Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

CityElefanty vytlačují pantografy. Starých vlaků zůstává u Prahy pětina

České dráhy vyřazují ze středních Čech další zastaralé elektrické soupravy, takzvané pantografy. Těch zůstává na tratích kolem Prahy už jen čtrnáct, tedy zhruba pětina. Zbytek nahradily nové vozy CityElefant. Nové soupravy začnou od května jezdit na trati Praha - Benešov i ve všední dny. Dosud jezdily jen o víkendech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pointless

To je zase titulek!

Co vytlačuje co? ;-€

0/0
29.4.2011 22:02

Leinad

Re: To je zase titulek!

Městský Slon vytlačuje sběrače. Místo zastaralé ztrátové technologie se sběrem elektřiny budou vlaky poháněny moderní silou slonů.

0/0
29.4.2011 22:40

RedSquirrel

Staré pantografy

byly úžasné stroje. Sice na dnešní dobu už neposkytují potřebný komfort cestování, ale bude mi líto, až je všechny vyřadí..

0/0
29.4.2011 12:53

aqxiurha

Tady to máte, jak Bažek kecá:

http://www.skoda.cz/cs/produkty/elektricke-jednotky/elektricka-jednotka-rady-471/Contents.3/0/A7A3F63EAAB80EA55D03602BDFB9C281/resource.pdf

0/0
29.4.2011 3:07

aqxiurha

Zase kecy

ELEFANT jezdí do 140 km/ hod. Dá se postavit na podvozky, které umějí 160. To jsou ale žvásty ...

0/0
29.4.2011 3:03

Hynek Vilém Jarmila reloaded

City Elefant !! Víte, co jezdí na Čerčany a Dobříš?

Soupravy pospojované z vyřazených vagónků. Každej pes, jiná ves. Vagony z motoráčků ze 70tých let, tažené lokotraktorem. Lepší vlaky snad jezdí i v Mongolsku. Proč ty tratě rovnou nestřelí soukromníkům? :-/RvRvRv

0/0
28.4.2011 22:53

109e

Re: City Elefant !! Víte, co jezdí na Čerčany a Dobříš?

A co s tím má společného trať ?

0/0
28.4.2011 23:01

Josef II

Re: City Elefant !! Víte, co jezdí na Čerčany a Dobříš?

Ty jsi nejak chytrej !!  Zadny soukromnik by si to nikdy nevzal, protoze ty trate jsou vysoce ztratove. Jak muze vydelavat vlak, ve kterem jede 5 pasazeru ??  Pro danoveho poplatce by bylo lepsi tu trat rovnou zrusit !!

0/0
28.4.2011 23:18

macarát

Re: City Elefant !! Víte, co jezdí na Čerčany a Dobříš?

Trať jako taková nemusí být ztrátová zase tak moc, tím směrem je zřejmě docela čilý noční nákladní provoz, alespoň soudě podle asi tak čtyřech nočních cyklistických výletů Vrané nad Vltavou - Praha, které jsem v uplynulém půlroce podnikl. A i denní obsazenost na téhle společné části do Vraného je podle mých zkušeností výrazně lepší než 5 pasažérů, zvlášť teď jak začalo jaro a s ním turisté, chataři a podobní.

On asi jediný problém té tratě je, že si nevydělá na pořádnou rekonstrukci (a že by ji potřebovala). Soukromník nezačne rozjíždět podnikání, které by mohlo za rok skončit, protože spadne most v Měchenicích, nebo něco podobného.

0/0
29.4.2011 0:07

Poborskiii

Re: City Elefant !! Víte, co jezdí na Čerčany a Dobříš?

Na té trati ale probíhá obnova, vyměňuje se svršek (využívá se demontovaný materiál ze 4.koridoru) a i zabezpečovací zařízení, chystá se výměna mostu přes Sázavu v Týnci, tuším i oprava mostu Žampach. Ta větev do Dobříše je na tom trochu hůř.

0/0
29.4.2011 17:47

Leinad

Re: City Elefant !! Víte, co jezdí na Čerčany a Dobříš?

Vyhlásil by se konkurz o to, kdo chce dotace na tu trať. ČD by něco nabídli, soukromník něco jiného. (U autobusů to funguje stejně už dávno. Silnice patří městu/ŘSD, koleje patří SŽDC. )

0/0
29.4.2011 0:33

Leinad

Re: City Elefant !! Víte, co jezdí na Čerčany a Dobříš?

Protože vyhlásit konkurz na dopravce by dávalo smysl. Jen ať si to hezky jezdí ČD, i když jsou dražší, než autobus.

