Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kalousek: odpočet úroků z hypoték zůstane, ale bude výrazně nižší

Ministr financí Miroslav Kalousek chce zachovat u hypoték možnost odpočtu úroků z daňového základu. Maximální částku chce ale z dnešních 300 tisíc korun ročně snížit na 80 tisíc. Původně chtělo ministerstvo financí daňový odpočet u nových smluv zrušit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Stanislav Krupka

podpora státu

Spolupracuji s bankami již mnoho let a mám možnost vidět problém z více stran. Dle mého názoru by odpočet úroků určitě měl být snížen.  O výši lze samozřejmě debatovat, nicméně tento nástroj má podpořit začínající občany, či rodiny s malými dětmi. Mělo by to být kalkulováno tak, že pro začátek právě tyto skupiny obyvatel vybírají nemovitost do 2,5 mil. Z tohoto bych vycházel u výše možného odpočtu.

0/0
10.5.2011 11:45

krultheking

srab

ani za vlastnimy nazory si nestoji

0/0
9.5.2011 15:49

Cenda22

Re: srab

nazval bych ho jinak, ale tohle je jeho taktika - pohrozit zrušením a potom snáz projde jen zpřísnění a ještě za to budem rádi.

0/0
10.5.2011 11:17

zmrzlina

...

Nám to i tak bude stačit. Mě spíš štve jiná věc. Stát nabízí "dotace na hypotéky" pro mladé do 36 let, na kterou ale nemáme s přítelem jako spolužadatelé a spolumajitelé nárok, protože nejsme manželé :( Není to moc peněz, rozpočet nám to nezruinuje (asi 5 tisíc ročně), ale přijde mi to jako nedomyšlené, jaký je rozdíl mezi dlouhotrvajícím partnerstvím a krátkým manželstvím? Vždyť ta hypotéka sama o sobě je větší společný závazek než manželství, které vám rozvedou na prvním stání :(

0/0
9.5.2011 12:31

HrubesaMares

Re: ...

statu jde o to nabizet penize tak, aby si je nikdo nevzal. Neco jako system slev v CD Rv

0/0
9.5.2011 14:27

psycholog.idnes

Co Kalousek činí, dobře činí.

Ten kluk ušatá se mi zamlouvá čím dál tím víc.

0/0
9.5.2011 0:18

holkazpasova

Re: Co Kalousek činí, dobře činí.

8-o8-o

0/0
9.5.2011 6:42

HrubesaMares

Re: Co Kalousek činí, dobře činí.

tim ze kazdy mesic vymysli alespon jednu novou dan?

0/0
9.5.2011 14:27

pivovarský chasník

Re: Co Kalousek činí, dobře činí.

Můžete, prosím, rozvést konkrétní důvody, které Vás vedou k tomuto, rozhodně velmi pozoruhodnému, tvrzení?

0/0
10.5.2011 8:34

doktor_chocholousek

Re: Co Kalousek činí, dobře činí.

přijdte ke mě do ordinace milý pane. Vy patříte k nám. Máme pěkné ubytování, klidné a tiché místo....to se vám bude určitě zamlouvat:-)

0/0
10.5.2011 11:59

mam.kvalitni.nazory.2

Tohel je humus a ne pravicova politka.

Misto toho aby resili problemy a snizovali statni aparata a rusili nejdrive spatne zakony, tak misto toho zacinaji pouze zvedat dane a rusit a menit ty zakony, na kterych pouze muzou vydelat aby mohli mezi sebou vice tunelovat.

HUMUS. Od priste volim CSSD.

0/0
8.5.2011 22:35

Bob-an

Re: Tohel je humus a ne pravicova politka.

Dobra volba, s nimi to bude stejny bordel, akorat dane zvednou aby bylo na pokryti aspon 10% volebnich slibu...

0/0
8.5.2011 23:00

george_wtf

Divna matematika

"U 80 procent hypoték se úroky pohybují mezi 40 až 50 tisíci ročně. To jsou byty za tři miliony korun," uvedl Kalousek.Ak je byt za 3mil, hypoteka na 1.5mil(tj. 50%), tak pri uroku 50rocne je prvy rok urok priblizne 2.6% - 3.3%. To by ma zaujimalo kto ma hypoteku za take podmienky a ako pan ekonom Kalousek prisiel k takym cislam.

0/0
8.5.2011 21:51

HrubesaMares

Re: Divna matematika

Kalousek neni ekonom, ale chemik. To myslim jako vysvetleni staci...Rv

0/0
8.5.2011 22:41

Dr. Fe(1)

Re: Divna matematika

Tahle Kalouskova matematická negramotnost mě taky zaujala. Já mám půjčku ze stavebního spoření asi 1,5 mio a na úrocích zaplatím cca 70 tisíc / rok. Kalousek je opravdu diletant.

