Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mzdy top manažerů loni nerostly. Výjimkou je ČEZ nebo Komerční banka

Na vrcholku velkých firem v Česku se loni až na pár výjimek nepřidávalo. V největších firmách obchodovaných na pražské burze zůstaly obvykle odměny na stejné výši jako v roce 2009, někde dále klesaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mstuc

A to vše na úkor těch,

kdo OPRAVDU PRACUJÍ.!!!!!!!!

0/0
5.5.2011 7:52

certik_bertik

hmm

na dostavbu Temelína se asi sotva dostane:-/

0/0
4.5.2011 18:25

dávám tomuto nicku tak měsíc

A já myslel, že náš manažer chodí do fitka ...

A on má zatím hlad.;-(;-(;-(

0/0
3.5.2011 18:55

Vlasta Coufal

IQ

Tady létají hodnoty IQ, čísla, složité úvahy, atd., ale napsat větu bez pravopisných chyb je problém, že?

0/0
3.5.2011 14:22

pepcad

Re: IQ

Gramatika nema nic spolecneho s IQ, to by jste mozna mel vedet

0/0
3.5.2011 14:31

knedlikovicka

Re: IQ

a oboji dokonce ani nemají vliv na výši příjmu :)

0/0
3.5.2011 14:58

Národněfrontní kolaborant

Re: IQ

Máš tam hrubku jako kráva, tydýte.

;-D

0/0
3.5.2011 16:42

Cukino

Mzdy nerostly

Jsem stále přesvědčen, že není 10% jako 10%. Nárůst s ohledem na základní životní potřeby není vždy adekvátní . Ono třeba brát 18 tis. čistího a dostat 1800 přidáno se na každoměsíčním hospodaření rodiny projeví. Ale jestli někdo "vydělává" 150 tis. měsíčně a dostane přidáno 15 tis., tak se vsadím, že ten člověk to přejde mávnutím ruky a na jeho běžném hospodaření se to nijak neprojeví.

0/0
3.5.2011 13:14

houba_

Re: Mzdy nerostly

mit 150 nebo 165 je rozdil

0/0
3.5.2011 16:13

Konstrukter

ČEZ

A já myslel, že v ČEZu je již druhým rokem v platnosti strategie na nezvyšování platů... Jaktože to neplatí také pro nejvyšší zaměstnance ČEZu?

0/0
3.5.2011 13:12

everlast

Re: ČEZ

S klidným vědomím Vám mohu sdělit, že platy se v ČEZ již drahnou dobu nezvyšují, když jsou stále nulové.

0/0
3.5.2011 13:22

21century_schizoid_man

Re: ČEZ

ja bych byl dokonce tak odvazny a rekl, ze v CEZu ani platy vubec nemaji

0/0
3.5.2011 13:25

everlast

Re: ČEZ

Nechtěl jsem být až tak odvážný, ale musím s Vámi samozřejmě souhlasit.

0/0
3.5.2011 13:30

Konstrukter

Re: ČEZ

omlouvám se, měl jsem na mysli mzdy.

(překvapuje mě, že jste i přes mou chybu nebyl schopen pochopit význam mé otázky, když jste tak chytrý)

0/0
3.5.2011 15:35

pepcad

ostatni

Soukrome firmy at si vyplaci odmeny jake chteji ale je naprosto nepripustne aby cvicene opice ve vedeni polostatniho cezu si vyplaceli odmeny jako hrom....

Jaky je rozdil mezi profesorem na univerzite a vedenim cezu (pomineme li tak tretinove IQ co maji manazeri v cezu oproti prumernemu IQ vysokoskolskeho profesora)

Proc manazeri nejdou pekne podle tabulek jako vsichni ostatni ve statnich firmach???

A my to tem smejdum jeste platime

0/0
3.5.2011 12:06

kolos.veliky

Re: ostatni

Vy znáte IQ manažerů ČEZu? A nebo jen tak obyčejně závidíte?

0/0
3.5.2011 12:28

Vosta Jindra

Re: ostatni

tady se stalo módou obviňovat ze závisti každého, kdo se pozastaví nad zisky, které jsou zjevně nemravné. To ale se závistí vůbec nesouvisí. Holá pravda je taková, že držet ČEZ v zisku skutečně není příliš namáhavé. Já si nemyslím, že by ČEZ vedli pitomci, ti tam sedí hlavně v dozorčí radě, ale jedinou kvalifikací Romana a spol. je udržovat úzké vztahy s politiky všech barev a lobovat a lobovat. Pak není divu, když ČEZ dostane jen tak 60 mld. To se pak dobře hospodaří a zdražovat lze přeci pořád. To pak ale není odměna za manažerskou práci, ale za něco, za co by rozhodně odměňován být neměl.

