Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čínská Hawtai Motor zachraňuje zadlužený Saab, získá v něm třetinu

Čínským firmám se zalíbily evropské automobilky. Po záchraně Volva přichází další pomoc z Asie - tentokrát pro švédský Saab. Čínská Hawtai Motor Group investuje do výroby saabů 3,6 miliardy korun a na oplátku získá třetinový podíl ve firmě, která kvůli dluhům minulý měsíc musela zastavit výrobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin 2011

Žádná záchrana

Pouze prodlužování agónie. Čínani prostě jen asi potřebují vyprat nějaké peníze.

0/0
4.5.2011 10:39

Antonín, topič

Re: Žádná záchrana

Vás musel nějakej sáp předjet a od té doby vám leží v žalůdku.;-D

0/0
6.5.2011 13:25

CML po malé opravě

Ještě že ty zlé číňany máte

;-D

0/0
4.5.2011 1:14

Garp

.

no proc bych mel ridit auto , kdyz muzu pilotovat Saaba :) je to vyborne auto , a problemy automobilky me mrzi ,ale zas tolik nezajima .

0/0
3.5.2011 20:18

Martin 2011

Re: .

Před dvaceti lety by se s tím dalo souhlasitR^

0/0
4.5.2011 10:39

falda

A pak že EU nevzkvétá!

0/0
3.5.2011 17:02

kiv

Upřímnou soustrast investorovi

a současně gratulace švédskému daňovému poplatníkovi! :-)

Ta fabrika (automobilní část) nikdy,  zdůrazňuji nikdy v historii nevykázala ani švédskou korunu zisku. Zpočátku (do cca konce 60,let)  byla dotována zbrojařsko leteckou částí, potažmo skrytě přes zbrojní zakázky švédské vlády. Poté již min. 3 dekáty zcela nepokrytě  přímo ze státního rozpočtu. A jak vidět, i na sociálistické Švédsko došla bída, resp. dostávají rozum  ... ;-D

0/0
3.5.2011 16:01

ŠtěpánZ

Re: Upřímnou soustrast investorovi

jo jo.... měli by začít vyrábět šmejdy na pár let a používat ty nejlevnější materiály, tak jako u ziskových koncernů.... ;-)

0/0
3.5.2011 16:07

Martin 2011

Re: Upřímnou soustrast investorovi

To už dělají

0/0
4.5.2011 10:39

rudlanka

Saab

Můj strýc má Saaba z roku 1964 a stále funkční.

0/0
3.5.2011 15:39

WebFilozof

Re: Saab

A stále smrdící ;-D (Z roku 1964 má dvoutakt, že? Čtyřtakty byly až od roku 1967)

0/0
3.5.2011 16:02

KdysiBedlam

Re: Saab

Muj znamy ma Dodge z roku 38 a taky porad funkcni.

0/0
3.5.2011 18:17

KdysiBedlam

hmmm

Mne je Saab tak nejak sumafuk. Nikdy mne vzhledove ani jinak nezaujal. Je nejaky duvod si toto predrazene vozitko kupovat? Vzdy se mi zda, ze je plno jinych duvodu si koupit neco jineho a lepsiho.

0/0
3.5.2011 18:20

Rubik1

Re: hmmm

Mojí desetileté neteři je Saab taky šumafuk a nemusí kvůli tomu psát do diskuse.

0/0
3.5.2011 22:57

KdysiBedlam

Re: hmmm

Ohromna odpoved, ale jestli sis nevsimnul, tak jsem polozil i otazku.

0/0
4.5.2011 13:35

pteryx

"nezištná" pomoc

Ještě že ty číňany máme. Kdyby měl Západ špetku rozumu, nikdy by jim to neprodal.

0/0
3.5.2011 14:49

ProEvropan

Neexistuje Re: "nezištná" pomoc

Vsichni nespokojenci s VW, ktery koupil Skodu, by mohli videt, jak to mohlo se Skodou skoncit. V horsim pripade uz Skoda nemusela existovat, jako uz neexistji dalsi ceske firmy, ktere vlastnili t.zv. privatizatori.

0/0
3.5.2011 15:36

Antiblb

Re: Neexistuje Re: "nezištná" pomoc

O tom se nedávno psalo a např. Tatra může panu Klausovi "poděkovat" za kuponovou privatizaci. Tehdejší minist prům. a obch. již jednal o prodeji s Mercedesem. Mohlo to dnes být úplně jinak. A takových případů likvidačních privatizačních přehmatů by se našlo mnoho.

0/0
3.5.2011 15:49

Darik H

Hmmmmm

Timto u mne SAAB skoncil !

0/0
3.5.2011 14:08

vítr_v_zádech

Re: Hmmmmm

No a někdy vůbec u tebe začal?

0/0
3.5.2011 14:39

Reason

Re: Hmmmmm

a to jako proc? hlavne,ze jsou prachy a je jedno od koho. v praci ti to taky nevadi kdyz zaberes vyplatu i kdyz je majitel ko*ot :)

0/0
3.5.2011 15:00

Vendelín Nademlejnský mladčí 9

Re: Hmmmmm

Tak to je rozumný postoj vzhledem k faktu, že takto vlastní Číňani a Arabové většinu evropských bank, pojišťoven, elektráren, automobilek, farmaceutických firem a vůbec všeho.

0/0
3.5.2011 15:33

ManInBlack

Re: Hmmmmm

Nechápu proč by měl u Vás končit (pokud vůbec začal). Hawtai získá 30% (pro hnidopichy 29,9%) ve Spykeru, který Saab vlastní. Saab jako takový bude pokračovat ve své produkci nadále se současnými dodavateli. Budou tam jen čínský peníze. V Číně se sice nakonec Saab začne vyrábět, ale bude jen pro čínský trh. Pro zbytek světa se bude vyrábět nadále v Trollhättanu.

Hawtai investoval hodně peněz do vývoje moderních dieslů (nevím, komu je dodávají, takže těžko posoudit) a na vývoji převodovek spolupracuje se ZF, což je jedna z nejrenomovanějších firem v oboru na světě.

Radši si otevřete další pivo, zapněte suprstár/fotbal/hokej a nadávejte na ty bohatý šmejdy a jak by jim stát měl všechno vzít.

0/0
3.5.2011 15:50

Darik H

Re: Hmmmmm

Je to, jako kdyz by si sedlak prodaval vlastni grunt, pole, nebo podstatu obzivy. ... za chvilku se ze stane nevolnik !

0/0
3.5.2011 19:21

Rubik1

Re: Hmmmmm

On snad ten Saab živil jen nějaké zaměstnance na úkor jiných firem, které daně platí.

0/0
3.5.2011 23:01

radimdrv

Re: Hmmmmm

No bez těch čínských peněz by skončil definitivně, u všech, nejen u tebe. Zas tak kategorický bych nebyl, holt Evropa je chudá, protože živí vyžírky a nefachčenky, prachy se během posledních dvou tří dekád přesunuly do Asie, s tím nikdo nic nenadělá. A jak tu někdo psal, je to vítězství pro švédského daňového poplatníka, protože buď by SAAB dotovala vláda anebo by zaměstnanci skončili na podpoře. Když budou Číňani stavět naše dálnice, za polovic než švédská Skanska, tak po nich taky nebudeš jezdit?

0/0
4.5.2011 7:03







Najdete na iDNES.cz