Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Drábek navrhl, aby si rodiče určili délku mateřské. Třeba na rok a půl

Ministr práce a sociálních věcí Jaromír Drábek z TOP 09 navrhuje, aby si rodiče mohli libovolně zvolit, jakou dobu budou na rodičovské a tím i výši rodičovského příspěvku. Vyčerpat by mohli celkem 220 tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

karenna

nechápu

Je mi jasné, že lidi, kteří děti nemají nebo ti, kteří neřeší přežití na rodičovské, případně ti, kteří se na peníze nikdy nemuseli ohlížet, berou rodičovský příspěvek jako sociální dávku, kterou dostávají lidé, co "nic nedělají", jen ze státu ždímou peníze.

Asi si nikdy nebudete umět představit, jaké to je, když se modlíte, aby manžel neonemocněl, protože z nemocenské a rodičovského příspěvku bychom prostě ten měsíc nepřežili.

Proto vy, co říkáte, že rodičovský příspěvek je moc vysoký, si asi neumíte vůbec představit, jak se za tyhle peníze žije.

Proč ne, proč nemotivovat matky k návratu do zaměstnání? ALE - spousta ženských, i kdyby stokrát chtěla, do zaměstnání nemůže, protože nemá kam dát dítě!!! Školek je málo, málokdo má na to platit si soukromé. Navíc kolik zaměstnavatelů dneska zaměstná matku po rodičovské, když není časově flexibilní? (Musí vyzvedávat dítě ze školky, být s ním doma, když onemocní, atd.)

Takže souhlasím. Když řešíte B, vyřešte nejdříve A.

0/0
8.6.2011 19:59

dneska.taky.lidi.věří.všemu

perfektní zpráva...

takhle detailně popsaný nívrh, to se jen tak nevidí. To ministr vymyslel sám a nebo se nám novináři jen neobtěžovali podat více detailů?

0/0
15.4.2011 8:27

p_n_2

Jistota je jen jedna, Drábek je debil

0/0
14.4.2011 23:06

cod

Re: Jistota je jen jedna, Drábek je debil

zachvilku bude zavádět jesle,komunista,aby dostal rodiče dřív do hoknyRv!!

0/0
15.4.2011 7:57

johnymistr

já s tím

nesouhlasím, ale nejsem objektivní!

0/0
14.4.2011 21:52

Rézina

K Drábkovi diskutovat lze, k Nečasovi nikoliv?

0/0
14.4.2011 16:27

Rychlohlemyzd

Zajimave

Že diskuze u všech članku tykajici se vladni krize jsou na IDNES zrušeny... Určitě to nebude tím, že by tyto objektivni stranky byly v něčem zapleteny nebo nějakou stranu preferovaly

0/0
14.4.2011 15:57

J0Ei

Re: Zajimave

Pozor, takovéto příspěvky jsou promptně mazány a dukáty odebírány. Nemůžeme přece dopustit, aby se ovčané ozývali, že milá MF Dnes/iDnes ????

0/0
14.4.2011 16:01

čtenář 1

Tedy co ten pan Drábek má za skvělé rádce,

to by člověk nevěřil. Pořád chce cpát na pracovní trh nové a nové lidi, a jaksi mu nikdo nesdělil, že je více než půl milionu nezamětnaných. To zaprvé. Pokud zůstane zachován nárok na rodičovský příspěvek (který je v dnešní době považovám za mzdu a kromě nejnižší varianty je v čistém vyšší, než mzda minimální) i v případě, že rodič bude chodit do zamětnání a dítko bude dávat do jeslí či školky, pak jde evidentně o totální nesmysl. Doposud svým způsobem tato dávka částečně nahrazuje výpadek příjmů v rodině spojený s výchovou malého dítěte. Případná návštěva dítěte je omezena jen na určitou míru, aby si dítě zvykalo na kolektiv. I za tohoto stavu je předškolních zařízení málo. Ovšem p. Drábek chce toto omezení zrušit a vyvolat tím obrovský tlak na zřizování dalších jeslí a školek a tím i tlak na veřejné finance. Z jedné strany bude platit rodičovský příspěvek matkám, které pracují na plný úvazek a mají to jako přilepšení, z druhé strany bude dotovat školky. No to je úchvatné!