0/0
3.5.2011 13:08

pepcad

Re: ostatni

Presne tak, jenomze tito lide nevidi, ze preji odmeny manazerum ve skode auto, nebot jsou opravdu dobri ze maji zisky v tak precpanem odveti jako jsou auta...ale generovat zisk v cezu NENI zadne umeni.......

Smutne na tom je to, ze tito lide (kteri kazdemu rikaji ze zavidi) asi nechapou ze ty stedre premie jim dotuji z vlastni kapsy......

0/0
3.5.2011 13:39

kolos.veliky

Re: ostatni

Kdyby se diskutující jen pozastavil nad zisky, dá se s ním jen souhlasit. Ale když se někdo naváží do lidí, které osobně nezná a kteří mohou mít IQ vyšší nejen než on, ale i zmínění profesoři, nezaslouží si nic jiného.

Netvrdím, že držet ČEZ v zisku je extrémně namáhavé, ale podívejte se na Sazku. Tam je to stejně jednoduché a jak dopadla.

Pokud jde o pana Romana, podle mě je to jeden z nejlepších manažerů v republice, který měl první výrazné manažerské úspěchy již v době studia. V té době, kdy spousta jiných má zájem pouze o holky a o pivo. A že manažer lobuje? Co je na tom? Dělají to manažeři po celém světě a jediné co je k tomu vede je prosperita firmy.

Že ČEZ nemá být polostátní je jasné, ale o tom nerozhoduje management firmy.

0/0
3.5.2011 14:20

pepcad

Re: ostatni

To jiste, hlavne jejich vysledky treba na Balkane ze? Tam se jim to opravdu podarilo, vlastne co to povidam, tam to cez projel na cele care.....takto si uspesne vedeni nepredstavuju. A jejich zisk? 80% Generuje CR. Roman je mozna dobry manazer, ale na jeho miste by fungoval stejne i clovek s vyucnim listem. Ono od lobovani neni daleko k uplaceni a pokud se podivame jak ERU jde na ruku cezu, tak bych se ani nedivil ze tam nejake to "lobovani" bylo...

Sazku sem nepletete to je trosku neco jineho, tim spis ze neovlada strategickou surovinu, nehlede na to ze sazka byla politicky dost natlacena financovani  O2 areny.......

Takze, cez bud znarodnit a regulovat a nebo prodat celi a tvrde jim slapat na paty tak jak jim to delaji staty na balkane......ale trvam si na svim ze v cezu si tak ohromne premie nezaslouzi nikdo!

0/0
3.5.2011 14:31

kolos.veliky

Re: ostatni

Na Balkáně to ČEZ projel díky Romanovi? Nevěděl jsem, že má na starosti i balkánskou energetiku a rozhoduje o tom, zda tam ČEZ vstoupí nebo ne. Že velké procento zisku ČEZU generuje ČR je snad logické. Je to dominantní firma na českém trhu, prodává proud většině domácností a firem v ČR. Možná by rád všechnu elektřinu prodal do Německa. Ten Váš výuční list beru jako nadsázku, máte pravdu - je zde v republice možná pár desítek lidí, kteří by to zvládli stejně jako Roman.

Sazka byla natlačena a proto si pan Hušák odhalil vlastní pamětní desku. Doufám, že vedle ní pověsí druhou - pro hrobaře Sazky. Z podstaty věci je Sazka totéž - dominantní postavení na trhu, zajištěné příjmy a dostatek peněz na režii. Hušák je megaloman a ne politická oběť.

S Balkánem si odporujete - napřed to ČEZ projel a na konci už balkánské státy tvrdě šlapou na paty.

O tom, že jsou odměny v ČEZu přehnané souhlasím, ale - motivační program si neurčuje ředitel, ale vlastníci, tedy stát.

0/0
3.5.2011 14:49

Dudlik12

Re: ostatni

jak chceš srovnávat SAZKU které stát neustále doplňoval konkurenci a ČEZ ten tady má maximálně konkurenci v distribuci a prodeji nikoliv ve výrobě to by zvládlo kromě těch několika 10 lidí jak píšeš také několik málo dobře cvičených opic ... on není nic víc a nic míň než alokátor odměn do poslanecké sněmovny a politických stran co si jako myslíš, že je to za myslitele....  navíc expanze do polska a rumunsak tím se chlubil jako vlastním nápadem kdesi u u prokopa v baru jménem krásný ztráty a je to pěkně dlouho  a tak to také krásnou ztrátou dopadlo...

