Diskuze
Fejk chce novodobé přednosty stanic a nádražní hospody bez tabáku
Děkujeme za pochopení.
Botič
Nevím, jestli má pan Fejk dobré informace.
Nádražní supervizoři jsou v něčem zajímavý nápad, ale nevím: na pořádek a čistotu je dohlíženo pravidelně a dostatečně (specialisté vlastníků budov, přednostové osobní stanice, kontrolní aparát ČD). Problém je dostatek peněz na nápravu. Místo nových funkcí je potřeba více peněz na opravy, třeba na renovace nádražních WC, na nové lavičky, nátěry atp.
pteryx
povinné místenky
No nevím. Potom už ČD nebudou mít proti autobusovým dopravcům vůbec žádnou výhodu, spíše naopak. Museli by dostat e-shop aspoň na úroveň Jančury, díky velikosti by mohli umožnit např. platbu pomocí PayPalu, pak by to snad dávalo smysl, za současného stavu je to pitomost. Nepružnost ČD je trsitní, vždyť jen vydání In karty trvá měsíc!
Je fakt, že "jednička" by měla být pouze místenková, mohlo by tam být třeba více místa v kupé.
pteryx
Re: povinné místenky
Už jen to, že se musíte do eshopu přihlašovat je blbost. Abych směl jít do obchodu, tak se musím registrovat a pamatovat si login a heslo, to mi fakt nestojí za to. Kdo si má pamatovat tolik hesel, jako kdybych potřeboval login a heslo když jdu do sámošky. Normálnímu obchodníkovi stačí, že člověk zaplatí, některým internetovým obchodům stačí jen číslo na mobil a platba při převzetí zboží ...
jadnes
a kde si dam normální guláš
když zrušíte nádražní hospody a změníte je na řetězec restaurací La Rocket, bude se cpát bagetama nebo hnusným polotovarem co vzdáleně připomíná jídlo k obědu???? a co pivo ????? o tom radši nemluvit.... hnusná plechovka a pod.....
hermína
Re: a kde si dam normální guláš
za to ten guláš nádražce je výkvět kvality. šťáva s masovou chutí z kýble a pár kousků bůhvíčeho
Atol
FEJK SE POKOUŠÍ CHYTAT PSA ZA OCAS
Postřehy p. Fejka jsou pouhým konstatováním stavu, který každý, kdo dráhu byť občas používá, důvěrně zná. Nic nového pod sluncem. Nicméně, aby se alespoň část jeho myšlenek podařilo uvést do praxe tak by se asi musela celá dráha personálně obměnit a nahradit úplně novými lidmi což je nereálné. Dráha je moloch žíjící si vlastním životem a takovou setrvačností, že je naprosto nereformovatelná. Pokud jde o samotná nádraží tak hlavní problém vidím v tom, že ČD se zbavila většiny lidí v provozu, kteří chod nádraží udržují v chodu zatímco ředitelství jsou přeplněná zasloužilými, leč neschopnými a těžce přeplácenými páprdy sedícími ve věži ze slonoviny a o reálném stavu v provozu nemají ani ponětí. Než se tohle změní tak tůstane vše při starém.
Nicméně nad některými jeho nápady zůstává rozum stát. Např. IC/EC udělat povinně místenkovými je blbost. Na hlavních tratích jako Praha-Ostrava, nebo Praha-Břeclav přes ČT jiné rychlíky téměř nejezdí takže by stejně nebylo na výběr.
Roman36a
Tan chlap mě dostal
"Podle něj není možné, aby například za stejnou cenu jezdili lidé mezi Prahou a Ostravou tak rozdílnými vlaky. Jednou pohodlnými novými vagony, jednou přes třicet let starými vozy." Čekal jsem že bude navrhovat zlevnění u dobytčáků a on jde na to přesně opačně. To staré zůstane drahé a to lepší se ještě zdraží. Kdo si myslí že s tím bude jezdit?