0/0
14.4.2011 14:25

fitzie

Re: Tedy co ten pan Drábek má za skvělé rádce,

rodičák není mzda. je to sociální dávka.

0/0
14.4.2011 14:29

čtenář 1

Re: Tedy co ten pan Drábek má za skvělé rádce,

Ano, ale jejím účelem ja právě nahrazení výpadku příjmů z důvodu péče o malé dítě. A mimo jiné, tato sociální dávka je postižitelná exekucí stejně jako mzda.

0/0
14.4.2011 14:52

čtenář 1

Re: Tedy co ten pan Drábek má za skvělé rádce,

A ještě malé doplnění. Proč nikomu nepřipadá zvláštní, že sociální dávka pro jednu osobu převyšuje minimální mzdu. Není v této republice problém někde jinde? Třeba právě v minimální mzdě, prostřednictvím které se v dnešní době téměř nedá přežít, i když je člověk sám?

0/0
14.4.2011 14:55

jesterkasploutvema

Re: Tedy co ten pan Drábek má za skvělé rádce,

minimální mzdu bych dal na úroveň NĚMECK, tedy na 0

ano, mateřská je moc vysoká

PS: mám manželku na mateřské

0/0
14.4.2011 15:14

sluni-sluni

Re: Tedy co ten pan Drábek má za skvělé rádce,

odborníci.... hlavně že vůbec nerozlišujete mateřská a rodičovský příspěvek :-/

a pro toho tam dole - vy se taky probuďte, protože v okolních státech je to sice jinak, ale za daleko lepších podmínek než tady

0/0
14.4.2011 17:22

petra.krs

Re: Tedy co ten pan Drábek má za skvělé rádce,

Promiňte, ale musím reagovat... Já jsem vystudovala VŠ, do nedávna se počítalo studium jako odpojištěné dny (otěhotnění při studiu), a tak jste si mohl zvolit délku rodičovské dovolené. Ovšem po 1.1.2009  toto již neplatilo. Bralo se to, jako by sjte nikdy nepracoval -  stát háže všechny do jednoho pytle s našimi "spoluobčany" ktreří nikdy nepracovali ani pracovat nebudou. A to mě štve. Chtěla bych dodat, že otěhotnení nebylo s nerozumu, ale ze zdravotních důvodů. Nyní pobírám 3.800. To se vám zdá jako vysoká mateřská?!!!! To by mne teda zajímalo, jak by jste s tim vyžil Vy a ještě se postaral o 11měsíční miminko!!! :-/

0/0
15.4.2011 21:22

uzycek

Re: Tedy co ten pan Drábek má za skvělé rádce,

otehotneni ze zdravotnich duvodu? a to pisete ze mate vysokou?

vysokou ceho?

a mimochodem, vysoka se nepocita mezi odpracovane roky hned, ale az dodatecne... ale to je pro takovou studentku asi moc komplikovane,

0/0
16.4.2011 0:15

jita

Re: Tedy co ten pan Drábek má za skvělé rádce,

Slečna nebo paní má rozum a pořídila si dítě v době, kdy to ještě šlo. Kdo ví, třeba za dva roky by už nemohla počít. Je tu dost zoufalých bezdětných párů, kde by jen stačilo, kdyby dítě počali před 25. rokem matky. Některé ženy mají plodnost velmi krátkou - jak je jim víc jak 25, jsou s tím problémy. A dalším faktorem je chronická nemoc a lékaři ke kterým se dochází na ošetřování většinou ženy do těhotenství tlačí s tím, že až bude starší už to nepůjde.

0/0
8.6.2011 16:00

Kovis

Re: Tedy co ten pan Drábek má za skvělé rádce,

Máte pravdu, že je problém v minimální mzdě. Ta by vůbec neměla existovat.

0/0
14.4.2011 15:39

jesterkasploutvema

Re: Tedy co ten pan Drábek má za skvělé rádce,

A kde jinde na světě jsou lepší podmínky pro matky po porodu, než-li v ČR? Žádný stát se nestará o matky tak dlouho a v takové finanční výši jako v ČR.

Probuďte se už konečně!

0/0
14.4.2011 15:12

Live_in_the_death

Re: Tedy co ten pan Drábek má za skvělé rádce,

jenže ten stát se nestará, protože každý, kdo pracuje, nebo spíš žena, tak si to zaplatila ze svého pojištění, které ji stát vrací, když je na mateřské. Máme jedno z nejvyšších sociálních pojištění na světě.