0/0
28.4.2011 23:34

irsaq

CityElefant

Mno tyhle městští sloni jsou fakt super. Akorát by je mohli zavést také na trati mezi Chomutovem a Děčínem, resp. alespoň Ústí nad Labem. Na této trati jezdí neustále vraky, smradlavé, špinavé, kolikrát počmárané a sedačky roztrhané. Mimoto neustálé zpoždění, údajně z provozních důvodů. To by mě zajímalo, co to ty provozní důvody jsou. Jenže to zpoždění je tak časté, že si kolikrát říkám, že by snad bylo i lepší, kdyby změnili přímo jízdní řád. Jenže... než budu do práce jezdit něčím co se dá nazvat vlak, tak uplyne sto a jeden rok a já budu už možná v důchodu a do té práce už jezdit nebudu, takže mi to bude na nic.

0/0
28.4.2011 20:59

Poborskiii

Re: CityElefant

Pro trať Děčín - Ústí - Chomutov - Kadaň, resp. Teplice - Litvínov, mají České dráhy objednány sedm nových jednopodlažních elektrických jednotek ze Škodovky, viz http://www.novyvlak.cz/ustecky-kraj . Asi tak v únoru o tom byly články v novinách. Teď probíhá soutěž o jejich jméno. Dodávky by měly proběhnout v letech 2012-2014, tak se jich snad ještě dočkáte.

0/0
28.4.2011 21:52

Janina7

Zlatý starý panťáky!! Ty uměly pelášit!

Tyhle nový jsou o 20% pomalejší!

0/0
28.4.2011 18:04

tarten

Re: Zlatý starý panťáky!! Ty uměly pelášit!

To se jen tak zdá.

0/0
28.4.2011 18:20

Janina7

Re: Zlatý starý panťáky!! Ty uměly pelášit!

Před 10lety starý "prasečák" udělal Prahu - Kolín za čistou hodinu (60minut), dnes : OS 9308 a každý jiný - Celkový čas 1 hod 17 min, vzdálenost 62 km

0/0
28.4.2011 18:38

krupkafr

Re: Zlatý starý panťáky!! Ty uměly pelášit!

Koukal jsem do JŘ a máš pravdu.To je tedy ostuda.Nové stroje a tak bídné jízdní doby.

0/0
28.4.2011 19:00

tarten

Re: Zlatý starý panťáky!! Ty uměly pelášit!

Jenže to není CityElefantem. Do jízdního řádu se podívejte znova a uvidíte, že dnes jezdí víc než dvakrát tolik vlaků, a osobáky teď musí během jízdy strpět předjetí od něčeho rychlejšího, ne vše vyřeší třetí kolej. To dřív nebylo potřeba. Navíc je tu rezerva na stavbu v Libni. Přesto některé osobáky dnes potřebují jen o 6 nebo 11 minut víc. Jak říkám, to se jen tak zdá, že by CityElefant byl pomalejší.

0/0
28.4.2011 19:24

krupkafr

Re: Zlatý starý panťáky!! Ty uměly pelášit!

Nevím jak jste starý,ale v době kdy jezdily staré panťáky v takových časech ,byla minimálně 10x silnější nákladní doprava než dnes,takže bylo nutné je různě ve stanicích předjíždět i mimo rovné průjezné koleje a jelo to rychlej.Nechápu jak může grafikonista udělat na předjetí rychlíkem 8min pobyt osobáku.Navíc když to sleduji i při výlukách, jak se zde píše, najíždějí EC a R z Kolína do Libně 10min náskoky.

0/0
28.4.2011 21:15

tarten

Re: Zlatý starý panťáky!! Ty uměly pelášit!

Tak napište, který myslíte rok. Už 1997 to nebyla s nákladkou žádná sláva a panťáky jely za nějakých 72 min. a v žádných Poříčanech nebo Pečkách nepostávaly.

Kde jste vzal, že v grafikonu je pobyt 8 minut kvůli křižování rychlíku? A že se nadjede 10 min. (jenomže ne vždy) není právě při těch vatách žádný div.

0/0
29.4.2011 1:10

Leinad

Re: Zlatý starý panťáky!! Ty uměly pelášit!

Dnes jezdí dvakrát tolik nákladních vlaků? Třetí kolej, pokud se nemýlím, dříve nebyla vůbec, takže se předjíždělo jenom ve stanicích, nebo ne?

Jinak aniž bych čuměl do technické specifikace, věřím, že Slon možná bude mít větší zrychlení i rychlost, než Žába.

0/0
29.4.2011 1:08

tarten

Re: Zlatý starý panťáky!! Ty uměly pelášit!

Já mluvil spíš o rychlících. JInak CE jsou teoreticky rychlejší než žáby, ale co do akcelerace za mokra a v blátě to bude spíš stejné řekl bych. A to se z žádných specifikací nevyčte.