0/0
8.5.2011 22:49

Bob-an

Re: Divna matematika

Ale tak ty uroky ti taky rok od roku klesaji..... tzn po par letech splaceni uz jsou o dost nizsi..... nicmene logika jakou dosel ze uroky 40-50 tisic jsou z 3 milionovych byto by me taky zajimala

0/0
8.5.2011 23:02

holkazpasova

Re: Divna matematika

no je vidět jak to Kalouskovi "pálí", není divu, že po jeho ekonomických experimentech to jde v česku z kopce dolů.Rv

0/0
9.5.2011 6:45

Stanislav Krupka

Re: Divna matematika

Souhlasím, v současné době se reálné sazby (přeskočím klamavé reklamy) u hypoték do 85% hodnoty nemovitosti pohybují v rozmězí 3,6-3,9 a u 100% 4,65-5,1

0/0
10.5.2011 11:53

viglib

Odpocty zrusit uplne

Lidi, pro ktere jsou otazkou byti, by si nemeli vubec pujcovat a pokud stat nebude trh ohybat nesmlsnymi vyjimkami a dotacemi, tak je to jen dobre.

0/0
8.5.2011 21:34

vasekpasek

Re: Odpocty zrusit uplne

Souhlasím.

0/0
8.5.2011 21:35

viglib

Re: Odpocty zrusit uplne

Prvni reakci jsem cekal opacnou ;) Lidi si neuvedomujou, ze kazda vyjimka z pravidel stoji moc penez. Vsechny. Nakonec na tom vsichni prodelame formou zaplacenych dani.

0/0
8.5.2011 21:42

vasekpasek

Re: Odpocty zrusit uplne

Souhlasím ;-)

0/0
8.5.2011 21:44

Tutek v.1.1

Re: Odpocty zrusit uplne

jo já taky souhlasím, ale nejde zrušit vyjímky a ještě zvednout daně. jsem pro nepřímé daně, ty jsou nejférovější

0/0
8.5.2011 21:50

viglib

Re: Odpocty zrusit uplne

Kdyby nebylo tolik ruznych vyjimek a danovy system by byl pruhledny, tak by taky neslo dane jen tak zvysovat, protoze by se to nedalo tak pekne okecat :) Ale to uz je jine tema. Ja bych to nepodminoval, tim se situace akorat komplikuje. Problemy se maji resit po castech a oddelene.

0/0
8.5.2011 21:53

vasekpasek

Re: Odpocty zrusit uplne

Koukám, že můžu diskusi pomalu opustit, neboť jsem tu již zbytečný. Opět jste napsal přesně to, co bych napsal já :-)

0/0
8.5.2011 21:56

Tutek v.1.1

Re: Odpocty zrusit uplne

jo ale ne tak, že zruším vyjímky, z daňových poplatníků vyždímu ještě víc díky vyšším daním a nemakačenkům neudělám nic. Sorry to nejsou reformy, pokud vláda bude brát těm ekonomicky aktivním (ve smyslu placení daní) a ty pasivní nechá být, tak to není vláda pravicová, ale levicová.

0/0
8.5.2011 21:57

viglib

Re: Odpocty zrusit uplne

Ja s Vami souhlasim, ale diskuze se vede ohledne odpoctu z hypotek. Nelze zkratka mluvit o vsem najednou. To byste musel otevrit tema statnich zakazek, korupce, nefungujici justice, nekompetentni a spatne placene policie atd atd. Ja si nedelam ambice vyresit cely vesmir, jen se vyjadruju k jednomu ze stovek problemu, ktere tato zeme ma. Tot vse. Nic vic, nic min.

0/0
8.5.2011 22:06

Tutek v.1.1

Re: Odpocty zrusit uplne

i s tím s Vámi souhlasím, ale bohužel nejde říci A a neříci k tomu B, Bohužel i naši politici takto jednají. Ale jak říkáte to je na delší diskuzi.

Přeji hezký večer

0/0
8.5.2011 22:13

holkazpasova

Re: Odpocty zrusit uplne

a mají lidi podle vás zase bydlet v jeskyních?8-o

0/0
9.5.2011 6:47

holkazpasova

Zlatý socík v Česku

v mých dvaceti letech jsem dostala dekret na státní malý byt v secesním domě v Praze na Letné a nájemné jsem platila Kč 50/měs.(Plat jsem měla nic moc Kč 2000 měs. Je pravda, že byt jsem musela zrekonstruovat (koupelna, kuchyň, plynové topení, nový nábytek - vše jsem pořídila za Kč 20.000 !!!, které mi naspořili moje rodiče na prémiovém spoření mladých). Dnešní mladý lidi lituji.

