Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krize pokosila část autodopravců, na trhu začínají chybět kamiony

Na trhu začaly po hospodářském oživení chybět kamiony. Přibylo zakázek, ale nemá je kdo "odvozit". Krize totiž mnohé dopravce úplně zlikvidovala, nebo je přinutila zmenšit vozový park. Dopravci proto musí část zakázek, o které ještě donedávna bojovali, odmítat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mrazik007

nechapu

Jak se tu pise o rakousku a svycarsku, kde udajne funguje zeleznicni doprava zbozi, tak  to uz minimalne 7 let neplati a to presne do te doby, kdy to prestal dotovat stat. Musel dotovat, aby s to vyplatilo, ale dodaci doby dvojnasobne oproti kamionu.

Zeleznice nikdy nemuze byt efektivnejsi nez kamion, protoze nejdriv to nejak na nadrazi musite dostat, takze kamion nalozime, odvezeme na nejblizsi prekladiste, tam zase slozit a idealne primo do vagonu. Musime samozrejme pockat az se nam vytvori dostatecne dlouhy vlacek z vagonu a vlak muze vyrazit na cestu. Na ceste je nekolik zastavek v prekladistich, kde se vlak rozpojuje a zase spojuje s dalsima vagonama az konecne dorazi do cile, kde to zase prelozime na kamion a doveze do cilove firmy. Tohle cele musime doplnit tim, ze postavime spoustu novych a velkych prekladist u nadrazi, dostatecne velke sklady, dale cilove firmy musi vybudovat sklady, protoze frekvence zasobovani klesne minimalne na polovinu atd.

0/0
3.5.2011 10:48

mrazik007

Re: nechapu

Dnesni firmy, napr. automobilky maji ve skladech cca 3 - 5 dnu vyroby, pak musi linku zastavit. Pokud do prepravy pouze kamionem vlozime vlak, musi se zvetsit sklad o minimalne 25%, ale co kdyz uz neni kam rozsirovat a take naklady na rozsireni se pohybuji v radech milionu ?

Pak tu mame tranzitni dopravu - predstava, ze kamion prijede na hranice, tam najede na vlak, prejede republiku a pak zase na hranicich sjede apokracuje dal je vice nez usmevna. Dejme tomu pres republiku to ma kamion 320 Km, pokud pojede rychlosti 80 Km/h udela to za 4 hodiny. Najeti na vlak zabere 10 minut, celkem potrebujeme aspon 20 kamionu to je 3,33 hodin nez tu mame vlak, ktery se muze vydat na cestu.

Uz se proberte vy co tady kricite o zeleznicni doprave, je to utopie.

0/0
3.5.2011 10:54

horší než komunisti

Re: nechapu

většina krámů co se převáží by se ty 3 hodiny nepodělala

že by toho bylo na vlak málo je taky nesmysl

a ten bordel co dělaji kamiony se nikdy nevyplatí, viz. rozbitý silnice

0/0
3.5.2011 11:01

mrazik007

Re: nechapu

Jakych kramu ? Proc ma neustale nekdo pocit, ze kamiony jezdi jen proto, ze se chteji podivat do sveta ? Prevazi zbozi, ktere nekdo potrebuje at uz na primy prodej, ale vetsinou na vyrobu neceho. Takze az ti zamestnavatel rekne, ze 3 dny nemusis chodit do prace, protoze ty kramy, ze kterych vyrabite proste driv neprivezou, tak budes taky v pohode ?

0/0
3.5.2011 11:04

horší než komunisti

Re: nechapu

od toho je tu skladů jak nas....

nebýt těhle "volných trhů" tak se většina převážet nemusí, jen byste místo nějakýho dementního mobilu třikrát do roka měli o korunu dražší chleba...

0/0
3.5.2011 11:09

Darask

Re: nechapu

R^

je třeba si přiznat že čínského zboží je v Evropě nedostatek

0/0
3.5.2011 11:31

Schmouddle

Re: nechapu

nomen omen. Horší než komunisti.

0/0
3.5.2011 11:47

mrazik007

Re: nechapu

Spravne, zavreme hranice a budeme si tu vyrabet vsechno, ale to uz tady bylo 40 let a stala se fronta i na hajzlpapir.

Sklady nekde v horni dolni nebo za nejakym mesteckem neresi nutnost skladu v konkretnim miste.

Mimochodem, muj mobil je stary 1 rok a 2 mesice.

