Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Změny ve stavebním spoření lidi neodradí, Kalousek ho navrhuje zrušit

Změny ve stavebním spoření klienty neodradí, shodují se odborníci. Politikům naopak přidělají práci, do konce roku budou muset schválit už jednou přijaté škrty. Ministr financí Kalousek se proto chystá vrátit ke svému původnímu plánu a navrhne vládě, aby se výhodná státní podpora zcela zrušila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

certik_bertik

pan

Matějka bude mít námět pro další svůj patetický článek;-D

0/0
30.4.2011 18:21

jakadlec

kalousek navrhuje zrušit stavební spoření

já navrhuji zrušit kalouska

0/0
30.4.2011 7:45

MIR80

Re: kalousek navrhuje zrušit stavební spoření

predbehl jste me... R^

0/0
30.4.2011 21:52

MIR80

Pan Kalousek

by si uz mohl uvedomit, ze nejen statni kasa, ale ani strusoky obcanu nejsou bezedne

0/0
30.4.2011 21:55

upanisady

Kalousek a jeho mystifikace

Kalousek je mistr mystifikace. Už několikrát ohlásil hrozivě vyhlížející změnu, kterou později zmírnil a dosáhl svého. Teď hlásá zrušení podpory, kterou mu nikdo neodsouhlasí, a nakonec dojde ke kompromisu a on z toho vyjde jako vítěz. Kdyby si raději nasadil "kvalitní" padák, kterým vybavil v minulosti českou armádu, vyskočil z letadla v 10 000 a pak může mystifikovat ;-)

0/0
28.4.2011 21:41

TrueRobos

Re: Kalousek a jeho mystifikace

Kalousek se skvěle stará o peníze, které mohou skončit v jeho kapse. Pokud jde o ty ostatní, tak svou "páteřností" překoná i biblického "hada z Ráje".

0/0
30.4.2011 17:12

kenitsok

přerozdělování výhod

to je vlastně alfa omega tohoto systému.Vemte si jenom tzv slevy v obchodech. To je to samé. Slevu dostane nakonec taky ten na úkor těch druhých, co už zakoupili.Žijeme v absolutním absurdistánu, v čele s  přechytralým taťkou šmoulou a vládní partou rozkradačů na úkor poctivě pracujících. Mimo jiné slovo pracující jsem už dlouho neslyšel ani nečetl. Změnilo se patrně na slovo podnikající a okrádající.Že si to tak myslí asi většina lidí lze usuzovat i z příspěvků, které jsou ještě vesměs slušné, protože vulgárnější a lépe vystihující jsou mazány.Proti tomu nic nemám, protože si každý tu vulgárnější verzi lehce domyslí.V

0/0
28.4.2011 18:48

dogi2

Re: přerozdělování výhod

Ale kdepak! V současném slovníku je "pracující" vlastně "socka", eventuálně "nepřizpůsobivý".

0/0
29.4.2011 1:41

SocPredator

Snad zrušit podporu, ne?

Proč by měl ministr rušit bankovní produkt? Za chvíli začne rušit běžné účty, haha 8-o

0/0
28.4.2011 17:26

islandan

Na nic,

co by mohlo jít ve prospěch obyčejných lidí, peníze nejsou. Kdyby ti nahoře přestali krást a finančně dotovat takové, kteří se za celý svůj dosavadní život štítivě vyhýbali práci, měli bychom se jak prasata v žitě. Ale: kdyby byly v zadeli ryby, nemuseli by být rybníky. ;-(

0/0
28.4.2011 16:54

brta

jen

Ze stavebního spoření by si mohli koupit nebo postavit lidé jen dům,byt , základní zařízení a který by nemohli 20 roků prodat.

0/0
28.4.2011 15:26

islandan

Re: jen

Tohle se mi docela líbí. To by ale museli být zákonodárci rozumní lidé a ne ta parta, která se v lepším případě dokáže jen hádat.........

0/0
28.4.2011 16:58

SocPredator

Re: jen

To je opravdu geniální, skoro jako rušit stavebko. Těch 20 let je skvěle zvolených, před 20ti lety stál barák o nulu méně, vemte si, jak prozřetelně lidem ukážete cestu jak zbohatnout ;-DRv

0/0
28.4.2011 17:30

Nahlas se ti směju 2

Re: jen

Uf to je nesmysl ;-DRv!!