0/0
29.4.2011 1:14

PepaK

Re: Zlatý starý panťáky!! Ty uměly pelášit!

A bly shodné všechny zastávky a pobyty ve všech stanicích stejně dlouhé? (Tzn že Ešusy teď někde nečekají na přípoj z jiné lonky?)

0/0
28.4.2011 19:07

tarten

Re: Zlatý starý panťáky!! Ty uměly pelášit!

Jasně že před lety se nečekalo třeba 6 minut v Poříčanech.

0/0
28.4.2011 19:36

tarten

Re: Zlatý starý panťáky!! Ty uměly pelášit!

Kdepak "a každý jiný". 9303 - 67 min, a pak se střídá 72 a těch skoro vašich 76 minut.

0/0
28.4.2011 19:30

Poborskiii

Re:

To není tím vlakem, ale tím jak SŽDC namalovala jízdní řád. Třeba takový Os 9306 trčí 6 minut v Pečkách, protože ho předjíždí R 912, následně trčí 8 minut v Poříčanech, protože ho předjíždějí Sp 1902 a R 862. To je pak o 12 minut víc než, kdyby ho nic nepředjíždělo. Navíc některé vlaky trčí několik minut v Poříčanech i protože se tam spojují jednotky od Kolína a od Nymburka do jednoho vlaku. Další prodloužení jízdní doby oproti dřívějšku je v místech (aktuálních či plánovaných) stavebních prací, tj. v úseku Běchovice - Libeň; až se začne kutat Úvaly - Běchovice, tak se to přesune tam. A nic z toho, krom spojování těch jednotek, s těmi CityElefanty nesouvisí.

0/0
28.4.2011 19:58

AAA2

Re: Re:

a taky je treba pripocitat, ze to spojovani/rozpojovani se ne vzdycky podari ;-D

0/0
28.4.2011 20:50

Janina7

Re: Zlatý starý panťáky!! Ty uměly pelášit!

***Je nutno také vědět, že "nové" soupravy mají trakční motory  pouze pod voze  tzv.  1.třídy.  A když je ráno narváno v celém vlaku a pouze v hnacím voze je prázdno, tak to klouže a nejede! Nemůže jet. Hlavně v zimě a dešti.

Kdyby staré panťáky jezdily po dnešních kolejích, tak to jezdí za 50 minut!  A né za 1.20hod. A že jsou nové pohodlné, nevím. Jen v nich v zimě nemrzne, to je fakt!!

0/0
28.4.2011 22:04

Leinad

Re: Zlatý starý panťáky!! Ty uměly pelášit!

Oni ještě dneska jezdí Os s vagony bez motorů a souprava bez lokomotivy?

0/0
29.4.2011 1:04

tarten

Re: Zlatý starý panťáky!! Ty uměly pelášit!

Sem by se trochu hodil minulý čas. Škodováci zapracovali na softwaru protiskluzové ochrany a tenhle problém je teď už mnohem lepší. Hlídá to elektronika a nemusí se ručně drasticky snižovat výkon. (To nic nemění na tom, že si také myslím, že 33% hnacích náprav je trochu málo.)

Žáby by to se stejným zastavováním samozřejmě o nic takového dřív nestihly. A CityElefanty to nejedou za 1:20, ale také třeba za 1:06.

0/0
29.4.2011 13:43

Trupman

To je pěkné, že se u Prahy mají tak dobře

...já asi budu ještě nějaký ty roky jezdit tím starým kostitřasem ;-D

0/0
28.4.2011 17:57

politicky nekorektní trolejbus

tem starym pantakum

se odjakziva říká zabotlam, to jen tak na okraj.

Esus nenĂ­ spatnej vlak, ale designove se mi starej dobrej zabotlam libil vic

0/0
28.4.2011 17:07

ivoš

Re: tem starym pantakum

Odjakřiva - to bych neřekl, ovšem přezdívka je to trefná. A ten design panťáku je tak nadčasový, že to bude hezké ještě dlouho.

0/0
28.4.2011 17:15

Josef II

Tichost a odpruzeni podvozku jsou fantasticke !

Moc by me zajimalo jakym zpusobem to dokazali. Za meho pobytu v cizine jsem jezdil i metrem s vagony na gumovych kolech. Byl to drahy system, ale ani zdaleka to tak tiche a pohodlne nebylo.  ... Dlouho ale na ne hrdi nebudeme.  Pubertaci, podobni temto v teto diskusi, je brzo pocmaraji a poskrabou.  Inu zase ta ceska lidove umelecka tvorivost nas bude representovat !

0/0
28.4.2011 16:11

tarten

Re: Tichost a odpruzeni podvozku jsou fantasticke !