0/0
14.4.2011 15:14

jesterkasploutvema

Re: Tedy co ten pan Drábek má za skvělé rádce,

neplatíme si pojištění, jedná se o daň

ano souhlasím, máme vysoké zdanění pracovní síly v ČR

0/0
14.4.2011 15:15

Live_in_the_death

Tak jsem ani nestihl napsat

v diskuzi o vývoji ekonomiky, za jak dlouho ji zruší a už byla pryč. Tomu se říká DUVERYHODNOST ani nemají odvahu obhajit sve jednani

0/0
14.4.2011 14:18

masculine

Rodiče si budou určovat délku mateřské až zítra.

Cenzura na iDNES.cz určuje, co je vhodné a co ne, už dnes. Jakákoliv kritika Kmenty a spol. je zakázána. Rv

0/0
14.4.2011 14:14

fanouš od vedle

I.bjejt

co je bolševici na IDNES jste posraníz pravdy VY prodejná chátro, že rušíte rači diskuze....:-P:-P:-P

0/0
14.4.2011 13:36

Live_in_the_death

Tak na benzínu to zabalili

lidé z "nejdůvěryhodnějšího plátku" co na internetu je!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
14.4.2011 13:33

iq-222,5

Normalizační prakticky idnes

Styďte se idnes, styďte se

0/0
14.4.2011 13:33

TommyCZ83

Složitost

Ještě by to chtělo odchod do důchodu, kdy chceme, 30 druhů různých důchodů, jen ať to tu máme v republice všechno jednoduché a úhledné..viďte, pane Drábku.

0/0
14.4.2011 13:32

mr.cert

Tak už nám zavřeli i diskuzi o benzínu

;-D;-D;-D;-D

0/0
14.4.2011 13:31

Aha_jo

Jsem ráda

že jsem po rodičovské, děti mám nemocné ze školky, takže sedím stejně doma s nimi, starám se o ně vzorně, a nic nemám od státu. Nějakou almužnu z pracovní činnosti mám, akorát tak na zaplacení nutných výdajů. Zbytek platí otec dětí, žijící s námi. Protože bych to ze svého platu nedala.

0/0
14.4.2011 13:21

Subo

...

Rozumne...

0/0
14.4.2011 13:13

el-sid

Může být

Ale hlavně řeš, Drábku, školky, aby ty děti bylo po roce a půl kam umístit, když oba rodiče budou pracovat a prarodiče samozřejmě také. Trh se k tomu sám nějak nemá.

0/0
14.4.2011 13:06

Neumětel

Re: Může být

Zřizovatelem školek jsou OBCE! Takže sice brečíš hezky, ale na špatném hrobě. Problém je u vás na radnici.

0/0
14.4.2011 13:12

el-sid

Re: Může být

Nebrečím, zatím nemám důvod. Jde jen o to, že je vcelku k ničemu dělat A, aniž by se řešilo i B.

0/0
14.4.2011 13:31

Neumětel

Re: Může být

Tak proč spojuješ Drábka a školky? To je zřejmý nesmysl!

0/0
14.4.2011 14:22

misslonely

Re: Může být

kdepak problém je u ministra/ů, to obce nemají peníze na školy to fakt, který asi řeší každá mamina, které se dítě narodilo "blbě" tedy až po 1.9. a tedy do školky se nedostane.

Pan ministr by si měl ujasnit, co vlastně chce: aby si rodiče mohli vybrat rodičovskou a dát dítě do školky ( což znamená sejít se ministrem školství - změna školského zákona a ministrem financí - rozpočtové určení daní a přesunutí korun na financování školek, ministrem pro místní rozvoj - změna stavební ho zákona ( podmínky pro stavbu ve stylu developere stavíš víc než 10 bytů v projektu? takže postav i vybavenost, ty radnice v obcích jsou v dost blbý situaci - školku maj plnou po střechu a prachy na stavbu a provoz další nemají a hlavně jak dlouho by tu novou plně využili? rok, dva? a co pak s ní?