0/0
3.5.2011 12:29

109e

Re: nechapu

Jsi popleta. Ikdyž byly hranice, v Německu nikdo fronty na nic nestál. Nepleť do toho komanče, vaříš z vody.

U nás DOTOVANÁ kamionová doprava odrovnala místní producenty. Nejen u nás.

0/0
3.5.2011 15:12

mrazik007

Re: nechapu

Ve vychodnim nemecku se meli lide tak dobre, ze utikali na zapad.

Muzete mi osvetlit, kdy u nas byla dotovana kamionova doprava ?

0/0
3.5.2011 15:20

109e

Re: nechapu

Psal jsem pochopitelně o západním, mohlo mě to napadnout a jmenovat jinou západní zemi. To není o politice, ale o globalizaci.

Kamionová doprava je dotovaná tím, že se vybírá nehorázně nízké poplatky. Kamion zničí tolik vozovky, jako zhruba 15.000 osobáků. Tedy ti, co používají os. auta razantně dotují kamiony. Protože neplatí 15000x méně poplatků.

0/0
3.5.2011 15:39

briza

Re: nechapu

Jestli to je utopie nebo neni uvidime myslim, v doheldne budoucnosti. Narust poptavky po rope uz ted zacina predbihat objevy novych nalezist.

0/0
3.5.2011 11:05

cassul

Re: nechapu

Jo, to se říká už čtyřicet let, že v dohledné době ropa dojde... A furt svině nedochází...

0/0
3.5.2011 12:29

briza

Re: nechapu

Ja netvrdim, ze dojde, jak se mi snazis podsunout. :-P Ale tvrdim, ze bude stale drazsi. Jednak kvuli rostouci poptavce a druhak kvuli zvysujicim se nakladum na jeji tezbu v novych nalezistich.

0/0
3.5.2011 12:50

heerer

Re: nechapu

je trochu jednodussi varianta takzvana kombinovana = kamion priveze naves na nadrazi, na vlakove plato se odprahne naves a s kozlem se jede pro dalsi naves. A to same je na druhe strane...i tak je to pomale...

0/0
3.5.2011 10:55

mrazik007

Re: nechapu

Naves nebo kontejner, to je v podstate jedno. Nekdo nebo neco ho musi slozit a zase nalozit, ale cely kolobeh je v podstate stejny.

0/0
3.5.2011 11:00

109e

Re: nechapu

Máš v tom docela dobrý hokej. Pochopitelně, že každá doprava má svá specifika. Je stejný nesmysl rozvážet rohlíky po železnici, jako provádět tranzit po silnici. Železo- železo má vždy menší valivý odpor, než guma-beton. Tedy na delší vzdálenosti jasná věc. Možná proto tahají amíci 40% nákladu po železnici. Bez dotací !

Taky zapomínáš na platbu za dopravní cestu. Ta je u silnice na 2%, u železnice na 100% .

0/0
3.5.2011 11:57

mrazik007

Re: nechapu

Srovnavat evropu a ameriku v zeleznicni doprave je blbost. Oboji je uplne, ale uplne jine a nelze to proboha srovnavat. Valivy odpor je kazdemu jedno, kdyz doprava po zeleznici trva minimalne dvakrat tak dlouho nez kamionem.

0/0
3.5.2011 12:33

109e

Re: nechapu

Valivý odpor není každému jedno, ikdyž ne každý ví, že valivý odpor má zásadní vliv na ekonomiku a ekologii. Když už napíšeš, že nelze srovnávat Evropu s Amerikou, napiš proč. Velké vzdálenosti jsou i v Evropě a dnes jezdí vlaky bez přepřahu lokomotiv.

0/0
3.5.2011 14:10

mrazik007

Re: nechapu

Jestli je kolo kovovy nebo gumovy nebo s ruzovyma kytickama je jedno, rozhoduje rychlost a cena.

V tomto clanku je rozdil mezi evropskou a americkou zeleznici krasne popsan - http://pinus.bloguje.cz/871931-osobni-zeleznice-v-evrope-nakladni-zeleznice-v-usa.php

Jde v zasade o to, ze v americe jsou tak velke vzdalenosti mezi mesty, ze osobni doprava na zeleznici je minimalni a nakladni vlaky tak maji volnou trat. Takze doporucuji nastudovat a pak srovnavat.

