Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na železnici z Plzně do Chebu budou jezdit ojeté vagony z Rakouska

České dráhy koupily od Rakouských spolkových železnic za 46 milionů korun 32 starších rychlíkových vozů. Chtějí je nasadit na trasu Praha - Plzeň - Cheb a zlepšit tak kvalitu cestování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honzyk

Hm...

... nechtěli by si na ČD taky laskavě všimnout že existuje i rychlíková trať Plzeň - ČB - Brno ? Modernizace v nedohlednu, na kolejích 40 let starý šrot a veškeré nové nebo modernizované vozy jezdí jiné trasy.

0/0
10.5.2011 10:59

PepaK

Re: Hm...

Část těch vozů má i jezdit na Budějovice skrz Tábor a zbytek mají tvořit vozy "revitalizované"vozy: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201101/IMG_0684.jpg

0/0
10.5.2011 11:46

tarten

Re: Hm...

Modernizace tratě je věc SŽDC, ne ČD. Mimochodem, sem někam se kupují nové nízkoopodlažní elektrické jednotky ("poloviční CityElefanty"), ale pravda regionální.

0/0
10.5.2011 13:28

Premiant

Re: Hm...

Popravdě,že z ČB do Brna jezdí šroty,mi nijak nevadí,z používání těchto rychlíků už jsem vyléčený;-D,kvalita cestování mi nevadí,ale ta doba - 4,5 hodinn v kuse,proto jsem se naučil jezdit z ČB do Brna přes prahu,sice to déle trvá ale jedu alespon 2,5 hod + 1 hodina cekani + 2,5 hod :-)

0/0
10.5.2011 18:25

tarten

Re: Hm...

Je to sice dražší, ale čas jsou peníze. Čekám, že za nějaké 3 roky to přes Prahu bude už jen 2 + cca 0,5 h čekání + 2,25 = 4,75 (většina 4.koridoru, hodinový takt piňdi na Brno) a za nějaké další dejme tomu dva nebo kolik let možná dokonce 1,5 + cca 0,5 h čekání + 2 = 4h. (Dokončení 4. koridoru, Úval, základ Ústí nad Orlicí.)

:-)

0/0
11.5.2011 10:08

strejcekms

Re: Hm...

Vagony řady Bp, co na této relaci mimo jiné také jezdí budou také procházet rekonstrukcí, už je na to vypsané výběrové řízení, takže laskavě mlčte - díky.

0/0
12.5.2011 18:48

řešení

Hele, jek to dělají v tom Rakousku?

Že jejich třicetiletý šrot je lepší než vagony našich, miliardami dotovaných, drah? Že by se tam nekradlo v miliardách?

0/0
9.5.2011 15:36

Bery

Re: Hele, jek to dělají v tom Rakousku?

Treba tak, ze dotuji 3x vice nez u nas ? ;-)

0/0
9.5.2011 16:55

Vlastíček

Re: Hele, jek to dělají v tom Rakousku?

Hlavně mají "rozumný" rozuměj přehledný tarif. Jedna slevová kartička, co stojí pro každého jinak a hotovo. Ne jak u nás. Ale je fakt, že u nich hodina jízdy EC stojí s touto slevou tak 15E, kdežto u nás tak 4E. Takže asi tak

0/0
9.5.2011 19:29

Bery

Re: Hele, jek to dělají v tom Rakousku?

Ano, souhlasim.

0/0
9.5.2011 21:18

legnaw

Re: Hele, jek to dělají v tom Rakousku?

a vydelavaji 5x tolik.....

0/0
10.5.2011 9:39

PepaK

Re: Hele, jek to dělají v tom Rakousku?

A proto se zbavují například 16 railjetů, protože nemají na jejich zaplacení, ruší spoje, bylo odvoláno část vedení, chybí peníze na investice,...

0/0
10.5.2011 11:48

tarten

Re: Hele, jek to dělají v tom Rakousku?

A jak to dělají třeba u Mercedesů, že jejich třeba 15 let starý auťák je lepší než stejně stará Škodovka?

0/0
9.5.2011 19:15

tarten

RegioJet

Kritici tohoto nákupu by si měli promyslet, že Jančura právě prohlásil, že jeho RegioJet bude mít polovinu vagonů také starých. Proslýchá se, že to budou přesně takovéhle rakušácké vagony.

To vám ale iDnes narozdíl od jiných novin jako třeba financninoviny.cz neprozradí, protože se asi za svého miláčka stydí.

0/0
9.5.2011 19:18

tarten

Re: Hele, jek to dělají v tom Rakousku?

Vagony o kterých zřejmě mluvíte, byly vyrobeny v NDR. Takže o ceně a kradení se informujte tam.

0/0
9.5.2011 19:21

pedr64

a zdalipak přidají i vagony

když sníží kapacitu míst o 25%?

0/0
9.5.2011 13:56

trox22

Re: a zdalipak přidají i vagony

No praxe bývá většinou taková že i v těch osmimístných kupé sedí maximálně pět šest lidí. Zbytek radši postojí než aby se tlačili v kupé.