Tvorba legislativy není žádná hračka a když se pánové nescházejí,aby si to sesypali dokopy, nikdy to nemůže skončit dobře

0/0
14.4.2011 16:08

Polesovak

Velmi zajímavé

Myslím si že tak by to mělo být ať si káždy určí jak dlouho chce být na mateřské :-)

0/0
14.4.2011 13:05

Satan 16 2

Možná to špatně chápu, tak mě opravte

Na mateřskou na jedno dítě je určeno 220k.

Modelový případ rodička se rozhodne pro jednoroční mateřskou. Tak to máme přes 18k měsičně. Po třech měsících v jiném stavu a po roce další dítě a opět roční mateřská, tak to máme na další rok 18k, po třech měsících v jiném stavu...   K tomu sociální příspěvek na bydlení, na školku, na učební pomůcky, na ivalidního manžela...

Nic nenaznačuju, jsem lakomec a dukáty mám rád.

0/0
14.4.2011 13:03

drevak_patlak

Re: Možná to špatně chápu, tak mě opravte

Pokud k tomu zůstane i současná podmínka, že o kratší rodičovskou (tj. vyšší měsíční dávku) si mohou zažádat jen ty rodiče, kteří měli před tím příjem přesahující určitou výši, pak Vámi naznačované dukátyberoucí matky budou ze hry venku a budou si moci zvolit, tak jako doposud, jen tu nejdelší variantu. Rozhodně si myslím, že by to tak mělo zůstat.

0/0
14.4.2011 13:10

drevak_patlak

Rodičovská vers. mateřská

Autor článku by si měl ujasnit pojmy - rozdíl mezi rodičovskou a mateřskou. Mateřská je dávka, kterou dostává matka od jednoho měsíce před porordem maximálně půl roku, počítá se z předchozího platu a je to vlastně nemocenská dávka. Rodičovský příspěvek pak mohou pobírat oba rodiče (popř. si jeho pobírání střídat), podle zvolené délky (a tím i měsíční platbě) nejpozději do 4 roku dítěte s podmínkou, že o něj bude neústavně postaráno. A spadá do kategorie sociální dávka.

Článek je evidentně o rodičovské, ale v nadpisu je mateřská...

Mimochodem rodičovský příspěvek je u nás až výdobytek "asociálního" kapitalismu, před revolucí  nic takového nebylo. Po půl roce mateřské se vracelo do práce a děti opdkládaly do jeslí. Kdo chtěl být doma s dítětem déle než půl roku, nedostal od sociálního státu státu nic. To jen pro rýpnutí do těch, kterým se po staré době stýská.

0/0
14.4.2011 13:16

drevak_patlak

Re: Rodičovská vers. mateřská

Teď koukám, že se mi příspěvek dostal poněkud do vlánka. Je to reakce na autora článku, ne na autora příspěvku, tomu se omlouvám.

0/0
14.4.2011 13:17

Bígl

Re: Možná to špatně chápu, tak mě opravte

Myslím, že návrh cílí například na ty, kterým se dítě narodí např. v březnu. Do školky ho vezmou v září. Co s časem mezi dubnem a srpnem? Pokud se chce maminka vrátit do práce, nemá dítě kam dát. Pokud zůstane doma do září, zaměstnavatel není povinnen jí držet místo. A opravdu bych chtěla vidět ty "zlatokopky". co budou rodit rok po sobě :-)

0/0
14.4.2011 13:22

Satan 16 2

Re: Možná to špatně chápu, tak mě opravte

Stačí zajet do severních Čech, konkrétně v Cichánově asi jiné nejsou. Ale s různou hustotou se najdou po celé ČR a nejen ČR.

0/0
14.4.2011 13:26

Live_in_the_death

Re: Možná to špatně chápu, tak mě opravte

no vtip je ale v tom, že to budou moc brát až do výše 70% svého platu a kdo v životě nedělal, tak dostane minimum

0/0
14.4.2011 13:34

Beatrixe

Re: Možná to špatně chápu, tak mě opravte

Ne ten kdo ,,v životě" nedělal, ale ten, co nedělal při otěhotnění, nebo po něm. Například já sice pracovala, ale jelikož jsem byla hloupá, zákonů neznalá, tak mě vyhodili a o ochranné lhůtě jsem se dozvěděla až o tři týdny později, což už bohužel bylo opravdu pozdě.

0/0
14.4.2011 21:49







Najdete na iDNES.cz