Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Stát přestane dotovat vlaky z Prahy do Ostravy, nechá je konkurenčnímu boji

První železniční trať v Česku čeká zcela volný boj dopravců o cestující bez státních dotací. Ministerstvo dopravy poprvé neobjednalo žádné přímé vlaky mezi Prahou a Ostravou, u kterých by dopravcům hradilo ztrátu. Všechny spoje tu budou jezdit od prosince jen na podnikatelské riziko dopravců.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bery

26. 4. 2011 19:41
Hmm...

Chapu, ze spoje v dobe spicky budou ziskove, ale pokud jsou na te trase doby, kdy se jezdit nevyplati, tak v tu dobu pojede kdo ?

0 0
možnosti

odlisny

26. 4. 2011 18:49
dnes ráno jsem jel z Prahy do Ostravy

obyčejný Expres (rychlík) a byl docela natříškaný. Lidi se vyhýbají Pendolinu skrz 200 kč drahé místenky

0 0
možnosti

tarten

2. 5. 2011 13:20
Re: dnes ráno jsem jel z Prahy do Ostravy

I já bych se vozil Pendolinem raději levněji, ale přesto prý má Pendolino v průměru nějakou 70% obsazenost, provozně je v plusu a rok od roku se snižuje jeho ztráta z odpisů kvůli špatné koupi. Takže to vypadá, že jízdné má nastavené docela dobře.

0 0
možnosti

729

26. 4. 2011 11:47
Celé to dopadne jao v U.K.,

kde se taky tak blblo se soukromými dopravci a správci kolejí. Výsledek je ten, že při stejné kvalitě se srovnatelnými státy , jsou tam nejdražší vlaky (jízdné) na světě. Akorát, že ti Britové na to, na rozdíl od nás mají. A taky mají čistší, pohodlnější a rychlejší vlaky než u nás. U nás bude stejná pouze ta drahota.

0 0
možnosti

cafe2

26. 4. 2011 11:52
Re: Celé to dopadne jao v U.K.,

Z Londyna do Liverpoolu v přepočtu za 400 se mi nezdá moc , myslim ze soukromá konkurence je super. Vase tvrzeni moc neodpovida tržní realite...

0 0
možnosti

jjyyy

26. 4. 2011 10:13
Další trafika....

A to ani nestihla vychladnout židle pana ministra Bárty. Doufám, že se na ní brzo vrátí.

0 0
možnosti

tarten

26. 4. 2011 10:34
Re: Další trafika....

Myslíte tu v ABL?

0 0
možnosti

zmije rohatá a ušatá

26. 4. 2011 10:06
Co kdyby se přestala zvýhodňovat Praha v čerpání

z balíku vybranýcg´h daní v celé republice? Tak extrémní rozdíl v přesouvání vybraných daní doinvestic v hlavním městě, jako je v ČR,  není snad nikde v celém světě. Jinak Jančurovi přeji další pole pro business, nakonec z toho budou těžit i samotní cestující.

0 0
možnosti

koutlosh

26. 4. 2011 10:11
Re: Co kdyby se přestala zvýhodňovat Praha v čerpání

Cestující z toho podle mne moc těžit nebudou, uvidíme no...

0 0
možnosti

username

26. 4. 2011 10:05
přeloženo do češtiny

přeložme to do češtiny, tedy do skutečného českého prostředí - všechny tratě jsou dotované a dotace dostává jeden státní subjekt. Jediná trať, kde by se vyplatilo i přes to konkurenci být je Praha - Ostrava, protože je dlouhá a tudíž drahá. Následně by si ovšem tato konkurence mohla nárokovat dotace ve stejné výši, jinak by stát mohl být žalován pro zvýhodňování jedné firmy. Takže stát vyjme trať Praha-Ostrava z dotací, takže konkurence nebude mít žádný nárok.

Takže jde ve skutečnosti o další bránění monopolu ČD, více peněz teď zůstane pro ostatní tratě, kde má ČD monopol. IMO by se prostě měl trh zcela uvolnit a dotace by se měly dávat jen v případě, kdy bude na některém místě nedostatečná dopravní dostupnost a to samozřejmě z peněz dotyčného kraje / obce (ty však mají ze zákona nárok na dotace pro podporu rozvoje v regionech). Jestli to obec/kraj vyřeší autobusy, ČD, konkurenčními drahami ... to je jedno, musí být ale regulérní výběrové řízení.