0/0
3.5.2011 14:21

109e

Re: nechapu

Výborně !!! A od čehopak se mimo jiné cena odvíjí ? Opět výborně-od ceny pohonných hmot. Takže na tom kole přece jenom záleží. Až budeš mít čas, zkus si roztlačit na rovině kamion a potom vagon. Jestli u toho nepochopíš, nehne s tvým přemýšlením opravdu nikdo.

Neposílej nikoho na odkazy, nainternetu máš mapu, Evropa je více, než 4.000 km a plynule (terénem i obchodně) navazuje na Asii. Doporučuji srovnat s Amerikou. Studovat to opravdu nemusíš, na globu je to vedle sebe. Nastuduj raději Fyziku, tam jsi vedle.

0/0
3.5.2011 15:09

mrazik007

Re: nechapu

Jsi tak natvrdlej nebo to jen hrajes ? Rozhodujici je cena a rychlost a i kdyz ma vlak mensi valivy odpor je k nicemu, kdyz je drahy a pomaly.

A jak jsou od sebe v evrope velka mesta vzdalena a jaka je zastavenost uzemi v evrope ? Obchodovani s Asii probiha po mori nebo letecky.

Proc kazdym prispevkem ze sebe delas jeste vetsiho hlupaka ?

0/0
3.5.2011 15:19

109e

Re: nechapu

Jsem především trpělivý, protože dle mého názoru lidé, jako jsi ty to potřebují. Ještě jednou pro tebe. Cena se odvíjí od nákladů. To je tržní princip. Náklady se odvíjí také od PHM, to je proto, že nafta není zadáčo. Spotřeba nafty se odvíjí od faktorů, které ji ovlivňují. Valivý odpor je jeden ze zásadních faktorů - u železnice zhruba 10x menší-v porovnání se silnicí.

Co se týče toho zeměpisu, pochopitelně významná část jde po kolejích. Velkou část zabírá Rusko (80% po kolejích). Psal jsi, že tady nejsou vzdálenosti, nyní uhýbáš k městům.  To nemá logiku.

Já ze sebe hlupáka nedělám, ty jím ale jseš.:-/

0/0
3.5.2011 15:52

paprna

Re: nechapu

A ty pochop, ze dokud bude silnicni doprava levnejsi a rychlejsi, tak bude v prevaze.

0/0
3.5.2011 20:04

109e

Re: nechapu

Můžeme klidně začít znovu, venku je šeredně a já mám čas. Tedy: každá doprava má svá specifika, už jsem to vysvětloval. Kde je která doprava levnější a rychlejší Vám vysvětlí přepravce.

Přidám k tomu ještě bezpečnst. Připomenu, že rok co rok u nás umírá na silnici téměř tisícovka lidí.

0/0
3.5.2011 20:42

paprna

Re: nechapu

Klidne. Myslim si, ze 1000 lidi je nic, oproti lidem prepravenym. Proste silnicni doprava ma lepsi ... vetsinou podminky prepravy.

0/0
3.5.2011 20:50

109e

Re: nechapu

Konečně ! Má lepší podmínky !!!! Souhlas - dopravní politika tohoto státu je žalostná.

"Oproti lidem přepraveným" : na jednu miliardu osobokilometrů (porovnávací jednotka udávající počet vlakem přepravuvaných cestujících násobený počtem ujetých km) připadá jen 0,6 obětí oproti 3,1 v letecké dopravě a 10,6 na silnicích.

0/0
3.5.2011 21:30

Schmouddle

Re: nechapu

Ta procenta se vztahují k čemu, prosím?

0/0
3.5.2011 12:52

109e

Re: nechapu

K celé železniční i silniční síti.

0/0
3.5.2011 14:06

109e

Re: nechapu

K celé železniční síti.

0/0
3.5.2011 14:07

polpot1

Krize....

a já si říkám proč se líp dýcha přčina se našla,tak ještě 3 takové krize a ovzduší bude zasetakové jak před 100 léty a bez jakých.koliv fin.nákladů;-D

0/0
3.5.2011 10:35

hony47

kamiony

dnes chybí kamiony a zítra k nim  budou chybět řidiči,které stát za totáče  vyráběl ve velkém  v předvojenské autoškole

0/0
3.5.2011 10:27

Hroznej.puberťák

Re: kamiony

To budou, hlavně díky vynálezu zvaném "profesák"

0/0
3.5.2011 10:32

skokánek

Re: kamiony

dobří řidiči chybějí už od včera:-/

0/0
3.5.2011 11:55

Hufo

to jo, tiráků je míň

kolony jsou o dva tiráky kratší. :-P

tak ať lépe vytěžují auta. jeden čas jezdilo hrozně prázdných aut, když se to na křižovatce spočítalo, tak každej třetí měl zvedlou nápravu, páč nebyl plnej. a těch keců co jsme slyšel, přece nebudu někam odbočovat pro jednu bednu apod.