Pneumatiky na vlaku )metra) se moc neosvědčily. CityElefanty mají prostě v sekundárním vypružení (mezi skříní a podvozky) macaté vzduchové polštáře.

0/0
28.4.2011 16:33

AAA2

Re: Tichost a odpruzeni podvozku jsou fantasticke !

Jak to dokazali? Jestli to nebude spis novyma koridorama a lepsima kolejema.

Treba kdyz vlak smerem na Kolin prejede za Bechovicema z reko koridoru na stary koleje, tak ten rozdil je dost znat. I v Elefantu.

0/0
28.4.2011 16:34

Vosta Jindra

Re: Tichost a odpruzeni podvozku jsou fantasticke !

coapk tam, ale na berounský trati to hází, kymácí se a vrže. Žádnou zvláštní stabilitu to nevykazuje. To nemluvím o přejezdu po výhybkách - to je neradno stát na schodech.

0/0
28.4.2011 16:37

tarten

Re: Tichost a odpruzeni podvozku jsou fantasticke !

Berounskou trať nechala SŽDC shnít do tak hrozného stavu, že tam už žádné vypružení nepomůže.

0/0
28.4.2011 18:02

109e

Re: Tichost a odpruzeni podvozku jsou fantasticke !

Shnít to nechala naše dopravní politika.

0/0
28.4.2011 23:03

Leinad

Re: Tichost a odpruzeni podvozku jsou fantasticke !

...." řekl zaměstnanec SŽDC.

Ne že bych nesouhlasil, ale když odboráři většinou bojují pouze za své platy a ne již něco, co by platy ospravedlnilo(reko hlavních tratí, místo nevyužívaných lokálek autobusy, nákladní doprava....), tak politika dopadá tak, jak dopadá.

0/0
29.4.2011 0:52

falda

Je pravda, že oproti téměř všemu, co po našich kolejích

v posledních mnoha desetiletích jezdilo (kromě vozů zahraničních železničních správ), jde z pohledu cestujícího o značný krok dopředu, nicméně nelze přehlédnout ani jisté rezervy, pro české vlaky v poslední době bohužel příznačné: velmi rychlé zastarávání interiéru (podstatně starší a přitom přinejmenším stejně vytěžované vozy např. v Německu vypadají po všech stránkách srovnatelně, ne-li lépe), velmi často nefunkční WC apod. Nová vozidla vyžadují také "novou" údržbu, která v naší zemi stále chybí. Půjde-li to takto dál, budou "elefanty" za pět let z hlediska kultury cestování téměř k nerozeznání od jakýchkoli jiných, často i podstatně starších vozů.

0/0
28.4.2011 16:10

tarten

Re: Je pravda, že oproti téměř všemu, co po našich kolejích

Můžete srovnávat už dnes. Některé kusy jezdí už 10 let.

0/0
28.4.2011 16:36

bugr

nemám je rád

nejde tam otevřít okno, chybí tomu  romantika při jízdě údolím Berounky :-(

0/0
28.4.2011 16:05

Dejv17

Elefanti jsou rychlejší, než máte napsáno

jen tak pro připomenutí - jednotky CityElefant mohou na trati dosahovat až 140km/h (ty slovenské dokonce 160)

120 je blbost

0/0
28.4.2011 16:00

Vosta Jindra

Re: Elefanti jsou rychlejší, než máte napsáno

kolem Prahy se stejěn rychleji jezdit nedá, možná to mysleli tak. Na trati do Berouna bude vbrzku provozní rychlost 20 km/hodinu, počítám. Jestli pak můžou teoreticky jezdit 120 nebo 140, je nám fuk:-)

0/0
28.4.2011 16:03

tarten

Re: Elefanti jsou rychlejší, než máte napsáno

Jenže CityElefanty nasazují nejen na osobáky, ale trochu i na vlaky, kde těch 140 km/h využije.

0/0
28.4.2011 16:40

AAA2

Re: Elefanti jsou rychlejší, než máte napsáno

Kde? To myslis tech par pokusu nasadit to jako rychlik Praha - Ostrava?

0/0
28.4.2011 16:45

piErcE

Re: Elefanti jsou rychlejší, než máte napsáno

Jezdi (jezdily) na par spesnacich smerem kolina tam nekam.

0/0
28.4.2011 17:49

Poborskiii

Re: Elefanti jsou rychlejší, než máte napsáno

Zrovna tudle to někdo měřil GPSkou ve vlaku a ešus na osobáku v úseku ze Světic do Říčan to prý rozjel na 130 km/h. Ale jinak málokdy překročí těch 120 km/h, protože musí brzdit do další zastávky. Občas ešus zaskočí za rychlík, třeba při výluce, a to už se těch 140 km/h hodí.

0/0
28.4.2011 19:43







Najdete na iDNES.cz