0 0
možnosti

naroznej

26. 4. 2011 10:11
Re: přeloženo do češtiny

A ony se nedělají výběrová řízení ???

Vždyť každý kraj má uzavřenou smlouvu s ČD a každá zakázka vznikla na základě výběrového řízení. Je třeba si uvědomit , že u železnice je ztrátové prakticky vše a pokud by mělo 90% vlaků býti zrušeno , nákladní doprava by finančně nemohla utáhnout rekonstrukci a údržbu tratí.

Takže ve finále by silnice byly ještě více přecpané a nebylo by možné se po nich nikam dostat.

Dobrý případ je i pražské metro. Jízdenka tvoří cca 25 % nákladů. Dovedete si představit , jak by to v Praze vypadalo , kdyby jízdenka byla za 100 CZK ??? Já ne.

0 0
možnosti

MIR80

26. 4. 2011 9:43
Tomu nerozumim

lide prece mezi Ostravou a Prahou urcite jezdi a jezdit potrebovat budou. Tak jestli je to ztratove, tak za to dopravci asi chteji malo penez. Anebo maji prilis vysoke naklady a je treba jejich praci optimalizovat. Ale prece kdyz bude poptavka a nebude dostatecna nabidka dojde k rustu cen, az se tyto dve krivky (poptavka a nabidka) potkaji. A jestlize je cesta autem tak draha jak se porad rika, tak prece lide budou vyhledavat alternativy. Tak v cem je porad problem ? Jestlize jeden dopravce ma naklady na pasazera rekneme 1000 kc a druhy ma jen treba 700, tak asi dela svoji praci efektivneji

0 0
možnosti

Typhoon

26. 4. 2011 9:52
Re: Tomu nerozumim

Jediné co ve Vašem příspěvku má věcný obsah je nadpis.

0 0
možnosti

sajlor

26. 4. 2011 9:43
No konecne!!!

Podnikat a dostavat soucasne na svou cinnost statni dotace, umi kazdej primitiv!! Na druhou stranu klasickej priklad hospodareni statu (mozna i lobby ze strany dopravců), zbavit se vydelecnych cinnosti jako napr. trasa Praha-Ostrava a doplacet na provoz tras z Horni Dolni do Psich jater.

0 0
možnosti

jachym2

26. 4. 2011 9:55
Re: No konecne!!!

Proč by měl stát lít peníze, kam to není potřeba ? Přeci ušetřené peníze se dají použít, někam na trať z horní lhoty do horní lhoty...

0 0
možnosti

vítek z prčice

26. 4. 2011 9:31
jen tak dál ...

... neviditelná ruka trhu to dodělá. Ještě, že vlakem nejezdím. Klidně vykopejte koleje, to ušetříte nejvíc. :-)

0 0
možnosti

mircxxx

26. 4. 2011 9:38
Re: jen tak dál ...

"já vlakem nejezdím, můžete to zrušit". Je určitá skupina lidí s tímto názorem. Jsou to notoriční odpůrci vlakové přepravy, dále lidé z míst, kam vlak nejezdí a pak mladí, kteří považují za "IN" jezdit autem sám a ještě si myslí, že to vyjde levněji (nyní nemluvě o čase)

0 0
možnosti

Hynek Vilém Jarmila reloaded

26. 4. 2011 9:28
vypadá to, že ČD na trati končí ..

V ČD slova jako "podnikatelské riziko" neznají. Ještě by to chtělo to samé udělat na tratích Praha-ČB, Praha-Ústí atd.

0 0
možnosti

mircxxx

26. 4. 2011 9:30
Re: vypadá to, že ČD na trati končí ..

POkud vlakem nejezdíte, tak si to přát můžete. nicméně konec dotací bude nepochybně znamenat zvýšení cen, protože provoz vlaků je finančně dost nákladný.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí

26. dubna 2024

Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....

Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá

26. dubna 2024

Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...

Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum

25. dubna 2024

Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...

Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie

25. dubna 2024  16:19

Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!