0/0
3.5.2011 9:54

ab54321

Skrytý náklady na kamionvou dopravu

Pokud by neexistovala kamionová doprava, pak by dálnice vydrželi desítky let bez oprav. V tomhle ohledu každej daňovej poplatník nepřímo sponzoruje kamionovou dopravu.

0/0
3.5.2011 9:51

modroko

Re: Skrytý náklady na kamionvou dopravu

Jo a nebejt těch kamionů tak si v obchodě nekoupíte ani rohlík neb k pekaři by neměl kdo a jak dovést mouku a další suroviny, a ani by neexistovaly obchodní centra, supermarkety apod., pže nikdo by tam nedostal tu spoustu betonu co je k tomu potřeba...někdy je lepší přemýšlet než nějakej názor poslat do světa ;-)

0/0
3.5.2011 10:09

villík

jj. Vy jste popsal příčinu, on následky.

;-D

0/0
3.5.2011 10:15

buxus

Re: Skrytý náklady na kamionvou dopravu

" někdy je lepší přemýšlet než nějakej názor poslat do světa ;-)" To ovšem platí i ve Vašem případě. 80% dopravy u nás je doprava tranzitní - tedy že náklad není ani od nás ani pro nás určen.

0/0
3.5.2011 10:22

Schmouddle

Re: Skrytý náklady na kamionvou dopravu

Ovšem to je pro nás výhodné, ne? Peníze z mýtného, peníze ze spotřební daně z nafty....stát dostane víc, než do silniční sítě vloží...:-P

0/0
3.5.2011 10:58

buxus

Re: Skrytý náklady na kamionvou dopravu

Řeč je o tranzitní dopravě a tranziťáci u nás naftu nekupují, kvůli našponované ceně. Dneska není problém přejet naše území, aby u nás nemuseli vzít ani litr.

0/0
3.5.2011 11:02

Hroznej.puberťák

Re: Skrytý náklady na kamionvou dopravu

Jo, to není, taky se jim nedivím, že tady netankují.

0/0
3.5.2011 11:18

Schmouddle

Re: Skrytý náklady na kamionvou dopravu

Ovšem to je chyba dementní cenové politicky státu, že? Přesně podle hesla sedřít ze silniční dopravy na daních co to jde. A ejhle, on ten trh funguje, akorát MF se mu už rok neumí nebo nechce přizpůsobit.

0/0
3.5.2011 11:49

buxus

Re: Skrytý náklady na kamionvou dopravu

O tohle se nehádám. Jen pochybuji o tvrzení "peníze ze spotřební daně z nafty" od tranziťáků.

0/0
3.5.2011 12:07

Schmouddle

Re: Skrytý náklady na kamionvou dopravu

To tvrzení je pravdivé. Pokud by stát chtěl, mohl by vybírat spotřební daň a DPH z nafty tranzitních kamionů. Že tak vlastní hloupostí nečiní je snad chyba těch tranzitujících chudáků, co mají tu smůlu a jedou tudy?

0/0
3.5.2011 12:54

horší než komunisti

Re: Skrytý náklady na kamionvou dopravu

nevozily by se šity z Polska bůhvíkam

0/0
3.5.2011 10:50

briza

Re: Skrytý náklady na kamionvou dopravu

Tady si zase nekdo lze do kapsy. Kamiony jsou zalezitosti poslednich cca 40 let a, svete div se, rohliky se pekly i pred nimi. :-P

0/0
3.5.2011 11:10

109e

Re: Skrytý náklady na kamionvou dopravu

R^

0/0
3.5.2011 12:12

109e

Re: Skrytý náklady na kamionvou dopravu

Ty potřebuješ jogurt z Hamburku ? Potřebuješ, aby lidi v regionu neměli práci ?

0/0
3.5.2011 12:03

mircxxx

POkud je nedostatek

kapacit, zvýší se cena za služby, pokud se zvýší ceny, přiláká to další podnikavce, poptávka s nabídkou se vyrovnají. Tak funguje trh. Plačící články nic nevyřeší

0/0
3.5.2011 9:24







Najdete na iDNES.cz