praze na počtě tři týdny a doručení stále v nedohlednu. Hlavně, že počtovné stálo necelých tisíc Kč.

0/0
14.4.2011 9:16

petless_pes

Nikomu nic špatné,

ale tady v tomto případě si přeji, ať jim to celé zkolabuje a padne rozhodnutí, že jew to vlastně celé totální blbost. Rv

0/0
14.4.2011 8:23

izak__

Re: Nikomu nic špatné,

jj at chcipnou ti co to vymysleli.

0/0
14.4.2011 9:05

izak__

DPH

Jinak DPH by asi nebyl problem zaplatit, clo je vetsinou 0-6% ... ale tech 90kc ???? WTF

0/0
14.4.2011 9:06

emailnapicu

ti idioti

mi na výše uvedené počtě zdržují balík už skoro tři týdny!!! Česká počta by měla přijít o licenci a dostat jí někdo schopnější !!!

0/0
14.4.2011 8:08

izak__

Re: ti idioti

Mi zadrzuji baliky uz taky pres 3 tydny !

0/0
14.4.2011 8:13

izak__

Re: ti idioti

Verejne rikam, ze ceska posta jsou lhari prolhani a prohlasuji ze jsou to zmetci, jejich slovo je neduveryhodne a nejsou to pro me partneri !

0/0
14.4.2011 8:16

kOBLICH

Re: ti idioti

Zkuste poštu místo počty, ti to dělají mnohem rychleji ;-D

0/0
14.4.2011 15:29

izak__

Vypocty:

takze rekneme, ze kdyz si vezmu onech 68.000 baliku se zacne 54.400 clit ... nove cena zde je od 22-150e ... rekneme, ze prumerna cena baliku bude 80e a z te se zplati DPH

tedy se bude clit celkova hodnota 4.352.000e coz mame DPH 870.400e coz je: 22.630.400 kc

rekneme ze za jednoho Prazaka zaplatime v super hrube mzde 70.000 i s naklady na misto (teplo, budova, wc etc ...) ... ted je 20 lidi a bude rekneme 40 novych lidi.

coz mame naklady: 38.400.000 kc

Takze na tuhle srandu budem doplacet: 15.769.600 ROCNE !!!!

0/0
14.4.2011 7:58

izak__

Re: Vypocty:

jo a kdyz i tech 90kc ??? WARUM DEN ?

4.896.000

tedy i tak pres 10M kc rocne ztrata !

0/0
14.4.2011 8:18

vendelin

Re: Vypocty:

To se pletete. Ty miliony na DPH půjdu do věčně děravé pokladny státu ale náklady na lidi, které pošta přijme zaplatíme my, kteří jejich služeb využíváme, protože svoje služby zdraží. Tak už to chodí u nás v Kocourkově.

0/0
14.4.2011 10:30

hrcprcsalala2

Re: Vypocty:

Náklady na těch pár lidí, které pošta kvůli tomu možná přijme, jsou v číslech České pošty naprosto zanedbatelné a nepovedou vůbec k ničemu.

0/0
14.4.2011 10:39

Jiřik

Re: Vypocty:

Pleteš se taky, tohle není Kocourkov, ale Kalouskov...

0/0
15.4.2011 5:57

Marusha

Šiml

Před týdnem jsem absolvovala odbavení zásilky "ponovu". Ještěže je to v Praze všechno v jedné budově, jinak fakt nevím. Z pošty na celnici, z celnice na celní deklaraci, pak znovu na celnici, odtud na poštu, pak znovu celnice, znovu pošta, abych nakonec dostala papír, který pošťačky hází do schránky, přešla s ním místnost, zazvonila, odevzdala ten papír a dostala svůj balík. Celé mě to stálo 250,- korun celní deklarace, 90,- korun poštovní poplatek, plus DPH samozřejmě. Mám silné podezření, že to celé vzniklo jen proto, aby bylo kam upíchnout přebytečné státní úřadníky, a aby se nakapsovaly deklarační firmy. Občas vážně pochybuju, že jsem tady správně na zemiRv8-o

