Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi utíkají za levným benzinem do zahraničí, tuzemská spotřeba klesla

Spotřeba pohonných hmot loni v Česku klesla v průměru o téměř osm procent, uvedl Český statistický úřad. Podle něj Češi jezdí pro levnější pohonné hmoty za hranice. Tankování na tuzemských benzinkách se vyhýbají i velcí dopravci. Dovoz ropy se naopak zvýšil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

misaviki

?

Je to asi 14 dní, co jsem byla u příbuzných na severu Čech a u benzínek byly fronty Němců, tak asi jak která cizina. Taky moc nerozumím dopravcům, kteří tankují mimo republiku - pokud jsou plátci DPH (což většina z nich bude) vyjde je to dráž. DPH cizího státu si nemohou nárokovat na vrácení. Porovnají pouze obě ceny včetně DPH a nezvažují fakt, že to české se jim vrátí - tím pádem cena klesne. Takže nakonec je to tankování mimo rebupliku vyjde dráž, aniž by jim to došlo.

0/0
29.4.2011 11:46

papazian

Re: ?

V Německu je nafta, resp. benzín dražší než u nás. Ale na druhou stranu potraviny, drogerie, oblečení a mnoho a mnoho dalších položek je zde levnější jak u nás. Takže Severočeši v Polsku natankují, nakoupí něco v Polsku a pak pokračují v nákupech v Německu. Z trojčlenky těchto států vychází Česko velmi nelichotivě, už ani v položce pivo nevynikáme - to se jezdí nakupovat také do Německa... DPH si velké firmy mohou v zahraničí odečíst, to není problém. A naopak malé naše firmičky  zajímá konečná cena a ta je z celé naší hranice dražší jen v tom Německu. Ale tak jako Severočeši mají blízko jak do Německa, tak v zásadě i do Polska, zase na jihu při hranicích s Německem mají blízko i do Rakouska, takže natankují v Rakousku a plynule pokračují v nákupech v Německu. Polsko je nejvýhodnější a hranice s ním je též velmi dlouhá. I Slovensko, které mělo dlouho cenu vyšší jak my již toto nemá, rozdíl je ale minimální, záleží též za kolik se seženou eura...

0/0
4.5.2011 11:33

jupikjupik

jj

teď čekám, že nám zvednou daň z nemovitostí, mezci..... Té se vyhnout nedá, pokud to neprodáme

0/0
28.4.2011 16:51

bez_tolerance_hlouposti

hmm

kdepak udelali soudruzi poslanci chybu :-/

0/0
28.4.2011 11:18

kaikman

Lobby

V normálním státě a ne v Absurdistáně na vyřešení takového "zapeklitého" ekonomického problému stačí 5 tříd základní školy. Tady v Kocourkově nad tím dumají "přední ekonomové" a vymýšlí jen čím dál vyšší daně. Ten příklad s vodou je přesný. A když jsme u té vody - hlavně že každý v představenstvu má statisíce za funkci. Na čističky dává prachy EU, potrubí měli mít za těch 20 let dávno opravené.

0/0
28.4.2011 10:17

Shear_5

Kalousek ... hrdina...

Tak co samozvaný ekonomický expert říká na to, že to jeho zvýšení daně na pohonné hmoty vlastně mělo efekt přesně opačný? Asi nic...Rv

0/0
28.4.2011 9:47

pavel.n

příklad s vodou

zdražili vodu a lidi začali šetřit , jenže ono zase zdražili a lidi ještě víc šetří ..........tady chce mít stát zisky a má houby , tak ještě přitáhnou daně a mají ještě větší houby - kdy už tohle ekonomové s prázdným mozkem Kalouskem pochopí ??

0/0
28.4.2011 7:38

mi_golem

Re: příklad s vodou

Pošlete složenku p. Kalouskovi na částku 8 mld. /každý rok 1.1..

0/0
28.4.2011 9:58

JZD

Proč dnes za vlády pravice

máme na všechno násobně vyšší daně nežli byly za socíku kdy vládla krajní levice?