0/0
28.4.2011 19:58

dogi2

Re: jen

A kde by se v tom systému ty peníze vzaly? Víš třeba to, že aby si mohl jeden účastník stavebního spoření vzít úvěr, tak v systému musí být dalších čtyři až pět účastníků, kteří jen spoří a úvěr si nikdy nevezmou?

0/0
29.4.2011 2:08

Cenda22

Re: jen

blbost, budeš se snažit držet lidi na jednom místě? Těch pár tisíc za rok žádného podnikatele nevytrhnou, aby si přilepšoval stavebkem :-)))) Ale souhlas, že by podpora měla být strikně omezena na investice do bydlení, což mělo být už od začátku.

0/0
2.5.2011 16:47

Certifikovaný obyčejný člověk

Ministr financí musí být zcela logicky nejnenáviděnější

člověk v zemi. Jinak to není žádný ministr financí.;-D

0/0
28.4.2011 9:47

matkoslav1

Re: Ministr financí musí být zcela logicky nejnenáviděnější

A zcela logicky by měl být ekonomické vzdělání a ideálně praktické zkušenosti z finančního řízení. Logicky by neměla být jeho kvalifikací několikaletá vláda se všemi, kteří se namanou...

0/0
28.4.2011 10:17

SocPredator

Re: Ministr financí musí být zcela logicky nejnenáviděnější

Nesouhlasím, tato nenávist vyvádí peníze mimo zemi působení ministra. Zákon akce a reakce si již Mira vyzkoušel na spotřební dani pohonných hmot :-/

0/0
28.4.2011 17:33

Pohodomil

Samozřejmě, že...

....stavební spoření  je blbost proti zdravému rozumu. Jen další přerozdělování peněz a dotování nesmyslů (bytů je 9% volných a jakékoliv dotace na bydlení jsou naprosto zbytečné). Stát má zajišťovat společnosti základní služby... vnější a vnitřní ochranu, soudy, důležité úřady... a ne se plést do života rodin a křivit trh dotacemi... hnus všech hnusů.

0/0
28.4.2011 9:42

(š)moula

Re: Samozřejmě, že...

problém je, že stát už nedělá ani ty základní služby. A co ke stavebnímu spoření přidat ještě Zelenou úsporám, větrné elektrárny, biopaliva, fotovoltaiku, nezdaněné hrací automaty, sociální příspěvky končící v hernách a pod.

0/0
28.4.2011 9:47

akademik Richard

Re: Samozřejmě, že...

R^

0/0
28.4.2011 12:15

islandan

Re: Samozřejmě, že...

R^R^R^

0/0
28.4.2011 16:59

matkoslav1

Re: Samozřejmě, že...

Důležitý úřad? Zajímavý oxymoron ;-D  Proč se tedy stát plete do podpory kultury, ochrany životního prostředí nebo vyplácet sociální dávky? Peněz je přeci dost, ne?

Tohle si nech na přednášku ekonomie...

0/0
28.4.2011 10:20

Pohodomil

Re: Samozřejmě, že...

...proč se mě ptáš???? To já nevím, proč se do toho všeho plete. ;-D Jsi nějaký zmatený.8-o

0/0
28.4.2011 11:17

Antonín, topič

---

Stavební spoření je podobná blbost, jako zelená úsporám. Stavební spořitelny mohou mít horší podmínky (úrok z vkladu), protože to proti konkurenci dorovná stát. Stejně tak jsou firmy, které smí dělat na projektech s příspěvkem ze Zelená úsporám zhruba o příspěvek dražší, než konkurence. Když zelená úsporám skončila, některé tyto vykutálené firmy slevnily až o polovinu.

Podrazem na občanech však je, když stát řekne "Spoř si, budeš dostávat podporu." OK, občan spoří, má vázací dobu na 6 let, ale najedou se zjeví zlý Kalous a řekne "Ha, dej zpět půl příspěvku, nebo radši celý!" Občan buď bude pokračovat ve spoření s úrokem na hranici inflace, nebo zaplatí tučnou pokutu jenom proto, že zlý Kalous chce jeho peníze.

