Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Karlův most odřízla barikáda z knih, vydavatelé protestovali proti DPH

Šestašedesát let po začátku Pražského povstání v hlavním městě znovu vyrostla barikáda - tentokrát z knih. Vydavatelé tak na levobřežním konci Karlova mostu protestovali proti plánovanému zvýšení DPH u knížek. Varují, že takový krok ohrozí vzdělanost národa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dehtak

knihy nectu

ale obcas si koupim nakej technickou leteraturu v BEN a muzu rict ze ty ceny jsou strasny . Pritom je to jen papir.

0/0
6.5.2011 20:09

kadet

DPH cenu knih nezmění

vemte si, že v Británii se chlubí, že na knihy nemá žádnou DPH. Myslíte si, že knihy v Británii jsou lacinější? Nikoliv. Ceny jsou vždy tržní. Nebudou-li lidé mít peníze, tak stávající-nižší DPH zvýšení zájmu o knihy nepomůže. Cena však klesne i při zvýšení DPH.

0/0
6.5.2011 18:53

kadet

Re: DPH cenu knih nezmění

Ano, souhlasím s tím, že vyšší DPH asi zdraží mladým lidem bydlení. Možná však jen developeři méně vydělají a ani ceny bytů nebudou muset být vyšší.

0/0
6.5.2011 18:55

skeptický

Vzdělanost a DPH

Já osobně si myslím, že i kdyby byly knihy za korunu tak drtivá většina Čechů by si je stejně nekoupila. Pro značnou část populace je četba Blesku jejich maximálním duševním vypětím.

Pokud by mělo jít o výjimky z DPH, tak nanejvýš na publikace přinášející kvalitní poznatky a znalosti a nechápu význam pisatelů čtiva na pláž pro vzdělanost národa, totéž se týká sebraných spisů současných či bývalých politiků. Co mě týče, tak cena kvalitní a nadčasové odborné publikace je pro mne jen informací, zda si ji mohu koupit hned, nebo si na ni našetřit. Bez Vieweghů, Grishamů, Steelové a mnoha dalších se obejdu, nanejvýš si je půjčím v knihovně na dovolenou.

Tak jak Nova ukázala skutečnou kulturní úroveň našeho národa, tak zní falešně bědování nakladatelů.

0/0
6.5.2011 15:02

jozicka

kecy

Vysvetlete mi to logicky - jedna velka kniha stoji 50,- Kc, a druha kniha mala kniha stoji 350,- Kc.   Naklady na tisk prvni je vetsi, nez naklady na tisk druhe (te popularni).

.

Neverim tomu, ze se po zvyseni DPH cena u obou knih zvetsi o DPH.  (to spis ten autor popularni knihy bude mit mensi provizi).

0/0
6.5.2011 11:44

weneto

Je veskrze zábavné tu číst

názory podporující zvýšení daní:). Já osobně jsem přesvědčen, že tato vláda by měla využít té vzácné příležitosti 118 hlasů ve sněmovně a začít spořit na výdajové straně rozpočtu, zatím se bohužel neděje veskrze nic krom skandálů. Bohužel mám tady v ČR pocit jisté jednostranosti v přístupu k daním - pravice čistě pravicově zvyšuje nepřímé daně (u pohoných hmot již za hranici normálnosti a na úkor výše samotného výběru), ale přímé nějak neklesají (i když Kalousek jako reformí krok navrhuje zrušení vlastní reformy se superhrubou mzdou) a po nástupu levice se pro změnu zvýší daně přímé ,ale nějak se zapomene něco dělat s těmi nepřímými (možná jen kosmeticky). Což o to daňové zatížení v ČR není např. v porovnání s Rakouskem nijak děsivé, nicméně jsem vždy dojatý jak tu místní fans obhajují zvyšování daní své milované partaje namísto, aby řvali ti na pravo že pravice nesnižuje daně přímé a ti nalevo se vztekali proč se nesnižují daně nepřímé.

0/0
6.5.2011 11:21

RedSquirrel

Důležitější jsou potaviny...

0/0
6.5.2011 9:34

skeptický

Re: Důležitější jsou potaviny...

Přesně tak, plný břich, Krampol na obrazovce a pivko po ruce - to je ta pravá vzdělanost

0/0
6.5.2011 15:05

Lokutus 12

....

předpokládám, že většina těch mamlasů volila trojkoalici ...a ted by chteli naký vyjímky Rv, tak to NE soudruzi, reformy musejí dopadnout na všechny R^

0/0
6.5.2011 7:33

akademik Richard

Re: ....

vyjimky jsou spatne. Nicmene zvysovat DPH a pak cely vynos venovat na vyrovnani tohoto zvyseni, to muze napadnout jen poradne ehm jelito. Rozumne nizka dan bez vyjimek je dobry napad

0/0
6.5.2011 8:27

vsamotar

Zvýšení DPH je podvod! Nic než zdražovačka!

