Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Projekt zvedání mostu v Kolíně má chyby, Česko může přijít o peníze

Evropští auditoři našli problémy v miliardové zakázce na zvyšování železničního mostu v Kolíně. Hrozí, že stát přijde o dotaci a bude muset hledat peníze jinde. Řada obcí tak kvůli tomu může zapomenout na klidnější život bez aut, protože na obchvaty nebudou peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kwak Kwakovič

Tak kdo

to vlastně stavěl? V článku se píše že to vyhrálo sdružení Eurovia a všude jinde, že to stavěl Viamont. Je to zase stejná písnička jako všude - čistička - Drobil, Vondra - Promopro - prostě ODS potřebovala peníze na volby a nákup poslanců, kdyby volby nevyšly. Tak se projekt několikanásobně předraží a "přebytečné peníze" skončí kdoví kde.

0/0
11.5.2011 12:36

Roko Blábola 11

Re: Tak kdo

Viamont + Eurovia. Pokud pomineš Skansku, už tu asi nenajdeš jinou firmu, která je schopna splnit podmínky pro takovou stavbu.

0/0
11.5.2011 13:01

Anonym152

:-D

To je trošku scifi článek a nevím odkaď repotéři čerpají informace.... 1) most již dávno stojí a je hotov;-)(web rvccr.cz: Stavba mostu je dokončena, most je v tuto chvíli ve zkušebním provozu, který by měl být ukončen v červnu 2011) 2) 800 mega opravdu připraví řadu obcí o obchvat(max 2-3 malé obce)?

Tím neříkám, že to v Kolíně mohli vyřešit jinak. Ale otázka je o kolik zvednutí mostu prodražilo celou zakázku. Most by se stejně musel opravit - měl už kolem 100 let. Navíc opravena byla i nástupiště 4 a 5 a zastávka Kolín-Zálabí a dvoukolejná elektrifikovaná trať cca 3 km.

0/0
10.5.2011 16:50

Renyl

Re: :-D

koukám pan Anonym bydlí někde asi jako já poblíž:D

0/0
10.5.2011 17:09

Anonym152

Re: :-D

Kousek od tama:-) pohodlnější příchod na nádraží;-) Teda pokud tam nevydělávají policajti.

0/0
10.5.2011 17:18

Kei: místní od roku 2001

Re: :-D

A jak jinak? Nádraží máte hned u řeky za mostem, ne? Max. sklon trati je limitem.

0/0
10.5.2011 18:03

Inkvizitor Johny

Re: :-D

Je fajn, že jste to uvedl na pravou míru. Napište to autorovi, aby věděl, že je za blbce.

0/0
10.5.2011 19:57

Jan Sůra

Re: :-D

1. vycházím z webu, že most není oficiálně kolaudován, tudíž není dokončen

2. Odhad ceny v roce 2003 byl cca 300 milionů včetně zvednutí. byla tu inflace 360%?

0/0
10.5.2011 21:48

Roko Blábola 11

Re: :-D

Máte dost chybné informace. Chápu, čerpáte je z webu. Následně jsou stejně chybné i vaše články, ze kterých zase čerpají jiní. Takže klasická tichá pošta s nesmyslem na závěr. Jenže vámi hozená špína už se těžko smývá....

0/0
11.5.2011 12:14

Kwak Kwakovič

Re: :-D

Těch 366% uvádí mimo jiné NKÚ - takže lze předpokládat, že se to zakládá na pravdě. Neměla náhodou být o 300% taky předražena čistička v Praze? To vypadá jako by ministři za ODS dostávali při nástupu do funkce manuál - "Jak předražit snadno a rychle a kam potom s penězi";-D

0/0
11.5.2011 12:54

Roko Blábola 11

Re: :-D

Je to nesmyslné číslo. Mimochodem, ty mosty jsou dva, neb dle podmínek ČD nelze mít na severozápadní dráze výluku na obou kolejích současně. A jak píše někdo výše, při zdvihnutí mostu dojde i ke zvýšení železničního svršku, který se spáduje v promilích. Takže k ceně DVOU mostů je nutno přičíst novou trať (vysokorychlostní koridor) přes 3 km dlouhou, nové napojení kolínské elektrárny, novou trať od mostů do nádraží a nová nástupiště. Dále samozřejmě úpravy v přístavišti, na jehož pozemcích opěra a pilíř mostu stojí, protihluková opatření (dodnes jezdily vlaky lidem 20 m před okny) a vynucené přeložky sítí a spoustu dalšího vybavení. Rovněž blábol o zvedacím mostě ukazuje na amatérismus našich pisálků. Jde pouze o jedno pole, které je konstrukčně vyřešené tak, že by v budoucnu v případě potřeby MOHLO být po osazení příslušného zařízení zdvíhací. Naši pisálkové by se tedy měli zajímat, odkud vítr fouká, když mají za úkol mediálně pomocí polopravd a lží bojovat proti stavbám na Labi :-/