Jako kdyby stavebníkovi stát řekl "Zatepli si dům a vyměň okna, dostaneš příspěvek" a v půlce stavby řekne zlý Kalous "nic nedostaneš" a stavebník by musel zaplatit předraženou firmu.

Je to HNUS.

0/0
28.4.2011 9:08

(š)moula

Re: ---

Ale stavební spořitelny paradoxně nabízejí lepší úročení než bežné banky.

Zelená úsporám je jiná věc. tady naprosto souhlasím. A protože i tady už došly peníze, UKRADLO MŽP peníze (přes 10 mld.) jinemu rezortu,aby tento tunel mohl pokračovat.

0/0
28.4.2011 9:22

Antonín, topič

Re: ---

Fakt je úrok SS i bez příspěvku lepší, než v bance při vkladu (i když postupném) na 6 let? Zajímavé.

0/0
28.4.2011 11:20

lrkfa

Nejlepší je tunelovat veřejné

zakázky . Zaručený výnos více než 50 miliard ročně .

0/0
28.4.2011 9:29

milla

a co ho znárodnit?

To by bylo  asi  úplně nejlepší. Zaplácla by  se  díra  v rozpočtu  a lidem  by  se vysvětlilo, že jinak  skončíme jako  Řecko. Jem  mě občas napadá, že   ten  rozpočet konstruovali  politici  a lidem  ho jen  oznámili. Mohu  ovlivnit, kam  a jaké  peníze poplavou? Mohu  ovlivnit, zda si  poslanci  budou  parcelovat  stát a jeho  prachy? Ne!;-€

0/0
28.4.2011 8:59

jakadlec

Re: a co ho znárodnit?

kam teď poplavou tvoje peníze nemůžeš. teď můžeš tak maximálně chodit před parlamentem s transparentem nechsi vládu zlodějů. Ale oni se ti vysmějou, protože ví, že na ně tři roky nemůžeš. na tohle si měl myslet před volbama, tam se ukázalo, že lidi volí klidně strany, které vykrádají státní rozpočet už desítky let. před příštími volbami můžeš poprosit alespoň některé voliče aby ti neubližovali tím, že zase zvolí ods a odsnadruhou.

0/0
30.4.2011 7:59

Podrazza

Navrhuji zrušit Kalouska

Je neekonomický, neekologický a neestetický.

0/0
28.4.2011 8:55

(š)moula

Pokud stavební spoření úplně zruší

zaplatí vláda na arbitrážích daleko víc než 6 mld. ročně. Tedy pokud zároveň nezrovnoprávní stavební spořitelny s ostatními bankami. Ať tak či onak, vše zase zaplatí daňový poplatník.

Kalousek  by se měl věnovat raději chemii a zkusit udělat reparát z ekonomie a práva.

0/0
28.4.2011 8:39

Satan, vyslanec říše Vril

Re: Pokud stavební spoření úplně zruší

Já jsem teda s výjimkou tohoto nadpisu nikde a od nikoho neslyšel, že chce vláda zrušit SS. Navíc ani nemůže, protože to je smluvní vztah mezi dvěma soukromými subjekty.

Souhlasím ale s úplným zrušením státního příspěvku, rozuměj dotace bydlení vybraným lidem z našich peněz.

Takže Kalousek mluví o zrušení příspěvku, novináři píší o zrušení celého spoření. On to je docela rozdíl.

0/0
28.4.2011 9:01

Sallmi

Re: Pokud stavební spoření úplně zruší

Lepší takováto dotace, která jde na určitou věc, než mraky "sociálních" dotací, které končí v hracích automatech!

0/0
28.4.2011 9:09

(š)moula

Re: Pokud stavební spoření úplně zruší

ono to vyjde nastejno (a úplné zrušení SS byl skutečně primární Kalouskův nápad).

Čím se pak bude lišit toto spoření od běžného.

Jen tím, že x let se na své peníze prostě nedostanete. Nové smlouvy nebude možné (zruší se produkt a budou jen dožívat staré smlouvy) nebo výhodné (zruší se úplně příspěvek a třeba ještě osvobození úroků od zdanění) zakládat.

To je faktický konec stavebních spořitelen. Nejspíš arbitráže. A zaručeně zdražení úvěrů a hypoték. Co se vám jeví jako výhodnější pro daňového poplatníka?

