Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČEZ startuje elektroauta. A staví dobíjecí stanice

Letos by mělo v Česku vzniknout téměř 60 dobíjecích stanic pro elektromobily. Nejméně 35 z nich přitom dle včerejšího oznámení hodlá vybudovat společnost ČEZ. V únoru oznámila podobný plán také konkurenční Pražská energetika. Ta by chtěla postavit další dvacítku stojanů. V prvních měsících provozu bude nabíjení zdarma, nebo za "symbolický poplatek".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

VEGR

www.elektromobil.wz.cz

Nevím, z jakých statistik čerpá svaz dovozců, ale v ČR jezdí prokazatelně 43 vozidel na elektřinu a 48 na elektrický pohon.  Toto jsou vozidla postavená na elektřinu od výrobce, pak zde jezdí ještě vozidla, kterým byl změněn pohon na elektrický. Jde o vozidla zaregistrovaná. Mě tu stojí ještě cca 10 vozidel, která mají bianko TP, tedy nejsou zaregistrovaná a údajně je v ČR zaregistrováno ještě 564 vozidel na solární pohon. Tento údaj mohu pravděpodobně brát za relevantní, protože na  mé upozornění pravděpodobné chyby v registru vozidel mi byla slíbena náprava a prošetření již před lety. Žádné takové vozidlo jsem neviděl, ale to neznamená, že není.

Palivové články jsou drahé, mají malou účinnost a potřebují velice čistý vodík, který je drahý a potřebuje složité hospodářství.

Za normální auto považuji elektromobil-je normální  smrdět, prdět a chlastat neobnovitelné palivo ze sotva 20ti% účinností?

Když u nás nešel proud,elektromobily jezdily a ostatní auta stála frontu u benzinky

0/0
8.5.2011 12:09

robinhud

Sázel bych na palivové články.

Žádné dobíjení. Pouze doplnění plynu jako u dnešního LPG. Vodík nebo zemní plyn zaleží na použité technologii. Další výhoda žádný problém s vytápěním interiéru vozu v zimě. Možnost přídavného plynového topení využívající paliva vozu nebo tepelné čerpadlo  poháněné elektromotorem jako dnešní klimatizace na chlazení s možností topit.;-)

0/0
5.5.2011 9:35

kiv

Další dotovaný nesmysl a tunel snů

Takže soláry a řepku už máme za sebou, hurá do dalšího dotovaného nesmyslu!!;-D Elektroauta jsou slepou a mrtvou vývojovou větví , která nikdy v dohledném budoucnu (50let) nikam nepovede.

To, že je státy dotují (jedněm ukradnou, druhým přidělí) je alibismus na úrovni té řepky a hlavně báječný byznys pro všechny zúčastněné až na ty co jim to platí - tedy danové poplatníky ...:-/

0/0
5.5.2011 9:16

briza

Re: Další dotovaný nesmysl a tunel snů

Takhle nejak si predstavuji argumenty majitelu konskych povozu pri nastupu prvnich vozitek pohanenych parou.

0/0
5.5.2011 19:22

dodo-dodo

prodejni cena

jenze oni v tom vypoctu jeste zapominaji na to, ze to Polo po treba 5-ti letech provozu jeste prodam za nejaky peniz, ale elektro auto bude prakticky neprodejne, jelikoz investice do novych baterii je pekna suma penez

bral bych neco na pul cesty, auto si koupim, ale baterie by sly provozovat na pronajem, tak jako s benzinem, dochazi baterie, prijedu k "cerpacce na elektriku" vyndaji mi vybite a daji zase funkcni, ovsem to je asi hoodne vzdalena budoucnost;-D

0/0
5.5.2011 8:47

mpixel

Elektromobily jsou hloupost.

Baterie pracují na chemickém principu. A tak v nich v čase probíhá chemická degradace. Na baterie působí navíc velké rozdíly teplot. Pod rozpálenou kapotou na slunci se může teplota vyšplhat až ke 100C. A naopak chceme aby akumulátory fungovaly i v zimě při -40C. Díky výkyvům teplot jejich životnost výrazně klesá. Navíc na pořádný výkon pro motor jich musíte mít docela hodně a proto jsou velmi drahé. A hmotnost auta je díky nim o dost vyšší.