0/0
28.4.2011 3:52

NumLock

Re: Proč dnes za vlády pravice

Protože u nás není ve vládě ani v parlamentu pravice. Pravice je důraz na práva a svobodu jednotlivce a minimální stát. Koukni se třeba na www.svobodni.cz. Pak pochopíš, že to co nám levicová média předhazují jako pravici žádná není.

0/0
28.4.2011 9:28

Divam se na Vas a zasnu

Vychodni mozky

Mirek snizil dane svym kamaradum-oligarchum, tak to musi nekde kompenzovat. Dela to u neprimych danich, nic jineho mu nezbyva. Takze DPH na potraviny nahoru (19%?), ackoliv Nemec ma 7% a Anglican 0%, cigarety na uroven Lucemburska a pohone hmoty nad uroven okolnich zemi. Deti, mate, co jste si zvolili.

0/0
28.4.2011 1:21

Divam se na Vas a zasnu

Re: Vychodni mozky

Mimochodem, clanek neuvadi, co se stalo s prijmem do statniho rozpoctu. Zda klesl nebo stoupl. A take proto ten titulek.

0/0
28.4.2011 1:44

papazian

Re: Vychodni mozky

Je to tak, klíč je ve zdanění velkokapitálu, resp. omezení dańových rájů. A pokud to nejde, tak je pro stát výhodnější raději danit zaměstnance,  tedy tlačit na vysokou cenu lidské práce zde, neboť tato zdanění neuteče do daňového ráje. EU by jinak tuto problematiku měla řešit koordinovaně, jenže i díky Česku se jí to nedaří. S euroskeptiky a Klausem na Hradě děláme vše proto, aby daňové ráje byly i v rámci EU... Na jednu stranu dáváme velkokapitálu velké nadstandardní slevy, řekl bych, že jsme pro ně do značné míry daňovým rájem, na druhou stranu to doháníme nepřímými daněmi. Ale země není zadrátovaná, tak lidé budou jezdit na nákupy ven, turisté se nám také budou vyhýbat..., to samé si dají jinde s nižším DPH... Levná pracovní síla vysoké DPH nezachrání, již často je v okolních zemí levněji.

0/0
4.5.2011 11:28

jenda.skocdopole

a kalousek by měl ze svého zatáhnout manko

Protože zvýšení daně z benzínu a zvýšení podílu bios**ek byl jeho nápad, ČR přichází díky němu každoročne o pár desítek miliard.

0/0
27.4.2011 22:41

vhelsing

Tady na to plati jedno prislovi...

Kdo chce vic,nebude mit nic...;-D;-D;-D;-D

0/0
27.4.2011 20:52

martin_simek

A co si predstavujete pod takym pojmom ABSURDNE ?

No, ze tady nekdo napise, ze klesa spotreba benzinu, coz je zcela zjevne pozitivni informace, a komentatori komentuji o 106, jaka je to tragedie ! mame uz nejak pokriveny ten nas svet. Ropne produkty jsou omezene a jejich ceny porostou a my potrebujeme, aby se jejich spotreba poradne zvedla .... KEFALIN

0/0
27.4.2011 18:51

prngrr

Re: A co si predstavujete pod takym pojmom ABSURDNE ?

Máš IQ 60?

Spotřeba v ČR klesá, protože všichni tankují v Rakousku, Polsku a na Slovensku. Celková spotřeba jistě stále stoupá

0/0
27.4.2011 19:05

martin_simek

Re: A co si predstavujete pod takym pojmom ABSURDNE ?

Trochu slusnosti by neuskodilo, nez zacnete tu celkove stoupajici spotrebu oslavovat .... ja samozrejme vim, co se deje a na mem sdeleni se nic nemeni. Nicmene, na nektere otazky by nekteri jedinci nemeli odpovidat, pokud nepochopi sdeleni v nich obsazene. Prectete si jeste jednou, co jsem napsal, nez zacnete zvostra komentovat > konstatoval jsem, "ze nekdo napise" (viz nadpis clanku), tak ze to chape nase spolecnost jako negativni informaci namisto informace pozitivni. Jen vrozena slusnost mi nedovoluje reagovat otazkou, jak vysoke je Vase IQ ? Ja to svoje mam zmerene, i s glejtem.