0/0
9.5.2011 6:51

viglib

Re: Zlatý socík v Česku

Kdyby tady ty vasi zlaty komancove neudelali takovej bordel, tak sme dneska nekde uplne jinde.

0/0
9.5.2011 10:39

holkazpasova

Zlatí komunisti!!

v mých dvaceti letech jsem dostala dekret na státní malý byt v secesním domě v Praze na Letné a nájemné jsem platila Kč 50/měs.(Plat jsem měla nic moc Kč 2000 měs. Je pravda, že byt jsem musela zrekonstruovat (koupelna, kuchyň, plynové topení, nový nábytek - vše jsem pořídila za Kč 20.000 !!!, které mi naspořili moje rodiče na prémiovém spoření mladých). Dnešní mladý lidi lituji, tenkrát jsem všichni na komunisty nadávali....

0/0
9.5.2011 6:53

bajo.ano

velké množiny jisté menšiny se to stejně netýká,

ti mají své jisté furt, a bez daní i bez práce Rv!!

0/0
8.5.2011 21:28

josefm

Doufám, že tenhle šašek

si už v příštích volbách nezaskáče...

0/0
8.5.2011 21:04

BoaBo

Re: Doufám, že tenhle šašek

On si nezaskákal ani v těch posledních, on ministruje jenom díky tomu, že pan president nepověřil sestavením vlády vítěze voleb.

0/0
8.5.2011 21:07

vasekpasek

Re: Doufám, že tenhle šašek

I kdyby to prezident udělal, Kalousek by ministroval stejně. Jen by to trvalo chvilku déle. Museli bychom vydržet proces, kdy se Sobotkovi všichni vysmějou do očí a dál by to už bylo stejné jako teď.

0/0
8.5.2011 21:21

BoaBo

Re: Doufám, že tenhle šašek

Zajímavá hypotéza.

0/0
8.5.2011 21:27

vasekpasek

Re: Doufám, že tenhle šašek

Spíše bych to nazval politickou reálií. Nebo myslíte, že by to dopadlo jinak? Se socdem tu poté, co předváděla, vládnout nikdo nechtěl a s komunisty většinu nesložili. Vidíte tedy jiné řešení?

0/0
8.5.2011 21:31

BoaBo

Re: Doufám, že tenhle šašek

Sociální demokracie neprohrála volby kvůli tomu, co předváděla jako strana, ale kvůli tomu, že zpapalášovatěl její předseda.

0/0
8.5.2011 21:41

BoaBo

Re: Doufám, že tenhle šašek

Sorry, sociální demokraté volby vyhráli. Z vlády je vyšachoval president.

0/0
8.5.2011 21:45

vasekpasek

Re: Doufám, že tenhle šašek

Znovu musím opakovat, z vlády se vyšachovali sami, neměli na to, aby složili funkční vládu, která by měla šanci získat důvěru. To nemá s prezidentem vůbec nic společného.

0/0
8.5.2011 21:47

vasekpasek

Re: Doufám, že tenhle šašek

Předseda strany je její nejviditelnější člen a ten je volen členy té strany. Takže za to nemůže (jen) předseda, ale strana celá. Nicméně socdem volby neprohrála, ona je (nominálně) skutečně vyhrála, jenže s ní nechtěl nikdo vládnout. To byl a i do budoucna bude pro tuto stranu velký problém.

0/0
8.5.2011 21:46

BoaBo

Tím prohrál

volby.

0/0
8.5.2011 20:50

holkazpasova

Re: Tím prohrál

který?

0/0
8.5.2011 20:54

BoaBo

Re: Tím prohrál

Předčasný.

0/0
8.5.2011 20:55

Glumik2

Re: Tím prohrál

Třeba mu jde o reformy a ne o volby... :-P

0/0
8.5.2011 20:56

minio

Re: Tím prohrál

Jaké???

0/0
8.5.2011 20:56

akademik Richard

Re: Tím prohrál

predcasne ne? ;-D

0/0
8.5.2011 21:09

HrubesaMares

Re: Tím prohrál

jaky reformy? Zvysovani dani neni reforma Rv

0/0
8.5.2011 22:43

sf15

Kalousek je na kulku!!

0/0
8.5.2011 20:39







Najdete na iDNES.cz