0/0
4.5.2011 22:40

Krištof

A co klima?

A jaký to bude mít dojezd až si v létě pustím klimu a v zimě topení?

0/0
4.5.2011 16:51

kyjovan.cz

Re: A co klima?

Klima a topení budou přece benzínové ;-) Bufík ;-)

0/0
4.5.2011 17:55

FiS95

Proč mě nepřekvapuje, že ČEZ podporuje elektromobily?

Jen se snaží vyfouknout trh olejářům. Dotují různé Geenpeace a podobné ekoteroristické buňky a ty blokují těžbu ropy a lobují za její zdanění a za solárníky a elektromobily. Stačí šoupnout Grínpísákům pár desítek milionů a vrátí se to ziskem miliardového trhu.

0/0
4.5.2011 16:31

fryzy

Automobilky

říkají, že cena klesne až se budou vyrábět ve větších sériích .. A kdo je jako má vyrábět, snad ty automobilky ne ? Tak hupky dupky do toho, já si rád na ježdění po městě koupím elektromobil, ale musí stát stejně jako normální auto. A ono by to šlo, kdyby se chtělo, ale když se nechce, to je kolikrát horší, než když se nemůže.

0/0
4.5.2011 15:41

ludekn

Re: Automobilky

Ono možná naopak: kdyby se začalo vyrábět ve větších sériích, opravdu větších, tak obrovským způsobem vyběhne cena baterií, respektive kovů do nich. Už teď stoupá a to je tažená hlavně elektronickými "hračkami". Každý elektromobil vydá za tisíce. Takže se stávajícími technologiemi těžko rentabilní, v malém i velkém.

0/0
5.5.2011 7:58

horác

marketingový tah obchodních řetězců

chytrý tah od marketů, musí tam přijet k dobití a když už tam je tak si určitě něco koupí

0/0
4.5.2011 15:38

kyjovan.cz

Nejde o nic jiného, než o přenesení emisí mimo města...

Ať si i na venkově užijí našich městských emisí...

0/0
4.5.2011 14:00

oneill

Re: Nejde o nic jiného, než o přenesení emisí mimo města...

1. Stejně lze argumentovat o železniční dopravě

2. ČEZ má dvě jaderné elektrárny a teď jsou v síti také slunečníky a větrníky:-P

0/0
4.5.2011 14:34

koprak

Re: Nejde o nic jiného, než o přenesení emisí mimo města...

Měsíčník nemá co žrát...

0/0
5.5.2011 6:42

maiad

Re: Nejde o nic jiného, než o přenesení emisí mimo města...

;-DR^

0/0
5.5.2011 11:15

petr.n_22

Re: Nejde o nic jiného, než o přenesení emisí mimo města...

Jádro je jediná cesta a CO2 neprodukuje.

0/0
4.5.2011 15:13

kyjovan.cz

Re: Nejde o nic jiného, než o přenesení emisí mimo města...

Naprosto souhlasím R^

Akorát ortodoxní ekologici se můžou z jádra pominout ;-)

Jedině že bychom jim zavedli dobíjecí stanice přímo z fotovoltaiky a větrníků bez zálohy.

Nefouká? Nesvítí? Hmm, tak ekologisti nejezdí ;-)

0/0
4.5.2011 17:54

certik_bertik

Re: Nejde o nic jiného, než o přenesení emisí mimo města...

vždyť můžeme mít obojí

0/0
4.5.2011 18:00

kyjovan.cz

Re: Nejde o nic jiného, než o přenesení emisí mimo města...

No to můžeme, ale málokdo si uvědomuje, že pokud chceme mít v zásuvce elektriku nepřetržitě (a o stálém napětí a frekvenci) , měly by v síti být nachystány spolehlivé nahřáté zdroje o stejném výkonu, jako ty nahodilé (FV a vítr) jako horká záloha. Ve větru máme instalovaný výkon asi 200MW, ve slunci asi 2GW. Takže by bylo potřeba třeba dva a půl Chvaleticc (2,5x800MW) nebo tři Mělníky (3x700MW) nastartovaných jako horká záloha...