0/0
14.4.2011 7:57

Děda Lebeda

je to bordel

Zapoměli jste ještě zmínit poplatek 97, za každou zásilku, která projde celním řízením. Byl zaveden, aby lidi eště víc nas*@li. Že pošťáci nastíhají? No to se nedivím, byl jsem si na Radlické (celní pošta) pro balík v hodnotě $100 a vyřízení celního řízení a vydání balíku poštou trvalo 90min! Musel sem probehnou 7 kanceláří, mezi terými jsem si připadal, jako pingpongový míček, abych posbíral razítka, zaplatil složenky, dostával a podepisoval papíry a jinde ty samé papíry odevzdával.

Na když jsem na konci byrokratického tunelu spatřil světlo (po odpuštění cla a zaplacení DPH), tak mi balík pošta odmítla vydat, dokud nezaplatím dalších 97,-Kč za to, že pošta milostivě zásilku převzala do ČR.

Po zaplacení státu a předchozím zaplacení zboží a poštovného zahraničnímu doručovateli to byl docela šok...prostě nová doba, dřív platil odesílatel poštovné, dnes k tomu platí i příjemce. V této instituci se prostě zastavil čas.

0/0
14.4.2011 7:53

izak__

proclivani v cizine.

takze vazeni a mili, velice brzo takhle vznikne firma, jenz bude sidlit na uzemi EU a bude se proclivat tam, zbozi se pak uz jen preposle ;-))

Taky mam moznost si zridit v zahranici PO-BOX ;-))

Jinak jak muze urednik stanovit cenu zbozi ??? to se mu jako nebude libit cena v zahranici a tak napari svoji ????

0/0
14.4.2011 7:49

vavken

Re: proclivani v cizine.

Jsou tabulkové ceny. Mimochodem v celé EU, kromě u nás celou dobu funguje ten snížený limit, my byli vyjímka.

0/0
14.4.2011 8:49

vita.nek

Re: proclivani v cizine.

Úředník bude stanovovat cenu zboží pouze pokud mu nedonesete fakturu, za kterou jste zboží koupil. Pokud donesete účet z PayPal, fakturu od zboží poslanou mailem, nebo i v balíku, tak se DPH případně CLO bude počítat z tého ceny. Pokud adresát nedonese žádné potvrzení o zaplacení zboží s výší ceny, tak má celkem smůlu protože se bude stanovovat z průměru nebo z tabulek.

0/0
14.4.2011 11:50

P1tbul

Neschoponost

To je u nás v kocourkově již klasika, stát nás drbe co to jde (ti nahoře mají a mít budou pořád málo). Účelem je vybrat za každou cenu co nejvíc ale musí je to stát co nejmíň, proto dochází k těm prodlevám. Myslí si že když to nejde koupit venku, lidi budou víc utrácet za zboží zde, to je takovej malej komunismus, ale s volným obchodem to nemá nic společného.

0/0
14.4.2011 7:40

Naked and petrified

pravdepodobne nestihaji proverovat,kterou zasilku ukrast

Coz se zda byt oficialni slozkou platu jejich zamestnancu.Nebo nekdo ma informace o tom,jestli "tvrde" zasilky z a do Nemecka uz chodi az k adresatovi?

0/0
14.4.2011 7:39

Polda93

Neschopnost

Tak to je v Česku se vším. neschopnost státní firmy a naprostá laxnost a arogance moci jejich managerů, to je co v ČR nejvíce lidi s prominutím s... Občan to je ten poslední nuzný červ pro kterého stát něco udělá.

0/0
14.4.2011 7:19

salva

Hruza

hazeji to jeden na druheho posta na celnici, celnice na postu. Pred 1.4 to chodilo v pohode, dnes mam registrovanej balik od 04.04.2011 a nikdo nevi kde je , na poste mi daj cislo na celnici a celnice zase na postu. Proc predelavaj neco co fungovalo !!!!!

0/0
14.4.2011 7:15







Najdete na iDNES.cz