A krom toho se zjistilo, že zvýšení DPH nebude mít ŽÁDNÝ ale opravdu ŽÁDNÝ pozitivní dopad na státní rozpočet, protože zvýšením DPH se zvýší náklady i státním institucím a tím pádem se z veřejného rozpočtu víc utratí. No nenakopali byste takovéhle "odborníky" ,kterým tohle nedošlo, někam?;-€

0/0
6.5.2011 6:56

petr____22

dph z knich

Chtelo by to provest experiment, na nejakou dobu snizit tu dan skutecne na nulu, co by se stalo

a> doslo by ke zlevneni vsech knih

b> ceny by zustaly stejne

c> ceny by se zvysily

Obavam se toho, ze moznost a> by nebyla prilis casta (jako u benzinu). Docela by me zajimaly statistiky prodeje, spousta knih s puvodni cenou kolem 1000 Kc se prodava v levnych knihach za 100 Kc, tak na tom nebude prumysl zase tak spatne, kdyz je mozone vydavat knihy ktere je nutne zlevnit na desetinu aby se prodaly.

0/0
5.5.2011 23:52

dana33

Mala dan

V Nemecku je na knihy jen 7% DPH jako na potraviny. Myslim, ze je nesmirne dulezite, aby lidi cetli a take deti, ktere laka pocitac a televize. Knihy delaji moc pro vzdelanost naroda a mely by byt cennove dostupne! Cteni rozsiruje slovni  zasobu a myslim, ze je dulezite pro cinnost mozku, ze clovek, ktery cte zustane dele dusevne fit. Pokladam tento krok za nerozumny.

0/0
5.5.2011 23:31

Sucipej Roznec

Re: Mala dan

1) kdyz chces mentorovat o slovni zasobe, tak si nejdriv zkontroluj hrubky ve vlastnim projevu

2) zrizeni prukazky do knihovny vyjde na tolik, jako par lahvacu, takze i ten nejposlednejsi chudak muze precist stovky knih, kdyz vrati lahve

0/0
5.5.2011 23:38

Upir_Spike

Re: Mala dan

ad 2) to jako knihovna sama bude psát knihy? když je nakladatelé nevydají, jelikož by to nebylo rentabilní...

0/0
5.5.2011 23:47

Sucipej Roznec

Re: Mala dan

To uz je ale jine tema(mimochodem nakup novych knih rozhodne neni nejvyznamnejsim vydajem knihoven). Reagoval jsem na to, ze knihy jsou potreba, aby z nas nebyli blbci. Kolik krasnych a hodnotnych knih se vali v antikvariatech? Kolik lidi se muze potesit z par vytisku v knihovne... Cela tahle akce je jen lobby knihkupcu a nakladatelu. 13 tisic titulu rocne na nas maly trh? A cim jsou naplnene prodejny levnych knih? Zvyseni DPH mozna par zaintersovanym zkrouhne zisky, ale na vzdelanost to tezko bude mit nejaky vliv.

0/0
5.5.2011 23:54

Upir_Spike

Re: Mala dan

poslední věta je hloupost...ukázky ze zahraničí jasně ukazují nepravdivost vašeho výroku.

Levne knihy? prodávají výprodejové tituly, které nešly na odbyt....skutečně mají jen malý zlomek produkce. Vždyť si ani nenaplní prodejnu knihama a musí tam prodávat spoustu nonfood věcí.

Knihovny kupují z hodně velké části nové knihy...vždyť ty faktury vidím

0/0
6.5.2011 11:29

akademik Richard

Re: Mala dan

kdyz nakladatele nevydaji, rad si stahnu knizku z netu. Za polovicni cenu ne-li mensi

0/0
6.5.2011 8:24

Sucipej Roznec

Re: Mala dan

To uz je ale jine tema(mimochodem nakup novych knih rozhodne neni nejvyznamnejsim vydajem knihoven). Reagoval jsem na to, ze knihy jsou potreba, aby z nas nebyli blbci. Kolik krasnych a hodnotnych knih se vali v antikvariatech? Kolik lidi se muze potesit z par vytisku v knihovne... Cela tahle akce je jen lobby knihkupcu a nakladatelu. 13 tisic titulu rocne na nas maly trh? A cim jsou naplnene prodejny levnych knih? Zvyseni DPH mozna par zaintersovanym zkrouhne zisky, ale na vzdelanost to tezko bude mit nejaky vliv.