0/0
27.4.2011 19:24

prngrr

Re: A co si predstavujete pod takym pojmom ABSURDNE ?

Mám chuť ti odhad IQ ještě snížit - byť alespoň pravopis máš slušný. A také se snažíš slušně vyjadřovat.

Že je u nás spotřeba nižší je opravdu negativní informace. Spotřeba je totiž v globálu stejná nebo vyšší, ale řidiči tankují v cizině a tedy v cizině odvádějí i daně a náš rozpočet přijde zkrátka.

Proto to je negativní informace.

0/0
27.4.2011 19:47

martin_simek

Re: A co si predstavujete pod takym pojmom ABSURDNE ?

Prosim, navstivte kurz slusneho chovani a nekomentujte cokoliv, co jste si predtim neprecetl. Jinak Vam budu muset doporucim jeste navstevu kurzu cteni. krome glejtu na IQ mam i glejt z eokonomie a nemusite me rozhodne znat ucit dopady dani. Jeste jednou si prectete muj puvodni prispevek (zapomente na danove dopady), pak se (konecne) hluboce zamyslete a pak uz mi, prosim, nic neodpovidejte.

0/0
27.4.2011 20:11

prngrr

Re: A co si predstavujete pod takym pojmom ABSURDNE ?

Blbý, když nám tady musíš vypočítat všechny glejty, které máš.

Na daňové dopady nelze zapomenout - článek je totiž právě o daňových dopadech !!

0/0
27.4.2011 20:42

martin_simek

Re: A co si predstavujete pod takym pojmom ABSURDNE ?

Nou cement. Ted uz jste vazne celemu svetu ukazal, ze jste necetl ani muj komentar , natoz pak CLANEK, kde neni jedine slovo o danovem dopadu a barevny vykricnik na tom nic nezmeni. Prani otcem myslenky, ze ? Clanek je o spotrebe PHM, plynu, uhli, elektriny, jen ne o danovych dopadech. Muj komentar o spotrebe omezenych zdroju je relevantni a k veci, zatimco Vam tedy o odbornou diskuzi nejde, jen o urazky druhych diskuteru, kteri se snazi slusne diskutovat. Z teto "onanie" me, prosim, vynechte.

0/0
27.4.2011 20:55

Radek-DK

Re: A co si predstavujete pod takym pojmom ABSURDNE ?

Já vám to zkusím oběma "rozseknout" - jelikož titulek článku je "Češi utíkají za levným benzínem do zahraničí, tuzemská spotřeba klesá", článek JE skutečně o daňových dopadech (aneb vyšší spotřební daň - "Češi utíkají" - tj. kupují jinde - celková spotřeba je asi stejná - ale to těžko říct - nedá se přesně určit, o kolik Češi natankují v cizině více než vloni - stejně jako těžko říct, o kolik méně tu tankují cizinci než dřív......ale jelikož dovoz ropy stoupl, tak to znamená, že celosvětově - tj. ani u nás - spotřeba neklesá - ano - z ropy se vyrábí benzín a ne všechen u nás vyrobený benzín se taky u nás prodá - část se ho vyveze).

Tj. - z toho celého nerozumím vaší radosti z "klesající spotřeby ropných produktů"......což se očividně neděje - stejně tak souhlasím s vaším oponentem - aneb že zkrátka příliš drahý benzín (velká spotřební daň) ve svém důsledku snižuje celkové inkaso spotřební daně - a za druhé prodražuje ostatní zboží.

Spotřební daně mají usměrňovat spotřebu škodlivých...

0/0
27.4.2011 22:44

Radek-DK

Re: A co si predstavujete pod takym pojmom ABSURDNE ?