0/0
28.4.2011 9:15

Satan, vyslanec říše Vril

Re: Pokud stavební spoření úplně zruší

Je mi naprosto ukradené, čím se spoření budou lišit. To je věc stavebních spořitelen. Já jen nechci někomu přispívat na jeho bydlení ( a to v lepším případě ). Mě taky nikdo na bydlení nepřispívá a o vše se musím starat sám.

Včera jsem slyšel, jaký je nárůst nových smluv stavebních spořitelen za první kv 2011 a to za už nevýhodných podmínek se sníženou státní dotací. Takže o nějakém konci spořitelen nemůže být ani řeči. A proč by měly zdražovat jiné úvěry a hypotéky?

A s tou arbitráží to je úplný nesmysl. To snad bude nějaký podnikatelský subjekt žalovat stát za to, že má málo klientů?

0/0
28.4.2011 9:24

(š)moula

Re: Pokud stavební spoření úplně zruší

přečtěte si pořádně první řádek úvodního příspěvku. To k těm, zdůrazňuji, případným arbitrážím. Nejde o klienty, ale o rovný přístup k možnosti nabízet i jiné produkty než stavební spoření.

A trochu si nastudujte vzájemné vazby na úvěrovém trhu. Pokles nabídky půjček ze stavebního spoření se musí zákonitě projevit. To jsou zásady trhu.

0/0
28.4.2011 9:36

proost

Fujtabl

Teda takovýhle prev.ít a gr.ázl, to se jenom tak nevidí. Tady bude dřít z lidí každou kačku - ale ještě se pamatuju na jeho výroky o tom, že zdanění hazardu by bylo "nesystémové". Je to lu.mp a pro mě ten naprostý póvl a neumětel. Jediný co dokázal je zvyšovat daně. Možná mám krátkou pamět a někdo mi něco připomene, ale nepamatuju si na žádné konstruktivní opatření, které by s nedostatkem peněz bojovalo jinak, než přitáhnout kohouty lidem. A to mi přijde hodné tak studenta prvního, max. druhého ročníku ekonomie.

0/0
28.4.2011 8:27

proost

Re: Fujtabl

I když je pravda, že někde si na ekotunel vydělat musí...

0/0
28.4.2011 8:28

beachside

a co takhle

zrušit Kalouska?

0/0
28.4.2011 8:09

SSJS

Pravice

Škoda 6 miliard pro lidi, ale není škoda 65 miliard pro zloděje spojenými s TOP 09 a ODS.

0/0
28.4.2011 7:40

ladasan

Re: Pravice

Pravice nebo levice. Je v tom u nás nějaký rozdíl?

0/0
28.4.2011 8:00

SSJS

Re: Pravice

Jistě, ale to by museli lidé pamatovat na 90.léta.

0/0
28.4.2011 8:02

109e

Re: Pravice

Já si myslím, že na 90. léta se zapomenout nedá. Bohužel.

0/0
28.4.2011 8:16

jakadlec

Re: Pravice

levice je strana, která naše neúměrně vysoké daně rozdává mezi lidi, kterí si to často nezaslouží, protože pro stát mnoho nedělají. a pravice ty samé peníze směřuje k podnikatelským subjektům tak, aby se jim polovina přes provize vrátila pěkně zpět, dílem rodné straně a dílem do vlastní kapsy

0/0
30.4.2011 8:11

lrkfa

Ten vymyslí superhrubé

spoření

0/0
28.4.2011 7:40

kukvykuk.

Jen to zrušte

já mám do konce tohoto roku dospořit a další stavební spoření si už nedám, nejsem hazardér.

0/0
28.4.2011 7:39

SSJS

Re: Jen to zrušte

Vložím za letošek, do konce června vypovím a shrábnu podporu i za letošek a konec.

0/0
28.4.2011 7:41

Torie

Re: Jen to zrušte

je lepší, stabilnější a výnosnější produkty, stačí jen hledat. Stejné jako SS je dnes zbytečné mít životní pojistku, to je teprve megatunel pro pojišťovny, dnes už jedině hlupák má životní pojistku... kam se hrabe stavebko....!!

0/0
28.4.2011 7:55







Najdete na iDNES.cz