0/0
4.5.2011 20:05

certik_bertik

Re: Nejde o nic jiného, než o přenesení emisí mimo města...

podívejte když se budete stavět k tomu že to nejde, tak to nepůjde. Němci se o to pokoušejí a nakonec to zvládnou po dlouhých peripetií, oni zvládli leccos

0/0
4.5.2011 22:01

misak4

Re: Nejde o nic jiného, než o přenesení emisí mimo města...

Tak jednak jak je psano vyse, uhelne elektrarny nejsou jedinym zdrojem el. energie. Dobijeni ellktromobilu je idealni vyuziti pro solarni, protoze neni nutna kontinuita dodavaneho proudu, a za 2, velka elektrarna ma mnohem lepsi kominove filtry, ne6 o cem se muze autu zdat, takze mnozstvi skodlivyn vypoustenych do ovzdusi klesne.R^

0/0
4.5.2011 19:56

kyjovan.cz

Re: Nejde o nic jiného, než o přenesení emisí mimo města...

No zase takový rozdíl (myslím třeba aspoň o řád) to není, viz článek:

Malý elektromobil 78 g* (např. Peugeot iON)

Malý naftový vůz 87–89 g* (VW Polo 1,2 TDi Blue Motion)

Pořád se propírají emise CO2. Tedy malý quiz: kolik je v atmosféře CO2 v procentech?

Většina mých známých na tuto otázku odpovídá většinou v jednotkách procent. Kolik to je podle vás? A prosím bez googlu :)

0/0
4.5.2011 20:09

misak4

Re: Nejde o nic jiného, než o přenesení emisí mimo města...

no, podle mne hlavne neni problem v CO2, ale v ostatnich latkach, popilku a karcinogenech. CO2 se i v prirode prirozene vyskytuje a je jen takova eko bublina, ale popilek a mikro castice je pro zdravy vetsi bordel.

0/0
4.5.2011 23:47

lycman

Mi se to líbí

Jednak mám rád nové technologie a pak si myslím, že bez podobných startovacích projektů se vývoj dále nepohne. Nicméně, ekonomicky je to jen drahá hračka a bez rozumné a stabilní eneregetické koncepce, která bude přijata nejen v ČR, ale třeba i v EU, se ani ekologické hodnocení nedostane do černých čísel. Spíš mám dojem, že i "ekologická nula", kdy se vyrovná bilace škodlivin ušetřených a vyprodukovaných pro výrobu a provoz takového auta,  bude dobrý výsledek.

0/0
4.5.2011 13:53

examinor1

ekonomické to není a ekologické?

když srovnám náklady na pořízení a množství km které musím ujet aby se mi to na palivu vrátilo, je to mimo realitu:

rozdíl mezi cenou ele auta a dieselu které jsou jako příklad v článku: 409.900, rozdíl v nákladech na km max. 1,05 kč

tzn, že v elektroautě bych musel ujet 390380,95 km než se mi náklady na pořízení vrátí.

to je nereálné. navíc elektroauto má spoustu známých neduhu - váha, dojezd, max rychlost, délka dobíjení a taky živostnost baterií.. dokud nebude stát půlku s alespon trojnásobným dojezdem, nemá cenu o tom ani uvažovat..

0/0
4.5.2011 13:33

sechy

Roman bydlí ve Velké Chuchli

Taky by si redaktor mohl ověřit informace, Martin Roman a další manažeři ČEZu bydlí ve Velké Chuchli....

0/0
4.5.2011 13:27

AAA2

Re: Roman bydlí ve Velké Chuchli

jo, pricemz Radotin je hned vedle :)

0/0
4.5.2011 14:14

AAA2

nabijeni u mekace

myslite ze se elektromobil nabije rychleji nez snite big mac menu?

0/0
4.5.2011 13:26

petr.n_22

Re: nabijeni u mekace

V budoucnu (palivové články- tankování vodíku, suprakapacitory) ano.

0/0
4.5.2011 15:15







Najdete na iDNES.cz