Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé předčasně prchají do důchodu, chtějí stihnout výhodnější podmínky

Malá důchodová reforma, která by měla tento týden projít Sněmovnou, změní od 30. září způsob vypočítávání penzí. Lidé s příjmem mezi 13 a 36 tisíci korun si pohorší. Stále více se jich proto rozhoduje odejít do důchodu ještě předtím, než se začnou uplatňovat nová pravidla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chemba

Ano dostane míň o 10%.

Ale hned v lednu bude valorizace a 5% má ihned nazpět.

0/0
11.5.2011 9:10

mstuc

Hlavně,že vláda stále informuje o nedostatku peněz.

Lidé v důchodovém věku by si měli vybrat,buď jít do důchodu,nebo pokračovat v zaměstnánáí,ale za JEDEN plat a nikoli za souběžné pobírání důchodů i platu.Tak buď bude v důchodu , nebo v práci.To je na každém,jak se rozhodne,ale důchodci tam vlastně mají většinou dva platy a berou víc,než člověk jejiž jediným příjmem je výplata.!!!!!!!!

0/0
10.5.2011 7:44

MrViki

Re: Hlavně,že vláda stále informuje o nedostatku peněz.

Když pracuje, tak odvádí státu kolikrát víc, než kolik bere důchodu. Na ten má navíc nárok, pokud splňuje podmínky pro jeho přidělení. Chápu, že závidíte, ale je to takto v pořádku a správně.

0/0
10.5.2011 10:10

Cenda22

Re: Hlavně,že vláda stále informuje o nedostatku peněz.

na ten důchod řádně přispíval a má tedy nárok při odpovídajícím věku si ho brát. To není sociální dávka. Navíc od určité hranice se mu ještě zdaní jako příjem.

0/0
10.5.2011 11:21

mstuc

Re: Hlavně,že vláda stále informuje o nedostatku peněz.

ale ale,především já jim nezávidím,ale takto hamyžní důchodci zabírají pracovní místa lidem v produktivním věku a velkou měrou tak přispívají k nezaměstnanosti v ČR. A s tím zdaněním to taky naní tak žhavé,ciož pistael moc dobře ví a svou poznámkou o závisti jenom odvrací pozornost od své nevědomosti.Důchodcům se jejich dva příjmy vyplatí ať se to někomu líbí,nebo ne.Mělo by to prostě být tak,buď důchod,nebo plat a jejich právo by po dovršení určitého věku mělo být takové,aby si jeden ze způsobu příjmu vybrali.A né,aby měli příjmy dva.!!!!!!!!

0/0
10.5.2011 13:43

MrViki

Re: Hlavně,že vláda stále informuje o nedostatku peněz.

Závist je mrcha, co?

0/0
10.5.2011 20:45

mstuc

Re: Hlavně,že vláda stále informuje o nedostatku peněz.

To není závist,ale příklad nesmyslného hospodření.Proč zabírají důchodci pracovní místa,pro svou hamyžnost,pobírání důchodu a platu je toho jasným důkazem.!!!!

0/0
11.5.2011 7:12

mstuc

Re: Hlavně,že vláda stále informuje o nedostatku peněz.

Ať důchodci dál klidně pracují,ale za plat.A důchod ať pobírají až po faktickém odchodu do důchodu.!!!!

0/0
11.5.2011 7:14

MrViki

Re: Hlavně,že vláda stále informuje o nedostatku peněz.

Ale takto tomu je. Nárok na důhod vzniká mimo jiné dožitím se určitého věku, tak holt u někoho se tento nárok kryje s pracovním poměrem. Nevidím na tom nic špatného. Naopak tragické by bylo člověku důchod odepřít jen proto, že ještě pracuje. Závist Vám zatemnila mozek.

0/0
11.5.2011 9:52

verkas

Re: Hlavně,že vláda stále informuje o nedostatku peněz.

Závidíte někomu, že si v důchodu přivydělá za pomoc v kuchyni 2.500,- Kč čistého? To snad nemyslíte vážně? Každý si nevydělá desetitisíce a jiný by tuhle práci na pár hodin za tenhle výdělek nechtěl. Nemůžete paušalizovat.

0/0
11.5.2011 18:27

morae

Re: Hlavně,že vláda stále informuje o nedostatku peněz.

problém zkuste posunout - kdyby tu nebyl důchodce, kterému stačí si k důchodu přivydělat i jen 2500,- pracovní místo by nezaniklo, ale muselo by se za něj zaplatit a zdanit podstatně víc.

Jinak řečeno, pokud chci pracovat a nemám důchod, musím z výplaty pokrýt svoje živobytí a budu hledat práci za xxx peněz. Se mnou přijde důchodce, který žije za stejné náklady, ale jako výplata mu stačí xxx mínus důchod. Koho si vybere podnikatel? Důchodce. Já budu místo toho pobírat sociální dávku. Takže stát vydává peníze za penzi i za  podporu v nezaměstnanosti a z malého platu za přivýdělek nemá stát téměř žádný přínos.