0/0
3.5.2011 15:40

21century_schizoid_man

Re: ostatni

on to IQ muze zavidet i tem manazerum

0/0
3.5.2011 13:22

pepcad

Re: ostatni

Mno mozna by neskodilo se naucit trochu cist.....rikam ze v soukromem sektoru a sektrou kde je zdrava konkurence at si vyplaceji odmeny jake chteji.....ale v oblasti kde mam dominantni postaveni a navic z vice jak poloviny patrim statu, neni opravdu zadne umeni a zvladnout to opravdu cvicene opice........

Doufam ze uz jste to pochopil, jinak me IQ je 135 coz neni nic extra ale ani nic hrozneho, proste lehky nadprumer.....

0/0
3.5.2011 13:36

everlast

Re: ostatni

A znáte tedy IQ manažerů ČEZ? Zřejmě ano podle Vašeho prvotního příspěvku. Mohl byste se, prosím, s námi podělit o tuto informaci?

0/0
3.5.2011 13:44

knedlikovicka

Re: ostatni

nezlobte se na mě, milý pane, ale asi tak 135mm, protože tam přesně Váš bulvární komentář spadá...

0/0
3.5.2011 14:18

pepcad

Re: ostatni

co je na tom bulvarniho? Ze se mi nelibi ze "kapacity" na univerzitach maji smesne penize, kdezto lide co pracuji prakticky pro stejneho zamestnavatele a ridi podnik ktery prakticky nemuze skoncit v zapornych cisel maji tisice nasobky na odmenach????

0/0
3.5.2011 14:35

knedlikovicka

Re: ostatni

bulvarni je komentovani neciho IQ, bez blizsich znalosti (i kdyby to byla nadsazka/sarkazmus) a chlubeni se vlastnim, tim to degraduje veskery nazor o tom, je primerene a co ne (nebo chcete-li moralni a amoralni)

0/0
3.5.2011 14:38

knedlikovicka

Re: ostatni

mimochodem na prikladu sazky je uvedeno, ze i polostatni monopol se vytunelovat samozrejme da, jde jen o predstavivost. A uz vubec nebudu resit, jestli to bylo jednodussi nebo ne, vystup jsou penize a ty jsou univerzalni, protoze jinak doporucuji uchazet se o misto v dozorci rade CEZU.

0/0
3.5.2011 14:40

knedlikovicka

Re: ostatni

kdyz uz se chcete bavit o skolstvi, to jako statni monopol na vzdelani jeste stale negeneruje zisk, cili co dostane, to prerozdeluje jako jakakoliv jina statni instituce, a stale jsme 20 po "prevratu" nedospeli ke stavu, kdy skola dostane dary od svych absolventu, cili, kapacity nema kdo jak zaplatit :)

0/0
3.5.2011 14:54

Dudlik12

Re: ostatni

R^ navíc mám IQ dost podobně vysoké jako pepcad a bohužel to s češtinou nemá nic společného hravě se učim cizí jazyky (nazpaměť ne gramaticky) , ale jinak jsem veškerá dis co existují dislektik, disgrafik a chyby v projevu psaném českém neuvidim ani  za 100 let při IQ 250 bohužel...

0/0
3.5.2011 15:45

jirha

To je vidět jak nerozumíte tomu co píšete

Proč si loni rozdělili méně peněz na mzdách a odměnách? Protože si odměny za rok 2009 vyplatili již v roce 2009 a ne v roce 2010 jak bývá běžně zvykem. Důvodem byla skutečnost že se v roce 2010 měnil strop odvodů.

Takže rok 2009 vytvořil bezprecedentní nárůst který se pak další léta bude srovnávat s jiným základem. V roce 2009 se brali odměny za rok 2008 i za rok 2009.

Takže v tomhle je zakopaný pes to by ale zpravodajci z burzi a ekonomičtí novináři museli hejbnout svýma línáma zadkama aby na to přišli.

0/0
3.5.2011 11:12

kolos.veliky

Re: To je vidět jak nerozumíte tomu co píšete

Prosím, sdělte nám ve kterých firmách děláte mzdového účetního nebo personalistu. Děkuji

0/0
3.5.2011 12:29







Najdete na iDNES.cz