0/0
9.5.2011 15:17

astrix01

Vzhledem k tomu, že jsou to vozy z 80.let

tak by ČD měly státu  zaplatit daň za dovoz šrotu na území ČR. Na jedné straně brojíme proti dovozu ojetých aut z venku, ale přesto jsou lepší jak ty 120, favotity a feldy z 80 let. To nemluvím o servisu a  ND na vagóny. Ještě že  vlakem jedu jednou za uherský rok.

0/0
9.5.2011 13:18

Vanguard

Re: Vzhledem k tomu, že jsou to vozy z 80.let

Ty poplatky za auta se platí kvůli emisím...a vagón moc emisí nevyprodukuje, ne?

0/0
9.5.2011 13:51

HrubesaMares

Re: Vzhledem k tomu, že jsou to vozy z 80.let

ty opravdu veris ze ta tzv. ekologicka dan ma neco spolecneho s ekologii?

0/0
9.5.2011 14:29

Damik

vídeň;

s těma občas jezdim intercity do Vídně, jsou to lepší vagony než má ČD a koupili je za babku. dobrý obchod

0/0
9.5.2011 13:16

persona-non-grata 2

Re: vídeň;

Nevědět že se jedná o vagóny, tak mi automaticky naskočila tři A :-P

0/0
9.5.2011 13:40

jirka.uk

dobre vagony

Ja bych tyto vagony vubec nekritizoval i kdyz je to second hand. Jednak cena cca 1 mil za ks. je takrka neuveritelna a za druhe jsou to vagony skutecne pohodlne. Na rozdil od dnesnich novych s tvrdymi neanatomickymi sedackami maji velmi pohodlne sedacky, navic je spousta sklapecich sedacek i na chodbicce a je zde moznost ulozit zavazadla snadno i pod sedadla v kupe. Mel jsem moznost timto vozem jet Wien - Ancona (Italie) pres noc, a no problem, ze 2 sklopenych sedacek se udelala postel a spalo se az do rana. Troufam si tvrdit ze to budou jedny z nejpohodlnejsi vagonu co CD ted budou mit. Kritizovat to muzou jenom ti, co vlakem nejezdi a nevedi o cem mluvi. Me je v celku jedno jestli sedim na sedacce modre zelene nebo cervene a interier je dreveny nebo plastovy, ale podstatne je kdyz v nem mate 10 hod existovat, jestli je pohodlny a prakticky navrzeny (a samozrejme cisty). A to tyto vozy jednoznacne splnuji. Navic lze tyto vozy snadno modernizovat i na Vmax-200km/h.

0/0
9.5.2011 13:10

kOBLICH

Re: dobre vagony

"Jednak cena cca 1 mil za ks..."

46 / 32 je kolik, žáku jirko.uk?

0/0
9.5.2011 14:05

já George XVII

Re: dobre vagony

sice to není 1mio, ale i s novým lakem a čalouněním je to podstatně míň než za nový. A to je podstatné.

0/0
9.5.2011 15:00

wesley78

Re: dobre vagony

Bohuzel, brzy se dozvime, ze rekonstrukce a upravy budou stat asi tak  5ti nasobek nakupni ceny, protoze  zakazku dostane nejaka spratelena firma. Jeste se nakonec budeme divit, kolik to bude stat. A vysledna cena na kus bude vpodstate nakupka stejneho poctu fungl novych vagonu.

0/0
9.5.2011 16:08

tarten

Re: dobre vagony

Vy si zase vymýšlíte.

0/0
9.5.2011 19:23

corwin78

Pěkné posezení...

Super sedačky - ideální pro moji tlustou prdel. Už teď se hrozím tomu, jak budu zítra zase zlomený z Pendolina.

0/0
9.5.2011 13:04

legnaw

Re: Pěkné posezení...

zhubni, pašíku!

0/0
10.5.2011 9:44

corwin78

Re: Pěkné posezení...

Trhni si, já na to mám abych se pořádně nažral. Pandrhola můj vzor.

0/0
10.5.2011 10:44

Bery

Re: Pěkné posezení...

;-D

0/0
10.5.2011 11:06

Premiant

Re: Pěkné posezení...

Je zvláštní jak vy obézní jste na sebe strašně hrdí,že máte pupek a velký zadek.....přijď si pokecat a machruj až ti odejdou klouby,játra,budeš mít cukrovku,vysoký krevní tlak,atd.....:-/

0/0
10.5.2011 18:20

Pro patria V.

Je to národní ostuda.

Považuji to za další ukazatel, kam jsme to za posledních 20 let dotáhli. Nejde o komfort vagonů. Jde o to, že jediné na co máme jsou staré ojeté vagóny z Rakouska. Je to národní ostuda.

0/0
9.5.2011 12:49

kladnyhrdina

Re: Je to národní ostuda.