0/0
12.5.2011 0:38

mstuc

Re: Hlavně,že vláda stále informuje o nedostatku peněz.

Já nikolu brigádu nezávidím,ale působit dále ve stejné pozici na stejném místě a pobírat důchod a plat,není rozhodně normální.Tudy utíkají prostředky ať již z firemních,či státních odvodů a pochopitelně zabírají tím pracovní pozice a napomíhíá se tak nezaměstnanosti.Ano  ať důchodce pracuje dál,ale za plat bez důchodu,jinak ať jde do důchodu za vyplácenou penzi státem.!!!!!!!!

0/0
12.5.2011 7:47

ravo

Re: Hlavně,že vláda stále informuje o nedostatku peněz.

Článek končí touto větou:

Kdo si nechá přiznat předčasný důchod, může si až do oficiálního důchodového věku přivydělávat jen na dohodu o provedení práce. Ta dnes umožňuje odpracovat jen 150 hodin ročně.

Opravdu máš pocit, že 3 odpracované pracovní týdny tě tak moc ošidí na tvém náruku uzmout důchodcovo místo?!?!?!?!

0/0
12.5.2011 16:03

keacal

Re: Hlavně,že vláda stále informuje o nedostatku peněz.

není pravda, že můžou pracovat jen tak málo. 150 hodin ročně může každý odpracovat u JEDNOHO zaměstnavatele. Čili dalších 150 hodin u druhého, atd.

0/0
12.5.2011 18:48

mstuc

Re: Hlavně,že vláda stále informuje o nedostatku peněz.

Proč manipuluješ lživě s názorama ostatních ? Vždyť moc dobře víš,že důchodci pracují normálně dál a pobírají tak plat i důchod,to obcházení tebou uvedených brigár je zcela jednoznačné a vlastně i pravidlem.D§chodci zabírají místo lidem,kteří ještě důchodový věk nemají,což je prostě skutečnost.Klidně ať pracují dál,ale jenom za plat ,nikoli bonus jako důchod.Buď pracovat a mít plat,nebo jít do důchodu a pobírat důchod.!!!!

0/0
13.5.2011 7:59

chemba

proč jit dříve?

Dostanu nyní o 10% méně.Ti co půjdou po 31.10.2011 dostanou o 11% měně.Někdo bude dělat na kalouskovy tunely ještě 3 roky, ale ten co jde nyní, tomu budou 3x valorizovat důchod, takže bude vlastně na to stejně, jako by šel za starých podmínek v řádné době.

0/0
9.5.2011 21:46

Joe_Black

Socialismus skončil, soudruzi

tedy ať má každý důchod podle toho, kolik si do systému platil. Když se někdo v  životě poflakoval, málo na sobě pracoval, nesnažil se a tedy platil si málo, ať má i malý dchod. Když jdete na nákupy do Tesca a máte 500Kč, taky dostanete míň zboží než ten, kdo u kasy zaplatí 1000Kč.

0/0
9.5.2011 21:42

venoch

Re: Socialismus skončil, soudruzi

Ale neskoncil, neskoncil....zkuste si treba zjistit, jak se pocita...nebo bude pocitat duchod tomu, co nikdy nepracoval...

0/0
12.5.2011 1:57

venoch

klasika

No tak proste stat nasekal dluhy a je cas to platit, no a lide se tomu pochopitelne brani. Vzdycky zasahy statu vyvolavaji reakce, co se divit?

0/0
12.5.2011 2:00

SocPredator

Prostá logika a řekněme si to narovinu

Snad si někdo nemyslel, že se důchody budou zvyšovat? Těm lidem, co utíkají do předčasného se nedivím, nejsou hloupí.

Teď v říjnu bude jedna vlna, ale až se zjistí, jak málo chemik svým "finačním řízením" ušetřil, tak pak přijde ještě výraznější snížení důchodů. Kdo může tak odejde i do předčasného, protože jinak pracuje a jeho odvody jemu samotnému už důchod nijak neovlivní. Snížení penze při předčasném odchodu se možná nevyrovná o pár stovek tomu snížení penzí od října, jenže když k tomu přičtete braní peněz bez práce a klid od toho, co ještě chemik vymyslí a nejistota, jestli to neodnesu zrovna já, je jasné, co si každý zvolí.