...produktů - tam s vámi souhlasím (i s tím, že by bylo pozitivem, kdyby spotřeba klesala) - jenže pokud tak chce někdo činit, musí to dělat v koordinaci s ostatními zeměmi (nebo teda spíš dát sazbu spotřební daně stejnou jako ostatní země). Bohužel - ČR je moc malá na to, aby se zabránilo právě takovým "přeshraničním tankováním"........na druhou stranu je dostatečně malá na to, aby ji cizinci v případě drahého benzínu celou přejeli (a začmudili nám tu životní prostředí), aniž by tu na spotřební dani za paliva utratili jediný halíř. A obojí se dnes bohužel děje - proto ta "klesající spotřeba"...........jistě mi dáte za pravdu, že nelze dát rovnítko mezi "klesající prodej u pump v ČR"="klesající spotřeba motoristů v ČR - tj. méně spotřebovaných litrů-méně ujetých kilometrů".

Totéž se vlastně týká všech ostatních daní - ať už je to DPH či daň z příjmu........ono dneska není problém jinde nakoupit/založit firmu v sousední zemi a poskytovat služby/dodávat zboží do jiné země.

0/0
27.4.2011 22:51

martin_simek

Re: A co si predstavujete pod takym pojmom ABSURDNE ?

Tady uz jste se chytil a jdete "k tematu" > mate palec nahoru R^

0/0
27.4.2011 22:59

martin_simek

Re: A co si predstavujete pod takym pojmom ABSURDNE ?

... je uplne jedno, jak spotreba PHM klesne, ale je dobre kdyz klesne ! a je dulezite, aby se to stalo ve vsech statech (globalne), v tom mate pravdu. Ale ja od zacatku nic jineho netvrdim a stale pokladam onu otazku, proc mame takovou radost (vsechny staty), kdyz nam spotreba NEOBNOVITELNEHO zdroje roste, prasime si ovzdusi, zvysujeme produkci aut na PHM zavislych na rope i ostatnich stroju a technologii zavislich na rope a proc zvysujeme celou nasi zavislost na rope ? Vsichni vime, ze ji jednou musime opustit a nahradit, nic pro to nedelame a jeste ji draze platime u statu, ktere jednim dechem kritizujeme ... Jsme masochisti ? A prosim, opravdu se nevracejte k danovym dopadum, ktere tady od zacatku eresim, protoze jsou oprsvdu podruzne. Jestli si tady par let zvysim nejaky vynos z vyberu spotrebni dane na necem, co me uvrhne do mnohem n´vetsich problemu, to opravdu chapete, ze je spatne polozene. Navic vsichni vime, ze my tu dan prozereme namisto .......

0/0
27.4.2011 23:09

martin_simek

Re: A co si predstavujete pod takym pojmom ABSURDNE ?

... namisto investice prave do rozvoje technologii na rope nezavislych. Ale jak jsem jiz konstatoval, jsme masochisti a klidne budeme prosazovat snizeni cen nafty a benzinu jen proto, abychom zvysili svoji zavislost na rope a mozna vybrali o par korun do rozpoctu na spotrebni dani vic jako drobnou omluvu za nasi hloupost. TECKA

0/0
27.4.2011 23:14

prngrr

Re: A co si predstavujete pod takym pojmom ABSURDNE ?

Zelený ekoterorista?

Chceme (já a skoro všichni) snížení spotřební daně už z principu - aby nebylo draho. Chceme to  (já a mnoho dalších chytrých), aby se spotřebka a DPH platilo do českého rozpočtu a ne do rakouského nebo polského

0/0
27.4.2011 23:21

Radek-DK

Re: A co si predstavujete pod takym pojmom ABSURDNE ?

Jenže daňové dopady nejsou až tak podružné. Asi tak - čím méně se vybere na daních (i na spotřební), tím méně se třeba může investovat do obnovitelných zdrojů atd. Nepovažuji za "nepodstatný fakt", že současná - příliš vysoká spotřební daň (s ohledem k okolním státům) - zkrátka státnímu rozpočtu ubírá.