0/0
11.5.2011 13:16

Kwak Kwakovič

Re: :-D

Proč to tedy nebylo v původním projektu - jestliže všechny tyhle práce jsou nutné, měly být součástí celého zadání a nebo na ostatní práce mělo být vypsáno další výběrové řízení. Ale není přece logické zadat opravu mostu a pak zároveň opravit další most a přebudovat "X" kilometrů tratí. To je jako by jste zadal firmě stavbu rodiného domu a oni vám hned opravili v celé ulici chodníky a na zahradě postavili skalku a bazén a vyfakturovali vám 3x tolik než na kolik byl původní rozpočet.

0/0
11.5.2011 14:45

Roko Blábola 11

Re: :-D

Jsou části dodávky, kterým se říká vyvolané investice. Kdejaký blbec pak účelové použije pro svou kritiku pouze náklady na hlavní stavební objekt. Další problém u takových zakázek je ten, že se začíná plánem investic, na který se dělá odborný odhad. Jenomže to je u tak rozsáhlé stavby totéž, jako byste nyní chtěl vědět, kolik bude stát domek na Marsu. Na některé stavby takového rozsahu nejsou přesné nástroje pro zpracování propočtu. Pokud ta akce je ve fázi, že na ní ještě nejsou schváleny peníze, není možné ani nasmlouvat inženýrskou nebo projekční firmu, která by zpracovala studii podrobnou do té míry, že by obsahovala závazná (už toto je nesmysl) vyjádření dotčených orgánů i organizací. Třeba kolínská elektrárna požadovala desítky milionů (její požadavky se neustále měnily) na zauhlovací zařízení, navazující na novou vlečku. Samozřejmě v době, kdy byl dávno hotový rozpočet stavby. A dle zákonů, umožňujících vydírání, měla šanci celou stavbu bloknout nebo zdražit......

0/0
11.5.2011 17:17

Roko Blábola 11

Re: :-D

Potom přicházejí další a další požadavky všech možných organizací a orgánů státní i obecní správy, které si diktují někdy až nehorázné věci. Bohužel, jejich vyjádření ke stavebnímu povolení jsou závazná a bez jejich souhlasu nelze stavbu zrealizovat. Potom se přidá životní prostředí, ekologové atd.... Takže zjednodušeně řečeno, most je za deset a cajky okolo taky za deset, nebo i za dvacet..... Zažil jsem stavbu s německým investorem. Když zjistil, že kolem 60% rozpočtových nákladů jeho stavby činí výdaje na obecní infrastrukturu, kterou mu úředníci nadiktovali do stavebního povolení, málem se svou investicí okamžitě odešel. V civilizované zemi tohle téměř neexistuje.

... No a potom je zde ještě jedna věc, ten hlavní důvod, proč celá kauza asi vznikla. Jde totiž o zabránění dokončení Labské vodní cesty. Doprava po vodě totiž nemá naprosto žádnou konkurenci ohledně ceny. Tak se zamyslete, kdo vozí podél Labe tisíce tun materiálů a vydělává na tom miliardy........

0/0
11.5.2011 17:28

Xladi

EU nechce platit

Celou dobu mlčí a když mají poslat prachy tak hledají trapné chyby a pošlou méně nebo nic, hlavně že tam musela celou dobu viset cedule spolufinancováno z EU s příspěvkem tolik a tolik, je dostavěno, cedule je pryč tak proč platit.;-€

0/0
10.5.2011 15:20

kuttna

Re: EU nechce platit

Říkat "trapná chyba" trojnásobnému nárustu ceny je trošičku hloupé, nemyslíte?

0/0
10.5.2011 16:22

Roko Blábola 11

Re: EU nechce platit

Kde berete informaci o trojnásobném nárůstu ceny? Od pana Sůry? Nebuďte legrační.

0/0
11.5.2011 12:16

Kwak Kwakovič

Re: EU nechce platit

NKÚ

0/0
11.5.2011 12:54

Roko Blábola 11

Už začíná být trapné, jak se honí malé ryby,

tedy loajální úředníci, kteří pouze vykonávají příkazy. Úplně vidím, jak třeba tehdejší ředitel ŘVC Šefara posílá Řebíčka do háje, že si obešle sám jiné firmy a ne ty, které mu dodalo ministerstvo. A že to postaví za polovičku. Hned ten den by byl odvolán a profesně zničen nadosmrti.