Národní ostuda je to, co jezdí teď. Jako častý uživatel železnice vítám každé - i malé - zlepšení. Ale tohle je zlepšení docela velké. Pro trať Praha - Plzeň určitě. Už aby to bylo. A aby se kvalitní vozy nezmršily nevhodnými úpravami ČD.

0/0
9.5.2011 12:57

já George XVII

Re: Je to národní ostuda.

upřímně - Český národ zatím nedospěl do stádia, kdy by si nového občanského vybavení vážil. Nové vagony by tak byly "házení perel sviním".

0/0
9.5.2011 12:59

Jan Motůrek

Re: Je to národní ostuda.

no na tom je též dost pravdy.

0/0
9.5.2011 13:03

danny47

Re: Je to národní ostuda.

R^ To za a)

A za b) - proč si dotyčný nepoloží otázku, kde jsme před těmi dvaceti lety (po 40 letech budování socialismu) byli .... to by se o nějakém zvyšování komfortu na železnici, abychom se aspoň trochu přiblížili Evropě nedalo ani pomyslet....

0/0
9.5.2011 13:04

Bery

Re: Je to národní ostuda.

Presne... R^

0/0
9.5.2011 16:57

kOBLICH

Re: Je to národní ostuda.

Národní ostudou byla léta 1948 až 1989. Za ta budeme platit ještě dlouho.

0/0
9.5.2011 14:07

HrubesaMares

Re: Je to národní ostuda.

myslim ze daleko vic budeme platit za poslednich 20 let. Viz. vyvoj statniho dluhu Rv

0/0
9.5.2011 14:30

TigerM

Re: Je to národní ostuda.

ten dluh je fakt, ale k tem 40 letum KSC to ma neskutecne daleko,... Jak me primo s..e, ze se tehdy CR dostala do sfery vychodniho bloku... to by tech poslednich 20 let ani nenastalo a rozhodne bychom na tom byli srovnatelne jako rakusaci nebo nemci...

0/0
9.5.2011 15:09

kladnyhrdina

Upozornění na fotky interiéru

Musím potvrdit, že fotky komfortních pohodlných sedadel patří skutečně k tomuto vozu. Interiér je mnohem pohodlnější, než naše 1. třída. Kdyby je všechny přeznačili na jedničku a staré NDR šroty 1. třídy na dvojku, tak se jako uživatel první třídy nebudu zlobit. Doufám, že ČD se nebudou do pohodlného interiéru moc vrtat řemeslně nezvládnutými úpravami á la Janoza a nebudou pohodlné sedačky nahrazovat nepohodlnými a trvrdými šmejdy á la Borcad, ačkoliv jsou to jejich oblíbení břídilové.

0/0
9.5.2011 12:45

Jan Motůrek

Vozy

"vozy z počátku osmdesátých let, ale přesto budou znamenat zvýšení kultury cestování" - tak to je dost smutné, že?

0/0
9.5.2011 12:36

Lukki680

Re: Vozy

jsou sice 30 let staré, ale Rakušáci si je udržují a hlavně i ve výrobě v tomto oboru byli kus před námi....

tyto vozy se výrábí i dnes, i když modernizované (samozřejmě), ale i tyto 30ti leté patří k Evropské špičce a nebyla by hanba je mít například na Expresu...

Prohlédněte si foto:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_Bmz-2170-5.php

Navíc sedačky jsou akorát měkké, skvěle tvarované a PLNĚ POLOHOVATELNÉ!!!!!R^EU

0/0
9.5.2011 21:23

tarten

Re: Vozy

Ještě si uvědomte, že ČD už provozují 70 podobných vozů, ale jen 4-12 let starých, o generace novějších a na 200 km/h, a koupily je nové. Pak můžete uvažovat o tom, že mají ještě hromady těch starých dederonských.

0/0
10.5.2011 1:07

persona-non-grata 2

Bezva. Tak už bude SECOND HAND i na železnici

:-P

0/0
9.5.2011 12:19

já George XVII

Re: Bezva. Tak už bude SECOND HAND i na železnici

lepší 32 ojetých než 2-3nové. V tomhle patří ČD R^

0/0
9.5.2011 12:30

kladnyhrdina

Re: Bezva. Tak už bude SECOND HAND i na železnici

Second hand vagónů je běžná věc vzhledem k jejich dlouhé životnosti. Vagóny z Rakouska jsou mimiořádně pohodlné, mnohem mladší, než u nás běžně používané vozy z NDR a v tomto případě i mimořádně levné. Pro zajímavost,  mnohem starší vozy pro osobní vlaky budou ČD naopak prodávat do zemí bývalé Jugoslávie. To mi přijde jako rozumný dočasný způsob obnovy vozového parku pokud nejsou prachy na nová vozidla.

Second handy - a možná úplně stejné - bude používat i Jančura. Budou lepší, protože budou žluté. Takže je budou všichni chválit.

0/0
9.5.2011 12:36

danny47

Re: Bezva. Tak už bude SECOND HAND i na železnici

R^ ;-)

0/0
9.5.2011 13:05







Najdete na iDNES.cz