Znovu opakuji - souhlasím s tím, že spotřební daň je dobrý nástroj pro ovlivňování chování konzumenta škodlivých věcí (a to fosilní paliva jsou) - jenže se s tímto nástrojem musí umět zacházet.

A pokud říkáte, že článek pojednává o změnách spotřeby v různých druzích paliv atd......ano - to je pravda - daně neřeší - jenže někteří diskutující se tu zkrátka snaží říct, proč k těmto změnám dochází a že se jedná pouze o "pokles prodeje těchto paliv v ČR" (statisticky měřitelné), nikoliv "pokles spotřeby" (což se dá těžko změřit).

Jinak článek je jen suchou statistikou - diskuse jsou od toho, aby se v nich řeklo víc, než je ve článku......a pokud to "všechno víte", tak pardon.

0/0
27.4.2011 23:23

martin_simek

Re: A co si predstavujete pod takym pojmom ABSURDNE ?

Diky moc, uz dlouho me tak krasne nikdo "nerozsekl" ;-) Nicmene se Vam to dost nepovedlo vezet se v tom uplne stejne jako vas "kolega IQ". Clanek NENI o danovych dopadech a ac to budete opakovat treba milionkrat, pravdou se Vase tvrzeni nestane. Pouze NADPIS clanku to evokuje,ale pokud znate iDnes a jeji styl tvorby nadpisu, tak to mozna pochopite. Jinak se nesnazte to pochopit. Clanek je o uplne necem jinem, porovnava spotrebu jednotlivych surovin. Zrovna tak muj komentar nebyl o danovych dopadech a proto me vazne docela nudi, jak nepozorni diskuteri komentuji neco, o cem se nebavim. Danove dopady znam velmi dobre a cele to vysvetleni jste si mohli oba odpustit. mozna mate radost, ze nekoho muzete poucit, ale vase zavery jsou samozrejme samozrejmea neni ptreba je opakovat, v danovych diskuzich byly popsany dokonale a i pan Kalousek si je vedom toho, co dela dobre/spatne.

0/0
27.4.2011 22:59

Hobo

Re: A co si predstavujete pod takym pojmom ABSURDNE ?

glejt na IQ;-D;-D i na ekonomii;-Dno to musíš být teda fakt chytrý;-D;-D;-D;-D

0/0
28.4.2011 8:00

misaviki

Re: A co si predstavujete pod takym pojmom ABSURDNE ?

Všichni tankují na Slovensku, v Polsku a Rakousku? Jasně, já si z Prahy běžně jezdím natankovat na Slováky :-)   člověče, ani můj otec, který bydlí cca 20 km od slov. hranic, tam tankovat nejezdí - projel by víc, než by uspořil. Není ta nižší spotřeba o tom, že lidi prostě jezdí míň?

0/0
29.4.2011 11:49

jupikjupik

Re: A co si predstavujete pod takym pojmom ABSURDNE ?

jasný, jen zdražte benzín ještě na pětinásobek. Pak aspoň se bude jezdit víc na kole a nebudete nám tu smrdět autama.

0/0
28.4.2011 16:53

jupikjupik

Kalousek je fakt vystudovanej chemik?

Tak proto.....

0/0
28.4.2011 16:54

Dalšínickvpekle8

Tak co vy na to

pane vrchní ůčetní co si o sobě myslíte že můžete dělat ministra financí ??

0/0
27.4.2011 18:02

sunka007

Re: Tak co vy na to

1) účetní se píše s dlouhým ú

2) Kalousek si o sobě nemyslí že může dělat mistra financí, on jim (bohužel) je.

3) Kalousek nebyl vrchní účetní, ale chemik

0/0
28.4.2011 11:01

TomPu

Klesá dovoz a roste spotřeba???