0/0
9.5.2011 18:58

SocPredator

Re: Prostá logika a řekněme si to narovinu

Mít ty 3 roky do důchodu a nějaké úspory a bydlení, neváhám ani vteřinu, pokud tedy zrovna neberu nad 50tis. v nějaké teplé kanceláři (pochopitelně). Každému hotovému důchodci už dnes můžeme jen závidět, jistá doživotní renta v průměru kolem 10tis., dokonce každoročně valorizovaná, i když na to stát absolutně nemá peníze! A na těch odchodech není nic špatného, protože se alespoň uvolní pracovní místa pro nezaměstnané, ne? :-)

0/0
9.5.2011 18:59

ort

Re: Prostá logika a řekněme si to narovinu

No nevím jestli můžete důchodcům závidět, žít za 10tis. měsíčně a v mnoha případech ještě méně, to fakt není nic záviděníhodného. Včera si stěžoval v TV nějaký bývalý policista, že mu zdanili rentu 17.000, - takže ted pobírá 14.tis. Kč a chudák málem umírá hlady, že ho musí i rodiče ještě podporovat, tak nevím, jak by vyžil s 8 nebo 10tis.

0/0
10.5.2011 17:42

krultheking

jiste, proc ztracet cas

je treba podat zadost o duchod co nejdriv, az stat krachne, tak uz nevyplati nikomu nic, do te doby alespon neco malo... to ovsem jako vzdy nasim vladnoucim elitam pri uvahach o zmenach duchodu nedoslo

jen houst

0/0
9.5.2011 15:52

mobidik

Tím myslíte toho chemika, který propiskou škrtá?

Když stoupne jeden rok na brzdu, tak vytvoří další vládě obrovský problém. Bude křičet, že když on byl... Rozumí trochu ekonomii. Nejde o účetní, má dáti dal, tady jde o ekonomiku, no Bůch nás ochraňuj, jestli tam ještě vydrží rok... Ale to asi sami nemohou, to by byl jejich průšvih. Teď ho dělají dalším...

0/0
9.5.2011 15:21

lrkfa1

Ten to dělá schválně, nejdříve sníží odvody na důchody

aby v systému chyběly peníze a teď vyžene velkou část do předčasného důchodu, aby zase chyběly peníze a pak řekne už nic nemáme, důchody přestaneme vyplácet a co zbylo vytuneluje. Nic nového!

0/0
9.5.2011 21:32

Si0 po 4. zákazu

Myslím, že časem starobní důchod úplně zmizí

a zůstane jen jediný: invalidní.

0/0
9.5.2011 12:19

neandrtálec

Re: Myslím, že časem starobní důchod úplně zmizí

... budou jej pobírat lidi z vlády.

:-)

Protože národ asi spokojený nebude.

:-)

0/0
9.5.2011 12:29

wotomtoje.

Re: Myslím, že časem starobní důchod úplně zmizí

To je docela logický, protože starobního důchodu se nikdo ve zdraví nedožije ! ;-)

0/0
9.5.2011 13:36

Psychor - detoxikovaný

Lze vůbec šetřit na důchody?

http://josefkomarek.blog.idnes.cz/c/171002/Lze-vubec-setrit-na-duchody.html

0/0
9.5.2011 12:13

mortinel

Zatím jsem spokojený a předčasný starobní důchod neřeším...

Téměř osmnáct a půl tisíce plného invalidního důchodu plus nějaké další dávky měsíčně je cifra, ze které se dá docela slušně vyžít...

0/0
9.5.2011 11:35

stana1

Re: Zatím jsem spokojený a předčasný starobní důchod neřeším...

Buď si vymýšlíte, aby bylo o čem diskutovat a nebo nemáte tento důchod přiznaný podle výše diskutovaného zákona,pro běžné občany, ale tzv. výsluhu (voják, policie a další služebáci)

0/0
9.5.2011 11:46

mortinel

Re: Zatím jsem spokojený a předčasný starobní důchod neřeším...

Není to služebák, ale výpočet z dosavadních plateb sociálního pojištění za odpovídající období... Jen jsem konstatoval, že jsem s výší invalidního důchodu spokojen. Stejně bych ho však vyměnil za zdraví a možnost plných výdělečných možností, byl bych na tom v podnikání mnohem lépe...! Ale v důsledku mnou nezaviněného vážného úrazu jsem tam kde jsem.......:-/

0/0
9.5.2011 12:10

Hynek Vilém Jarmila reloaded

nechci být otrok průběžného systému

http://vorisek.blog.idnes.cz/c/190512/Otrokarstvi-prubezneho-duchodoveho-systemu.html

stát ať řeší jen minimální důchod jako sociální základ - stejná povinná platba odvodu pro každého, stejný minimální důchod pro každého (třeba 5-6,000 kč). A co si zařídíte navíc, je váš bonus. Našetřené a nevyužité peníze zdědí do důchodového fondu vaši dědicové. Příspěvek na důchod

vlastním rodičůlm by byl odpočitatelný základ daně. A bylo by po

problémech... !!

0/0
9.5.2011 11:21

barb.udo

Re: nechci být otrok průběžného systému

... Jarmilo, Vy jste duše prostá ...

