Diskuze
Stát přestane dotovat vlaky z Prahy do Ostravy, nechá je konkurenčnímu boji
Děkujeme za pochopení.
Bery
Hmm...
Chapu, ze spoje v dobe spicky budou ziskove, ale pokud jsou na te trase doby, kdy se jezdit nevyplati, tak v tu dobu pojede kdo ?
odlisny
dnes ráno jsem jel z Prahy do Ostravy
obyčejný Expres (rychlík) a byl docela natříškaný. Lidi se vyhýbají Pendolinu skrz 200 kč drahé místenky
tarten
Re: dnes ráno jsem jel z Prahy do Ostravy
I já bych se vozil Pendolinem raději levněji, ale přesto prý má Pendolino v průměru nějakou 70% obsazenost, provozně je v plusu a rok od roku se snižuje jeho ztráta z odpisů kvůli špatné koupi. Takže to vypadá, že jízdné má nastavené docela dobře.
729
Celé to dopadne jao v U.K.,
kde se taky tak blblo se soukromými dopravci a správci kolejí. Výsledek je ten, že při stejné kvalitě se srovnatelnými státy , jsou tam nejdražší vlaky (jízdné) na světě. Akorát, že ti Britové na to, na rozdíl od nás mají. A taky mají čistší, pohodlnější a rychlejší vlaky než u nás. U nás bude stejná pouze ta drahota.
cafe2
Re: Celé to dopadne jao v U.K.,
Z Londyna do Liverpoolu v přepočtu za 400 se mi nezdá moc , myslim ze soukromá konkurence je super. Vase tvrzeni moc neodpovida tržní realite...
jjyyy
Další trafika....
A to ani nestihla vychladnout židle pana ministra Bárty. Doufám, že se na ní brzo vrátí.
zmije rohatá a ušatá
Co kdyby se přestala zvýhodňovat Praha v čerpání
z balíku vybranýcg´h daní v celé republice? Tak extrémní rozdíl v přesouvání vybraných daní doinvestic v hlavním městě, jako je v ČR, není snad nikde v celém světě. Jinak Jančurovi přeji další pole pro business, nakonec z toho budou těžit i samotní cestující.
koutlosh
Re: Co kdyby se přestala zvýhodňovat Praha v čerpání
Cestující z toho podle mne moc těžit nebudou, uvidíme no...
username
přeloženo do češtiny
přeložme to do češtiny, tedy do skutečného českého prostředí - všechny tratě jsou dotované a dotace dostává jeden státní subjekt. Jediná trať, kde by se vyplatilo i přes to konkurenci být je Praha - Ostrava, protože je dlouhá a tudíž drahá. Následně by si ovšem tato konkurence mohla nárokovat dotace ve stejné výši, jinak by stát mohl být žalován pro zvýhodňování jedné firmy. Takže stát vyjme trať Praha-Ostrava z dotací, takže konkurence nebude mít žádný nárok.
Takže jde ve skutečnosti o další bránění monopolu ČD, více peněz teď zůstane pro ostatní tratě, kde má ČD monopol. IMO by se prostě měl trh zcela uvolnit a dotace by se měly dávat jen v případě, kdy bude na některém místě nedostatečná dopravní dostupnost a to samozřejmě z peněz dotyčného kraje / obce (ty však mají ze zákona nárok na dotace pro podporu rozvoje v regionech). Jestli to obec/kraj vyřeší autobusy, ČD, konkurenčními drahami ... to je jedno, musí být ale regulérní výběrové řízení.
naroznej
Re: přeloženo do češtiny
A ony se nedělají výběrová řízení ???
Vždyť každý kraj má uzavřenou smlouvu s ČD a každá zakázka vznikla na základě výběrového řízení. Je třeba si uvědomit , že u železnice je ztrátové prakticky vše a pokud by mělo 90% vlaků býti zrušeno , nákladní doprava by finančně nemohla utáhnout rekonstrukci a údržbu tratí.
Takže ve finále by silnice byly ještě více přecpané a nebylo by možné se po nich nikam dostat.
Dobrý případ je i pražské metro. Jízdenka tvoří cca 25 % nákladů. Dovedete si představit , jak by to v Praze vypadalo , kdyby jízdenka byla za 100 CZK ??? Já ne.
MIR80
Tomu nerozumim
lide prece mezi Ostravou a Prahou urcite jezdi a jezdit potrebovat budou. Tak jestli je to ztratove, tak za to dopravci asi chteji malo penez. Anebo maji prilis vysoke naklady a je treba jejich praci optimalizovat. Ale prece kdyz bude poptavka a nebude dostatecna nabidka dojde k rustu cen, az se tyto dve krivky (poptavka a nabidka) potkaji. A jestlize je cesta autem tak draha jak se porad rika, tak prece lide budou vyhledavat alternativy. Tak v cem je porad problem ? Jestlize jeden dopravce ma naklady na pasazera rekneme 1000 kc a druhy ma jen treba 700, tak asi dela svoji praci efektivneji
Typhoon
Re: Tomu nerozumim
Jediné co ve Vašem příspěvku má věcný obsah je nadpis.
sajlor
No konecne!!!
Podnikat a dostavat soucasne na svou cinnost statni dotace, umi kazdej primitiv Na druhou stranu klasickej priklad hospodareni statu (mozna i lobby ze strany dopravců), zbavit se vydelecnych cinnosti jako napr. trasa Praha-Ostrava a doplacet na provoz tras z Horni Dolni do Psich jater.
jachym2
Re: No konecne!!!
Proč by měl stát lít peníze, kam to není potřeba ? Přeci ušetřené peníze se dají použít, někam na trať z horní lhoty do horní lhoty...
vítek z prčice
jen tak dál ...
... neviditelná ruka trhu to dodělá. Ještě, že vlakem nejezdím. Klidně vykopejte koleje, to ušetříte nejvíc.
mircxxx
Re: jen tak dál ...
"já vlakem nejezdím, můžete to zrušit". Je určitá skupina lidí s tímto názorem. Jsou to notoriční odpůrci vlakové přepravy, dále lidé z míst, kam vlak nejezdí a pak mladí, kteří považují za "IN" jezdit autem sám a ještě si myslí, že to vyjde levněji (nyní nemluvě o čase)
Hynek Vilém Jarmila reloaded
vypadá to, že ČD na trati končí ..
V ČD slova jako "podnikatelské riziko" neznají. Ještě by to chtělo to samé udělat na tratích Praha-ČB, Praha-Ústí atd.
mircxxx
Re: vypadá to, že ČD na trati končí ..
POkud vlakem nejezdíte, tak si to přát můžete. nicméně konec dotací bude nepochybně znamenat zvýšení cen, protože provoz vlaků je finančně dost nákladný.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...