Může mi někdo vysvětlit rozpor, jak může vzrůst spotřeba zemního plynu o 13%, když dovoz byl o 12% menší??? To je dohromady rozdíl 25%. Těžba zemního plynu v ČR se podílí na celkové spotřebě menším podílem než 1%. Předpokládám, že strategické zásoby plynu jsou nedotknutelné mimo vážné krize a navíc by se okamžitě po odeznění krize doplnily dovozem.

Kde je tedy zakopaný pes? Jestli nám ten plyn taky neředí vzduchem, v poslední době se mi voda v konvici vaří výrazně delší dobu a zatím jsem nepřišel na to, proč? :-)

0/0
27.4.2011 17:49

Chmelař

Re: Klesá dovoz a roste spotřeba???

též jsem se zarazil. a to samé vidím jako nesrovnalost u ropy...

0/0
27.4.2011 21:15

bez_tolerance_hlouposti

Re: Klesá dovoz a roste spotřeba???

cerpani zasob?

0/0
28.4.2011 11:27

karel19

Nafta v Polsku

Verva Diesel u PKN Orlen (majitele Benziny) v Cieszynie v neděli 5,37 PLN (cca 33,40 Kč/litr), v Ostravě verva u Benziny za 35,60 Kč/litr...

0/0
27.4.2011 17:30

misaviki

Re: Nafta v Polsku

Tak to se opravdu vyplatí jet si natankovat ;-)

0/0
29.4.2011 11:52

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

V zahraničí je to horší...

http://auto.idnes.cz/zakon-nabidky-a-poptavky-v-praxi-v-nemecku-meli-benzin-za-240-korun-ph3-/automoto.aspx?c=A110427_111952_automoto_fdv

0/0
27.4.2011 16:15

vhelsing

Re: V zahraničí je to horší...

Tak hlavne tohle byla nejaka tezka chyba obsluhy..ne ze by to tak bylo vsude...;-D;-D;-D

0/0
27.4.2011 20:54

Henry_Kissinger

děkujeme pane Kalousek

0/0
27.4.2011 16:09

Smrť

Správný nadpis!

Češi za levnějším benzínem do zahraničí vskutku utíkají - zpátky už si mohou dovolit jet i autem, pokud ho tedy za hranice dotlačili/dotáhli ;-)

0/0
27.4.2011 15:32

navsteva rozslapne socialistu

A co teprve az EK prosadi navrh na jednotnou sazbu

spotrebni dane pro celou EU. To poskoci ceny v CR o dalsi 2Kc nahoru.

0/0
27.4.2011 15:15

martin_simek

Re: A co teprve az EK prosadi navrh na jednotnou sazbu

a Vy se domnivate, ze nasi spolecnosti vic prospiva nizsi cena PHM a jejich vetsi sporeba anebo naopak ?

0/0
27.4.2011 18:57

qvido31

Re: A co teprve az EK prosadi navrh na jednotnou sazbu

Samozřejmě že miliardář neutratí tolik za spotřebu co sto tisíc spotřebitelů s průměrným příjmem!Nakonec to přeci tvrdí pán Kalousek sám:Rovné zdanění je spravedlivé,Ti s miliónovým příjmem náš rozpočet nevytrhnou8-o;-)

0/0
27.4.2011 20:48

martin_simek

Re: A co teprve az EK prosadi navrh na jednotnou sazbu

Vy jste dalsi "vtipalek" > ja nemluvim o danich, clanek take neni o danich. O danovych dopadech je halda jinych clanku a je to ted modni trend vsechno prepocitavat na penize. Ja jsem se jen zeptal, zda nam prospiva vyssi spotreba PHM > Vas milionovy prijem ani rovna dan me ted vazne nezajima ;-)

0/0
27.4.2011 20:59

qvido31

Re: A co teprve az EK prosadi navrh na jednotnou sazbu

Děkuji:pro úplnost dodávám,že větší spotřeba za míň,vynese v 8-odůsledku více!

0/0
27.4.2011 21:16







Najdete na iDNES.cz