... ten Váš základ znamená odvody v současné výši ...

0/0
9.5.2011 11:46

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: nechci být otrok průběžného systému

vezměte si kalkulačku a počítejte - zjistíte, že to tak není ... viz třeba www.czso.cz

0/0
9.5.2011 11:51

jeste asocialnejsi grupa

Re: nechci být otrok průběžného systému

ne, to tedy neni ... v soucasne vysi se totiz plati duchodove "pojisteni" nikoliv pevnou castkou na hlavu, ale procenty ... takze neplati, ze vsichni plati stejne. ano, samozrejme by to bylo nesolidarni ... jenomze na nejakou solidaritu vam kali goro, bily pes, dulezite jsou prachy.

0/0
9.5.2011 19:00

Lam0r

předčas

Jen aby pak nebyli zaskočení výši důchodu. Babi šla kdysi taky do předčasného a dnes bere ,,krásný důchod" 5000,- Kč. Rv

0/0
9.5.2011 11:13

Lam0r

předčasný

Jen aby pak nebyli zaskočení výši důchodu. Babi šla kdysi taky do předčasného a dnes bere ,,krásný důchod" 5000,- Kč. Rv

0/0
9.5.2011 11:13

Lam0r

Re: předčasný

sorry za double-post :(

0/0
9.5.2011 11:20

stana1

Re: předčasný

babi asi moc nepracovala a byla více v domácnosti. Mé bývalé kolegyě, kterým je dnes přes 80, pracovaly celý život za plat kolem 2 tis. Dnes mají důchod kolem 8 tis.

0/0
9.5.2011 11:29

chemba

Re: předčasný

neplaš. přečti o čem je řeč a uvidíš.

0/0
9.5.2011 21:47

ýhojte

Mě by spíš zajímalo v čem si mám ten mamon na důchod šetřit.

V penězích asi ne, v pozemcích? ve zlatě? :-/

0/0
9.5.2011 10:43

neandrtálec

Re: Mě by spíš zajímalo v čem si mám ten mamon na důchod šetřit.

Musíš investovat.

:-)

Investujt do politiky. Slib jim konec korupce, více pracovních míst, zrušení armády a přechod na euro.

:-)

Musíš si založit politickou stranu a přizvat tam nějakou známou osobu ze sportu nebo raději z televize. ;-DR^

0/0
9.5.2011 10:54

neandrtálec

Re: Mě by spíš zajímalo v čem si mám ten mamon na důchod šetřit.

Jo, a je potřeba omezit chlastání. Do toho lidi vydávají spousty peněz.

VR^;-D

0/0
9.5.2011 10:55

JTR1

Re: Mě by spíš zajímalo v čem si mám ten mamon na důchod šetřit.

nebo investovat do chlastu

0/0
9.5.2011 10:58

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Mě by spíš zajímalo v čem si mám ten mamon na důchod šetřit.

Investiční fondy bank, nemovistosti (koupit a pronajmout nebo bydlet a splácet), spořící účty, dluhopisy, důchodové spoření ... i dneska je možností dost, stačí jen chtít.

0/0
9.5.2011 10:58

jxd

Re: Mě by spíš zajímalo v čem si mám ten mamon na důchod šetřit.

Milá Jarmilo a Hynku,

schválně se koukněte na inflační čísla, stačí za posledních 40 let, to je od konce BrettonWoodu. A pak si někde najdi nějaká data o výnosech fondů, dluhopisy či spořící účty pak klidně rovnou vynech. Možná vám pak dojde, jakou kravinu jste právě vypustili z úst.

0/0
9.5.2011 11:19

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Mě by spíš zajímalo v čem si mám ten mamon na důchod šetřit.

Kvalitní fond si vždycky ohlídá, aby jemu svěřené peníze byly vždycky alespo\ň krapítek nad inflací. Nějaké peníze na spořícím účtě mám a inflací znehodnocené nejsou.

0/0
9.5.2011 11:29

barb.udo

Re: Mě by spíš zajímalo v čem si mám ten mamon na důchod šetřit.

... jenže aby jeden mohl být kvalitní, musí jich být aspoň pět mizerných, že ...

0/0
9.5.2011 11:53

jxd

Re: Mě by spíš zajímalo v čem si mám ten mamon na důchod šetřit.

To je jen otázka času. Dnešní "nesplatitelná zadluženost" prakticky všech "pokročilých" států je řešitelná jen prostřednictvím hyperinflace nebo společenské změny. Schválně se koukněte na sílu peněz - a je jedno jestli Kč, dolaru nebo libry před 30 a pak ještě před 60 lety. A pochopíte (možná, doufám :-)) , co budete mít z úspor za dalších 30 let.

0/0
9.5.2011 14:50







Najdete na iDNES.cz