0/0
10.5.2011 13:56

Kwak Kwakovič

Re: Už začíná být trapné, jak se honí malé ryby,

V y tu v podstatě obviňujete p. Řebíčka z manipulace a nečestného jednání - jste si toho vědom?

0/0
11.5.2011 12:56

selmak

100%rabat

Všechno co stát dotuje stojí minimálně dvojnásobek.

Zdárným příkladem jsou cesty ,čističky,zateplování atd.

Výběrovky jsou většinou dopředu rozhodnuté.......proč asi????

0/0
10.5.2011 12:24

J.K. 4

Dotace jsou PODVOD !!!!

Co je tohle vůbec za nesmysl? Kdo našim prapředkům dával dotace? Přesto dokázali VYBUDOVAT věci, které my dnes nejsme schopní ani UDRŽOVAT !!!! Hlavně, že si každý vozí zadek v plechovce, ale dluhy rostou a všechno se hroutí. RvRvRvEURv

0/0
10.5.2011 11:46

superkutil

Co na tom bude stát 1,23miliardy?

Vždyť jde jen o zvednutí železného mostu? Kolik si ty firmy za to ještě řeknou? Kolik by stál nový železný most?

0/0
10.5.2011 11:46

J.K. 4

Re: Co na tom bude stát 1,23miliardy?

Nebýt dotací, nebyly by tak vysoké ceny za stavby.

0/0
10.5.2011 11:47

franto

EU podvádí

Zdá se, že EU hledá prachy na sanaci Řecka a Portugalska kde se dá....

0/0
10.5.2011 10:48

kuttna

Re: EU podvádí

A Vy jste se na ty peníze už těšil, viďte.

0/0
10.5.2011 16:24

yrral

pravidla

To je ale drzost, chtít po nás dodržovat pravidla. Na to tu nejsme zvyklí. Pryč s Bruselem.

0/0
10.5.2011 10:42

patriot1

Zaplatit by to měl Řebíček a nebo ODS, která ho nominovala

Tato soutěž byla za Řebíčka a zrovna zase náhodou vyhrál jeho Viamont. Pokud se prokáže, že soutěž byla zmanipulovaná a stát přijde o peníze, měl by to zaplatit především Řebíček a ODS, která ho vyslala a která by tedy měla za něj nést nějakou odpovědnost. Udělat to Bárta, tak Nečas rudý vzteky řve, ať ho ukamenujou, ale když takovouhle prasárnu udělá někdo z ODS, tak se nic neděje.

0/0
10.5.2011 10:33

franto

Re: Zaplatit by to měl Řebíček a nebo ODS, která ho nominovala

Spíš nadávejte EU

0/0
10.5.2011 10:49

noboty666

Re: Zaplatit by to měl Řebíček a nebo ODS, která ho nominovala

EU muze za to, ze Rebicek pravdepodobne zmanipuloval zakazku? A ne jednu? 8-o8-o8-o

0/0
10.5.2011 11:35

wotomtoje.

Česko může přijít o peníze ...

A přijdou o peníze hlavně ti, co ty chyby zavinili? :-/

0/0
10.5.2011 10:20

Divam se na Vas a zasnu

Cechoromove

A bledy Cech zase ukazuje tmavemu bratru, kdo je vetsi zlodej.

0/0
10.5.2011 9:50

pteryx

Topolánek

Hm, Viamont. Nemá s tím ten chachar něco společného?

0/0
10.5.2011 9:26

jmadras

Oni budou zvedat most

a bude je to stát jednu a čtvrt miliardy?????????

0/0
10.5.2011 9:23

Cocotus_________Interruptus

Re: Oni budou zvedat most

Most už stojí. Zvedat se nebude, resp. přesněji řečeno není zvedací, jak bylo původně plánováno. A stát to bude podstatně víc.

0/0
10.5.2011 9:27

ivoš

Re: Oni budou zvedat most

On je pouze připravený na možnost zvednutí. Instalovat vlastní zvedací zařízení už není takový problém. I když...pokud půjde o peníze, problém se dá udělat ze všeho, aby se na tom někdo přiživil.

0/0
10.5.2011 10:58

:::.Radin

korupce, korupce, korupce, úplatky...

jak dlouho už tu máme novou vládu, která slybovala, slybovala... že zamává s korupcí? 8-o Jo oni Nečas, John a další jsou pravičáci řídící se heslem kdo nekrade okrádá rodinu Rv

0/0
10.5.2011 8:49

Lord Helma

Těžlý problém pro pisálky

z tohohle plátku si ten most najít? Vždyť stačilo použít infoleták Ředitelství vodních cest. Ne, to se radši nacpe most přes Labe na devítce mezi Prahou a Mělníkem...