0/0
8.5.2011 23:54

TVK

Nneí to o DPH

Knižní "průmysl" určitě nezlikviduje zvýšení DPH, které se projeví v případě plného započítání a to navíc v průběhu 2 let zhruba 7%. Kniha je médium, které dnes čelí konkurenčnímu tlaku ostatních informačních a zábavných kanálů a technlogií a bohužel, v dnešní době bude prohrávat. Podobným vývojem si v minulých letech prošel audio a videoprůmysl, jehož roční obrat v ČR je momentálně zcela zanedbatelný (400milKč?), kde byly technologie vůči zabezpečení / zajištění autorského práva a ochraně před kopírováním o několik kroků napřed.

Čistě z legrace a zájmu na základě této diskuze jsem si hodil do vyhledávače 2 odboné knihy, které byly základem mého studia v polovině 90-tých let a které tehdy dohromady stály i po studenstkých slevách cca. 30% průměrné čisté mzdy. Jen v češtině několik desítek odkazů a 230MB ke stažení. Upřímně , koupí si někdo dnes takovou knihu? vydá ji někdo a prodá?

0/0
5.5.2011 23:30

akademik Richard

Re: Nneí to o DPH

R^

0/0
6.5.2011 8:26

luban12

Docela zábavná demonstrace

Nevím,jak přišel sečtělý demonstrant  k takovému zjištění,že když nebude číst,tak z něho bude to co hlásá jeho velký transparent :-P. Asi neví co to slovo znamená, protože by jinak použil mírnější výraz. Ti kteří si demonstranty najali by měli příště provést lepší a inteligentnější "materiál".

0/0
5.5.2011 22:39

king David

Re: Docela zábavná demonstrace

Asi tak. Je to jen boj o komerční zájmy. Nic víc.

0/0
5.5.2011 22:44

standa666

inteligence naroda?? dobrej for!

jak prosim vas ohrozuje zvysena dph inteligenci naroda? :) 90% knih co se prodava jsou knihy vylozene "odpocinkove" pricemz vetsinu z nich dela cervena knihovna (takova je statistika). tech 10% kvalitnich knih si kupuji lide pro ktere par desetikorun zase neni takovy rozdil.

0/0
5.5.2011 22:24

standa666

Re: inteligence naroda?? dobrej for!

ja bych rekl ze knihy solidne (nikoli popularne) historicke, poezii, atd nekupuji lide s prijmy pod 20.000 korun a pokud ano tak jich je v zemi asi tak dvanact.

0/0
5.5.2011 22:26

Tommyg14

Re: inteligence naroda?? dobrej for!

Lidé, kteří pravidelně čtou i méně kvalitní literaturu, mají i prokazatelně lepší písemný projev, například používají alespoň interpunkci. Nehledě na ceny učebnic, které jsou zvláště pro vysokoškoláky už teď likvidační. A i když se většina učebnic dá najít online, rozhodně se studium z obrazovky nevyrovná knize v rukou

0/0
5.5.2011 22:34

king David

Re: inteligence naroda?? dobrej for!

Zvyšuje se inteligence národa čtením komerčních blábolů, které vydává kdejaký (ex-)politik, nebo pisálek vrtající se v životě nějaké mediálně známé osoby? Vždyť je to sprstá komerce a na ní má být nižší DPH?

0/0
5.5.2011 22:43

Tommyg14

Re: inteligence naroda?? dobrej for!

Já nejsem proti zvýšení DPH, jen prostě nevěřím tomu, že knihy nemají vliv na inteligenci národa, jak to tady kolega naznačoval

0/0
5.5.2011 22:57

Sucipej Roznec

Re: inteligence naroda?? dobrej for!

Skripta mohou byt bez problemu v elektronicke podobe a zdarma(mnohdy tomu uz tak je). A knihovny kvuli vyssimu DPH take nezaniknou. Je to jen lobby knihkupcu a nakladatelu, kteri chrli na trh stovky tun braku, ktery se po roce presouva do levnych knih a prodava na vahu.

0/0
5.5.2011 23:28

akademik Richard

Re: inteligence naroda?? dobrej for!

vystudoval jsem 2 VS a ucebnici jsem si koupil z mladicke nerozvanozsti cca 5x. Tiskarnu znas? Nebo kopirku? Pripadne ctecka el knih, kdyz je nouze nejvyssi R^

0/0
6.5.2011 8:29

Upir_Spike

Re: inteligence naroda?? dobrej for!

to je kravina...přes 80% knih co se prodají jsou odborná literatura a učebnice

0/0
5.5.2011 23:48

/dev/null

Re: inteligence naroda?? dobrej for!