Jerry z ostrovů
Fejku, Fejku
Přijeď do Říčan. 13ti tisícový město je jen zastávka, nádražní budova prázdná, zamčená. Čekárna v pr... Lístky se prodávaj v pochybném krámu v podchodu, záchody za 10 Kč. Na nástupišti to fouká, rychlíky, projíždějí bez jakéhokoliv ohlášení 100 km rychlostí.
qvido31
Re: Fejku, Fejku
Ono totíž řadové nádražáky se zrušilo a ouřadové hačají v různých pentagonech!Úspora se projevila
Jan Gutbayer
internet
Když jsem chtěl onehdy použít Českých drah, tak jsem chtěl koupit jízdenku do Vídně za inzerovaných 500 Kč. Na netu však chybělo tlačítko "koupit", což mi vysvětlil člověk na infolince. Prý to jde jen více než 3 dny předem a potom je to za 1500 nebo kolik, ale ne přes net, jen na nádraží... Podivil jsem se, nepřišlo mi to logické... ptal jsem se ho, jestli mi tedy ty lístky může prodat on. Prý ne, dělá se stejným systémem, který já vidím na netu. Hm. Tak se ptám, jestli má ten vlak plný, že mi nechce prodat lístky. Prý je poloprázdný. Ptal jsem se, jestli tedy oželí mých 2x 500, aby aspoň něco měl, když 2x 1500 Kč mu nedám. Uznal, že je to nelogické, ale neprodal mi je. Jeli jsme autem :-)
.
Vlakem jsem vlastně naposled jel asi před 2 lety do Hradce, a to vysloveně proto, že jsme chtěli jet vlakem - z nostalgie, které mi ty desítky let staré rozhrkané vagóny poskytly dostatek. Zpět jsme jeli Pendolinem. Tak drahý výlet si ale nemohu dovolit často, o času nemluvě, raději jezdím autem.
a8nn
Re: internet
ČD jsou v tomto ještě docela v pohodě. Takové OeBB mají část nabídky SparSchiene (obdoba eTiketů) online, část jenom na pokladně, ty online jdou koupit stejně jako u ČD nejpozději 3 dny předem, offline až do odjezdu. Podle nálady vám za 3€ přidají místenku, kterou vůbec nechcete (u ČD ji dostanete zdarma). U některých relací inzerují ceny od 19€, ale v eshopu jsou nejlevnější za 29.
A obsazenost vlaku nejde určit, pokud to zrovna není povinně místenkové pendolino.
Angi
Prodej pres internet...
...je neuveritelny, zkousel jsem to trikrat a ani jednou jsem se nedostal az k tomu, ze bych si koupil jizdenku. Nejdrive registrace na strance ceskych drah, pak zvlastni registrace do jejich eshopu. A kdyz si konecne vyberete jizdenku, zjistite ze potrebujete paypal, nebo podobnou sluzbu, takze pokud ji nemate, je treba zridit si paypal a prevest tam penize z bezneho uctu, takze si jizdenku po internetu muzete koupit za nejake dva, tri dny. No neni to nadhera?
Téma
Re: Prodej pres internet...
zajímavé, mě stačila jen jedna registrace a platím kartou.
falda
Má sice pravdu,
ale takové postřehy má téměř každý, kdo cestuje aspoň občas vlakem, aniž by byl jakkoli vyslyšen. Pak přijde všemi obdivovaný pan Moudrý, vyřkne starou známou pravdu, a vše se najednou možná začne trochu hýbat. To, že nádraží by měla sloužit cestujícím a ne gamblerům a opilcům, ví asi každé malé dítě. Ale je vinou naší společnosti, že špatnou situaci, o které ví, neřeší. Problém je možná v tom, že situaci kdekdo kritizuje, ale kdyby měl na vybranou, zda si v prostoru nádraží zřídit mléčný bar nebo hernu, každý druhý tam patrně zřídí hernu, protože mu víc ponese. A bude mu úplně jedno, jaký bude mít vliv na okolí a natož pak na nějaké cestující. Česká povaha, bohužel. Když nemají rozum lidé, musí ho mít aspoň ti vyvolení nahoře. Pokud ho nemají ani oni, je to zlé. Snad ho tedy bude mít aspoň ten pan Moudrý, který za tučnou výplatu přesvědčí aspoň část národa o skutečných potřebách a hodnotách. Ačkoli právě on, pokud se nepletu, veřejnou dopravou víceméně pohrdá.
K..
trafikant
trafikant, nakonec skoncil na draze protoze tam nema co skazit
hospůdka na Mýtince
Re: trafikant
Co to melete? Pražská ZOO se pod jeho vedením dostala mezi top 10 na světě. A podle mých zkušeností se zahraničními ZOO zcela oprávněně.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Úspěšný zubař prodává „ražený český dějepis“, mince už vynesly 155 milionů
V Praze se v pátek vydražila část celoživotní numismatické sbírky Václava Bruny. Vyšla na 6,15...
Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr
Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...
Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo
Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...