0/0
10.5.2011 8:46

Cocotus_________Interruptus

Projekt má chyb více

1/ Celý ten monstrplán je zcela k ničemu, zvedat se nikdy nebude, to by totiž někdo musel nejdřív vyhloubit taky zanešené koryto. Krom toho, Titanik tady už asi tak 100 neprojel a když náhodou jednou za cca 10 let bylo potřeba, aby pod starým mostem projelo něco většího, řešilo se to úpravou hladiny Labe.

2/ Na mostě sice, jak vidíte na force, ja chodník jako hrom, ale chodci na něj nesmí a firma P&Ch se živí tím, že za to vybírá pokuty. Vyjádření SŽCD? Projekt s tím nepočítá, trhněte si nohou. http://kolin.pres.cz/?page=clanek&idc=688

;-€;-OXRv

0/0
10.5.2011 8:36

Gmur

Re: Projekt má chyb více

R^

0/0
10.5.2011 12:22

Anonym152

Re: Projekt má chyb více

V kolíně poděkujme radnici... Měli šanci se k tomu vyjádřit a podílet se na připomínkách....

0/0
10.5.2011 16:53

Anonym152

Re: Projekt má chyb více

Myslím to s tím chodníkem pro chodce...

0/0
10.5.2011 16:53

Glock Mark XV

To je průšvih jako Brno

Zase byl někdo líný přečíst si zákon o veřejných zakázkách a řídit se jím ....

0/0
10.5.2011 8:33

Glock Mark XV

Re: To je průšvih jako Brno

Pokud v tom byl úmysl, tak doufám, že se policie "pochlapí" a SZ zvnese obvinění - klidně stačí zneužití pravomoci.

0/0
10.5.2011 8:34

kuttna

Re: To je průšvih jako Brno

Snad se dočkám (i když pochybuji) že to, co jste napsal, nebude jen pokus o vtip, ale realita.

0/0
10.5.2011 16:29

Martin35

Smysl zvedání mostu

Takže se má historický most za (svého druhu) astronomickou částku zvednout,aby mohla doprava fungovat........eee řekněme komfortněji.No to při jejím současném trendu působí jako do očí bijící plýtvání + korupce.Proboha,kdo narve jedna a čtvrt miliardy,které by se dali použít na rozvoj jednoho kraje,do jednoho mostu.

Nechápu,kdo to v Bruselu odklepl.RvEU

0/0
10.5.2011 8:22

Martin35

Re: Smysl zvedání mostu

na prvním řádku myšlena říční doprava

0/0
10.5.2011 8:23

Poborskiii

Re: Smysl

Novináří to patlaj, žádný (historický) most se nezvedá. Historický most se zboural a místo něj se postavil most zcela nový, výš nad řekou (byť na původních upravených pilířích) a uprostřed má část, která by se měla ještě dát zvednout zvlášť, kdyby tedy měla namontováno to zvedací zařízení, což nemá. Díky větší výšce nového mostu se muselo ale zvednout i kolejiště z obou stran mostu, což stálo také nemalé peníze. Čili zdaleka nešlo jen o "zvedání mostu", jak furt ze sebe tlačí novináři.

0/0
10.5.2011 10:35

kladivar2

Dojna krava EU/Nemecko a jeste se to rozkrade

hlavne ze se na EU nadava ale nejsou unijni penize neni nic. Taky jsem pro aby se tenhle spolek prizivnuiku rozpadl a to co nejdrive.

Vzhledem k tomu ze platim diky velky progresi nemaly dane v Nemecku nehodlam uz dale tyhle cesky zlodejiny a nenenom cesky dal spolufinancovat.

Vratit EU k puvodni dvanactce, postavit znova budky na hranice a natahnout draty.

Neni dne aby se neprovalila nejak zlodejina, tunel, podvod, etc.

0/0
10.5.2011 7:34

Dusan321

Re: Dojna krava EU/Nemecko a jeste se to rozkrade

Nemec bude platit vzdycky. Az nebude platit novym clenum, tak bude platit Ostakum a jiznim unijnim vyzirkum. Na druhou stranu EU jakozto ekonomicky nejsilnejsi zeme eurozony z EU rovnez masivne profituje a nemecky prumysl by neslapal, tak jak slape, kdyby nemel zarucene odbytiste v ostatnich zemich EU.

0/0
10.5.2011 8:20







Najdete na iDNES.cz