Máte pravdu, od si těch 90% očividně vycucal z prstu. Viděl jsem nějakou statistiku, kde podíl učebnic byl 75%.

0/0
6.5.2011 9:57

Upir_Spike

O co jde

Děláme reformy jako dělají banánové republiky a ignorujeme zavedené principy, které fungují ve vyspělých zemích...no a lidem to tu nevadí a ještě nadšeně tleskají, protože tyto kroky dělají lidé, co se sami označují za pravičáky, tudíž jediné nositele dobra...

0/0
5.5.2011 23:50

luban12

Divím se,

že se prodejci zlobí. Samotný výtisk není příliš drahý,ale než se dostane ke čtenáři,tak se na tom hodně "podvodníků" přiživí a cena je pak tak vysoká,že ti kdo rádi čtou,jdou raději do knihovny.Proč musím platit DPH na vstupném do divadla,kina,na koncert? To je také kultura,nebo to platí jen pro knihy.Vzpomeňte si kdo zprivatizoval knižní velkoobchod,kdyby to nebylo výnosné,tak se o to tak neprali.

0/0
5.5.2011 22:21

JBrix

Re: Divím se,

R^R^R^

0/0
5.5.2011 22:27

kybl

Smrt kapitalismu

Kdo uz konecne sejme tuhle vladu.

0/0
5.5.2011 20:34

mukr

Re: Smrt kapitalismu

Jako kvuli kniham? Nedej se vysmat.

0/0
5.5.2011 20:46

petr____22

Re: Smrt kapitalismu

Jasne, zavedeme komunismus. Treba v serverni Koreji za poslednich 10 let zemrelo hlady 6 milionu lidi, to mi neprijde lepsi nez u nas.

0/0
5.5.2011 23:43

chrchel

než

jsem založil rodinu tak jsem knihy kupoval. teď už ne. bohužel je kniha to poslední co bych koupil, přednost mají potraviny, bydlení, pleny atd..  tímto zdravím Kalouska a Nečase [>-]EURv

0/0
5.5.2011 19:27

kOBLICH

Re: než

Možná víc makat a míň kecat?

0/0
5.5.2011 19:29

mukr

Re: než

hmno.. no ja zase nakupuji knihy vic nez pred zalozenim rodiny. Bohuzel toho casu do cteni je prachmalo.

0/0
5.5.2011 20:47

pepidlo75

Většina knih je stejně drahá!

Těch pár korun mně už nezabije,když si budu chtít tu knihu koupit!Tihle demonstranti jsou směšní!Rv;-D

0/0
5.5.2011 19:15

/dev/null

Re: Většina knih je stejně drahá!

Vy jste směšný. 20% není pár korun navíc.

0/0
6.5.2011 10:01

stip

Knihy a film jsou můj život

ale NECHCI žádné úlevy a investice do nich. Každá barikáda s vytřeštěným Dědečkem v popředí je HNUS.

0/0
5.5.2011 18:59

Lvy

Brání si pouze svá koryta

Stejně tak by mohli křičet výrobci potravin, nedávno jsme měli 5%, dneska máme 10% a brzy budeme mít možná 17,5%. Každý normální člověk si knihu koupí pokud chce a nepůjde mu o pár korun rozdílu v ceně. Druhá věc je, že většina knih je dost předražená. No a pak tady taky máme elektronické knihy...

0/0
5.5.2011 18:38

nepetr

Zajmalo by mě

kolik knih si horlivý čtenář za rok koupí a jestli se zvýšení DPH natolik projeví v jeho peněžence;-D. Chtěl bych řešit problémy těchto Ko..tů jak sami píší ;-)

0/0
5.5.2011 18:25

KarelV

Ministerstva spočítala přínos vyšší DPH

stát prý zinkasuje 20 miliard, ale 20 miliard bude muset ze zákona vydat... Takže Rv Rv Rv

A jak dopadne zrušení stravenek? - Jen těch zkrachovaných hospod co bude !!!! ;-O

0/0
5.5.2011 18:21

pepito

90% tištěných médií je škvár

Těch 90% a možná víc je jenom jedním z oborů podnikání. A těch pár procent tiskovin kvalitních?

Za dobrou a hodnotnou knihu klidně zaplatím 214,-Kč místo 200,- Kč .

0/0
5.5.2011 18:09

JBrix

Re: 90% tištěných médií je škvár

R^

0/0
5.5.2011 18:20

JZD

Re: 90% tištěných médií je škvár

Dobrá a hodnotná kniha dnes rozhodně nestojí dvě stovky, ale o hezkých pár stokorun více. A na to už moc lidí finančně nedosáhne.

0/0
5.5.2011 18:32







Najdete na iDNES.cz