Diskuze
Krize pokosila část autodopravců, na trhu začínají chybět kamiony
Děkujeme za pochopení.
mrazik007
nechapu
Jak se tu pise o rakousku a svycarsku, kde udajne funguje zeleznicni doprava zbozi, tak to uz minimalne 7 let neplati a to presne do te doby, kdy to prestal dotovat stat. Musel dotovat, aby s to vyplatilo, ale dodaci doby dvojnasobne oproti kamionu.
Zeleznice nikdy nemuze byt efektivnejsi nez kamion, protoze nejdriv to nejak na nadrazi musite dostat, takze kamion nalozime, odvezeme na nejblizsi prekladiste, tam zase slozit a idealne primo do vagonu. Musime samozrejme pockat az se nam vytvori dostatecne dlouhy vlacek z vagonu a vlak muze vyrazit na cestu. Na ceste je nekolik zastavek v prekladistich, kde se vlak rozpojuje a zase spojuje s dalsima vagonama az konecne dorazi do cile, kde to zase prelozime na kamion a doveze do cilove firmy. Tohle cele musime doplnit tim, ze postavime spoustu novych a velkych prekladist u nadrazi, dostatecne velke sklady, dale cilove firmy musi vybudovat sklady, protoze frekvence zasobovani klesne minimalne na polovinu atd.
mrazik007
Re: nechapu
Dnesni firmy, napr. automobilky maji ve skladech cca 3 - 5 dnu vyroby, pak musi linku zastavit. Pokud do prepravy pouze kamionem vlozime vlak, musi se zvetsit sklad o minimalne 25%, ale co kdyz uz neni kam rozsirovat a take naklady na rozsireni se pohybuji v radech milionu ?
Pak tu mame tranzitni dopravu - predstava, ze kamion prijede na hranice, tam najede na vlak, prejede republiku a pak zase na hranicich sjede apokracuje dal je vice nez usmevna. Dejme tomu pres republiku to ma kamion 320 Km, pokud pojede rychlosti 80 Km/h udela to za 4 hodiny. Najeti na vlak zabere 10 minut, celkem potrebujeme aspon 20 kamionu to je 3,33 hodin nez tu mame vlak, ktery se muze vydat na cestu.
Uz se proberte vy co tady kricite o zeleznicni doprave, je to utopie.
polpot1
Krize....
a já si říkám proč se líp dýcha přčina se našla,tak ještě 3 takové krize a ovzduší bude zasetakové jak před 100 léty a bez jakých.koliv fin.nákladů
hony47
kamiony
dnes chybí kamiony a zítra k nim budou chybět řidiči,které stát za totáče vyráběl ve velkém v předvojenské autoškole
Hroznej.puberťák
Re: kamiony
To budou, hlavně díky vynálezu zvaném "profesák"
Hufo
to jo, tiráků je míň
kolony jsou o dva tiráky kratší.
tak ať lépe vytěžují auta. jeden čas jezdilo hrozně prázdných aut, když se to na křižovatce spočítalo, tak každej třetí měl zvedlou nápravu, páč nebyl plnej. a těch keců co jsme slyšel, přece nebudu někam odbočovat pro jednu bednu apod.
ab54321
Skrytý náklady na kamionvou dopravu
Pokud by neexistovala kamionová doprava, pak by dálnice vydrželi desítky let bez oprav. V tomhle ohledu každej daňovej poplatník nepřímo sponzoruje kamionovou dopravu.
modroko
Re: Skrytý náklady na kamionvou dopravu
Jo a nebejt těch kamionů tak si v obchodě nekoupíte ani rohlík neb k pekaři by neměl kdo a jak dovést mouku a další suroviny, a ani by neexistovaly obchodní centra, supermarkety apod., pže nikdo by tam nedostal tu spoustu betonu co je k tomu potřeba...někdy je lepší přemýšlet než nějakej názor poslat do světa ;-)
mircxxx
POkud je nedostatek
kapacit, zvýší se cena za služby, pokud se zvýší ceny, přiláká to další podnikavce, poptávka s nabídkou se vyrovnají. Tak funguje trh. Plačící články nic nevyřeší
buxus
Re: POkud je nedostatek
Ale to přece obvyklé. Obdobně brečí zemědělci - v tom jsou mistři světa. Moc se urodí a ceny půjdou dolů - státe dej dotaci. Úroda bude špatná, nebude co prodávat - státe dej dotaci. Totéž dopravní firmy. Vysoká cena nafty, dejte dopravcům vratku z daně. Vysoké mýtné - to je nespravedlivé, naše silnice nejvíc ničí cyklisti. Bude míň kamiónů, převíálcuje nás zboží z Číny, atd., atd.
Naviatik
tak tak
Kdo nikdy žádnou přepravu nezajišťoval, tak nemá zdání o tom, jaké jsou dnes na dopravu kladeny nároky.
Velký důraz se klade hlavně na rychlost, kvalitu a flexibilitu a to u železnice postrádáme.
Co na tom, že kamion stojí 50 000 a železnice třeba jen 30 000, hlavně, že to neohrozí prodej zboží za desítky milionů...
Hroznej.puberťák
Ad "vagónů je stále dost, tak v čem je problém"
... jak psal někdo dole. Problém je hlavně ve fungování Ćeských drah
janduben
Re: Ad "vagónů je stále dost, tak v čem je problém"
nejen v nem, proste vlak nikdy kamiony nenahradi, s tim by se meli lide smirit a vyplyva to uz z podstaty automobilove a kolejove dopravy, na kamion nalozim, dovezu primo k cili, kdezto vlakem je ta cesta daleko komplikovanejsi a u spousty poptavane prepravy se to proste nevyplati
beef-eater
Chybí kamiony?
Cože? Chybí kamiony? No včera při cestě Ostrava-Brno-Praha po dálnici jsem postrádal lecos, rozhodně jsem ale neměl pocit, že by nějak ubylo kamionů....
pehe68
Vlaky
A co doplnit nedostatek transportních kapacit přepravou na dráze. Kamiony by nepřekážely a neohrožovaly na silnicích, spokojenější budou ekologové a nakonec asi všichni.
heerer
Re: Vlaky
vlak potřebuje čas a čas jsou peníze, které klient pro kterého přepravu zajišťujete je věc na prvním míste...
pošleš li to vlakem, dodání bude v řádech dní opožděné;-)
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů
Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...
Parní Albatros opraví soukromá firma. Třicet let ho pak bude moci provozovat
Největší z parních lokomotiv patřící Českým drahám se dočká opravy a bude opět moci na trať. Na...
Komora: Loni přibylo žadatelů o podporu, farmy se rozdělovaly účelově
Po loňském spuštění tzv. redistributivní platby, tedy dotace, při které se vyplácí 3 500 Kč na...
Zemřel nobelista a průkopník behaviorální ekonomie Daniel Kahneman
Ve věku 90 let zemřel izraelsko-americký psycholog Daniel Kahneman, který získal Nobelovu cenu za...
Dražší než Costa Concordia. Pojistné škody za Baltimore jdou do miliard dolarů
Zřícení mostu Francise Scotta Keye v americkém Baltimoru může podle analytiků stát pojišťovny...